امروزه بسیاری از افراد خرید اینترنتی را به دلیل مزایای آشکار آن ترجیح می دهند. یافتن محصولات آسان تر است و می توانید به راحتی و بدون زحمت و بدون مراجعه به فروشگاه، محصولات را سفارش دهید. خرید آنلاین به دلیل دسترسی روزافزون به اینترنت از طریق موبایل و کامپیوتر های دسکتاپ بسیار محبوب شده است.
برچسب گذاری (Tagging) زمانی که به درستی انجام شود می تواند به سئو، شخصی سازی و UX کمک کند.
تگ (Tag) یک کلمه کلیدی یا اصطلاحی است که به یک اطلاعات اختصاص داده می شود تا به توصیف آن کمک کند و مکان یابی آن را آسان کند.
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است که اکثریت قابل توجهی از سایت های موجود در اینترنت را پشتیبانی می کند. این سیستم یک ابزار متن باز است که می توانید از آن برای ایجاد و مدیریت سایت ها بدون نیاز به دانستن کدنویسی استفاده کنید. بسیاری از عملکردهای سایت در وردپرس از افزونه ها (Plugin) نشات می گیرند و شما می توانید صفحات و پست های جداگانه را با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ ویرایش کنید.
طراحی وب فراگیر یا بی نقص، هنری است که تضمین می کند همه افراد امکان دسترسی و لذت بردن از سایت و محتوای آن دارند، و این به معنای در نظر گرفتن ناتوانی های بالقوه و چیزهایی است که افراد ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند، است.
نام دامنه، آدرس منحصر به فرد یک سایت است که معمولاً از یک نام و یک پسوند نام دامنه تشکیل شده است. یک نام دامنه به یاد ماندنی، باعث تقویت برند شما می شود و به مخاطبانتان کمک می کند تا سایت شما را به راحتی به خاطر بسپارند.
اکثر جستجوهای کاربران به دو دلیل انجام می شود: یافتن اطلاعات (پرس و جوی اطلاعاتی)، یا یافتن اطلاعات و خرید (پرس و جو تجاری). شما به هر دو نوع کاربر نیاز دارید، چه آنهایی که به دنبال اطلاعات هستند و چه آنهایی که می خواهند خرید کنند. یا آنها را به مشتری تبدیل می کنید، یا در درازمدت برنده آنها کاربر ثابت سایتتان می شوند.
هنگام طراحی سایت، مهم است که ظاهر و عملکرد سایت را در نظر بگیرید. ادغام این عناصر، قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر می رساند. قابلیت استفاده سایت شما شامل عناصری مانند رابط کاربری آسان برای پیمایش، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، متن واضح نوشته شده و به خوبی قالب بندی شده و طرح رنگ است. عملکرد سایت شما به سرعت، رتبه بندی، قابلیت جستجو و توانایی جذب مخاطبان شما اشاره دارد.
ما معتقدیم که اینترنت را یک رسانه بصری بشناسیم. سایت ها، برنامه ها، خدمات، بازی ها و غیره برای ارائه تجربه مناسب به مخاطبان خود به رابط ها متکی هستند. بنابراین، همه اینها برای کار کردن به طراحی وب خوب نیاز دارند.
کسانی که می خواهند حضور دیجیتالی خود را تقویت کنند، در کنار استراتژی بازاریابی اینترنتی، باید از نقش طراحی وب در هر سرمایه گذاری آگاه باشند. چنین دانشی به اولویت بندی صحیح مراحل در هنگام ایجاد هر محصول یا سایت کمک می کند.
داشتن یک وب سایت جذاب و قابل استفاده، هدف هر صاحب وب سایتی است و برای افرادی که یک کسب و کار کوچک را اداره می کنند، ظاهر و بازخورد وب سایت آنها از اهمیت حیاتی برخوردار است. اینجا جایی است که بازدیدکنندگان اولین برداشت های خود را ایجاد می کنند، ثانیه های کوتاهی که در آن چیزی را که روی صفحه نمایش خود می بینند، می پذیرند یا رد می کنند. طراحی سایت همچنین مسئول حفظ توجه هر بازدیدکننده و هدایت آنها از طریق محتوای شما است.
یک کسب و کار هوشمند با مدیریت هوشمند وب سایت شروع می شود. در دنیای امروز، حضور سایت کسب وکار شما تقریباً به اندازه حضور فیزیکیتان مهم است و وب سایت شما به عنوان نمایندگی رسمی یا تجارت آنلاین شما عمل می کند.
یک وب سایت زیبا و کاربردی وردپرس دستاوردی است که باید به آن افتخار کرد. اگر آن را به درستی طراحی کنید، می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا مشتریان جدید را جذب و حفظ کند و در عین حال برند منحصر به فرد شما را به درستی منعکس کند. با گذشت زمان، وب سایت شما به پشتیبانی نیاز دارد تا زیبا، کاربردی و سازنده بماند. در واقع، وظایف روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه وجود دارد که باید آنها را انجام دهید تا بتوانید سایت خود را ایمن و کاربردی نگه دارید. اگرچه این وظایف مهم هستند، اما می توانند زمان بر یا حتی گیج کننده باشند.
فناوری وب این پتانسیل را دارد که مزایای زیادی برای جامعه و محیط زیست به ارمغان بیاورد، اما تنها در صورتی که از آن عاقلانه استفاده کنیم. اینترنت، فناوری های ابری و… به راحتی می توان آنها را به عنوان مفاهیم مجازی در نظر گرفت.
اما داده هایی که در تمام طول روز به صورت ارسال و دریافت مخابره می کنیم، جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی آنها در مراکز داده وسیع در سراسر جهان مبادله می شوند. ابررایانه هایی که آنها را تغذیه می کنند دائماً کار می کنند و اغلب بیش از حد گرم می شوند. آنها توسط سیستم های خنک کننده غول پیکری که با برق کار می کنند خنک می شوند. تعداد کمی از آنها با انرژی سبز کار می کنند.
به نظر می رسد این روزها همه در هر زمینه شغلی وب سایتی ساخته اند. وب روز به روز شلوغ تر می شود و به معنای واقعی کلمه ده ها وب سایت در حین خواندن این مقاله به دنیای اینترنت وارد می شوند. در نتیجه محبوبیت در بین این توده عظیم از سایت ها روز به روز سخت تر می شود.
افزایش شدید اتکا به اینترنت منجر به موفقیت بازاریابی اجتماعی شده است. تقریباً تمام نقل و انتقالات و معاملات به صورت آنلاین انجام می شود، مانند تعیین قرار ملاقات و خرید لوازم ضروری. پیاده سازی کسب وکار در دنیای آنلاین نه تنها به نفع شرکت های بزرگ و کوچک است، بلکه فرصت ها و راه هایی را به کسب وکارها و برندهای محلی می دهد تا مشتریان را به دست آورند. بازاریابی اجتماعی در حال حاضر روشی متداول و اثبات شده در تبلیغات و گسترش است. هر کسب وکاری که پتانسیل بازاریابی آنلاین را می بیند، می داند که سئو نقش مهمی در این بازی دارد.
خرید و فروش آنلاین امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل شده است. با امکان تحویل محصولات در درب منزل، سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاهی هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. این امر خرده فروشان را وادار کرده است که تمرکز خود را به پلتفرم های تجارت الکترونیک معطوف کنند و از طریق حضور آنلاین خود به حداکثر مشتریان دسترسی پیدا کنند.
خریداران دلایل متعددی را برای ترجیحات خرید آنلاین خود ذکر می کنند، از جمله اینکه در زمان آنها صرفه جویی می کند، مقایسه قیمت ها را آسان می کند، نیازی به حضور در فروشگاه های شلوغ نیست و تنوع بیشتری از اقلام را برای خرید فراهم است.
اگر بازاریاب یا صاحب کسب و کار هستید و سایتی برای ارائه محصولات و خدمات خود طراحی کره اید، احتمالاً به شما گفته شده است که باید از سئو یا SEO (بهینه سازی سایت برای موتور جستجو) استفاده کنید. این به این دلیل است که امروزه سئو، بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی اینترنتی موفق است. اما اگر با این تاکتیک آشنایی ندارید، ممکن است متقاعد نشوید که ارزش وقت یا پول شما را دارد یا خیر.
به همین دلیل است که در ادامه، به بررسی سئو در دیجیتال مارکتینگ، نقشی که در بازاریابی محتوایی ایفا می کند و مزیت های کلیدی که برای کسب و کار شما دارد، خواهیم پرداخت.
اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه های رسانه های اجتماعی است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. اینستاگرام که در سال 2012 توسط فیس بوک خریداری شد، با بیش از یک میلیارد حساب ثبت شده، به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. به نظر می رسد امروزه همه در اینستاگرام حضور دارند، از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، سازمان های خبری گرفته تا مؤسسات فرهنگی، افراد مشهور، عکاسان ، موسیقی دانان و افراد جدیدی با عنوان اینفلوئنسرها که با پیدایش این شبکه اجتماعی بسیار طرفدار پیدا کرده اند.
هنگامیکه اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 معرفی شد، مانند هر پلتفرم اجتماعی دیگری پر از عکس های سلفی، حیوانات خانگی و تصاویر غذا بود.
اما این روند به سرعت تغییر کرد و تا سال 2022 اینستاگرام از یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده به یک کانال بازاریابی اینترنتی کامل تبدیل شده است.
فقط به برخی از جدیدترین ویژگی های این پلتفرم نگاه کنید! تنها در سال گذشته، اینستاگرام ده ها ابزار جدید را برای مشاغل منتشر کرده است، از جمله تجزیه و تحلیل پیشرفته، پست های اینستاگرام قابل خرید، و روش های جدید برای جذب ترافیک از استوری های اینستاگرام و پلتفرم ویدیوی مستقل جدید، IGTV.
طراحی سایت با وردپرس به وب سایتی گفته می شود که از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) استفاده می کند. وردپرس هم مدیریت وب سایت (واسطی که کاربر برای ایجاد تغییرات یا اضافه کردن محتوای جدید وارد می شود) و هم قسمت نهایی (بخش قابل مشاهده وب سایتی که بازدیدکنندگان شما در وب می بینند) را شامل می کند.
وردپرس یک پلتفرم وب سایت عالی برای طراحی انواع وب سایت ها است. از وبلاگ نویسی گرفته تا تجارت الکترونیک و وب سایت های تجاری و نمونه کارها، وردپرس یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) همه کاره است. وردپرس با در نظر گرفتن قابلیت استفاده و انعطاف پذیری، راه حلی عالی برای وب سایت های بزرگ و کوچک است.
موبایل صنعت رو به رشدی است که کسب و کارها را از هر بازاری جذب می کند. درآمد برنامه های تلفن همراه در سال ۲۰۲۰ به تقریباً ۶۰۰ میلیارد دلار رسید. محبوبیت فزاینده تلفن های هوشمند و تبلت ها باعث شده است که توسعه و تولید برنامه های تلفن همراه به یک روند محبوب در میان صاحبان مشاغل در سراسر جهان تبدیل شود. امروزه تعداد کاربران موبایل از تعداد کاربران کامپیوتر های دسکتاپ بیشتر شده است!
آیا می دانید چند بار در یک روز گوشی هوشمند خود را چک می کنید؟ طبق چندین گزارش، حداقل بیش از 100 بار و دلیل اینکه ما تا این حد به تلفن هایمان معتاد شده ایم، کاربردی بودن بسیار زیاد آن ها در زندگی روزمره ما است. استفاده های مکرر از برنامه هایی مثل فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، واتس اپ و هزاران مورد دیگر می تواند این تجربه راحتی را توصیف کند.
به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، نمی توان اهمیت داشتن یک وب سایت را نادیده گرفت. با این حال، وقتی تازه شروع به کار می کنید، ممکن است بودجه لازم برای استخدام یک طراح وب را نداشته باشید. بنابراین وظیفه به جای او، بر عهده شما یا تیمتان است.
تجربه کاربری و سهولت استفاده برای اطمینان از اینکه وب سایت شما وظیفه اطلاع رسانی و فروش به مشتری را انجام می دهد به همان اندازه مهم است. اما نگران نباشید، لازم نیست شروع به یادگیری نحوه کدنویسی کنید یا در مورد یک فرآیند طراحی طولانی، استرس داشته باشید. البته شما همیشه می توانید یک طراح وب حرفه ای استخدام کنید، اما اگر بودجه ندارید، می توانید از راه های دیگری به طراحی وب سایت ارزان اقدام کنید.