مقالات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو


مراحل تهیه یک استراتژی بازاریابی موفق

نوشته شده توسط

طبق تحقیقاتی که انجام شده 46% از برندها استراتژی بازاریابی دیجیتال برای خودشون مشخص نکرده اند، و 16% از اونهایی که دارند هم هنوز اون استراتژی ها رو در عمل وارد نکرده اند. اما کسی به این فکر نمیکنه که بدون برنامه چطور میشه توقع رشد و پیشرفت داشت و چطور میشه از اشتباهات گذشته درس گرفت و به نتایج بهتر رسید؟

معرفی اپلیکیشن های هوش مصنوعی در بازاریابی

نوشته شده توسط

مؤثرترین فناوری های هوش مصنوعی برای بازاریابی

فناوری هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست، اما هوش مصنوعی اصطلاح گسترده ایه که طیف وسیعی از فناوری های مختلف رو شامل میشه. هوش مصنوعی یعنی هر نوع فناوری که تقلید از هوش انسان رو دنبال میکنه، که این خودش میتونه شامل توانایی های زیادی مثل تشخیص صدا و تصویر، روشهای یادگیری ماشینی و جستجوی معنایی بشه. بازاریابها هم علاقه خاصی به فناوریهای جدید و مدرن دارند و از هوش مصنوعی برای تشخیص تصویر، گفتار و جلوگیری از رسوخ اطلاعات استفاده کرده اند. همه هم در حد عالی و کمال. اما چطوری؟
ما تو این مقاله 15 روش هوش مصنوعی رو که شرکتهای مختلف در هر قد و اندازه ای که باشند میتونن ازشون بهره مند بشن رو معرفی کرده ایم. به علاوه این روشها رو در قالب چرخه زندگی مشتری هم توضیح دادیم تا بتونید ببینید هر کدوم از تاکتیکهای هوش مصنوعی چطوری میتونن مشتریهاتونو تو قیف بازاریابی پیش ببرند.

مقایسه وردپرس و جوملا

نوشته شده توسط

وردپرس و جوملا به عنوان نوعی از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در توسعه وب سایت ها بطور فراگیر مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو طرفداران خود را دارند. البته این بدیهی است که تعداد وب سایت های ساخته شده با وردپرس نسبت به جوملا بسیار بیشتر است و جوملا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در این مقاله ابتدا به بررسی کلی سیستم های مدیریت محتوا پرداخته، سپس مقداری درباره هر یک از این دو سیستم توضیحاتی می دهم و در پایان هم یک مقایسه کلی از دو سیستم خواهیم داشت.

سئو و طراحی سایت

نوشته شده توسط

طراحی وب سایت و سئو معمولا بطور واحدهایی جداگانه توسط متخصصان سئو که توجه آن ها فقط بر روی کلمات کلیدی، metatags، نوشتن محتوا و ساختن لینک های پشتی یا Quality Backlinks در نظر گرفته می شود. در حالی که تمامی این اجزاء برای سئو کاملا لازم و ضروری هستند داشتن یک طراحی وب که کیفیت سئو را بهبود بدهد یا در بهترین حالت طراحی و سئو یکدیگر را کامل کند اهمیت دارد.

تاثیر هاست بر سئو

نوشته شده توسط

همه می خواهند که وب سایت شان قابلیت سئو SEO داشته باشد. با (Search Engine Optimization (SEO رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می یابد. در نتیجه کاربران بیشتری وب سایت شما را بازدید خواهند کرد. سئو مانند یک طرح دستی و بیرون کشیدن یک خرگوش از کلاه نیست. بلکه بسیار مهم است که بدانیم موتورهای جستجو چطور کار می کنند. پس بهتره قبل از هر چیز به این نکات توجه داشته باشیم چرا و چگونه وب کار می کند.

تاثیر استفاده از SSL بر روی سئو

نوشته شده توسط

در این مقاله ابتدا به معرفی SSL پرداخته و سپس به تاثیر آن بر سئو وب سایت می پردازیم.

نحوه ارائه درخواست طراحی وب سایت Website RFP

نوشته شده توسط

زمان اون رسیده یک وب سایت داشته باشید یا وب سایت تون رو دوباره طراحی کنید. پس شما نیاز دارید یک درخواست یا پروپوزال برای طراحی وب بنویسید (Request For Proposal, Or Web RFP). با یک جستجوی سرسری تعداد زیادی نمونه پروپوزال برای وب پیدا می کنید اما ممکنه این نمونه ها صحیح نباشند و یا به اهداف و نیاز های شما برای طراحی وب سایت پاسخ ندهد. شما به یک Website RFP نیاز دارید که به طور روشن نیاز های شما را بیان کند، تا پاسخ مناسبی از سوی یک طراح در محصول نهایی حاصل شود. اما چطور؟

نمونه های کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

نوشته شده توسط

هوش مصنوعی، به ویژه ماشین یادگیری، بعنوان یک بخش ترکیبی در خیلی از صنایع رو به رشد است. یکی از این صنایع، صنعت بازاریابی است.
در این مقاله 15 مطالعه موردی و موارد کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی را مطالعه خواهید کرد.

پرتال چیست؟

نوشته شده توسط

شاید اسم پرتال به گوشتان خورده باشد و برای شما این سوال پیش آمده که تفاوت آن با وب سایت چیست. در این مقاله ابتدا سعی می کنم هر یک را توضیح داده و در انتها مقایسه ایی از آن ها داشته باشم.

استفاده از گوگل ترندز در سئو

نوشته شده توسط

گوگل ترندز (Google Trends ) یا گوگل ترند که در سال های 84 و 85 به بازار عرضه شد یکی از امکانات تحت وب شرکت گوگل هستش که میزان کاربرد کلمات و عبارات کلیدی رو در موتور جست و جوی گوگل نشون میده. یکی از قابلیت های گوگل ترندز اینه که به کاربران اجازه میده تا نتایج رو بر اساس یه موقعیت جغرافیایی یا یه زبان خاص فیلتر کنند. در حقیقت، ابزار گوگل ترندز میزان افزایش و کاهش تمایل جست و جو کنندگان به کلمات کلیدی جست و جو شده در گوگل رو نمایش میدن. قدیما گوگل یه ابزار به اسم گوگل اینسایت داشت که  برای تحقیق در کلمات کلیدی استفاده می شد ولی به مرور زمان با گوگل ترندز ادغام شد.

چرا باید از گوگل آنالتیکس استفاده کنیم

نوشته شده توسط

چرا خیلی از مردم جهان از گوگل آنالتیکس استفاده میکنند؟ ابزار دیگه ای هم برای انجام همین کارها وجود دارند اما گوگل آنالتیکس چه برتری هایی به اونها داره؟ اجازه بدید جواب این سوالها رو از زبون خود گوگل بشنویم:

افزایش رنک الکسا

نوشته شده توسط

امروز هر کسی با حضور در وب، دائما خواستار تعداد بیشتری بازدید کننده است. اما چگونه می توانید محبوبیت وب سایت را اندازه گیری کنید؟ یک عامل مهم برای انجام این کار اندازه گیری ترافیک حضور کاربران است. ترافیک و همچنین دیگر ارزش های قابل اندازه گیری، بخشی از محاسبات ساخته شده توسط الکسا، یکی از بزرگترین خدمات برای تعیین رتبه بندی آنلاین است.

نکاتی برای بهتر شدن وب سایتهای ارائه دهنده خدمات

نوشته شده توسط

برای کسی که شغلش ارائه خدمات هست، احتمالا وب سایتش مهمترین ابزار بازاریابیش محسوب میشه. چنین وب سایتی باید با اطلاعاتی که درباره خدمات قابل ارائه عرضه میکنه، در ذهن بازدیدکننده ها هم نسبت به تخصص شما اعتماد به وجود بیاره و از همه مهمتر امکان برقراری ارتباط مشتریها رو با شما ایجاد کنه. با بکارگیری این 5 نکته ای که در این مقاله برای شما ارائه میشه، خیالتون راحته که وب سایتتون مثل ساعت براتون کار میکنه و کسب و کارتونو رونق میبخشه.

روشهای طراحی پورتال مشتریان

نوشته شده توسط

تمام پرورژه های خدماتی نیاز به یه پورتال مشتری و مرکز پشتیبانی دارند که مشتریها بتونن درخواستهاشونو برای تیم خدمات بفرستند. تو این مقاله بهترین روشهای طراحی یک پورتال و مرکز پشتیبانی ساده و کاربردی رو براتون شرح میدیم.

مرکز پشتیبانیتونو برند کنید

مشتریها برای جستجوی درخواستهاشون و کسب اطلاعات مورد نیازشون در پورتالهایی که بهشون دسترسی دارند از مرکز پشتیبانی استفاده میکنند. میتونید از یه بنر معمولی و یه تم رنگی برای پورتالتون استفاده کنید.

نکاتی برای طراحی وب سایت های پزشکی

نوشته شده توسط

ما تو دارکوب تمام تلاشمونو میکنیم تا وب سایتهای مشتریهای پزشکمون نه تنها کاربردی بلکه از نظر ظاهری هم جذاب و کاربرپسند باشه. تو این مقاله چند تا از نکاتی رو که باید درطراحی وبسایت پزشکی و بیمارستانی رعایت بشه براتون عنوان میکنیم.

نکات ساده سئو برای بهبود رتبه

نوشته شده توسط

خیلی از مردم فکر میکنن کار سختیه ولی اصلا اینطور نیست. پیکربندی ابتدایی سئو خیلی ساده است و گاهی اوقات در همین حد سئو هم کفایت میکنه و میتونه وب سایت رو در معرض موتورهای جستجو قرار بده.

پس از چه مدتی از سئو نتیجه خواهم گرفت

نوشته شده توسط

هنگامی که نوبت به سئو SEO می رسد، همه به دنبال بدست آوردن یک نتیجه سریع، رتبه خوب و حضور در صفحه اول گوگل هستند. بسیاری از صاحبان وب سایت ها با انتظارات غیر واقعی، تصور نتیجه ی فوری و به محض شروع به کار را دارند. لازم به ذکر است، تلاش و کار شما در SEO هیچ وقت پایان نمی پذیرد، زیرا SEO مانند خرید یک کالا نیست. سئو یک سرمایه گذاری است که نیاز به نگهداری و توجه مداوم دارد، تا نتایج را حفظ کند. و فاکتور های مختلفی در سئو نقش دارند که به بررسی آنها می پردازیم.

مضرات استفاده از قالب آماده وب سایت

نوشته شده توسط

در توسعه وب سایت شما می توانید از قالب های آماده استفاده کنید. این قالب ها در ابتدای کار به شما امکاناتی را می دهند و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می شود. اما با شروع روند اختصاصی سازی و بوجود آمدن نیاز های جدید برای اضافه شده به سایت شما، این مسئله پیش می آید آیا این قالب آماده به نیاز وب سایت من پاسخ می دهد؟ آیا این صرفه جویی ارزشش را دارد؟ آیا در آینده مجبور به هزینه و دوباره کاری خواهم شد؟ آیا این قالب آماده به چشم کاربران تکراری نیست؟ تا چه اندازه کد های قالب آماده اجازه ی ویرایش و توسعه بیشتر را دارند؟

در این مقاله ابتدا از مزیت های قالب های آمده می گویم و سپس برخی از مضرات آن را بررسی می کنم.

نتیجه منفی قرار دادن مطالب غیر مرتبط در وب سایت

نوشته شده توسط

گوگل اعلام کرده است که محتوا یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی است. اما چه چیزی باعث می شود که محتوا از دیدگاه سئو SEO خوب باشد؟

این مقاله خطوطی را مشخص می کند که چه چیزی باعث کیفیت بالای سئوی محتوا می شود. و مطالب غیر مرتبط چه تاثیر منفی ایی بر وب سایت می گذارند.

AMP چیست و ضرورت آن برای وب سایت چیست؟

نوشته شده توسط

اگر در مرورگر موبایل خود کلمه ایی را جستجو کنید، مثلا نام کشور یا یک موضوع خبری حتما گوگل در قالبی خاص (چرخ و فلکی) و فشرده در بالای صفحه اخبار و یا اطلاعاتی درباره آن موضوع را نمایش می دهد. این نمونه ایی از یک AMP است که در طراحی وب سایت لحاظ شده است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته