سئو، واژه ای آشنا برای تمامی کسب و کار های آنلاین است. SEO: Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو است. سئو شامل ترفند ها و روش هایی می باشد که باعث می شود صفحات یک وب سایت برای موتور های جستجو به ویژه گوگل Google بهینه سازی شوند. هر چه یک سایت بهینه تر باشد رتبه بهتری به دست خواهد آورد.
با رشد مداوم بازاریابی دیجیتال، جای تعجب نیست که کسب و کارهای بیشتری بخواهند با شرکت های بازاریابی اینترنتی قابل اعتماد، مانند دارکوب همکاری داشته باشند. سوال این است که چقدر باید برای بازاریابی دیجیتال هزینه کنید؟
این پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد که منحصر به کسب و کار شما است، مانند بودجه و اهداف بازاریابی شما.
امروزه با افزایش استفاده از اینترنت و به طبع آن طراحی سایت های مختلف برای کسب و کار های بزرگ و کوچک، دیده شدن وب سایتتان بیش از پیش حائز اهمیت است.
اغلب کاربران با جستجو و تایپ کلمات مورد نظرشان، نتایجی را مشاهده می کنند که موتورهای جستجو برای آنها فراهم کرده است. این نتایج از بررسی سایت های بی شماری توسط موتورهای جستجو نشأت گرفته اند.
اگر سایت شما کامل و غنی از محتوا باشد ولی نتواند نظر موتورهای جستجو را جلب کند، ممکن است هیچ وقت در نتایج آنها نمایش داده نشوید که نتیجه آن عدم دسترسی کاربر به محتوای سایت شما خواهد بود.
از این رو موضوعی به نام بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو مطرح شده است که آن را به اختصار سئو می نامند.
گوگل از اواخر سال ۱۳۹۳ برای رتبه بندی نتایج جستجو از یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری به اسم مغز رتبه بندی کننده داره کمک میگیرد. مغز رتبه بندی کننده برای محاسبه اطلاعات مرتبط با رتبه های جستجو از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هوش مصنوعی از ماشین یادگیری. ماشین یادگیری به فرایندی میگن که در اون یک کامپیوتر به جای اینکه آموزش ببینه، برنامه ریزی بشه یا به دست بشر کنترل بشه، خودشو آموزش میده. بنابراین تو قضیه مغز رتبه بندی کننده گوگل، هوش مصنوعی و ماشین یادگیری همه یک چیزند.
نمی توانید وب سایت خود را در صفحات گوگل پیدا کنید؟ اگر اینطور است بدانید که اصلا تنها نیستید چرا که میلیون ها وب سایت دیگر هم وجود دارد که مدتهاست به دنبال پیدا کردن یک جایگاه مناسب در نتایج اول یا لااقل چند صفحه ابتدایی صفحات این موتور جستجو می گردند.
اگر تعداد کاربران بازدید کننده از وب سایت شما کم است احتمالا فکر می کنید که این آمار پایین تنها عامل شکست و نرسیدن سایت شما به صفحات اول گوگل است. شاید از تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو آگاهی ندارید؛ ولی این واقعیت را باید بدانید که اگرچه مجموع بازدیدهایی که از وب سایت شما به عمل می آید، تاثیر شگفت انگیزی در رتبه وب سایت شما ندارد، اما بازدیدهایی که تمامی فاکتورهای کیفیتی گوگل را دارا هستند، از دید این موتور جستجو پنهان نمانده و به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجوی کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند کمک شایانی خواهد کرد.
تبلیغات نوعی ارتباط است که بر رفتار کاربر هدفمند تاثیر می گذارد. تبلیغات با تکنیک های متقاعد کننده در تلاش است که اطلاع رسانی را در سطح وسیع انجام و بر روی رفتار مصرف کنندگان یا خریداران تاثیر مثبت بگذارد. تبلیغات در انواع مختلف آنلاین و آفلاین انجام می شود که در هر یک از حوزه ها تنوع بسیاری را شاهد خواهید بود. هدف از تبلیغات دسترسی به مخاطب هدف و ترغیب آنها به انجام کار دلخواه است که این اقدام می تواند خرید محصول یا ثبت نام در یک کلاس یا موارد دیگر باشد.
برای اینکه تبلیغات موثر واقع شوند باید خلاقانه، متقاعد کننده و مرتبط باشند. در سال های اخیر هوش مصنوعی در حوزه تبلیغات نیز ورود پیدا کرده است و کار را برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، آسان تر کرده است. در ادامه مزیت تبلیغات با هوش مصنوعی و همینطورساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی را بیشتر توضیح خواهیم داد.
با توجه به تکنولوژی که به سرعت در حال پیشرفت است، هوش مصنوعی را می توان در همه جا مشاهده کرد. هوش مصنوعی طیف گسترده ای از فناوری ها از جمله یادگیری ماشینی، رباتیک و پردازش زبان طبیعی را در بر می گیرد. هر یک از این فناوری ها به سیستم هوش مصنوعی کمک می کنند تا وظایف پیچیده را با دقت بالایی انجام دهند. هوش مصنوعی ماشین ها را قادر می سازد تا داده ها را دریافت و وظایف را به طور موثر انجام دهند. در زمینه امور مالی، بهداشتی، بازاریابی، تولید محتوا، حمل و نقل، آموزش و سایر حوزه ها هوش مصنوعی بسیار کاربردی است.
اما نکته مهم برای استفاده درست از هوش مصنوعی و دریافت یک خروجی قابل قبول، پرامپت نویسی است. پرامپت نویسی به درخواست کاربر از هوش مصنوعی اشاره می کند و پله اول برای ارتباط با هوش مصنوعی است. اگر پرامپت نویسی را اصولی و دقیق انجام دهید، قطعاً خروجی کار مرتبط تر خواهد بود. ابزارهای هوش مصنوعی که در انواع مختلفی عرضه شده اند، تنها با پرامپت نویسی دقیق است که می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. در ادامه پرامپت نویسی و اهمیت آن را بیشتر مرور خواهیم کرد.
امروزه بسیاری از کسب و کارها روی به فضای مجازی آورده اند و به خوبی این موضوع را درک کرده اند که شرایط فروشی که در فضای آنلاین می توانند داشته باشند به ندرت در کسب و کارهای حضوری و فیزیکی به دست می آید.
نکته مهمی که وجود دارد این است که راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به تنهایی نمی تواند تحول عظیمی را در کسب و کارها ایجاد کند و بازاریابی دیجیتال به کمک کسب و کارهای آنلاین آمده است تا با استراتژی های اصولی خود مشتریان و فروش بیشتری را برای شما رقم بزند. در این مقاله قصد داریم نقش هوش مصنوعی دیپ سیک در حوزه دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم.
در صورتی که قصد فعالیت در بازار خارج از ایران را داشته باشید بازاریابی بین المللی برای کسب و کار شما اهمیت فراوانی دارد. حالا چه جزو ایرانیان خارج از کشور باشید که تمایل به راه اندازی خارج از ایران را داشته باشید و یا تمایل به صادرات کالا و خدمات خود را داشته باشید. در بازاریابی بین الملل بازاریابابی برای هر کشور و منطقه به صورت مجزا و با توجه به ویژگی های آن مکان انجام می گردد و روش های تبلیغاتی مناسب آن مکان به کار برده می شود. البته هم اکنون یک سری روش های مشترک تبلیغاتی برای همه مناطق و کشورها وجود دارد که تقریبا بازدهی آن در تمامی مکان ها یکسان است. به عنوان مثال سئو و بهینه سازی سایت هم اکنون جزو بهترین روش های بازاریابی برای کلیه کشورها می باشد و می تواند یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی بین الملل باشد.
امروزه در فضای اینترنت و در موتورهای جست و جو تعداد زیادی سایت را در ارتباط با موارد مختلف مشاهده نموده اید. کاربران نیز برای دیدن محتوای مورد نظرشان به سایت ها مراجعه می نمایند. در اصل می توان گفت اصلی ترین جز یک سایت تولید محتوای آن می باشد به همین دلیل است که موتورهای جست و جو بر اهمیت آن بسیار تاکید کرده اند.
اگر میخواهید استراتژی بازاریابی کسب و کارتان را بهبود ببخشید و میزان بازدید از وبسایت خود و فروش محصولاتشان را افزایش دهید در این مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم دیجیتال مارکتینگ، اهمیت و روشهای اصلی آن آشنا شوید.
بازاریابی دیجیتالی دیگر یک حرفه جداگانه به شمار نمی آید، بلکه به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از فعالیت های بازاریابی شناخته می شود. بازاریابی اینترنتی در مسیر افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک، ایجاد سرنخ با کیفیت و جذب مشتری بالقوه قدم برمی دارد. بسیاری از برندها که در دنیای دیجیتال بسیار موفق شده اند، از بازاریاب هایی کمک گرفته اند که مهارت و دانش بالایی در حوزه دیجیتال داشته اند. آنها فراتر از استراتژی های اولیه بازاریابی دیجیتال قدم بر می دارند و این اطمینان را می دهند که محصولات و خدمات شرکت ها در بستر اینترنت به طور قابل توجهی در معرض دید قرار می گیرد.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بخشی اجتناب ناپذیر از روند کسب و کار آنلاین است، مگر اینکه بخواهید تا پایان عمر به ازای هر کلیک به گوگل پول هزینه پرداخت کنید و تبلیغات انجام دهید. ابزارهای پیشرفته سئو به شما کمک می کنند تا بتوانید عملکرد وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید و بهینه سازی را توسعه دهید.
بعد از طراحی سایت برای اینکه خدمات شما به کابران معرفی شود باید اصول سئو را برای گرفتن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو انجام دهید تا ترافیک بیشتری را به سایت هدایت کنید. همه صنایع با وجود نیازهای متنوعی که دارند، محصولات و خدماتشون رو به صورت دیجیتال بازاریابی میکنند.
بعضی ها هدفشون اینه که در سطح جهانی شناخته بشن و بعضی ها میخوان برندشونو در بازار محلی عرضه کنند. اگه شما هم یه مکان فیزیکی برای کسب دارید، حتما باید به فکر بازاریابی دیجیتال و بهینه سازیش باشید.
تو این پست میخوام براتون محصولات و ابزاری رو معرفی کنم تو این امر بهتون کمک میکنه.
اگر به طور ناگهانی متوجه کاهش رتبه سایت در گوگل شدهاید، این موضوع میتواند برای شما مثل یک کابوس باشد، چرا که اولین اتفاق این است که سایت با کاهش ترافیک مواجه میشود و به دنبال کم شدن بازدید از سایت، به طور مستقیم این موضوع بر روی کسب و کار شما تاثیر خواهد گذاشت. اما چندان نگران نباشید، در ادامه راهکارها و اقداماتی را برای شما عنوان خواهیم کرد که میتوانید به راحتی وب سایت خود را بازیابی و آن را مجدداً به رتبه یک گوگل تبدیل کنید.
ساختن تصویر یک برند که کاربران و افراد آن را دوست داشته باشند و به آن اعتماد کنند، نیاز به زمان زیادی دارد. پس از دریافت اعتماد خریداران در بخش بازاریابی، مدیریت برند کار بسیار سختی خواهد بود. اگر برخی از نکات و موارد رعایت نشوند، با کوچک ترین اشتباه و خطا مانند وب سایت قدیمی و به روز رسانی نشده، همه چیز می تواند از بین برود.
موقعیت های خاصی وجود دارد که هر کسب و کاری باید به درستی آنها را درک کرده و واکنش های درستی را ارائه دهد. در غیر این صورت به اعتبار برند آسیب هایی وارد می شود که جبران ناپذیر است. در ادامه برخی از موقعیت ها که می توانند بر مدیریت برند خدشه وارد کنند را مرور خواهیم کرد.
واژه شناخته شده وب سایت امروزه مثل یک واژه بین المللی در بین جوامع جا افتاده و اغلب به جای کلمه های World Wide Web و Internet به کار می رود ؛ صفحات وب تشکیل شده از انواع اطلاعات و عکس ها و انیمیشن و … و وب سایت ها از یک یا چند صفحه وب با توجه به موضوع مورد نظر ساخته می شوند. شاید براتون جالب باشه بدونید که اولین وب سایت چه زمانی و با چه فکری ساخته شد.
سوشیال مدیا یا شبکه های اجتماعی سال هاست که به آینه ای برای بازتاب سبک زندگی و اتفاقاتی که اطراف مان رخ می دهند تبدیل شده اند. بعید به نظر می رسد که بعد از بیدار شدن از خواب شبانه، اولین کاری که می کنیم باز کردن قفل صفحه گوشی و سر زدن به یکی از شبکه های اجتماعی یا بهتر بگوییم اینستاگرام نباشد.
در حال حاضر کسب و کارهای مدرن برای موفقیت در بخش های مختلف، برای اطلاع رسانی و دستیابی به نتایج نهایی بهتر، از داده ها استفاده می کنند. راه حل هایی که هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها ارائه می دهد، به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند تصمیم گیری های بهتری را گرفته و موفق تر عمل کنند. مدل های زبانی بزرگ در دنیای هوش مصنوعی، تحولی عظیم را ایجاد کرده اند. این مدل ها که از پارامترهای پیچیده و میلیون ها داده استفاده می کنند در درک، تولید و تحلیل زبان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
مدل های زبانی بزرگ قادر هستند تا به موضوعات مختلف پاسخ های دقیقی دهند، متون های طولانی و پیچیده را به شکل واضح خلاصه کنند و در بازاریابی محتوا با تولید انواع مقالات علمی، وبلاگ و یا تبلیغات در کسب و کارها تغییر ایجاد کنند. ابزارهای هوش مصنوعی فرایندهای پشتیبانی را خودکار می کنند و در طیف های مختلف موثر واقع می شوند. در ادامه یکی از مهم ترین ابزارهای هوش مصنوعی به نام دیپ سیک را بیشتر معرفی خواهیم کرد.
بازاریابی خدمات یک جنبه منحصر به فرد از بازاریابی است که به جای تمرکز بر روی یک محصول فیزیکی بر روی ارتقاء خدمات ناملموس تمرکز دارد. این فرایند که ترکیبی از استراتژی و تکنیک های مختلف برای بالا بردن رضایت مشتری است، در توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می تواند بسیار مهم باشد.
از طریق بازاریابی خدمات، کسب و کارها می توانند نسبت به رقبای خود متمایز شوند، وفاداری مشتری را تقویت کنند، به شهرت خوبی دست پیدا و مشتری بالقوه را جذب کنند.
اگر دیجیتال مارکتینگ آغاز رابطه شما با مشتری است، بازاریابی خدمات، پلی بین شما و کاربران خواهد بود. ترکیب بازاریابی دیجیتال و بازاریابی خدمات باعث می شود که کسب و کار شما بیشتر در معرض دید باشد.