مسائل فنی سئو و یا بازاریابی اینترنتی کدام اولویت دارد

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

امروزه بسیاری از کسب و کار ها در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند . حتی برخی از آنها بستر فعالیت خود از سطح شهر را به این فضا منتقل نموده اند . از این رو رقابت هر روز بیشتر از قبل می شود . به همین دلیل برای دیده شدن و رسیدن به موفقیت در بین رقبا ، باید راه کار های لازم را انجام داد . سایت های بیشماری در ارتباط با کسب و کارهای مختلف وجود دارند که هر کدام از آنها می خواهند در صنف خود مشتریان بیشتری را جذب کنند .

موفقیت در کسب و کار به معنای ؛ افزایش مشتریان دائمی ، افزایش سود و برند شدن می باشد . تحت همین موارد عنوان شغلی بازاریابی به وجود آمد تا صاحبان کسب و کار را برای رسیدن به اهدافشان یاری نمایند . در سال های اخیر به دلیل اهمیت بازاریابی ، رشته های دانشگاهی مختلفی در ارتباط با آن ایجاد شده است . بازاریابی سنتی که در گذشته وجود داشت امروزه تبدیل به بازاریابی اینترنتی شده است . بازاریابی اینترنتی با اینکه فقط مختص بستر وب می باشد با این حال به طور غیر مستقیم بازاریابی سنتی را نیز در بر می گیرد .

در این فضا دو عامل وجود دارد تا به موفقیت رسید ؛ بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت . می توان گفت فاکتور های هر دو عامل ، عامل دیگر را نیز شامل می شود .

مسائل فنی سئو و یا بازاریابی اینترنتی کدام اولویت دارد

 

سئو سایت و مسائل فنی مربوط به آن

این روز ها که هر کسب و کاری دارای سایت می باشد ، دیده شدن تنها عامل موفقیت است . به معنایی دیگر امروزه داشتن سایت دیگر اهمیت ندارد بلکه افزایش بازدیدکنندگان و مخاطبان و در نتیجه مشتریان اهمیت دارد . وقتی کاربری برای به دست آوردن هدف خود در موتور های جست و جو کلمه کلیدی مورد نظر را جست و جو می کند ، صدها سایت در ارتباط با آن موضوع به او نمایش داده می شود . حتی سایت هایی نیز وجود دارند که فقط آن کلمه ، کلمه کلیدی شان است ولی هیچ مطالب مرتبطی با آن در صفحاتشان وجود ندارد . بر اساس نتایج بدست آمده اغلب کاربران فقط سایت های نمایش داده شده در صفحه اول موتور جست و جو را مشاهده می کنند . به معنایی دیگر اگر یک سایت در صفحه سوم نتایج جست و جو باشد به طور حتم بازدید کننده ای نخواهد داشت در نتیجه بود و نبود آن سایت در اینترنت تاثیری بر کسب و کارش ندارد .

یکی از راه هایی که سایت ها می توانند توسط آن به صفحه اول گوگل برسند بهینه سازی سایت می باشد . بهینه سازی سایت یا SEO سئو اقدامات و عملیاتی می باشد که در طی آن یک سایت برای نمایش به کاربران و قرار گرفتن در موتور جست و جو با کیفیت و مناسب می گردد .

با استفاده از سئو وقتی سایتی به صفحه اول گوگل برسید در نتیجه بازدیدکنندگان آن نیز افزایش می یابد در نتیجه مشتری هایش بیشتر از قبل می شود . اهمیت سئو این روز ها بسیار زیاد می باشد به طوری که در اغلب شرکت های طراحی سایت در کنار طراحی وب سایت ، سئو و بهینه سازی نیز انجام می دهند . شرکت طراحی سایت دارکوب نیز مفتخر است در سال های اخیر توانسته بهترین خدمات سئو را به مشتریان خود ارائه دهد .

یکی از دلایل محبوبیت موتور جست و جو گوگل این می باشد که سایت های با کیفیت و مناسب را به کاربران خود نمایش می دهد . گوگل با به وجود آوردن قوانین و فاکتور های سئو ، سایت ها را مجبور کرده است که با بهینه سازی هم خودشان به موفقیت برسند و هم اینکه سایت های مناسب و با کیفیت را به کاربران نمایش دهد . البته راه های دیگری نیز برای رسیدن به صفحه اول گوگل وجود دارد اما هیچ کدام از آن راه ها دائمی نیستند مانند سرویس تبلیغات گوگل یا Google Adwords که سایت ها با پرداخت هزینه می توانند برای مدتی تبلیغات سایت خود را به صفحه اول بیاورند .

اهمیت رسیدن به صفحه اول در سال های اخیر به حدی بوده است که برخی از افراد راه های تقلب را در پیش گرفتند و توانستند با گمراه کردن خزنده های گوگل به رتبه های خوبی دست پیدا کنند . اما اخیرا گوگل توسط هوش مصنوعی خود می تواند تمام ترفندهای گمراه کننده را شناسایی نماید و سایت های مذکور را پنالتی می کند .

سئو شامل ترفند های مختلفی است که اگر از پایه طراحی سایت انجام گیرد سریع تر می توان به نتیجه رسید . یکی از این اقدامات که اخیرا بسیار مورد توجه گوگل بوده است ، سرعت سایت می باشد . اغلب کاربران در دیدن سایت ها عجول هستند و اگر صفحه یک سایت به سرعت بارگذاری نباشد آن را ترک می کنند . بر اساس نتایج به دست آمده کاربر حداکثر زمانی که برای بارگذاری سایت صبر می کند 5 ثانیه است . یعنی اگر صفحات سایت شما حداکثر در 5 ثانیه برای کاربر بارگذاری نشود او از صفحات شما خارج می شود . به طور حتم می توان گفت اگر سایت شما کاملا بهینه باشد اما سرعت باز شدن آن برای کاربران زیاد باشد بر جایگاه سایت در موتور جست جو اثر مخرب می گذارد . عوامل مختلفی بر سرعت سایت بستگی دارد ؛ تصاویر و ویدئو هایی که در سایت درج می کنید باید کم حجم باشند . کاهش حجم عکس ها و کلیپ های موجود در سایت تاثیر چشم گیری در افزایش سرعت سایت خواهد داشت .

CDN  یا شبکه توزیع محتوا قابلیتی است که باعث افزایش سرعت سایت از طرف کاربر می شود بدین ترتیب اگر سایت شما این قابلیت را داشته باشد محتوای سایت در سرور های مختلف در سراسر نقاط جهان پخش می شود و هر کاربری که از سایت شما بازدید می کند اطلاعات را از نزدیک ترین سرور دریافت می نماید و در نتیجه سایت با سرعت بیشتر برای او بارگذاری می گردد .

از عوامل دیگر تاثیر گذار بر سرعت سایت ؛ حذف کد های اضافه و بهینه سازی آنها می باشد که این کار باید توسط طراح و برنامه نویس انجام گیرد . عوامل دیگری نیز بر سرعت سایت تاثیر می گذارند که می توانید آنها را در مقالات دیگر ما مطالعه فرمایید

بک لینک گذاری یکی از فاکتور های سئو می باشد که توسط آن لینک صفحات یک سایت در صفحات سایتی دیگر قرار می گیرد که در این مورد کیفیت سایت مورد نظر قابل اهمیت است . همچنین سایت مذکور با سایت شما باید مرتبط باشد حتی در یک زمینه . البته بک لینک سازی باید در آخر وقتی سایت از همه جهات بهینه شد انجام گیرد . زیرا سایت های با کیفیت و با ترافیک بالا اغلب لینک سایت های غیر بهینه را در صفحات خود قرار نمی دهند . همچنین اگر سایت شما بهینه نباشد و بک لینگ گذاری کنید تاثیری بر رتبه شما نخواهد گذاشت .

مسائل فنی سئو و یا بازاریابی اینترنتی کدام اولویت دارد

 

محتوای سایت که مهمترین بخش هر سایت می باشد باید به طور کامل و جامع و بدون غلط نگارشی و معنایی تولید شود . محتوای سایت با موضوع سایت باید مرتبط باشد این مورد سریعا توسط خزنده های گوگل تشخیص داده می شود . هر کاربری برای دیدن محتوا به سایت ها مراجعه می کنند پس در درج و تولید آن باید دقت لازم را داشت .  تکراری و مفید بود محتوای سایت باید برای شما مهم باشد .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی یک نوع تبلیغات اینترنتی می باشد که با انجام آن می توان محصولات و خدمات شرکت ها را در میان تعداد زیادی کاربر معرفی کرد . وقتی یک سایت در شبکه های مجازی به درستی و طبق اصول خاصی به اشتراک گذاشته شود بدون شک بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت هدایت می کند .

مسائل فنی و فاکتور های سئو بیش از 100 مورد می باشد که مدیر یک سایت قادر به انجام همه آنها نیست اغلب فاکتور های سئو نیازمند دانش کافی در این رابطه می باشد. به شما پیشنهاد می شود برای انجام خدمات سئو سایت حتما ازسئو کاران حرفه ای کمک بگیرید . برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در شرکت طراحی سایت دارکوب تماس حاصل نمایید .

 

 بازاریابی اینترنتی

مدت ها قبل از اینکه کاربران اینترنت افزایش یابند ، بازاریابی تحت عنوان بازاریابی سنتی وجود داشت . این نوع بازاریابی بودجه بسیاری لازم داشت از این رو بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دادند برای رونق فعالیت خود کاری انجام ندهد. تبلیغات در صدا و سیما و به صورت بنر در سطح شهر هزینه زیادی می خواهد و اغلب کسب و کار های نوپا قادر با آنجام آنها نخواهند بود . همچنین این نوع تبلیغات به دلیل هزینه های زیاد دائمی نمی باشد .

با افزایش کاربران اینترنت و به وجود آمدن تلفن های همراه هوشمند و بعد از آن پیدایش شبکه های اجتماعی ، بازاریابی نیز رنگ دیگری به خود گرفت و امروزه می دانیم بازاریابی با عنوان بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ وجود دارد و در حال پیشرفت و توسعه می باشد . بدون داشتن بازاریابی و تبلیغات کمتر کسب و کار و شرکتی توانسته است که به موفقیت برسد . اصول بازاریابی اینترنتی برای بسیاری از اشخاص قابل درک می باشد از این رو انجام روش های آن ساده است . بازاریابی اینترنتی باعث می شود یک کسب و کار در بستر اینترنت و فضای مجازی به کاربران شناخته شود . این روز ها که اغلب مردم در فضای مجازی و اینترنت و شبکه های اجتماعی حضور دارند می توان درصدی از آن ها را تبدیل به مشتری نمود . در دو سال اخیر بسیاری از افراد توانسته اند کسب و کار آنلاین و فروشگاه مجازی در اینترنت و شبکه های اجتماعی راه اندازی نمایند و به موفقیت برسند .

به وسیله بازاریابی آنلاین یا اینترنتی ، کسب و کار ها با استراتژی و برنامه ای مشخص فعالیت مفیدی خواهند داشت به طوری که همه روزه در حال پیشرفت و توسعه هستند . اگر یک کسب و کار بتواند از روش های بازاریابی اینترنتی بهترین استفاده را کند بدون شک در مشکلاتی که برای بازار به وجود می آید قرار نمی گیرد . مشکلاتی مانند تحریم های جهانی ، رکود اقتصادی و تورم و … .

مسائل فنی سئو و یا بازاریابی اینترنتی کدام اولویت دارد

 

بازاریابی اینترنتی شامل هر گونه تبلیغ و فعالیت و … در بستر اینترنت می باشد . و آن دسته از کسب و کارهایی که می خواهند در فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی و اینترنت فعالیت و تبلیغ داشته باشند باید از روش های بازاریابی اینترنتی استفاده نمایند .

در  روش های بازاریابی اینترنتی گفتیم که سئو سایت نیز یکی از روش های انجام بازاریابی اینترنتی می باشد . هدف از بازاریابی اینترنتی ؛ معرفی ، تبلیغات ، دیده شدن ، افزایش مشتری و سود و … است پس برای آنه در میان صد ها سایت مشابه دیگر بتوانید دیده شوید باید در لیست جست و جوی گوگل ، جایگاه خوبی داشته باشید که این کار با بهینه سازی سایت انجام می شود.

نتیجه گیری

بر اساس گفته های بالا ، بازاریابی اینترنتی و سئو سایت هر دو لازمه فعالیت در بستر اینترنت می باشد . عدم انجام هر کدام از آنها باعث تاثیر نگذاشتن دیگری می شود . همچنین طبق گفته های بالا بازاریابی اینترنتی و سئو سایت یکدیگر را شامل می شوند . برای انجام درست بازاریابی و بهینه سازی در شروع کار بهتر است از مشاوران کاردان در این زمینه ها کمک گرفته شود . اگر در قدم اول اشتباهی صورت بگیرد امکان دارد هیچ گاه به موفقیت نرسیم . شما می توانید با مراجعه به شرکت طراحی سایت دارکوب از خدمات مشاوره ای ما در این زمینه ها بهره مند شوید .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته