مقالات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو


طراحی وب سایت دایرکتوری مشاغل

با نو آوری و خلاقیت می توان کسب و کار جدید با درآمد قابل توجهی به وجود آورد . این روز ها وب سایت های زیادی بر اساس ایده های افراد در حال راه اندازی می باشند . سایت هایی که بسیاری از نیاز های روزانه مردم را بر طرف می کنند . در همین سال های اخیر در داخل ایران سایت های متنوع بسیاری به وجود آمده است که توانسته اند مخاطبان زیادی را جذب نمایند همچنین برخی از این وب سایت ها به تنها توانسته اند به یک برند مشهور تبدیل شوند . صاحبان این کسب و کار ها فعالیت خود را به صورت اینترنتی و مجازی انجام می دهند . 

تاثیر اینستاگرام بر سئو وب سایت

وب سایت ها بعد از راه اندازی برای آنکه بتوانند دیده شوند باید بهینه سازی شوند . برای طراحی وب سایت هزینه های مختلفی باید پرداخت شود این هزینه اغلب زیاد می باشند اما اگر وب سایتی بازدید کننده نداشته باشد این مبالغ پرداختی به هدر خواهد رفت . گاهی مواقع ساده ترین وب سایت ها کاربران بیشتری از یک وب سایت حرفه ای دارند . موفقیت در کسب و کار های اینترنتی تا حدودی به طراحی حرفه ای وب سایت بستگی دارد . مهمترین نکته ، مدیریت و افزایش بازدید کنندگان وب سایت می باشد . 

طراحی وب سایت برای شرکت های مهاجرتی

افراد زیادی این روز ها به دنبال راه اندازی وب سایت می باشند . اهمیت داشتن وب سایت بر هیچ کسی پوشیده نیست . اغلب مردم برای یافتن اهداف و نیاز های خود در اینترنت به جست و جو آنها می پردازند . اکثر کسب و کار ها دارای وب سایت می باشند و این مکان بستری برای کسب درآمد آنها شده است . با کمی خلاقیت و نو آوری می توان وب سایتی راه اندازی نمود که از قدیمی ترین مشاغل هم موفق تر باشد . بسیاری از سایت ها موجود توانسته اند مخاطب زیادی را به سمت خود جذب نمایند و تبدیل به برندی معروف شوند ، وب سایت هایی نظیر ؛ آمازون ، ebay در خارج از کشور و دیجی کالا در ایران 

مقایسه لاراول و وردپرس

شما در طراحی وب سایت تکنولوژی های متعددی برای توسعه وب سایت برای انتخاب دارید. به طور کلی می توان آن ها را به CMS ها (مانند وردپرس، جوملا، دروپال) و Framework ها (مانند لاراول، سیفونی) تقسیم کرد. هر یک از این تکنولوژی های توسعه وب دارای ویژگی هایی هستند که به واسطه آن ها انتخاب مناسبی برای نوع خاصی از وب سایت ها به حساب می آیند. پس در همین قدم اول اگر سوال شما این است که لاراول بهتر است یا وردپرس باید از شما بپرسم: برای چه پروژه ایی؟

گاهی تکنولوژی های توسعه وب حتی آن هایی که در یک گروه از CMS یا Framework قرار دارند (مثلا وردپرس و دروپال که هر دو CMS هستند) بخاطر هزینه و زمان توسعه بسیار متفاوت شان نه بخاطر توانایی های فنی آن ها، یکی بر دیگری ترجیح داده می شود.

مسئله دیگر نیز تصور عموم از تکنولوژی های وب است. تعصب برخی بر روی یک تکنولوژی خاص و در نظر نگرفتن امکانات، شرایط و ورژن های جدید تکنولوژی ها باعث شده تصویری غیر واقعی از برخی از آن ها در نزد عموم به وجود آید. مثلا در ابتدا وردپرس یک سیستم وبلاگ بود. اما امروز با توسعه فراوان و تیم پشتیبانی عظیم خود تبدیل به یک CMS قدرتمند شده است که می تواند از وب سایت های شرکتی و خبری تا وب سایت های فروشگاهی را سرویس دهی کند.

مقایسه فریم ورک های طراحی وب سایت

سال 2018 است، و اکنون بهترین زمان برای مشاهده روندهای حاضر در جهان توسعه وب است. در این مقاله از دارکوب، ما قصد داریم که روند اصلی فن آوری های وب و همچنین چارچوب های جاوا اسکریپت 2018 را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر شما با این تغییرات سازگار نباشید، توسط رقبای خود حذف خواهید شد. بر خلاف سایر صنایع، روند توسعه وب می تواند سریعتر از آنچه که ما بتوانیم تصور کنیم تغییر کند.

در صورتی که حواس شما متوجه تغییرات است، این مقاله به شما کم خواهد کرد که بسوی تغییرات آینده حرکت کنید. حداقل درباره مزایا و معایب ابزارها بدانید و تا جایی که می توانید استفاده از آن ها را آغاز کنید.

مقایسه زبان های برنامه نویسی تحت وب

بسیاری از افرادی که علاقه به طراحی وب سایت دارند در انتخاب زبان برنامه نویسی تحت وب مردد هستند . سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که کدامیک از زبان های برنامه نویسی تحت وب برای طراحی سایت مناسب تر هستند ؟ آیا آموزش همه آنها ضروری و لازم است ؟ آموزش کدامیک از زبان های برنامه نویسی ساده تر است ؟ و از این قبیل سوالات ، در این مقاله سعی داریم تا مطرح ترین زبان های برنامه نویسی تحت وب را بررسی و تحلیل کنیم .

مقایسه فریم ورک های برنامه نویسی تحت وب

پیش از این در مقاله دیگری از دارکوب به بررسی فریم ورک های front-end طراحی سایت پرداختیم. اما در این مقاله می خواهم به سراغ چند فریم ورک داغ در برنامه نویسی back-end بروم. کارکرد این فریم ورک ها از چشم بسیاری از کاربران پنهان است. اما در کیفیت عملکرد و نگهداری وب سایت نقس بسیار اساسی دارند. برای مثال اگر وب سایت شما قرار است که در یک نوع سرور خاص نصب شود، به تعداد کاربران زیادی به طور همزمان خدمات دهد، یا امنیت بیشتری لازم دارد، یا اینکه باید سریع توسعه داده شود و بودجه آن محدود است و الزامات دیگر، انتخاب فریم ورک در پاسخ به این وضعیت ها نقش کلیدی دارد. بنابراین می خواهم در این مقاله از دارکوب چند فریم ورک را با هم بررسی کنیم.

طراحی وب سایت فروش فایل

وب سایت های مختلفی در دنیای اینترنت وجود دارند که برای اهداف گوناگون طراحی شده اند . اغلب کسب و کار های موجود در سطح شهر این روز ها دارای وب سایت هستند . در سال های اخیر تعداد کاربران فضای مجازی و اینترنت به طور قابل توجهی افزایش یافته است از این رو بسیاری از افراد به فکر راه اندازی یک وب سایت مناسب برای کسب و کار خود هستند . پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور بسیاری از کسب و کار ها آنلاین و اینترنتی به فعالیت خود ادامه دهند . 

20 جستجویی که نمی دانستید می توان با گوگل انجام داد

جستجوی اینترنتی از سال 1998 وجود داشته است، اما امروز پس از 20 سال گوگل ابزارها و امکاناتی مفیدی را توسعه داده است که می توانید در طول روز از آنها بهره ببرید. این مقاله از دارکوب ترجمه ایی است از مقاله لارا لوین که به تازگی در وبلاگ گوگل منتشر شده است. توجه داشته باشید که تمام این امکانات برای همه کشور ها و زبان ها در دسترس نیست ولی آنچه که از دنیای تکنولوژی و گوگل انتظار می رود این است که در آینده ایی نه چندان دور نه تنها این خدمات برای کشور ها و زبان های بیشتری در دسترس خواهد بود بلکه خدمات جستجوی جدیدی نیز به این لیست اضافه خواهد شد. پس برای آگاهی یافتن از دنیای هیجان انگیز موتورهای جستجو با ما همراه باشید.

چگونه سئو را یاد بگیریم

این روز ها که طراحی وب سایت طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است ، بازار آموزشگاه ها نیز گرم شده است . خیلی از دانشجویان و دانش آموزان در پی یادگیری طراحی وب سایت هستند زیرا این افراد به خوبی درک کرده اند که آینده طراحی وب سایت روشن است . در آینده ای نزدیک خواهیم دید که اغلب افراد طراحی سایت را فرا گرفته اند .

بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال راه اندازی وب سایت هستند و برخی از آنها علاقه دارند ، خود به طراحی سایت بپردازند . اما طراحی سایت یک حرفه تخصصی می باشد که نیازمند زمان زیادی برای آموزش است . با وجود شرکت های طراحی نیازی نیست که افراد برای راه اندازی وب سایت خود ، طراحی وب سایت را آموزش ببینند .

Pogo Sticking و تاثیر آن بر سئو چیست؟

رسیدن به رتبه اول گوگل با اینکه خیلی نیاز به تلاش و انرژی دارد اما جایگاه با ارزشی است. برای رسیدن به این جایگاه و همچنین نگهداری آن لازم است که صاحبان وب سایت آگاهی های خود را از قوانین پیچیده سئو و گوگل بالا ببرند. بسیاری تصور می کنند که می توان گوگل را دور زد. شاید این تصور تا حدی درست باشد. اما به قول معروف شما نمی توانید گوگل را برای مدتی طولانی فریب بدهید. گوگل رفتار وب سایت و کاربران آن را زیر نظر دارد و نسبت به جذابیت و کارایی و استاندارد بودن وب سایت است که رتبه سایت را بالا و پایین برده یا تثبیت می کند. برای همین می خواهم در این مقاله درباره Pogo Sticking که کمتر درباره آن صحبت شده برای شما بگویم.

بسیاری تصور می کنند که نرخ پرش Bounce Rate همان Pogo Sticking است، اما اینطور نیست. این اگر چه این دو بسیار شبیه به هم هستند اما تعاریف و تاثیر های مهم تفاوتی در سئو با هم دارند. برای درک و تاثیر این دو بر سئو ابتدا به تعریف آن ها می پردازیم.

 

چطور از VPN به نفع سئو استفاده کنیم؟

صنعت سئو به سرعت در حال رشد است. ارزیابی می شود که تا سال 2020 تا 79$ میلیارد دلار بازار آن توسعه یابد. تا اینجا احتمالا شما تجربه خوبی از بازاریابی از طریق سئو داشته اید. اما نباید از فرصت هایی که (VPN (Virtual Private Network در استراتژی های سئو دارد غافل بمانیم. یک VPN راه حلی است که کمک می کند تا دو طرف به صورت ناشناس و از یک شبکه رمز شده خصوصی استفاده کنند. VPN عمدتا برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین شما و دسترسی به محتویاتی است که در یک منطقه خاص در دسترس نیستند.

چگونه در گوگل جست و جو کنیم

بسیاری از ما در طول روز چندین بار از موتور های جستجو بخصوص گوگل استفاده می کنیم . وقتی با موضوعی نا آشنا رو به رو می شویم یا به مشکلی برخورد می کنیم برای یافتن جواب در گوگل به جستجو آن ها می پردازیم . موتور های جستجو جواب بسیاری از سوالات مردم را می دهند . برای جستجو اهداف خود در گوگل اغلب ما فقط عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آدرس بار وارد می کنیم . به عنوان مثال اگر کسی نداند سئو به چه معناست در گوگل عبارت ” سئو چیست ؟ ” را وارد می کند و گوگل هم همه وب سایت های مربوطه را نمایش می دهد . ساده ترین شکل استفاده از گوگل تایپ کردن چند کلمه محدود و تغییر آنها تا زمانی که به هدف خود برسید ، می باشد . در این مقاله سعی داریم تا استفاده بهتر از گوگل برای رسیدن سریع به پاسخ درست را شرح دهیم .

گوگل چه زمانی برای Manual Action اقدام می نماید

جریمه یا اقدام دستی (Manual Action)  در جعبه پیام های ورودی ابزار وب مستر گوگلGWT  با نامه ایی به شما اطلاع داده می شود. نامه هایی که اگر کارشناس سئو باشید اصلا آن را دوست ندارید چون قلب شما را به تپش شدید وا می دارد، چون می تواند این نامه جریمه به معنای پایان ترافیک و از دست رفتن رتبه وب سایت شما باشد.

اگر تا به حال نامه جریمه دستی دریافت کرده اید می دانید که دارم درباره چه چیزی صحبت می کنم. اگر نه اینجا برایتان توضیح می دهم. ما به طور کلی دو نوع هشدار جریمه دستی داریم که از طریق ابزار وب مستر گوگل دریافت می نمایید:

جریمه های متداول سئو و روش بازیابی

تصور کنید که وب سایتی ساخته اید اما بازدید کننده ایی ندارد! حتما می گویید که این دیگه چه سایتی هست؟ خیلی وقت ها وب سایت ها بخاطر روش های غلط سئوی کلاه سیاه یا به ندرت بخاطر سئوی منفی توسط موتورهای جستجو جریمه شده، رتبه خود و در نتیجه ترافیک را از دست می دهند. خطاهای سئو و جریمه های موتورهای جستجو معمولا دلایل متداولی دارند. هر چه باشد فرقی نمی کند شما باید آن ها را تشخیص داده و در جهت رفع آن ها بکوشید در غیر این صورت ممکن است گوگل به شما اخطار دهد یا حتی وب سایت شما از فهرست نتایج به کلی حذف شود.

خوب در اینجا تعدادی از جریمه های متداول گوگل برای سئوی وب سایت ها و روش رفع جریمه آن ها را توضیح خواهم داد.

طراحی وب سایت با امکانات نی نی سایت

در سال های اخیر فضای اینترنت دچار تغییرات بزرگی شده است که نتیجه این تغییرات رشد و توسعه بستر اینترنت می باشد . خوشبختانه در ایران نیز شاهد توسعه اینترنت هستیم چرا که تعداد کاربران ایرانی فعال در فضا های مجازی بسیار بیشتر از قبل شده است . اگر کاربران بتوانند به درستی از اینترنت استفاده نمایند در بسیاری از کار های خود می توانند به نتیجه دلخواه برسند .

این روز ها بسیاری از افراد وقتی در زندگی روزمره خود با سوالی مواجه می شوند سریعا در اینترنت آنها را جستجو می کنند . موتور های جستجو نظیر گوگل و یاهو روزانه میزبان میلیون ها نفر هستند . برای شما هم حتما پیش آمده است وقتی با موضوعی ناشناخته رو به رو می شوید سریع به گوگل مراجعه می کنید . موتور های جستجو نیز وظیفه دارند تمامی وب سایت های مرتبط با کلمه یا عبارت مورد جستجوی شما را نمایش دهند . با توجه به اینکه تعداد کاربران اینترنت افزایش یافته است ، وب سایت های متنوعی طراحی شده اند . بسیاری از افراد اهمیت این افزایش را به خوبی درک کرده اند و با پیش بینی آینده یک وب سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اند . بسیاری از وب سایت ها که این روز ها بازدید کننده های زیادی دارند از قدیمی ترین سایت ها می باشند . البته وب سایت های جدید نیز که بر اساس اخرین الگو های طراحی وب سایت ساخته شده اند ، ترافیک بالایی دارند .

طراحی وب سایت باشگاه ورزشی

پیشرفت و توسعه اینترنت و رشد تکنولوژی باعث شده است تعداد کاربران فضای مجازی و اینترنت هر روز بیشتر از قبل شود . این روز ها دیگر کمتر کسب و کاری را می توان یافت که وب سایت نداشته باشند . بازاریابی اینترنتی باعث شده است که راه اندازی سایت برای مشاغل مختلف ضروری باشد .

معایبی که بازاریابی سنتی دارد سبب شده در آینده ای نزدیک به طور کامل منسوخ شود . امروزه اغلب مدیران سعی می کنند با استفاده از بازاریابی آنلاین کسب و کار خود را رونق ببخشند . بارها گفته شده بهترین بستر برای پیاده سازی روش های بازاریابی اینترنتی و digital marketing  وب سایت ها می باشند . با این حال اهمیت راه اندازی وب سایت برای برخی از صاحبان کسب و کار تثبیت نشده است . این افراد اگر بدانند که داشتن وب سایت چه تاثیر مثبتی بر کسب و کار آنها خواهد داشت هر چه زودتر به راه اندازی یک وب سایت اقدام می کنند .

انتخاب سیستم مدیریت محتوا برای طراحی وب سایت

طراحی وب سایت روش های مختلفی دارد که یکی از متداول ترین آنها طراحی با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می باشد . اغلب سایت های موجود به وسیله یک سیستم محتوا طراحی شده اند . CMS ها اکثرا به صورت آماده هستند اما برخی از افراد ترجیح می دهند سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت شان به صورت سفارشی و شخصی طراحی شود . انتخاب CMS مناسب برای هر وب سایتی مورد اهمیت است . بسیاری از مدیران وب سایت ها بعد از مدت ها کار با سیستم مدیریتی وب سایت شان تصمیم به تغییر آن می گیرند لذا در انتخاب سیستم مناسب با موضوع و فعالیت وب سایت باید دقت لازم را کرد . زیرا تغییر CMS بعد از راه اندازی وب سایت گاهی امکان ناپذیر می باشد . در این مقاله سعی می کنیم انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب برای طراحی وب سایت را شرح دهیم .

انتخاب فریم ورک برای طراحی وب سایت

آیا شما مدیر شرکت یا مدیر آی تی، مشاور یا تولید کننده نرم افزار هستید و تصمیم دارید یک برنامه کاربردی تحت وب توسعه دهید؟ اغلب در ابتدای توسعه هر پروژه این سوال پیش می آید که چه تکنولوژی هایی در آن استفاده می شود. آیا باید از PHP استفاده کنیم یا Python؟ و اینکه با کدام فریم ورک از این زبان ها وب سایت توسعه داده شود؟ خوب بجز تکنولوژی Back-end درباره Front-end چه چیزی بهتر است؟ Angular، React یا VueJS کدام را استفاده کنم؟ تازه بعد از این سوال درباره دیتابیس به وجود می آید، MySQL، Postgres یا MongoDB؟ خوب این تکنولوژی ها نیز هاست وب سایت را مشخص می کنند. شما می توانید از self-host با Apache یا Nginx استفاده کنید یا به سراغ Amazon AWS و PaaS مانند Heroku بروید.

خوب اگر با این سوالات مواجه هستید امیدوارم که بتوانم در این مقاله از دارکوب به بخشی از آن ها پاسخ بدهم پس با ما همراه باشید.

7 روش طراحی برای مخاطب جهانی

قبل از اینکه بنشینید و برای مشتری خود وب سایتی طراحی کنید، شما یک پرسنا Personas توسعه می دهید که معرفی کننده مخاطب نهایی شماست. زمانی که شما مخاطب اصلی خود را تعریف کردید، می توانید تجربه کاربری را به گونه ایی شکل دهید که به نیاز ها و انگیزه های آن ها پاسخ بدهد (در اینجا مهم نیست که از وردپرس یا جوملا یا سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده می کنید یا نه).

اما زمانی که مخاطب هدف به طور واضح و مشخص تعریف نشده است چطور؟

تصور کنید می خواهیم یک وب سایت پوشاک طراحی کنیم که مشتریان آن از سر تا سر دنیا از آن خرید می کنند. خوب چطور وب سایتی طراحی کنیم که مشتریان آن قابل شناسایی یا تحقیق نیستند؟ بله شما می دانید که مشتریان احتمالی علاقمند به خرید کفش و لباس هستند، اما این تمام چیزی است که از آن ها می دانیم.

امروز در این مقاله از دارکوب می خواهم درباره جغرافیای طراحی وب صحبت کنم. از آن جایی که توجه به آن می تواند نقش پر رنگی در نرخ تبدیل در وب سایت داشته باشد، البته به شرط آنکه همه چیز به درستی پیاده سازی شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته