وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب با پیشرفت فناوری ها به تدریج پیچیده تر شده اند. چیزی که قبلاً یک رسانه استاتیک یک طرفه بود، به یک تجربه بسیار غنی و تعاملی تبدیل شده است. اما صرف نظر از اینکه چقدر فرآیند تولید تغییر کرده است، بهینه سازی سایت با توجه به قواعد طراحی گوگل هنوز فقط به یک چیز بستگی دارد:
اینکه کاربران چگونه آن را درک می کنند. «آیا این وب سایت به من ارزش می دهد؟ استفاده از آن آسان است؟ آیا استفاده از آن خوشایند است؟» اینها سوالاتی هستند که در هنگام تعامل با سایت ها در ذهن بازدیدکنندگان می چرخند و مبنای تصمیم گیری آنها در مورد تبدیل شدن به کاربران عادی یا وفادار است.
وب سایت شما نشان دهنده شخصیت برند شما در دنیای دیجیتال است. بنابراین، هر عنصر در صفحه وب شما باید به دلیلی وجود داشته باشد که هدف آن ارائه یک تجربه به یاد ماندنی به بازدیدکننده است.
پس از اینکه در سال ۲۰۱۲ گوگل ویس و سپس در سال ۲۰۱۴ آمازون الکسا منتشر شد، این انتظار می رفت که جستجوی صوتی در آینده بتواند بسیار تاثیرگذار باشد. گرچه جستجوی صوتی نتوانست خیلی قوی ظاهر شود، اما با بهبودی در فناوری، در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها از جمله تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ، رایانه، ماشین، تلویزیون ها و سایر دستگاه ها به جستجوی صوتی مجهز شده اند و جستجو را برای کاربران بیش از پیش آسان کرده اند.
استفاده آسان از جستجوی صوتی باعث شده است تا تاثیر بسیاری بر روی سئو بگذارد و سئوکاران را با یک چالش مواجه کند. با پیشرفت جستجوی صوتی و جایگزین شدن آن به جای جستجوی متنی، اینک باید سئوکاران استراتژی های سئو را تغییر داده و نکاتی که در جستجوی صوتی اهمیت دارند را برای محتوا لحاظ کنند. تنها کافیست متناسب با کسب و کار و هدف کاربر، محتوا هم راستا با سوالات کاربر تولید شود.
ماندن در روند طراحی وب سایت برای موفقیت شما بسیار مهم است. ما در شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب در این 20 ساله فعالیت خود متوجه محبوبیت طراحی، تصاویر و به روز رسانی الگوریتم ها (برای سئو) و بهترین شیوه های طراحی سایت شده ایم و می بینیم که هر سال تغییر می کند. یک وب سایت که امروز با ظرافت و مدرن به نظر می رسد می تواند در عرض چند ماه قدیمی و معمولی شود. به همین دلیل دانستن تفاوت بین یک روند در صنعت و یک مد گذرا بسیار مهم است.
هنگام طراحی سایت شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که طراحی شما برای چندین سال عالی به نظر می رسد و نه این که یاد آور وب سایت های قدیمی باشد. سال 2024 همه چیز در مورد ارائه تجربه کاربری (User Experience) است، روند طراحی وب به سمت سرعت، طراحی واکنش پذیر برای تلفن همراه، طرح های ساده چشم نواز با طرح های نامتقارن، انیمیشن و غیره، اولویت پیدا می کند.
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از سایت ها در نتایج جستجوی گوگل بالاتر از بقیه نمایش داده می شوند؟ به عنوان کسی که سال هاست در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند فقط می توانم یک جواب برای این سوال داشته باشم و آن هم سئو است.
هر زمان که شما در موتور های جستجو یک کلمه یا سوال و عبارتی رو جستجو کنید فهرستی از وب سایت های مرتبط با موضوع شما نمایش داده می شود. بیشتر این موتور های جستجوگر مثل Directory ها اطلاعات طبقه بندی شده دارند. موتور جستجو با دقت وب سایت ها را زیر نظر می گیرد و با خواندن متن های اصلی یک ایده درباره موضوع اصلی سایت به دست می آورد و اونها را در یک دیتابیس بزرگ فهرست بندی می کند.
در این مقاله قصد دارم تا به زبان ساده توضیح دهم که سئو چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه می توانید وب سایت خودتون را بهبود دهید.
این روز ها تعداد سایت های اینترنتی بسیار بیشتر از قبل شده است. اغلب کسب و کارهایی که به صورت سنتی کار می کنند، سعی نموده اند در بستر اینترنت نیز فعالیت نمایند. همچنین مشاغل مختلفی در قالب کسب و کار آنلاین به وجود آمده اند. در این شرایط بازار رقابت داغ شده است و هر کسی برای بدست آوردن مشتری بیشتر می کوشد. برای آنکه در فضای مجازی کاربر بیشتری جذب شود سایت مورد نظر باید توسط کاربران شناخته شده باشد یا آنکه در نتایج جست و جو در صفحه اول قرار بگیرد .
سئو در اصل، شامل تنظیم محتوای آنلاین شما برای جذابیت برای موتورهای جستجو است، به ویژه گوگل، که تقریباً 90٪ از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد. درک الگوریتم های پیچیده گوگل برای سئوی موثر بسیار مهم است. دیدن سئو فقط به عنوان یک علم یک دیدگاه نزدیکبینانه است. از مشاهدات من در کار با مشتریان، این نظر رایج (اما نادرست) سئو است. در صورتی که سئو تلفیقی از علم و هنر است.
با شلوغی وب سایت ها در سیستم گوگل، تاکید روزافزونی بر طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو می شود. در دنیای وب سایت، لازم است که وب سایت خود را کاربردی و جذاب طراحی کرده و اطمینان داشته باشید که به راحتی توسط کاربران پیدا می شود. اینجاست که ابزارهای اصلی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و طراحی وب سایت وارد عمل می شوند.
سایت های فروشگاهی از اهمیت ویژه ای برای افزایش نرخ تبدیل برخوردار هستند و سئو سایت فروشگاهی باید به درستی و طبق اصول سئو انجام شود تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.
برخی از روش های سئو امروزه دیگر کاربردی نیستند و با بروز رسانی های جدید گوگل و موتور های جستجو هماهنگی ندارند و در نتیجه نه تنها این روش های قدیمی در رتبه بندی مقالات اثر مثبتی ندارد، بلکه باعث افت رتبه مقالات در نتایج گوگل می شود. مقاله زیر به بررسی مواردی می پردازد که مانع رتبه بندی مقالات در نتایج گوگل می شود و همچنین در ادامه راه حل هایی جایگزین برای بهبود رتبه بندی مقالات و فرآیند های سئو ارائه خواهد گردید.
در سال های اخیر تغییراتی که در الگوریتم های موتورهای جستجو رخ داده است، در میزان موفقیت وب سایت ها بسیار تاثیرگذار بوده است. در الگوریتم های جدید، برخی از تکنیک های سئو گذشته کارایی لازم را ندارند و وب سایت هایی که می خواهند در نتایج موتورهای جستجو دیده شوند، باید بر روی تجربه کاربری و ایجاد محتوای با کیفیت، تمرکز داشته باشند. بنابراین در حال حاضر برای موفقیت سایت نباید تنها به موتورهای جستجو اکتفا کرد، نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار اثبات شده است و فعالیت در این رسانه ها، یک راهکار ایده آل است تا ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت هدایت شود.
دنیای تجارت در دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. یکی از بزرگترین تغییرات، تغییر در استراتژی های بازاریابی مورد نیاز کسب و کارهای بزرگ و کوچک بوده است. یکی از دلایل اصلی این تغییر، محبوبیت و استفاده از اینترنت است. به طور متوسط بیش از 2 ساعت و گاهی تا 10 ساعت از اینترنت برای طیف گسترده ای از کارها و فعالیت ها استفاده می کند.
با توجه به فیلترینگ اینستاگرام و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی، انواع دیجیتال مارکتینگ در ایران که پربازده می باشند، شامل موارد زیر است:
شرکت دیجیتال مارکتینگ در انجام این فرآیندها به بهترین شکل به شما کمک می کند تا بتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و به اهداف خود نزدیک تر شوید.
تبلیغات به معنای هرگونه پیام است که به منظور جذب مشتریان و فروش کالا یا خدمات، ارائه می شود. هدف اصلی تبلیغات، جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کالا ها یا خدمات است. تبلیغات با استفاده از انواع مختلف رسانه ها و ابزار تبلیغاتی، به کسب و کارها کمک میکند تا به گروه هدف خود دسترسی پیدا کنند، شناخت محصول یا خدماتشان را افزایش دهند و بهترین استراتژی تبلیغاتی خود را پیاده کنند.
از دیدگاه اقتصادی، تبلیغات به عنوان یکی از عواملی که باعث افزایش تقاضا در بازار می شود، شناخته می شود. تبلیغات موجب افزایش آگاهی مشتریان از محصولات و خدمات موجود در بازار می شود و باعث می شود تقاضا برای آن ها بیشتر شود. به علاوه، تبلیغات باعث افزایش رقابت در بازار می شود و کسب و کارها را وادار می کند تا برای بهتر شدن کیفیت محصولات و خدمات خود تلاش کنند.
اگر تازه با ChatGPT آشنا شدهاید و نمیدانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید! این راهنما به شما کمک میکند که بهراحتی از این ابزار استفاده کنید و کاربردهای مفیدی برای آن پیدا کنید.
اینستاگرام، پلتفرم رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو که در سال 2010 راه اندازی شد، محبوبیت زیادی برای بازاریابی برند پیدا کرده است. بازاریابی محتوا در اینستاگرام به ویژه با ارائه خدمات اینستاگرام در زمینه بررسی روند بازخورد پست ها. اکنون بیش از 17 میلیون کسب و کار هر ماه در اینستاگرام تبلیغ می کنند. اگر قصد پیوستن به آن ها را دارید، باید فاکتور های زیادی در در نظر داشته باشید.
سئو، واژه ای آشنا برای تمامی کسب و کار های آنلاین است. SEO: Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو است. سئو شامل ترفند ها و روش هایی می باشد که باعث می شود صفحات یک وب سایت برای موتور های جستجو به ویژه گوگل Google بهینه سازی شوند. هر چه یک سایت بهینه تر باشد رتبه بهتری به دست خواهد آورد.
آیا شما یک صاحب کسب و کار کوچک هستید که به دنبال تقویت حضور آنلاین خود با سئوی کم هزینه هستید؟ قابل درک است که به عنوان یک کسب و کار کوچک، بودجه ممکن است محدود باشد و ایده خدمات سئو مقرون به صرفه ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد. با این حال، درک خطرات موجود در اجرای استراتژی های سئو کم هزینه بسیار مهم است. در این پست وبلاگ، ما بررسی خواهیم کرد که هنگام اجرای سئو کم هزینه برای مشاغل کوچک از چه چیزهایی باید اجتناب کرد و چگونه می توان مطمئن شد که تلاش های سئو آنها بدون شکستن بانک موثر است. پس بیایید شیرجه بزنیم!
با رشد مداوم بازاریابی دیجیتال، جای تعجب نیست که کسب و کارهای بیشتری بخواهند با شرکت های بازاریابی اینترنتی قابل اعتماد، مانند دارکوب همکاری داشته باشند. سوال این است که چقدر باید برای بازاریابی دیجیتال هزینه کنید؟
این پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد که منحصر به کسب و کار شما است، مانند بودجه و اهداف بازاریابی شما.
امروزه با افزایش استفاده از اینترنت و به طبع آن طراحی سایت های مختلف برای کسب و کار های بزرگ و کوچک، دیده شدن وب سایتتان بیش از پیش حائز اهمیت است.
اغلب کاربران با جستجو و تایپ کلمات مورد نظرشان، نتایجی را مشاهده می کنند که موتورهای جستجو برای آنها فراهم کرده است. این نتایج از بررسی سایت های بی شماری توسط موتورهای جستجو نشأت گرفته اند.
اگر سایت شما کامل و غنی از محتوا باشد ولی نتواند نظر موتورهای جستجو را جلب کند، ممکن است هیچ وقت در نتایج آنها نمایش داده نشوید که نتیجه آن عدم دسترسی کاربر به محتوای سایت شما خواهد بود.
از این رو موضوعی به نام بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو مطرح شده است که آن را به اختصار سئو می نامند.
گوگل از اواخر سال ۱۳۹۳ برای رتبه بندی نتایج جستجو از یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری به اسم مغز رتبه بندی کننده داره کمک میگیرد. مغز رتبه بندی کننده برای محاسبه اطلاعات مرتبط با رتبه های جستجو از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هوش مصنوعی از ماشین یادگیری. ماشین یادگیری به فرایندی میگن که در اون یک کامپیوتر به جای اینکه آموزش ببینه، برنامه ریزی بشه یا به دست بشر کنترل بشه، خودشو آموزش میده. بنابراین تو قضیه مغز رتبه بندی کننده گوگل، هوش مصنوعی و ماشین یادگیری همه یک چیزند.
نمی توانید وب سایت خود را در صفحات گوگل پیدا کنید؟ اگر اینطور است بدانید که اصلا تنها نیستید چرا که میلیون ها وب سایت دیگر هم وجود دارد که مدتهاست به دنبال پیدا کردن یک جایگاه مناسب در نتایج اول یا لااقل چند صفحه ابتدایی صفحات این موتور جستجو می گردند.
اگر تعداد کاربران بازدید کننده از وب سایت شما کم است احتمالا فکر می کنید که این آمار پایین تنها عامل شکست و نرسیدن سایت شما به صفحات اول گوگل است. شاید از تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو آگاهی ندارید؛ ولی این واقعیت را باید بدانید که اگرچه مجموع بازدیدهایی که از وب سایت شما به عمل می آید، تاثیر شگفت انگیزی در رتبه وب سایت شما ندارد، اما بازدیدهایی که تمامی فاکتورهای کیفیتی گوگل را دارا هستند، از دید این موتور جستجو پنهان نمانده و به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجوی کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند کمک شایانی خواهد کرد.
اگر با سئو محلی تازه آشنا شدید و نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، حتما این مقاله از دارکوب را مطالعه کنید. اگر مدتی است که اخبار سئو را دنبال می کنید، حتما می دانید که سئو دائما در حال تغییر است. حالا وقتی به سئو محلی می رسیم یعنی این که باید سایت را برای مشتری هایی بهینه کنید که برای کسب و کار شما در محل و منطقه جغرافیایی خاصی جست و جو می کنند.
رقیبان محلی شما دائما در تلاش هستند که بتوانند در نتایج سرچ محلی پیشرفت کنند و اگر شما نتوانید جایگاه های بالا را بگیرید، قطعا رقبا جای شما را خواهند گرفت.