بسیاری از کسب و کارهایی که به صورت فیزیکی و حضوری محصولات و کالاهای خود را به فروش می رسانند، بخشی از کسب و کار خود را نیز به صورت اینترنتی اداره می کنند. با توجه به اهمیت اینترنت، کمبود زمان و مشغله فراوان، بسیاری از خریداران ترجیح می دهند از وب سایت های فروشگاهی مایحتاج خود را تامین کنند.
وب سایت فروشگاهی، وب سایتی است که کاربران یا خریداران می توانند با مشاهده کاتالوگ محصولات، آنچه که نیاز دارند را به صورت اینترنتی خریداری کنند. بنابراین اگر تا به اکنون وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نکرده اید، بخش بزرگی از کاربران و خریداران بالقوه را از دست داده اید. بسیاری از سایت های فروشگاهی با طراحی بینظیر، توانسته اند خریداران وفاداری داشته باشند.
شبکه جهانی وب به بخش بزرگی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و این صنعت پررونق با سرعت در حال رشد است. طراح سایت از اصلی ترین زمینه های کاری این صنعت هستند. با این رشد، تقاضا برای بازاریابی دیجیتال و کارشناس دیجیتال مارکتینگ افزایش می یابد، زیرا مشتریان بخش زیادی از زمان خود را در اینترنت سپری می کنند.
دنیای دیجیتال، دنیای پرسرعتی است که باعث تغییر رفتار کاربران شده است. به طوری که آنها زمان بیشتری را به صورت آنلاین، در فضای مجازی می گذرانند که این تغییر رفتار کاربران مسیری را برای تبلیغات هدفمند باز کرده است. اینک تبلیغات آنلاین یا تبلیغات اینترنتی، به عنوان یکی از ابزارهای ضروری برای کسب و کارها تبدیل شده است، تا دامنه دسترسی خود را گسترش داده و به جایگاه های رفیعتر بیاندیشند. تبلیغات اینترنتی مزایای متعددی دارد که روش های سنتی نمی توانند اهداف مورد نظر را به خوبی پاسخ دهند. بازاریابی اینترنتی از طریق تبلیغات با دو هدف افزایش فروش و معرفی برند، کار خود را آغاز می کند. تبلیغ های اینترنتی می توانند باعث افزایش ترافیک در سایت ها و شبکه های اجتماعی شوند و کاربران را به خریداران تبدیل کنند.
رنگ قدرت داره. میتونه نگرش مردم در مورد شرکتتونو تغییر بده. میتونه حسی که مردم موقع استفاده از سایتتون دارن رو بهتر کنه. یه سایت تجاری زیبا قبل از اینکه به فضا و متن بستگی داشته باشه، اول از همه به رنگ بستگی داره و محلی که رنگها استفاده میشن. اینها هستند که روی حس و حال کاربر اثر میذارن. انتخاب پالت رنگی صحیح میتونه کاربرها رو به خریدار تبدیل کنه. بنابراین میبینید که انتخاب رنگ چقدر میتونه برای سایتتون مهم باشه.
رنگ بالاخص برای داده های بصری از اهمیت فوق العاده ای برخورداره. تم رنگیای که استفاده میکنید میتونه تون بصری سایت رو مشخص کنه و هر رنگ در واقع پیام خاصی رو در طراحی وب سایت به کاربر میفرسته.
با وجود اینترنت شاید دیگر دنیا چندان بزرگ به نظر نمیرسد. دنیای شگفتانگیز اینترنت، نه تنها بر زندگی و ارتباطات ما تاثیر گذاشته است، بلکه توانسته استراتژی کسب و کارها را نیز تغییر دهد. وجود اینترنت و طراحی وب سایت، منجر به رشد تجارتها میشود. در دنیای امروز وجود یک وب سایت برای کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است، علاوه بر اینکه اعتبار کسب و کار را بهبود میبخشد، برند شما را به دنیا معرفی میکند، منجر به افزایش فروش و خدمات میشود و در مدت زمان کوتاهی میتوانید پیشرفتهای چشمگیری را تجربه کنید. اما هر نوع وب سایتی نمیتواند منجر به موفقیت کسب و کارها شود. سئو، یکی از راهکارهای ارتقاء سایت است تا با جذب ترافیک بتوانید با کاربران بیشتری در ارتباط باشید.
کاربران اینستاگرام از زمان راه اندازی این پلتفرم که تنها اشتراک گذاری عکس و فیلم را پوشش می داد، تا به امروز که به عنوان یک رسانه اجتماعی مهم برای کسب و کارها شناخته می شود، این رسانه را دنبال می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که در هر کسب و کار و شغلی، ردپای اینستاگرام را می توان مشاهده کرد. در ادامه، اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر اینستاگرام بر سئو را بیشتر توضیح خواهیم داد.
روندهای طراحی وب 1403 را کاوش کنید! لحظه ای به نمونه های طراحی وب سایتی که در چند ماه گذشته دیده اید فکر کنید. احتمالاً تعداد انگشت شماری وجود داشتند که بر اساس رابط کاربر پسند و چیدمان جذابشان به شما علاقه مند شدند. همین امر در مورد وبسایتهایی با تجربه کاربری وحشتناک نیز صدق میکند. آنها به شما میچسبند و حتی ممکن است احساس منفی نسبت به برند در شما ایجاد کنند.
برای یک طراح وب، دانستن طرح های رنگی مناسب وب سایت می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و مخاطبان وب سایت را طولانی تر نگه دارد. ترکیب با یک رابط کاربری خوب طراحی شده، رنگ ها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا در سایت شما حرکت کنند. برای مثال، رنگهای متمایز به کاربران اجازه میدهند عناصر ناوبری را سریع پیدا کنند. آنها همچنین به شما اجازه می دهند تا محتوای وب سایت را بر اساس اهمیت آنها به صورت بصری جدا کنید.
گوگل مپ اول با اسم Google Places روی کار اومد و حالا قسمتی از داشبورد Google My Business شده. داشبورد گوگل برای مدیریت و ردیابی حضور آنلاین شرکتها در پلتفرم های مختلف گوگل (گوگل لوکال یا گوگل مپس، گوگل پلاس، گوگل آنالتیکس و ادوردز) طراحی شده.دقت داشته باشید که در گوگل مای بیزنس، میتونید شرکتتونو فقط در شهری ثبت کنید که توی اون شهر یه مکان فیزیکی به اسم شرکتتون داشته باشید، هر چند گوگل هم خودش در بعضی شرایط، شرکتهایی رو که محدوده شون مشخصه در نتایج سرچ محلی (maps ) نمایش میده.
با وجود این همه منابع آنلاینی که در اختیار بازاریابهای دیجیتال قرار داره، پیدا کردن ابزاری که برای نیازهای خاص شما مناسب باشه کار سختیه. اما در بین همه این ها، یه سری ابزارها هستند که برای همه لازمند و خوبیش هم اینه که نیازی به کدنویسی و معماری سایت ندارند و بدون دانش خاصی میتونید از این ابزار رایگان بهره ببرید. تو این پست شما رو با چهارتا از این ابزار که دوتاش برای سئوی گوگل و دو تاش برای منابع دیگه است آشنا میکنم.
یه زمانی میشد در طراحی وب از تصاویر چشم پوشی کرد یا عکسهای بی کیفیت استفاده کرد اما الآن طراحی وب رشد کرده و مینیمالیستی و چشم نواز شده، و دیگه وجود عکسهای عالی روی سایت به یک ضرورت تبدیل شده. عکسهای خوب ظاهر سایت رو بهتر میکنه و به محصولات و برند رو جلوه بیشتری میده.
روش بازاریابیها در حال تغییر است، باید این واقعیت را پذیرفت که در دنیای تجارت، استفاده از کارآمدترین شیوهها، برای حفظ و گسترش کسب و کار ضروری است. در سالهای اخیر اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین رسانههای اجتماعی، کسب و کارها را تشویق به فعالیت در این محیط کرده است. این رسانه اجتماعی با میلیاردها کاربر شرایطی را فراهم کرده است که روزانه بسیاری از افراد، بیشترین ساعات خود را در این رسانه سپری میکنند. از این فرصت استفاده کرده و با توجه به الگوریتم اینستاگرام، کسب و کار خود را رونق ببخشید.
واژه شناخته شده وب امروزه مثل یک واژه بین المللی در بین جوامع جا افتاده و اغلب به جای کلمه های World Wide Web و Internet به کار می رود ؛ صفحات وب تشکیل شده از انواع اطلاعات و عکس ها و انیمیشن و … و وب سایت ها از یک یا چند صفحه وب با توجه به موضوع مورد نظر ساخته می شوند. شاید براتون جالب باشه بدونید که اولین وب سایت چه زمانی و با چه فکری ساخته شد.
این مقاله ادامه مقاله طراحی سایت چیست؟ فصل اول است. شما برای درک بهتر از محتوای این مقاله میتوانید ابتدا مقاله طراحی سایت چیست فصل اول را مطالعه فرمایید. پشت وبسایتها، فروشگاههای آنلاین و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مورد علاقه شما دنیایی از فناوری نهفته است. کار زیادی برای ایجاد ظاهر و احساس وب سایت های مورد علاقه شما انجام می شود و بخش قابل توجهی از این کار توسط طراحان وب انجام می شود. کارهایی که طراحان وب انجام می دهند تأثیر عمده ای بر تجربه کاربر و موفقیت یک برند دارد. یک طراحی بد وب سایت می تواند کاربران را از کار بیاندازد و بر سود نهایی یک تجارت تأثیر بگذارد و رشد آن را متوقف کند.
در مقالات گذشته صحبت های بسیاری در ارتباط با سئو و بهینه سازی سایت ها داشته ایم و می دانیم برای آنکه در موتورهای جست و جو شناخته شویم باید وب سایت خود را بهینه کنیم. سئو سایت به معنای بهینه کردن سایت برای موتور های جست و جو می باشد. وقتی سایتی تمام اصول سئو را رعایت کند به امید است که به صفحه اول نتایج موتور جست و جو برسد. یکی از اصول اولیه سئو افزایش سرعت بارگذاری سایت برای کاربران می باشد. در این مقاله سعی داریم تا ابزاری را برای افزایش سرعت سایت معرفی نماییم.
اگر اطلاعاتی در مورد سیستم مدیریت محتوا (CMS) ندارید به طور ساده میتوان گفت این سیستم یک نرمافزار کاربردی است که این امکان را به کاربر میدهد تا بتواند محتوای دیجیتال را برای سایت خود ایجاد، آن را ویرایش، انتشار و در نهایت ذخیره کند. دنیا همواره در حال توسعه است و برای عقب نماندن از تکنولوژی و پیشرفتها، باید مدام در حال به روزرسانی باشیم. طراحی وب سایت نیز از این قاعده مستثنا نیست، باید از طریق سیستم مدیریت محتوا بتوانید یک وب سایت جذاب و کاربردی را طراحی کنید. در ادامه برخی از برنامههای مدیریت محتوا که بسیار سریع و کاربردی هستند را معرفی خواهیم کرد.
امروزه در هر کسب و کاری بحث بر سر داشتن وب سایت و شروع تجربه فعالیت در فضای مجازی شنیده می شود . در سال های اخیر که کاربران اینترنت و فضای مجازی افزایش یافته ، بستری برای کسب و کار های مختلف آماده شده است صاحبان مشاغل در صدد هستند تا از این موقعیت های به وجود آمده استفاده نمایند و کسب و کار خود را گسترش دهند . فضای سایت ها به نحوی می باشد که هر کسب و کاری می تواند در آن فعالیت کند .
امروزه رقابت در میان وب سایت ها بسیار گسترش یافته است . هر کسب و کاری در بدو تاسیس به دنبال این است که سایتی برای شغل خود داشته باشد . به همین دلیل تعداد سایت ها در حال افزایش است ، متقابلا رقابت نیز در حوزه های مختلف بوجود می آید . برای آنکه یک سایت بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد باید به صفحه اول گوگل برسد . برای این کار نیازمند بهینه سازی سایت می باشد .
امروز صفحات اینترنت جای نشریات را گرفته اند. با توسعه ریز ساخت های اینترنت کاربران آن روز به روز افزایش پیدا کرده و هر کسی جستجو در گوگل بر هر چیز و جای دیگری ترجیح می دهد. وب سایت های تبلیغاتی نیز در سال های اخیر توانسته اند جایگاه خوبی را نزد کاربران پیدا کنند و امروز تقریبا کسی نیست که نام چند یک از این سایت ها نداند.
به طور کلی لینکهایی که برای سایت خود میتوانید استفاده کنید در دو نوع لینک خارجی و لینک داخلی طبقهبندی میشوند. لینکسازی داخلی مربوط به محتوای داخل سایت شما است. به این معنا که لینک از یک صفحه به صفحه دیگر در وب سایت شما ایجاد میشود. اما لینکسازی خارجی کمی متفاوت است، شما در سایتهای دیگر لینک ایجاد میکنید. در واقع به معنای ایجاد لینک از یک سایت به سایت دیگر است. یکی از مواردی که در سئو به آن پرداخته میشود، لینکسازی است. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که میتواند باعث افزایش بازدید از سایت شما شود. در ادامه تکنیکهای قدرتمند بک لینکسازی یا لینکسازی خارجی را برای تقویت سئو سایت بیشتر توضیح خواهیم داد.