مقالات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو - شرکت دارکوب


با این روشها دکمه های “درخواست اقدام”تان را بهینه سازی کنید تا کاربرها به خریدار تبدیل شوند

نوشته شده توسط

اگر بنا به دلایلی با محدودیت هایی روبرو باشید و بخواهید تمام قدرتتون برای تبدیل کاربرها به خریدار رو فقط روی یک چیز صرف کنید، اون چیز باید دکمه های درخواست اقدام باشه. واقعا عجیبه که چطور یک دکمه به تنهایی میتونه مرزهای تجارت آنلاین رو بشکنه، نه؟

ساخت شعار تبلیغاتی برای وب سایت

نوشته شده توسط

شعار برند جزء پیوند دهنده تکه تکه محتواهاییه که برای وب سایت یا شبکه های اجتماعیتون درست میکنید و در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما نقش بسزایی دارد. البته لازم نیست همه محتوایی که میسازید پیام ظاهری یکسانی داشته باشند. یک شعار تبلیغاتی زیبا حتی میتونه طراحی وب سایت شما رو زیباتر نشون بده. منظور از پیام برند ارزشهای اصلی خدمات یا محصولاتتون و زبانیه که در محتوا استفاده میکنید. با همین پیام برنده که خریداران رو متقاعد و تشویق به خرید میکنید.

آموزش برندسازی- قسمت اول: تحقیق در مورد بازار و مشتری ها

نوشته شده توسط

همه کسایی که تو کار تجارت هستند به تازه واردهای این حوزه توصیه میکنند که حتما برندسازی کنید اما اگه ازشون بپرسید شاید فقط یه عده کمی بدونن چطوری میشه برندسازی کرد. حالا دارکوب در 6 قسمت ساده و خیلی کوتاه میخواد به خوانندگان عزیزش برندسازی رو آموزش بده.

آموزش برندسازی- قسمت دوم: تعریف کردن ارزشهای برند

نوشته شده توسط

در قسمت اول آموزش برندسازی در مورد اینکه داستان برندتونو روایت کنید صحبت کردیم و گفتیم اولین قدم برای برندسازی تحقیق در مورد بازار و مشتری هاست و قدم بعدی اینه که ارزشهای برندتونو تعریف کنید. حالا برای این کار اول باید امکانات با ارزش خاصتونو شناسایی کنید.

با این روشها عضویت در سایتتان را افزایش دهید

نوشته شده توسط

الآن تکنولوژی به جایی رسیده که فروشگاه های توی خیابونهامون پاشون به اینترنت باز شده و میتونیم نیازهای اولیه زندگی مثل غذا و لباسهامونو دم در خونه تحویل بگیریم. امروزه چنین سرویس هایی که برای گرفتن خدمات باید مشترکشون بشیم دیگه فقط به فروشگاه های اینترنتی محدود نمیشه و حضور خیلی پررنگتری تو زندگی ها پیدا کردند.
اگه شما هم در کسب و کارتون از مدلهای اشتراکی استفاده میکنید یا میخواهید کسب و کارتونو به حالت اشتراکی تغییر بدید، باید تجربه کاربریتون به شیوه متفاوتی طراحی بشه.

مصاحبه با بهترین های بازاریابی دیجیتال، لَری کیم

نوشته شده توسط

لری کیم در سال 2007 شرکت WordStream رو بنا نهاد و با تیمی از مهندسان و بازاریابان نرم افزارهایی برای اتوماسیون بازاریابی موتورهای جستجو میفروخت و خدمات مشاوره ای در زمینه اینترنت ارائه میداد. در حال حاضر  WordStream یه شرکت مولتی میلیون دلاریه و بیش از 2000 مشتری از صنایع مختلف داره. کیم در سال 94 جایزه بازاریاب سال امریکا رو از طرف US Search Awards و Search Engine Land از آنِ خودش کرد. قبلا هم جوایزی از این دست از دو موسسه دیگه گرفته بود. در سال 92 هم از برترین نویسندگان در حوزه موتورهای جستجو شد و یک سال بعدش به عنوان موثرترین بازاریاب موتور جستجو شناخته شد.
تو این مصاحبه از ایشون سوالاتی در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری، تست سایت و بازاریابی دیجیتال شده تا از تجربه و دانششون یاد بگیریم. در ادامه ترجمه این مصاحبه رو از تیم طراحی و توسعه وب سایت دارکوب میخونید.

رتبه وب سایت من در گوگل چند است؟

نوشته شده توسط

اگه برای ساخت وب سایت وقت و هزینه گذاشته باشید، احتمالا از روشهای سئو هم استفاده کردید و حتما برای سئوی کردن سایتتون قبلش برای انتخاب کلیدواژه های هر صفحه هم تحقیق کردید و با توجه به کلیدواژه های انتخابی و مخاطب هدف بهینه سازی لازم رو برای همه صفحات وب سایتتون انجام دادید. حالا وقتشه که عملکرد اینها رو بسنجید. چطوری؟

آینده طراحی فلت

نوشته شده توسط

تو مقاله ای که چند وقت پیش در مورد مدهای طراحی گرافیکی وب سایت در سال 97 نوشتیم راجع به طراحی نیمه فلت هم صحبت کردیم، ممکنه این سبک طراحی در سال آینده مهمون خیلی از وب سایتها باشه. تا حالا با خودتون فکر کردید که این طراحی چه ویژگی هایی داره که اینطور سحرآمیز شده؟ تو این مقاله میخواهیم تکنیک های اصلی طراحی فلت رو تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم کدوم بخشها در آینده باهامون میمونن.

کلیدواژه هاتونو درست انتخاب کردید؟ میدونید گوگل کلیدواژه ها رو تغییر میده؟

نوشته شده توسط

یه بار تو یه رومان خوندم “مردم یه روز از خواب بیدار میشن و می بینن تبدیل به یک حشره بزرگ شدند”. کلیدواژه ها هم اگه جسم مادی داشتند حتما همچین چیزی رو تجربه میکردند، چون از وقتی که در نوار سرچ گوگل تایپ میشن هزاران بار تغییر شکل پیدا میکنن تا به یه نسخه اصلاح شده از خودشون برسن. در واقع گوگل انقدر تغییرشون میده تا به عبارتی برسه که فکر میکنه نیت فرد سرچ کننده بوده.

هر پست باید چند کلمه باشد و هر چند وقت یکبار باید پست گذاشت؟

نوشته شده توسط

در واقع هیچ مقدار استانداردی برای اینها وجود نداره. نمیشه یه مقداری مشخص کنیم و بگیم اینها بهترین مقادیرند. اینکه محتوایی که تولید میکنید چقدر بتونه موفق باشه بستگی به یه سری عوامل شخصی داره. منظورم از شخصی اینه که فرد به فرد و مورد به مورد اینها متفاوتند. اما نگران نباشید، تو این پست یادتون میدیم چطور با توجه به شرایط خاص خودتون بهترین تعداد کلمه و زمان پست رو بشناسید.

تحقیق برای انتخاب کلیدواژه ها

نوشته شده توسط

تحقیق کلیدواژه یکی از مهمترین، باارزش ترین و پربازده ترین کارها در حوزه بازاریابی جستجوست. اگه بتونید برای کلیدواژه های مناسب رتبه بگیرید سایتتون به هدفش رسیده و برعکس اگه موفق نشید یعنی سایتتون شکست خورده. میتونید با یه تحقیق ساده درباره کلیدواژه های حوزه کاری خودتون، هم عبارتهایی که باید برای سئو هدف بگیرید رو پیدا کنید و هم درباره مشتریهاتون اطلاعات کسب کنید. 

انواع سیستم های مدیریت محتوا

نوشته شده توسط

سیستم مدیریت محتوا یا CMS دو نوع پولی (اختصاصی) و رایگان (منبع باز) داره که برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار میگیره. تو این مقاله در مورد ویژگی های هر کدوم صحبت میکنیم و در آخر توضیح میدیم شما با توجه به نیازهای خودتون کدوم یکی رو انتخاب کنید.

اما اول اجازه بدید در حد یکی دو پاراگراف ببینیم اصلا سیستم مدیریت محتوا چیه.

توصیفات متا چقدر باید باشد؟ (ویرایش 1397)

نوشته شده توسط

اگه شما عبارتی رو گوگل کنید، نتایجی براتون ظاهر میشه؛ در ابتدای هر نتیجه یک عنوان آبی رنگ نوشته شده. زیر عنوان آدرس صفحه یا URL رو می بینید که سبز رنگه. پایین URL هم یه توضیح مختصر به رنگ سیاه نوشته شده. این توضیح توصیفات متا نام داره و الآن داریم در مورد این قسمت صحبت میکنیم.

در بهار سال 94 که محدودیت 155 کاراکتر برای اسنیپت های گوگل یا همون توصیفات متا شکسته شد ولی همچنان تعداد اسنیپت هایی که از 155 کاراکتر بیشتر باشند خیلی نادر بود و اکثرا طبق روال گذشته عمل میکردند. امسال (96) آذر ماه دوباره شاهد افزایش میانگین تعداد کاراکتر های اسنیپت های جستجو تا حدود 230 کاراکتر بودیم. ما در دارکوب یه تحقیقی انجام دادیم تا ببینیم گوگل داره چی کار میکنه و بالاخره تا چند کاراکتر میتونیم در توصیفات متا بکار ببریم. نتیجه تحقیقاتمونو تو این پست میخونید.

چطور برای سئو مطلب بنویسیم؟ (در سال 97)

نوشته شده توسط

نوشتن برای سئو یعنی نوشتن به گونه ای که اون مطلب بتونه در گوگل و موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیره و در جایگاه های بالای صفحه نتایج ظاهر بشه.
ما تو این پست از دارکوب یه تاریخچه از روشهای مطلب نویسی برای سئو براتون میگیم تا اول با روشهای قدیمی آشنا بشید و از اصول پابرجاشون پیروی و از اصول منسوخش دوری کنید و بعد در مورد روش نوشتن مطلب در سال 97 توضیح میدیم تا با بروزترین اصول سئو در نگارش مطالب و محتوا آشنا بشید.
بنابراین در این پست سه بخش داریم و در انتها هم توضیحی در مورد روش نوشتن مطلب خدمتتون تقدیم میکنم:
سئو کردن مطالب در سال 80
سئو کردن مطالب در سال 87
سئو کردن مطالب در سال 97
مراحل نوشتن مطلب برای سئو در سال 97

دلایل ترک وب سایت توسط کاربران

نوشته شده توسط

در این مقاله قصد شده است تا دلایل جامعی برای ترک وبسایت توسط کاربران بیان کنیم.مدت زمان حضور کاربر در سایت و دفعات ورود او در طول سال بسیار مسئله جدی می باشد چرا که مستقیما با سود صاحبان سایت و همچنین تعیین رتبه سایت در نتایج جستجو ارتباط دارد.

فرض کنید که سایت شما نسخه و نمونه ای خوب و قانع کننده از وب سایت ها می باشد.تصاویر محصولاتتان بی عیب و نقص می باشد.طراحی کلی سایتتان حرفه ای می باشد.و به لطف علم بازاریابی روز دنیا شما برای سایت خود ترافیک کسب کرده اید و سایت شما به میزان دلخواه بازدید دارد.

پس چرا تنها تعداد محدودی از بازدیدکنندگان سایت به مشتری های پر و پا قرص سایت ما تبدیل می شوند؟!

اصول طراحی و توسعه وب سایت سازگار با موتورهای جستجو (قسمت اول: محتوا و لینک ها)

نوشته شده توسط

موتورهای جستجو برای خزیدن سایتها و تفسیر محتوا با محدودیت هایی روبرو هستند. چون با وجود همه پیشرفتهای تکنولوژی هنوز به جایی نرسیدن که بتونن مثل من و شما وب سایتها رو ببینن. تو این پست میخواهیم با جنبه های فنی ساختار صفحات وب آشنا بشیم و بر اساس این ویژگی ها بتونیم با موتورهای جستجو و کاربرهای انسانی سازگارشون کنیم. چون این اصول خیلی زیادند، برای اینکه شما خوانندگان عزیز دارکوب خسته نشید و خودم هم فرصت کافی داشته باشم، اون رو طی چند قسمت ارائه میدم.

اصول طراحی و توسعه وب سایت سازگار با موتورهای جستجو (قسمت دوم: کلیدواژه ها، سئوی درون-صفحه، متاتگ ها)

نوشته شده توسط

 در قسمت قبل در مورد سئو و بهینه سازی محتوا و لینکهای وب سایت برای موتورهای جستجو صحبت کردیم که میتونید از لینکی که دادم مطالبش رو مطالعه کنید. در این قسمت میخوام در مورد بهینه سازی کلیدواژه ها، بهینه سازی درون-صفحه، تگ های عنوان و متاتگ ها صحبت کنم.

اصول طراحی و توسعه وب سایت سازگار با موتورهای جستجو (قسمت سوم: ریچ اسنیپت ها و سئوی URL)

نوشته شده توسط

این پست قسمت سوم از مجموعه سه قسمتی دارکوب با عنوان اصول طراحی و توسعه وب سایت سازگار با موتورهای جستجوست. در قسمت اول در مورد بهینه سازی لینک و محتوا و در قسمت دوم در مورد بهینه سازی کلیدواژه ها، متاتگ ها و سئوی درون-صفحه صحبت شد. در صورت تمایل میتونید از طریق لینکهایی که دادم قسمتهای قبلی رو مطالعه کنید. در این قسمت در مورد سئوی URL و ریچ اسنیپت ها توضیح میدم.

طراحی سایت در سال 97 و بایدها ونبایدها

نوشته شده توسط

پیش بینی های متخصصان برای بزرگترین گرایشات طراحی سایت در سال پیش رو.

در سال 96 بزرگترین تمایلات طراحی سایت به چه سمت و سویی بود، و در سال 97 چه مسیری را پیش رو دارد و از چه چیزهایی باید استفاده و یا خودداری شود؟

ما برای شما مواردی را در ادامه با توجه به جایی که صنایع و کسب و کار ها ایستاده اند ترتیب داده ایم، پس چه شما این قدم ها را دنبال کنید و چه دنبال نکنید، دانستن این نکات برای سال پیش رو برای شما مفید نیز می باشد.نکته های گفته شده برای سال 1397 و 2018 صدق می کند و تلفیقی از نظرات کارشناسان خبره می باشد.با ما همراه باشید:

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته