امکانات عالی فیسبوک برای تبلیغات فیسبوکی

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک امکانات خیلی خوبی برای تبلیغ در اختیار کارآفرینان و صاحبان صنایع قرار میده. شما هم میتونید از این امکانات در جهت تبلیغ کسب و کار خودتون بهره ببرید. دارکوب تو این پست چهار تا از این امکانات رو معرفی میکنه.

اگه بخواهیم یه مقایسه ای بین تبلیغ کردن در فیسبوک و در پلتفرم های دیگه داشته باشیم، شما وقتی تو پلتفرم های دیگه برای تبلیغ سرمایه گذاری میکنید، احتمالش هست که پولتون به هدر بره و برگشت سرمایه تون نه تنها پیشرفتی نکنه که حتی بخاطر پولی که برای تبلیغات هدر دادید منفی هم بشه. اما در فیسبوک امکاناتی هست که شما با استفاده از اونها میتونید کمپین تبلیغاتیتونو توسعه بدید.

1- Audience Insights

هدف این بخش اینه که شما در مورد مخاطبتون اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتونید بهتر مخاطبان هدفتون رو راضی کنید. بینش پشت این ویژگی که فیسبوک در اختیار کاربرانش قرار داده اینه که صاحبان صنایعی که میخوان از طریق فیسبوک محصولاتشونو تبلیغ کنند بتونن با شناخت بهتر مردم مخاطب بهترین خدمات رسانی رو داشته باشند و در نتیجه بهترین سود رو از آن خودشون کنند.

دارکوب

audiencd insights page

  • در قسمت demographics میتونید در مورد جنسیت، منطقه زندگی، شغل، اندازه خونه، سبک زندگی و روابط فامیلی  اطلاعات بدست بیارید.
  • در قسمت page likes برترین صفحات هر گروه موضوعی رو می بینید.
  • در قسمت Location and Language محل زندگی مخاطبانتون و زبانشون مشخص شده.
  • در قسمت facebook usage متوجه میشید که مخاطبان مورد هدف شما بطور مرتب چند بار و با چه وسایلی وارد فیسبوک میشن.
  • در قسمت Purchases activity میتونید ببینید قبلا چه خریدهایی انجام دادند و به چه روشی.

یکی دیگه از ویژگی های جالب این بخش اینه که این اطلاعات رو در مورد سه دسته از مردم در اختیار شما قرار میده: در مورد کاربران فیسبوک، در مورد افرادی که از صفحه شما دیدن کردند و در مورد مخاطب هدفی که خودتون برای فیسبوک تعریف میکنید.

2- Facebook Graph Search

خیلی وقتها آدم دلش میخواد ببینه مخاطب هدف به چه چیزهایی علاقه داره. این صفحه به همین منظور بوجود اومده.
از بخش business manager خارج و وارد اکانت شخصی فیسبوکتون بشید. بعد در نوار سرچ یه تایپ کنید:
Pages liked by people who like …
به جای سه تا نقطه صفحه مد نظرتون رو وارد کنید. در این حالت فیسبوک یه فهرست از صفحاتی رو ارائه میده که افرادی که صفحه مورد نظر شما رو لایک کرده اند، اون صفحات رو هم لایک کرده بودند.
دقت کنید که همه این صفحات ممکنه جزء محبوبترین صفحات کاربرانتون نباشن، چون فقط کافیه کاربرها اون صفحه رو لایک کرده باشند و دیگه اون صفحه نمایش داده شده باشه.
میتونید با چند بار تکرار چنین سرچ هایی مخاطب هدف خودتونو اصلاح کنید.
مثلا مخاطبان فیلم سینمایی یه دسته خیلی وسیعی هستند، اما اگه فیلم سینمایی کمدی ایرانی رو سرچ کنید، تعداد مخاطبان این دسته محدودتر خواهد شد و بهتر میتونید به مخاطب مد نظر خودتون برسید.

3- Expanded Interests

فیسبوک یه گزینه ای داره که میگه
Expand interests when it may increase link clicks at a lower cost per link clink
این گزینه بطور پیشفرض تیک خورده. من توصیه میکنم این تیک رو بردارید، به خصوص اگه میخواهید یه حوزه مشخصی رو هدف بگیرید، چون وقتی این گزینه تیک میخوره، حوزه خود به خود وسیع و گسترده تر میشه و شما هم که دارید به ازای هر کلیک مبلغی رو پرداخت میکنید، در واقع فقط پولتون به هدر میره.
به نظر من محدوده ای بین 50 هزار تا 250 هزار نفر رو هدف بگیرید کافیه.
بعد از اینکه یه مدتی تبلیغتون فعال بود و نرخ تبدیل کاربر به مشتری حاصل از اون تبلیغ دستتون اومد میتونید محدوده مورد هدفتون رو گسترده کنید. چون در این زمان الگوریتم فیسبوک خود-بهینه-سازی میکنه و میتونه هدفگیری دقیق تری داشته باشه.

4- Pro-Active Monitoring Through Delivery Insights

Delivery Insights یه داشبورد در اختیارتون قرار میده که بتونید عملکرد تبلیغاتتونو بسنجید. از طریق تب activity history میتونید ببینید تغییرات و فعالیت های اخیر شما چه تأثیری در بازاریابیتون داشته.
در این داشبود اطلاعاتی مثل زمان سپری شده در صفحه، هزینه ها به نسبت نتیجه، نتایج و اثرات تبلیغ رو مشاهده کنید.
در واقع شما از طریق delivery insights نه تنها تغییرات رو دنبال میکنید بلکه میتونید متوجه بشید که چه عواملی این تغییرات رو بوجود آوردند. البته در حال حاضر از این داشبود فقط برای یکی از تبلیغاتتون میتونید استفاده کنید.
برای اینکه بتونید از Delivery Insights استفاده کنید باید حداقل 5 روز متوالی تبلیغتون نمایش داده شده باشه و حداقل 500 بازخورد گرفته باشید. اونوقت Delivery Insights براتون فعال میشه. برای اینکه ازش بتونید استفاده کنید دو راه دارید:
اول اینکه برید به قسمت ads Manager و روی لینک See Delivery Insights کلیک کنید.
دوم اینکه وقتی شرایطی که عرض کردم محقق شد یه نوتیفیکیشن براتون میاد که میتونید با کلیک روی اون وارد داشبورد ادز منیجر بشید.
بعد از اینکه وارد داشبود شدید، در قسمت ad set level میتونید معیارها رو ببینید. اگه جلوی معیاری نزول 20% یا down 20% نوشته شده باشه یعنی دیروز نسبت به متوسط هفته گذشته 20% کاهش پیدا کرده.
این از مزیت های تبلیغات فیسبوکیه که شما میتونید هر معیار رو نسبت به متوسط گذشته مقایسه کنید نه روز به روز.
معیارهایی که میتونید در این داشبود مشاهده کنید عبارتند از:

First-time Impression Ratio

این معیار درصد آدمهای جدیدی رو نشون میده که تبلیغ شما رو برای اولین بار مشاهده کردند.
اگه این معیار با یه رقم بالایی شروع بشه و بعد به حالت نزولی دربیاد و در همین حالت بمونه و دیگه به مقدار ثابت و پایداری نرسه، باید مقدار هزینه های تبلیغاتتون رو به ازای هر کاربر افزایش بدید.
بهترین حالت اینه که این عدد بالاتر یا حول و حوش 50% بمونه. به خصوص اگه هدف از کمپین تبدیل کاربر به مشتری باشه.
اگه دیدید این عدد داره پایین میاد بهتره که یکم خلاقیت به خرج بدید و تو تبلیغتون یه تغییر خلاقانه ایجاد کنید. چون وقتی عدد کاهش پیدا میکنه یعنی تبلیغ داره برای آدمهای قبلی نمایش داده میشه و وقتی یه نفر بارها و بارها یک تبلیغ رو ببینه، اثر اون تبلیغ براش کم میشه. اینجاست که خلاقیت میتونه مؤثر باشه و حتی همون آدمهای قبلی رو هم جذب کنه.

Audience Reached Ratio

نرخ دستیابی به مخاطب نشون میده که دقیقا چقدر از پتانسیل دستیابی به مخاطبتون محقق شده.
درصدی که اینجا می بینید نشون میده آیا آدمهایی که تبلیغ براشون به نمایش درمیاد به مخاطب هدف شما تبدیل میشن یا تونستید دستیابی به مخاطب هدف رو به حداکثر برسونید یا نه.

Auction Overlap

یه معیار دیگه ای که نشون میده پولی که صرف تبلیغ کردید در حال هدر شدنه وقتیه که مخاطب یه تبلیغ با یه تبلیغ دیگه همپوشانی داشته باشه. در این حالت دارید با خودتون رقابت میکنید.
وقتی این همپوشانی خیلی زیاد باشه، فیسبوک خودش یکی از تبلیغاتتونو خاموش میکنه که معمولا هم اونی رو که عملکرد بدتری داره خاموش میکنه. اگه درصد این معیار بالاتر و یا برابر با 50% باشه این اتفاق میفته.
شما این معیار رو از صفحه Audiences هم میتونید ببینید. تو این صفحه حداکثر 5 تا مخاطب رو کلیک کنید و بعد برید به actions > show audience overlap .
بعد یه نمودار براتون ظاهر میشه که از طریق اون میتونید مشکلات همپوشانی تبلیغاتتونو تشخیص بدید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته