ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی

نوشته شده توسط دارکوب

دانستن ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی به صاحبین وب سایت ها و مدیران کسب و کار های مختلف کمک زیادی در توسعه ی شغلشان می کند. با آگاهی نسبت به استراتژی های بازاریابی خیلی راحت و با هزینه ی نسبتاً کم می توان فروش آنلاین را تقویت کرد و تأثیر خوبی بر رفتار مصرف کنندگان گذاشت.
دلایل متعددی می تواند باعث عدم فروش خوب یک سایت شود. اما دو تا از مهمترین دلایل به بازدیدکنندگان نامناسب وب سایت و ارائه ی تجربه ی کاربری بد در وب سایت برمی گردد. منظور از بازدیدکنندگان نامناسب این است که کاربرانی که به وب سایت تجاری شما مراجعه می کنند، قصد خرید ندارند.
با بکارگیری ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی و استراتژی های درست بازاریابی می توانید ترافیک ارگانیک و با کیفیت وبسایت خود را افزایش و UX خوبی ارائه دهید و حداکثر میزان فروش را به دست آورید.
سیستم های مدیریت محتوا و سایت ساز فروشگاهی نظیر وردپرس، کار طراحی سایت فروشگاهی را بسیار آسانتر از گذشته کرده اند. اما اگر به دنبال طراحی وب سایت حرفه ای و کارآمد هستید، بهتر است درخواست طراحی سایت خود را به شرکت های معتبر طراحی سایت بسپارید تا بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید.
شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار و برخورداری از کادری حرفه ای، طراحی سایت و سئو صنایع مختلف را می پذیرد.

طراحی سایت چیست؟

منظور از طراحی سایت طراحی یک صفحه وب است. هر کسی که کسب و کاری دارد با طراحی صفحه ی وب می تواند به رقابت های آنلاین بپردازد و یا مطالب خود را با کاربران به اشتراک بگذارند. برخی از مراحل طراحی سایت عبارتند از انتخاب قالب و طراحی سایت، ریسپانسیو سازی، بهینه سازی سایت و در نهایت بارگذاری محتوا.
برای انتخاب قالب سایت مناسب بایستی فاکتور هایی مانند زیبایی، سبک بودن قالب سایت و ویژگی های قالب را در نظر داشته باشید. یک قالب وردپرس زیبا و سبک است که ویژگی های لازم مطابق با اهداف تجاری یک کسب و کار را دارد، پتانسیل خوبی برای جذب کاربر دارد.
منظور از ریسپانسیو سازی این است که وب سایت شما از هر دستگاهی قابل مشاهده باشد. با توجه به رشد کاربران تلفن های همراه ریسپانسیو سازی سایت ها به یک الزام تبدیل شده است. سایتی که ریسپانسیو نباشد نمی تواند تجربه کاربری خوبی ارائه دهد و بسیاری از کاربران خود را از دست می دهد.
سئو و یا بهینه سازی سایت نیز استراتژی های مختلفی دارد. برخی استراتژی های سئو عبارتند از بهینه سازی تصاویر و استفاده از برچسب alt برای تصاویر، استفاده از عناوین صفحه، بهبود سرعت سایت، تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت و مرتبط و ….

قالب سایت چیست؟

قالب سایت در واقع شکل ظاهری وب سایت شما را تشکیل می دهد. با یک قالب وردپرس براحتی می توان اقدام به طراحی سایت نمود. قالب ها ابزار های گوناگونی دارند که عملکرد های مختلفی را در وب سایت ها پیاده سازی می کنند. قالب سایت بایستی زیبا و جذاب باشد و پیمایش راحتی داشته باشد تا کاربران را به خود جذب کند. یک قالب وردپرس خوب معمولاً علاوه بر زیبایی برخی ویژگی های دیگر مانند ریسپانسیو بودن، سئو بیس بودن و … دارد. معمولاً قالب سایت های وردپرس سئو بیس و ریسپانسیو هستند. اما بایستی پیش از خرید قالب سایت باز هم ریسپانسیو بودن آن را بررسی کنید. زیرا هنوز تعداد کمی قالب وردپرس هستند که ریسپانسیو نیستند. سئو بیس بودن قالب ها باعث کاهش حجم کاری کاربران در بهینه سازی سایت می شود.

طراحی سایت فروشگاهی

برای طراحی سایت فروشگاهی بایستی یک قالب سایت مناسب که ویژگی های فروشگاهی دارد، انتخاب کنید. یکی از بهترین بستر ها و سایت ساز فروشگاهی، سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد. وردپرس حاوی قالب های بسیار متنوع با طرح ها و ویژگی های زیاد می باشد. برای طراحی سایت فروشگاهی بایستی یک قالب وردپرس فروشگاهی انتخاب کنید که حاوی ابزار هایی باشد که بیشترین همخوانی با اهداف و نیاز های تجاری شما را داشته باشد. همچنین بایستی در نظر داشته باشید که قالب وردپرس فروشگاهی شما حاوی افزونه های بسیار زیاد و غیر ضروری نباشد. زیرا افزونه های بیش از اندازه زیاد در قالب باعث سنگینی قالب و کاهش سرعت سایت و در نتیجه ارائه ی تجربه کاربری بد می شود.
وقتی کاربران از یک سایت تجربه بدی کسب کنند احتمال مراجعه ی مجدد کاربر کم می شود. در نهایت میزان فروش سایت کاهش پیدا خواهد کرد.
برای سفارش قالب سایت در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن فرمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی تعداد بسیار زیادی قالب سایت فروشگاهی و شرکتی می باشد. تمامی قالب های این فروشگاه به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی نیز برخوردارند.
طراحی سایت به یکی از الزامات در هر صنعتی تبدیل شده است. همه چیز در عصر دیجیتالی کنونی رو به آنلاین شدن است. سطح انتظارات کاربران از یک صنعت معتبر و حرفه ای افزایش یافته است. آنها می خواهند در کمترین زمان به محصولات و سرویس هایی که می خواهند دست یابند. بنابراین اگر صاحب کسب و کاری هستید با طراحی سایت فروشگاهی و یا شرکتی زیبا و کاربردی می توانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید عموم قرار دهید و با جلب رضایت کاربران بیشترین میزان فروش آنلاین را داشته باشید.

چطور می توانم طراحی سایت حرفه ای داشته باشم؟

اگرچه با سایت سازهایی نظیر وردپرس هر کسی با کمترین میزان دانش کامپیوتری می تواند اقدام به طراحی سایت کند. اما اگر به دنبال بالاترین میزان کیفیت طراحی سایت هستید بهتر است درخواست طراحی وب خود را به بهترین شرکت طراحی سایت دهید. بهترین شرکت طراحی سایت می تواند در کمترین زمان بالاترین کیفیت را ارائه دهد و بیشترین میزان ترافیک ارگانیک و با کیفیت را برای سایت شما به دست آورد.
شرکت های معتبر طراحی سایت با داشتن بیشترین منابع طراحی و پرسنل مجرب بهترین قیمت طراحی سایت فروشگاهی و یا شرکتی و یا شخصی را دارند. شرکت دارکوب ی پیشرو در صنعت طراحی سایت و با بیش از 19 سال سابقه ی کار حرفه ای، درخواست طراحی سایت و سئو مشاغل مختلف را می پذیرد.

طراحی سایت اختصاصی

در طراحی سایت اختصاصی مزیت رقابتی منحصر به فرد بودن سایت حفظ می شود. طراحی سایت به دو صورت انجام شود. یا با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا و سایت ساز و یا با استفاده از کدنویسی از پایه. طراحی سایت با استفاده از سایت ساز ها و قالب ها بسیار سریعتر و ساده تر از کدنویسی از پایه است. ضمن اینکه طراحی سایت به این روش همان کیفیت طراحی سایت از طریق کدنویسی را دارد. برای طراحی وب سایت فروشگاهی با استفاده از یک سایت ساز فروشگاهی می توان بعد از خرید قالب آن را سفارشی سازی نمود و یک طراحی سایت اختصاصی داشت.
قیمت طراحی سایت سایت فروشگاهی با توجه به امکانات سایت متغیر است. برای آگاهی بیشتر از خدمات و قیمت طراحی سایت فروشگاهی و یا شرکتی در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید.

چگونه می توانم بیشترین میزان فروش را در فروشگاه آنلاین خود داشته باشم؟

بعد از تمامی مراحل طراحی سایت آگاهی از ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی می تواند کمک زیادی به صاحبین مشاغل برای جذب بیشتر کاربر و توسعه ی کسب و کارشان دهد.
ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی می تواند با افزایش کیفیت سایت های فروشگاهی بهترین تجربه کاربری را ایجاد کند و میزان بازدید با کیفیت سایت را افزایش دهد. برخی از ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی عبارتند از:

ترافیک پرداخت شده

ترافیک پرداخت شده یکی از راهکار های افزایش فروش در وب سایت های فروشگاهی است. اگرچه شاید این راهکار کمی هزینه برای صاحبین وب سایت ها در بر داشته باشد، اما می تواند خیلی سریع آنها را به پول و کسب درآمد برساند. اگر از این روش به درستی استفاده کنید می تواند مقرون به صرفه باشد و حتی شما را قادر به رقابت با برند های بزرگ دنیا می سازد.
معمولاً افرادی که در استفاده از راهکار ترافیک پرداخت شده با شکست مواجه می شوند، اشتباهات زیادی مرتکب می شوند. برای اینکه در کسب درآمد از طریق ترافیک پرداخت شده موفق تر باشید بهتر است با یک سرمایه گذاری و صرف هزینه ی اندک شروع کنید و روند کار را بسنجید.
در سرمایه گذاری برای ترافیک پرداخت شده، نباید تمام پول خود را در یک کانال تبلیغاتی صرف کنید. در عوض بایستی کانال های مختلفی برای تبلیغات داشته باشید. سپس بایستی هر کدام را مطابق با معیار هایی که دارید بررسی کنید و مؤثرترین آنها را برگزینید.
همچنین بایستی کاربران و مشتریان خود و نیاز های آنها را به درستی درک کنید. اگر بتوانید درک درستی از کاربرانتان داشته باشید بهتر می توانید استراتژی های تبلیغاتی خود را مدیریت کنید. مدیریت درست استراتژی های تبلیغاتی به شما این امکان را می دهد تا تبلیغات درست را به کاربران درست نشان دهید.
اگر تبلیغات شما به درستی و به کاربران هدف نشان داده شود، احتمال افزایش فروش در سایت تجارت الکترونیک شما بیشتر می شود.
برای دستیابی به مشتریان هدف می توانید لیستی از آدرس ایمیل کاربران تشکیل دهید و از آنها درخواست کنید تا فرم های نظر سنجی شما را پر کنند. برای تشویق آنها به پر کردن فرم های نظر سنجی می توانید هدایایی در نظر بگیرید.

از محصولات خود تصاویر با کیفیت تهیه کنید

یکی دیگر از ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی تهیه ی تصاویر با کیفیت از محصولات می باشد. تصاویر در وبسایت ها تأثیر زیادی در زیبایی سایت و جذب مخاطب دارند. طبق مطالعات تهیه ی تصاویر با کیفیت باعث افزایش نرخ تبدیل در وبسایت های فروشگاهی می شود.
عکس های با کیفیت مناسب، ضمن سبک نگه داشتن سایت باعث تغییر نگرش کاربران به تجارت آنلاین شما می شوند. حقیقت این است که کاربران از عکس ها اطلاعات زیادی به دست می آورند.
از آنجایی که در خرید های آنلاین کاربران نمی توانند از نزدیک محصولی که می خواهند را ببینند و لمس کنند، تمام اطلاعات مورد نیازشان را از تصاویر به دست می آورند. ارائه ی تصاویر با کیفیت باعث ارائه ی UX بهتر می شود و در جلب اعتماد کاربران بسیار مؤثر است.

تعامل با کاربران در رسانه های اجتماعی

با ساخت صفحات رسانه های اجتماعی می توانید با کاربران خود هر چه بیشتر در تعامل باشید. در تعامل بودن با کاربران باعث جلب اعتماد و رضایت آنها می شود. همچنین با ساخت دکمه های رسانه های اجتماعی در وب سایت خود می توانید ترافیک خوبی را به سایتتان هدایت کنید.
در رسانه های اجتماعی بایستی فعال باشید. پست ها و ویدئو های تجاری خود را با کاربران به اشتراک بگذارید و با آنها گفتگو کنید. برای مشتریان خود وقت بگذارید و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. فعالیت در رسانه های اجتماعی باعث آگاهی از برند، جلب رضایت و افزایش فروش برند تجاری شما می شود.

در طراحی سایت فروشگاهی خود حتماً اطلاعات تماس را وارد کنید

شاید بیان این ترفند برای بسیاری از کاربران عادی به نظر برسد. اما بایستی توجه داشته باشید که اگر اطلاعات تماس شرکت تجاری خود را در صفحه ی وب ساتتان قرار ندهید، کاربرانتان را ناامید و بی اعتماد می کنید.
اطلاعات تماس را به درستی وارد کنید و یا یک فرم تماس داشته باشید که براحتی در دسترس باشد. بهتر است اطلاعات تماس در تمام صفحات سایت وجود داشته باشد.

استفاده از امکان چت زنده

یکی دیگر از ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی استفاده از برنامه های چت زنده است. نصب یک برنامه چت زنده در صفحه ی فروش به کاربران این امکان را می دهد که براحتی با شما ارتباط برقرار کنند و سؤالاتشان را مطرح کنند. نصب یک برنامه ی چت زنده می تواند نرخ تبدیل و میزان فروش وب سایت های تجارت الکترونیک را افزایش دهد.

بازاریابی از طریق ایمیل

یکی از روش های بسیار خوب و ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی استفاده از استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل است. اگر قبلاً لیستی از ایمیل مشتریان خود ایجاد کرده باشید خیلی جلوتر هستید. برخی فروشگاه های آنلاین هنگام پرداخت ایمیل کاربران را دریافت می کنند. این موضوع در بازاریابی از طریق ایمیل بسیار سودمند است. اگر چنین امکانی را در سایت فروشگاهی خود قرار نداده اید، بهتر است با قرار دادن جوایز و هدایایی از محصولاتتان از کاربرانتان بخواهید تا فرم هایی که شامل آدرس ایمیل نیز هستند را پر کنند.
از طریق بازاریابی از طریق ایمیل می توانید کاربران را هدف قرار دهید و به تبلیغات بپردازید و آنها را تشویق به خرید از محصولات خود نمایید. به طور مثال اگر کاربری از شما گوشی همراه خریداری کرده می توانید با معرفی قاب های گوشی او را به خرید ترغیب کنید.
در بازاریابی از طریق ایمیل می توانید کاربرانتان را از تخفیف های فصلی نیز مطلع کنید. بازاریابی ایمیل یکی از بهترین راهکار های افزایش فروش سایت های فروشگاهی آنلاین است.

نتیجه

بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی خوب و زیبا، با پیاده سازی ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی می توانید نرخ تبدیل و میزان فروش و درآمد خود را افزایش دهید. استراتژی های بازاریابی و افزایش فروش نکات زیادی دارد. ما در این مقاله به بررسی برخی از این راهکارها پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری مجرب درخواست طراحی سایت و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته