دیجیتال مارکتینگ با واتس اپ

نوشته شده توسط دارکوب

ما از پیام رسان ها برای گپ زدن با دوستان و خانواده، به اشتراک گذاشتن افکار، ایده ها و احساسات خود استفاده می کنیم. این اغلب یک فضای خصوصی است، بدون تبلیغات اینترنتی. به دلیل محبوبیت این پیام رسان ها، استفاده از آنها در تبلیغات اینترنتی و بازاریابی های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است.

دیجیتال مارکتینگ واتس اپ نوعی بازاریابی برپایه پیام رسان (Messenger)  است که به معنای تبلیغ یک برند از طریق واتس اپ است. این امکان به برندها کمک می کند تا به مخاطبان زیادی دست یابند، روابط قوی با مشتریان ایجاد کنند و فروش را افزایش دهند.

چرا باید از دیجیتال مارکتینگ از طریق واتساپ برای تجارت خود استفاده کنید؟

واتس اپ محبوب ترین پلتفرم پیام رسان در جهان است. در سال 2020، تعداد مخاطبان آن به 2 میلیارد کاربر فعال در ماه افزایش یافته است. این پیام رسان سومین رتبه محبوبیت را بعد از فیس بوک و یوتیوب در سراسر دنیا دارد. این روش بازاریابی برای مشاغلی که می خواهند با مخاطبان کشورهای در حال توسعه ارتباط برقرار کنند، ضروری است. به عنوان مثال، 340 میلیون کاربر ماهانه واتس اپ در هند و تقریبا 100 میلیون کاربر در برزیل وجود دارد. با این حال، این پلتفرم همچنین یک انتخاب عالی برای تبلیغات در بازار ایالات متحده هم هست،68 میلیون آمریکایی حداقل یک بار در ماه به WhatsApp دسترسی دارند. نقطه جالب این است که این برنامه مورد توجه گروه سنی 25 تا 34 سال است. اما می‌توانید با اطمینان سن 18 تا 44 را هدف قرار دهید زیرا میزان استفاده در بین نوجوانان و بزرگسالان تقریباً به یک اندازه است.

بازاریابی از طریق واتساپ به شما امکان می دهد با مشتریان خود در ارتباط باشید، بیش از نیمی از کاربران واتس اپ هر روز برنامه را چک می کنند. ویژگی مهم دیگر آن این است که می توانید مطمئن باشید که آنها پیشنهادات شما را دریافت خواهند کرد، زیرا 98٪ پیام های متنی که ارسال می شوند، توسط کاربر باز شده و خوانده می شوند.

نکته دیگر اینکه مشتریان شما عاشق این نوع کانال ارتباطی هستند. آنها به برندهایی که دارای برنامه های چت هستند، بیشتر اعتماد دارند، 53٪ از کاربران آن می گویند از شرکت هایی که می توانند از طریق چت به آنها دسترسی داشته باشند راحت تر خرید می کنند.

قابل ذکر است که در این پلتفرم هیچ تبلیغات جذابی وجود ندارد و شما واقعاً باید قدم‌هایی بردارید تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید بدون اینکه آزاردهنده باشید. باید بازاریابی محتوایی را با تولید محتوای منحصر به فرد قوت ببخشید.

برای مثال می توان از برند سس مایونز Hellman با کمپین بازاریابی واتس اپ خود به نام WhatsCook یاد کرد که به مصرف کنندگان برزیلی تجربه ای متفاوتی ارائه داد.

هنگامی که مشتریان برای این کمپین به صورت آنلاین ثبت نام کردند، از آنها خواسته شد تا عکس هایی از اقلامی که در یخچال خود گذاشته اند ارسال کنند تا سرآشپزهای هلمن بتوانند آنها را راهنمایی کنند که با مواد موجود چه چیزی درست کنند. از طریق واتس اپ، کاربران می توانستند خدمات و راهنمایی های مستقیم و شخصی بیشتری دریافت کنند که مشکلشان بلافاصله حل می شد. این روند ثابت کرد که چگونه پیام‌رسانی تلفن همراه از طریق واتس‌اپ می‌تواند بهترین پلتفرم برای رفع نیازهای خاص مصرف‌کنندگان باشد. این کمپین 13000 ثبت نام ایجاد کرد که باعث موفقیت بزرگی در برزیل شد و سپس در شیلی، اروگوئه و آرژانتین راه اندازی شد.

با این حال، دلایل بیشتری برای پیاده سازی WhatsApp در استراتژی بازاریابی اینترنتی شما وجود دارد.

اغلب مردم، با تغییر آی پی یا مسدودکننده های تبلیغات اینترنتی، از خود در برابر جریان گسترده تبلیغات محافظت می کنند. اما در واتساپ می توان با ارائه گفتگوهای طبیعی، معنادار و واقعی به آنها، شانس توجه و به یاد ماندن برندتان را افزایش دهید.

در اینجا حقایق چشمگیرتری وجود دارد که شما را متقاعد می کند دیجیتال مارکتینگ با WhatsApp ارزش یک بار دیدن را دارد:

  • 80 درصد از پیام های واتس اپ در عرض پنج دقیقه مشاهده می شوند.
  • میانگین نرخ بازکردن پیام و خواندن آن نزدیک به 99٪ است.
  • کاربران به بیش از 40 درصد از پیام های خود پاسخ می دهند.

برای یادگیری چند مزیت بیشتر این روش مارکتینگ، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ واتساپ برای کسب و کار شما

  • روابط عمیق با مشتریان
  • فروش بهتر و بیشتر
  • هزینه کمتر بازاریابی

استفاده از پیام رسان ها یک فرصت طلایی برای بهبود استراتژی دیجیتال مارکتینگ شماست. استفاده از واتساپ برای ارتقای کسب و کار شما نتایج مثبتی خواهد داشت که در ادامه به آنها می پردازیم.

روابط عمیق با مشتریان

بیش از 55 درصد از مردم در صورت استفاده از برنامه های پیام رسان، احساس ارتباط بیشتری با یک برند دارند. بازاریابی با واتس اپ، یک استراتژی بدون ریسک برای ایجاد روابط عمیق و طولانی با مشتریان تبدیل شده است. حفظ چنین ارتباطی به نوبه خود به برندها کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهند زیرا حفظ مشتری 5 تا 25 برابر ارزان تر از جذب آن است.

از سوی دیگر، واتس اپ مجموعه ای قوی از ویژگی های شخصی سازی را برای کسب و کار را فراهم می کند. به عنوان مثال، می توانید پیام های خوش آمدگویی شخصی، پیشنهادات ویژه، تبریک تولد و غیره را برای مشتریان خود ارسال کنید. چنین رویکردی مشتریان را بیشتر با یک برند درگیر می کند. آمار ها نشان می دهد که بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان می گویند که با پیام های بازاریابی که برایشان ارسال می شود در ارتباط هستند.

فروش بهتر و بیشتر

دیجیتال مارکتینگ با واتساپ به نوعی همانند عصای جادویی برای فروش شما عمل می کند. با اضافه کردن شماره تلفن واتس اپ در وب سایت خود، ممکن است منجر به افزایش 27 درصدی فروش محصولات خود شوید.

به نظر می رسد فرصت دستیابی به یک برند از طریق هر برنامه پیام رسان به تنهایی باعث ایجاد اعتماد به مشتریان بالقوه می شود. کاربران حداقل 66 درصد نسبت به خرید از یک شرکت در صورتیکه در یک پیام رسان  فعال باشند، خوش بین هستند.

علاوه برآن، می توانید واتس اپ را یک کانال فروش مستقل برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. با تمایل رو به رشد مردم برای خرید از طریق برنامه های پیام رسان، تقریباً 60 درصد از مصرف کنندگان معتقدند که در آینده از پیام رسان ها، بیشتر برای خرید استفاده خواهند کرد.

هزینه کمتر بازاریابی

واتس اپ یک کانال مارکتینگ بسیار مقرون به صرفه است. امکانات این پلتفرم برای مشاغل کوچک بسیار فریبنده است. تنها چیزی که برای رسیدن به آن نیاز دارید نصب برنامه و دسترسی اتصال به اینترنت است.

در همین حال، احتمال اینکه پیام شما به دست مشتری برسد بسیار زیاد است. به طور متوسط، یک کاربر روزانه بیش از 23 بار واتساپ را چک می کند.

دیجیتال مارکتینگ با واتس اپ باعث ایجاد تعامل بیشتر و در نتیجه بهبود فروش می شود. به شما امکان می دهد روابط با کیفیت و عمیقی با مشتریان ایجاد کنید. از نظر هزینه نیز این نوع بازاریابی هیچ هزینه ای ندارد. برای یادگیری نحوه ساخت استراتژی دیجیتال مارکتینگ با واتساپ، ادامه مطلب را بخوانید.

 

ارسال پیامک یا استفاده از پیام رسان؟

هنگامی که واتس اپ تا پایان سال 2019 به 6/27 میلیون کاربر فعال در بریتانیا رسید، اکثر مصرف کنندگان بر این باور بودند که این روند  جایگزینی برای پیامک (SMS) است. با توجه به سرعت ثبت نام مصرف کنندگان در این برنامه پیام رسانی این روند ممکن است یه حقیقت نزدیک باشد.

اگرچه امروزه بیشتر مصرف کنندگان هنوز از پیامک استفاده می کنند، اما در اکثر کشورهای اروپایی این مورد کمی متفاوت است. اکثر کاربران تلفن همراه در بریتانیا واتس اپ را به عنوان برنامه پیام رسانی اصلی ترجیح می دهند. این به این دلیل است که در مقایسه با پیامک، مقرون به صرفه است.

امروزه، بسیاری از مشتریان به دلیل مقرون به صرفه بودن و قابل اطمینان بودن واتس اپ از آن استفاده می کنند و استفاده از آن رو به رشد است. همانطور که آمار ها گزارش می دهند، از تمام کاربران فعال تلفن همراه در بریتانیا، حداقل 80٪ به طور فعال از WhatsApp برای ارسال پیام استفاده می کنند.

استراتژی بازاریابی واتس اپ

  • اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد خود را مشخص کنید
  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید
  • نسخه Business اپلیکیشن واتساپ را دریافت و نصب کنید
  • برای برندتان شخصیت بسازید
  • لیست مخاطبین خود را دسته بندی کرده و بسازید
  • ارتباطات خود را طراحی کنید
  • خود را برای ارائه خدمات عالی به مشتریان آماده کنید.

یک استراتژی خوب برای تولید محتوا، زیربنای اثربخشی هر نوع بازاریابی است. این موضوع شما را قادر می سازد تا گام های خود را برنامه ریزی کنید و اگر مشکلی پیش آمد مسیر خود را تغییر دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی واتس اپ خود را بسازید و نتایج عالی کسب کنید.

  1. اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد خود را تعریف کنید

برای شروع استراتژی بازاریابی واتس اپ، اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید. این مرحله به شما کمک می کند توجه خود را بر روی فعالیت های معنادار متمرکز کرده و روی چیزهای غیر ضروری خط بکشید. سعی کنید به اهداف تجاری فکر کنید که می توانید با استراتژی بازاریابی واتس اپ خود، آنها را دنبال کنید. شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را مشخص کنید که به شما کمک می کند بفهمید آیا به این اهداف رسیده اید یا خیر. KPI که مخففKey Performance Indicator  است، نوعی متغیر قابل اندازه‌گیری است که نشان می‌دهد چگونه یک شرکت به اهداف کلیدی کسب‌وکار خود رسیده است. برای مثال اگر کسب و کار شما با حفظ مشتریان مشکل دارد، می توانید با ارسال پیام های تبلیغاتی از طریق واتس اپ با آنها در ارتباط باشید. در این مورد، KPI  های شما ممکن است کلیک ها، تعامل و نرخ حفظ مشتری باشد.

روی خط اول پیام خود تمرکز کنید. هنگامی که پیام واتس اپ را برای مخاطبان خود ارسال می کنید، احتمال اینکه آنها پیام شما را باز کنند به خط اول پیام شما بستگی دارد که در نوار اعلان و داشبورد چت WhatsApp نیز ظاهر می شود. اهمیت خط اول پیام WhatsApp خود را همانند عنوان موضوع یک ایمیل در نظر بگیرید.

  1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

شناخت مخاطبان هدف زیربنایی تمام تلاش های بازاریابی شماست و موفقیت آنها را مشخص می کند. شما می توانید چندین روش را برای تعیین مخاطب هدف خود امتحان کنید. برای مثال این سوالات را از خود بپرسید:

– چرا مردم از محصول شما استفاده می کنند؟

– چه ارزشی می خواهند از آن بگیرند؟

– آنها می خواهند به چه نتایجی دست یابند؟

  1. نسخه تجاری اپلیکیشن واتساپ را دریافت کنید

برای رفع نیازهای شرکت های کوچک و بزرگ، واتس اپ یک اپلیکیشن مستقل به نام WhatsApp Business راه اندازی کرده است. این ابزار دارای برخی از ویژگی های اضافی مفید است، مانند:

– یک پروفایل تجاری به همراه اطلاعات ضروری همانند درج آدرس، ساعات پاسخگویی، توضیحات کسب و کار، آدرس ایمیل و وب سایت شما.

– امکان ایجاد کاتالوگ محصولات به همراه دسته بندی آنها که به نوعی ویترین مجازی کوچکی از محصولات شما است.

– برچسب ها (Labels) برای سازماندهی چت شما با مشتریان. به عنوان مثال، می توانید مکالمات را بر اساس مراحل فروش برچسب گذاری کنید.

– پاسخ های سریع و خودکار برای حفظ ارتباط با مشتریان و ارائه پاسخ های فوری.

– نظارت در ردیابی پیام های ارسالی، تحویلی، دریافتی و خوانده شده.

  1. شخصیت سازی برای برندتان

مردم ترجیح می دهند با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند، نه یک پروفایل تجاری خشک و بی روح.  بنابراین، برای انجام موفقیت آمیز بازاریابی واتس اپ، باید شخصیت برند خود را شکل دهید. شخصیت برند مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌های برند شما است.

اغلب برندهای معروف در بازار، همگی شخصیت یا نوعی تعریف از خود ارائه می دهند. به عنوان مثال، اپل خلاق و روشنفکر به نظر می رسد، فانتا، شاد و راحت، نایک، پرشور و نیرومند است. نام تجاری شما نیز احتمالاً شخصیتی نیز دارد. سعی کنید آن را کشف کنید و معنی‌دارترین صفات را برای آن پیدا کنید. این شخصیت زیربنای لحن صدا و ارتباطات شما با مشتریان احتمالی در واتس اپ خواهد بود.

این احساس را ایجاد کنید که مشتریان شما با یک شخص سروکار دارند. سعی کنید از نام یک شخص به عنوان امضا استفاده کنید که البته بهتر از نام یک شرکت کار می کند.

  1. یک لیست مخاطب بسازید

اگر می خواهید از واتس اپ به عنوان چیزی بیشتر از یک راه برای پشتیبانی مشتری استفاده کنید، به لیست مخاطبین نیاز دارید. واتس آپ به وضوح گفته است که شما فقط در صورتی می توانید در واتس اپ با افراد تماس بگیرید که شماره تلفن همراه خود را به شما داده باشند یا موافقت کرده باشند که از طریق واتس اپ با شما تماس بگیرند. بهترین راه برای به دست آوردن و گرفتن مخاطبین جدید، استفاده از فرم های اشتراک است. آنها را در صفحات مختلف وب‌سایت خود قرار دهید و با استفاده از پیشنهادات ویژه همانند مانند کتاب الکترونیکی رایگان یا تخفیف، آنها را ترغیب به پر کردن فرم ها و ارائه مشخصات خود کنید.

مشخص کنید که کاربران بیشتر تمایل به دریافت اخبار و یا ارتباط از طریق چه پلتفرم پیام رسانی را دارند. از طریق ایمیل، واتس‌اپ، پیام‌رسان فیسبوک و غیره. این حرکت به شما امکان می دهد از طریق کانال هایی که مشتریان ترجیح می دهند، با آنها ارتباط برقرار کنید. به نوبه خود، چنین رویکردی باعث ایجاد تعامل بالاتر و افزایش ارتباطات می شود.

به یاد داشته باشید که مخاطبان خود را برای ارسال مرتبط ترین پیشنهادات و ارائه تجربیات شخصی تقسیم بندی کنید.

  1. ارتباطات خود را طراحی کنید

پیام‌های واتس‌اپ در مقایسه با سایر کانال‌ها دارای نرخ باز شدن و خوانده شدن چشمگیری هستند. با این حال، اگر محتوای نامرتبط یا تولید محتوای ضعیفی ارائه دهید، بازاریابی شما پایان خوشی نخواهد داشت. با مشخص کردن موضوعات اصلی و پیام‌هایی که می‌خواهید ارسال کنید، شروع کنید. سعی کنید خود را فقط به پیام های تبلیغاتی محدود نکنید. به یاد داشته باشید که مخاطبان خود را سرگرم و یا در حال آموزش نگه دارید. محتوای خود را کوتاه و مفید ارائه دهید. مردم اغلب در حال حرکت واتس اپ را چک می کنند و زمانی برای خواندن پیام های طولانی ندارند!

پیام های خود را با فایل های چند رسانه ای، مانند فیلم ها، انیمیشن ها یا تصاویر تقویت کنید. ایموجی ها در بازاریابی واتس اپ نیز مناسب هستند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید، به جای اشیاء با مضمون تجاری، صورتک ها (Emoji) را انتخاب کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد نظام ارسال پیام است. اگر هر ساعت خوانندگان خود را با پیام ها بسیار بمباران کنید، به احتمال زیاد آنها را از برند خود زده خواهید کرد. بهتر است به روش رایج ارسال 5 تا 10 پیام در هفته پایبند باشید.

  1. به مشتریان خود خدمات عالی ارائه دهید

اکثر مشتریان از برنامه های پیام رسانی برای دریافت پشتیبانی از برند مورد نظر استفاده می کنند. 59٪ از مردم معتقدند که از طریق پیام رسان ها سریعتر پاسخ می گیرند، 50٪ مشاوره و مراقبت بهتری را در این روش ارتباطی پیدا می کنند. اینجا نقطه ای است که دیجیتال مارکتینگ با واتس اپ و تبلیغات در آن به کار می آید. واتس‌اپ به برند شما اجازه می‌دهد فوراً درخواست‌ها را دریافت کرده و بلافاصله به مشتریان، پشتیبانی ارائه دهید. 28 درصد از مشتریان انتظار دریافت کمک در عرض یک ساعت را دارند و 18 درصد انتظار پاسخ فوری را دارند، در نتیجه این ویژگی بسیار مهم است.

حفظ چنین سرعتی دشوار به نظر می رسد، اما واتس اپ به شما اجازه می دهد تا پشتیبانی مشتریان را به صورت شبانه روزی ارائه دهید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که از یک ربات چت یا پاسخ های آماده به صورت پیش فرض استفاده کنید. چنین رویکردی ممکن است به شما کمک کند تا 30٪ هزینه های پشتیبانی مشتری را کاهش دهید.

به طور خلاصه، ایجاد یک استراتژی بازاریابی واتس اپ شامل تعیین اهداف، کاوش در بین مخاطبان، تولید محتوای عالی و بازاریابی محتوایی و حفظ روابط خوب با مشتریان است. برخی از برندها بر این تکنیک ها به خوبی تسلط دارند. در ادامه با برخی از امکانات واتس اپ نسخه تجاری آشنا می شوید.

آشنایی با برخی امکانات نسخه تجاری برنامه واتس اپ

همانطور که گفته شد، WhatsApp Business یک برنامه رایگان برای دانلود است که برای دو نوع سیستم عامل اندروید و آیفون موجود است و برای  صاحبان کسب و کار کوچک ساخته شده است. WhatsApp  Business  با ارائه ابزارهایی برای خودکارسازی، مرتب‌سازی و پاسخ سریع به پیام‌ها، تعامل با مشتریان را آسان می‌کند. این نکته گفتنی است که این نسخه از واتساپ، دقیقاً مانند پیام رسان واتس اپ طراحی و پیاده سازی شده است. می‌توانید از آن برای انجام هر کاری که در نسخه اصلی واتساپ عادت دارید، از ارسال پیام گرفته تا ارسال عکس، استفاده کنید.

با اپلیکیشن WhatsApp Business، می توانید زندگی شخصی و کاری خود را جدا نگه دارید. شما به راحتی می توانید جنبه رسمی و حرفه ای کسب و کار خود را به تصویر بکشید و در عین حال آن را شخصی سازی کنید. WhatsApp Business فقط برای برقراری ارتباط با مشتریان نیست. همچنین یک راه مفید برای حفظ ارتباط با کارمندان است. در واقع، برنامه های پیام رسان مانند واتس اپ توسط 79 درصد از حرفه ای ها برای ارتباط در محل کار استفاده می شود.

ایجاد لیست توزیع (Broadcast)

به طور خلاصه لیست توزیع (Broadcast) ویژگی است که در نسخه تجاری واتس آپ وجود دارد. این لیست همانند ساخت گروه (Group) در واتس آپ است با این تفاوت که اعضای آن یکدیگر را نمی بینند و پیام های ارسال شده در آن به صورت جداگانه برای آنها ارسال شده و در برنامه هم به صورت صفحه مکالمه (Chat) جداگانه نمایش داده می شود. نکته ای که در آن اهمیت دارد این است که مخاطبان باید شماره واتس آپ بیزینس شما را ذخیره کرده باشند تا هنگامی که در Broadcast پیام ارسال می کنید، آن را دریافت کنند. این ویژگی امکان ارسال همزمان پیام برای 256 مخاطب را فراهم می کند. یک کسب و کار نمی تواند یک مکالمه مداوم با کاربران داشته باشد، مگر اینکه کاربران گپ زدن با آنها را انتخاب کرده باشند. بنابراین، بازاریابی واتس‌اپ در مورد پیام‌های اسپم و بیهوده نیست.

استفاده از استوری در واتس آپ (Status)

این ویژگی همانند استوری در اینستاگرام بوده که عمر آن 24 ساعت است. می توانید مشاهده کنید که چه بازخوردی می توانید از Status های خود بگیرید. از آن برای اعلام اخبار روزانه خود همانند تخفیف ها، مسابقات و قرعه کشی ها و… استفاده کنید.

ساخت کاتالوگ (Catalog)

در سال ۲۰۱۹، واتس‌اپ ویژگی ساخت کاتالوگ‌های محصولات را راه‌اندازی کرد که به شما امکان می‌دهد محصولات خود را به نمایش بگذارید. این ویژگی پتانسیل بالایی دارد.

می توانید تا 500 محصول را به کاتالوگ محصولات WhatsApp خود اضافه کنید و برای آنها لینک هایی به وب سایت خود ایجاد کنید. مشتریان بالقوه شما ممکن است آن را مرور کنند و  برخی از محصولات را به اشتراک بگذارند یا در مورد آنها از شما سؤال بپرسند. همچنین می‌توانید اقلام کاتالوگ را برای کاربران واتس‌اپ ارسال کنید. کاتالوگ ها برای مشاغل کوچک یا کارآفرینان مشتاق بدون وب سایت نیز بسیار مفید هستند.

بررسی وضعیت مخاطبان و استفاده از ربات (Chatbot)

با ویژگی بررسی آمار پیام‌رسانی در واتس‌اپ بیزینس، می‌توانید ساعت‌هایی را که مشتریانتان بیشتر به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، را پیدا کنید و نرخ خوانده شدن پیام ها را اندازه‌گیری کنید. فراموش نکنید که می توانید از ربات برای دادن پاسخ‌های سریع امتحان کنید، این یکی دیگر از ویژگی های صرفه‌جویی در زمان است که فقط در برنامه WhatsApp Business در دسترس است. این یک راه ساده برای پاسخ به سؤالات متداول مشتریان است.

چت ربات واتس اپ یک راه عالی برای ایجاد یک تجربه کاملا شخصی و جذاب برای کاربران است. پیام ها بلافاصله روی صفحه ظاهر می شوند. هیچ تأخیر یا شکاف ارتباطی وجود ندارد.

استفاده از برچسب ها

با استفاده از این ویژگی (Labels) می توانید انبوه مشتریان خود را دسته بندی کنید. برای هر کدام از این برچسب ها لیست توزیع (Broadcast) جداگانه بسازید و عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، می‌توانید مخاطبان خود را به‌عنوان «مشتریان بالقوه»، «مشتریان موجود»، «مشتریان در انتظار» و غیره برچسب‌گذاری کرده و بخش‌بندی کنید تا به تشخیص مخاطبان خود کمک کنید و بر اساس آن به هر یک از برچسب‌ها پیام ارسال کنید و اینگونه جستجو و پاسخگویی به آنها سریع تر خواهد بود.

امکان پرداخت درون برنامه ای

WhatsApp Business در حال گسترش است و در حال اضافه کردن امکان پرداخت درون برنامه ای برای مشتریان است که بدون نصب برنامه اضافه ای این ویژگی در اختیارشان قرار بگیرد.

با مراجعه به قسمت تنظیمات و ورود به قسمت پرداخت ها (Payment) می توانید سیاست ها و اطلاعات مربوط به واریز ها را تنظیم کنید.

واتس‌اپ همچنین دارای یک سرویس Business API است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تجربه پیام‌رسانی رسمی WhatsApp خود را برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان خود بسازند. این بیشتر برای شرکت های متوسط و بزرگ در نظر گرفته شده است. همچنین، احتمال اینکه فیس بوک دیر یا زود ویژگی های بیشتری را برای بازاریابی در واتس اپ معرفی کند بیشتر است. با این حال، کسب و کارها اکنون فرصت های کافی در واتس اپ دارند.

اپلیکیشن های کمکی

برخی از نرم افزارها و ابزارهای محبوب بازاریابی واتس اپ نیز برای سهولت این فرآیندطراحی و ساخته شده اند که برخی از آنها عبارتند از:

  • Whatso
  • Rapbooster
  • WappBlaster
  • Whatsender Profile
  • Rapid Planner
  • Waam-it
  • Lead Myntra
  • WhatsHash

برخی از این ابزارها پولی و تعدادی رایگان هستند. آنها به شما در ارسال پیام های انبوه و برنامه ریزی کمپین های بازاریابی خود در واتساپ کمک می کنند.

اگر می‌خواهید استراتژی رویکرد اختصاصی‌تری داشته باشید، به کمک حرفه‌ای نیاز دارید. شرکت دارکوب در زمینه آماده سازی پروفایل تجاری، تولید محتوا و بسیاری زمینه های دیگر می تواند همراه شما باشد.

 

WhatsApp Business دقیقاً یک برنامه مملو از ویژگی نیست و در حال حاضر محدودیت هایی دارد.اما این اپلیکیشن دائماً در حال تغییر برای بهتر شدن است، بنابراین منطقی است که از این فرصت قبل از رقبای خود استفاده کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ با واتساپ یک فرصت طلایی برای تقویت برند شما و ایجاد روابط عمیق و طولانی مدت با مشتریان است. برای دستیابی به نتایج بهتر، فراتر از واتس اپ بروید و بر تمام کانال هایی که مشتریان ترجیح می دهند، تسلط داشته باشید. پیام رسان های فیس بوک و تلگرام را نیز امتحان کنید و استراتژی بازاریابی خود را با ایمیل و سایر پلتفرم ها هم امتحان کنید.

 

ماهیت هر پیام رسان به گونه ای است که کاربران می توانند در عرض یک ثانیه شما را حذف کنند و ارتباط شما از بین می رود. بنابراین مهم است که مشتریان خود را تغذیه کنید و با آنها به عنوان دوستان رفتار کنید. یک استراتژی بازاریابی ایده‌آل واتس‌اپ می تواند تأثیرات مثبتی در روند فروش شما داشته باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته