طراحی فروشگاه اینترنتی با قابلیت اتصال به شاپرک

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

پیشرفت علم و تکنولوژی باعث سهولت بر آورد نیاز های زندگی شده است . این روز ها اغلب فعالیت های روزمره مردم توسط اینترنت انجام می گیرد . بر اساس نتایج به دست آمده یک فرد در طول روز حداقل دو ساعت از وقت خود را صرف کار با اینترنت می کند این کار می تواند فعالیت در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و… باشد . 

یکی از خدماتی که با استفاده از اینترنت به مردم ارائه می شود ، خرید اینترنتی است . امروزه اغلب افراد با فروشگاه های اینترنتی آشنا هستند و از خدمات آنها استفاده می کنند . همانطور که مشاهده می کنید تعداد فروشگاه های آنلاین در حال افزایش است برخی از این فروشگاه ها اغلب ملزومات اساسی زندگی را عرضه می کنند و برخی از آنها فقط مختص به یک کالای خاص می باشند .

فروشگاه های اینترنتی و سهولت خرید

با به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی بسیاری از افرادی که کسب و کار سنتی داشتند به فضای وب نقل مکان کرده اند و در این فضا به فروش محصولات خود می پردازند . امروزه کمتر فروشگاه و مغازه ای را در سطح شهر می بینیم که فروش آنلاین نداشته باشند . این افراد یا با راه اندازی وب سایت ، به فروش محصولات خود می پردازند یا با استفاده از page , channel های شبکه های اجتماعی به عرضه کالا ها می پردازند . یک وب سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید ویژگی های زیر را داشته باشد :

عضویت و حساب کاربری : در هر سایت فروشگاهی ، کاربر باید بتواند حساب کاربری ایجاد نماید . در حساب کاربری هر کاربر ؛ آدرس و شماره تماس کاربر درج می شود .

سبد خرید : کاربر با انتخاب کالا های مورد نیازش آنها را در سبد خرید قرار می دهد .

تصاویر و کلیپ های مربوط به کالا : حداقل قابلیتی که یک فروشگاه اینترنتی می تواند داشته باشد تصاویر واقعی از محصولاتی است که عرضه می کند . این تصاویر تا حد امکان باید تصاویر واقعی از محصولاتتان باشد . کلیپ هایی که بارگذاری می شود بهتر است طرز استفاده از کالای مربوطه باشد . بدین ترتیب مخاطب بیشتری جذب می شود . تصاویر سه بعدی نیز می توانند برای کاربران جذاب باشد . کاربر با دیدن همه ابعاد کالا بهتر می تواند خرید کند .

طراحی فروشگاه اینترنتی با قابلیت اتصال به شاپرک

دسته بندی محصولات : بسیاری از فروشگاه های آنلاین حرفه ای انواع محصولات را به فروش می رسانند تنوع محصولات در این نوع فروشگاه ها به حدی است که کاربر می تواند با یک بار مراجعه به فروشگاه تمام نیاز های خود را بر طرف نماید . برای این تنوع محصولات باید دسته بندی اصولی صورت گیرد . به عنوان مثال تلفن های همراه ، تبلت ها ، لوازم جانبی و محصولات مربوط به آنها در یک دسته بندی جداگانه باشد . بدین ترتیب کاربر گمراه نمی شود و می تواند تجربه خرید خوبی را از وب سایت مربوطه داشته باشد .

امکان جست و جو : کاربران اغلب با دقت دسته بندی محصولات را مشاهده نمی کنند و نمی توانند محصول مورد نظر خود را خریداری کنند . برای این دسته از مخاطبان بهتر است امکان جست و جو در سایت فراهم شود . بدین ترتیب کاربر با جست و جو نام محصول یا شرکت سازنده آن می تواند سریع تر کالای مورد نظرش را خریداری نماید .

درج توضیحات لازم برای هر محصول : اگر کاربر را در خرید یاری نمایید بدون شک به مشتری دائمی فروشگاه تبدیل می شود . برای این منظور کافیست تمام مشخصات فنی ، ظاهری ، فیزیکی هر محصول را زیر تصویرش درج نمایید . این ویژگی ها می تواند شامل : رنگ ، ابعاد ، جنس و … باشد .

امکان انتخاب رنگ و ابعاد هر محصول : در کنار تصاویر هر کالا باید گزینه هایی جهت انتخاب رنگ و اندازه قرار بگیرد .

امکان مقایسه کالا های مشابه : گاهی پیش می آید کاربر بین خرید دو یا چند محصول مشابه شک می کند ، شما می توانید با قرار دادن امکان مقایسه کاربر را در خریدش یاری نمایید .

ارسال کالا : اغلب فروشگاه های آنلاین کالاهای خریداری شده را در قبال دریافت هزینه پیک یا رایگان ارسال می کنند . برخی از فروشگاه ها علاوه بر ارسال کالا ، تحویل درب شرکت نیز دارند . بهتر است بازه تحویل کالا توسط پیک نیز در سایت انتخابی باشد .

ارسال ایمیل تخفیف : برای جذب کاربر می توان به صورت دوره ای تخفیف هایی را بر روی محصولات اعمال نمایید همچنین برای جذب کاربر بیشتر ، تخفیف ها را به صورت ایمیل به کاربران ارسال کنید .

پشتیبانی : حتی با درج تمامی اطلاعات و تصاویر مربوط به کالا ها برای برخی از مشتریان سوالاتی پیش می آید . اگر وب سایت فروشگاهی پشتیبان داشته باشد ، کاربران می توانند با تماس با آنها سوالات خود را بر طرف نمایند .

امکان ارسال نظر و انتقاد : با این امکان کاربران را در خرید خود یاری می کنید . وقتی کاربر یکی از محصولات شما را خریداری می کند ، می تواند تجربه خود در استفاده و خرید آن محصول را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد .

درگاه پرداخت : یکی از مهمترین قسمت های یک فروشگاه اینترنتی نحوه پرداخت هزینه خرید می باشد ، یک وب سایت فروشگاهی باید درگاه پرداخت داشته باشد تا کاربر بتواند بعد از خرید ، مبلغ آن را پرداخت نماید . درگاه پرداخت مستقیما مربوط به بانک است . در ادامه در ارتباط با این مطلب بیشتر بحث می کنیم .

اخیرا در برخی از فروشگاه های خرید مشکلاتی به وجود آمده است که مربوط به درگاه پرداخت می باشد . هکر ها با هک کردن درگاه های پرداخت ،اطلاعات بانکی خریداران را به سرقت برده اند به همین دلیل به صاحبان فروشگاه توصیه می شود فقط از بانک ها و شرکت های PSP معتبر ، درگاه دریافت کنند .

مزیت خرید به روش آنلاین و اینترنتی :

  • امکان مقایسه کالا
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • اطلاع از تخفیف ها
  • ارسال کالای درب منزل
  • تنوع محصولات
  • خرید در هر ساعت از شبانه روز

شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرک)

همانطور که می دانید برای پرداخت هزینه خرید های اینترنتی در هر سایت فروشگاهی درگاه پرداخت بانک وجود دارد . این درگاه ها مستقیما به بانک مورد نظر متصل هستند . این نحوه پرداخت تحت شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی یا به اختصار شاپرک می باشد .شاپرک : ” یک نهاد حاکمیتی است که رابط میان بانک مرکزی، شبکه بانکی و شرکت‌های PSP بوده و استاندارد‌ سازی پرداخت‌های کارتی، کنترل و نظارت متمرکز در شبکه پرداخت‌، باز توزیع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و هدایت منابع بانکها به سمت امور بهینه ، گسترش بازار کارتی و نظارت بر عملکرد پایانه‌ها را میسر می‌سازد . ”

در گذشته مشکلات متعددی در تراکنش ها به وجود می آمد که با شاپرک این مشکلات حل شده است . شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی مانند شبکه شتاب عمل می کند اما فعالیت آن برای شرکت های PSP می باشد .شاپرک جزئی از نظام بانکی است .

سیستم طراحی و ضرورت استفاده از آن در طراحی سایت

منظور از شرکت های PSP شرکت هایی می باشد که خدمات پرداخت ارائه می دهند این شرکت ها دارای مجوز از بانک مرکزی هستند . همچنین به سیستمی که تحت آن می توان عملیات خرید و پرداخت به صورت آنلاین را انجام داد ، درگاه پرداخت اینترنتی گفته می شود . درگاه پرداخت از طریق ارتباط امن SSL ، به بانک و یا شرکت های PSP متصل می شود و می توان از طریق این ارتباط امن تراکنش مالی انجام داد .

این مقاله می تواند بسیاری از افرادی که می خواهند وب سایت فروشگاهی راه اندازی نمایند را یاری کند . هر سایت فروشگاهی باید حداقل یک درگاه پرداخت داشته باشد . برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی دو روش وجود دارد . روش مستقیم و روش واسطه .

دریافت نماد اعتماد Enamad

آن دسته از کسب و کار هایی که فروش آنلاین از طریق سایت و یا تراکنش مالی آنلاین دارند باید این نماد را کسب نمایند . دریافت نماد اعتماد پیش نیاز دریافت درگاه پرداخت اینترنتی می باشد . برای دریافت این نماد کافیست به وب سایت Enamad.ir مراجعه کنید و بعد از پر کردن فرم های موجود و ارائه مدارک لازم ، مدارک شما مورد بررسی قرار می گیرد در صورت صلاحیت کد نماد اعتماد را می توانید دریافت نمایید . این کد توسط طراح در وب سایت قرار می گیرد و تصویر Enamad در وب سایت مورد نظر جای می گیرد . نماد اعتماد الکترونیکی از یک ستاره تا 5 ستاره صادر می شود که برای هر کدام از آنها قوانین خاصی وجود دارد .

سیستم طراحی و ضرورت استفاده از آن در طراحی سایت

درگاه پرداخت اینترنتی

برای دریافت درگاه پرداخت می توان به دو شیوه عمل نمود . شیوه اول که بسیاری از وب سایت های فروشگاهی بزرگ از آن استفاده می کنند ، شیوه مستقیم است . در این شیوه باید از قبل نماد اعتماد الکترونیکی Enamad دریافت گردد . وب سایت مربوطه باید یک سایت رسمی و فروشگاهی برای ارائه خدمات و محصولات باشد . تقریبا تمامی بانک های خصوصی و دولتی درگاه پرداخت الکترونیکی را دارا می باشند . همچنین شرکت های PSP نیز ارائه دهنده درگاه پرداخت می باشند . با مراجعه به سامانه بانک ها یا شرکت های PSP می توانید پس از تکمیل فرم های مربوطه و تحویل مدارک مورد نظر ، درخواست درگاه پرداخت کنید . پس از تایید صحت هویت و مدارک شرکت یا بانک مربوطه ، حساب کاربری برای وب سایت مربوطه ایجاد می شود . با نصب افزونه درگاه پرداخت بانک مورد نظر در وب سایت ، درگاه پرداخت الکترونیک برای سایت فعال می گردد . این درگاه با اتصال به شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرک) تراکنش مالی انجام می دهد .

شیوه پرداخت بعدی به وسیله سایت های واسط انجام می گیرد ، متقاضی می تواند با ثبت نام در سایت های ارائه دهنده این خدمات ، درگاه پرداخت را دریافت نماید . البته این شیوه نیازی به دریافت نماد اعتماد ندارد به همین دلیل به سرعت می توان درگاه پرداخت را دریافت نمود . اما به ازای هر تراکنش امکان دارد مبلغی از آن کم شود و همچنین تراکنش ها فقط در ساعت اداری انجام می شوند .

جمع بندی

برای خرید اینترنتی ، مشتری باید دارای کارت اعتباری همراه با رمز دوم و CVV2 باشد تا بتواند هزینه خرید را پرداخت نماید . داشتن نماد اعتماد همراه با درگاه بانکی ، حس اعتماد را به مشتری القا می کند و باعث افزایش مشتری می گردد . برای طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای می توانید به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید . کارشناسان ما آماده مشاوره در هر موضوعی مرتبط با خدمات طراحی سایت هستند .


سایر مقالاتی که ممکن است علاقه مند باشید



اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته