قبل از ایجاد استراتژی محتوای اینستاگرام، باید به چند نکته فکر کنید. مثلا آیا اینستاگرام را به طور کامل بررسی کرده اید؟ دانستن اینکه اینستاگرام یک پلتفرم بزرگ با میلیون ها کاربر فعال است برای موفقیت آمیز بودن حضور شما کافی نیست. مهمترین بخش داشتن یک اکانت اینستاگرام موفق، پست کردن مداوم است. این چیزی است که اگر قبل از ایجاد حساب کاربری اینستاگرام را بررسی نکرده باشید، ممکن است ندانید.
اگر تاکنون بازاریابی ویدیویی انجام نداده اید، نگران نباشید، قطعاً تغییر از ایجاد محتوای مبتنی بر عکس در پلتفرم هایی همچون اینستاگرام یا فیسبوک، به محتوای ویدیویی در یوتیوب می تواند کمی دلهره آور باشد، اما یوتیوب یک تغییر دهنده بازی است که در بازاریابی شبکه های اجتماعی ارزش سرمایه گذاری را دارد. در تمام دنیا میلیاردها نفر ساعت ها به تماشای محتوا در یوتیوب می نشینند، این بدان معناست که کسب و کار شما این فرصت را دارد، برای دستیابی به مخاطب بیشتر بازاریابی یوتیوب را تجربه کند. اما دستیابی به مخاطب، معرفی برند و محصولات در یوتیوب بدون برنامه ریزی، شما را به جایی نمی رساند. برای موفقیت، به یک استراتژی نیاز است که در ادامه مهمترین استراتژی های موفقیت در یوتیوب مارکتینگ را عنوان خواهیم کرد.
رسانه های اجتماعی جزء حیاتی در فعالیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ هستند. در حال حاضر از این بستر برای برندینگ و شناسایی مشتریان وفادار استفاده می شود. با کمک رسانه های اجتماعی می توانید ترافیک وب سایت را افزایش دهید، سرنخ ایجاد کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید و با مشتری وارد تعامل شوید. پلتفرم های رسانه های اجتماعی متعدد هستند که باید متناسب با برند و مخاطب هدف، گزینه مناسب را برای فعالیت خود انتخاب کنید. فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، پینترست، لینکدین و تیک تاک در حال حاضر جزو پلتفرم های مهم برای توسعه هر کسب و کاری به شمار می آیند که فعالیت در هر یک از آنها مزیت های بسیاری دارد. در ادامه مهمترین نقش رسانه های اجتماعی را در بهبود و توسعه کسب و کارها مرور خواهیم کرد.
طراح وب سایت قردی خلاق و اختصاصی با درک قوی از طراحی، هندسه، تئوری رنگ، تایپوگرافی و زبان های برنامه نویسی وب هست. یافتن راههای متنوع برای کسب درآمد به عنوان یک طراح وب سایت میتواند یک کار چالش برانگیز باشد – به همین دلیل است که در زیر نحوه کسب درآمد به عنوان یک طراح وب سایت را شرح دادهایم.
هنر برنامه ریزی و تنظیم محتوا در یک وب سایت را که منجر به اشتراک گذاری با دنیا به صورت آنلاین می شود، طراحی وب می نامند. به نوعی طراحی وب سایت ترکیبی از عناصر کاربردی و زیبایی شناختی است. در حال حاضر ایجاد یک وب سایت برای رشد و ارتقا، برای بسیاری از صاحبان کسب و کارها ضروری به شمار می آید. طراحان حرفه ای با کسب مهارت ها، ارائه خلاقیت و دانش کافی می توانند سایتی را برای شما طراحی کنند تا آگاهی نسبت به برند شما بیش از پیش افزایش پیدا کند. اما با ورود هوش مصنوعی به این حوزه، گرچه فرایند طراحی سایت آسان شده است اما بسیاری از طراحان سایت نگران از دست دادن موقعیت شغلی خود هستند، در ادامه به این موضوع می پردازیم.
برخی از روشهای سئو امروزه دیگر کاربردی نیستند و با بروز رسانی های جدید گوگل و موتور های جستجو هماهنگی ندارند و در نتیجه نه تنها این روش های قدیمی در رتبه بندی مقالات اثر مثبتی ندارد، بلکه باعث افت رتبه مقالات در نتایج گوگل می شود. مقاله زیر به بررسی مواردی می پردازد که مانع رتبه بندی مقالات در نتایج گوگل می شود و همچنین در ادامه راه حل هایی جایگزین برای بهبود رتبه بندی مقالات و فرآیند های سئو ارائه خواهد گردید.
دارکوب در کنار ارائه خدمات طراحی سایت و سئو، خدمات ادمینی اینستاگرام به مشتریان خود ارائه می نماید که تعرفه تبلیغات در اینستاگرام ماهیانه دو میلیون تومان برای پکیج پایه به زبان فارسی و برای سایر زبان ها ماهیانه چهار میلیون تومان می باشد که فرآیندهای مربوط به پشتیبانی، نگهداری، تولید محتوا و انجام امور فنی توسط تیم اینستاگرام دارکوب ارائه می گردد.
سئو در اصل، شامل تنظیم محتوای آنلاین شما برای جذابیت برای موتورهای جستجو است، به ویژه گوگل، که تقریباً 90٪ از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد. درک الگوریتم های پیچیده گوگل برای سئوی موثر بسیار مهم است. دیدن سئو فقط به عنوان یک علم یک دیدگاه نزدیکبینانه است. از مشاهدات من در کار با مشتریان، این نظر رایج (اما نادرست) سئو است. در صورتی که سئو تلفیقی از علم و هنر است.
ساختن تصویر یک برند که کاربران و افراد آن را دوست داشته باشند و به آن اعتماد کنند، نیاز به زمان زیادی دارد. پس از دریافت اعتماد خریداران در بخش بازاریابی، مدیریت برند کار بسیار سختی خواهد بود. اگر برخی از نکات و موارد رعایت نشوند، با کوچک ترین اشتباه و خطا مانند وب سایت قدیمی و به روز رسانی نشده، همه چیز می تواند از بین برود. موقعیت های خاصی وجود دارد که هر کسب و کاری باید به درستی آنها را درک کرده و واکنش های درستی را ارائه دهد. در غیر این صورت به اعتبار برند آسیب هایی وارد می شود که جبران ناپذیر است. در ادامه برخی از موقعیت ها که می توانند بر مدیریت برند خدشه وارد کنند را مرور خواهیم کرد.
برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی باید استراتژی های مختلفی را پیش گرفت که مدیریت هر یک از استراتژی ها یک اقدام بسیار مهم به شمار می آید. در بازاریابی شبکه اجتماعی باید در طول روز حضوری فعال و مستمر داشته باشید. آیا کسی هست که بتواند به طور روزانه و مداوم کارهای مربوط به مدیریت رسانه اجتماعی را انجام دهد؟ بله، هوش مصنوعی می تواند همان فردی باشد که برای انجام کارهایی که وقت شما را زیاد می گیرند، حضور موثری داشته باشد. علاوه بر اینکه وظایف مدیریت را انجام می دهد، با نوآوری می تواند در بازاریابی تاثیر موثرتری بگذارد. باید این اجازه را بدهید که هوش مصنوعی به عنوان دستیار شما در استراتژی های رسانه های اجتماعی باقی بماند. به این ترتیب شما می توانید در کنار استراتژی، برای خلاقیت نیز تمرکز خوبی داشته باشید. در ادامه تلاش شده است تا نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی را بیشتر توضیح دهیم تا چالش هایی که در این مسیر با آن روبرو می شوید را بتوانید به آسانی برطرف کنید.
تجربه کاربری یا UX چیز جدیدی نیست، اما در حال حاضر مهمتر از همیشه مورد توجه قرار می گیرد. برای هر کسب و کاری که در حال راه اندازی یک وب سایت است، UX به عنوان یکی از جنبه های کلیدی مهم در گرایش های طراحی سایت به شمار می آید. UX که زمانی یکی از دغدغه های مهم در طراحی سایت بوده است، اینک به یک جریان اصلی تبدیل شده است. موارد زیادی به UX سایت کمک می کنند که می توان به میکرو اینتراکشن و انیمیشن اشاره کرد. در ادامه تاثیر هر یک از موارد را در تجربه کاربری سایت بررسی خواهیم کرد.
ماندن در راس چیزها و شکست دادن رقبای خود به معنای حفظ روندها و رفتار مصرف کننده است. در طول سال ها، گوگل بی سر و صدا ابزاری را توسعه داد که به یکی از اصلی ترین ابزارهای سئو تبدیل شده است: Google Trends. این ابزار بینش ارزشمندی را در مورد آنچه مردم در جستجوی آن هستند ارائه می دهد. آخرین به روز رسانی Google Trends بخش به روز شده Trending Now را ارائه می دهد که داده های بیشتری را در مورد آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد وعده می دهد.
در موفقیت هر وب سایتی تحقیقات کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی دارند. به خصوص در نرخ تبدیل، کلمات کلیدی توانسته اند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشند. با درک اهمیت تحقیق در مورد تاثير کلمه کليدی در نرخ تبديل، کسب و کارها می توانند محتوای وب سایت خود را بهینه کرده و ترافیک هدفمند را برای وب سایت خود در نظر بگیرند. تحقیق کلمه کلیدی موثر به هر کسب و کاری این امکان را می دهد که محتوای وب سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارند، بهینه کند. از این طریق شانس تبدیل کاربران افزایش پیدا می کند. زمانی که کاربر کلمه کلیدی خاصی را جستجو و محتوای مرتبط را در یک وب سایت پیدا می کند، با درگیر شدن با وب سایت اقدام مورد نظر که می تواند خرید باشد را انجام می دهد.
اول از همه، درست است که سئوی ویدیو با سئو معمولی یکسان نیست. سئوی ویدیو نیز در چند سال اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است، به همین دلیل است که من از متخصص سئو ویدیو برای به اشتراک گذاشتن توصیه های خود استفاده کرده ام.
دنیا به سمت دیجیتال شدن می رود و از اطلاع رسانی در روزنامه ها به اطلاع رسانی در رسانه های اجتماعی رسیده ایم. در سال های اخیر تقریباً بیشتر افراد در مقطعی از زندگی خود تحت تاثیر بازاریابی دیجیتال یا خدمات دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته اند. همه افرادی که دارای وب سایت یا کانال های رسانه های اجتماعی هستند، به نوعی با بازاریابی دیجیتالی آشنا شده اند و حالا از این فضا به عنوان یک بستر مهم برای معرفی و فروش کالاها، محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. در ادامه با دیجیتال مارکتینگ و انواع آن از جمله اينفلوئنسر مارکتينگ بیشتر آشنا خواهید شد.
نویسندگانی که قصد نوشتن محتوا دارند، ابتدا هدف خود را از نوشتن مقاله در نظر می گیرند. برخی هدف از نوشتن مقاله را افزایش فروش و برخی درگیر کردن مخاطب ملاک قرار می دهند. هدف هرچه که باشد، نوشتن عنوانی جذاب برای مقاله کار سختی خواهد بود. نویسندگان زمانی که شروع به نوشتن می کنند، یکی از مشکلات بزرگی که دارند این است که چگونه عنوان مقاله را مشخص کنند. در ادامه برخی از تکنیک های نوشتن عنوان جذاب را بررسی خواهیم کرد.
هوش مصنوعی امروزه از یک مفهوم خارق العاده به یک تغییر دهنده بازی برای بازاريابي ديجيتال تبدیل شده است. این تبدیل به موتور مخفی تبلیغات شخصی، تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده، تجربیات مشتری و بسیاری موارد دیگر شده است. در این مقاله، معنای هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال، نمونههایی از کاربرد، چالشها و ابزارهای آن (نه فقط ChatGPT!) را بیان میکنیم و مهارتهایی را که برای رویارویی با آن به نفع خود نیاز دارید، در نظر میگیریم.
در بازاریابی دیجیتال، سه واحد تخصصی سئو، PPC و بازاریابی محتوا عملکردهای موثری دارند. این تقسیم بندی برای بازاریابی دیجیتال ممکن است منطقی باشد، اما زمانی که یک مشتری با حضور دیجیتالی یک برند روبرو می شود، یک تعامل کلی با برند را خواهد داشت. بنا بر این واقعیت برای بازاریابی دیجیتال به یک رویکرد یکپارچه نیاز است که سئو نقش اساسی دارد. متخصصین سئو با مجموعه مهارت های گسترده شامل تحقیقات، کپی رایتینگ، بینش های فنی و روابط عمومی دیجیتال تلاش می کنند تا به صورت منحصر به فرد شکاف هایی که بین واحدهای تخصصی بازاریابی دیجیتال وجود دارد را برطرف کنند. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه سئوکار می تواند در تیم بازاریابی دیجیتال، برای ایجاد یک استراتژی منسجم تر، اثربخشی بیشتر و دریافت نتایج بهتر برای هر کسب و کاری، اقدام کند.
آیا به دنبال راهی برای ارتقاء ux وب سایت ز خود و متمایز کردن آن از رقبا هستید؟ فناوری هوش مصنوعی می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. با گنجاندن ویژگیهای تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی در وبسایت خود، میتوانید تجربه کاربری جذاب و شخصیتری ایجاد کنید.
هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) به طور قابلتوجهی بر دیجیتال مارکتینگ تأثیر میگذارد، هدفگیری بیشتر مخاطبان، تولید محتوا، بهینهسازی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانههای اجتماعی و خدمات مشتری را تقویت میکند. نفوذ هوش مصنوعی در بازاریابی اینترنتی با سرعت بی سابقه ای در حال رشد است.