کسب دامنه های ارجاع بیشتر برای بهبود رتبه بندی سئو

نوشته شده توسط دارکوب

درک ارزش دامنه های ارجاع در بهینه سازی موتور های جستجوگر برای ساخت اعتبار آنلاین و بالا نگه داشتن رتبه در موتور های جستجوگر مهم می باشد.
کمیت و کیفیت دامنه های ارجاع، در تلاش های سئوی شما تفاوت زیادی ایجاد می کند.
ارزش لینک های مختلف متفاوت می باشد. این بدان معناست که کسب 200 بک لینک از یک وب سایت نسبت به کسب صد لینک از دامنه های ارجاع متفاوت، برتری خاصی ندارد.
برای به دست آوردن منابع ترافیک بیشتر، بازدیدکنندگان سایت منحصر به فرد و بازدید بیشتر از صفحه، بایستی تعداد قابل توجهی دامنه های ارجاع منحصر به فرد به دست آورید.
به دست آوردن بک لینک ها هنوز هم مؤثرترین روش برای افزایش رتبه بندی سئو و ترافیک می باشد.
اما در ساخت بک لینک های با کیفیت بایستی آگاهی داشته باشید.

منظور از دامنه های ارجاع چیست؟

دامنه های ارجاع همان دامنه های پیوند وب سایت های خارجی هستند که بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت شما هدایت می کنند. این دامنه ها شامل بک لینک هایی می باشند که ترافیک و بازدید را به سمت یک وب سایت خاص هدایت می کنند.
وب سایت شما ممکن است دامنه های ارجاع مختلفی به دست آورد. هر کدام از این دامنه ها ممکن است شامل یک یا چند بک لینک باشد که به صفحه ی وب خاصی اشاره دارند. در برخی موارد ممکن است وب سایت شما نیز یک دامنه ی ارجاع در نظر گرفته شود. در این حالت وب سایت شما بازدیدکنندگانی را به وب سایت های خارجی هدایت می کند.
برخی مردم به اشتباه بک لینک ها و دامنه های ارجاع را به عنوان فاکتور های رتبه بندی سئو، شبیه به یکدیگر می دانند. البته این موضوع از آنجایی که شناسایی بک لینک های خارجی در مقابل دامنه های ارجاع در ابتدا می تواند کمی گیج کننده باشد، قابل درک است. ولی اشتباه نکنید. در واقع بک لینک ها و دامنه های ارجاع دو موضوع جدا هستند.

بک لینک های خارجی در مقابل دامنه های ارجاع

بک لینک ها، لینک های دریافتی از یک دامنه ی ارجاع به وب سایت هدف می باشند. اینها پیوند هایی هستند که به متون، تصاویر، ویدئو ها و دکمه ها و سایر عناصر صفحه اضافه می شوند. بک لینک ها بر اساس مرتبط بودن، اعتبار دامنه، محل پیوند و تنوع سایت ارزیابی می شوند.
از طرف دیگر، دامنه های ارجاع، وب سایت هایی هستند که شامل یک یا چند بک لینک می باشند که به وب سایت های دیگر اشاره دارند. شما ممکن است به طور همزمان چند بک لینک از یک وب سایت به دست آورید و یا چند دامنه ی ارجاع به وب سایت شما پیوند بزنند.
دامنه های ارجاع می توانند شامل یک یا چند بک لینک باشند.

چرا کیفیت بک لینک ها و دامنه های ارجاع برای سئو مهم است؟

لینک ها همیشه یک فاکتور مهم برای رتبه بندی در موتور های جستجوگر بوده اند.
موتور های جستجوگر هر پیوند به وب سایت شما را به عنوان یک رأی اعتماد برای کیفیت محتوای وب سایت تلقی می کنند.
اگر سایت دیگری مایل است که وب سایت شما را به عنوان یک منبع در وب سایت خود ذکر کند و کاربرانش را به سمت وب سایت شما هدایت کند، نشانگر اینست که شما موضوع ارزشمندی ارائه می دهید.
بنابراین هر چه تعداد پیوند هایی که با سایت شما برقرار می شود، بیشتر باشد به این معناست که وب سایت شما بیشتر مورد اعتماد است.
متأسفانه گوگل در مورد چگونگی سنجش اعتبار وب سایت ها، اطلاعاتی منتشر نکرده است.
در واقع هر چقدر اعتبار دامنه شما بالاتر باشد، کسب رتبه های بالاتر در نتایج موتور های جستجو برای وب سایت شما آسانتر خواهد بود.
اگر بتوانید پیوند های بیشتری کسب کنید، می توانید قدرت و اعتبار دامنه ی خود را افزایش دهید. البته به شرطی که این پیوند ها از وب سایت های معتبر به دست آمده باشد.
در مبحث کسب اعتبار در موتور های جستجوگر، کیفیت خیلی مهمتر از کمیت بک لینک ها می باشد.
به دست آوردن لینک های با ارزش از وب سایت ها معتبر، تأثیر مثبت بیشتری بر رتبه بندی شما نسبت به دریافت لینک های خریداری شده از سایت های اسپمی دارد.
گرفتن لینک از سایت های با کیفیت پایین نه تنها به دیده شدن وب سایت شما در موتور های جستجوگر کمکی نمی کنند، حتی می توانند به شانس رتبه بندی خوب شما صدمه هم بزنند.
در سال 2012، گوگل شروع به جریمه ی صاحبان سایت هایی که از لینک ها برای دستکاری الگوریتم گوگل استفاده می کردند، کرد. این شامل خرید یا فروش لینک، تبادل بیش از حد لینک، کمپین های بازاریابی مقاله در مقیاس بزرگ و استفاده از برنامه های خودکار برای ساخت لینک بود.
دامنه های ارجاع منابع ترافیکی هستند که سیگنال های کیفیت و اعتبار را به موتور های جستجوگر و کاربران شما ارسال می کنند. اگر می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید، گرفتن بک لینک ها از دامنه های ارجاع سطح بالا بسیار مهم است.

نحوه ی گرفتن بک لینک ها برای سئو

برای ساخت لینک و دریافت بک لینک های با کیفیت تکنیک هایی مختلفی وجود دارد:

پست های مهمان

منظور از پست های مهمان، انتشار محتوای رایگان در وب سایت ها و وبلاگ های دیگر با هدف بازگشت لینک به وب سایت خودتان می باشد.
این لینک ها می توانند در بخش نویسنده و یا در بخش بدنه ی پست جاگذاری شوند.
این یک روش رایج ساخت لینک می باشد و هر دو سایت می توانند در آن برنده باشند. یک سایت، محتوای رایگان برای به اشتراک گذاری با مخاطبان خود به دست می آورد و سایت دیگر، لینک های با کیفیت کسب می کند.

ساخت لینک های شکسته

حتی ممکن است معتبرترین وب سایت ها از وجود لینک های شکسته رنج ببرند.
هر لینک در صفحه در اصل به یک صفحه ی آنلاین دیگر پیوند می زند. اما از آنجا که وب سایت ها معمولاً محتوای خود را جابجا می کنند، برخی از این پیوند ها در نهایت خراب می شوند یا به صفحاتی اشاره می کنند که دیگر وجود ندارند.
هنگامی که یک کاربر بر روی یک لینک شکسته کلیک می کند به صفحه ی خطای 404 ارجاع داده می شود. خطای 404 به کاربر می گوید محتوایی که به دنبالش می باشد دیگر وجود ندارد.
این موضوع نه تنها باعث ایجاد یک تجربه ی کاربری ضعیف می شود، بلکه کار وب سایت ها را برای خزیده شدن و فهرست بندی در موتور های جستجوگر دشوار نیز می کند.
تعمیر لینک های خراب یک راه عالی برای ایجاد لینک های ارزشمند است.

تولید محتوای ارزشمند

هر چه محتوای شما ارزشمند تر باشد، افراد بیشتری به سوی شما خواهند آمد. استراتژی مناسب بازاریابی محتوا می تواند مخاطبان هدف بیشتری برای شما جذب و دامنه های ارجاع بیشتری را برای شما کسب کند. به تبع آن جستجوی ارگانیک و نرخ تبدیل و اعتبار وب سایت شما افزایش خواهد یافت.

نتیجه

ساخت لینک و کسب دامنه های ارجاع بیشتر باعث بهبود ترافیک و بهبود رتبه بندی وب سایت شما می شود. به دست آوردن لینک ها و دامنه های ارجاع ارزشمند، از سایت های معتبر نقش مهمی در این بهینه سازی بازی می کند. برای بهبود رتبه ی وب سایت خود با استفاده از لینک ها فقط کافیست از تکنیک های درست استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته