وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است که اکثریت قابل توجهی از سایت های موجود در اینترنت را پشتیبانی می کند. این سیستم یک ابزار متن باز است که می توانید از آن برای ایجاد و مدیریت سایت ها بدون نیاز به دانستن کدنویسی استفاده کنید. بسیاری از عملکردهای سایت در وردپرس از افزونه ها (Plugin) نشات می گیرند و شما می توانید صفحات و پست های جداگانه را با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ ویرایش کنید.
طراحی وب فراگیر یا بی نقص، هنری است که تضمین می کند همه افراد امکان دسترسی و لذت بردن از سایت و محتوای آن دارند، و این به معنای در نظر گرفتن ناتوانی های بالقوه و چیزهایی است که افراد ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند، است.
نام دامنه، آدرس منحصر به فرد یک سایت است که معمولاً از یک نام و یک پسوند نام دامنه تشکیل شده است. یک نام دامنه به یاد ماندنی، باعث تقویت برند شما می شود و به مخاطبانتان کمک می کند تا سایت شما را به راحتی به خاطر بسپارند.
امروزه با ظهور اینترنت، جهان به مکان کوچکتری تبدیل شده است. هر نوع اطلاعاتی به راحتی در دسترس است و ما از آن استفاده می کنیم. دنیای اینترنت شگفت انگیز است و این شگفتی بر زندگی ما، نحوه برقراری ارتباط، نحوه دریافت و اشتراک گذاری اطلاعات و زندگی با کیفیت تأثیر گذاشته و آن را تغییر می دهد.
در حال حاضر بسیاری از مردم بیشتر وقت خود را از در محیط اینترنت می گذرانند، که می تواند به منظور خرید محصولات یا خواندن اخبار یا تماشای فیلم یا استفاده از یک سرویس و غیره باشد.
رسانه های اجتماعی (Social Media) یک اصطلاح جمعی برای وب سایت ها و برنامه هایی است که بر ارتباطات اشخاص حقیقی، تعامل، به اشتراک گذاری محتوا و همکاری تمرکز می کنند.
مردم از رسانه های اجتماعی برای حفظ ارتباط و تعامل با دوستان، خانواده و جوامع مختلف استفاده می کنند. کسب و کارها از برنامه های اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات خود و پیگیری مشکلات مشتریان استفاده می کنند.
اکثر جستجوهای کاربران به دو دلیل انجام می شود: یافتن اطلاعات (پرس و جوی اطلاعاتی)، یا یافتن اطلاعات و خرید (پرس و جو تجاری). شما به هر دو نوع کاربر نیاز دارید، چه آنهایی که به دنبال اطلاعات هستند و چه آنهایی که می خواهند خرید کنند. یا آنها را به مشتری تبدیل می کنید، یا در درازمدت برنده آنها کاربر ثابت سایتتان می شوند.
هنگام طراحی سایت، مهم است که ظاهر و عملکرد سایت را در نظر بگیرید. ادغام این عناصر، قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر می رساند. قابلیت استفاده سایت شما شامل عناصری مانند رابط کاربری آسان برای پیمایش، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، متن واضح نوشته شده و به خوبی قالب بندی شده و طرح رنگ است. عملکرد سایت شما به سرعت، رتبه بندی، قابلیت جستجو و توانایی جذب مخاطبان شما اشاره دارد.
ما معتقدیم که اینترنت را یک رسانه بصری بشناسیم. سایت ها، برنامه ها، خدمات، بازی ها و غیره برای ارائه تجربه مناسب به مخاطبان خود به رابط ها متکی هستند. بنابراین، همه اینها برای کار کردن به طراحی وب خوب نیاز دارند.
کسانی که می خواهند حضور دیجیتالی خود را تقویت کنند، در کنار استراتژی بازاریابی اینترنتی، باید از نقش طراحی وب در هر سرمایه گذاری آگاه باشند. چنین دانشی به اولویت بندی صحیح مراحل در هنگام ایجاد هر محصول یا سایت کمک می کند.
داشتن یک وب سایت جذاب و قابل استفاده، هدف هر صاحب وب سایتی است و برای افرادی که یک کسب و کار کوچک را اداره می کنند، ظاهر و بازخورد وب سایت آنها از اهمیت حیاتی برخوردار است. اینجا جایی است که بازدیدکنندگان اولین برداشت های خود را ایجاد می کنند، ثانیه های کوتاهی که در آن چیزی را که روی صفحه نمایش خود می بینند، می پذیرند یا رد می کنند. طراحی سایت همچنین مسئول حفظ توجه هر بازدیدکننده و هدایت آنها از طریق محتوای شما است.
یک کسب و کار هوشمند با مدیریت هوشمند وب سایت شروع می شود. در دنیای امروز، حضور سایت کسب وکار شما تقریباً به اندازه حضور فیزیکیتان مهم است و وب سایت شما به عنوان نمایندگی رسمی یا تجارت آنلاین شما عمل می کند.
یک وب سایت زیبا و کاربردی وردپرس دستاوردی است که باید به آن افتخار کرد. اگر آن را به درستی طراحی کنید، می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا مشتریان جدید را جذب و حفظ کند و در عین حال برند منحصر به فرد شما را به درستی منعکس کند. با گذشت زمان، وب سایت شما به پشتیبانی نیاز دارد تا زیبا، کاربردی و سازنده بماند. در واقع، وظایف روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه وجود دارد که باید آنها را انجام دهید تا بتوانید سایت خود را ایمن و کاربردی نگه دارید. اگرچه این وظایف مهم هستند، اما می توانند زمان بر یا حتی گیج کننده باشند.
فناوری وب این پتانسیل را دارد که مزایای زیادی برای جامعه و محیط زیست به ارمغان بیاورد، اما تنها در صورتی که از آن عاقلانه استفاده کنیم. اینترنت، فناوری های ابری و… به راحتی می توان آنها را به عنوان مفاهیم مجازی در نظر گرفت.
اما داده هایی که در تمام طول روز به صورت ارسال و دریافت مخابره می کنیم، جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی آنها در مراکز داده وسیع در سراسر جهان مبادله می شوند. ابررایانه هایی که آنها را تغذیه می کنند دائماً کار می کنند و اغلب بیش از حد گرم می شوند. آنها توسط سیستم های خنک کننده غول پیکری که با برق کار می کنند خنک می شوند. تعداد کمی از آنها با انرژی سبز کار می کنند.
به نظر می رسد این روزها همه در هر زمینه شغلی وب سایتی ساخته اند. وب روز به روز شلوغ تر می شود و به معنای واقعی کلمه ده ها وب سایت در حین خواندن این مقاله به دنیای اینترنت وارد می شوند. در نتیجه محبوبیت در بین این توده عظیم از سایت ها روز به روز سخت تر می شود.
وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب با پیشرفت فناوری ها به تدریج پیچیده تر شده اند. چیزی که قبلاً یک رسانه استاتیک یک طرفه بود، به یک تجربه بسیار غنی و تعاملی تبدیل شده است.
اما صرف نظر از اینکه چقدر فرآیند تولید تغییر کرده است، موفقیت یک وب سایت هنوز فقط به یک چیز بستگی دارد: اینکه کاربران چگونه آن را درک می کنند. «آیا این وب سایت به من ارزش می دهد؟ استفاده از آن آسان است؟ آیا استفاده از آن خوشایند است؟» اینها سوالاتی هستند که در هنگام تعامل با سایت ها در ذهن بازدیدکنندگان می چرخند و مبنای تصمیم گیری آنها در مورد تبدیل شدن به کاربران عادی یا وفادار است.
با رشد مداوم بازاریابی دیجیتال، جای تعجب نیست که کسب و کارهای بیشتری بخواهند با شرکت های بازاریابی اینترنتی قابل اعتماد، مانند دارکوب همکاری داشته باشند. سوال این است که چقدر باید برای بازاریابی دیجیتال هزینه کنید؟
این پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد که منحصر به کسب و کار شما است، مانند بودجه و اهداف بازاریابی شما.
افزایش شدید اتکا به اینترنت منجر به موفقیت بازاریابی اجتماعی شده است. تقریباً تمام نقل و انتقالات و معاملات به صورت آنلاین انجام می شود، مانند تعیین قرار ملاقات و خرید لوازم ضروری. پیاده سازی کسب وکار در دنیای آنلاین نه تنها به نفع شرکت های بزرگ و کوچک است، بلکه فرصت ها و راه هایی را به کسب وکارها و برندهای محلی می دهد تا مشتریان را به دست آورند. بازاریابی اجتماعی در حال حاضر روشی متداول و اثبات شده در تبلیغات و گسترش است. هر کسب وکاری که پتانسیل بازاریابی آنلاین را می بیند، می داند که سئو نقش مهمی در این بازی دارد.
خرید و فروش آنلاین امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل شده است. با امکان تحویل محصولات در درب منزل، سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاهی هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. این امر خرده فروشان را وادار کرده است که تمرکز خود را به پلتفرم های تجارت الکترونیک معطوف کنند و از طریق حضور آنلاین خود به حداکثر مشتریان دسترسی پیدا کنند.
خریداران دلایل متعددی را برای ترجیحات خرید آنلاین خود ذکر می کنند، از جمله اینکه در زمان آنها صرفه جویی می کند، مقایسه قیمت ها را آسان می کند، نیازی به حضور در فروشگاه های شلوغ نیست و تنوع بیشتری از اقلام را برای خرید فراهم است.
اینستاگرام، پلت فرم رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو که در سال 2010 راه اندازی شد، محبوبیت زیادی برای بازاریابی برند پیدا کرده است. به ویژه با ارائه خدمات اینستاگرام در زمینه بررسی روند بازخورد پست ها. اکنون بیش از 17 میلیون کسب و کار هر ماه در اینستاگرام تبلیغ می کنند. اگر قصد پیوستن به آن ها را دارید، باید فاکتور های زیادی در در نظر داشته باشید.
اگر بازاریاب یا صاحب کسب و کار هستید و سایتی برای ارائه محصولات و خدمات خود طراحی کره اید، احتمالاً به شما گفته شده است که باید از سئو یا SEO (بهینه سازی سایت برای موتور جستجو) استفاده کنید. این به این دلیل است که امروزه سئو، بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی اینترنتی موفق است. اما اگر با این تاکتیک آشنایی ندارید، ممکن است متقاعد نشوید که ارزش وقت یا پول شما را دارد یا خیر.
به همین دلیل است که در ادامه، به بررسی سئو در دیجیتال مارکتینگ، نقشی که در بازاریابی محتوایی ایفا می کند و مزیت های کلیدی که برای کسب و کار شما دارد، خواهیم پرداخت.
اگر کاربر دائمی رسانه های اجتماعی و خدمات آنلاین باشید، احتمالاً حداقل یک بار در چند ماه گذشته اصطلاح متاورس (Metaverse) را شنیده اید. این اصطلاح مرتبط با دیدگاه جدیدی از اینترنت است که زمانی که مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ اعلام کرد که فیس بوک اکنون به عنوان متا شناخته می شود، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
متاورس یک فناوری نیست، بلکه مفهومی است که از طریق فناوری های مختلف به وجود می آید. هر فضای مجازی می تواند متاورس باشد. برای درک متاورس باید این را در ذهن داشته باشیم.
اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه های رسانه های اجتماعی است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. اینستاگرام که در سال 2012 توسط فیس بوک خریداری شد، با بیش از یک میلیارد حساب ثبت شده، به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. به نظر می رسد امروزه همه در اینستاگرام حضور دارند، از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، سازمان های خبری گرفته تا مؤسسات فرهنگی، افراد مشهور، عکاسان ، موسیقی دانان و افراد جدیدی با عنوان اینفلوئنسرها که با پیدایش این شبکه اجتماعی بسیار طرفدار پیدا کرده اند.