طراحی وب سایت چیست؟

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو
شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

بخش اول مقاله > طراحی سایت چیست؟

مدت زیادی از زمان خلق اینترنت نمی گذرد، آن زمان هیچ کس فکر نمی کرد که اینترنت تا این حد گسترده شود. امروزه مردم اینترنت را دنیایی از وب سایت ها می دانند. اولین وب سایت در سال 1991 طراحی شد. هدف از طراحی این سایت یک صفحه برای ایجاد پیوندی به ایمیل بود. از آن زمان تا به امروز شکل و نحوه طراحی سایت ها کمی تغییر کرده است.

طراحی سایت چیست؟

طراحی وب سایت، فرآیند برنامه ریزی، مفهوم سازی و تنظیم محتوا به صورت آنلاین است. امروزه طراحی یک وب سایت فراتر از زیبایی شناسی است و شامل عملکرد کلی وب سایت می شود. طراحی وب همچنین شامل برنامه های وب، برنامه های موبایل و طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) می شود. آیا می دانستید که طراحی سایت می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته باشد؟ این مقاله به شما بینش مفیدی در مورد نحوه ایجاد یک وب‌سایت می‌دهد که نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه به درستی کار می‌کند و در جستجو در رتبه بالایی قرار می‌گیرد.

سایت به مجموعه ای از صفحات وب گفته می شود که حاوی محتوای چند رسانه ای است. طراحی سایت مجموعه فرآیندی است که طی آن با برنامه ریزی، ایده پردازی و تنظیم مطالب صفحات وب طراحی می شوند. طراحی سایت حرفه ای هم عملکرد سایت و هم ظاهر سایت را تشکیل می دهد و شامل برنامه های وب، برنامه های تلفن همراه و طراحی رابط کاربری است.
طراحی وب در گذشته بر طراحی وب سایت برای مرورگرهای دسک تاپ متمرکز بود. اما ، از اواسط سال 2010 ، طراحی برای مرورگر های تلفن همراه نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

هدف از طراحی وب سایت

هدف اصلی از ایجاد و توسعه وب سایت ها، شناخته شدن و به دست آوردن مخاطب است. وب سایت ها اصلی ترین بستر برای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ هستند. در عصر جدید کسب و کار هایی که فاقد سایت هستند نمی توانند در جذب مشتری و مخاطب موفق باشند. بسیاری از مشاغل بر این باورند که فعالیت در شبکه های اجتماعی برای آنها کافیست و از آن طریق به راحتی می توانند مشتریان زیادی به دست بیاورند. اما کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می گویند اصلی ترین فضا برای شروع اصول بازاریابی آنلاین، وب سایت ها هستند. بعد از راه اندازی سایت می توان در بستر های دیگر نیز به فعالیت پرداخت.

اما هر وب سایتی برای بازاریابی دیجیتال مناسب نیست. طراحی سایت رایگان برای کسب و کار ها قوانین خاصی دارد. که در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم این حوزه خواهیم پرداخت. شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات طراحی وب سایت به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید.

انتخاب ابزار طراحی سایت

دو راه اصلی برای طراحی وب سایت وجود دارد: استفاده از یک برنامه دسکتاپ یا استفاده از سازنده وب سایت. ابزاری که شما تصمیم به استفاده از آن دارید بر اساس اندازه تیم، بودجه و نوع سایتی که می خواهید بسازید و الزامات فنی آن بسیار متفاوت است.

  • استفاده از برنامه دسک تاپ desktop app
  • یا استفاده از وب سایت ساز website builder

استفاده از هرکدام از این دو روش بسته به مهارت تیم ، بودجه و نوع سایتی که می خواهید بسازید و الزامات فنی آن دارد.

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

1. استفاده از برنامه دسک تاپ

در استفاده از روش برنامه های دسک تاپ؛ طراحان طرح خود را ایجاد کرده و آن را برای یک تیم توسعه دهنده ارسال می کنند، سپس آنها طرح را به کد تبدیل می کنند. محبوب ترین برنامه های دسک تاپ برای طراحی وب سایت ها ، فتوشاپ و Sketch هستند. معمولا از این روش برای وب سایت های بزرگ و یا پیچیده استفاده می کنند. زیرا به طراح اجازه می دهد تا بر روی ظاهر و شمایل کلی تمرکز کند و به این ترتیب تمام چالش های فنی به تیم توسعه منتقل می شود. این روش نسبتا پر هزینه است و زمان زیادی می خواهد. زیرا به دو تیم طراح و برنامه نویس نیاز است. به طور معمول، این استاندارد برای طراحی سایت وردپرس بزرگ و یا پیچیده است. مزایای استفاده از اپلیکیشن دسکتاپ عبارتند از:

  • طراحان می توانند بر ظاهر و احساس کلی وب سایت تمرکز کنند
  • چالش های فنی به توسعه دهندگان منتقل می شود
  • وب سایت به مجموعه ویژگی های سازنده وب سایت محدود نمی شود
  • متأسفانه، این فرآیند می تواند گران و زمان بر باشد زیرا منابع متعدد، مجموعه مهارت ها و اعضای تیم مورد نیاز است.
  • برای جلوگیری از دخالت یک توسعه دهنده، استفاده از سازنده وب سایت برای طراحی وب سایت ارزان با الزامات فنی کمتر مفید است.

2. سازندگان وب سایت

امروزه بسیاری از سازندگان وب سایت در بازار وجود دارند که طیف گسترده ای از ویژگی ها و خدمات را ارائه می دهند. Wix، Squarespace، Webflow و Pagecloud، تنها چند نمونه از سازندگان وب سایت محبوب هستند که در قابلیت های طراحی، گزینه های قالب، قیمت و تجربه کلی ویرایش متفاوت هستند. حتماً تحقیقات خود را انجام دهید، آزمایش‌های رایگان را آزمایش کنید و تعیین کنید که کدام پلتفرم به بهترین وجه با نیازهای وب سایت شما مطابقت دارد. سازندگان وب‌سایت وب‌سایت‌های تطبیقی ​​یا واکنش‌گرا ایجاد می‌کنند که تجربه‌های متفاوتی از ساخت را ارائه می‌دهند. این مفاهیم در زیر با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار خواهند گرفت تا بتوانید به بهترین نحو درک کنید که کدام سازنده برای شما کار می کند. اگر نمی دانید چگونه کدنویسی کنید، آشنایی با آزادی ها و محدودیت های ابزارهای مختلف طراحی وب سایت ضروری است.

قبل از شروع ساخت یک وب سایت، نیازهای وب سایت خود را مشخص کنید: آیا یک گالری عکس ایجاد می کنید؟ هر چند وقت یک بار سایت خود را به روز می کنید؟ آیا به فرم تماس نیاز دارید؟ سازنده وب سایتی را انتخاب کنید که می تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند. برنامه های دسکتاپ از طراحان می خواهند که طرح خود را ایجاد کنند و آن را برای یک تیم توسعه ارسال کنند تا بتواند طرح را به کد تبدیل کند. محبوب ترین برنامه های دسکتاپ برای ساخت وب سایت ها Photoshop و Sketch هستند.

عناصر طراحی وب سایت

هنگام طراحی سایت فروشگاهی ارزان، مهم است که هم ظاهر و هم عملکرد سایت را در نظر بگیرید. ادغام این عناصر قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر می رساند. قابلیت استفاده سایت شما شامل عناصری مانند رابط کاربری آسان برای پیمایش، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، متن خوب نوشته شده و به خوبی قرار داده شده، و طرح رنگ است. عملکرد سایت شما به سرعت، رتبه بندی، قابلیت جستجو و توانایی جذب مخاطبان شما اشاره دارد.

1. عناصر بصری

در اینجا یک مرور سریع از عناصری است که باید در هنگام راه اندازی وب سایت خود در نظر بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی با هم کار می کند. هر بخش نکات و ترفندهایی را برای کمک به شما در شروع ارائه می کند.

2. کپی مکتوب

اساساً ظاهر و متن وب سایت شما دست به دست هم می دهند. این مهم است که نویسندگان و طراحان محتوا با یکدیگر همکاری کنند تا یک طراحی منسجم با عناصر متعادل ایجاد کنند. روی ایجاد تکه‌های متن (با استفاده از بلوک‌های متنی) تمرکز کنید تا گرافیک و تصاویر خود را تحسین کنید.

3. فونت ها

فونتی را انتخاب کنید که طراحی کلی شما را تحسین کند. فونت باید با طرح رنگ، گرافیک، تصاویر شما جفت شود و لحن کلی وب سایت شما را تقویت کند. ابزارهایی مانند Canva’s Font Combinator می توانند به شما کمک کنند تا یک تطابق کامل با فونت خود پیدا کنید. ابزارهای طراحی سایت مانند PageCloud حتی شامل جفت فونت های متعدد در برنامه خود می شوند.

4. رنگ ها

رنگ ها یکی از مهم ترین عناصری هستند که در طراحی وب سایت اختصاصی باید در نظر گرفته شوند. به خاطر داشته باشید که تصورات نادرست زیادی در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد، و تمرکز بر رنگ هایی که طراحی کلی و لحن وب سایت شما را تحسین می کنند، مهم تر است. طرح رنگ خود را با برند خود و پیام هایی که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید هماهنگ کنید.

5. چیدمان

اینکه چگونه تصمیم می گیرید محتوای سایت خود را مرتب کنید، تاثیر چشمگیری بر قابلیت استفاده و عملکرد سایت شما خواهد داشت. هیچ قانون خاصی برای انتخاب چیدمان وجود ندارد، با این حال، چند اصل اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که نیازهای مخاطبان هدف خود را در نظر گرفته اید و از استفاده از طرح بندی بیش از حد تحریک کننده که ممکن است پیام هایی را که می خواهید منتقل کنید کم کند، خودداری کنید.

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

6. شکل ها

استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی وب می تواند به یکپارچه سازی متن و تصاویر کمک کند و به ظاهر کلی سایت کمک کند. ترکیب رنگ ها و اشکال زیبا می تواند به جلب توجه بازدیدکنندگان سایت شما کمک کند و به جریان کلی سایت شما کمک کند.

7. فاصله گذاری

فاصله یک عنصر کلیدی برای ایجاد وب سایت های بصری دلپذیر و آسان برای پیمایش است. هر عنصری در طراحی شما به یک شکل از فاصله استفاده می کند. استفاده مناسب از فضای خالی در ایجاد طرحی که به طور کامل متن، عکس و گرافیک را متعادل می کند، بسیار مهم است. ثابت نگه داشتن فاصله می تواند به کاربران شما کمک کند تا وب سایت شما را به راحتی مرور کنند. مفهوم فضای سفید قطعا اولویت طراحان وب مدرن است.

8. تصاویر و نمادها

طرح‌های شگفت‌انگیز می‌توانند اطلاعات زیادی را تنها در چند ثانیه به هم منتقل کنند. این امر با استفاده از تصاویر و آیکون های قدرتمند امکان پذیر شده است. تصاویر و نمادهایی را انتخاب کنید که پیام شما را پشتیبانی و تقویت کنند. یک جستجوی سریع در گوگل برای تصاویر استوک و نمادها هزاران گزینه ایجاد می کند.

9. فیلم 

ادغام ویدیوها در طراحی وب به طور فزاینده ای در بین طراحان محبوب می شود. وقتی ویدیوها به درستی استفاده شوند، می‌توانند به کاربران شما کمک کنند پیامی را که به درستی از طریق متن یا تصویر منتقل نمی‌شود، تجربه یا درک کنند. به خاطر داشته باشید که مانند روشن بودن صفحه تلویزیون در رستوران، چشم بازدیدکنندگان به سمت تصاویر متحرک جلب می شود. مطمئن شوید که ویدیوهای شما با سایر عناصر مهم رقابت نمی کنند یا از آنها کم نمی کنند.

10 عناصر عملکردی

هنگام ساخت وب سایت خود باید این عناصر کاربردی را در نظر بگیرید. وب سایتی که به درستی کار می کند برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو و ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران شما بسیار مهم است.

11. جهت یابی

ناوبری وب سایت شما یکی از عناصر اصلی است که تعیین می کند وب سایت شما به درستی کار می کند یا خیر. بسته به مخاطبان شما، پیمایش شما می‌تواند چندین هدف را انجام دهد: کمک به بازدیدکنندگانی که برای اولین بار می‌توانند کشف کنند که سایت شما چه چیزی برای ارائه دارد، دسترسی آسان به صفحات شما برای بازدیدکنندگان بازگشتی، و بهبود تجربه کلی هر بازدیدکننده. برای راهنمایی های بیشتر در مورد ناوبری، این بهترین شیوه ها را بررسی کنید.

12. تعاملات کاربر

بازدیدکنندگان سایت شما بسته به دستگاه خود راه های مختلفی برای تعامل با سایت شما دارند (پیمایش، کلیک، تایپ و غیره). بهترین شرکت های طراحی وب سایت این تعاملات را ساده می کند تا به کاربر این حس را بدهد که کنترل دارد. در اینجا چند نمونه هستند:

  • هرگز صدا یا ویدیو را به صورت خودکار پخش نکنید
  • هرگز زیر متن خط نکشید مگر اینکه قابل کلیک باشد
  • مطمئن شوید که همه فرم‌ها سازگار با موبایل هستند
  • اجتناب از پاپ آپ
  • از Scroll-jacking خودداری کنید
  • تصاوير متحرك

هزاران تکنیک انیمیشن سازی وب وجود دارد که می تواند به طراحی شما کمک کند تا توجه بازدیدکننده را جلب کند و به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا با ارائه بازخورد با سایت شما تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، افزودن دکمه‌ها یا فرم‌های «لایک» می‌تواند بازدیدکنندگان سایت شما را درگیر کند. اگر در طراح وب تازه کار هستید، توصیه می کنیم انیمیشن های خود را ساده نگه دارید تا از مداخله توسعه دهندگان جلوگیری کنید.

13. سرعت

هیچ کس یک وب سایت کند را دوست ندارد. انتظار بیش از چند ثانیه برای بارگیری یک صفحه می تواند به سرعت بازدید کننده را از ماندن یا بازگشت به سایت شما باز دارد. صرف نظر از زیبایی، اگر سایت شما به سرعت بارگذاری نشود، در جستجو عملکرد خوبی نخواهد داشت (یعنی رتبه بالایی در گوگل کسب نخواهد کرد). سازندگان برتر سایت معمولاً محتوای شما را برای بارگذاری سریع‌تر فشرده می‌کنند و سرعت سایت را افزایش می دهند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد. حتماً تحقیق کنید که کدام سازندگان سایت برای محتوایی که در سایت خود خواهید داشت بهترین کار را خواهند داشت. به عنوان مثال، PageCloud تصاویر شما را برای اطمینان از زمان بارگذاری سریع برای سایت هایی با عکس های بزرگ و/یا چندتایی بهینه می کند.

14. ساختار سایت

ساختار یک وب سایت نقش مهمی در تجربه کاربری (UX) و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دارد. کاربران شما باید بتوانند به راحتی در وب سایت شما بدون مواجهه با مشکلات ساختاری حرکت کنند. اگر کاربران هنگام تلاش برای پیمایش در سایت شما گم می شوند، به احتمال زیاد “خزنده ها” نیز هستند. خزنده (یا ربات) یک برنامه خودکار است که در وب سایت شما جستجو می کند و می تواند عملکرد آن را تعیین کند. ناوبری ضعیف می تواند منجر به تجربه کاربری و رتبه سایت ضعیف شود.

15. سازگاری بین مرورگرها و بین دستگاه ها

یک طراحی عالی باید در همه دستگاه ها و مرورگرها (بله، حتی اینترنت اکسپلورر) زیبا به نظر برسد. اگر سایت خود را از ابتدا می‌سازید، توصیه می‌کنیم از ابزار تست مرورگر متقابل استفاده کنید تا این فرآیند خسته‌کننده سریع‌تر و کارآمدتر شود. از طرف دیگر، اگر از یک پلت فرم ساخت وب سایت استفاده می کنید، آزمایش مرورگر متقابل معمولاً توسط تیم توسعه شرکت انجام می شود و به شما امکان می دهد روی طراحی تمرکز کنید.

16. محتوا

محتوای وب سایت تمام اطلاعات موجود در سایت است. این یک عنصر محوری است زیرا بازدیدکنندگان می خواهند به سرعت اطلاعات را دریافت کنند. وقتی وب سایت به وضوح ارتباط برقرار می کند و توجه خوانندگان را به خود جلب می کند، به احتمال زیاد آنها را به مصرف کننده تبدیل می کند. طراح می تواند با استفاده از لحن مناسب و ارائه اطلاعات صحیح در کل وب سایت از جمله صفحات «درباره» و «تماس» به این مهم دست یابد.

توجه به نکات زیر می تواند وب سایت شما را هم زیبا و هم کاربردی کند:

  •  به یاد داشته باشید که کاربر همیشه حرف اول را می زند: تجربه کاربر باید در راس طراحی شما باشد ، زیرا در نهایت این کاربران هستند که تعیین می کنند؛ آیا وب سایت شما ارزش بازدید را دارد یا نه
  •  بهترین سایت ساز را برای ایجاد سایت انتخاب کنید: عملکرد هایی که انتظار آنها را از سایت دارید بررسی کنید و بر اساس آنها بهترین پلتفرم را انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما طراحی وب سایت با وردپرس است.
  • متعادل سازی عناصر بصری: حفظ تعادل بین متن ، گرافیک ، multimedia و رنگ برای جلب مخاطب و انتقال درست پیام ها مهم است.
  • و در آخر این نکته را فراموش نکنید که بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو، برای هر سایت لازم و حیاتی است. حتی اگر بهترین و با کیفیت ترین وب سایت را طراحی کنید بدون سئو مخاطب چندانی به دست نخواهید آورد. لازم به ذکر است، شرکت طراحی سایت دارکوب خدمات سئو سایت نیز ارائه می دهد.

انواع طراحی وب سایت: تطبیقی ​​در مقابل واکنش گرا

درک مزایا و معایب وب سایت های تطبیقی ​​و واکنش گرا به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام سازنده وب سایت برای نیازهای طراحی وب سایت شما بهترین کار را دارد. ممکن است به مقالات آنلاینی برخورد کنید که در مورد سبک های مختلف طراحی وب سایت شرکتی (ثابت، ایستا، روان و غیره) صحبت می کنند. با این حال، در دنیای موبایل محور امروزی، تنها دو سبک وب سایت برای طراحی صحیح وب سایت وجود دارد: تطبیقی ​​و واکنش گرا.

1. وب سایت های تطبیقی

طراحی وب تطبیقی ​​از دو یا چند نسخه از یک وب سایت استفاده می کند که برای اندازه های صفحه نمایش خاص سفارشی شده است. وب‌سایت‌های تطبیقی ​​را می‌توان بر اساس اینکه چگونه سایت تشخیص می‌دهد چه اندازه باید نمایش داده شود به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

1. بر اساس نوع دستگاه سازگار می شود

وقتی مرورگر شما به یک وب‌سایت متصل می‌شود، درخواست HTTP شامل فیلدی به نام «عامل کاربر» می‌شود که به سرور در مورد نوع دستگاهی که سعی در مشاهده صفحه را دارد اطلاع می‌دهد. وب‌سایت تطبیقی ​​می‌داند چه نسخه‌ای از سایت را بر اساس دستگاهی که می‌خواهد به آن دسترسی پیدا کند (مانند دسک‌تاپ، موبایل، تبلت) نمایش دهد. اگر پنجره مرورگر را روی دسکتاپ کوچک کنید، مشکلاتی پیش خواهد آمد زیرا صفحه به جای کوچک شدن به اندازه جدید، به نمایش “نسخه دسکتاپ” ادامه می دهد.

2. بر اساس عرض مرورگر سازگار می شود

به‌جای استفاده از «عامل کاربر»، وب‌سایت از پرسش‌های رسانه‌ای (یک ویژگی CSS که صفحه وب را قادر می‌سازد تا با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار شود) و نقاط شکست (اندازه‌های عرض معین) برای جابه‌جایی بین نسخه‌ها استفاده می‌کند. بنابراین به جای داشتن نسخه دسکتاپ، تبلت و موبایل، نسخه های 1080 پیکسلی، 768 پیکسلی و 480 پیکسلی را خواهید داشت. این انعطاف پذیری بیشتری را هنگام طراحی ارائه می دهد و تجربه بهتری از مشاهده را ارائه می دهد زیرا وب سایت شما بر اساس عرض صفحه تطبیق می یابد.

طرفداران

  • ویرایش WYSIWYG (آنچه می بینید همان چیزی است که دریافت می کنید)
  • طراحی های سفارشی بدون کد سریعتر و راحت تر ساخته می شوند
  • سازگاری بین مرورگرها و بین دستگاه ها
  • صفحات با بارگذاری سریع

منفی

  • وب‌سایت‌هایی که از «نوع دستگاه» استفاده می‌کنند، وقتی در یک پنجره مرورگر کوچک‌تر روی دسک‌تاپ مشاهده می‌شوند، ممکن است شکسته به نظر برسند.
  • محدودیت‌هایی در برخی از اثرات که فقط سایت‌های واکنش‌گرا می‌توانند انجام دهند.

2. وب سایت های واکنش گرا

وب‌سایت‌های واکنش‌گرا می‌توانند از طرح‌بندی شبکه‌ای انعطاف‌پذیر استفاده کنند که بر اساس درصدی است که هر عنصر در کانتینر خود می‌گیرد: اگر یک عنصر (به عنوان مثال یک سرصفحه) 25٪ از ظرف آن باشد، آن عنصر بدون توجه به تغییر اندازه صفحه در 25٪ باقی می‌ماند. . وب‌سایت‌های واکنش‌گرا همچنین می‌توانند از نقاط شکست برای ایجاد یک نمای سفارشی در هر اندازه صفحه استفاده کنند، اما برخلاف سایت‌های تطبیقی ​​که فقط زمانی که به نقطه شکست می‌رسند، سازگار می‌شوند، وب‌سایت‌های واکنش‌گرا به طور مداوم بر اساس اندازه صفحه تغییر می‌کنند.

طرفداران

  • تجربه عالی در هر اندازه صفحه نمایش، صرف نظر از نوع دستگاه
  • سازندگان وب‌سایت واکنش‌گرا معمولاً سفت و سخت هستند که باعث می‌شود طراحی «شکستن» سخت شود.
  • هزاران الگوی موجود برای شروع

منفی

  • نیاز به طراحی و آزمایش گسترده برای اطمینان از کیفیت (هنگام شروع از ابتدا)
  • بدون دسترسی به کد، طراحی های سفارشی می تواند چالش برانگیز باشد

توجه به این نکته مهم است که سازندگان وب سایت می توانند ویژگی های تطبیقی ​​و واکنش گرا را شامل شوند. به عنوان مثال، Pagecloud اخیراً مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را معرفی کرده است که به محتوای شما امکان می‌دهد حتی با وجود اینکه خود وب‌سایت هنوز سازگار است، واکنش‌گرا عمل کند.

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

سازندگان وب سایت واکنش گرا

ابزارهایی مانند Squarespace سازنده‌های وب‌سایت واکنش‌گرا را ارائه می‌دهند، با این حال، این بدان معناست که تجربه ویرایش شما محدودتر است. ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو روان کار سختی است، و بدون دانستن نحوه کدنویسی، ساخت وب سایت شخصی و منحصر به فرد با استفاده از سازندگان وب سایت واکنش گرا تقریبا غیرممکن است. اینجاست که ابزارهای پیچیده‌تر طراحی وب مانند Webflow و Froont وارد عمل می‌شوند. در اینجا برخی از مزایا و معایب برای استفاده از یکی از این ابزارها وجود دارد:

طرفداران

  • امکان ایجاد سایت های ریسپانسیو سفارشی بدون نیاز به نوشتن کد
  • کنترل بی نظیر بر روی هر عنصر در صفحه
  • امکان صادرات کد به هاست در جای دیگر

منفی

  • ابزارهای پیچیده با منحنی های یادگیری شیب دار
  • روند طراحی کندتر از سازندگان وب سایت تطبیقی

3. تجارت الکترونیک

وب سایت های تجارت الکترونیک بخش مهمی از طراحی وب سایت هستند. ایجاد یک فروشگاه آنلاین که به راحتی قابل پیمایش، آموزنده، و نمایش دقیق محصولات شما باشد، برای ایجاد بهترین تجربه خرید آنلاین برای مشتریان شما بسیار مهم است. اگر می خواهید در مورد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین بیشتر بدانید، مقاله ما را برای نکات برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک بررسی کنید.

کاربرد طراحی وب چیست؟

طراحی وب برای دستیابی به وظایف و اهداف مختلفی از جمله:

بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی برای افزایش شانس یافتن یک وب سایت توسط موتورهای جستجو است. طراحی وب اطلاعات را به گونه ای کد می کند که موتورهای جستجو بتوانند آن را بخوانند. این می تواند کسب و کار را تقویت کند زیرا سایت در صفحه های برتر نتایج جستجو نشان داده می شود و به افراد کمک می کند آن را پیدا کنند.

رضایت مشتری

طراحی وب حرفه ای بر رضایت مشتریان تأثیر مثبت می گذارد زیرا اطلاعات مورد نظر را به سرعت در اختیار آنها قرار می دهد. این به شرکت کمک می کند تا با اطمینان از درک آسان، قابل پیش بینی و سازگار ناوبری در وب سایت خود، یک رابطه مثبت با بازدیدکنندگان ایجاد کند.

پاسخ گویی موبایل

پاسخ گویی موبایل ویژگی یک وب سایت است که به آن اجازه می دهد در دستگاه تلفن همراه نمایش داده شود و طرح و تناسبات آن خوانا باشد. طراحی وب تضمین می کند که سایت ها به راحتی قابل مشاهده و پیمایش از دستگاه های تلفن همراه هستند. هنگامی که یک وب سایت به خوبی طراحی شده و پاسخگوی تلفن همراه باشد، مشتریان می توانند به راحتی به کسب و کار دسترسی پیدا کنند.

برندسازی ثابت

برندسازی به تبلیغ یک محصول با طراحی منحصر به فرد اشاره دارد. طراحی وب به شرکت ها کمک می کند تا یک نام تجاری واضح برای کسب و کار خود بسازند یا حفظ کنند. وقتی یک وب‌سایت برند یک کسب‌وکار را به طور مداوم بیان می‌کند، مسیریابی را آسان‌تر می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند تا عناصر بصری یک نام تجاری را به‌عنوان یک شرکت خاص و محصولات یا خدمات آن با وضوح بیشتری شناسایی کنند.

بهره وری فنی

این اصطلاح به این اشاره دارد که یک وب سایت چقدر می تواند در ایجاد یک تجربه راحت در یک وب سایت سازنده باشد. طراحان می توانند با کد نویسی تمیز که امکان بارگذاری سریع، لینک های کاربردی و تصاویر و گرافیک های پویا را فراهم می کند، به این امر دست یابند. خدمات طراحی وب همچنین این اشکالات احتمالی را در صورت وقوع برطرف می کنند.

بهینه سازی تجربه کاربر

طراحان وب گزارش هایی را برای درک نحوه تعامل مردم با یک وب سایت در سراسر جهان اجرا می کنند. آنها تعیین می کنند که کدام صفحات ترافیک کمتر یا بیشتری دارند و طراحی وب را برای بهینه سازی تجربه کاربر تطبیق می دهند.

تبدیل

تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدیدکننده یک اقدام دلخواه را در وب‌سایت انجام دهد. طراحی وب جذاب بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا مدت زیادی بمانند تا به مصرف‌کننده تبدیل شوند. آنها روی دکمه تماس برای اقدام کلیک می کنند، اطلاعات ارزشمندی را مبادله می کنند و مشترک می شوند یا محصولی را خریداری می کنند.

بهبود فروش

افزایش تعداد اقلام فروخته شده یا به دست آوردن مشتریان فعال بیشتر از اهداف یک وب سایت متقاعد کننده است. همانطور که طراحی وب به مشتریان هدف و موتورهای جستجو می رسد، به کسب و کار کمک می کند تا در سایت خود تبدیل و فروش خود را بهبود بخشد.

بهترین شرکت طراحی سایت

اگر به دنبال یک شرکت طراحی سایت ارزان اما کیفیت بالا هستید شرکت دارکوب بهترین گزینه است. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت با کیفیت، خدمات سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ حرفه ای فعالیت دارد. دارکوب سعی دارد که همه مشتریان بتوانند طراحی سایت تخصصی را با ارزان ترین قیمت طراحی سایت در گوگل انجام دهند. شما می توانید قبل از راه اندازی وب سایت خود مشاوره طراحی سایت رایگان داره باشید تا با توجه به کسب و کار شما یک سایت عالی طراحی کنند.

تفاوت شرکت دارکوب با بقیه شرکت های طراحی سایت در این است که دارکوب طراحی سایت های شما را از پایه با وردپرس طراحی می کند و از قالب های آماده وردپرس استفاده نمیکند.

بخش اول مقاله > طراحی سایت چیست؟

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته