نوشته شده توسط سرکار خانم قاطع
در این مقاله میخوایم بفهمیم که سیستم مدیریت محتوا چیه؟ چه سیستمهایی از اونها توی بازار وجود داره؟ هدفش چیه؟ چه تصورات غلطی در موردش هست؟ و چه ویژگی هایی داره؟ در انتها هم در مورد مزایای تجاری و آناتومی اون حرف میزنیم
نوشته شده توسط مهندس انصاری
نوشته میشه شرکت طراحی سایت ولی خونده میشه گسترش کسب و کار…
زمانی که به داشتن وب سایت و طراحی اون فکر می کنیم هزار تا سوال برامون پیش میاد. مثل اینکه یک سایت کوچیک و ساده داشته باشم بهتره یا پیشرفته؟ قالب آماده استفاده کنم یا از شرکت های طراحی سایت کمک بگیرم؟ از یک نیرو برای طراحی استفاده کنم یا به یک شرکت معروف مراجعه کنم؟ اصلاً کدوم شرکت طراحی سایت بهتره؟ چه خصوصیاتی رو باید در نظر داشته باشم؟
در رابطه با تمام سوال هایی که ممکنه در ذهن شما شکل گرفته باشه به “شرکت طراحی سایت” مراجعه کنید. اما در رابطه با اینکه خصوصیات یک شرکت طراحی سایت خوب چیست با ما همراه باشید:
نوشته شده توسط سرکار خانم قاطع
لیست مطالب
پس از آنکه لری پیج و سرگئی برین در سال 1374 همدیگه رو ملاقات کردن تصمیم داشتن اطلاعات جهان رو سازماندهی کنن تا دسترسی به اون در همه جای دنیا ممکن باشه. انصافا که موفق هم بودن.
گوگل در حال حاضر یه سازمان جهانی بزرگ با بیش از 70 دفتر و در بیش از 40 کشور جهان است. این شرکت با استفاده از 0.01٪ از برق جهان یکی از گسترده ترین شبکه های کامپیوتری در جهان است که بیش از یک میلیون سرور رو به هم متصل می کنه. هر ثانیه از هر روز، به طور متوسط 40،000 نفر، کوئری ها رو در موتور جستجوی گوگل تایپ می کنن. در یک ماه بیش از 100 میلیارد جستجو انجام می شه.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
این مقاله به طور جامع و مفصل شما رو با مفهوم گرید و استفاده از اون در طراحی وب سایت آشنا میکنه. تو این مقاله در مورد اصول ساده زبان گرید و نظریه هاش توضیح خواهیم داد و نمونه هایی از گرید رو در وب سایتهای واقعی نشونتون میدیم.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
لیست مطالب
اول یه موش یه قایق بادبانی رو میروند. بعد یه شاهزاده با یه سیب مسموم شد. انیمیشن از بچگی بخشی از زندگی روزمره ما بود، از سرگرمی های بچگیهامون گرفته تا تبلیغاتی که بزرگسالان رو هدف گرفتند.
نوشته شده توسط سرکار خانم قاطع
در این مقاله می خوایم راجب دامنه و هاستینگ اطلاعات کسب کنیم. انواعشون رو بشناسیم تا بتونیم بهترینش رو انتخاب کنیم.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
دیگه انیمیشن فقط برای کارتون استفاده نمیشه. از تصاویر متحرک تمام صفحه گرفته تا افکت های شناور کوچیک، هر جایی میشه رد پای انیمیشن رو دید. انیمیشن هم مد شده، هم سرگرم کننده است و هم کاربرپسند.
و اینجاست که استفاده از انیمیشن شروع به ظهور میکنه. اکثر کاربرها اینترنت پرسرعت دارند و ساخت انیمیشن هم چه حرکتهای کوچیک باشه و چه فایلهای گیف یا حرکتهای چند دقیقهای، ساده است و همینها باعث شده انیمیشن به ابزاری کاربردی و مفید در طراحی وب تبدیل بشه.
نوشته شده توسط سرکار خانم قاطع
شبکه های اجتماعی و سئو دو استراتژی جدا نشدنی از هم هستن. هر دو استراتژی های درونی هستن که به طور طبیعی بازدید کنندگان رو جذب می کنند. از آنجایی که شبکه های اجتماعی به محتوای با کیفیت بالا و حضور برند مشهور شما متکی هستند تلاش هایی که شما برای سئو انجام می دید، می تونه میزان دسترسی شبکه های اجتماعی به شما رو دو برابر کنه و همینطور حضور شما در شبکه های اجتماعی می تونه رتبه های جستجوی شما رو افزایش بده.
نوشته شده توسط مهندس کلانتری
در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.
نوشته شده توسط مهندس کلانتری
امروزه میلیون ها کاربر در سرتاسر کشور به اینترنت متصل هستند. کاربری های اینترنت از عضویت در یک شبکه اجتماعی گرفته تا وب سایت های بزرگ بانکی نیاز به سطحی از امنیت برای حفاظت در فضای مجازی دارند. امنیت در فضای اینترنت از حفاظت از نام کاربری یا مشخصات فردی ساده گرفته تا رمز عبور حساب بانکی یا حفاظت یک وب سایت هر روزه اهمیتی دو چندان پیدا می کند. با گسترش تعداد کاربر ها اینترنت تعداد افرادی که می خواهند در این فضا سوء استفاده کنند نیز رو به افزایش است. بدین جهت امنیت و حفاظت در اینترنت یکی از تخصص های پر اهمیت دنیای تکنولوژی است. و این امر در هر سطحی می بایست مورد توجه قرار بگیرد. از سطح کاربران عادی گرفته تا متخصصان و طراحان وب سایت می بایست هر کاربر به دانشی متناسب برای حفظ امنیت آگاهی پیدا کند. اهداف حملات آنلاین نیز متفاوت هستند. وب سایت شما ممکن است اطلاعات با ارزشی برای دزدیدن داشته باشد و یا از وب سایت شما برای پخش بد افزار ها استفاده شود. هر وب سایتی خدماتی ارئه می دهد. برای کسی که سعی می کند که به زور وارد وب سایت شما شود همیشه به دنبال راه های جدیدی برای ورود هستند. این حملات به شکل های مختلفی انجام می شوند که می توان آن ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد: کنترل ورودی و آسیب پذیری نرم افزار. در این مقاله به بررسی برخی از خطرات و حملات به وب می پردازیم که با آگاهی از آنها می توان جهت پیشگیری و امن سازی وب سایت اقدام کرد.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
طبق تحقیقاتی که انجام شده 46% از برندها استراتژی بازاریابی دیجیتال برای خودشون مشخص نکرده اند، و 16% از اونهایی که دارند هم هنوز اون استراتژی ها رو در عمل وارد نکرده اند. اما کسی به این فکر نمیکنه که بدون برنامه چطور میشه توقع رشد و پیشرفت داشت و چطور میشه از اشتباهات گذشته درس گرفت و به نتایج بهتر رسید؟
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
لیست مطالب
فناوری هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست، اما هوش مصنوعی اصطلاح گسترده ایه که طیف وسیعی از فناوری های مختلف رو شامل میشه. هوش مصنوعی یعنی هر نوع فناوری که تقلید از هوش انسان رو دنبال میکنه، که این خودش میتونه شامل توانایی های زیادی مثل تشخیص صدا و تصویر، روشهای یادگیری ماشینی و جستجوی معنایی بشه. بازاریابها هم علاقه خاصی به فناوریهای جدید و مدرن دارند و از هوش مصنوعی برای تشخیص تصویر، گفتار و جلوگیری از رسوخ اطلاعات استفاده کرده اند. همه هم در حد عالی و کمال. اما چطوری؟
ما تو این مقاله 15 روش هوش مصنوعی رو که شرکتهای مختلف در هر قد و اندازه ای که باشند میتونن ازشون بهره مند بشن رو معرفی کرده ایم. به علاوه این روشها رو در قالب چرخه زندگی مشتری هم توضیح دادیم تا بتونید ببینید هر کدوم از تاکتیکهای هوش مصنوعی چطوری میتونن مشتریهاتونو تو قیف بازاریابی پیش ببرند.
نوشته شده توسط مهندس کلانتری
وردپرس و جوملا به عنوان نوعی از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در توسعه وب سایت ها بطور فراگیر مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو طرفداران خود را دارند. البته این بدیهی است که تعداد وب سایت های ساخته شده با وردپرس نسبت به جوملا بسیار بیشتر است و جوملا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در این مقاله ابتدا به بررسی کلی سیستم های مدیریت محتوا پرداخته، سپس مقداری درباره هر یک از این دو سیستم توضیحاتی می دهم و در پایان هم یک مقایسه کلی از دو سیستم خواهیم داشت.
نوشته شده توسط مهندس کلانتری
طراحی وب سایت و سئو معمولا بطور واحدهایی جداگانه توسط متخصصان سئو که توجه آن ها فقط بر روی کلمات کلیدی، metatags، نوشتن محتوا و ساختن لینک های پشتی یا Quality Backlinks در نظر گرفته می شود. در حالی که تمامی این اجزاء برای سئو کاملا لازم و ضروری هستند داشتن یک طراحی وب که کیفیت سئو را بهبود بدهد یا در بهترین حالت طراحی و سئو یکدیگر را کامل کند اهمیت دارد.
نوشته شده توسط مهندس کلانتری
همه می خواهند که وب سایت شان قابلیت سئو SEO داشته باشد. با (Search Engine Optimization (SEO رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می یابد. در نتیجه کاربران بیشتری وب سایت شما را بازدید خواهند کرد. سئو مانند یک طرح دستی و بیرون کشیدن یک خرگوش از کلاه نیست. بلکه بسیار مهم است که بدانیم موتورهای جستجو چطور کار می کنند. پس بهتره قبل از هر چیز به این نکات توجه داشته باشیم چرا و چگونه وب کار می کند.
نوشته شده توسط مهندس کلانتری
در این مقاله ابتدا به معرفی SSL پرداخته و سپس به تاثیر آن بر سئو وب سایت می پردازیم.
نوشته شده توسط مهندس کلانتری
زمان اون رسیده یک وب سایت داشته باشید یا وب سایت تون رو دوباره طراحی کنید. پس شما نیاز دارید یک درخواست یا پروپوزال برای طراحی وب بنویسید (Request For Proposal, Or Web RFP). با یک جستجوی سرسری تعداد زیادی نمونه پروپوزال برای وب پیدا می کنید اما ممکنه این نمونه ها صحیح نباشند و یا به اهداف و نیاز های شما برای طراحی وب سایت پاسخ ندهد. شما به یک Website RFP نیاز دارید که به طور روشن نیاز های شما را بیان کند، تا پاسخ مناسبی از سوی یک طراح در محصول نهایی حاصل شود. اما چطور؟
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
هوش مصنوعی، به ویژه ماشین یادگیری، بعنوان یک بخش ترکیبی در خیلی از صنایع رو به رشد است. یکی از این صنایع، صنعت بازاریابی است.
در این مقاله 15 مطالعه موردی و موارد کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی را مطالعه خواهید کرد.
نوشته شده توسط مهندس کلانتری
شاید اسم پرتال به گوشتان خورده باشد و برای شما این سوال پیش آمده که تفاوت آن با وب سایت چیست. در این مقاله ابتدا سعی می کنم هر یک را توضیح داده و در انتها مقایسه ایی از آن ها داشته باشم.
نوشته شده توسط سرکار خانم قاطع
گوگل ترندز (Google Trends ) یا گوگل ترند که در سال های 84 و 85 به بازار عرضه شد یکی از امکانات تحت وب شرکت گوگل هستش که میزان کاربرد کلمات و عبارات کلیدی رو در موتور جست و جوی گوگل نشون میده. یکی از قابلیت های گوگل ترندز اینه که به کاربران اجازه میده تا نتایج رو بر اساس یه موقعیت جغرافیایی یا یه زبان خاص فیلتر کنند. در حقیقت، ابزار گوگل ترندز میزان افزایش و کاهش تمایل جست و جو کنندگان به کلمات کلیدی جست و جو شده در گوگل رو نمایش میدن. قدیما گوگل یه ابزار به اسم گوگل اینسایت داشت که برای تحقیق در کلمات کلیدی استفاده می شد ولی به مرور زمان با گوگل ترندز ادغام شد.