خدمات بازاریابی از طریق فیس بوک (فیسبوک مارکتینگ)

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
طراحی سایت با هوش مصنوعی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، یکی از روش‌های موثر در موفقیت کسب و کارها است. با تلفن همراه، لپ تاپ و هر رسانه دیجیتال دیگری که به اینترنت متصل شوید می‌توانید تبلیغات خود را به طور گسترده در بسترهای مختلف انجام دهید. در کنار لینکدین مارکتینگ و اینستاگرام مارکتینگ، فیسبوک نیز یکی از بسترهای مهم است که توانسته با در اختیار داشتن میلیاردها کاربر، در موفقیت کسب و کارها پیشتاز باشد.

تاریخچه فیسبوک

در سال ۲۰۰۴ مارک زاکربرگ در زمان تحصیل در دانشگاه هاروارد، فیسبوک را راه اندازی کرد. ابتدا تنها دانشجویان هاروارد به آن دسترسی داشتند، اما استفاده از آن به مرور به سایر کالج‌ها گسترش پیدا کرد و در اواخر سال، برای افراد بالای ۱۳ سال با ایمیل معتبر در دسترس قرار گرفت. فیسبوک از روز اول تا به امروز فراتر از یک شبکه اجتماعی ساده، فعالیت کرده است. علاوه بر برقراری ارتباط با دوستان، با تبلیغ کسب و کارها و ایجاد کمپین‌های سیاسی، فیسبوک با بیش از ۲ میلیارد کاربر، محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی است.

خدمات فیسبوک

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

از سرویس‌های شبکه اجتماعی که توانسته در برقراری افراد با یکدیگر انقلاب بزرگی را رقم بزند، فیسبوک است. با ویژگی‌های گسترده و رابط کاربر پسند، توانسته در سراسر دنیا به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. پس از وارد کردن اطلاعات شخصی، می‌توانید در فیسبوک پروفایل شخصی خود را ایجاد کنید. امکان اشتراک‌گذاری محتوا از جمله، عکس، فیلم و متن وجود دارد و شرایطی فراهم می‌کند که کاربر با دیگران ارتباط برقرار کرده و تبادل نظر انجام شود. همچنین، بستری را فراهم می‌کند تا کسب کارها و برندها بتوانند از طریق صفحات اختصاصی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند، آن‌ها می‌توانند با به روزرسانی محتوا، محصولات و خدمات را تبلیغ و با دنبال کنندگان تعامل داشته باشند. امروزه فیسبوک مارکتینگ نیز مانند اینستاگرام مارکتینگ توانسته قدرتمند عمل کند، در ادامه برخی مزیت‌های تبلیغ در فیسبوک را توضیح خواهیم داد.

مزیت فیسبوک مارکتینگ

  • دسترسی به کاربران بیشتر: تبلیغ هر محصول یا خدمات در رسانه اجتماعی فیسبوک، به معنای فیسبوک مارکتینگ است. به دلیل کاربران گسترده‌ای که در فیسبوک حضور دارند، به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان شناخته شده است. این موضوع می‌تواند برای کسب و کارها مفید باشد و باعث افزایش فروش آن‌ها شود. بنابراین می‌توان گفت از مهم‌ترین مزیت انتخاب فیسبوک برای بازاریابی، دستیابی به مخاطبان بسیار است. قطعاً وجود بیش از ۲ میلیارد کاربر، فرصتی را به کسب و کارها می‌دهد تا بتوانند علایق افراد بسیاری را مورد هدف قرار دهند. در واقع این رویکرد هدفمند باعث می‌شود که کسب و کارها پیام‌های بازاریابی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که منجر به افزایش تعامل با کاربر شود.
  • طبقه‌بندی کاربران: گزینه‌های هدف در فیسبوک بسیار دقیق هستند، به این معنا که شما می‌توانید کاربران را بر اساس موقعیت مکانی، سلیقه، علایق، سن و جنسیت طبقه‌بندی کرده و تبلیغات خود را برای گروه خاصی از افراد در نظر بگیرید. این موضوع تضمین می‌کند که تبلیغات شما توسط یک گروه خاص که مورد هدف شما هستند، دیده خواهد شد. در واقع شما می‌توانید مشتریان بالقوه خود را از میان کاربران بسیار جدا کنید.
  • تنوع تبلیغات: نکته دیگر دسترسی گسترده به تنوع تبلیغات در فیسبوک است. فیسبوک شرایطی را فراهم کرده است تا انواع تبلیغات در این پلتفرم به راحتی انجام شود. ارتباط و تعامل با کاربران از دیگر ویژگی‌های فیسبوک برای بازاریابی است. ویژگی‌هایی همچون مسنجر کمک می‌کند تا صاحبان کسب و کارها با مشتریان گفتگوی مستقیم داشته و با ارائه پشتیبانی، رضایت کاربر را جلب کنند.

به طور کلی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، برای کسب و کارها فرصتی را ایجاد کرده است تا بتوانند دسترسی خود را به کاربران گسترش داده، مشتریان ایده آل خود را مورد هدف قرار داده و با آن‌ها در تعامل باشند. علاوه بر این، می‌توانند یک استراتژی بازاریابی موثر را در پی بگیرند.

تنوع تبلیغ در فیسبوک

محتوای متنی

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

اگر به دنبال یک راه قدرتمند برای تبلیغ در فیسبوک هستید، محتوای متنی می‌تواند شما را به مخاطبان گسترده‌ای متصل کند. با توجه به اینکه کاربران گسترده‌ای در این رسانه اجتماعی عضو هستند، با یک محتوای متنی صحیح می‌توانید مشتریان بالقوه خود را به سرعت جذب کنید. مانند تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغ به طور محتوای متنی در فیسبوک با عنوان جذاب و مختصر که مخاطب را به ادامه خواندن مطلب ترغیب کند، بسیار اهمیت دارد. به دلیل اینکه کاربران شبکه‌های اجتماعی دامنه توجه کوتاهی دارند، توصیه می‌شود که ویژگی‌ها و مزیت‌های منحصر به فرد خدمات و محصولات خود را به صورت واضح و مختصر بیان کنید.

محتوای متنی به صورت نظرسنجی

یکی از روش‌های هوشمندانه برای تبلیغ در فیسبوک، ارائه نظرسنجی است که می‌تواند به تعامل بین کسب و کارها و مشتریان بالقوه کمک بسیاری کند. نظرسنجی می‌تواند یک فرصت مناسب باشد تا بتوانید نیازها و ترجیحات مخاطب مورد هدف خود را بهتر بشناسید. نکته مهم این است که باید سوالات در نظرسنجی کمی خلاقانه باشد و البته نظر کاربر را به موضوع مورد نظر شما جلب کند. در این روش کاربر می‌تواند به راحتی نظرات و افکار خود را نسبت به خدمات و محصولات شما بیان کند. بنابراین می‌توان گفت ارائه نظرسنجی و جمع آوری داده‌ها، می‌تواند جزو یکی از استراتژی‌های مهم تبلیغات در فیسبوک به شمار بیاید.

محتوای متنی با لینک

قرار دادن یک متن در فیسبوک همراه با لینک جهت تبلیغات باید بسیار دقیق انجام شود. در مرحله اول شما باید مخاطب مورد هدف خود را شناسایی و متن را بر این هدف تنظیم کنید. قرار دادن لینک در متن کمک می‌کند تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. برای ایجاد محتوای متنی باید تمام فاکتورهای لازم را در نظر بگیرید تا مخاطب به ادامه مطلب ترغیب شود. لینک باید کاملاً مرتبط با متن باشد و از قرار دادن لینک‌های مورب و یا پررنگ در متن خودداری کنید، چرا که ممکن است تمرکز خواننده را بگیرد. لینک می‌تواند برای هدایت کاربر برای ثبت نام در یک دوره آموزشی و یا خرید یک محصول باشد. باید متن به طوری متقاعد کننده باشد که در کاربر این احساس را ایجاد کند که بلافاصله بر روی لینک کلیک کند.

محتوای پین شده

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

محتوای پین شده نیز یکی از استراتژی‌های موثر برای دیده شدن تبلیغ و معرفی کسب و کار شما است. می‌توانید یک پست را در بالای صفحه فیسبوک خود پین کرده تا در طولانی مدت در معرض مشاهده کاربران قرار گیرد. بهتر است مرتبط‌ترین و جذاب‌ترین پست خود، پست‌هایی که اطلاعات مهمی را به مخاطب ارائه می‌دهند، برای پین کردن انتخاب کنید. این روش کمک می‌کند تا کاربر علاقمند به دیدن پست پین شده شود. در نتیجه مشاهده پست افزایش پیدا می‌کند و توجه مخاطب و کاربر به اهداف شما جلب می‌شود.

محتوای تصویری

تبلیغ در فیسبوک با محتوای تصویری قطعاً یک استراتژی موثر خواهد بود. در دنیای دیجیتال که جلب توجه کاربر در مدت زمان کوتاه اهمیت بسیاری دارد، تبلیغ از طریق محتوای تصویری مهم است. با انتشار تصاویر جذاب و چشم نواز می‌توانید تبلیغات قانع کننده‌ای را برای کاربران انجام دهید، اگر تصویر به خوبی طراحی شده باشد می‌تواند توجه کاربر را جلب کند. برای بهترین بازخورد تصویر باید توانایی انتقال پیام شما را داشته باشد، توصیه می‌شود تبلیغ با محتوای تصویری را هدفمند انجام دهید تا به مخاطبان مرتبط دسترسی بیشتری پیدا کنید.

محتوای ویدیویی

قدرت محتوای ویدیویی غیر قابل انکار است. علاوه بر اینکه می‌تواند توجه کاربر را جلب کند می‌تواند احساسات او را برانگیخته و پیام شما به درستی منتقل شود. آنچه اهمیت دارد صداقت در محتوای ویدیویی است تا باعث جذب کاربر شود. برای جلب توجه سریع کاربران باید یک ویدیو جذاب را آماده کنید که با مطرح کردن ویژگی‌های محصولات و خدمات خود، در مدت زمان کوتاه بتواند نظر کاربر را جلب کند. از طریق تجزیه و تحلیل می‌توان به اطلاعات مهمی از جمله میزان دسترسی کاربران به ویدئو دست یافت. طبق اطلاعات به دست آمده می‌توانید کسب و کار خود را هدفمندتر ادامه دهید و محتوای تبلیغاتی ویدیویی خود را خلاقانه‌تر ارائه دهید.

محتوای ویدیوی زنده

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

در فیسبوک با محتوای ویدیوی زنده تبلیغات خود را انجام دهید. این روش برای ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر کسب وکار بین کاربران بسیار مهم است. ویدیوی زنده می‌توان گفت شیوه‌ای منحصر به فرد و جذاب برای انواع تبلیغات به شمار می‌آید. از این طریق کاربران می‌توانند با لایک و اشتراک‌گذاری نظرات خود با محتوایی که در حال تولید آن هستید، تعامل ایجاد کنند. این روش تبلیغ به دلیل شفاف بودن و معتبر بودن در ارائه ویژگی‌های خدمات و محصولات، بین کاربران بیشتر مورد تایید است. با تبلیغ در فیسبوک از طریق محتوای زنده، مخاطب خود را جذب، اعتماد را ایجاد و به اهداف خود دست پیدا کنید.

محتوا به صورت استوری

استوری نیز یک استراتژی موثر برای تبلیغات کسب و کارها در فیسبوک است. استوری‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که علاوه بر اینکه از نظر بصری جذاب باشند، توجه کاربر را جلب کرده و آن‌ها را به ادامه مشاهده استوری‌ها ترغیب کنند. همچنین کسب و کارها می‌توانند با عناصر جذاب همچون نظرسنجی یا قرار دادن لینک، کاربر را تشویق کنند که از وب سایت دیدن کند و یا برای خرید یا ثبت نام اقدام کند. این امکان وجود دارد که بتوانید میزان تعامل کاربران را ردیابی و آن‌ها را اندازه‌گیری کنید. میزان دسترسی کاربر، تعامل و نرخ کلیک کمک می‌کنند تا بتوانید استوری‌های بعدی خود را بهینه تنظیم کرده و با اعمال برخی از تنظیمات و رعایت برخی نکات، بتوانید بهترین عملکرد را از استوری‌ها به دست آورید.

راز موفقیت تبلیغات اینترنتی در فیسبوک

طراحی سایت رایگان با هوش مصنوعی

در میان رسانه‌های اجتماعی، فیسبوک می‌تواند برای تبلیغات اینترنتی یک بستر بسیار مهم و کاربردی باشد. اما اگر می‌خواهید در تبلیغات فیسبوک موفق ظاهر شوید، چند نکته را به خاطر بسپارید.

  • تبلیغات باید به صورت هدفمند طراحی شوند. با توجه به کسب و کاری که دارید باید جمعیت‌شناسی انجام دهید، به این معنا که مخاطبانی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را شناسایی و تبلیغات را برای آن‌ها انجام دهید. کاربران را باید با توجه به محصول و خدماتی که قصد تبلیغ در فیسبوک دارید از نظر سن و جنسیت، طبقه‌بندی کنید. قطعا با در نظر گرفتن برخی از فیلترها بازخورد تبلیغات شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • نکته بعدی توجه به جذابیت است. هرگونه از نوع تبلیغاتی که در نظر می‌گیرید، باید از نظر بصری جذاب و از نظر متنی قدرتمند باشد. اگر از محتوای تصویری یا ویدیویی استفاده می‌کنید، توجه به گرافیک‌های جذاب و با کیفیت کمک می‌کنند تا تبلیغ شما بیشتر دیده شود.
  • بهینه‌سازی تبلیغات بسیار اهمیت دارد. شما باید به طور منظم تبلیغات خود را بهینه کرده و در صورت نیاز تنظیماتی را برای آن‌ها اعمال کنید. با تجزیه و تحلیل نظر کاربران می‌توانید محتواهای بعدی خود را اصلاح کرده و آن‌ها را بهبود ببخشید. اگر در گذشته از تصاویر و ویدیوهای بدون کیفیت استفاده کرده‌اید، آن‌ها را حذف و با محتوای با کیفیت جایگزین کنید.
  • از دیگر رازهای موفقیت تبلیغات شما در فیسبوک این است که تعادل را رعایت کنید. اگر به طور مرتب فقط پست‌های معرفی محصول را بارگذاری کنید، ممکن است بخشی از دنبال کننده‌های خود را از دست بدهید. بهتر است با یک برنامه‌ریزی دقیق، پست‌های خود را به صورت ترکیبی بارگذاری کنید. در فواصل بین پست‌های معرفی محصول، پست‌های مرتبط با تبلیغات اما از جنبه آموزش و ارائه اطلاعات را بارگذاری کنید.
  • زمان تبلیغات بسیار مهم است. اگر به طور طولانی بین تبلیغات فاصله ایجاد شود، احتمالاً کاربران خود را از دست خواهید داد. توصیه می‌شود یک برنامه‌ریزی منظم را در نظر بگیرید و با ارزیابی‌های مختلف برای اینکه متوجه شوید که کاربران شما در چه بازه زمانی بیشتر فعال هستند تا با محتوای شما بیشتر درگیر شوند، تبلیغات را انجام دهید تا حداکثر نتیجه را به دست آورید.

سخن پایانی

کسب و کارها برای موفقیت بیشتر می توانند پس از راه اندازی سایت خود، از خدمات فیسبوک همچون خدمات اینستاگرام برای تبلیغات خود حداکثر استفاده را ببرند. شما باید در مسیر تبلیغات در فیسبوک متمرکز باشید علاوه بر اینکه به اهداف خود متعهد هستید باید با پیروی از برخی از نکات بتوانید تبلیغاتی را انجام دهید که در زمان مناسب به دست افراد مناسب برسد. مجموعه دارکوب در زمینه طراحی وب سایت و پرتال، سئو و بهینه سازی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ، آموزش طراحی وب سایت و سئو، راه اندازی استارت آپ،  ثبت دامنه و هاستینگ خدمات قابل توجه ای را ارائه می‏دهد. کارشناسان ما، در تمام زمینه‏ها آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته