روش‌ های اصلی دیجیتال مارکتینگ کدام‌اند؟

نوشته شده توسط راضیه محمودی فرد

اگر می‌خواهید استراتژی بازاریابی کسب و کارتان را بهبود ببخشید و میزان بازدید از وب‌سایت خود و فروش محصولاتشان را افزایش دهید در این مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم دیجیتال مارکتینگ، اهمیت و روش‌های اصلی آن آشنا شوید.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (به انگلیسی: Digital marketing) نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال در اینترنت، از جمله تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌شود دیجیتال مارکتینگ درواقع به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل طراحی ‌سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی محتوا و بازاریابی موبایلی است این نوع از بازاریابی به دلیل ارزانی، فراگیر بودن، ماندگاری زیاد، شبانه‌روزی و بی‌وقفه بودن، و قابلیت ایجاد تغییرات به صورت به‌روز، هم‌زمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، جایگاه خاصی را در بین بازاریابان باز کرده‌است.

 

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی امکان یک ارتباط آسان و سریع با تعداد زیادی از مشتریان را به شما می‌دهد. با توجه به گستردگی و در حال توسعه بودن کسب وکارهای دیجیتال بخصوص در ایران، امروزه رقابت و پیشرفت در کسب و کار بدون حضور آنالین در این عرصه کاری سخت است. بنابراین، بازاریابی دیجیتال برای پیشرفت و توسعه کسب و کار امری بسیار مهم است. بازاریابی اینترنتی وابسته به فناوری‌های است که پیوسته در حال تغییر و در حال پیشرفت است، هر ساله، فناوری جدید قابلیت های بازاریابی بزرگ تر و بهتری به وجود می آورد که می توان از آنها در پیاده سازی تکنیک های بازاریابی نیز استفاده کرد بنابراین انتظار داریم که استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال نیز پیشرفت‌های مشابهی را داشته باشد در سال 2018 ، ما شاهد افزایش تعداد ربات‌های چت دارای هوش مصنوعی، تقویت تکنولوژی واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی و مکانیزه سازی های بیشتر در بازاریابی بودیم امسال، نه تنها همه موارد بالا وجود دارند، بلکه همه آنها خیلی بهتر، سریع تر و هوشمندتر نیز شده اند.

 

روش‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ نوع آنلاین

دیجیتال مارکتینگ می‌­تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین. در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌­شود، در حال حاضر روش ها و ابزارهای مختلفی برای توسعه برند در فضای دیجیتال وجود دارد، شما با استفاده از اینترنت، اپلیکیشن‌ها، موتورهای جستجو و کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال با سرعت بیشتر و دقیق‌­تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌­کنید. در این مطلب ما قصد داریم به معرفی برخی از مهم‌ترین روش های دیجیتال مارکتینگ  از توع آنلاین آن بپردازیم تمامی روش هایی که در قسمت زیر آورده شده در طراحی و اجرای بازاریابی دیجیتال بسیار مؤثر و حائز اهمیت می‌باشند.

 

 1. بازاریابی از طریق طراحی و توسعه سایت

امروزه وب سایت، بخش جدایی‌ ناپذیری از هر کسب و کار است و جستجو در اینترنت اولویت اول کاربران برای برطرف کردن نیازهای مختلفشان است. شما می‌توانید برای معرفی، بازاریابی، تبلیغ یا فروش محصولات و خدمات خود، از وب سایت استفاده کنید. طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای می‌تواند برای چندین بازار کاربرد داشته باشد و از بسیاری از خطوط تولید حمایت کند. به شما اجازه می‌دهد که با کم‌ترین هزینه محصولاتتان را حتی در خارج از کشور نیز به فروش برسانید . از جمله مزایای داشتن یک وب سایت 1.کاهش هزینه 2.بازاریابی گسترده‌تر 3.سهولت دسترسی 4.افزایش اعتبار 5.بروز بودن اطلاعات 6.مزایای مادام العمری وب سایت
در طراحی سایت خود باید توجه داشته باشیم که طراحی را به شرکت هایی بسپاریم که تجربه کافی در این زمینه دارند، تا وب سایت ما از لحاظ محتوا و سئو و هم از لحاظ ثبت در موتور های جست و جو در رتبه های اول قرار بگیرد. زیرا این کار باعث می‌شود که ما بازار هدف خود را پیدا کنیم و به بهینه سازی سایت خود رسیده باشیم.
شرکت طراحی سایت دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شده است و از معدود شرکت های طراحی سایت در تهران است که نه تنها در سراسر کشور بلکه به مشتریان خود در خارج از کشور نیز خدمات طراحی سایت ارائه می دهد. دارکوب از سال 1381 در زمینه طراحی وب سایت و سئو فعالیت دارد و تا کنون در حدود 4000 وب سایت طراحی و بهینه سازی نموده است.

 

2. بازاریابی موتورهای جستجو (SEO & SEM)

– بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو را «سئو» میگویند که از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید. سئو یک روند مناسب برای بهتر دیده‌شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج یک موتور جستجو است. معمولاً وب ‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند. کار اصلی سئو سایت پس از اتمام پروژه طراحی سایت آغاز می‌شود. در این زمان سئو سایت به شما کمک می‌کند تا به رقابت با سایت‌های دیگر بپردازید و از این طریق خود را در رتبه‌های بالاتری در نتایج جست‌وجوی گوگل قرار دهید.
بهینه‌سازی به طراحی استراتژی مناسب در تولید محتوا و نحوه‌ی طراحی سایت بستگی دارد راه‌های متعددی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد از آیتم‌هایی که به سئو سایت مربوط می‌شود، می‌توان به بهینه‌سازی متا و کلمات کلیدی سایت، طراحی و واکنش گرا بودن قالب سایت، اضافه کردن لینک‌های معتبر، محتوای به‌روز و منحصربه‌فرد، سرعت بارگذاری سایت، الگوریتم هوش مصنوعی گوگل، افزایش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند تولید پست های توییتری اشاره کرد که با بهبود این موارد می‌توان رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کرد.
بهینه‌سازی سایت، شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی، ارتباط بین کلمات کلیدی، حذف موانع مربوط به فعالیت‌های نمایه‌سازی در موتور جستجو، ترویج یک سایت، افزایش تعداد لینک‌دهنده یا لینک‌های ورودی و دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است.

– بهینه‌سازی موتور جستجو (SEM)

SEM یا بازاریابی موتور جستجو در واقع نوعی بازاریابی اینترنتی با استفاده از تبلیغات پولی است که به‌ منظور ارتقا وب‌سایت‌ها از طریق بیشتر دیده شدن آن‌ها در صفحات موتورهای جست‌وجو انجام می‌شود. برای بالا رفتن رتبه‌ی سایت از لینک‌ها و محتوای مناسب استفاده می‌شود که هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود اما اگر شرکتی بخواهد ترافیک بیشتری را جذب کند و در صفحه نتایج موتورهای جستجو قدرت مانور بیشتری داشته باشد می‌تواند هزینه کند. به این تاکتیک بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) می‌گویند. زمانی که شما چیزی را جستجو می‌کنید، وب‌سایت‌هایی که در قسمت میانی صفحه مشاهده می‌کنید، حاصل یک سئو خوب است که در دسته استراتژی‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد و وب‌سایت‌هایی که در قسمت بالا و پایین صفحه مشاهده می‌کنید، حاصل استراتژی سئو است. اگر وبسایتی نتواند از طریق محتوای مناسب یا ایجاد پیوند که پروسه‌ای طولانی مدت است به رتبه خوبی برسد؛ می‌تواند با هزینه از میانبر SEM استفاده کند. بستگی به کلیدواژه‌ها و عبارات که تا چه حد رقابتی یا پر استفاده هستند هزینه‌ها متفاوت است برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید از تکنیک‌های استراتژی‌های غیر رایگان ازجمله بازاریابی موتورهای جستجو Search Engine Marketing هم استفاده کنیم.
یکی از شرکت های طراحی سایت که در زمینه بهینه‌سازی موتور جستجو بسیار موفق عمل نموده است، شرکت طراحی سایت دارکوب می باشد، که هم اکنون بسیاری از وب سایت های طراحی شده توسط این شرکت در رتبه های اول موتور های جستجو که سر آمد آنها موتور جستجو google می‌باشد، قرار دارند.

 

3. بازاریابی از طریق تولید محتوا

بازاریابی محتوایی به فرآیندی در کسب و کار گفته می‌شود که با تولید محتوای جذاب، مفید و مجاب کننده باعث جذب و درگیر شدن مخاطبان کسب و کار می‌شود. بازاریابی باعث می‌شود تا میلیون‌ها کاربر به طور ماهانه از سایت‌ها بازدید کنند و میلیاردها تومان خرید را داشته باشند. پتانسیل و قابلیت ایجاد وفادارای به برند در بازاریابی محتوایی، بیش از هر استراتژی بازاریابی دیگر است برای اینکه در محتوا بتوانید موفق باشید، باید اصیل باشید و ارزش زیادی در محتوای خود ایجاد کنید.
از جمله دلایل اهمیت تولید محتوا ایجاد اعتماد در مخاطبان و بازدیدکنندگان و آگاهی از برند، تبدیل مخاطبان به مشتری است. اگر به طور مستمر محتوای کاربردی و ارزشمند تولید کرده و در سایت خود قرار دهید، ترافیک سایت افزایش یافته و پس از مدتی متوجه می‌شوید که مخاطبان به سایت شما جذب شده‌اند، برند شما معروف شده و مشتریانتان افزایش پیدا می‌کنند و در نهایت مخاطبان دوباره به سایت شما سر می‌زنند. در واقع محتوایه باکیفیت باعث می‌شود سایت شما در موتور جستجوی گوگل رتبه‌ بهتری کسب کند و با تغییر الگوریتم‌های گوگل نیز تغییر چندانی در رتبه سایت شما به وجود نیاید.
بازاریابی محتوا در واقع اصل و جوهره بازاریابی است و برای سیستم های بزرگ بازاریابی ضروری است و می توان از آن تقریبا در هر استراتژی بازاریابی ای استفاده کرد (از تبلیغات کلیکی گرفته تا ایمیل، شبکه های اجتماعی یا حتی رویدادهای شخصی). اگر شما سایتی دارید و یا با خواندن این دسته از مقالات تصمیم به طراحی سایت و حضور حرفه‌ای در فضای اینترنتی دارید، به یاد داشته باشید که کار شما به همین‌جا ختم نمی‌شود. درواقع کار اصلی شما از بعد از طراحی سایت آغاز می‌شود. شما باید به فکر گسترش حضور در فضای وب باشید و با استفاده از روش‌ها صحیح و اصولی در عرصه رقابت، خودی نشان دهید.

 

4. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعیSMM

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در واقع به مجموعه فعالیت‌هایی که شما روی این شبکه‌ها برای فروش بیش‌تر، آگاهی از برند و جذب کاربر انجام می‌دهید، گفته می‌شود این مجموعه فعالیت‌ها می‌تواند شامل طراحی گیمیفیکیشن برای جذب مشتری و تعامل با کاربر و تولید محتوا (هم تولید محتوای متنی و هم تولید محتوای ویدیویی) باشد. هدف از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تولید محتوایی است، که کاربر آن را در رسانه‌های اجتماعی به منظور شناساندن برند کسب و کار شما، منتشر می‌کند.
این روزها مردم وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، در آن‌جا با هم تعاملات ارتباطی گوناگون دارند و افکار و عقاید و سلایق و احساساتشان را با هم به اشتراک می‌گذرانند. شبکه‌های اجتماعی همچنین برای کسانی که می‌خواهند کسب و کارشان را رونق بدهند جای خوبی است در شبکه‌های اجتماعی شما از امکان گذاشتن فیلم‌های آموزشی و تبلیغاتی و عکس‌های مخاطب‌ پسند برخوردارید که بسیار در دنیای امروز مهم است.
دیجیتال مارکترها به شبکه‌های اجتماعی مانند یک ابزار مفید برای توسعه کسب و کارشان نگاه میکنند این ابزار آن‌چنان قوی و سودمند است که شما می‌توانید برای افزایش ترافیک سایت، جذب مشتری جدید، ارتباط با کاربران و… استفاده کنید. استفاده از شبکه های اجتماعی و بازاریابی اجتماعی نیز نیازمند دانش و اطلاعات کافی است و اگر شما با دانش و اطلاعات نا کافی سعی کنید از این ابزار ها استفاده کنید به احتمال زیاد استراتژی شما با شکست مواجه خواهد شد.

 

مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

  1. افزایش ترافیک وب سایت.
  2. افزایش نرخ تبدیل مشتری.
  3. افزایش آگاهی مخاطبان از برند.
  4. معرفی برند و ایجاد ارتباط با برند.
  5. گسترش ارتباط و تعامل با مخاطبان اصل.
  6. امکان راه‌اندازی یک کمپین کامل به شکل رایگان.
  7. هزینه‌های پائین و مناسب برای تبلیغات.
  8. دسترسی به صدها نقد و بررسی از برند یا محصولات شما.
  9. امکان نمایش ویژگی‌های منحصر به فرد تجارت شما.
  10. دریافت بک ‌لینک‌های طبیعی و افزایش ترافیک سایت.

9 تا از رسانه‌های اجتماعی که باید در سال ۲۰۲۱ استفاده کنید: فیسبوک، توئیتر، لینکدین، پیام‌رسان‌ها، اینستاگرام، یوتیوب، اسنپ چت، تیک تاک و پینترست.

 

5.بازاریابی ویدئو یا ویدئو مارکتینگ

رشد قابل توجه ویدئوها در سراسر جهان، بهترین فرصت برای بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها است تا برند خود را در مقابل چشم مخاطبان قرار دهند بر اساس جدیدترین شاخص‌های شبکه بصری که در سایت cisco آمده، ترافیک ویدئو تا سال ۲۰۲۲ چهار برابر خواهد شد. طبق محاسبات، به‌زودی بیش از ۸۰٪ از کل ترافیک اینترنت را محتوای ویدئویی در بر می‌گیرد . ویدئوها از جمله محتواهای بصری است که بیشتر از سایر محتواها در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شود بنابراین، تولید چنین محتوایی برای تبلیغات، منجر به پیشرفت کسب‌وکار شما خواهد شد ویدئو مارکتینگ در سال‌های اخیر مورد استقبال کسب‌وکارهای ایرانی نیز قرار گرفته است. یوتیوب یک پلتفرم رایگان مدیریت محتوای ویدئویی است. یوتیوب دومین موتور جستجوی قدرتمند دنیاست، بنابراین ویدئو مارکتینگ در بستر یوتیوب می توانند بسیار موثر باشد، البته تولید محتوای ویدئویی باید همسو با استراتژی تولید محتوای یوتیوب باشد تا اثربخشی بالایی داشته باشد.

 

مزایای ویدئو مارکتینگ

  1. باعث افزایش چشم‌گیر تعامل کاربران می‌شود.
  2.  باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش میزان فروش می‌شود.
  3.  باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه ROI می‌شود.
  4. ویدئو مارکتینگ برای برند شما اعتماد ایجاد می‌کند.
  5.  ویدئو مارکتینگ موفق، شما را منحصر به فرد می‌کند.
  6. ویدئوها منجر به بهبود سئوی وب‌سایت شما می‌شود.
  7. ویدئو برای کاربران موبایل بسیار جذاب است و می‌تواند هر چیزی را توضیح دهد.
  8. ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند و قابلیت پیگیری آن ها ساده‌تر است.

 

معایب بازاریابی ویدئویی

  1.  زمان‌بر بودن: تولید و انتشار ویدئو کاری زمان‌بر است و به صرف وقت و انرژی زیادی احتیاج دارد.
  2.  مشکل در نمایش ویدئو: ویدئو در تمامی دستگاه‌ها به‌خوبی نمایش داده نمی‌شود. همچنین حجم اینترنت مصرفی و نیاز به فضای موجود برای دانلود ویدئو برای برخی کاربران مشکل‌آفرین است.
  3.  صرف هزینه بیشتر: هزینه‌های بیشتر نسبت به سایر روش‌های مارکتینگ، یکی از معایب ویدئو مارکتینگ است و به همین دلیل تمامی کسب‌وکارها مایل به صرف هزینه برای این روش نیستند.

 

6. اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی تأثیرگذار (یا اینفلوئنسر مارکتینگ) شاخه‌ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه (یا استایل خاصی) متمرکز می‌شود. این نوع از بازاریابی، اشخاصی که بر روی خریداران بالقوه تأثیر می‌گذارند را تشخیص و به فعالیت‌های بازاریابی حول این اینفلوئنسرها جهت می‌دهد. اینفلوئنسرها یا همان سلبریتی‌ها افراد محبوبی هستند که به واسطه تجربه های شخصی، روزمرگی‌ها و آموزش‌ها در شبکه های اجتماعی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و از این طریق روی افراد تاثیر میگذارند.
هنگامی که یک اینفلوئنسر (یا به زبان رایج یک شاخ اینستاگرامی) محتوایی را تولید می‌کند، خود را به عنوان یک خریدار بالقوه یا شخص ثالث نشان می‌دهد و محصول را گواهی می‌کند. اشخاص ثالث حتی در زنجیره تأمین هم وجود دارند (خرده فروشان، تولیدکنندگان و غیره) یا می‌توانند به اصطلاح، اینفلوئنسرهای ارزش افزوده باشند (مانند روزنامه‌نگاران، فرهنگیان، تحلیلگران، مشاوران حرفه‌ای و غیره).

 

انواع اینفلوئنسر

  1. سلبریتی ها: بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون، فعالان عرصه ی موسیقی، اعم از ترانه سرایان، خوانندگان و نوازندگان، به طور کلی هنرمندان و نویسندگان که پیش از حضور در فضای مجازی، شهرت و محبوبیت خود را به دست آورده بودند.
  2. برندهای شخصیتی: افرادی که صرفا با تولید محتوا و انتشار تصاویر متفاوت، با ارائه ی سبک خاصی از زندگی، به مرور زمان در شبکه های مجازی به شهرت و محبوبیت رسیدند و توجه مخاطبان و دنبال کننده های بسیاری را به خود جلب کردند، اما در زندگی عادی چندان شناخته شده نیستند و در جامعه ی حقیقی شهرت سلبریتی ها را ندارند، نیز گروهی از اینفلوئنسرها محسوب می شوند.
  3. متخصصین: برخی از کاربران فضاهای مجازی، متخصصین حرفه های گوناگون هستند، که با ارائه ی مطالبی پیرامون تخصصشان، در کنار به نمایش گذاشتن سبک زندگیشان، به شهرت و محبوبیت و تاثیرگذاری بر مخاطب می رسند و مخاطبان بسیاری را جذب خود می کنند.
  4. میکرو اینفلوئنسر: میکرو اینفلوئنسر ها افرادی هستند که دنبال کننده های چشمگیری ندارند، اما اثرگذاری آن ها در همان میزانِ کمِ دنبال کننده هایشان بسیار زیاد است.

 

7. ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی از زمانی که ایمیل در دهه 90 بسیار محبوب شد، تبدیل به یکی از اجزای جدا ناپذیر تکنیک های بازاریابی آنلاین شده است. شاید فکر کنید الان با وجود پیام‌رسان‌های سریع‌ و پرامکانات خیلی کم پیش می‌آید مردم به همدیگر ایمیل بفرستند. این فکر تا حدودی درست است؛ استفاده از ایمیل برای پیام دادن و کارهای روزمره خیلی کم شده اما هنوز ایمیل تنها راه رسمی و قابل اعتماد ارتباط با کاربران است. به ویژه برندها و کسب‌وکارهای اینترنتی، ایمیل را مبنای کار خود قرار داده‌اند. هنوز که هنوز است، ایمیل یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های بازگشت سرمایه(ROI) می‌باشد اگر بخواهیم کمی واضح‌تر تعریف کنیم، این مثال‌ها مفید هستند:

  •  ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها یا محصولات جدید
  •  فرستادن خبرنامۀ مقالات یا هر نوع محتوای جدید
  • گرفتن نظر مشتری درباره محصول یا خدمات
  • یادآوری خریدهای تکمیل نشده
  • تبریک تولد یا هر نوع سالگرد
  •  ارسال فاکتور خرید

مزایای ایمیل مارکتینگ: ارزان و سریع، انعطاف پذیری، قابلیت رصد رفتار مصرف کننده، هدف‌گیری مستقیم، به راحتی می‌توان ایمیل جمع کرد.

 

8. SMS مارکتینگ

این روش از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد که به دلیل اینکه فرستنده می‌تواند اطمینان حاصل کند که خود مخاطب پیام را دریافت کرده، رایج‌ترین روش بازاریابی موبایلی می‌باشد. این ابزار می‌تواند برای ارسال پیشنهادهای ویژه فروش، تخفیف‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و … مورد استفاده قرار گیرد. بازاریابی پیامکی تاثیر زیادی در افزایش فروش، آگاهی‌بخشی و وفادارسازی مشتریان کسب‌وکارها دارد.
اتوماسیون بازاریابی پیام های تبلیغاتی را برای مخاطبین مورد نظر ارسال می کند. برای مثال شما بر اساس نوع محصولات، بازه ی سنی مشتری ها و … فاکتورهایی تعیین می کنید. آنگاه نرم افزار اتوماسیون بازاریابی بر اساس اطلاعاتی که از شما دریافت می­ کند، به مخاطبین پیام ارسال می کند. در صورت استفاده صحیح از اتوماسیون بازاریابی توجه مخاطبین زیادی به کسب و کار شما جلب خواهد شد. اگر محتوای ارسال شده با سلیقه مشتری همسان باشد، سبب افزایش ارتباط و در نتیجه سودآوری برای سازمان می شود. از دیگر فواید این نرم افزار، برخورداری از سیستم امتیازدهی است. با این سیستم از نظرات و سلیقه های مخاطبین باخبر می شوید و همچنین می توانید بر اساس نظرات آنها تصمیم بهتری بگیرید.

 

اهمیت استفاده از اس ام اس مارکتینگ

  •  همه کاربران به موبایل دسترسی دارند.
  • SMS مارکتینگ، تکمیل‌کننده ایمیل مارکتینگ است.
  • SMS مارکتینگ نرخ تعامل بسیار بالایی به همراه دارد.
  • پیامک کاربران آفلاین را نیز هدف می‌گیرد.

SMS مارکتینگ یک کانال ساده و در دسترس برای همه کسب‌وکارها است کسانی که محصولی را تولید می‌کنند و می‌فروشند یا کسانی که خدماتی را ارائه می‌دهند می‌توانند از بازاریابی پیامکی استفاده کنند فروشندگان، صنعتگران و کسانی که در بخش خدمات هستند از جمله کسانی هستند که از Sms مارکتینگ یا تبلیغات پیامکی استفاده می‌کنند. و برخلاف برخی ابزارهای دیگر بازاریابی، چالش‌های زیادی برای استفاده از آن وجود ندارد. در صورتی که از یک سرویس SMS مارکتینگ معتبر استفاده می‌کنید، با رعایت نکات زیر می‌توانید موفقیت بازاریابی پیامکی برای کسب‌وکارتان را تضمین کنید.

  •  با رضایت خود کاربران برایشان اس ام اس ارسال کنید.
  • ساعت و روزهای خاصی برای تبلیغات اس ام اسی خود انتخاب کنید.
  •  آمارها نشان می‌دهد که حدود ۳۳ درصد از کاربران ساعت ۱۲-۱۵ را زمان مناسبی برای دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌دانند.
  • هر روز با یک متن تبلیغ کردن می تواند به برند شما آسیب برساند.
  • نام برند و کسب‌وکارتان را در اس ام اس ذکر کنید.
  • بازاریابی پیامکی را در ترکیب و برای تکمیل استراتژی دیجیتال مارکتینگ به کار بگیرید.

 

11. رپرتاژ آگهی.

رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه می‌شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور می‌کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آنها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. رپرتاژ آگهی فقط مختص به دنیای مجازی نیست بلکه می‌توان آن را در مجلات کاغذی و روزنامه‌ها هم پیدا کرد. نمونه دم‌دستی آن تراکت‌های تبلیغاتی هستند. رپورتاژ آگهی ها معمولا تبلیغاتی هستند که بصورت خبر منتشر می‌شود ، بنابراین باعث توجه بیشتر مخاطبان خواهد شد و همچنین بدلیل اینکه خبر در سایت های معتبر منتشر شده ، کاربران اعتماد بیش‌تری به شخص یا برند خواهند داشت.
اصولا در رپورتاژ آگهی، کالا ها و خدمات با توصیف و توضیحات کاملتری به صورت تصویری ، عکس ، فیلم معرفی می‌شوند و در رپورتاژ اگهی های اینترنتی علاوه بر توضیحات ، عکس و… لینک نیز در سایت‌های معتبر قرار داده می‌شود و به همین جهت یکی از بهترین روش برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل می‌باشد. این شیوه به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد می‌کنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه می‌کنند
اگر رپرتاژها از سئو خوبی برخوردار نباشند هیچ تاثیر بر رتبه گوگل شما نخواهند داشت بنابراین اگر شما با سئو کردن آشنا نیستید بهتر است متن رپورتاژ را خودتان تهیه نکنید و به افراد خبره این کار را واگذار کنید. افراد با تجربه زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند بنابراین بهتر است از این افراد کمک بگیرید.

 

12. وایرال مارکتینگ

وقتی یک ویدئو وایرال می‌شود، به سرعت در تمامی شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و تعداد زیادی از کاربران آن را تماشا می‌کنند به همین خاطر هم به آن وایرال یا انتشار ویروسی می‌گویند چون محتوا به مانند یک ویروس و با سرعت میان سطح وسیعی از مردم پخش می‌شود.

 

مراحل تولید محتوای ویرال:

  1.  اهدافتان برای تولید محتوای ویروسی را مشخص کنید.
  2. ویژگی‌های خودتان یا برندتان را بشناسید.
  3.  جامعه هدف و مخاطب خود را برای وایرال مارکتینگ تعیین کنید.
  4. افراد جامعه هدف شما بیش‌تر از کدام بستر ارتباطی اینترنتی استفاده می‌کند.
  5.  مناسب‌ترین نوع محتوا را انتخاب و به بهترین نحو آن را تولید کنید.

 

13. بازاریابی افیلیت یا همکاری در فروش

بازاریابی افیلیت (به انگلیسی: Affiliate marketing) یک روش بازاریابی است که در آن کسب و کار به یک یا چند نفر که بازدید‌کننده یا مشتریانی را به کسب و کار ارجاع داده‌اند، پاداش می‌دهد. برای مثال سایت‌ها برای ارجاع بازدیدکنندگان جدید یا خریداران جدید هدیه یا مبلغی را به شخصی که معرفی را انجام داده پرداخت می‌کنند. این صنعت چهار بازیگر اصلی دارد: کالا، شبکه، ناشر و مشتری.

 

انواع افیلیت مارکتینگ

  1. پرداخت به ازای فروش: درصدی از کل فروش به معرفی کننده ویزیتور داده می شود. میزان پورسانت به نوع محصول و قیمت آن و به میزان مشارکت بستگی دارد.
  2. پرداخت به ازای هر ثبت نام کاربر: زمانی که افیلیت ها ویزیتوری را به سایت معرفی می کنند و ویژگی های سایت و محصولات سایت باعث می شود کاربر یک فرم را پر کند و عضو سایت شود.
  3. پرداخت به ازای هر ویزیتور یا لید: به ازای هر ویزیتوری یا بازدید کننده‌ای که وارد سایت می شود و عضو سایت شود و یا خرید کند و یا فقط از سایت بازدید کند پول پرداخت می شود.
  4. پرداخت به ازای نمایش آگهی: به ازای تعداد نمایش آگهی محصولات فروشگاه آنلاین پول دریافت می کند حال چه کاربر روی آگهی کلیک کند و وارد سایت شود و یا فقط آگهی را ببیند و هیچ اقدامی نکند. به راحتی می توانید برای خود درآمد کسب کنید و فروشگاه های آنلاین نیز هم به معرفی خود بپردازند و هم محصولات خود را به فروش برسانند.

 

14. تبلیغات کلیکی یا PPC

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ‌دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش‌دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌توان به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد. شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و یاهو در پروژه‌های Google Adwords، Microsoft adCen

 

از مزایای تبلیغات کلیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هدفمند بودن: شما می توانید محدودیت های دلخواه خود را بر روی این تبلیغات اعمال کنید از قبیل: محدودیت های جغرافیایی، اپراتور و دستگاه.
  2. قابل آنالیز بودن: می توانید با ابزارهای دقیق میزان بازگشت سرمایه خود و میزان مورد توجه بودن تبلیغتان را اندازه گیی کنید.
  3. سرعت بالا: با توجه به روش های دیگر تبلیغات شما می توانید آمار لحظه ای حضور کاربران در سایت و تبلیغ خود را ببنید.
  4. مقرون به صرفه بودن: به دلیل پرداخت هزینه برای کاربرانی که روی تبلیغ کلیک می کنند مقرون به صرفه است.ter و Yahoo! Search Marketing از این مدل بهره می‌برند.

 

چند مثال از متداول‌ترین روش‌های تبلیغاتی کلیکی برای شما می‌زنیم:

  1. تبلیغات کلیکی بنری: شرکت‌هایی مانند ای‌نتورک، صباویژن، تپسل و… در ایران و Google Ads در دنیا، از شما بنر می‌گیرند و در وب‌سایت‌های مورد نظر شما آن‌ها را منتشر می‌کنند. به ازای هر کلیک مبلغی از شما دریافت می‌شود که مبلغ آن به المان‌های مختلفی بستگی دارد.
  2.  تبلیغات همسان – کلیکی: با توجه به پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی، تبلیغات از حالت عادی تغییر کرده و با تکنیک های بیشتری همراه است. تبلیغات همسان یک روش مطمئن و پر بازدید برای تبلیغ محسوب می شود این تبلیغات در بین محتوای سایت یا در داخل اپلیکیشنی قرار می گیرند، به این صورت که جزئی از محتوا یا اپلیکیشن می ­­شود. به همین سبب افراد خواه یا ناخواه آن را مشاهده می­ کنند. هدف این نوع تبلیغات این است که در حین برقراری ارتباط با مخاطب برای او آزاردهنده نباشند. دنیای دیجیتال مارکتینگ، دنیای وسیعی است و شما بایستی برای ورود به آن و انتخاب روش مناسب از متخصصان و کارشناسان حرفه ای در این زمینه بهره بگیرید.
  3. تبلیغات کلیکی اینستامارکتینگ و تلگرامی: تبلیغی را در اینستاگرام یا تلگرام منتشر می‌کنید و با استفاده از ابزارهایی نظیر gl (که دیگر نیست)، bit.ly و… تعداد کلیک‌ها را برآورد و هزینه را به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید.
  4. تبلیغات کلیکی ویدیویی: ویدیوی تبلیغاتی شما در یوتوب یا آپارات و… (قبل از پخش ویدیوی مورد نظر مخاطب) پخش می‌شود. اگر کاربر بر روی لینک آن کلیک کرد، هزینه‌ای را بابت آن می‌پردازید.
  5. تبلیغات کلیکی پیامکی: تبلیغات پیامکی با روش پرداخت کلیکی نیز یکی از روش‌های دیگر PPC می‌باشد.

شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از معتبر ترین شرکت های فعال در حوزه طراحی وب سایت و سئو در کشور می باشد که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت خلاق برگزیده شده است.خط مشی دارکوب ارائه خدمات طراحی وب سایت و سئو، همچنین خدمات ثبت دامنه، هاستینگ و انواع پلان های مجازی و اختصاصی میزبانی وب را نیز ارائه می نماید.

 

نوع آفلاین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همان فعالیت‌­های بازاریابی که به صورت سنتی و محیطی اجرا می‌­شده است اگر با استفاده از ابزارهای دیجیتال باشد در این دسته قرار می‌­گیرد:

  1. بازاریابی محیطی ارتقایافته
  2. رادیو مارکتینگ / بازاریابی رادیویی
  3. تلویزیون مارکتینگ / بازاریابی تلویزیونی
  4. تلفن مارکتینگ / بازاریابی تلفنی

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته