به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، نمی توان اهمیت داشتن یک وب سایت را نادیده گرفت. با این حال، وقتی تازه شروع به کار می کنید، ممکن است بودجه لازم برای استخدام یک طراح وب را نداشته باشید. بنابراین وظیفه به جای او، بر عهده شما یا تیمتان است.
تجربه کاربری و سهولت استفاده برای اطمینان از اینکه وب سایت شما وظیفه اطلاع رسانی و فروش به مشتری را انجام می دهد به همان اندازه مهم است. اما نگران نباشید، لازم نیست شروع به یادگیری نحوه کدنویسی کنید یا در مورد یک فرآیند طراحی طولانی، استرس داشته باشید. البته شما همیشه می توانید یک طراح وب حرفه ای استخدام کنید، اما اگر بودجه ندارید، می توانید از راه های دیگری به طراحی وب سایت ارزان اقدام کنید.
ما از پیام رسان ها برای گپ زدن با دوستان و خانواده، به اشتراک گذاشتن افکار، ایده ها و احساسات خود استفاده می کنیم. این اغلب یک فضای خصوصی است، بدون تبلیغات اینترنتی. به دلیل محبوبیت این پیام رسان ها، استفاده از آنها در تبلیغات اینترنتی و بازاریابی های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است.
دیجیتال مارکتینگ واتس اپ نوعی بازاریابی برپایه پیام رسان (Messenger) است که به معنای تبلیغ یک برند از طریق واتس اپ است. این امکان به برندها کمک می کند تا به مخاطبان زیادی دست یابند، روابط قوی با مشتریان ایجاد کنند و فروش را افزایش دهند.
همانطور که می دانید اینترنت یک شبکه گسترده جهانی است که در بین شبکه های کامپیوتری جریان دارد. در حقیقت اینترنت مجموعه ای از کامپیوتر ها در سراسر جهان است که توسط راه های ارتباطی مشخصی با هم در ارتباطند. خطوطی که شامل چندیدن خط داده با پهنای باند بالا است که ستون فقرات اینترنت را تشکیل می دهند.
برای اتصال به اینترنت به یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) نیاز است که از طریق کابل، DSL یا فیبر امکان اتصال را فراهم می کند.
در سال های اولیه ظهور اینترنت، مردم با استفاده از کامپیوترهای خانگی و مودم به صورت شماره گیری به اینترنت وصل می شدند. اما امروزه با پیشرفت دستگاه های ارتباطی، همچون تلفن های هوشمند، این امکان فراهم است که افراد همیشه به اینترنت متصل باشند. اینترنت اشیاء، لوازم و سیستم های خانگی به دستگاه های هوشمندی تبدیل شده اند که می توان از طریق اینترنت آن ها را نظارت و کنترل کرد. همانطور که انتظار می رود اینترنت به رشد و تکامل خود ادامه می دهد و به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره تبدیل می شود.
شبکه های اجتماعی یکی از بهترین کانال ها برای حفظ ارتباط با مشتریان هستند. رسانههای اجتماعی پتانسیل بسیار زیادی را برای کسبوکارها به ویژه کسب و کارهای کوچک فراهم میکنند، زیرا مصرفکنندگان معمولاً روزانه وارد آن میشوند و در معرض محتوای بسیاری قرار میگیرند. با این حال، چالش های بزرگی را برای مشاغل ایجاد می کند، زیرا فضایی است که همیشه در حال تغییر است که بسیار پر سر و صدا و شلوغ است.
اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی (social media marketing (SMM)) به استفاده از رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت اشاره دارد. بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی را برای شرکت ها فراهم می کند تا با مشتریان فعلی درگیر شوند و به مشتریان جدید دست یابند. بازاریابی رسانه های اجتماعی دارای ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های هدفمند است که به بازاریابان اجازه می دهد موفقیت تلاش های خود را پیگیری کنند. رسانه های اجتماعی نحوه عملکرد ما را به عنوان یک جامعه تغییر داده اند، از جمله نحوه ارتباط ما با یکدیگر. همانطور که پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام شروع به کار کردند، کسب و کارها نیز مورد توجه قرار گرفتند. آنها شروع به استفاده از این پلتفرم ها برای پیشبرد منافع خود از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی کردند. به این دلیل که نوه شبکه های اجتماعی ها می توانند رفتار مصرف کننده را تغییر دهند.
بک لینک ها از جمله پرکاربردترین اصطلاحات در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو هستند. ایجاد بکلینک با وب سایت های معروف و معتبر، نقش مهمی در الگوریتم گوگل دارد. آنها می توانند عامل تعیین کننده ای در افزایش یا سقوط رتبه یک وب سایت در نتایج جستجوی گوگل باشند.
فروشگاه آنلاین در محیط تجارت الکترونیکی امروزی بسیار پررونق است. محلی که اکثر مشتریان به راحتی از خانه خرید می کنند. از لباس گرفته تا لوازم آرایشی و حتی مواد غذایی را می توان به لطف فروشگاه های آنلاین بسیار آسان تر از گذشته خریداری کرد.
اکنون هر صاحب کسب و کاری حضور آنلاین را برای ارائه کالاها و خدمات خود در نظر می گیرد زیرا بخش تجارت الکترونیک در حال شکوفایی و پیشرفت است. طراحی سایت فروشگاهی این قدرت را دارد که به تدریج کسب و کارها را به رتبه های بالاتری ارتقا دهد. با این وجود، بسیاری از صاحبان مشاغل و فروشندگان همچنان از روش متعارف فروش استفاده می کنند. آنها به دلایلی در گسترش تجارت آنلاین خود مردد هستند یا می ترسند!
ایجاد اینترنت بر جامعه و زندگی افراد تأثیر مثبت زیادی گذاشته است. افراد، شرکت ها و مؤسسات به طرق مختلف از اینترنت استفاده می کنند. شرکت ها و کسب و کارها از اینترنت برای تأمین سود خود از جمله تبلیغات، فروش، خرید و … استفاده می کنند.
استفاده از ایمیل از طریق اینترنت ارتباط بین شرکت ها و سایر افراد را به شدت افزایش داده است. اگرچه معایبی وجود دارد، اینترنت همچنان یک پیشرفت محسوب می شود که فرصت ها و مزایای متعددی را برای هر کسب و کاری ارائه می دهد.
اختراع رایانه و اینترنت مزایای زیادی برای مردم در همه جنبه ها داشته است. مردم از اینترنت برای ارتباطات، سرگرمی، یافتن اطلاعات و همچنین خرید و فروش کالاها و خدمات استفاده می کنند. اینترنت یک شبکه کامپیوتری جهانی است.
از زمانی که استفاده از اینترنت در میان مردم باب شد، بسیاری از شرکت ها نیز از این بستر برای کسب و کار آنلاین خود استفاده نمودند تا جایی که امروزه شاهد آن هستیم که در فضای اینترنت انواع شغل ها به وجود آمده است. یکی از پایه های اصلی فعالیت در اینترنت داشتن وب سایت است. افراد با استفاده از وبسایت ها می توانند انواع مجلات خبری و نشریه ها ، فروشگاه های آنلاین، معرفی شرکت ها، بازی های آنلاین و غیره را در اینترنت راه اندازی کنند.
وب سایت ها امروزه به بستری تجاری برای راه اندازی فعالیت های نوین تبدیل شده اند و برخی از افراد با استفاده از خلاقیت و نوآوری توانسته اند سایت خود را به منبع درآمد تبدیل کنند.
با توسعه اینترنت و افزایش حضور کاربران در این فضا ، زندگی اغلب مردم دچار تغییرات متعددی شده است . هر چه سال ها می گذرد فناوری و تکنولوژی به سمت زندگی راحت توسعه و تغییر پیدا می کند . اکثر مردم این روز ها کار های خود را با استفاده از اینترنت و دستگاه های هوشمند نظیر تبلت ها و تلفن های همراه انجام می دهند . به همین دلیل در سال های اخیر کاربران از وب سایت های ارائه دهنده خدمات و فروشگاهی ، استقبال زیادی کرده اند .
توضیح دادن اینکه چطوری میشه برای وب سایت رتبه گرفت به افرادی که سئوکار نیستند و تو این زمینه تخصصی ندارند کار سختیه. حوزه سئو داره روز به روز پیچیده تر میشه، اگه میخواهید سایتتونو خوب سئو کنید باید به یه سری مسائل جزئی تر مسلط باشید. دارکوب تو این پست مطالبی را در اختیار شما خوانندگان عزیز میذاره تا با توجه به قوانین موتور های جست و جو در سال 1402 بتونید برای وب سایتتون رتبه بگیرید. مطالب رو ساده توضیح میدم تا افراد غیرمتخصص هم بتونن استفاده کنند.
با بیش از دو دهه تجربه در طراحی و ساخت سایت، شرکت طراحی وب سایت دارکوب خود را به عنوان یک نام قابل اعتماد در بین شرکت های طراحی سایت تثبیت کرده است. تیم متخصصان ماهر ما متعهد به ارائه راه حل های وب هستند که نیازهای شما را برآورده می کند.
در آژنس طراحی سایت دارکوب ما اهمیت یک وب سایت با طراحی خوب و کاربردی در عصر دیجیتال امروز را درک می کنیم. ما معتقدیم که یک سایت نه تنها باید از نظر بصری جذاب باشد، بلکه باید کاربر پسند، واکنش گرا و برای موتورهای جستجو بهینه (سئو) شده باشد. تخصص ما در ایجاد وبسایت هایی است که به طور مؤثر پیام برند شما را به کاربران منتقل می کنند و در عین حال یک تجربه مرور بدون زحمت را برای بازدید کنندگان شما فراهم می کنند.
آنچه ما را از رقبا متمایز می کند، تعهد ما به رضایت مشتری است. تیم ما که سابقه طراحی 4000 وبسایت را دارد، با پشتکار تلاش می کند تا بدون افت کیفیت، مهلت های زمانی را رعایت کند و تضمین می دهد که پروژه تکمیل شده خود را به موقع دریافت می کنید. سایت های طراحی شده شرکت دارکوب به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته پشتیبانی می شوند. طراحی وب سایت شرکتی و ساخت سایت فروشگاهی خود را به ما بسپارید. چه صاحب کسب و کار کوچکی باشید که به دنبال حضور در دنیای بازاریابی دیجیتال هستید یا یک شرکت بزرگ که به دنبال اصلاح وب سایت فعلی خود است، دارکوب اینجاست تا به شما کمک کند. برای طراحی وب سایت و سفارشات خود، به ما اعتماد کنید و اجازه دهید فراتر از انتظارات شما باشیم.
موتور جستجو یا search engine به برنامه ای گفته میشه که کلمات کلیدی رو در بانک های اطلاعاتی وب جهانی جستجو می کنه و در اختیار کاربرانی که در جستجوی کلمه مورد نظرشون هستن قرار میده مثل سایت های Google ، Yahoo ، MSN و …هر زمان که شما در موتور های جستجو یک کلمه یا سوال و عبارتی رو جستجو کنید فهرستی از وب سایت های مرتبط با موضوع شما نمایش داده می شه. بیشتر این موتور های جستجوگر مثل Directory ها اطلاعات طبقه بندی شده دارن . موتور جستجو با دقت وب سایت ها رو زیر نظر می گیره و با خوندن متن های اصلی یک ایده درباره موضوع اصلی سایت به دست میاره و اونها رو در یک دیتابیس بزرگ فهرست بندی می کنه. سال 1990 اولين موتورهای جستجو شروع به کار کردن ، آن زمان مردم موتور های جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه می کردن، رتبه سایت ها بر اساس حروف الفبا انجام می شد مثلا صفحه AAA در بالای اين ليست وجود داشت. بعد از رشد دنیای وب در جهان ، کم کم این موتورهای جستجو دارای الگوریتم های پیچیده تری شدن.
دارکوب یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی سایت با وردپرس می باشد که فعالیت خود را از سال 1381 آغاز نموده است و تا کنون موفق شده است حدود 4000 وب سایت طراحی نماید. دارکوب قالب های وردپرس را از پایه تولید می نماید و از قالب آماده استفاده نمی نماید. در ضمن دارکوب تاکنون حدود 400 قالب وردپرس طراحی و تولید نموده است که می توانید از فروشگاه قالب سایت دارکوب قالب های را خریداری نمایید. در ضمن در صورتی که تمایل به طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی را دارید، دارکوب سایت وردپرسی شما را به ارزان ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت تولید می نماید. دو روش راه اندازی سایت با WordPress در دارکوب از قرار زیر می باشد:
ایجاد وب سایت با استفاده از قالب های تولید شده دارکوب
خرید قالب (ریسپانسیو)
نصب قالب
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش کنترل پانل
یکسال پشتیبانی
طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی از پایه
پیاده سازی سایت
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش کنترل پانل
یکسال پشتیبانی
درج اطلاعات وب سایت
طراحی سازگار با موبایل(ریسپانسیو)
طراحی قالب به صورت اختصاصی
در ضمن دارکوب دارای سیستم پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته می باشد تا در صورت بروز مشکل برای وب سایت در اسرع وقت رفع گردد. در کنار ارائه خدمات طراحی سایت وردپرس، دارکوب دارای آموزشگاه فنی و حرفه ای می باشد، که آموزش طراحی وبسایت با وردپرس به صورت کاملا عملی در این مجموعه انجام می گردد. دارکوب دارای تیم برنامه نویسی PHP قدرتمندی می باشد که توانایی تولید پلاگین ها و توسعه وردپرس را نیز دارند. قیمت طراحي سايت وردپرس ارزان تر از سایر روش های می باشد و به همین دلیل در ایران حدود نیمی از وب سایت ها وردپرسی می باشند و وردپرس برای انواع مختلف سایت های شخصی، شرکتی و فروشگاهی مناسب است.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به فرایند تبلیغ، فروش و بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از وب سایت، شبکه های اجتماعی، ایمیل، موبایل و سایر روش های دیجیتال گفته می شود. این کار با استفاده از ابزارها و تکنیکهایی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ انجام میشود. آنلاین مارکتینگ به شرکت ها کمک می کند تا به مخاطبین خود دسترسی بهتری داشته باشند و با استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان مناسب تبلیغ کنند و آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. با توسعه فناوری، بازاریابی از شکل سنتی به شکل دیجیتال تغیر کرد و در حال حاضر هر شرکت و کسب و کاری برای موفقیت و این که از رقبا عقب نیفتد نیاز به فعالیت در بازار کار آنلاین دارد. دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده یک روش تبلیغاتی است که بر روی اینترنت و با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام میشود.
تبلیغات به معنای هرگونه پیام است که به منظور جذب مشتریان و فروش کالا یا خدمات، ارائه می شود. هدف اصلی تبلیغات، جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کالا ها یا خدمات است. تبلیغات با استفاده از انواع مختلف رسانه ها و ابزار تبلیغاتی، به کسب و کارها کمک میکند تا به گروه هدف خود دسترسی پیدا کنند، شناخت محصول یا خدماتشان را افزایش دهند و بهترین استراتژی تبلیغاتی خود را پیاده کنند.
از دیدگاه اقتصادی، تبلیغات به عنوان یکی از عواملی که باعث افزایش تقاضا در بازار می شود، شناخته می شود. تبلیغات موجب افزایش آگاهی مشتریان از محصولات و خدمات موجود در بازار می شود و باعث می شود تقاضا برای آن ها بیشتر شود. به علاوه، تبلیغات باعث افزایش رقابت در بازار می شود و کسب و کارها را وادار می کند تا برای بهتر شدن کیفیت محصولات و خدمات خود تلاش کنند. در کنار مزایای تبلیغات، برخی افراد ممکن است از تبلیغات تکراری و بی محتوا خسته شده باشند و حتی از آنها ناراحت باشند. در برخی موارد، تبلیغات ممکن است به عنوان یک عامل مزاحم و از بین برنده آرامش شناخته شود، بنابراین برای اجرای موفقیت آمیز تبلیغات، بهتر است استراتژی های مناسبی را انتخاب کنید و همچنین به نظرات و عقاید مخاطبانتان توجه کنید.
PHP یک زبان برنامه نویسی همه کاره است که به طور گسترده در طراحی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. انعطاف پذیری و عملکرد گسترده آن، آن را به بهترین انتخاب برای توسعه دهندگان در صنایع مختلف تبدیل کرده است. از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، به طیف متنوعی از کاربران پاسخ می دهد.
یکی از گروه های کلیدی که از طراحی وب سایت مبتنی بر PHP سود می برند، شرکت ها یا فروشگاه هایی هستند که قصد دارند بازار کار خود را در بستر اینترنت فراهم کنند. PHP با ویژگی های قوی خود امکان ایجاد فروشگاه های آنلاین پویا و تعاملی را فراهم می کند. این وب سایت ها می توانند به طور یکپارچه سبد خرید، درگاههای پرداخت، مدیریت موجودی و پایگاههای اطلاعاتی مشتریان را مدیریت کنند.
توانایی PHP برای پردازش ورودی های کاربر و تعامل با پایگاه های داده امکان توسعه کارآمد CMS را فراهم می کند. این به مدیران وبسایت این امکان را می دهد تا بدون زحمت محتوای خود را به روزرسانی و مدیریت کنند و تجربه کاربری روان را تضمین کنند.
در نتیجه، این زبان به عنوان یک ابزار ضروری برای ساخت سایت در بخش های مختلف عمل می کند. تطبیق پذیری و پذیرش گسترده آن، کسب و کارها، سازمان ها و افراد را قادر می سازد تا وب سایت های قدرتمند و تعاملی ایجاد کنند که نیازهای خاص آنها را برآورده کند.
وقتی صحبت از راه های تبلیغات کسب و کار می شود، یافتن ارزان ترین و موثرترین استراتژی بسیار مهم است. در دنیایی مملو از تبلیغات، برجسته شدن می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، راه های مقرون به صرفه ای برای دستیابی به مخاطبان هدف، وجود دارد. یکی از ارزان ترین روش ها استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. با میلیون ها کاربر فعال ایرانی، پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تلگرام، فرصت عالی برای ارتباط با مشتریان را فراهم می کنند. با ایجاد محتوای جذاب، استفاده از هشتگ ها و تعامل با فالوورها، میتوانید آگاهی از برند را بدون هزینه کم یا بدون هزینه ایجاد کنید. یکی دیگر از گزینه های کم قیمت، بازاریابی ایمیلی است. ایجاد یک لیست ایمیل به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با افراد علاقه مندی که برای دریافت به روزرسانی های کسب و کار شما شرکت کرده اند، ارتباط برقرار کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه برای جذب مشتری تبلیغ کنیم؟ اول از همه، درک مخاطب هدف بسیار مهم است. در مورد جمعیت، علایق و ترجیحات آن ها تحقیق کنید. این دانش به شما کمک می کند تا تلاش های تبلیغاتی خود را به طور خاص برای آن ها تنظیم کنید. در مرحله بعد، از روش های آنلاین به طور موثر استفاده کنید. تبلیغات شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که با حداقل هزینه به مخاطبان گسترده ای دست پیدا کنید. محتوای جذابی بسازید که با بازار هدف شما هماهنگ باشد و از تصاویری چشم نواز برای جلب توجه استفاده کنید. در نتیجه، تبلیغات موفق مستلزم درک مخاطبان هدف و استفاده مؤثر از کانال های مختلف بازاریابی است. اجرای این استراتژی ها به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید و کسب و کار خود را به طور تصاعدی رشد دهید.
هنگامی که به بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) فکر می کنید، مهم است که به تمام جنبه هایی که یک استراتژی موفق را تشکیل می دهند نگاه کنید. محتوا، کلمات کلیدی، متا تگ ها و بک لینک ها. در حالی که ممکن است ساده به نظر برسند، اما لینک های بازگشتی برای سئو بسیار ضروری هستند.
حفظ رتبه بالای صفحه اول در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) چالش برانگیز است. گاهی اوقات بسیار زمانبر است و باید تمام استراتژی های مختلف سئو را به خاطر بسپارید تا رتبه خوبی کسب کنید.
تحویل محتوا به بهترین نحو به نیاز های کاربران پاسخ می دهد و از زمانی که الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل متولد شده است، این استراتژی در ذهن بسیاری از سئو کاران جای ویژه ای باز کرده است.خب تولید محتوا در تئوری آسان است، اما واقعا در عمل هم به همین راحتی است؟بسیاری از سئو کاران معتقدند که با تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استفاده به تنهایی از آن می توانند استراتژی تولید محتوا را به انجام برسانند.
مشکل استفاده محض و تنهایی از کلمات کلیدی این است که این استراتژی نمی تواند تمامی مخاطبانی که شما را جستجو می کنند در بر بگیرد.می توانید از سرویس دهنده و پشتیبان وب سایت خود درخواست کنید تا کلمات کلیدی که کاربران بیشتر از آنها را جستجو می کنند در اختیارتان قرار دهند؛ شرکت دارکوب این اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.ابزاری هم برای فهمیدن این کلمات کلیدی وجود دارد اما بسیاری از آنها بسیاری از کلمات کلیدی مهم در اختیار شما قرار نمی دهند.
تحقیقات در مورد کلمات کلیدی ممکن است شما را تحریک کند تا محتواهایی را تولید کنید که هیچ ارتباطی به کسب و کار شما ندارد و شما آن محصولات یا خدمات را ارائه نمی دهید و از طرفی هم چون اطلاعاتی از انها ندارید نمی توانید مطلب منحصر به فردی از آن تولید کنید.مطمئنا شما به این وسیله می توانید ترافیک ورودی و ارگانیک سایت را افزایش دهید اما آیا آنها به مشتری و یا کاربران ثابت تبدیل می شوند؟
در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا به این دلیل که در جستجوی بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ هستید. با توجه به فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ در ایران روش های اصلی دیجیتال مارکتینگ در ایران دستخوش تغییر شدند و هم اکنون بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ در ایران از قرار زیر هستند:
بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که بتواند از طریق انجام مناسب ترین روش های دیجیتال مارکتینگ باعث جذب بیشتر مشتری و یا بازدید کننده یک کسب و کار گردد و در حقیقت محبوبیت یک برند را در فضای اینترنت بیشتر نماید.
دیجیتال مارکتینگ شیوه نوین بازاریابی است که در سال های اخیر بسیاری از کسب کار ها با بکارگیری روش های آن ارتقا یافته اند. این نوع بازاریابی این روزها مورد استقبال بسیاری از مشاغل واقع شده است. پیش از بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی به شکل سنتی دنبال می شد. این نوع بازاریابی تا سال قبل هنوز مورد استفاده بود. اما با گسترش شیوع ویروس کرونا و تغییر سبک زندگی به طور کامل منسوخ شده است.