آموزش واتساپ مارکتینگ و تولید محتوا در آن  

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
آموزش واتساپ مارکتینگ و تولید محتوا در آن  

واتساپ یک برنامه پیام رسان پرکاربرد است که می توانید آن را به صورت رایگان بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. از جمله خدماتی که واتساپ به کاربران خود ارائه می دهد، می توان به ارسال پیام متنی، پیام صوتی، برقراری تماس صوتی و تصویری، اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها، اسناد، لوکیشن و سایر موارد اشاره کرد. واتساپ را می توان پلتفرمی در نظر گرفت که در تمامی دستگاه ‌ها از جمله تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ قابلیت استفاده دارد.

به طور کلی واتساپ به کاربران این اجازه را می دهد تا بتوانند از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این ویژگی به کسب و کارها کمک کرده است تا خود را بهتر معرفی و تبلیغات را گسترده تر انجام دهند. دیجیتال مارکتینگ با واتس آپ می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، در ادامه این روش بازاریابی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

واتساپ مارکتینگ چیست؟

از بهترین روش ‌ها برای بازاریابی اینترنتی این است که بتوانید کسب و کار خود را در فضایی که کاربر بالقوه وجود دارد، تبلیغ کنید. در حال حاضر کاربران بیشترین زمان خود را در شبکه ‌های اجتماعی و پیام رسان ‌ها می گذرانند، در این میان واتساپ نیز به عنوان پلتفرمی که میلیاردها کاربر در سراسر جهان دارد و خدمات قابل توجهی را ارائه می دهد، یکی از بسترهای مناسب برای بازاریابی به شمار می آید.

واتساپ مارکتینگ نوعی از بازاریابی دیجیتال است که با استفاده از پلتفرم واتساپ برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده می کند. کسب و کارها می توانند به راحتی از طریق واتساپ برای ارسال مستقیم پیام به کاربران استفاده کرده، حتی می توانند محتوای چند رسانه ‌ای از جمله تصاویر، ویدیو، اسناد و موقعیت مکانی را نیز همراه با پیام برای کاربر ارسال کرده و او را بیشتر با موضوع درگیر کنند. علاوه بر این با برقراری تماس صوتی و تصویری می توانند ارتباط نزدیک‌تری با کاربر برقرار و اعتماد او را جلب کنند.

مزیت ‌های واتساپ مارکتینگ

در کنار فیسبوک مارکتینگ، قطعاً واتساپ مارکتینگ نیز می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در استراتژی ارتباطی یک برند موثر واقع شود، به خصوص زمانی که بتوانید از واتساپ مدبرانه و به درستی استفاده کنید. از مهمترین مزیت ‌های واتساپ مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نرخ تعامل بالا: واتساپ از نرخ تعامل بالایی برخوردار است، به طوری که باز شدن پیام و خواندن آن نسبت به سایر موارد از جمله ایمیل بسیار بیشتر است. طبق تحقیقات باز شدن پیام‌ های واتساپ حدود ۹۸ درصد است. این میانگین از نرخ باز شدن پیام به معنای این است که کاربران تمایل دارند که در گفتگوها مشارکت داشته باشند.
  • ارتباط شخصی: طبق تحقیقات، کاربران در طی روز چندین بار از واتساپ استفاده می کنند، این بدین معناست که شما می توانید به طور منظم با بخش قابل توجهی از کاربران واتساپ در ارتباط باشید. کسب و کارها می توانند با ارسال پیام اختصاصی به مشتریان خود یک ارتباط شخصی را ایجاد و در ادامه آن را به یک ارتباط قوی ‌تر تبدیل کنند.
  • پوشش جهانی: از آنجا که واتساپ کاربران بسیاری دارد، قطعاً می توانید مخاطبان علاقمند به محصولات و خدمات خود را پیدا و آنها را پشتیبانی کنید.
  • پشتیبانی چند رسانه ‌ای: با استفاده از قالب ‌های چند رسانه ‌ای می توان پیام‌ ها را جذاب ‌تر و آموزنده‌ تر آماده و آنها را برای مخاطب ارسال کرد.
  • تعامل بیشتر با مشتری: یکی از ویژگی ‌های واتساپ این است که شما می توانید یک گروه صدها نفره از مشتریان بالقوه را ایجاد و به طور انحصاری برای این مشتریان خود پیشنهادات هیجان انگیز، کدهای تخفیفات و محصولات جدید را ارسال کنید. اگر می خواهید به نقاط ضعف و قوت خود بیشتر پی ببرید، از طریق بحث های گروهی می توانید تعامل بیشتری را با کاربران ایجاد کنید.
  • کاربرپسند: آنچه باعث شده است واتساپ مورد استقبال بسیاری از کسب و کارها قرار بگیرد این است که استفاده از آن بسیار راحت است و همه افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
  • تعامل مستقیم با مشتری: از آنجا که می توان به طور مستقیم با مشتری در ارتباط بود، می توانید از بازخورد بلادرنگ مشتری استفاده کنید. یکی از برگ‌ های برنده برای کسب و کارها این است که بتوانند بازخورد مشتریان خود را دریافت و نقاط ضعف را برطرف کنند. زمانی که بازخورد دریافت می شود، کسب و کار می تواند تغییرات چشمگیری را در بخش ‌های مختلف از جمله ارائه محصول و خدمات، قیمت، نحوه ارسال و موارد دیگر رعایت کند.
  • حفظ حریم خصوصی: یکی از نگرانی ‌های کاربران این است که اطلاعات هویتی آنها در زمان برقراری ارتباط توسط شخص دیگری فاش شود. باید بگوییم که این پلتفرم در خصوص حفظ اطلاعات بهترین عملکرد را دارد و هیچ فردی غیر از فضای گفتگو به اطلاعات و پیام ها دسترسی نخواهد داشت. با توجه به اینکه تمامی پیام ‌ها رمزگذاری شده هستند، ایمنی و امنیت ارتباط و حریم خصوصی کاملاً حفظ می شود.
  • هزینه کم: در مقابل روش‌ های بازاریابی که هزینه ‌های زیادی را در پی دارند، بازاریابی از طریق واتساپ بسیار مقرون به صرفه است. تنها چیزی که کاربر نیاز دارد این است که این برنامه را نصب و به اینترنت متصل شود. با توجه به اینکه درصد مراجعه به واتساپ در طی یک روز برای کاربر بسیار زیاد است، به راحتی می توان از این روش با هزینه بسیار کم وضعیت فروش را بهبود بخشید و کسب و کار و برند را بهتر معرفی کرد.

مراحل واتساپ مارکتینگ

مراحل واتساپ مارکتینگ

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی در واتساپ چند مرحله را باید طی کنید. قطعاً اگر از استراتژی خوبی برای واتساپ مارکتینگ استفاده کنید، تاثیر بسیاری را در کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد. از طریق واتساپ مارکتینگ کسب و کارها می توانند برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده کنند. در مقابل باید خط مشی و دستورالعمل‌ های واتساپ را رعایت و به حریم خصوصی و ترجیحات کاربران نیز احترام بگذارند.

پروفایل تجاری

اگر کسب و کار کوچکی دارید باید برای شروع یک حساب تجاری ایجاد کنید. پس از اینکه WhatsApp Business را دانلود کردید، از شما درخواست می شود که با شرایط خدمات موافقت کنید. سپس برای تایید باید شماره تلفن خود را ارسال و نمایه کسب و کار خود را تکمیل کنید. اگر دارای کسب و کار بزرگتری هستید باید از WhatsApp Business Api استفاده کنید.

صرف نظر از اینکه از کدام نسخه واتساپ استفاده می کنید، داشتن یک پروفایل تجاری تایید شده می تواند تضمینی باشد که شما در واتساپ کسب و کار قانونی انجام می دهید. این موضوع کمک می کند تا بتوانید اعتماد کاربران را جلب و این نوید را بدهید که آنها با یک کسب و کار معتبر در ارتباط خواهند بود. داشتن یک پروفایل تجاری به معنای حضور حرفه ‌ای شما در واتساپ است.

تعیین اهداف

اهداف خود را مشخص کنید. مانند سایر استراتژی ‌های دیگر که برای بازاریابی استفاده می کنید، در این حوزه نیز باید برای پیاده سازی استراتژی ‌های خود ابتدا اهداف خود را مشخص کنید. از این طریق می توان پی برد که آیا واتساپ مارکتینگ می تواند شما را به موفقیت برساند یا خیر. اهداف شما می تواند متفاوت باشد، افزایش ترافیک وب سایت، افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و ده ‌ها اهداف دیگر که می توان از طریق واتساپ مارکتینگ به آنها دست پیدا کرد.

مخاطب هدف

برای ایجاد یک محتوای دقیق و مفید ابتدا باید مخاطب خود را شناسایی کنید. تا حدود زیادی می توان گفت موفقیت استراتژی ‌های واتساپ مارکتینگ به مخاطبان شما بستگی دارد. ممکن است دستیابی به مخاطب هدف کمی طولانی باشد، اما نتایج قابل توجهی را دریافت خواهید کرد. با مطرح کردن برخی از سوالات از جمله این که نیاز کاربر چیست؟ محصول و خدمات شما چگونه می تواند نیاز کاربر را برطرف کند؟ چرا باید محصول و خدمات شما توسط کاربر انتخاب شود و کاربر از طریق محصول و خدمات شما چه نتیجه ‌ای را خواهد گرفت؟ پاسخ های جالبی را دریافت خواهید کرد. قطعاً از طریق پاسخ به این سوالات می توانید پروفایلی را ایجاد کنید که با کاربران هدف شما همسو باشد.

ایجاد یک لیست

برای بازاریابی در پلتفرم واتساپ شما باید به مخاطبان بیشتر دسترسی پیدا کنید. با ایجاد یک فرم که می تواند همراه با تخفیف باشد، می توانید انگیزه ‌ای را برای کاربران ایجاد کنید تا به آدرس واتساپ شما بیایند. اما فرم‌ ها را چگونه می توانید در دسترس کاربر قرار دهید؟

  • وب سایت ‌ها: اگر طراحی وب سایت انجام داده ‌اید، می توانید در صفحه اصلی و یا سایر صفحات وب سایت فرم را قرار دهید و به کاربر این اجازه را دهید که از طریق این فرم در واتساپ مشترک شما شود.
  • رسانه ‌های اجتماعی: اگر به غیر از واتساپ در سایر رسانه‌ های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و موارد دیگر فعالیت دارید، می توانید فرم اشتراک را در پست‌ ها، استوری ‌ها و بیو خود قرار داده و برند خود را تبلیغ کنید.
  • ایمیل: اگر در گذشته در بخش ایمیل فعالیت گسترده ‌ای داشته ‌اید، می توانید از این فضا استفاده کنید و کاربران را دعوت کنید تا از کانال‌ واتساپ شما دیدن کنند.
  • فروشگاه حضوری: اگر کسب و کار شما فیزیکی است، به این معنا که در یک فروشگاه یا مغازه فعالیت می کنید، می توانید از طریق کدهای QR مشتریان را به واتساپ هدایت کنید.

ایجاد محتوای قوی و قانع کننده

ایجاد محتوای قوی و قانع کننده

قطعاً یکی از روش ‌های موثر در واتساپ مارکتینگ این است که بتوانید محتوای جذاب را تولید و آن را به اشتراک بگذارید. محتواهایی که مرتبط و جالب هستند می توانند مخاطبان شما را افزایش دهند. پس از اینکه مخاطب هدف خود را شناسایی کردید، اینک باید یک محتوای جذاب را آماده کنید تا کاربران بتوانند با بخش ‌های مختلف کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به اینکه واتساپ قابلیت ‌های پیام رسانی بسیاری از جمله تصاویر و ویدیو دارد، از تمام این قابلیت ‌ها استفاده کنید.

شخصیت برند

برای موفقیت در واتساپ مارکتینگ باید برای برند خود شخصیت در نظر بگیرید. شخصیت برند می تواند مجموعه ‌ای از ویژگی ‌ها، نگرش ‌ها و ارزش ‌های شما باشد. با بررسی کسب و کار خود می توانید به برخی از صفات منحصر به فرد دست پیدا کنید، با رسیدن به برخی از ویژگی ‌های خاص، لحن محتوا مشخص و می توان مخاطب هدف را درگیر کرد.

ارائه پشتیبانی

اگر به کاربران خود پیام ارسال می کنید و آن را پاسخ می دهند، وارد تعامل شوید و پشتیبانی به موقع را ارائه دهید. ارائه پشتیبانی شرایطی را فراهم می کند که کاربر همچنان شما را دنبال کند. ارائه پشتیبانی به معنای این است که شما پاسخ سریع به کاربر می دهید. با توجه به نظرسنجی ‌ها بیشتر افراد پاسخ دهی سریع را در اولویت خود برای دنبال کردن یک برند و کسب و کار در نظر می گیرند. می توانید از پاسخ ‌های قالب‌بندی شده برای سوالات رایج استفاده کنید. استفاده از ربات چت‌ ها می توانند در این بخش بسیار کمک کننده باشند. اگر می خواهید تعهد خود را نسبت به کاربران نشان دهید، در بخش پشتیبانی سعی کنید حضوری فعالانه داشته باشید.

بهینه سازی

در صورتی استراتژی واتساپ مارکتینگ می تواند با نتایج موفق ظاهر شود که نسبت به نتایج و اهدافی که در نظر گرفته‌ اید، فاصله ‌ها نزدیک باشد. اگر می خواهید به نتایج دسترسی پیدا کنید باید اطلاعات را جمع آوری کنید، اگر از WhatsApp Business Api استفاده می کنید شرایطی ایجاد شده است که می توانید نسبت به میزان مشارکت کاربران دسترسی پیدا کنید. از طریق یک گزارش گیری ساده می توانید درک کاملی از موفقیت استراتژی ‌های بازاریابی واتساپ خود دریافت کنید.

نکات مهم در واتساپ مارکتینگ

اگر می خواهید در واتساپ مارکتینگ همچون لینکدین مارکتینگ به موفقیت‌ های بیشتری دسترسی پیدا کنید، چند نکته را به خاطر داشته باشید.

  • تنها به پیام ‌های تبلیغاتی متکی نباشید و پیام‌ های آموزشی و سرگرمی را نیز تهیه و ارسال کنید. بهتر است پیام‌ ها کوتاه، مختصر اما مفید باشند. تعادل را در ارسال پیام ‌ها رعایت کنید، از ارسال پیام در حجم خیلی زیاد و یا حجم خیلی کم پرهیز کنید.
  • توجه داشته باشید که برای بازاریابی در واتساپ می توانید پیام ‌های خود را به صورت تکی برای کاربران ارسال کنید و امکان ارسال گروهی به مخاطبان وجود ندارد بنابراین شما باید از WhatsApp Business و WhatsApp Business Api استفاده کنید تا بتوانید ارسال پیام را به صورت گسترده ‌تر انجام دهید. از WhatsApp Business برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک و از WhatsApp Business Api برای بازاریابی کسب و کارهای بزرگ استفاده می شود. هر یک از این ابزارها با ویژگی ‌های قوی، شرایطی را فراهم می کنند تا کسب و کارها بتوانند به موفقیت ‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند.

استراتژی محتوای مناسب در واتساپ مارکتینگ

استراتژی محتوای مناسب در واتساپ مارکتینگ

استراتژی محتوای مناسب در واتساپ می تواند در موفقیت شما بسیار تاثیرگذار باشد. اگر نمی دانید چه محتوایی را باید تولید کنید، پاسخ چند سوال را بدهید. برای چه کسی محتوای واتساپ باید ایجاد کنید؟ چگونه می توانید از طریق محتوا برای مشتری ارزش قائل شوید؟ چه محتوایی را می توانید علاوه بر واتساپ در پیام رسان ‌های دیگر نیز ارسال کنید؟ چه محتوایی برای واتساپ مناسب است؟ چه اطلاعاتی باید در محتوا ارائه شود؟ با پاسخ به این سوالات می توانید نسبت به محتوایی که قصد آماده‌سازی آن را دارید نزدیک ‌تر شوید.

  • زمانبندی: برای ارسال محتوا باید به زمان توجه داشته باشید. طبق تحقیقات در ساعت صبح و پایان عصر بیشترین نرخ کلیک در واتساپ انجام می شود.
  • لحن: در نظر گرفتن لحن در پیام بسیار مهم است. استفاده از لحن غیر رسمی و دوستانه همچنین استفاده از دو ایموجی لایک و لبخند می تواند تاثیر بیشتری در محتوا داشته باشند.
  • میزان کاراکتر: پیام‌ های تبلیغاتی که در واتساپ تولید می شوند با سه هدف تمرکز بر بازاریابی، تمرکز بر فروش و تمرکز بر روابط تولید می شوند. محتوای بازاریابی معمولا نسبتا کوتاه است و حدود ۱۵ کلمه دارد، پیام‌ های فروش می توانند کوتاه ‌تر و در حدود ۸ کلمه باشند و در خصوص پیام ‌های روابط عمومی که باید تقریباً اطلاعات مهمی را درج کرد، می توان آنها را طولانی در نظر گرفت، اما نه بسیار طولانی.

انواع محتوا در واتساپ مارکتینگ

برای تبلیغات اینترنتی کسب و کار در واتساپ، انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید از آنها برای تعامل با مشتریان بالقوه و افزایش فروش خود استفاده کنید. در ادامه برخی از محتواهای اصلی که برای ارتقای کسب و کار شما مفید خواهند بود را معرفی خواهیم کرد.

 پیام متنی

از طریق ارسال پیام متنی به مشتریان می توان در خصوص محصولات جدید، تخفیفات و تغییر در نوع فروش اطلاع رسانی خود را انجام دهید. از آنجا که شما تنها از طریق متن می خواهید با کاربر ارتباط برقرار کنید، باید یک متن استاندارد را در نظر بگیرید. متن نباید از لحاظ نگارشی و املایی خطا داشته باشد، افکار خود را به ساده ‌ترین روش ممکن به صورت متن بیان کنید تا کاربر درک بهتری داشته باشد.

متن نباید خودمانی باشد آن را با لحن جدی اما ساده در نظر بگیرید، بیشتر کسب و کارهایی که می خواهند اعتماد کاربران را به دست آورند، باید جدیت در کار خود را در تبلیغات نیز نشان دهند. محتوای متن شما باید مرتبط با کسب و کار شما باشد و از هرگونه پیام غیر مرتبط باید خودداری کنید. با آماده کردن محتوای متنی آن را در گروه تجاری خود در واتساپ منتشر کنید.

توصیه می شود تنوع در پیام متنی را رعایت کنید. اگر یک پیام متنی را در فاصله کوتاه مدت در گروه منتشر کنید، قطعاً دستاورد جدیدی را به دست نخواهید آورد و حتی امکان دارد افراد گروه را ترک کنند. اطلاعات را سعی کنید به صورت خلاصه اما مفید در نظر بگیرید تا کاربر نسبت به خواندن متن ترغیب شود. بسیاری از کاربران با توجه به اهمیت زمان متن ‌های طولانی را نمی خوانند.

محتوای تصویری

از طریق اشتراک گذاری تصاویر و گرافیک ‌های جذاب بصری می توانید محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید. برای تبلیغ کسب و کار خود محتوای تصویری می تواند بهترین گزینه باشد. هرچه میزان کیفیت تصاویر شما بالاتر باشد، کاربر تمایلی بیشتری به دنبال کردن محتوای شما خواهد داشت. می توانید از طریق برخی از نرم‌افزارها چندین عکس را در قالب یک عکس تنظیم و در گروه منتشر کنید.

برای دریافت نتیجه بهتر توصیه می شود از تصاویر مرتبط با کسب کار خود استفاده کنید. برخی از کاربران واتساپ را به گونه ای تنظیم می کنند که تصاویر به صورت خودکار دانلود می شوند. اگر تصاویر با کیفیت را در گروه منتشر کنید، با دانلود خودکار می توانند تاثیرگذار باشند. توجه داشته باشید که از انتشار تصاویر زیاد خودداری کنید، علاوه بر این که گالری تلفن همراه با عکس ‌های تکراری پر می شود، بسیاری از کاربران برای از دست ندادن حجم اینترنت خود، گروه را ترک خواهند کرد. در برخی از موارد می توانید برای تصاویر توضیحات کوتاهی را در نظر بگیرید تا کاربر ارتباط بهتری را برقرار کند.

 محتوای ویدیویی

یکی از راه ‌های تاثیرگذار برای معرفی برند، ارسال محتوای ویدیویی است. آپلود ویدیوهای تبلیغاتی کوتاه یا آموزشی با هدف نشان دادن ویژگی‌ های خاص یک محصول یا خدمات، بسیار تاثیرگذار است. از طریق ویدیو می توانید برخی از اطلاعات و ویژگی ‌های محصولات و خدمات خود را به کاربر معرفی کنید. گرچه از واتساپ بیشتر برای محتوای متنی استفاده می شود اما انتشار ویدیو با حجم کم نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

کیفیت بالا، حجم کم، زمان کوتاه و محتوای مرتبط از مهم ترین ویژگی های ویدیو در واتساپ است. اگر ویدیو آماده شما زمان زیادی دارد، بهتر است آن را در سایر پلتفرم ‌ها از جمله آپارات آپلود کنید و برای دسترسی کاربران واتساپ به ویدیو خود، لینک آن را در گروه قرار دهید تا از این طریق ویدیو شما دیده شود.

پیام صوتی

در واتساپ مارکتینگ ارسال پیام صوتی به مشتریان یکی از شیوه‌ های تعامل شخصی است. اما می توان پیام صوتی را در گروه نیز منتشر کرد. بسیاری از افراد از طریق محتوای صوتی می توانند جزئیات و اطلاعات را دقیق ‌تر و بهتر بیان کنند. از سوی دیگر برخی از افراد شنونده‌ های خوبی هستند و تمایل ندارند متن‌ های طولانی را بخوانند. از این فرصت استفاده کنید و در گروه کسب و کار خود محتوای صوتی را نیز قرار دهید.

بهتر است از گویشی استفاده کنید که برای همه کاربران قابل فهم باشد. از آنجا که واتساپ یک پلتفرم سراسری است و همه افراد در تمام کشور می توانند در گروه‌ های واتساپ عضو شوند، بهتر است از گویشی استفاده شود که برای تمامی افراد قابل فهم باشد. برای ایجاد یک محتوای صوتی با کیفیت توصیه می شود مطالب مورد نظر را بر روی کاغذ پیاده و با چند بار مطالعه آن را به صورت دقیق ضبط کنید. هرچه محتوای صوتی به صورت محاوره ‌ای تر باشد، می توانید با کاربر ارتباط بهتری برقرار کنید.

 

پی‌دی‌اف و اسناد

می توانید به راحتی کاتالوگ‌ ها، بروشورها و اسناد آموزشی را برای دسترسی کاربر به اطلاعات دقیق، به صورت PDF در واتساپ منتشر کنید. نمی توان گفت تمام مسیرهای استراتژی بازاریابی محتوا می توانند موفقیت آمیز باشند. از طریق تجزیه و تحلیل می توانید به درک مشخصی از بازخورد محتواها داشته باشید تا استراتژی را تغییر و یا آن را با قدرت ادامه دهید.

روش های بازاریابی در واتساپ

استاتوس

یکی از راه‌ های تبلیغات از طریق واتساپ این است که بنرهای تبلیغاتی خود را از طریق استاتوس منتشر کنید. می توانید بنرهای تبلیغاتی خود را پشت سر هم و به صورت خودکار در استاتوس منتشر کنید. از مهمترین مزیت ‌ها این است که شما می توانید کسانی که استاتوس را بازدید کرده ‌اند، ببینید و از میزان پیگیری استاتوس ‌ها توسط کاربران مطلع شوید. محدودیتی در انتشار محتوا در استاتوس وجود ندارد و می توانید به صورت ادامه دار محتواهای خود را منتشر کنید. از معایب این روش این است که تنها کسانی می توانند این تبلیغات را مشاهده کنند که شماره شما را ذخیره داشته باشند. همچنین ار استاتوس استقبال بسیار کمی می شود و در نتیجه بازدهی بسیار پایینی خواهد داشت.

برادکست

روش دیگر این است که از برادکست استفاده کنید. با ورود به برنامه واتساپ و قسمت سه نقطه، برادکست را انتخاب و یک لیست مخاطب ایجاد کنید. زمانی که پیام تبلیغاتی خود را آماده کردید، با ورود به این لیست می توانید می توانید پیام خود را برای هر یک از مخاطبین منتشر کنید، حذف و اضافه کردن کاربران در این لیست نیز امکان‌پذیر است. از مزیت این روش این است که شما می توانید به سرعت پیام متنی را به کاربر مورد نظر خود ارسال کنید. از معایب آن این است که شما باید شماره تلفن کاربر را ذخیره داشته باشید، در نتیجه این روش بازدهی بسیار پایینی خواهد داشت.

سخن پایانی

استفاده از شبکه ‌های اجتماعی رونق بسیار خوبی گرفته است و فضای مناسبی را برای تبلیغات و معرفی کسب و کارها ایجاد کرده اند. بازاریابی شبکه‌ اجتماعی کمک کرده است که کسب و کارها بتوانند به مخاطب هدف بیشتر نزدیک شوند و خدمات و محصولات خود را بهتر معرفی و از این طریق بازخورد بهتری دریافت کنند. در کنار اینستاگرام مارکتینگ که توانسته در این زمینه بسیار موفق عمل کند، واتساپ نیز یکی از پلتفرم‌ های محبوب است که در زمینه بازاریابی توانسته نظر کاربران را جلب کند.

اگر قصد دارید از این پلتفرم برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنید، تیم تخصصی دارکوب تمامی مراحل بازاریابی را در این پلتفرم برای کسب و کار شما انجام می دهد. به کارگیری استراتژی ‌های قوی از سوی تیم حرفه ‌ای دارکوب در موفقیت کسب و کار شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. از این فرصت استفاده کنید و بازاریابی کسب و کار خود را از طریق واتساپ به کارشناسان با تجربه‌ دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته