هر کس شرکت یا کسب و کاری داشته باشه باید با طراحی و توسعه سایت روبرو بشه. مردم معمولا خودشون میدونن چی میخوان و دوست دارند وقتی طراحیشونو تحویل میگیرند همونی باشه که میخوان، اما وقتی وبمستر سایتشونو نقد میکنه مأیوس میشن. به نظرتون چرا این اتفاق میفته؟ چون سایت قشنگی که انتخاب کرده اند واکنشگرا نیست، در نتیجه روی کامپیوتر عالی به نظر میاد اما روی موبایل بهم میریزه. طراحی وب ریسپانسیو یا واکنشگرا میتونه کسب و کارتونو از ورشکستگی به رونق برسونه. حداقل یکی از مهمترین عوامل پیشرفت در دنیای دیجیتال محسوب میشه. اگه مشتری مد نظر نتونه سایتتونو مسیریابی کنه و به چیزی که میخواد برسه، سایت رو ترک میکنه و میره سراغ یه سایت دیگه که واکنشگرا باشه و بتونه راحتتر مسیریابیش کنه و در نتیجه میزان سودتون تحت تأثیر قرار میگیره و به همین راحتی یه مشتری رو از دست دادید.
برای حل این مشکل باید چه کار کرد؟
انتخاب یه شرکت مناسب که بتونه برند شما رو به طریقی جذاب به مشتریها بشناسونه خیلی اهمیت داره. اما برای اینکه بتونید روی هر دستگاهی، به خصوص موبایل، مسیریابیش کنید، باید به سراغ توسعه دهنده ها وب برید. اینجا میخواهیم 5 تا از مزیتهای داشتن سایت واکنشگرا رو براتون شرح بدیم.
1- روانی بیان: محتوای وب سایت باید روانتر باشه. راحت خونده بشه. یعنی محتوا به نرمی سراسر پلتفرمها و دستگاه ها حرکت میکنه و شکل خودشو حفظ میکنه. حاشیه ها و تصاویر و کلمات روی صفحه ثابت میمونند.
2- تجربه کاربری عالی: وب سایتتون باید روی همه دستگاه ها قابل دسترس باشه. باید روی همه پلتفرمها به نرمی مسیریابی بشه و حس و ظاهر خوبی داشته باشه. طراحی وب یعنی انعطاف پذیری و راحتی استفاده. اکثریت مردم هنوز اونقدر با فناوری آشنا نیستند اما دیگه میدونن چطوری آنلاین بشن و برای کارهاشون اطلاعات بدست بیارن. بنابراین باید تا جایی که میتونید امکان یه تجربه بی نظیر برای کاربرهاتون فراهم کنید. مشتریهای فعلی و آینده شما اگه نتونن چیزی رو که میخوان براحتی روی سایتتون پیدا کنند، میرن سراغ یه سایت دیگه.
3- مقرون به صرفه بودن و کارایی: طراحی وب واکنشگرا مقرون به صرفه تره چون مشتریها مستقیم به یک سایت هدایت میشن و میتونن از مزیت مسیریابی های متنوع بهره ببرند. وقتی سایت شما فقط برای دستگاه های موبایل درست شده باشه، دیگه همچین امکانی نخواهد داشت.
4- به توصیه گوگل باشه: وقتی خدای سرچ یه حرفی میزنه، بازاریابها گوش میدن. به همین سادگی.
5- مدیریت آسان: برای مدیریت سئو بهتره یک سایت داشته باشید تا چند سایت. اینطوری هزینه ها پایین میاد و نیروی انسانی کمتری نیاز هست.
حرف آخر اینکه طراحی وب سایت واکنشگرا برای بازاریابی حکم بست آهنی رو داره که همه چیز رو سر جای خودش حفظ میکنه.
دارکوب، ارائه دهنده تمام خدمات مرتبط به ساخت سایت، طراحی و توسعه، خدمات هاستینگ و دامین با بیش از 15 سال تجربه، با توجه به نیازها و شرایط هر مشتری راهکارهایی منحصر به فرد و اختصاصی به مشتریانش عرضه میکنه تا بتونن دقیقا مطابق با خواسته هاشون بازاریابی و سایتهاشونو بهینه کنند.