وقتی صحبت از راه های تبلیغات کسب و کار می شود، یافتن ارزان ترین و موثرترین استراتژی بسیار مهم است. در دنیایی مملو از تبلیغات، برجسته شدن می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، راه های مقرون به صرفه ای برای دستیابی به مخاطبان هدف، وجود دارد. یکی از ارزان ترین روش ها استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. با میلیون ها کاربر فعال ایرانی، پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تلگرام، فرصت عالی برای ارتباط با مشتریان را فراهم می کنند. با ایجاد محتوای جذاب، استفاده از هشتگ ها و تعامل با فالوورها، میتوانید آگاهی از برند را بدون هزینه کم یا بدون هزینه ایجاد کنید. یکی دیگر از گزینه های کم قیمت، بازاریابی ایمیلی است. ایجاد یک لیست ایمیل به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با افراد علاقه مندی که برای دریافت به روزرسانی های کسب و کار شما شرکت کرده اند، ارتباط برقرار کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه برای جذب مشتری تبلیغ کنیم؟ اول از همه، درک مخاطب هدف بسیار مهم است. در مورد جمعیت، علایق و ترجیحات آن ها تحقیق کنید. این دانش به شما کمک می کند تا تلاش های تبلیغاتی خود را به طور خاص برای آن ها تنظیم کنید. در مرحله بعد، از روش های آنلاین به طور موثر استفاده کنید. تبلیغات شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که با حداقل هزینه به مخاطبان گسترده ای دست پیدا کنید. محتوای جذابی بسازید که با بازار هدف شما هماهنگ باشد و از تصاویری چشم نواز برای جلب توجه استفاده کنید. در نتیجه، تبلیغات موفق مستلزم درک مخاطبان هدف و استفاده مؤثر از کانال های مختلف بازاریابی است. اجرای این استراتژی ها به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید و کسب و کار خود را به طور تصاعدی رشد دهید.
تحویل محتوا به بهترین نحو به نیاز های کاربران پاسخ می دهد و از زمانی که الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل متولد شده است، این استراتژی در ذهن بسیاری از سئو کاران جای ویژه ای باز کرده است.خب تولید محتوا در تئوری آسان است، اما واقعا در عمل هم به همین راحتی است؟بسیاری از سئو کاران معتقدند که با تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استفاده به تنهایی از آن می توانند استراتژی تولید محتوا را به انجام برسانند.
مشکل استفاده محض و تنهایی از کلمات کلیدی این است که این استراتژی نمی تواند تمامی مخاطبانی که شما را جستجو می کنند در بر بگیرد.می توانید از سرویس دهنده و پشتیبان وب سایت خود درخواست کنید تا کلمات کلیدی که کاربران بیشتر از آنها را جستجو می کنند در اختیارتان قرار دهند؛ شرکت دارکوب این اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.ابزاری هم برای فهمیدن این کلمات کلیدی وجود دارد اما بسیاری از آنها بسیاری از کلمات کلیدی مهم در اختیار شما قرار نمی دهند.
تحقیقات در مورد کلمات کلیدی ممکن است شما را تحریک کند تا محتواهایی را تولید کنید که هیچ ارتباطی به کسب و کار شما ندارد و شما آن محصولات یا خدمات را ارائه نمی دهید و از طرفی هم چون اطلاعاتی از انها ندارید نمی توانید مطلب منحصر به فردی از آن تولید کنید.مطمئنا شما به این وسیله می توانید ترافیک ورودی و ارگانیک سایت را افزایش دهید اما آیا آنها به مشتری و یا کاربران ثابت تبدیل می شوند؟
در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا به این دلیل که در جستجوی بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ هستید. با توجه به فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ در ایران روش های اصلی دیجیتال مارکتینگ در ایران دستخوش تغییر شدند و هم اکنون بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ در ایران از قرار زیر هستند:
بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که بتواند از طریق انجام مناسب ترین روش های دیجیتال مارکتینگ باعث جذب بیشتر مشتری و یا بازدید کننده یک کسب و کار گردد و در حقیقت محبوبیت یک برند را در فضای اینترنت بیشتر نماید.
دیجیتال مارکتینگ شیوه نوین بازاریابی است که در سال های اخیر بسیاری از کسب کار ها با بکارگیری روش های آن ارتقا یافته اند. این نوع بازاریابی این روزها مورد استقبال بسیاری از مشاغل واقع شده است. پیش از بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی به شکل سنتی دنبال می شد. این نوع بازاریابی تا سال قبل هنوز مورد استفاده بود. اما با گسترش شیوع ویروس کرونا و تغییر سبک زندگی به طور کامل منسوخ شده است.
تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۳ میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان وجود دارد و این تعداد همچنان در حال افزایش است.
وقتی تعداد کاربران سایر دستگاه های تلفن همراه (مانند فناوری های پوشیدنی یا بیش از ۱ میلیارد کاربر تبلت در سراسر جهان) را در نظر بگیرید، ارزش یک برنامه تلفن همراه حرفه ای به طور تصاعدی افزایش می یابد.
اخیراً اینستاگرام به یک پلتفرم بازاریابی تبدیل شده است. تعداد بازدیدکنندگان و کاربران فعال این پلتفرم بسیار زیاد و رو به افزایش است. این پلتفرم نسبت به سایر رسانه های اجتماعی محبوبیت و طرفداران بیشتری دارد. خیلی از افراد برای دیدن محتوای جدید صنعت دلخواهشان از طریق اینستاگرام، منتظر می مانند. بهینه سازی حساب اینستاگرام برای موتور های جستجو به معنای دسترسی به سطح گسترده ای از مخاطبان هدف است. اما شاید برای خیلی از کاربران سؤال شود چگونه حساب خود را برای موتور های جستجو بهینه کنیم تا به گروه بزرگی از مخاطبان دسترسی داشته باشیم؟
جواب این سؤال سئو سایت برای اینستاگرام است. Instagram مانند یک موتور جستجوی کوچک است. این پلتفرم یک موتور جستجوی داخلی دارد که مانند یک مینی گوگل عمل می کند، با کار کردن بر روی سئو می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید.
تصاحب یکی از 10 جایگاه صفحه ابتدایی گوگل، آرزوی هر کسب و کار و مالکان وب سایت ها می باشد. اما چرا حضور در یکی از جایگاه های ابتدایی نتایج SERP تا این حد به یک رقابت بزرگ و چالش برانگیز تبدیل شده است؟
طبق تحقیقاتی که بر روی کاربران استفاده کننده از موتورهای جستجو صورت گرفته، مشخص شده که بیش از 75 درصد از آنها به هنگام جستجو فقط نتایج صفحه اول گوگل را مشاهده و یا باز می کنند. این یعنی تنها چند لینک ابتدایی که در صفحه ابتدایی گوگل نمایش داده می شوند، شانس کلیک خوردن بیشتر را داشته و مابقی سایت ها معمولا نادیده گرفته می شوند.
احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که یک آژانس طراحی وبسایت به چه نیرو هایی نیاز دارد؟ یا مجموعه نیرو های شرکت طراحی وب سایت چه تخصص هایی دارند؟
ما می دانیم که یک تیم طراحی سایت موفق و با تجربه، راه حل های هوشمندانه ای را برای طراحی هر گونه وب سایتی ارائه می دهد، که این توصیه ها به صاحبان بیزینس کمک می کند تا تعداد مخاطبان خود را افزایش داده و در نهایت منجر به رونق کسب و کار آنها شود.
مجموعه نیروهای شرکت طراحی وب سایت، سرویس حرفه ای طراحی وب را که ناشی از سال ها تجربه و سابقه است، به مشتریان خویش ارائه می نمایند. در حقیقت دریافت پروژه های جدیدی که ناشی از تجربه موفقیت آمیز مشتریان در مراجعات گذشته است، نشان از اعتماد دوباره به شرکت طراحی سایت معتبر است.
شرکت گوگل در چند سال اخیر تلاش های بسیاری را در ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات خود کرده و هر چند وقت یکبار با یک پلتفرم یا یک سرویس خدمات رسانی جذاب و کاربردی از این غول بزرگ فناوری آشنا می شویم که در نوع خودش جذاب و مفید می باشد.
علت این موضوع نیز رشد هوش مصنوعی گوگل و جمع آوری داده های با اهمیتی است که موتور جستجوی این شرکت از نوع رفتار و سرچ هایی که کاربران در آن انجام می دهند بدست می آورد. برای همین است که این شرکت می کوشد تا با استفاده از تازه ترین شیوه ها، مفید ترین و پر طرفدارترین مطالب را در قالب پلتفرم های جذاب و کاربرپسند در اختیار همگان قرار دهد.
وب سایتی که راه اندازی کرده اید اولین چیزی است که توسط کاربرها و مشتری های بالقوه شما دیده می شود. هر چه زمان، بودجه و انرژی بیشتری را بر روی رابط کاربری و اهدافی که از سایتتان انتظار دارید گذاشته باشید، بینندگان یا مشتری هایی که به شما مراجعه می کنند، به خوبی متوجه می شوند که با یک کسب و کار حرفه ای و قابل اعتماد رو به رو هستند. در نتیجه این افراد به جای مراجعه به رقبایتان، تمایل بیشتری به خرید و استفاده از خدمات شما پیدا می کنند.
فروش آنلاین محصولات و خدمات در این چند سال اخیر شاهد رشد خیره کننده ای در ایران و سایر کشورهای جهان بوده است. بسیاری از کسب و کارهایی که تا پیش از همه گیری ویروس کرونا به صورت محدود فعالیت می کردند، اکنون به مشاغل بزرگ تری تبدیل شده اند و کسب و کارهایی که در سال های نه چندان دور به صورت سنتی فعالیت می کردند، اکنون به هر طریقی که شده، محصولاتشان را به صورت آنلاین معرفی کرده و به معرض فروش می گذارند.
لینک سازی داخلی یکی از شناخته شده ترین و تاثیر گذارترین راه های بهینه سازی سئو و سایت است. در حقیقت لینک سازی نه فقط از لحاظ سئو داخلی، بلکه از لحاظ سئو خارجی نیز به بهینه سازی سایت شما کمک رسانی می کند. با وجود اینکه توصیه می شود که در داخل تمامی محتواها و صفحات خود از لینک های داخلی و حداقل یک لینک خارجی استفاده نمایید، اما اینکار به مانند یک شمشیر دو لبه می باشد.
دنیای مجازی دائما در حال تغییر و تحول است و شرکت های مشتاق و فعال برای حضور چنین صحنه ای، می بایست دانش بازاریابی دیجیتال خود را به روز نگه داشته و اصطلاحا با ترند بازار حرکت کنند. همین چند سال پیش بود که دست یافتن به رتبه بالای گوگل از دید خیلی ها نا ممکن و دشوار به نظر می رسد، اما اکنون با افزایش آگاهی از روند کارکردن گوگل و الگوریتم های آن، رسیدن به رتبه های بالای در نتایج گوگل فقط به مقداری همت و تلاش بیشتر نیاز دارد.
اما امروزه دیگر سوال کردن و درخواست کردن از موتورهای جستجو دیگر به نوشتار و الزام برای تایپ کردن محدود نمی شود. در سال های نه چندان دور که فناوری تشخیص صدا و دستورهای صوتی به اندازه حالا پیشرفت نکرده بود، حرف زدن و سوال پرسیدن از رایانه یا سایر دستگاه های فناوری را فقط در فیلم های تخیلی می دیدیم. ولی این فناوری دیگر فقط یک رویا نیست و حالا دستگاه هایی وجود دارند که به عنوان اسپیکرهای هوشند خانگی، در کنار ما زندگی می کنند و می توانیم پاسخ سوالات و درخواست هایمان را در هر لحظه که اراده کردیم از آنها دریافت کنیم.
وقتی صحبت از لید جنریشن یا پیدا کردن سرنخ های مهم در کسب و کار می شود و به دنبال پیدا کردن مشتری های بیشتر برای محصولات یا خدماتمان هستیم، همواره همگی به سراغ سئو رفته و چاره کار را در بهبود و تایم گذاشتن روی آن می بینیم. البته این روند منطقی به نظر می رسد چرا که بیش از 61 درصد از فعالان بازارهای فروش B2B (Business to Business) که فروش تجاری به تجاری نیز نامیده می شود، معتقد هستند که هیچ چیز اندازه انتخاب یک استراتژی درست برای بهینه سازی سئو و بدست آوردن ترافیک ارگانیک جهت پیدا کردن مشتری های تازه باعث موفقیت نمی شود.
در دنیای امروز کسی شک ندارد که تولید محتوا از چه اهمیت بسزایی برخوردار است. تولید محتوای با کیفیت، مهارتی است که نه فقط به خلاقیت بلکه به دانش و سطح معلومات یک نویسنده و حرفه ای بودن او نیز بستگی دارد. نوشتن محتوای خوب می تواند کلید ارتباط با مخاطب و جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه ایجاد رونق و شکوفایی کسب و کارها شود.
ساخت بخش بلاگ برای هر نوع سایتی از سایت شرکتی گرفته تا وب سایت های فروشگاهی، یک عنصر اصلی در بازاریابی محتوایی محسوب می شود. در صورت اتخاذ یک استراتژی بازاریابی محتوایی درست، متوجه می شوید که باید راهی طولانی را طی کنید تا محتوای تولید شده شما، به مرور زمان ارزش خودش را به موتورهای جستجو همچون گوگل اثبات کرده و ترافیک ارگانیک بیشتری را دریافت نمایید.
احتمالا در هنگام جستجو کردن نام یک محصول خاص و یا کلمات کلیدی مختلف، گاها در همان ابتدا با نقشه گوگل و نام شرکت یا وب سایتی رو به رو می شوید که آن را برای فروش عرضه کرده و یا نمایندگی رسمی آن در شهر یا کشور شماست. حتما از خودتان پرسیده ای که چه اتفاقی افتاده؟ چرا این شرکت یا فروشنده که خیلی هم به من نزدیک است به این صورت توسط نقشه گوگل به من توصیه شده و گوگل می خواهد من بدانم که شماره تلفن و یا ساعت فعالیت این فروشنده دقیقا چیست؟
بازاریابی محتوایی یکی از تکنیک های تاثیر گذار و مفید در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. برای درک اثر این فاکتور مهم کافیست تا کمی به اهمیت تولید محتوا فکر کنید. هدف از تولید محتوا به همان نیاز اصلی صاحبان وب سایت ها یعنی دریافت ترافیک بیشتر و افزایش بازدید سایت ها و وبلاگ هایشان باز می گردد.
تولید محتوا در نوع خود مهم ترین و اثر بخش ترین تلاش ها برای بهبود سئو سایت و تبلیغات اینترنتی می باشد. محتوا می تواند عامل اصلی جذب مخاطب و کاربران تازه و حفظ کاربران فعلی باشد و برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای، تولید محتوا یکی از جدانشدنی ترین قسمت ها برای رشد و کمک به افزایش فروش و سودآوری بیشتر می باشد.
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی است که امروزه به عنوان یکی از مهمترین زیر مجموعه های مدیریت بازاریابی و تبلیغات شناخته میشود. با توجه به پیشرفت و افزایش محبوبیت دنیای اینترنت و در دسترس قرار گرفتن و سهولت اتصال به اینترنت امروزه دنیای دیجیتال نقش پررنگی را در تمام بیزینسها بر عهده گرفته است. به نحوی که امروزه دیجیتال مارکتینگ یک دانش مستقل محسوب میشود و در اغلب دانشگاههای معتبر تدریس میگردد.
اگرچه تعریف دیجیتال مارکتینگ اندکی دشوار است اما به طور کلی می۳توان گفت دیجیتال مارکتینگ عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که در بستر ابزارهای دیجیتال مانند وب، اینترنت، موبایل و… که سبب افزایش بازدید سایت در گوگل و یا سایر شبکه های اجتماعی میگردد، تشکیل شده است. در پی این فعالیتها یک برند میتواند شناخته تر شود. دیجیتال مارکتینگ به بهبود وضعیت کسب و کارهای و بازاریابی اینترنتی کمک شایانی مینماید.
اینستاگرام یکی از مهمترین محیطهای مجازی و شبکههای اجتماعی است که امروزه به همه کسب و کارها پیشنهاد میشود از آن استفاده کنند و در آن فعالیت داشته باشند چرا که این فضای مجازی توانسته بستری را فراهم کند که بدون توجه به مرزها و محدودیتهای اجتماعی فرصتی را برای بهتر دیده شدن فراهم کرده است. با بالا رفتن کاربران و مخاطبان شما میتوانید میزان فروش خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.
اگر میخواهید استراتژی بازاریابی کسب و کارتان را بهبود ببخشید و میزان بازدید از وبسایت خود و فروش محصولاتشان را افزایش دهید در این مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم دیجیتال مارکتینگ، اهمیت و روشهای اصلی آن آشنا شوید.
سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به فارسی میتوان آن را بهینه سازی موتور جستجوگر نامید. در واقع سئو به معنی کمک کردن به موتورهای جستجوگر اینترنتی برای برقراری ارتباط بهتر و بهبود رویت و ارتباط برقرار کردن با وب سایتها در زمان تجزیه و تحلیل داده ها است. در واقع زمانی که این ارتباط برقرار شود موتورهای جستجو گر توجه بیشتری به پلتفرم سئو شده معطوف میکنند و آن را راحتتر برای کاربران در حال جستجو به نمایش میگذارند.
این نوع بهینه سازی به سایت کمک میکند تا در یک جستجو و فرآیند طبیعی در اینترنت بتواند خود ر به نمایش بگذارد و به سادگی کاربران را به آن سو هدایت کند. قرار گرفتن در رتبه بندیهای بالاتر باعث میشود که کاربران بتوانند در آینده هم به سادگی به سایت به عنوان برترین مرجعها مراجعه کند. همچین میتوان سئو را یک مجموعه کامل از روشهای استراتژیک در تغییر رتبه بندی سایتها دانست.