پیشنهاد ساخت سامانه اعلام افراد مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا به وزارت بهداشت توسط دارکوب. این سامانه شامل یک وب سایت و اپلیکیشن می باشد که کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت فرد مبتلا و یا مشکوک را در سیستم ثبت نمایند و آدرس محل دقیق فرد به همراه مکان دقیق بر روی نقشه را ثبت نمایند. پس از ثبت فرم توسط کاربر لازم است کاربر شماره همراه خود را تایید نمایید تا احراز هویت گردد. پس از احراز هویت کاربر فرم برای همکاران در وزارت بهداشت ارسال می گردد تا اطلاعات آن بررسی گردد. پس از بررسی اطلاعات ثبت شده یک بانک اطلاعاتی از افراد مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا به دست می آید که از آن می توان برای ساخت اپلیکیشن اعلام افراد مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا و یا سایر سیستم های آماری و یا درمانی استفاده نمود. دارکوب به این دلیل این پیشنهاد را به وزارت بهداشت داده است زیرا که در حال ساخت سامانه ای شبیه به این سیستم بوده است و این احتمال را در نظر گرفتیم که ممکن است این سامانه بتواند به جلوگیری از شیوع کرونا در کشور کمک نماید. در صورتی که وزارت بهداشت به چنین سامانه ای نیاز داشته باشد، مجموعه دارکوب این سامانه را به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهد تا بتواند کمکی به جلوگیری از گسترش و شیوع ویروس کرونا در کشور کرده باشد.
طبق اخبار بی بی سی نیوز فروشگاه آنلاین آمازون گفته است که به دلیل افزایش شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکا و تمایل بیشتر مردم برای خرید اینترنتی، مشتریان فروشگاه های آنلاین از جمله آمازون چندین برابر شده است. به همین دلیل این فروشگاه آنلاین اقدام به استخدام نیروی انسانی بیشتر( در حدود 100 هزار نفر) برای ارسال سفارشات مشتریان کرده است.
شاید این سؤال کمی عجیب و غریب به نظر بیاید، اما واقعیت اینست هیچ کس به تنهایی قادر به انجام این کار نیست. اما قهرمانانی وجود دارند که با نبرد های کوچک دستاوردهای بزرگی را برای بشریت به ارمغان آورده و می آورند. طراحان وب سایت از جمله ی این افراد هستند که به صورت دسته جمعی و تیمی می توانند به دنیا خدمات ارزنده ای ارائه دهند.
اگر در شرایطی قرار دارید که بایستی وب سایت خود را غیر فعال کنید، گوگل پیشنهاد می کند به جای اینکار عملکرد آن را محدود کنید.
ویروس کرونا تقریباً بر تمام ابعاد زندگی بشر از جمله سلامت و اقتصاد تأثیر گذاشته است. شیوع ویروس کرونا آسیب های اقتصادی زیادی را به انواع مشاغل وارد کرده است و این روز ها خیلی از مشاغل به دنبال طراحی وب سایت برای کسب و کار خود به منظور جلوگیری و به حداقل رساندن این آسیب های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا هستند تا بتوانند ضمن ارائه ی محصولات و خدمات خود به مشتریان و کمک برای قرنطینگی خانگی، مشتریان خود را نیز حفظ کنند.
طراحی یک وب سایت برای بازاریابی و فروش موفق زمانی مؤثر و سودمند است که با قدرت و اصول روانشناسی همراه باشد.
بسیاری از متخصصن سئو اعتقاد دارند که احساس یک صفحه ی وب می تواند بر اینکه چگونه یک صفحه رتبه بندی می شود، تأثیر بگذارد. اعتقاد بر این است که اگر تمام صفحاتی که در صفحه ی نتیجه ی موتور جستجو (SERP) رتبه بندی شده اند، احساس مثبتی داشته باشند و صفحه ی شما بیانگر یک حس منفی باشد، نمی تواند رتبه بندی شود.
راه اندازی یک وبلاگ و یا وب سایت ساده برای تجارت و یا فروشگاه آنلاین شما کار ساده ای می باشد. اما هزینه ی وب سایت شاید برای خیلی از افرادی که به دنبال راه اندازی آن هستند، سؤال باشد.
درک ارزش دامنه های ارجاع در بهینه سازی موتور های جستجوگر برای ساخت اعتبار آنلاین و بالا نگه داشتن رتبه در موتور های جستجوگر مهم می باشد.
کمیت و کیفیت دامنه های ارجاع، در تلاش های سئوی شما تفاوت زیادی ایجاد می کند.
ارزش لینک های مختلف متفاوت می باشد. این بدان معناست که کسب 200 بک لینک از یک وب سایت نسبت به کسب صد لینک از دامنه های ارجاع متفاوت، برتری خاصی ندارد.
برای به دست آوردن منابع ترافیک بیشتر، بازدیدکنندگان سایت منحصر به فرد و بازدید بیشتر از صفحه، بایستی تعداد قابل توجهی دامنه های ارجاع منحصر به فرد به دست آورید.
به دست آوردن بک لینک ها هنوز هم مؤثرترین روش برای افزایش رتبه بندی سئو و ترافیک می باشد.
اما در ساخت بک لینک های با کیفیت بایستی آگاهی داشته باشید.
اگر تا به حال اطلاعاتی را از وب سایتی کپی/ پیست کرده اید، دقیقاً عملکردی را که یک اسکراپر وب انجام می دهد، در یک مقیاس کوچکتر انجام داده اید.
اسکراپر وب که از آن به عنوان استخراج گر داده های وب نیز یاد می شود، فرآیند بازیابی داده های یک وب سایت می باشد. اسکراپر وب اینکار را با استفاده از اتوماسیون هوشمند و به صورت خودکار با جستجو در سراسر اینترنت و بازیابی میلیون ها و شاید بیلیون ها داده ی مختلف انجام می دهد.
یافتن یک شرکت معتبر طراحی وب و یا یک متخصص وب برای هر تجارتی مهم و ضروری است. امروزه داشتن وب سایت برای هر تجارتی به یک الزام تبدیل شده است. وب سایت شما معرف کسب و کار شماست. وب سایت شما می گوید که شما چه کسی هستید و چه فعالیت هایی انجام می دهید. شما از طریق وب سایتتان می توانید با کاربران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
محصولات و خدمات دیجیتالی امروزه بیش از هر زمان دیگری مهم و مورد تقاضا شده اند. ارائه ی یک محصول یا سرویس دیجیتالی برای اینکه در فروش و جذب کاربر موفق باشد، همکاری تیمی بین کاربر و تیم طراحی را تقاضا می کند. در یک پروژه ی طراحی سایت چندین نفر از جمله مدیر سایت، طراح گرافیک، طراح UX، توسعه دهنده ی وب، استراتژیست محتوا و از همه ی اینها مهمتر کاربران و مشتریان بایستی در یک تعامل و همکاری خوب باشند تا بتوانند محصولی را به بازار عرضه کنند که مورد نیاز کاربر نهایی باشد و ارزشی را به او ارائه دهد.
سئو یا همان بهینه سازی موتور های جستجوگر عملی است که طی آن محتوای وب سایت به منظور هر چه بهتر دیده شدن وب سایت توسط موتور های جستجو و قرار گرفتن در رتبه های بالای صفحه ی نتایج موتور های جستجوگر، بهینه سازی می شوند.
می توان گفت یکی از چالش برانگیزترین موارد در راه اندازی یک وب سایت، یافتن زمان مناسب برای انتشار مطالب با کیفیت و جذاب است. حتی اگر در تولید محتوای جذاب و ارزشمند خبره هستید، یافتن زمان مناسب برای انتشار آنها در وب سایت در جذب کاربران بسیار مهم است. عدم در نظر گرفتن زمان مناسب برای انتشار مطالب جدید در وب سایت می تواند باعث فراموشی شما در اذهان کاربرانتان شود.
وردپرس پلتفرمی است که با استفاده از آن می توانید شروع به ساخت هر نوع وب سایتی کنید. تعداد بسیار زیاد پلاگین و ابزار موجود در وردپرس کار طراحی را برای طراحان سایت، بسیار ساده تر از گذشته کرده است.
در سال های اخیر استفاده از رسانه های اجتماعی میان اغلب مردم گسترش زیادی پیدا کرده است. رسانه های اجتماعی به بستری برای ارائه ی انواع خدمات و سرویس ها تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده است تا خیلی از افراد و صاحبین وب سایت ها به فکر ایجاد کار و کسب درآمد از طریق رسانه های اجتماعی بیفتند.
استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد شاید گزینه ی جدیدی باشد، اما استفاده از وب سایت ها خیلی وقت است که جای خود را میان کاربران اینترنت باز کرده است.
دنیای رقابتی تجارت و گسترش استفاده از فضای مجازی و اینترنت خیلی از صاحبین وب سایت ها و کسب و کار های مختلف را به این فکر واداشته است که آیا آنها می توانند از طریق پلتفرم های شبکه های اجتماعی، رتبه ی وب سایت خود را در موتور های جستجو ارتقاء دهند؟ آیا شبکه های اجتماعی می تواند تأثیری بر سئوی وب سایت آنها داشته باشد؟
اینها مباحثی هستند که می خواهیم در این مقاله پوشش دهیم. اما بهتر است قبل از هر چیز بدانیم سئو چیست و چه تأثیری در وب سایت ها دارد.
بیشتر محتوایی که امروزه در اینترنت می بینید توسط برخی از چارچوب ها و یا سرویس ها اجرا می شود. وردپرس، بلاگر، دروپال و … برخی از این سرویس ها هستند.
این روزها شکل و شمایل روابط تغییر زیادی کرده است. خیلی از روابط به خصوص در سازمان ها و شرکت ها بر اساس وب و مجازی می باشد. شرکت ها برای بهبود روابط کارمندان و مشتریان و فروشندگان به طور چشمگیری به پورتال ها رو آورده اند. با ارائه ی محیط های مشارکتی، شخصی و فضاهای کاری سازگار، درگاه ها به کسب و کار ها اجازه می دهند تا بهتر مشتری ها را به دست آورند، به آنها بهتر خدمات دهند و آنها را حفظ کنند. با طراحی درگاه های سازمانی می توان مدیریت مؤثری داشت و با در اختیار گذاشتن به موقع اطلاعات برای کارمندان، می توان آنها را قدرتمند ساخت تا بتوانند در بخش های مختلف تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.
منظور از سوشیال مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی به منظور برقراری ارتباط با مشتریان جدید و استحکام روابط با مشتریان قدیمی برای اطلاع رسانی از برند، افزایش فروش و افزایش بازدید از وب سایت است.
سئو، واژه ای آشنا برای تمامی کسب و کار های آنلاین است. SEO: Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو است. سئو شامل ترفند ها و روش هایی می باشد که باعث می شود صفحات یک وب سایت برای موتور های جستجو به ویژه گوگل Google بهینه سازی شوند. هر چه یک سایت بهینه تر باشد رتبه بهتری به دست خواهد آورد.