نوشته شده توسط صفوی
شبکه های اجتماعی یکی از بهترین کانال ها برای حفظ ارتباط با مشتریان هستند. رسانههای اجتماعی پتانسیل بسیار زیادی را برای کسبوکارها به ویژه کسب و کارهای کوچک فراهم میکنند، زیرا مصرفکنندگان معمولاً روزانه وارد آن میشوند و در معرض محتوای بسیاری قرار میگیرند. با این حال، چالش های بزرگی را برای مشاغل ایجاد می کند، زیرا فضایی است که همیشه در حال تغییر است که بسیار پر سر و صدا و شلوغ است.
اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی (social media marketing (SMM)) به استفاده از رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت اشاره دارد. بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی را برای شرکت ها فراهم می کند تا با مشتریان فعلی درگیر شوند و به مشتریان جدید دست یابند. بازاریابی رسانه های اجتماعی دارای ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های هدفمند است که به بازاریابان اجازه می دهد موفقیت تلاش های خود را پیگیری کنند. رسانه های اجتماعی نحوه عملکرد ما را به عنوان یک جامعه تغییر داده اند، از جمله نحوه ارتباط ما با یکدیگر. همانطور که پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام شروع به کار کردند، کسب و کارها نیز مورد توجه قرار گرفتند. آنها شروع به استفاده از این پلتفرم ها برای پیشبرد منافع خود از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی کردند. به این دلیل که نوه شبکه های اجتماعی ها می توانند رفتار مصرف کننده را تغییر دهند.
نوشته شده توسط غزل جعفری
اینستاگرام یکی از مهمترین محیطهای مجازی و شبکههای اجتماعی است که امروزه به همه کسب و کارها پیشنهاد میشود از آن استفاده کنند و در آن فعالیت داشته باشند چرا که این فضای مجازی توانسته بستری را فراهم کند که بدون توجه به مرزها و محدودیتهای اجتماعی فرصتی را برای بهتر دیده شدن فراهم کرده است. با بالا رفتن کاربران و مخاطبان شما میتوانید میزان فروش خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.
نوشته شده توسط غزل جعفری
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی است که امروزه به عنوان یکی از مهمترین زیر مجموعه های مدیریت بازاریابی و تبلیغات شناخته میشود. با توجه به پیشرفت و افزایش محبوبیت دنیای اینترنت و در دسترس قرار گرفتن و سهولت اتصال به اینترنت امروزه دنیای دیجیتال نقش پررنگی را در تمام بیزینسها بر عهده گرفته است. به نحوی که امروزه دیجیتال مارکتینگ یک دانش مستقل محسوب میشود و در اغلب دانشگاههای معتبر تدریس میگردد.
اگرچه تعریف دیجیتال مارکتینگ اندکی دشوار است اما به طور کلی می۳توان گفت دیجیتال مارکتینگ عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که در بستر ابزارهای دیجیتال مانند وب، اینترنت، موبایل و… که سبب افزایش بازدید سایت در گوگل و یا سایر شبکه های اجتماعی میگردد، تشکیل شده است. در پی این فعالیتها یک برند میتواند شناخته تر شود. دیجیتال مارکتینگ به بهبود وضعیت کسب و کارهای و بازاریابی اینترنتی کمک شایانی مینماید.
نوشته شده توسط غزل جعفری
مدتها است که جامعه کاربران اینستاگرام به یک میلیارد کاربر فعال رسیده است. ۵۰۰ میلیون نفر از این کاربران که در سراسر دنیا مستقر هستند، هر روز در حال تماشای استوریهای اینستاگرام میباشند. ۲۰۰ میلیون نفر از این کاربران، به طور روزانه، حداقل از یک صفحه کاری در اینستاگرام دیدن میکنند و از همه مهمتر اینکه ۶۲ درصد از آنها در یک نظرسنجی اعلام کردهاند که اینستاگرام در تصمیمات خریدشان نقش مهمی دارد. تمام این موارد باعث میشود که دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام و خدمات اینستاگرام در زمینه بازاریابی اینترنتی، هر روز در حال پیشرفت باشد و اهمیت بسیاری پیدا کند.
نوشته شده توسط مهندس کلانتری
PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرور است که در اصل برای طراحی سایت استفاده می شود اما می توان از آن به عنوان زبان برنامه نویسی برای اهداف عمومی نیز نام برد. این زبان در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf از دانشگاه واترلو کانادا ایجاد شد و هم اکنون رفرنس پیاده سازی آن توسط The PHP Development Team تولید می شود. PHP ابتدا Personal Home Page یا صفحه خانگی شخصی نام گرفت. و امروز به آن PHP: Hypertext Preprocessor گفته می شود.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
احتمالا در هنگام جستجو کردن نام یک محصول خاص و یا کلمات کلیدی مختلف، گاها در همان ابتدا با نقشه گوگل و نام شرکت یا وب سایتی رو به رو می شوید که آن را برای فروش عرضه کرده و یا نمایندگی رسمی آن در شهر یا کشور شماست. حتما از خودتان پرسیده ای که چه اتفاقی افتاده؟ چرا این شرکت یا فروشنده که خیلی هم به من نزدیک است به این صورت توسط نقشه گوگل به من توصیه شده و گوگل می خواهد من بدانم که شماره تلفن و یا ساعت فعالیت این فروشنده دقیقا چیست؟
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
بازاریابی محتوایی یکی از تکنیک های تاثیر گذار و مفید در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. برای درک اثر این فاکتور مهم کافیست تا کمی به اهمیت تولید محتوا فکر کنید. هدف از تولید محتوا به همان نیاز اصلی صاحبان وب سایت ها یعنی دریافت ترافیک بیشتر و افزایش بازدید سایت ها و وبلاگ هایشان باز می گردد.
تولید محتوا در نوع خود مهم ترین و اثر بخش ترین تلاش ها برای بهبود سئو سایت و تبلیغات اینترنتی می باشد. محتوا می تواند عامل اصلی جذب مخاطب و کاربران تازه و حفظ کاربران فعلی باشد و برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای، تولید محتوا یکی از جدانشدنی ترین قسمت ها برای رشد و کمک به افزایش فروش و سودآوری بیشتر می باشد.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
شرکت گوگل در چند سال اخیر تلاش های بسیاری را در ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات خود کرده و هر چند وقت یکبار با یک پلتفرم یا یک سرویس خدمات رسانی جذاب و کاربردی از این غول بزرگ فناوری آشنا می شویم که در نوع خودش جذاب و مفید می باشد.
علت این موضوع نیز رشد هوش مصنوعی گوگل و جمع آوری داده های با اهمیتی است که موتور جستجوی این شرکت از نوع رفتار و سرچ هایی که کاربران در آن انجام می دهند بدست می آورد. برای همین است که این شرکت می کوشد تا با استفاده از تازه ترین شیوه ها، مفید ترین و پر طرفدارترین مطالب را در قالب پلتفرم های جذاب و کاربرپسند در اختیار همگان قرار دهد.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
به منظور راه اندازی یک وب سایت خوب می بایست در قدم اول به سراغ پیدا کردن یک شرکت طراحی وب سایت خوب برویم. اما احتمالا از خودتان می پرسید که چطور و از کجا باید کار را شروع کنیم؟
چگونه می توان در میان این همه شرکت های بزرگ و کوچک که همگی ادعای طراحی سایت ارزان و حرفه ای را دارند، بهترین گزینه را برای شروع یک پروژه یا کسب و کار موفق انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
در دنیای امروز کسی شک ندارد که تولید محتوا از چه اهمیت بسزایی برخوردار است. تولید محتوای با کیفیت، مهارتی است که نه فقط به خلاقیت بلکه به دانش و سطح معلومات یک نویسنده و حرفه ای بودن او نیز بستگی دارد. نوشتن محتوای خوب می تواند کلید ارتباط با مخاطب و جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه ایجاد رونق و شکوفایی کسب و کارها شود.
ساخت بخش بلاگ برای هر نوع سایتی از سایت شرکتی گرفته تا وب سایت های فروشگاهی، یک عنصر اصلی در بازاریابی محتوایی محسوب می شود. در صورت اتخاذ یک استراتژی بازاریابی محتوایی درست، متوجه می شوید که باید راهی طولانی را طی کنید تا محتوای تولید شده شما، به مرور زمان ارزش خودش را به موتورهای جستجو همچون گوگل اثبات کرده و ترافیک ارگانیک بیشتری را دریافت نمایید.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
وقتی صحبت از لید جنریشن یا پیدا کردن سرنخ های مهم در کسب و کار می شود و به دنبال پیدا کردن مشتری های بیشتر برای محصولات یا خدماتمان هستیم، همواره همگی به سراغ سئو رفته و چاره کار را در بهبود و تایم گذاشتن روی آن می بینیم. البته این روند منطقی به نظر می رسد چرا که بیش از 61 درصد از فعالان بازارهای فروش B2B (Business to Business) که فروش تجاری به تجاری نیز نامیده می شود، معتقد هستند که هیچ چیز اندازه انتخاب یک استراتژی درست برای بهینه سازی سئو و بدست آوردن ترافیک ارگانیک جهت پیدا کردن مشتری های تازه باعث موفقیت نمی شود.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
دنیای مجازی دائما در حال تغییر و تحول است و شرکت های مشتاق و فعال برای حضور چنین صحنه ای، می بایست دانش بازاریابی دیجیتال خود را به روز نگه داشته و اصطلاحا با ترند بازار حرکت کنند. همین چند سال پیش بود که دست یافتن به رتبه بالای گوگل از دید خیلی ها نا ممکن و دشوار به نظر می رسد، اما اکنون با افزایش آگاهی از روند کارکردن گوگل و الگوریتم های آن، رسیدن به رتبه های بالای در نتایج گوگل فقط به مقداری همت و تلاش بیشتر نیاز دارد.
اما امروزه دیگر سوال کردن و درخواست کردن از موتورهای جستجو دیگر به نوشتار و الزام برای تایپ کردن محدود نمی شود. در سال های نه چندان دور که فناوری تشخیص صدا و دستورهای صوتی به اندازه حالا پیشرفت نکرده بود، حرف زدن و سوال پرسیدن از رایانه یا سایر دستگاه های فناوری را فقط در فیلم های تخیلی می دیدیم. ولی این فناوری دیگر فقط یک رویا نیست و حالا دستگاه هایی وجود دارند که به عنوان اسپیکرهای هوشند خانگی، در کنار ما زندگی می کنند و می توانیم پاسخ سوالات و درخواست هایمان را در هر لحظه که اراده کردیم از آنها دریافت کنیم.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
لینک سازی داخلی یکی از شناخته شده ترین و تاثیر گذارترین راه های بهینه سازی سئو و سایت است. در حقیقت لینک سازی نه فقط از لحاظ سئو داخلی، بلکه از لحاظ سئو خارجی نیز به بهینه سازی سایت شما کمک رسانی می کند. با وجود اینکه توصیه می شود که در داخل تمامی محتواها و صفحات خود از لینک های داخلی و حداقل یک لینک خارجی استفاده نمایید، اما اینکار به مانند یک شمشیر دو لبه می باشد.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
وب سایتی که راه اندازی کرده اید اولین چیزی است که توسط کاربرها و مشتری های بالقوه شما دیده می شود. هر چه زمان، بودجه و انرژی بیشتری را بر روی رابط کاربری و اهدافی که از سایتتان انتظار دارید گذاشته باشید، بینندگان یا مشتری هایی که به شما مراجعه می کنند، به خوبی متوجه می شوند که با یک کسب و کار حرفه ای و قابل اعتماد رو به رو هستند. در نتیجه این افراد به جای مراجعه به رقبایتان، تمایل بیشتری به خرید و استفاده از خدمات شما پیدا می کنند.
فروش آنلاین محصولات و خدمات در این چند سال اخیر شاهد رشد خیره کننده ای در ایران و سایر کشورهای جهان بوده است. بسیاری از کسب و کارهایی که تا پیش از همه گیری ویروس کرونا به صورت محدود فعالیت می کردند، اکنون به مشاغل بزرگ تری تبدیل شده اند و کسب و کارهایی که در سال های نه چندان دور به صورت سنتی فعالیت می کردند، اکنون به هر طریقی که شده، محصولاتشان را به صورت آنلاین معرفی کرده و به معرض فروش می گذارند.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
در دنیایی زندگی می کنیم که تبلیغات اینترنتی در آن به یکی از موثرترین روش های پر بازده بازاریابی برای جلب مشتری تبدیل شده است. دلیل این روند تغییر ذائقه افراد و تبدیل شدن فضای آنلاین به محیطی برای سرگرم شدن و گذراندن بیشترین زمان کاربران در طول زندگیشان است.
پس از انتشار ویروس کووید 19 و دگرگون شدن سبک زندگی انسان در اثر شیوع بیماری کرونا، کسب کارهای مجازی و آنلاین، جای اندک کسب و کارهای غیر سنتی را هم گرفته و عاملی شدند که تبلیغات نیز به سمت دیجیتالی شدن برود. اگر در سال های دور شاهد استفاده از روش های سنتی نظیر تبلیغات در کوچه خیابان، پخش تراکت و یا تبلیغات غیر دیجیتال بودیم، امروز دیگر خبر چندانی از این شیوه ها نبوده و همه اکثرا در فضای مجازی به دنبال پیدا کردن راه حل مشکلات خود و یا محصولاتی که نیاز دارند می گردند.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
به جرات می توان گفت که بک لینک یکی از پر کاربردترین اصطلاحات دنیای دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی های موتورهای جستجو می باشد. اکثر افرادی که به تازگی اقدام به راه اندازی سایت کرده و به دنبال راه های سریع و زود بازده برای رشد رتبه در گوگل و سئو بهتر هستند، احتمالا بارها و بارها با کلمه بک لینک و مفهوم آن برخورده داشته و گاها مدت زیادی را به دنبال روش های ساخت آن گشته اند.
بک لینک ها یکی از مهم ترین عوامل کسب موفقیت در سئو سایت هستند و ما نیز در این مطلب از سری مقالات آموزشی ارائه شده توسط شرکت طراحی وب سایت دارکوب، قصد داریم به سراغ بک لینک و نحوه صحیح بک لینک سازی برویم. در صورتی که قصد گرفتن بک لینک های تاثیر گذار در رتبه سئو را دارید، توصیه می کنیم که همین امروز با مشاوران و متخصصان بخش دیجیتال مارکتینگ ما تماس گرفته و از بروزترین متدهای بهینه سازی سایت، تکنیک های سئو کلاه سفید و کسب ترافیک بیشتر بهره مند شوید.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
تصاحب یکی از 10 جایگاه صفحه ابتدایی گوگل آرزوی هر کسب و کار و مالکان وب سایت ها می باشد. اما چرا حضور در یکی از جایگاه های ابتدایی نتایج SERP تا این حد به یک رقابت بزرگ و چالش برانگیز تبدیل شده است؟
طبق تحقیقاتی که بر روی کاربران استفاده کننده از موتورهای جستجو صورت گرفته، مشخص شده که بیش از 75 درصد از آنها به هنگام جستجو فقط نتایج صفحه اول گوگل را مشاهده و یا باز می کنند. این یعنی تنها چند لینک ابتدایی که در صفحه ابتدایی گوگل نمایش داده می شوند، شانس کلیک خوردن بیشتر را داشته و مابقی سایت ها معمولا نادیده گرفته می شوند.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
در یکی دو سال اخیر شاهد ایجاد یک رقابت گسترده و جدی در عرصه سئو و بهینه سازی سایت ها هستیم و روزانه تغییرات قابل توجهی را در رتبه بندی سایت ها و جایگاه آنها در صفحات جستجوی گوگل نظاره گر هستیم. سئو و بهینه سازی وب سایت حالا به یکی از پر فروش ترین و پر تقاضاترین بازار و خدمات وب تبدیل شده و هر شرکت کوچک و بزرگ و کسب و کار فعالی، روزی نیست که به فکر بهینه سازی شرایط سایت یا فروشگاه آنلاین خود نباشد.
کسب و کارها و مشاغل سنتی و آنلاین که به دنبال فروش بیشتر و کسب و درآمد بیشتر هستند، ارتقا رتبه سایت خود در گوگل را اولین و مطمئن ترین راه برای رسیدن به موفقیت می بینند. البته این نوع نگرش چندان دور از منطق نیست چرا که موتور جستجوی گوگل به عنوان بزرگ ترین منبع ترافیک و هدایت کننده بالاترین میزان از بازدید کنندگان به وب سایت ها، در صورت در نظر گرفتن رتبه بالا برای هر وب سایتی، کمک می کند که روزانه تا صدها و حتی هزاران کاربر به صورت ارگانیک با یک وب سایت موفق آشنا شده و وارد آن شوند.
نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
حرفه طراحی وب سایت از جمله شغل هایی است که فعالان خود، یعنی برنامه نویسان و طراحان وب را وادار می کند که مدام ذهن و خلاقیت خود را به چالش بکشند. این قشر مجبور هستند تا هر روز دست به استفاده از رنگ بندی و طراحی رابط کاربری های تازه بزنند، فونت های تازه و جدید را امتحان کنند و در مجموع همواره ذهنشان درگیر ایجاد ظاهری تازه و منحصر به فرد است.
در کنار خلق اثر نهایی که یک وب سایت زیبا وچشم نواز است، شما می بایست چالش مهم دیگری که نیازهای کارفرمایانتان است را هم در نظر بگیرید. در کنار نیازهای اولیه ای که آنها مطرح می کنند، همگام با توسعه کسب و کارشان، این شما هستید که باید تا جایی که امکان دارد به کشف کمبودهایی که همزمان با توسعه کسب و کارشان به آنها بر می خورند اشراف داشته باشید.