چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم؟

نوشته شده توسط دارکوب

در دنیای امروز کسانی که دارای کسب و کاری هستند و کالا یا خدماتی را به مردم ارائه میکنند، برای آنکه بتوانند فروش بیشتری داشته باشند و یا خدمات سریعتر و گسترده تری را عرضه کنند به فکر ساخت فروشگاه اینترنتی افتاده اند. با توجه به شلوغی شهر ها و همه گیری بیماری، مردم در کشورهای مختلف از این نوع فروش استقبال نموده اند و همانطور که قابل مشاهده است، کسب و کار ها و شرکت های بسیاری کالا و یا خدمات خود را از این طریق معرفی و در معرض دید قرار می دهند.

چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم؟

عناصر ساخت یک فروشگاه آنلاین شامل تشکیل یک طرح کسب و کار، پیدا کردن یک پلت فرم تجارت الکترونیک و پیاده سازی روش های دیجیتال مارکتینگ است. یک فروشگاه آنلاین یک کاتالوگ دیجیتال است که خریداران می توانند آن را مشاهده کنند. معمولاً یک سبد خرید یا لیستی برای سفارش وجود دارد. یک فرآیند پرداخت هم در نظر گرفته شده است که شامل یک روش پرداخت الکترونیکی مانند کارت اعتباری است.

اما این فروش اینترنتی نیز با چالش های بسیاری روبه رو است و روش های متفاوتی برای بدست آوردن موقعیت و جایگاه مناسب در هر پلتفرم را میطلبد و باید ترفند های مناسب بسیاری را با توجه به خدمات و یا کالا های مختلف به کار گرفت.

استفاده از بهترین روش های فروش آنلاین عملی برای هدایت آگاهی از برند، ترافیک، فروش و تبدیل کاربران به مشتریان وفادار به فروشگاه آنلاین شما است. به عنوان مثال، فروشگاه های فروش آنلاین می توانند کمپین های بازاریابی ایمیلی ایجاد کنند، نظرات مشتریان را جمع آوری کنند و توصیه های شخصی را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود ارائه دهند.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی موثر برای رشد فروش آنلاین شما بسیار مهم است. برای تصمیم گیری صحیح در مورد محصولات و انتخاب بهترین روش بازاریابی و فروش خود، باید مشتریان خود را درک کنید. هنگامی که یک فروشگاه فیزیکی دارید، می توانید با مشتریان خود در همان جا گفتگو کنید و ببینید چه چیزی برای آنها جذاب است. وقتی مشتریان شما آنلاین هستند، باید به طور فعال اقداماتی را برای یادگیری در مورد آنها انجام دهید. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل در فروشگاه آنلاین می توانید الگوها و ترجیحات خرید مشتریان خود را شناسایی کنید. در حالی که هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک مکالمه رو در رو شود، شما هنوز فرصت های زیادی دارید، از جمله ایمیل، چت آنلاین و تماس های تلفنی و… برای پرسیدن سوالات و اطلاعات در مورد مشتریان خود.

بازاریابی فروشگاه اینترنتی

شما می توانید در مورد بازاریابی سایت فروشگاهی خود از نظر سه مخاطب اصلی فکر کنید.

– افرادی که قبلاً از شما خرید کرده اند یا حداقل از فروشگاه شما اطلاع دارند.

– افرادی که به دنبال نوع محصولی هستند که شما ارائه می دهید.

– افرادی که در صورت اطلاع از محصولی که شما ارائه می دهید، آن را می خواهند.

این رویکرد سه جانبه می تواند به شما کمک کند در مورد فعالیت های بازاریابی مختلف خود و نحوه تقسیم زمان و بودجه خود تصمیم گیری کنید.

برای اولین مخاطب خود، افرادی که شما را می شناسند، باید یک خط مستقیم با آنها داشته باشید. از طریق ارتباطات ایمیلی، بازاریابی محتوایی یا از طریق رسانه های اجتماعی. می توانید مستقیماً و البته رایگان با آنها ارتباط برقرار کنید.

برای مخاطب دوم خود، باید راه هایی را پیدا کنید تا آنها بتوانند محصولاتی را که نیازهایشان را برآورده می کند، پیدا کنند. این روند می تواند شامل بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا سئو (SEO)، تولید محتوا و بازاریابی موتور جستجو باشد.

برای مخاطب سوم خود، باید از نظر آگاهی از برند فکر کنید. آیا برای مشکلی که هنوز از آن اطلاعی ندارند راه حلی ارائه می دهید؟ یا مخاطب هدف شما از راه حل رقیب استفاده می کند؟ پاسخ ها بر نحوه برخورد شما با بازاریابی تأثیر خواهند داشت. هنگامی که طراحی وب سایت فروشگاهی شما تکمیل شد، می توانید شروع به تبلیغ سایت خود در پایگاه مشتریان فعلی خود کنید.

در مورد چگونگی یافتن وب سایت خود برای مشتریان جدید علاقه مند به محصول خود نیز استراتژی تعیین کنید و بودجه تبلیغاتی خود را عاقلانه خرج کنید تا پیام خود را در مقابل ترافیک با هدف قرار دهید.

روش های بازاریابی فروشگاه اینترنتی

اگر یک تجارت آفلاین پر رونق دارید، با بازاریابی بیگانه نیستید. با این حال، استراتژی های هدایت ترافیک به آنلاین شاپ شما می تواند به طور کلی مقوله ای متفاوت باشد. با فروشگاه آنلاین خود، می توانید به مشتریان احتمالی بیشتری نسبت به قبل دسترسی پیدا کنید و کنترل کاملی بر تجربه خرید آنها داشته باشید.

  • تهیه لیست ایمیل از مشتریان

از لیست ایمیل خود استفاده کنید و به تکمیل کردن آن ادامه دهید. حتی در یک فروشگاه فیزیکی، داشتن یک استراتژی بازاریابی ایمیلی قوی مهم است. تا جایی که می توانید آدرس های ایمیل را جمع آوری کنید. مشتریان فعلی، مشتریان احتمالی، افراد علاقه مند به رویدادهای شما و غیره می توانند جزوی از این لیست باشند.

هنگامیکه طراحی وب سایت فروشگاهیتان به اتمام رسید، می توانید یک ایمیل برای همه آن افراد ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که می توانند به صورت آنلاین از فروشگاه شما بازدید و خرید کنند. این موضوع می تواند زمان خوبی برای ارائه یک تبلیغ برای کسانی که در لیست ایمیل شما هستند، یا حتی یک تخفیف برای تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاشتن سایت شما با دوستان و خانواده باشد.

ایمیل همچنان یکی از موثرترین و بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ است. بنابراین مطمئن شوید که آدرس های ایمیل را در سایت خود جمع آوری می کنید. همچنین باید مطمئن شوید که یک جریان ارتباطی ثابت با لیست ایمیل خود دارید. یک زمانبندی ارسال ایمیل منظم ایجاد کنید که شامل تبلیغات، محتوای جدید، محصولات جدید و سایر اخباری باشد که می تواند مشتریان را تشویق به بازدید از سایت شما کند.

  • حضور در شبکه های اجتماعی

با وجود کسب و کار آنلاین خود، می خواهید از هر فرصتی برای تقویت تعامل دیجیتال خود استفاده کنید. یکی از ساده ترین و مؤثرترین راه ها این است که کمی بیشتر به کانال های رسانه های اجتماعی خود بپردازید و مطمئن شوید که آن ها از تصاویر پر جنب و جوش و ویدیوهای جذاب احاطه شده اند.

همه شبکه های اجتماعی برای همه برندها و انواع محصولات به یک اندازه مفید نخواهند بود. برخی از آنها شاید در روش های بازاریابی در ایران کاربردی نداشته باشند. استفاده از هر پلتفرم برای اهداف مختلف به عنوان بخشی از روش های بازاریابی شما می تواند تجربه خرید آنلاین کاربر را تا حد زیادی بهبود بخشد.

به عنوان مثال، خدمات اینستاگرام برای افزودن قیمت و لینک مستقیم به یک محصول در عکس ها، ارقام فروش و بازدید را برای بسیاری از فروشگاه های آنلاین بهبود می بخشد، زیرا مشتریان می توانند به سرعت به فرآیند پرداخت دسترسی پیدا کنند.

کمی زمان بیشتری را برای ایجاد محتوای بصری غنی و ویدیوهای کوتاه و جذاب صرف کنید. افزایش تعامل با فالوورها، شانس آگاهی از برند را حتی با فالوورهای آنها افزایش می دهد. تشویق به اشتراک گذاری، و ترکیب محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از بهترین نتایجی است که می توانید دریافت کنید. اگر حضور شما در رسانه های اجتماعی نیاز به کار دارد، اکنون زمان آن است. لازم نیست همه جا باشید. اطمینان حاصل کنید که در کانال هایی که برای مشتری هدف شما مناسب است حضور داشته باشید و انرژی خود را در آنجا بگذارید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) موارد زیادی را در بر می گیرد و تلاش برای بهینه سازی می تواند شما را به شدت درگیر کند. اما نکات کلی وجود دارد که چنانچه آنها را رعایت کنید می توانید به بازدهی هر چه بیشتر آن امیدوار باشید.

خود را در ذهن کاربر خود قرار دهید. مخاطبان هدف شما چگونه در مورد محصولات شما صحبت می کنند و چه چیزی را می خواهند بدانند؟

به محتوای داخل صفحه تان سایت توجه کنید. محتوای روی صفحه به عناوین و توضیحات محصول، تصاویر، مقالات یا محتوای دیگری که ممکن است داشته باشید و غیره اشاره دارد.

متا تگ ها نیز مهم هستند. برچسب های عنوان، که مانند سرفصل ها، یک موتور جستجو را هدایت می کند. آنها به موتور جستجو کمک می کنند تا بفهمد هر صفحه درباره چیست. هر صفحه از وب سایت شما باید برچسب عنوان منحصر به فرد خود را داشته باشد. توضیحات متا خلاصه های کوتاهی از هر صفحه است. هنگامی که سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود، کاربران تگ عنوان و توضیحات متا شما را قبل از هر چیز دیگری می بینند.

  • ایجاد محتوای جالب و مفید

تولید محتوای عالی برای افرادی که به دنبال خرید محصول شما هستند، راهی مطمئن برای هدایت ترافیک به سایت شما و ارائه اطلاعات مفیدی است که برند شما ارائه می دهد. تصاویر، فیلم های آموزشی، مطالب قابل دانلود و بررسی ها از گزینه هایی هستند که می توانید از آنها برای تولید محتوا استفاده کنید.

کلمات کلیدی محدوده محصول خود و متداول ترین جستجوهای مشتریان هدف خود را مطالعه کنید. از آنها برای تولید محتوای با کیفیت استفاده کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات صحیح به مخاطبان مناسب می رسد.

  • تبلیغات در پلتفرم های مختلف

روش های مختلفی برای تبلیغات در استراتژی دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. یکی از موثرترین روش تبلیغات و بازاریابی کسب و کار، استفاده از تبلیغات گوگل است. استفاده از تبلیغات گوگل برای بازاریابی موتورهای جستجو به شما این فرصت را می دهد که برای کلمات کلیدی پیشنهاد قیمت بدهید، به طوری که می توانید در صفحات نتایج موتورهای جستجو اولین لینک نمایش داده شوید.

بازاریابی موتورهای جستجو روش دیگری برای تبلیغ وب سایت شماست زیرا نیازی به طراحی ندارد و می تواند در ایجاد ترافیک جدید بسیار موثر باشد. در زمان واقعی به نتایجی دست خواهید یافت و می توانید استراتژی های کمپین تبلیغاتی خود را بر اساس عملکرد و نتایج آن تنظیم کنید.

رسانه های اجتماعی مکان عالی دیگری برای تمرکز بر هزینه های تبلیغاتی هستند، زیرا می دانید که مردم زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. اگر قصد خرید بیلبورد را داشتید، کدام خیابان بهترین راه برای نصب آن خواهد بود؟ در مورد تبلیغات رسانه های اجتماعی مانند این نیز فکر کنید.

اگر مخاطبان شما زمان زیادی را در اینستاگرام می گذرانند اما در توییتر نه، بهتر است هزینه های خود را روی اینستاگرام متمرکز کنید. می توانید از عکس ها و ویدیوها در تبلیغات خود استفاده کنید.. یک تبلیغ عکس می تواند راهی عالی برای ارائه محصول شما در مقابل افراد جدید باشد. تصاویر ساده و جذاب از محصول خود را در حال استفاده آماده کنید و تاکتیک های خود را بر اساس عملکرد آن در چند هفته اول تنظیم کنید.

  • استفاده از اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها افرادی هستند که مخاطبان آنلاین زیادی دارند و قدرت تأثیرگذاری بر رفتار خرید مخاطبان را دارند. کار با اینفلوئنسر مناسب می تواند محصول شما را در مقابل تعداد زیادی از مشتریان بالقوه قرار دهد و آگاهی از برند شما را افزایش دهد. برای استفاده بهینه از اینفلوئنسر مارکتینگ، مطمئن شوید که فالوورهای اینفلوئنسر هدف شما با مخاطبان هدف شما همسو هستند و ارزش های آن ها با برند شما همخوانی دارد. تاکتیک های رایج اینفلوئنسر مارکتینگ شامل اینفلوئنسر نوشتن یک پست وبلاگ در مورد محصول شما، ارسال محتوای رسانه های اجتماعی برای بررسی یا نمایش محصول شما یا صحبت در مورد محصول شما در یک رویداد است.

  • مشارکت با برند های مکمل

برای تبلیغ متقابل با سایر برندها مشارکت ایجاد کنید. کسب و کاری با مخاطبین هدف مشابه، اما محصول مکمل ارائه دهید. به این ترتیب، هر شریک تجاری به یک مخاطب کاملاً جدید و در عین حال مرتبط دسترسی پیدا می کند.

روش های واقعی برای تبلیغات متقابل می تواند متفاوت باشد، و راه هایی وجود دارد که می توانید آن را در هر سطح از استراتژی خود انجام دهید.

  • شرکت در رویدادها و بحث های آنلاین

با افزایش ارتباطات و رویدادهای آنلاین، ممکن است فرصت هایی برای افزایش آگاهی از برند با جوامع هدف وجود داشته باشد. با شرکت در وبینارها یا کنفرانس های مجازی، از تخصص خود استفاده کنید تا از کسب و کار خود حمایت کنید. هر فرصتی برای مراکز و بازارهای مجازی پیدا می کنید، از آنها استفاده کنید.

  • قیمت گذاری اصولی

قیمت عامل اصلی تصمیم گیری خرید برای 69 درصد از کاربران آنلاین است، اما این بدان معنا نیست که همیشه ارزان ترین گزینه محصولی است که انتخاب می کنند.

قیمت های خود را به صورت استراتژیک کاهش دهید. ارائه قیمت های دائمی پایین، توانایی شما را برای افزایش آن ها و بهبود فروش شما از بین می برد. مشتریان نسبت به افزایش قیمت واکنش خوبی نشان نمی دهند، بنابراین قیمت های پایین تر را به عنوان بخشی از تبلیغات، فروش و تخفیف در نظر بگیرید.

  • بهبود امنیت تجربه خرید مشتری

خرید آنلاین راحت است، زیرا مشتریان می توانند بهترین قیمت ها را بیابند، و بسته های خود را مستقیماً درب منزل تحویل بگیرند، بدون اینکه نیازی به ترک راحتی خانه شان داشته باشند. اما دستیابی به یک معامله آنلاین عالی فراتر از درج قیمت و یا محصول در سایت است.

باید مطمئن باشید که محصولات به موقع می رسند، کیفیت همان چیزی است که مشتری انتظار دارد، اقلام دارای گارانتی مناسب هستند، و راهی برای بازگرداندن محصولات یا دریافت پشتیبانی برای هر گونه سؤال یا مشکلی وجود دارد. از این نکات برای بهبود امنیت تجربه خرید مشتری استفاده کنید.

  • در نظر گرفتن تمامی اغشار جامعه

بسته به جمعیت هدف شما، تجربه خرید آنلاین در فروشگاه آنلاین شما باید با شخصیت های مختلف خریدار سازگار شود.

همه به خرید اینترنتی و فرایند آن مسلط نیستند. در حالی که مشتریان جوانتر می توانند به راحتی اطلاعات و اقدامات را پیدا کنند، کاربران مسن تر ممکن است به کمک و وضوح بیشتری نیاز داشته باشند.همین امر در مورد گروه بندی محصولات شما در دسته ها و مجموعه های مختلف صدق می کند. آنچه را که خریداران شما بیشتر به دنبال آن هستند را برجسته کنید.

  • هزینه تحویل کالا

عامل تعیین کننده منحصر به خرید آنلاین هزینه تحویل است. به عنوان یک کسب وکار، باید از قیمت هایی که سود می آورند آگاه باشید، اما گزینه های خرید رایگان و با تخفیف مطمئناً می توانند نتیجه را افزایش دهند. از دیدگاه مشتری به آن فکر کنید. آیا ترجیح می دهید ارسال رایگان دریافت کنید، بیشتر بخرید و اقلام بیشتری دریافت کنید، یا ترجیح می دهید هزینه حمل و نقل را بپردازید، هدیه ای دریافت نکنید و اقلام کمتری دریافت کنید؟

  • طراحی سایت فروشگاهی با کیفیت

اولین برداشت از کسب و کار آنلاین شما مهم است. هیچ کس نمی خواهد به یک وب سایت با ظاهر وحشتناک برسد. مهمتر از آن، با وجود رقبای فراوان در اختیار مصرف کننده، هیچ کس وقت ندارد یک وب سایت با ظاهر وحشتناک را مرور کند. برای جلوگیری از برداشت بد اولیه، با سرمایه گذاری روی طراحی پورتال فروشگاهی، ظاهر و احساس برند خود به عنوان یک هدف اصلی شروع کنید. آرم، طرح رنگ، برچسب ها را در نظر بگیرید. بر جذابیت صفحه اصلی با توازن مناسب بین تصاویر و زمینه آموزشی برای هر مخاطبی که ممکن است باشد، زمان بگذارید. شخصی که در حال مرور سایت است ممکن است در مرحله خرید از سفر مشتری نباشد، بلکه هنوز در مرحله آگاهی و بررسی است. ایجاد یک اولین برداشت عالی برای ارتقاء وفاداری به برند و تکرار سفارش حیاتی است.

  • مشارکت با مشتریان

ارائه ایده به مشتری در مورد ظاهر و احساس یک محصول بدون اینکه بتوانند آن را از نزدیک ببینند، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. با این حال، یک راه حل آسان برای تکرار این تجربه در فروشگاه آنلاین وجود دارد. مشتریان می توانند با دیدن نحوه استفاده سایر مشتریان واقعی از محصول، ایده واقعی تری از اینکه محصول واقعاً چگونه است به دست آورند. به همین دلیل ثابت شده است که نمایش عکس های مشتری واقعی در سایت فروشگاهی، فروش را ۲ برابر افزایش می دهد. به مشتریان خود اجازه دهید از عکس های خود برای کمک به تولید محتوا در وب سایت کسب و کار شما استفاده کنند.

بسته به کسب و کار خود، عکس های مشتری واقعی، آموزش ها، دستور العمل ها و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

  • پشتیبانی کامل

نیاز به خدمات به همان اندازه که در فروشگاه فیزیکی وجود دارد در خرید آنلاین نیز الزامی است و یکی از بهترین مواردی است که می توانید به مشتریانی که به صورت آنلاین خرید می کنند ارائه دهید.

عملکرد چت آنلاین و همزمان با خرید کاربر اطمینان می دهد که مشتریان پاسخ هر سوال یا نگرانی را دریافت می کنند. به آن ها راه هایی بدهید تا جواب سؤال خود را دریافت کنند . پشتیبانی آنلاین خوب می تواند به رفع تجربه ناخوشایند خرید آنلاین مشتری کمک کند.

  • قدردانی از مشتریان

از شما بابت خرید از ما ممنونیم. این فقط یک شعار نیست، این یک احساس واقعی است که شما نسبت به مشتریان خود دارید. به عنوان صاحبان کسب و کار، از مشتریان خود به طرق مختلف تشکر کنید. یادداشت های تشکر می تواند تفاوت بین مشتریان یکبار مصرف و مادام العمر باشد. 68 درصد از مردم یک رابطه تجاری را ترک کرده اند، زیرا احساس می کردند که شرکت نسبت به آنها بی تفاوت است که نتیجه آن یک تجارت از دست رفته است، اما قابل پیشگیری است.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی بسازیم

معنای فروش اینترنتی و اینکه به چه شکل انجام میگیرد را اکثریت مردم دنیا که به گوشی موبایل، تبلت، کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارند به خوبی میدانند، اما برای اینکه فروشگاه اینترنتی بهتری داشته باشیم، میزان فروش اینترنتی خود را بهبود ببخشیم و طراحی سایت فروشگاهی اصولی را آغاز کنیم، باید چند مورد مهم که در این مسیر به ما کمک میکند را در نظر داشته باشیم.

  • ایده فروشگاه

دوست دارید چه چیزی بفروشید؟ آیا در ایجاد آیتم های خاصی مهارت دارید؟ این محصول می تواند ملموس باشد مانند کفش یا لباس، یا دیجیتال مانند کتاب های الکترونیکی و عکس های استوک.

  • طرح فروشگاه

مخاطب هدف چه کسانی هستند؟ از نظر جغرافیایی چقدر می فروشید؟ بودجه شما چقدر است؟ هدف کسب و کار، هدف و عملیات روزانه آن را مشخص کنید.

  • مواد و ابزار

در صورت ایجاد یک محصول فیزیکی، باید لوازم خریداری کنید، مکانی برای کار پیدا کنید و شاید کارمندانی را استخدام کنید. بهای خدماتی مانند برق و اینترنت را در نظر بگیرید.

  • انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک کاربر پسند

آیا فروشگاه خود را در یک بازار آنلاین همه کاره، مانند دیجی کالا، باسلام و… راه اندازی خواهید کرد؟ یا یک دامنه سفارشی برای کسب و کار خود ایجاد می کنید؟ شرکت های میزبانی وب در سطوح و قیمت های مختلف خدمات میزبانی وب را ارائه می دهند. آنها اغلب ثبت نام دامنه را با میزبانی همزمان ارائه می دهند.

  • روش پرداخت الکترونیکی

با میزبانی وب، با دریافت و نصب گواهینامه SSL از ایمن بودن سایت اطمینان حاصل کنید. سپس، یک روش پرداخت الکترونیکی را تنظیم کنید. سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس با ارائه افزونه هایی که می توانید بدون تجربه کدنویسی نصب کنید، این فرآیند را تسهیل می کنند.

  • یک استراتژی بازاریابی دیجیتال

چگونه محصول خود را تبلیغ خواهید کرد؟ از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ که امروزه بسیار مفید هستند می توان به شبکه های اجتماعی، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) یا سئو سایت،  بازاریابی ایمیلی و… اشاره کرد.

  • مدیریت روزانه

موفقیت طراحی فروشگاه آنلاین به رضایت مشتری بستگی دارد. برای پاسخگویی به تقاضای خریدار و جزئیاتگرا بودن موجودی در دسترس، بسیار ضروری است. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما به طور دقیق و وسواس گونه ای به سفارشات و نگرانی های مشتریان رسیدگی می کند.

بهبود سایت فروشگاه اینترنتی و تأثیر آن بر فروش

با ایجاد تغییرات هرچند کوچک و شاید زمانبر می توانید رضایت بخش زیادی از خواسته های کاربران سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید.

  • زمان بارگذاری سایت

مطمئن شوید که سایت شما به سرعت بارگیری می شود، چه در رایانه یا یک دستگاه تلفن همراه. هدف داشته باشید زمان بارگذاری وب سایت را در چندثانیه یا کمتر نگه دارید. بزرگترین تهدید فروشگاه آنلاین یک رقیب نیست، بلکه زدن دکمه برگشت از سایت شما توسط کاربر در مرورگرشان است. اگر وب سایت شما خیلی کند بارگذاری می شود، مشتریان منتظر نمی مانند. آنها صفحه را بسته و به سراغ سایت دیگری می روند.

وب سایت زیبایی که بارگیری آن ده ثانیه یا بیشتر طول می کشد به احتمال زیاد وب سایت زیبایی است که تعداد کمی از مشتریان واقعاً از آن استقبال می کنند. زمان همانند پول است، احتمالاً بیشتر به صورت آنلاین، تا حضوری. به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید زمان بارگذاری وب سایت را در سه ثانیه یا کمتر نگه دارید تا اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان ناامید نشده و سایت را نمی بندند.

  • جستجو درون سایت فروشگاهی

جستجوی درون سایت را فراموش نکنید. مشتریان باید بتوانند به راحتی در وب سایت فروشگاهی پیمایش کنند. کلیک های غیرضروری را محدود کنید و ویژگی هایی مانند پیمایش خودکار را برای جلوگیری از دست دادن علاقه کاربران به جستجو را پیاده سازی کنید.

در آسان تر کردن جستجوی سایت خوب سرمایه گذاری کنید. جستجو راه آسانی را برای ارتباط دادن هدف کاربر با محتوای مناسب فراهم می کند. پرسمان های جستجو و کلیک روی نتایج، بازخورد کاربر را مشخص می کند.

  • عکس های با کیفیت

به یاد داشته باشید که یک عکس خوب می تواند هزار کلمه (و شاید هزاران تومان) ارزش داشته باشد.

قدرت عکس های با کیفیت بالا از محصولات را دست کم نگیرید. برخی از فروشگاه های آنلاین فکر می کنند که چون محصولات عمومی یا آشناتری را عرضه می کنند، ممکن است به آن سطح از جذابیت بصری نیاز نداشته باشند، اما خریداران آنلاین تصاویر را اطمینان بخش می دانند.

ما در دنیای بصری زندگی می کنیم. تجربه خرید آنلاین را تا حد امکان با ارائه عکس های محصول مورد استفاده واقعی کنید.

علاوه بر این، به خریداران این امکان را بدهید که روی تصاویر زوم کنند و چندین زوایا و نماهای مختلف محصولات را ببینند. برندها می توانند تجربه مشتری را با نمایش بررسی های محصول نه تنها در سایت خود، بلکه در برنامه های تلفن همراه و نمایشگرهای فروشگاهی خود به طور قابل توجهی بهبود بخشند.

  • بخش درج نظرات مشتریان

بیش از 86 درصد از مصرف کنندگان نظرات را به عنوان یک منبع ضروری در هنگام تصمیم گیری برای خرید می بینند و 56 درصد از خریداران به طور خاص به دنبال وب سایت هایی با امکان نمایش نظرات هستند. با ایجاد رتبه بندی و بررسی ها در هر نقطه تماسی، برندها می توانند تجربه مثبت مشتری را تضمین کنند.

بسیاری از خرده فروشان آنلاین انتخاب می کنند تا گزینه نوشتن نظرات و دیدگاه ها را در وب سایت خود حذف کنند، زیرا می ترسند که نظرات یا دیدگاه های بد، نظرات خوب را خدشه دار کنند و تصور بدی را منتشر کنند.

با این حال، هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد. نظرات مثبت می تواند ارقام فروش را تا 35٪ بهبود بخشد، اما فقط در صورتی می توانید آنها را دریافت کنید که احتمال درج برخی از نظرات ناخوشایند را نیز بپذیرید.

 

خرید آنلاین همچنان به رشد خود ادامه می دهد. از آنجایی که پلتفرم های فروشگاه های آنلاین سال به سال افزایش مشتریان را تجربه می کنند، این روش برای تولیدکنندگان و خرده فروشان ضروری است. اما ورود و رقابت در منظره دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

در حالی که فروش آنلاین شما را به مشتریان بالقوه متصل می کند، اشباع بازار می تواند یافتن مشتریان ایده آل و پیشی گرفتن از رقبای شما را دشوارتر کند.راه هایی برای بهبود تجربه مشتری در تجارت الکترونیک وجود دارد که می تواند شما را به مقصودتان برساند. در این راه می توانید از مشاوره های حرفه ای متخصصین شرکت دارکوب در پیشبرد اهداف تجاری خود در سطح آنلاین بهره ببرید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته