لینکدین مارکتینگ (Linkedin Marketing) چیست؟

نوشته شده توسط دارکوب

دارکوب در کنار ارائه خدمات طراحی سایت و سئو، خدمات اینستاگرام، خدمات ادمینی لینکدین به مشتریان خود ارائه می نماید که تعرفه انجام آن ماهیانه دو میلیون تومان برای پکیج پایه به زبان فارسی و برای سایر زبان ها ماهیانه چهار میلیون تومان می باشد که فرآیندهای مربوط به پشتیبانی، نگهداری، تولید محتوا و انجام امور فنی توسط تیم اینستاگرام دارکوب ارائه می گردد.

شرح خدمات لینکدین دارکوب

  • انجام امور فنی و تکنیکی لینکدین
  • بهینه سازی پروفایل لینکدین
  • تولید محتوا برای لینکدین 8 پست در ماه
  • هشتگ گذاری مناسب جهت نمایش بیشتر پست
  • ارائه چیدمان و گرافیک های مناسب و یکدست برای تصاویر و ویدئوها
  • بررسی و آنالیز وضعیت پیج لینکدین
  • ارائه ایده های جدید و جذاب به کارفرما از بابت تولید محتوا
  • ساماندهی استراتژی محتوایی مربوط به پیج لینکدین
  • ارائه مشاوره های لازم از بابت توسعه پیج لینکدین

لینکدین یک سایت شبکه اجتماعی است که به طور خاص برای جامعه تجاری طراحی شده است. هدف این سایت این است که به اعضای ثبت نام شده اجازه دهد تا شبکه هایی از افرادی را که می شناسند و به آنها اعتماد دارند ایجاد و مستند کنند.

لینکدین (LinkedIn)

صفحه پروفایل اعضای لینکدین که بر مهارت ها، سابقه شغلی و تحصیلات تاکید دارد، دارای فیدهای خبری و تعداد محدودی ماژول های قابل تنظیم است. عضویت اولیه برای لینکدین رایگان است. اعضای شبکه “اتصالات” (Connections) نامیده می شوند. بر خلاف دیگر سایت های شبکه های اجتماعی رایگان مانند فیس بوک یا توییتر، لینکدین به اتصالات نیاز دارد تا یک رابطه از قبل وجود داشته باشد.

با عضویت اولیه، یک عضو فقط می تواند با کسی که با او کار کرده، به طور حرفه ای (آنلاین یا آفلاین) می شناسد، ارتباط برقرار کند.

لینکدین بزرگترین شبکه حرفه ای جهان در اینترنت است. می توانید از لینکدین برای یافتن شغل یا کارآموزی مناسب، ارتباط و تقویت روابط حرفه ای و یادگیری مهارت هایی که برای موفقیت در حرفه خود نیاز دارید استفاده کنید. می توانید از طریق دسک تاپ، برنامه تلفن همراه LinkedIn، تجربه وب تلفن همراه یا برنامه موبایل Android LinkedIn Lite به LinkedIn دسترسی پیدا کنید.

یک پروفایل کامل لینکدین می تواند به شما کمک کند با نمایش داستان حرفه ای منحصربه فرد خود از طریق تجربه، مهارت ها و آموزش، با فرصت های موجود در این اجتماع ارتباط برقرار کنید.

همچنین می توانید از LinkedIn برای سازماندهی رویدادهای آفلاین، پیوستن به گروه ها، نوشتن مقاله، ارسال عکس ها و ویدیوها و موارد دیگر استفاده کنید.

اما بر خلاف اکثر شبکه های اجتماعی، لینکدین یک سایت شبکه حرفه ای است که برای کمک به افراد در ایجاد ارتباطات تجاری، به اشتراک گذاری تجربیات و رزومه خود و یافتن شغل طراحی شده است.

تاریخچه لینکدین

لینکدین در سال 2002 توسط رید هافمن تأسیس شد و در سال 2003 راه اندازی شد. در اوایل رشد آن کند بود، اما در پایان سال 2003 شتاب گرفت.

در سال 2004، ویژگی های جدیدی مانند امکان آپلود آدرس برای دعوت از دیگران و معرفی گروه ها و شرکا را معرفی کرد. در آن زمان یک میلیون نفر عضو داشت.

مشاغل و اشتراک ها در سال 2005 معرفی شدند. تعداد اعضا به چهار میلیون نفر افزایش یافت.

در سال 2006، لینکدین پروفایل های عمومی را به عنوان سابقه شغلی فعلی و گذشته شما راه اندازی کرد.

در سال 2007، رید هافمن کنار رفت و دن نای مسئولیت را بر عهده گرفت. تعداد اعضا به 17 میلیون نفر افزایش یافت.

در سال 2008، لینکدین با افتتاح دفتر خود در لندن و راه اندازی نسخه اسپانیایی و فرانسوی وب سایت جهانی شد.

در سال 2009، تعداد اعضا به بیش از 50 میلیون نفر رسید. جف وینر به عنوان مدیرعامل لینکدین به این شرکت پیوست.

در سال 2010، لینکدین با 90 میلیون عضو و 1000 کارمند در 10 دفتر در سراسر جهان به طرز شگفت انگیزی رشد کرد.

در سال 2011، لینکدین به یک شرکت سهامی عام در بورس نیویورک تبدیل شد. تعداد اعضا به 135 میلیون نفر می رسد.

این سایت در سال 2012 با تمرکز بر ساده تر کردن لینکدین و استفاده آسان تر طراحی شد.

لینکدین در سال 2013 با 225 میلیون کاربر در سراسر جهان ده ساله شد.

تا پایان سال 2014، لینکدین با بیش از 315 میلیون کاربر ثبت نام شده و بیش از 5000 کارمند در 27 شهر، به میزان قابل توجهی رشد کرد. به رشد خود ادامه می دهد و هر بار که به لینکدین وارد می شوند، ویژگی ها را اضافه می کند و تجربه بهتری را برای کاربران خود به ارمغان می آورد.

مایکروسافت لینکدین را در ژوئن 2016 به قیمت 26.2 میلیارد دلار خریداری کرد. به گفته برخی کارشناسان، گنجینه غنی از داده های نیمه ساختاریافته که اعضای لینکدین آزادانه در اختیارشان قرار می دهند از جمله عناوین شغلی، جغرافیایی، اطلاعات صنعت، مجموعه مهارت ها که باعث شد این معامله صورت بگیرد. تمامی این ویژگی ها باعث شد که گفته شود خرید لینکدین یکی از گران ترین خرید های مایکروسافت بود. لینکدین داده های بیش از 774 میلیون پروفایل لینکدین را از 200 کشور در سراسر جهان در یک نمودار اقتصادی جمع آوری می کند تا به سیاست گذاران، کارفرمایان، کارگران و مربیان، بینش داده محور در مورد الگوهایی را ارائه دهد که به همسو کردن عرضه نیروی کار با تقاضا کمک می کند. چنین الگوهایی عبارتند از زمانی که افراد عموماً به دنبال گام بعدی در حرفه خود هستند، روند مهاجرت کاری در مکان های جغرافیایی خاص، شکاف های مهارتی در صنایع خاص و شهرهایی که «بسیار پرطرفدار» هستند، یعنی مناطقی که کارمندان کمتر تمایل دارند، از آنها دور می شوند.

کارهایی که می توانید با لینکدین انجام دهید

واضح است که لینکدین ابزاری است که می توانید از آن برای تقویت شبکه های حرفه ای و فعالیت های جستجوی شغل خود استفاده کنید.

بسیاری از افراد از این سایت برای رشد مخاطبین خود و یافتن فرصت های شغلی استفاده می کنند و بخش مشاغل سایت ابزاری قدرتمند برای یافتن و درخواست شغل ارائه می دهد. تنظیماتی در لینکدین وجود دارد که به شما امکان می دهد به استخدام کنندگان هشدار دهید که به طور فعال در جستجوی کار نیز هستید.

برخی از افراد از لینکدین برای افزایش شهرت حرفه ای خود با گذاشتن پست در فید خبری و نظر دادن در مورد پست های دیگران روند کاری خود را پیش می برند.

LinkedIn Premium یک نسخه اشتراکی (غیررایگان) از LinkedIn است که تعدادی ویژگی اضافی مانند کلاس های توسعه حرفه ای آنلاین، تجزیه و تحلیل در مورد افرادی که پروفایل شما را مشاهده می کنند و امکان ارسال پیام فوری به هر کسی در لینکدین، حتی اگر در شبکه شما نباشند، اضافه می کند.

چه صاحب کسب وکار کوچکی باشید که به بازاریابی خود اهمیت می دهید یا تیم بازاریابی درون شرکتتان را مدیریت می کنید، دانستن نحوه استفاده از LinkedIn برای تجارت و بازاریابی، کلید بهینه سازی پلتفرم B2B شماست.  بازاریابی تجارت به تجارت  (Business to Business Marketing)که به اختصار B2B خوانده می شود به تعاملات تجاری بین دو بیزینس و کسب وکار مختلف با یکدیگر گفته می شود.

لینکدین فرصتی برای دستیابی به مخاطبان حرفه ای، به دست آوردن سرنخ ها و مخاطبین جدید، رتبه بالاتر برای جلب نظر بیشتر در صفحه خود و تبلیغ کسب و کارتان فراهم می کند.

اکانت غیررایگان لینکدین (Premium Account)

لینکدین سطوح مختلفی از گزینه های حساب پریمیوم (غیر رایگان) را برای افراد با اهداف متفاوت بر اساس نیازهای خاص آنها ارائه می دهد.

LinkedIn Premium برای کاربران عمومی: از 24.95 دلار در ماه شروع می شود. این برنامه ها شامل ویژگی هایی مانند InMail، دیدن پروفایل های بیشتر هنگام جستجو، دسترسی به فیلترهای جستجوی ممتاز، امکان مشاهده پروفایل های گسترش یافته در لینکدین و موارد دیگر است.

LinkedIn Premium for Recruiters: از 49.95 دلار در ماه شروع می شود. این طرح ها شامل فیلترهای استعدادیابی، جستجوهای ذخیره شده با اعلام هشدار برای نامزدهای جدید که معیارهای شما را برآورده می کنند، جستجوی مرجع و موارد دیگر است.

LinkedIn Premium برای جویندگان کار: از 19.95 دلار در ماه شروع می شود. این طرح ها شامل مشاغل با اطلاعات دقیق حقوق، توانایی بالا رفتن به بالای لیست به عنوان متقاضی برجسته، دسترسی به جامعه جویندگان کار و موارد دیگر است.

LinkedIn Premium برای فروشندگان حرفه ای: از 19.95 دلار در ماه شروع می شود. این طرح ها شامل یک سازمان دهنده Lead Builder، معرفی شرکت هایی است که هدف آن ها هستید و موارد دیگر.

مزیت های پروفایل لینکدین

لینکدین فرصت بزرگی را برای رهبران کسب و کار فراهم می کند تا شبکه های خود را توسعه دهند و پروفایل های خود را افزایش دهند. این پلتفرم در حال حاضر بیش از 774 میلیون کاربر دارد و در حال رشد است، روندی که انتظار می رود ادامه یابد.

با این حال، حجم زیاد کاربران به تنهایی چیزی نیست که بازاریابی لینکدین را جذاب می کند. در اینجا برخی از مزایای منحصر به فرد این پلت فرم حرفه ای ارائه شده است.

  • رهبری فکری

لینکدین بر کسب و کار و حرفه متمرکز است. این امر آن را برای نمایش مدارکی که می تواند شهرت یک فرد یا شرکت را به عنوان یک رهبر فکری تقویت کند. به عنوان مثال، مدارک دانشگاهی، گواهینامه های حرفه ای، جوایز شرکت و… بسیار ایده آل و مناسب است.

این مبنای رهبری فکری مبتنی بر شهرت است. شما فقط یک شخصیت ناشناس نیستید، بلکه اعتبارنامه هایی دارید که همه آن ها را ببینند. شما می توانید با ارسال مطالب و نظرات در پلتفرم از مزیت بهترین استفاده را ببرید.

  • به مخاطب هدف مناسب متصل شوید

بسیاری از کسب وکارها قبلاً از LinkedIn استفاده می کردند، و آن را برای اتصالات B2B ایده آل می کرد، مزیتی که شبکه های اجتماعی دیگر نمی توانند ارائه کنند. همچنین می توانید از LinkedIn برای ارتباط با متخصصان و شرکت های مرتبط در حوزه کاری خود استفاده کنید.

این مورد به شما این امکان را می دهد که از حواشی بکاهید و روی ارتباطاتی تمرکز کنید که بیشترین ارزش را برای تجارت شما دارند. لازم نیست نگران اتلاف وقت در شبکه های بی ربط باشید!

آگاهی از برند، شما فاکتوری است که به متمایز کردن کسب و کار شما از سایر رقبا در این زمینه کمک می کند. این روند شامل عناصری مانند بیان ماموریت شما، ارزش های اصلی و اهداف تجاری است. این دلیلی است که شما را متمایز می کند. می توانید برند خود را در لینکدین برجسته کنید تا آگاهی را افزایش دهید و به دیگران نشان دهید که چگونه از دیگران متمایز هستید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، از به اشتراک گذاری محتوای منحصر به فرد در مورد نام تجاری خود تا اجرای تبلیغات لینکدین.

  • آگاهی محصول و خدمات را افزایش دهید

علاوه بر ارتقاء پروفایل برند خود، ممکن است آگاهی خود را در مورد خدمات یا محصولات خاصی که کسب و کارتان ارائه می دهد نیز افزایش دهید. اگر در محصولات یا خدمات B2B تخصص دارید، لینکدین برای این امر گزینه بسیار مناسبی است.

لینکدین و دیجیتال مارکتینگ

آیا کسب وکار شما از لینکدین برای بهبود آگاهی از برند، ایجاد شبکه، افزایش سرنخ ها و تبدیل ها و افزایش درآمد استفاده می کند؟ با رشد مداوم شبکه های اجتماعی جدید لینکدین پلتفرمی است که اغلب کمتر از آن استفاده می شود. حقیقت این است که لینکدین می تواند افزودنی قدرتمند برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی شما باشد.

وقتی صحبت از بازاریابی شبکه های اجتماعی به میان می آید، ممکن است وسوسه شوید که تمام منابع خود را برای سه مورد بزرگ قرار دهید: فیس بوک، اینستاگرام و توییتر. اینها پلتفرم های عالی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما هستند. استفاده از اینستاگرام مارکتینگ یکی از گزینه های بسیار محبوبی است که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. اما استفاه نکردن از لینکدین مارکتینگ به کسب و کار شما آسیب بزرگی وارد می کند. به عنوان بزرگترین شبکه حرفه ای جهان، لینکدین 227 درصد مؤثرتر از فیس بوک و توییتر سرنخ ایجاد می کند، بنابراین یک پلت فرم ضروری برای تجارت شما در زمینه بازاریابی است.

لینکدین به عنوان یک پلت فرم رسانه اجتماعی قدرتمند برای ارتباط با حرفه ای ها و مشاغل، تقویت هویت برند و مشارکت در بازاریابی کسب و کار به مشاغل برای ترویج کالاها و خدمات عمل می کند. این باید بخشی از هر استراتژی جامع بازاریابی اینترنتی باشد.

لینکدین به شما اجازه می دهد تا ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید، سرنخ های با کیفیت را شناسایی کنید، تخصص خود را از طریق محتوای رهبری فکری به اشتراک بگذارید و شبکه خود را توسعه دهید. این روند یک راه عالی برای بازاریابی فرصت های شغلی و جذب استعدادهای جدید به شرکت شما است. اینها تنها برخی از دلایلی است که نشان می دهد لینکدین یک پلتفرم ایده آل برای همه مشاغل برای بازاریابی است.

لینکدین مارکتینگ به فرآیند استفاده از لینکدین برای تبلیغ یک فرد یا کسب و کار برای جلب توجه به پروفایل آنها اشاره دارد. کسب وکارها می توانند صفحات و زیرصفحه های شرکت خود را (مثلاً برای محصولات خاص) در پلتفرم ایجاد کنند.

ایجاد آگاهی از برند برای هدایت ترافیک به وب سایت یا وبلاگ تجاری، اشتراک محتوا و ایجاد ارتباطات تجاری جدید یا پرورش روابط تجاری موجود تکنیک هایی هستند که می توان برای جلب توجه بیشتر به کسب و کار و در حالت ایده آل برای تولید سرنخ استفاده کرد. اگر می خواهید از این مزایا استفاده کنید، اولین قدم این است که یک پروفایل تجاری لینکدین راه اندازی کنید.

لینکدین مارکتینگ (بازاریابی لینکدین)

لینکدین یک پلت فرم شبکه حرفه ای است و تمام ویژگی های یک ارائه دهنده فرصت های بازاریابی عالی را دارد. در اینجا شما با افرادی که به معنای تجارت هستند تعامل دارید. برای بازاریابی از طریق لینکدین، باید موارد زیر را انجام دهید:

یک صفحه تجاری قوی بسازید که محصولات و خدمات شما را در قالبی قانع کننده نمایش دهد.

از مشتریان و فروشندگان دعوت کنید تا صفحه شما را دنبال و توصیه کنند.

گروهی را راه اندازی کنید که با کسب و کار شما مرتبط است. می تواند ترافیک قابل توجهی را جذب کند.

از طریق تبلیغات هدفمند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

لینکدین یک ابزار قدرتمند رسانه اجتماعی است. شما فقط باید از سیاست ها و بهترین شیوه های آن پیروی کنید و آن را در روند استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود بگنجانید.

کسب و کار خود را از طریق لینکدین مارکتینگ رشد دهید

لینکدین بیش از 700 میلیون کاربر دارد. این یک پلت فرم ایده آل برای نمایش خدمات و نشان دادن تخصص شما است. لینکدین گزینه های زیادی برای رشد یک کسب و کار ارائه می دهد.

  • استعدادهای جدید را برای کسب و کار خود استخدام کنید.

شما می توانید با بحث در مورد موضوعات مرتبط با کسب و کار خود اعتبار ایجاد کنید. بنابراین، شما می توانید تخصص شرکت خود را نشان دهید.

می توانید به چشم انداز بسیار عالی برسید. شما می توانید به افراد برتری دسترسی پیدا کنید که می توانند از کسب و کار شما حمایت کنند.

اگر از لینکدین برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می کنید، در این صورت دسترسی گسترده ای برای ایجاد ترافیک دارید.

شما می توانید با تبلیغ مداوم محصولات و خدمات خود پایگاه بازار خود را گسترش دهید.

فقط یک صفحه کسب و کار لینکدین راه اندازی نکنید و انتظار داشته باشید که این کار ساده غوغایی برایتان به پا کند. باید صفحه را مدیریت کنید، آن را با محتوا پر کنید و از آن برای تعامل فعال در شبکه اجتماعی استفاده کنید. این نکات به شما می گویند که چگونه این کار را انجام دهید.

  • جزئیات کسب و کار بیشتری را ارائه دهید

پس از ساخت پروفایل خود در لینکدین، به شما این فرصت را می دهد که چند جزئیات تجاری منحصر به فرد دیگر را اضافه کنید که می تواند به بومی سازی صفحه شما کمک کند و به مشتریان بالقوه وضوح بیشتری در مورد آنچه ارائه می دهید نشان دهد.

از این مزیت استفاده کنید و تا جایی که می توانید جزئیات را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر کسی که از صفحه شرکت شما بازدید می کند، یک عکس فوری جامع و صحیح از شما و آنچه ارائه می دهید داشته باشد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

توضیحات شرکت (Company description): این گزینه مناسب برای معرفی برند و کسب و کارتان. به طور خلاصه بیان کنید که شرکت شما چه می کند و چه چیزی آن را خاص و منحصر به فرد می کند.

مکان (Location): شرکت های دیگر در مکان های دیگر ممکن است نام شرکت شما را به اشتراک بگذارند یا نامی مشابه داشته باشند. مکانی را برای جلوگیری از سردرگمی و کمک به بومی سازی صفحه خود تعیین کنید.

هشتگ (Hashtag): افزودن هشتگ به شما این امکان را می دهد که عبارات کلیدی مرتبط با شرکت خود را برجسته کنید. اگر هشتگی دارید که قبلاً در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، آن را در اینجا هم اضافه کنید تا از برندسازی منسجم در بین پلتفرم ها اطمینان حاصل کنید.

تصویر کسب و کار (Cover photo): یک عکس اصلی به پروفایل خود اضافه کنید تا صفحه خود را از نظر بصری جذاب تر کنید. این تصویر باید نشان دهنده برند شما باشد. صفحات شرکت از همه چیز از تصاویر تیم گرفته تا تصاویر محصولات خود برای کاور استفاده می کنند.

دکمه ها (Buttons): شما همچنین می توانید دکمه های فراخوان برای انجام تراکنش را اضافه کنید تا افراد را از صفحه لینکدین به کسب وکارتان هدایت کنید. گزینه های CTA (Call To Action) شامل پیام هایی مانند «بازدید از وب سایت»، «ثبت نام»، «بیشتر بدانید» و «تماس با ما» است. از این فرصت برای تشویق بازدیدکنندگان صفحه به کلیک بر روی آنها استفاده کنید.

  • پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید

تکمیل تمام اطلاعات هنگام راه اندازی صفحه کسب و کار لینکدین همانطور که قبلاً هم گفته شد، اولین گام در بهینه سازی آن است. اطمینان حاصل کنید که جزئیات کافی و با کیفیت بالا را در همه زمینه ها ارائه می کنید. رعایت این نکات تضمین می کند که افراد تمام اطلاعات مرتبطی را که در مورد کسب وکار شما نیاز دارند برای تعیین اینکه آیا به محصولات یا خدمات آن علاقه مند هستند، دارند. سپس می توانید به راحتی به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و ترافیک مرتبط را به صفحه خود جذب کنید. این روند باعث افزایش احتمال بازدید شخصی از وب سایت شما و خرید یک محصول می شود.

بهینه سازی پروفایل شما همچنین می تواند به ایجاد ظاهر حرفه ای تر کمک کند. به عنوان مثال، هنگام پر کردن اطلاعات شرکت، فقط نگویید که چه کاری انجام می دهید. در عوض، آنچه که شرکت شما را از سایرین در این زمینه منحصر به فرد می کند، برجسته کنید. علاوه بر این، هنگام افزودن تصاویر (مانند لوگو یا عکس کاور)، مطمئن شوید که کیفیت بالایی دارند و تصویری واقعی از شرکت و تیم کارمندان شماست، نه تصویری که از اینترنت پیدا کرده اید!

علاوه بر این، به بهینه سازی صفحه کسب و کار خود جهت بهینه سازی برای موتور جستجو فکر کنید. کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید به عنوان مثال طراحی سایت. ترکیب آنها در سایر زمینه ها، مانند توضیحات شرکت، یکی دیگر از روش های رایج SEO است و می تواند به افزایش رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجو کمک کند.

  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید

لینکدین یک نوع شبکه اجتماعی منحصر به فرد است که برای هدف قرار دادن حرفه ای ها و مخاطبان B2B مناسب است. با این حال، مهم است که این جایگاه عظیم را به مشاغل و متخصصان مرتبط با شما محدود کنید. در غیر این صورت، افرادی خواهید داشت که از صفحه شما بازدید می کنند و به سرعت آن را ترک می کنند زیرا کسب و کار شما برای آنها جالب نیست یا در حیطه کاری آنها قرار ندارد.

تعیین جمعیت هدف از قبل به شما این امکان را می دهد که صفحه شرکت خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

لینکدین هدف گذاری را آسان می کند. تمام جزئیاتی را که باید برای ایجاد پروفایل خود پر می کردید در نظر بگیرید. هر عضو دیگر لینکدین در حالت ایده آل همین کار را می کند! بنابراین می توانید ارتباطات و تعاملات را بر اساس مکان، وسعت شرکت، صنعت و غیره هدف قرار دهید. تعیین کنید که می خواهید به چه گروهی از مخاطبان دست پیدا کنید.

  • یک تقویم محتوا ایجاد کنید

فقط یک صفحه لینکدین نسازید و آن را غیرفعال رها نکنید. پست کردن منظم محتوا می تواند به تقویت تصویر شما به عنوان یک رهبر فکری در پلتفرم کمک کند. ایجاد یک تقویم بازاریابی محتوا از قبل می تواند کمک کننده باشد.

این روش به شما امکان می دهد از رویدادهای کلیدی برای استفاده از محتوا استفاده کنید.

پست کردن در مورد رویدادها یا تعطیلات گسترده تر از نظر استفاده از هشتگ ها برای جلب توجه مفید است. همچنین یک راه عالی برای ارتباط با دیگران است. مطمئن شوید که در مورد محتوای دیگران نظر می دهید، نه اینکه فقط محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

  • محتوای مرتبط را به طور مداوم منتشر کنید

داشتن یک تقویم محتوا، پست کردن منظم را آسان تر می کند. شما دقیقا می دانید چه چیزی را پست کنید، چه زمانی آن را پست کنید و از چه هشتگ هایی استفاده کنید. اگر زمان برای ایجاد یک تقویم ندارید، یک متخصص مدیریت رسانه های اجتماعی را استخدام کنید تا اینکار را برای شا انجام دهد. تمام محتوای شما باید سه نکته را رعایت کند. اول، باید به صنعت شما مرتبط باشد. دوم، باید از زبان برند شما صحبت کند. در نهایت، باید به افرادی که آن را می بینند، نکته ای ایجاد کند.

  • پست های ویدئویی یا تصویری ایجاد کنید

لازم نیست محتوای بازاریابی لینکدین شما منحصراً نوشته متنی باشد. در واقع، این ایده خوبی است که محتوای بصری مانند ویدیو یا تصاویر را برای ایجاد مطالب جذاب تر و درگیرانه تر درج کنید.

تصاویر می توانند شامل عکس ها و اینفوگرافیک هایی با داده های مفید باشند. نمونه های ویدئویی ممکن است شامل پرسش های متداول، مصاحبه با مدیر عامل شرکت شما، یا آموزش نحوه استفاده از محصولی باشد که ارائه می دهید. قالب کلی آن ها به صنعت شما بستگی دارد.

  • از محتوای مبتنی بر داده برای تعامل استفاده کنید

مردم حقایق و ارقام را دوست دارند. آمارها و درصدها اطلاعاتی سریع، درکی آسان و قانع کننده ارائه می کنند که افراد می توانند در یک نگاه آن را دریافت کنند. در حوزه رسانه های اجتماعی، جایی که مردم به سرعت در میان آنها حرکت می کنند، روشی عالی برای جلب توجه دیگران است.

در صورت امکان، محتوای خود را با حقایق، ارقام، نظرسنجی ها، نتایج مطالعه و سایر داده های قابل تأیید ترکیب کنید.

  • تبلیغات لینکدین را امتحان کنید

اگر می خواهید رویکردی ساده برای تبلیغ شرکت خود در لینکدین داشته باشید، از تبلیغات لینکدین استفاده کنید. تبلیغات مفید هستند زیرا به شما این امکان را می دهند که به طور فعال دیگران را در شبکه هدف قرار دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید، زیرا تبلیغات شما مستقیماً به اشخاص مرتبط نشان داده می شود. لازم نیست منتظر بمانید تا آنها صفحه شرکت شما را کشف کنند.

استفاده از این نکته به شما این امکان را می دهد که به افرادی فراتر از شبکه مستقیم خود دسترسی پیدا کنید و به آنها فرصتی می دهد تا با کسب و کار شما آشنا شوند و در نتیجه شبکه خود را گسترش دهید. در حالت ایده آل، این روند منجر به ایجاد سرنخ و تبدیل به نرخ تبدیل می شود.

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد، از جمله تبلیغات پویا، محتوای حمایت شده، تبلیغات پیامی و تبلیغات متنی.

  • از مقالات و اخبار شرکت برای ایجاد تعامل استفاده کنید

کسب و کار شما احتمالاً دارای محتوایی است که فراتر از لینکدین است، مانند مقالات رهبر فکری از مدیریت و انتشارات مطبوعاتی. مطمئن شوید که از این نوع محتوا استفاده کنید و آن را در لینکدین نیز به اشتراک بگذارید.

این موضوع  به شما این امکان را می دهد که از هر محتوایی که ایجاد می کنید حداکثر بهره را ببرید. همچنین می تواند باعث ایجاد تعامل در سایر پلتفرم های محتوا شود. به عنوان مثال، اگر یک سایت خبری مطلبی را در مورد شرکت شما منتشر کند، می توانید مردم را تشویق کنید که آن را بررسی کنند.

  • بدانید چه کسی پروفایل شما را مشاهده کرده است

یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد لینکدین این است که به شما امکان می دهد بدانید چه کسی به پروفایل شما نگاه کرده است. از آن بهره ببرید! این یک مزیت است که نشان می دهد چه کسانی به شرکت شما علاقه مند هستند.

برای دسترسی به این ویژگی، روی نماد «Me» در بالای صفحه اصلی لینکدین خود کلیک کنید و سپس روی « View Profile» کلیک کنید. سپس می توانید روی « Who Viewed Your Profile» کلیک کنید.

  • از گروه های لینکدین استفاده کنید

گروه های لینکدین گروه های مجازی هستند که حول موضوعات خاص صنعت متمرکز شده اند. می توانید به گروه ها بپیوندید تا لیست مخاطبین خود را افزایش دهید، دانش خود را به اشتراک بگذارید و آگاهی از برند را افزایش دهید.

گروه ها همچنین راه بسیار خوبی برای یادگیری از دیگران در زمینه شما هستند. شما می توانید بیشتر این کارها را با به اشتراک گذاری محتوای مفید و پر از اطلاعات در گروه ها انجام دهید. همچنین می توانید گروه LinkedIn خود را پیرامون موضوعی که در آن متخصص هستید ایجاد کنید.

  • محتوا و تلاش های بازاریابی خود را توسعه دهید

محتوا و استراتژی بازاریابی لینکدین شما راکد نیستند. آنها با تغییر کسب و کار شما و با تغییر روند تغییر خواهند کرد. بازاریابی حوزه ای است که به سرعت در حال تغییر و تحول است، و حفظ آن می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر جزو تخصص کاری شما نباشد.

چگونه می توانید از آخرین به روز رسانی ها مطلع شوید؟ اول، مراقب باشید که دیگران در صنعت شما چه می کنند. همچنین می توانید در خبرنامه های بازاریابی مشترک شوید یا متخصصان بازاریابی را به صورت آنلاین دنبال کنید. در نهایت، استخدام یک مشاور بازاریابی می تواند در حصول اطمینان از همراهی شما با آخرین روندهای بازاریابی لینکدین مفید باشد.

همانطور که می بینید، راه های زیادی برای استفاده از لینکدین برای تقویت برند کسب و کار و گسترش شبکه شما وجود دارد. فرصت های ارائه شده توسط لینکدین مارکتینگ را تنها به این دلیل که زمان یا منابع لازم برای اجرای نکات فوق را ندارید، نادیده نگیرید.

اگر برای پیاده سازی بازاریابی لینکدین دانش یا زمان کافی ندارید، کار را به یک بازاریاب متخصص بسپارید. تیم تخصصی دارکوب، می تواند شما را با متخصصان بازاریابی لینکدین، استراتژیست های بازاریابی رسانه های اجتماعی، نویسندگان محتوا و غیره مرتبط کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته