طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

نوشته شده توسط دارکوب

صنعت تجارت الکترونیک در سرتاسر جهان در حال گسترش است و به دلیل افزایش استفاده گسترده از اینترنت و گوشی های هوشمند، تغییرات تجاری قابل توجهی به وجود آمده است. اگرچه پلتفرم های تجارت الکترونیک در حال افزایش هستند، برای طراحی سایت فروشگاهی که افراد را به سمت سایت شما جذب می کند، مراحل خاصی باید انجام شود. طراحی فروشگاه اینترنتی به همراه چندین عامل دیگر مانند کیفیت محصول، رضایت مشتری، بازخورد عالی، آگاهی از برند و قابل اعتماد بودن، همگی در تعیین موفقیت یک سایت فروشگاهی نقش دارند.

امروزه مردم مانند گذشته تمایلی به خرید حضوری از مغازه های سطح شهر ندارند و ترجیح می دهند خرید را به صورت آنلاین در سایت های فروشگاهی آنلاین مثل دیجی کالا انجام دهند. سایت برای بسیاری از مشاغل، اولین نقطه تماس بین خریدار و فروشنده است. بسیاری از مردم در حال حاضر اغلب خرید خود را به صورت آنلاین برای انواع کالاها و خدمات انجام می دهند.

این بدان معنی است که داشتن یک سایت که هم از نظر بصری جذاب و هم استفاده آسان باشد، می تواند به کسب و کار شما یک پلت فرم جدید برای انجام تجارت ارائه دهد. بسته به جایگاه و کسب و کار شما، طراحی سایت حرفه ای برای کاربران جهت خرید محصولات یا خدماتتان به طور مستقیم از سایت می تواند حیاتی باشد. خرید سایت این اطمینان را ایجاد می کند که مشتریان را از دست نمی دهید یا از رقبایی که قبلاً این رویه را در پیش گرفته اند، عقب نمانده اید.

انقلاب دیجیتال باعث شده است که مردم در حال حاضر انتظار خدمات خوبی را از سایت های فروشگاهی داشته باشند، بنابراین اگر بازاریابی اینترنتی سایت شماخوب نبوده و یا به کندی پیش می رود، ممکن است متوجه شوید که مشتریان خود را از دست می دهید. به همین دلیل است که طراحی سایت سفارشی بسیار اهمیت دارد. این تغییر بزرگ در تجارت الکترونیک با همه گیری کووید-19 تشدید شده است.

سایت فروشگاه اینترنتی چیست؟

تجارت الکترونیک یا تجارت آنلاین به معنای انجام یک معامله به صورت آنلاین است، بنابراین سایت فروشگاهی وسیله ای برای خرید و فروش محصولات و خدمات آنلاین است.

این مدل کسب و کار که شامل معاملات فروش از طریق وب است به عنوان یک تجارت الکترونیک شناخته می شود. به عبارت دیگر هر سایت خرید آنلاین، بزرگ یا کوچک، یک سایت فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال دیجی کالا، آمازون و غیره.

سایت فروشگاه آنلاین پلتفرمی است که کسب و کارها می توانند فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنند و تراکنش ها را انجام دهند و در هر مکان و هر زمان قابل دسترسی هستند. معمولاً سایت های فروشگاه های آنلاین در 3 بخش کلیدی طراحی می شوند: ویترین فروشگاه، محصولات و صندوق. ویترین فروشگاه مجازی به شما این امکان را می دهد تا کسب وکار خود را مشابه آنچه که در ویترین فروشگاه نشان می دهید، به نمایش بگذارید، به این گزینه به عنوان فرصتی برای برجسته کردن اطلاعات کلیدی در مورد برند، پیشنهادات، محصولات محبوب یا رویدادها فکر کنید. صفحات محصول شامل اطلاعات محصول، قیمت، تصاویر آن می شوند و بسته به محصول، تغییرات موجود برای خرید را فهرست می کنند.

ویژگی های سایت فروشگاهی کارآمد

یک سایت فروشگاهی خوب باید دارای عناصر و ویژگی های مختلفی باشد که همه با هم هماهنگ هستند تا تجربه ای استثنایی برای کاربر ارائه دهند. تجربه ای که به طور یکپارچه مشتریان شما را از کشف و ارزیابی تا خرید بدون مشکل و سردرگمی همراهی کند.

شما می خواهید شرایطی را فراهم کنید که مشتریانتان را برای خرید بیشتر تشویق کرده و دوباره به سایت فروشگاهیتان برگردند، سایتی که آنها بتوانند به دوستان و خانواده خود در مورد آن اطلاع دهند.

  • طراحی و قالب سایت

برای ساختن یک سایت تجارت الکترونیک موفق باید چند نکته را در نظر داشته باشید. یکی از مهمترین آنها طراحی کلی است. یک طراحی خوب به تجربه کاربری بهتر، ارائه محصول بهتر و سایتی که مردم به یاد دارند کمک می کند.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شخصی از سایت شما بازدید کند و بلافاصله آن را ترک کند، یعنی بدون خرید یا ثبت نام برای اشتراک سایت شما را ترک کند. مطمئن شوید که سایت شما یکی از آنها نیست. استفاده از شرکت طراحی سایت که به صورت حرفه ای طراحی سایت را انجام می دهند می تواند در پیشبرد اهداف شما بسیار موثر باشد.

یک عامل کلیدی برای طراحی سایت در نحوه ارائه محصولات و خدمات شما به بازدیدکنندگان نهفته است. طراحی سایت برای تجسم و انتقال پیام های برند بسیار مهم است. واقعاً می تواند به پیشبرد سایت کمک کند و انتظاراتی را برای آنچه کاربران می توانند از کسب وکار شما پیش بینی کنند برآورده کند.

طراحی و چیدمان محصولات شما به صنعت شما و همچنین محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید بستگی دارد. شما همچنین باید جمعیت هدف خود را نیز در نظر بگیرید، روشی که برند و محصولات خود را در سایت خود ارائه می دهید باید منعکس کننده علایق، نیازها و خواسته های خریداران مورد نظر شما باشد.

  • قابلیت استفاده از سایت

اگر سایت شما شلوغ، نامرتب، یا جا به جایی در صفحات آن دشوار باشد مطئناً جایی نیست که مشتریان بخواهند وقت خود را برای مرور محصولات یا خدمات شما در آن صرف کنند. اگر می خواهید مشتریان مدام به سایت شما برگردند، استفاده از قالب سایت مناسب یا طراحی آن باید از الویت های اصلی در روند دیجیتال مارکتینگ تجارت کسب و کار شما باشد.

با داشتن 52 درصد از ترافیک جهانی اینترنت از طریق تلفن همراه، باید مطمئن شوید که سایت شما برای تلفن همراه سازگار است و در انواع دستگاه های هوشمند قابل دسترسی است. نیازی هم نیست که هر کسب وکاری یک برنامه تلفن همراه همه جانبه طراحی کند، اما ارائه همان سطح از قابلیت استفاده که کاربران می توانند روی دسک تاپ داشته باشند، برای کاربران موبایل نقطه شروع مهمی خواهد بود.

  • امنیت سایت

بسیار مهم است که سایت فروشگاهی شما بتواند مکانی امن برای ذخیره و پردازش تراکنش های آنلاین ارائه کند. سایت هایی مانند دیجی کالا یا آمازون با گذشت زمان اعتماد خریداران را از طریق اقدامات امنیتی اثبات شده شان جلب کرده اند.

طبق یک مطالعه در سال 2018، فروشگاه های آنلاین سالانه تا 32 درصد از تهدیدات امنیتی را تجربه می کند. بسیار مهم است که تعدادی پروتکل را برای محافظت از خریداران آنلاین خود پیاده سازی کنید. برای اینکه مشتریان بتوانند تراکنش ها را کامل کنند و اطلاعات خصوصی خود را به اشتراک بگذارند، باید بدانند که می توانند به تجارت و سایت شما اعتماد کنند. داشتن یک سیستم پرداخت امن بسیار مهم است و انعطاف پذیری در برابر هکرها و بدافزارها نکته کلیدی است.

  • هویت برند خود را ایجاد کنید

ایجاد یک برند متمایز یکی از رویکردهایی است که به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. هویت برند ممکن است به روش های مختلفی در تجارت الکترونیک منتقل شود، از لحن عبارات و پیام های شما تا کل طرح رنگی سایت شما.

هنگامی که بازدیدکنندگان به محض ورود به سایت شما، برند شما را می شناسند، به توسعه آشنایی و اعتماد کمک می کند و رسیدن به اهدافی که برای سایت خود تعیین کرده اید را برای شما آسان تر می کند. همه چیز، از رنگ ها گرفته تا طرح، باید با در نظر گرفتن بازار هدف شما طراحی شود.

نام تجاری شناسه منحصر به فرد شما و چیزی است که شما را از رقبا متمایز می کند. یک سایت فروشگاهی بخش مهمی از هویت یک برند است و باید همان ارزش هایی را که محصولات شما ارائه می کنند، منتقل کند. برای تعریف برند خود و القای آن در طراحی سایت خود وقت بگذارید.

مهمتر از آن، شما باید برند خود را به طور مداوم در سایر پلتفرم های خود نشان دهید. به عنوان مثال، هنگامی که بازدیدکنندگان سایت شما را مرور می کنند، سپس به کانال های رسانه های اجتماعی شما مانند اینستاگرام نگاه می کنند، رنگ ها و پیام ها باید یکسان باشد. اگر آنها با تیم پشتیبانی شما تماس بگیرند، لحن آن باید شبیه به آنچه در سایت شما استفاده می شود باشد.

با ایجاد یک نام تجاری متمایز که از طراحی سایت فروشگاهی و تجربه خرید شروع می شود، جایگاه کسب وکار خود را به عنوان یک برند مورد علاقه، تضمین می کنید.

  • از سلسله مراتب جذاب تصاویر استفاده کنید

سلسله مراتب بصری در دسترس ترین رویکرد برای انتقال سریع اطلاعات مهم به بازدیدکنندگان در طراحی سایت فروشگاهی است. از آنجا که کاربران زمان و توجه محدودی دارند، انتقال نکات مهم از طریق سلسله مراتب بصری ممکن است تجربه کلی آنها را بهبود بخشد.

تصاویر با کیفیت بالا اغلب توجه کاربران را جلب می کند. بنابراین بسیار مهم است که آنها را در کانون توجه قرار دهید، تصاویر محصول را به صورت کامل و با جزییات نمایش دهید. مشتریان می خواهند قبل از خرید محصول را از زوایای مختلف ببینند. ارائه عکس های شفاف، با کیفیت و واقعی از محصول نیز به ایجاد اعتماد و اطمینان بین شما و مشتریانتان کمک می کند.

سلسله مراتب بصری را می توان به روش های مختلفی مورد استفاده قرار داد. چیدمان صفحه، اندازه، فضا و بافت، فونت و رنگ از جمله آنهاست. استفاده از اصول روانشناسی رنگ در طراحی سایت فروشگاهی شما می تواند به تبدیل کاربران به مشتری کمک کند. استفاده از رنگ و تصاویر می تواند الهام بخش و ایجاد کننده انگیزه فرد برای اقدام به خرید باشد، همانطور که مطالعات نشان می دهد استفاده از رنگ قرمز، به عنوان مثال، در دکمه های CTA (Call To Action) می تواند نرخ کلیک را تا 34٪ افزایش دهد.

اهمیت فاصله و بافت و انتخاب حروف و طرح رنگی صحیح نیز حیاتی است. این دو ویژگی، مانند اندازه، بر جذب کاربران به قسمت های خاص سایت تأثیر می گذارد. از قدرتی که آنها در اختیار شما قرار می دهند استفاده کنید تا به طور هوشمندانه توجه بازدیدکنندگان خود را به مهم ترین بخش های سایت خود هدایت کنید.

  • همه چیز را ساده نگه دارید

بدترین کاری که در طراحی سایت می توانید انجام دهید این است که همه چیز را تا حد امکان به هم نزدیک کنید و صفحه را مملو از متن و عکس کنید. این موضوع باعث اضافه بار حسی برای بازدیدکنندگان می شود و توانایی شما برای جذب آنها به بخش های خاصی از سایت را کاهش می دهد.

عبارت کلیدی که باید به خاطر بسپارید «فضای سفید و خالی» است. فضای های خالی به صفحه شما اجازه می دهد که ساده تر به نظر برسند. در نتیجه برخی از قسمت ها برجسته می شوند و توجهی را که شایسته آن هستند دریافت می کنند. از طرف دیگرنباید در استفاده از فضای خالی هم زیاده روی کرد که سایت به نظر خالی برسد.

  • مخاطبان خود را بشناسید

شما تا زمانی که مخاطبان هدف خود را به طور کامل درک نکنید، نمی توانید محتوای سایت جذاب و باکیفیت ایجاد نمی کنید. بنابراین با مصاحبه با افرادی که بخشی از بازار هدف شما هستند شروع کنید. سپس، با استفاده از این توصیفات مشتری، بفهمید که بازار هدف شما چه می خواهد و چه نیازهایی دارد و در صورت لزوم تغییراتی را در بازاریابی آنلاین خود ایجاد کنید.

  • یک تجربه پرداخت آسان و بدون مشکل ایجاد کنید

هزینه های حمل و نقل غیرمنتظره، فرآیند پرداخت پیچیده و نیاز به ایجاد حساب کاربری، سه دلیل از پنج دلیل اصلی رها شدن سبد خرید توسط کاربران هستند. همه اینها حول فرآیند پرداخت می چرخند. طراحی صفحه تسویه حساب شما باید ساده و برای پیمایش آسان باشد. همه چیز را در مورد فرآیند تسویه حساب روشن کنید. قیمت، هزینه های حمل و نقل (در صورت وجود)، اطلاعاتی که برای پردازش خرید نیاز دارید. در صورت نیاز به بازگشت محصول یا مواجه شدن با مشکل در سفارش، راهکارهایی را در اختیار کاربر قرار دهید.

  • نظرات و تجربیات مشتریان را به صورت استراتژیک نمایش دهید

هنگام طراحی برای سایت فروشگاهی، به دنبال راه هایی برای نمایش نظرات و تجربیاتی که از مشتریان فعلی خود دریافت کرده اید به خریداران بالقوه بگردید، زیرا مؤثرترین نوع توصیه، چیزی است که مشتریان واقعی در نهایت می خرند.

هرچه بازدیدکنندگان سایت بیشتر ببینند که افراد دیگر چگونه تجربه خرید خوبی در سایت شما داشته اند، در نظر آنها قابل اعتمادتر شده و در نهایت افزایش فروش را برایتان در پی خواهد داشت.

مزیت های وردپرس برای طراحی فروشگاه اینترنتی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس، یک پلتفرم رایگان و متن باز است که توسط یک تیم اصلی از توسعه دهندگان در کنار مجموعه ای از طراحان ایجاد شده است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس پلتفرمی است که توسط تقریباً یک چهارم سایت های موجود در اینترنت استفاده می شود. مزیت سهولت استفاده از آن، طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس را برای حتی ابتدایی ترین سایت ها با انعطاف پذیری بالا با استفاده از پلاگین مناسب می کند.

وردپرس منبع باز و مدیریت شده توسط توسعه دهندگان حرفه ای است و تضمین می کند که وصله های امنیتی و ویژگی های جدید به طور مداوم به آن اضافه می شوند. تقریباً هر چیزی که باید در مورد وردپرس بدانید را می توانید در اینترنت پیدا کنید. آموزشگاه دارکوب با بهره گیری از مطالب به روز در زمینه طراحی سایت با وردپرس می تواند راهنمای خوبی برای شروع یادگیری وردپرس برای شما باشد.

شما می توانید از وردپرس و قالب های آن برای طراحی سایت ارزان استفاده کنید زیرا قالب های از پیش ساخته شده زیادی وجود دارد که برای فروشگاه های آنلاین مناسب هستند. همچنین افزونه هایی برای افزودن عملکرد کامل به فروشگاه اینترنتی، از نمایش محصول گرفته تا سبد خرید و پرداخت ها و بسیاری موارد دیگر که می توانید به آن اضافه کنید، وجود دارد که باعث پیشبرد فروشگاه اینترنتی شما می شود.

استفاده از وردپرس یک انتخاب عالی است زیرا کنترل کاملی را بر آنچه سایت شما انجام می دهد و ظاهر آن را در اختیار شما قرار می دهد. طراحی سایت با وردپرس می تواند شامل یک وبلاگ، یک انجمن و هر صفحه دیگری باشد که شما نیاز دارید. با وردپرس، همه اینها به صورت رایگان ارائه می شود. استفاده از وردپرس به خودی خود رایگان است، در حالی که برخی از افزونه ها و قالب وردپرس باید خریداری شوند.

قالب فروشگاه اینترنتی نقشی حیاتی در تعیین سبک، طرح بندی، منوها، مکان های نوار کناری و موارد دیگر سایت فروشگاهی شما دارند. قالب های زیبا می توانند سایت فروشگاهی آنلاین شما را برای بازدیدکنندگان جذاب تر کنند. از این رو، باید توجه زیادی به انتخاب بهترین قالب داشته باشید.

قالب فروشگاهی وردپرس تمام ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی را دارد و گزینه های سفارشی سازی زیادی، طراحی کاملا واکنشگرا و رابط کاربر پسند را ارائه می دهند. از این رو شرکت دارکوب با بهره گیری از آخرین متدهای طراحی و کدهای برنامه نویسی قالب های وردپرس را طراحی و تولید می کند. یکی از بارزترین قالب های فروشگاهی که امروزه بسیاری از کسب و کار های آنلاین از آن استفاده ی کنند، قالب فروشگاهی دیجی کالا است.

شرکت دارکوب با استفاده از آخرین به روزرسانی های سیستم مدیریت محتوای وردپرس، تولید قالب های مختلف به ویژه در زمینه فروشگاه اینترنتی و قیمت طراحی سایت فروشگاهی منصفانه توانسته است رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کند.

قالب مشابه قالب فروشگاهی دیجی کالا یکی از پروفروش ترین قالب های وردپرس مجموعه دارکوب است که علاوه واکنش گرا بودن (ریسپانسسیو) دارای ویژگی های زیادی از قبیل ایجاد محصولات و دسته بندی آنها، گالری تصاویر برای محصولات، فرم ساز، بنر های دسته بندی، جستجوی پیشرفته و فیلتر محصولات، وبلاگ و بسیاری امکانات منحصر به فرد دیگر است.

علاوه بر تمامی مزایای ظاهری قالب فروشگاهی مشابه دیجی کالا، ویژگی های سئو و بهینه سازی سرعت سایت و امنیت آن توسط تیم دارکوب پشتیبانی و به روز رسانی می شود. چنانچه تمایل به طراحی سایت دیجی کالا و مشابه آن دارید و یا موارد دیگری برای اضافه یا کم کردن به ویژگی های قالب را در نظر داشته باشید می توانید قالب را در حالت سفارشی سازی هم خریداری نمایید.

در قسمت مدیریت فروشگاه قالب سایت دیجی کالا از افزونه قدرتمند ووکامرس استفاده شده است که امکان بررسی سفارش، آمار فروش، مشتریان، گزارشات مختلف و تنظیمات کلی فروشگاه را فراهم می کند.

به غیر از بقیه سایت ها، فروشگاه های اینترنتی نیازمند یک راه حل امنیتی گسترده و مطمئن هستند. دلیل این امر این است که فروشگاه های آنلاین حاوی اطلاعات ورود به سیستم مشتری، اطلاعات پرداخت و سایر جزئیات حساس هستند. سایت های فروشگاهی نا امن می توانند شهرت و اعتبار شما را در بین مشتریانتان از بین ببرند.

تیم امنیتی وردپرس دارای بیش از 50 محقق امنیتی متخصص برای تامین امنیت کاربران است. تیم توسعه دهندگان وردپرس به طور منظم به روزرسانی های اصلی و جزئی را برای امنیت منتشر می کند. هر نسخه اصلاح شده وردپرس محافظت قوی تری در برابر تهدیدات مخرب ارائه می دهد.

به طور کلی، وردپرس یک راه حل امنیتی قوی برای سایت های فروشگاهی ارائه می دهد. با بهترین استفاده از وردپرس، می توانید اطلاعات کاربران خود را ایمن نگه دارید و بهترین تجربه کاربری را ارائه دهید.

محتوا کلید اصلی در مسیر بازاریابی اینترنتی فروشگاه های آنلاین است. وردپرس به دلیل مزایای ذاتی آن به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی با کیفیت، گزینه بسیار مناسبی است. این به این معنی است که ویژگی هایی را ارائه می دهد که برای بالا بردن رتبه فروشگاه آنلاین شما در نتایج جستجو به آنها نیاز دارید.

وردپرس ماهیت سئو قوی دارد که به صاحبان فروشگاه کمک می کند تا حجم زیادی از ترافیک را جذب کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات مربوط به محصول را با کیفیت خوب ارسال کنید و وردپرس بقیه موارد را بر عهده خواهد گرفت.

طراحی سایت فروشگاهی خوب به افزایش فروش کمک می کند. 42٪ از کاربران می گویند که سایت هایی با عملکرد ضعیف و طراحی نامناسب را نادیده می گیرند. بنابراین، هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی، همیشه خود را جای مشتریان خود بگذارید. خرید را برای آنها آسان کنید.

نکات طراحی سایت حرفه ای را در ساخت فروشگاه آنلاین خود به کار ببرید و با شرکت طراحی سایت فروشگاهی همراه شوید که به شما امکان می دهد نام تجاری خود را سفارشی کرده و برندسازی کنید. شرکت دارکوب با همکاری مجموعه ای حرفه ای از توسعه دهندگان در زمینه طراحی سایت و سئو می تواند شما را در مسیر گسترش فروشگاه آنلاینتان یاری کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته