طراحی سایت فروشگاهی با PHP

نوشته شده توسط دارکوب

امروزه بسیاری از افراد خرید اینترنتی را به دلیل مزایای آشکار آن ترجیح می دهند. یافتن محصولات آسان تر است و می توانید به راحتی و بدون زحمت و بدون مراجعه به فروشگاه، محصولات را سفارش دهید. خرید آنلاین به دلیل دسترسی روزافزون به اینترنت از طریق موبایل و کامپیوتر های دسکتاپ بسیار محبوب شده است.

کسب و کارهای آنلاین بیشتر و بیشتر در حال محبوب شدن هستند و وب سایت های قابل اعتماد بسیاری در این زمینه وجود دارند. میلیون ها محصول در سراسر جهان از طریق مدل کسب و کار الکترونیکی (آنلاین) فروخته می شود.

خرید آنلاین مزیت های بسیاری دارد که می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه های جانبی، راحتی خرید در منزل یا محل کار، دسترسی به تنوع و طیف گسترده ای از محصولات، تخفیف خوب و قیمت پایین تر، اطلاعات دقیق در مورد محصول و مقایسه مدل ها و مارک های مختلف با هم اشاره کرد.

طراحی فروشگاه اینترنتی

اولین و مهمترین شرط برای فروشگاه اینترنتی موفق، ایجاد یک حضور آنلاین قوی و جذاب است. وب سایت شرکت اولین جایی است که مشتری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند و محصولات آن یا خرید مستقیم آنها به آن مراجعه می کند. به همین دلیل است که داشتن یک وب سایت تجارت الکترونیک با طراحی خوب و مناسب برای موفقیت کسب و کار در بازار آنلاین بسیار مهم است.

توسعه وب سایت تجارت الکترونیک یک فرآیند پیچیده است که شامل مراحل مختلفی است، مانند تحقیقات بازار و بررسی نیازهای مشتری، مفهوم سازی، طراحی UI/UX، نمونه سازی، برنامه نویسی تجارت الکترونیک، تست و راه اندازی وب سایت. برخی از شرکت های توسعه وب سایت تجارت الکترونیک نیز خدمات توسعه و نگهداری مداوم را ارائه می دهند.

فناوری مناسب برای تجارت الکترونیک چیست و چرا برای تجارت الکترونیک بسیار مهم است؟

فناوری های زیادی در توسعه وب سایت تجارت الکترونیک استفاده می شود. آنها بر اساس انواع، ویژگی ها و اهداف متفاوت هستند. بنابراین، هر صاحب کسب و کار تجارت الکترونیک با لحظه ای روبرو می شود که می پرسد کدام زبان برنامه نویسی برای ایجاد سایت تجارت الکترونیک بهترین انتخاب است.

انتخاب زبان طراحی سایت و برنامه نویسی مناسب برای توسعه یک وب سایت تجارت الکترونیک بسیار مهم است زیرا بر تجربه مشتری و نرخ تبدیل تأثیر می گذارد. انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای تجارت الکترونیک می تواند به شما در دستیابی به موفقیت تجاری و رفع نیازهای مشتری کمک کند. به مخاطبان شما یک پلتفرم راحت و کاربر پسند برای تسهیل خرید آنلاین آنها به عنوان یک برند ارائه می دهد.

برخی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای تجارت الکترونیک

در اینجا نگاهی کوتاه به فهرستی می اندازیم که به شما کمک می کند با برخی از بهترین زبان برنامه نویسی طراحی وب آشنا شوید.

جاوا

جاوا یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی است. این زبان ما را قادر می سازد تا وب سایت های تجارت الکترونیک بسیار قابل اعتماد و سازنده با یک رابط کاربری راحت ایجاد کنیم. این یک زبان سمت سرور است که امکان توسعه پروژه در مقیاس بزرگ را فراهم می کند. علاوه بر این، جاوا با بسیاری از سایت های همه کاره و کاربردی برای کار چند پلت فرم سازگار است.

PHP

یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تجارت الکترونیک است. PHP یک زبان سرور عمومی، مقیاس پذیر و آسان برای یادگیری است که به طور گسترده توسط توسعه دهندگان وب تجارت الکترونیک در سراسر جهان استفاده می شود. طراحی سایت PHPیکی از کم هزینه ترین روش ها برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک است.

پایتون

پایتون در میان هزاران تیم توسعه وب تجارت الکترونیک در سراسر جهان به انتخاب برتر تبدیل شده است زیرا در مقایسه با زبان های دیگر بسیار انعطاف پذیر و همه کاره است. بر دو عامل اصلی تمرکز دارد: خوانایی و کارایی. پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که امکان ساخت وب سایت های تجارت الکترونیکی پیچیده و در مقیاس بزرگ را فراهم می کند.

C++

اگرچه C++ به عنوان زبانی که یادگیری آن دشوار است، شناخته می شود، اما پشتیبان بسیاری از زبان های دیگر در این زمینه است. در حالی که شخصی پایتون را به دلیل نحو آسان یک زبان سطح بالا می داند، C++ زبانی سطح پایین است که گزینه های نحوی زیادی را ارائه می کند که حتی ممکن است بسیار زیاد و پیچیده به نظر برسند. با این حال، این زبان هنوز به طور گسترده توسط توسعه دهندگان وب مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا مقیاس پذیری و انعطاف پذیری آن بالا است.

Ruby on Rails

اکثر استارت آپ ها و کسب و کارهای تجارت الکترونیک Ruby on Rails را به دلیل کارایی و انعطاف پذیری آن به کار می گیرند. بسیاری از کارشناسان آن را بهترین زبان وب برای سایت های تجارت الکترونیک می دانند زیرا امکان ساخت وب سایت های پیچیده با طیف گسترده ای از ویژگی ها را فراهم می کند. اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین سفارشی شده داشته باشید که بتواند به طور موثر ترافیک را مدیریت کند، روبی ممکن است بهترین گزینه باشد.

هنگام انتخاب بهترین زبان برای توسعه وب سایت های تجارت الکترونیک، به خاطر داشته باشید که نه تنها باید بر الزامات کسب وکارتان تمرکز کنید، بلکه باید روی عواملی مانند انعطاف پذیری و سازگاری زبان برنامه نویسی با پایگاه های داده ای که از زبان و چارچوب فرانت اند پشتیبانی می کنند نیز تمرکز کنید.  چنانچه هنوز در انتخاب بهترین زبان برای وب سایت های تجارت الکترونیک با مشکل مواجه هستید. در این صورت، ما به شما توصیه می کنیم شرکت طراحی سایت را استخدام کنید که می تواند یک مشاوره جامع در مورد این موضوع ارائه داده و مراحل طراحی سایت را تفسیر کرده و آن را به بهترین شکل به اتمام برساند.

آیا مطمئن نیستید که کدام زبان برای وب سایت های تجارت الکترونیک بهترین است؟ می توانید از مشاوره تیم تخصصی شرکت دارکوب در این زمینه استفاده نمایید. مفتخر خواهیم بود بتوانیم در رسیدن به اهداف تجارت آنلاین شما همراهتان باشیم.

طراحی سایت PHP

PHP  به طور گسترده ای به عنوان زبا طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد و از چند سال گذشته به عنوان زبانی با کارایی بالا در طراحی سایت با PHP ظاهر شده است.  این زبان امنیت برتر، زمان چرخش سریعتر را ارائه می دهد و زبان اسکریپت سمت سرور نسبتاً مقرون به صرفه ای است.  بسیاری از وب سایت های محبوب، پلتفرم های مارک های بزرگ و وب سایت های رسانه های اجتماعی وجود دارند که از برخی از نسخه های PHP استفاده می کنند.  فیس بوک در ابتدا از یک نسخه ساده PHP استفاده کرد و سپس به سراغ اصول اولیه نسخه قدیمی PHP رفت.  ویکی پدیا نیز از PHP در شرایط عادی استفاده می کند.  زبان پی اچ پی بارها ارتقا یافته است.  واقعاً تسلط بر آن آسان بوده و از هر نظر متنوع است.

در ساده ترین شکل PHP زبان برنامه نویسی تحت وب سمت سرور است که در HTML تعبیه شده است.  PHP به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا محتوای پویا ایجاد کنند و با پایگاه داده ها تعامل داشته باشند. PHP به دلیل سادگی، سرعت و انعطاف پذیری خود شناخته شده است، ویژگی هایی که آن را به یک سنگ بنای دنیای توسعه وب تبدیل کرده است. از سوی دیگر در مسیر آموزش طراحی وب، یکی از مهمتری زبان های برنامه نویسی است که آموزش داده می شود و می تواند چشم انداز بسیار وسیعی را برای برنامه نویس فراهم کند.

نام PHP مخفف Hypertext Preprocessor است و یک زبان برنامه نویسی سمت سرور را نشان می دهد، به این معنی که برنامه های نوشته شده بر روی آن بر روی سرورهای وب اجرا می شوند و به مرورگر وب وابسته نیستند.  با این حال، در طول سال ها، حوزه استفاده از آن تغییر کرده است و امروزه زبان برنامه نویسی PHP به دلیل مزایای فراوانی که دارد، در بین بهترین و محبوب ترین ابزارهای برنامه نویسی برای برنامه نویسی سایت و توسعه وب قرار می گیرد.  این یک فناوری بسیار مؤثر در نظر گرفته می شود که یک فرآیند توسعه راحت را با ابزارهای اضافی بسیاری برای کمک به آن ارائه می دهد.  در واقع، بر اساس شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسیPHP،  پنجمین زبان برنامه نویسی محبوب در جهان است.

PHP  توسط 79.1٪ از تمام وب سایت ها با برنامه نویسی سمت سرور شناخته شده استفاده می شود، و استفاده از آن در دهه گذشته در حال افزایش بوده است.

مزیت های زبان PHP

مانند هر زبان اسکریپت نویسی دیگریPHP، اساساً ابزاری است که هم برای اتصال به پایگاه داده خود برای دریافت اطلاعات و هم برای تحویل آن اطلاعات به سرور وب خود و برای نمایش از HTML در آن  استفاده می شود.  اما جنبه های زیادی از PHP وجود دارد که آن را از سایر زبان ها متمایز می کند.

سمت سرور: PHP  یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که توسط یک مترجم PHP در یک وب سرور پردازش می شود.  نتیجه (خروجی) به عنوان HTML ساده به مرورگر وب ارسال می شود.

منبع باز : PHP به صورت رایگان برای دانلود و استفاده در دسترس است.

شی گرا:  برنامه نویسی شی گرا (OOP) از مفهوم «اشیاء» برای داشتن داده ها و توابع برای کمک به ساخت برنامه های کاربردی وب پیچیده تر و قابل استفاده مجدد استفاده می کند.

سریع: PHP  حجم کاری سرور را به حداقل می رساند و عملکرد را افزایش می دهد.  PHP می تواند تا 382٪ سریعتر از Python و 195٪ سریعتر از Ruby باشد.

ساده: نحو و نگارش PHP به راحتی قابل درک و یادگیری است، چه از ابتدا بسازید یا از فریم ورک ها یا افزونه های موجود استفاده کنید. چنانچه با اصول برنامه نویسی آشنایی داشته باشید، آموزش PHP می تواند روندی بسیار سریع باشد.

به خوبی پشتیبانی می شود: PHP از تمام پایگاه های داده پیشرو (MySQL، SQLite، ODBC) پشتیبانی می کند، با اکثر سرورها (IIS، Apache و غیره) سازگار است، در همه سیستم عامل ها (ویندوز، سیستم عامل مک، لینوکس و غیره) قابل بارگذاری است.

در کل می توان مزیت های PHP را در قابل انعطاف بودن، سازگاری، مقیاس پذیری،  امن بودن، کارایی بالا، مقرون به صرفه بودن، پشتیبانی خوب،  ساده بودن در نگهداری و وجود توسعه دهندگان بسیار در این زبان خلاصه کرد.

PHP  برای چه مواردی استفاده می شود؟

PHP می تواند برای توسعه صفحات وب پویا و تعاملی، برنامه های کاربردی، طراحی پورتال و طراحی سایت فروشگاهی استفاده شود. PHP برای انواع وظایف وب، از تولید صفحات وب پویا، ارسال ایمیل و جمع آوری فرم های وب تا ارسال و دریافت کوکی ها، مناسب است.  از آنجایی که PHP می تواند اطلاعات را در یک پایگاه داده ذخیره، حذف و اصلاح کند، به یک پایه قوی برای ایجاد برنامه های کاربردی وب از جمله سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، پایگاه های داده آنلاین سفارشی، وب سایت های تجارت الکترونیک، برنامه های کاربردی بازی و پورتال های اجتماعی تبدیل شده است.

چه سیستم های مدیریت محتوا از PHP استفاده می کنند؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک برنامه نرم افزاری آنلاین است که به سایر کاربران کمک می کند تا محتوای دیجیتال را بدون دانش تخصصی ایجاد و مدیریت کنند.  رایج ترین نمونه از CMS سیستمی است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را بدون دانش HTML بسازید و مدیریت کنید. یکی از پرکاربردترین استفاده آن، طراحی سایت شرکتی برای اغلب زمینه های کاری کسب و کار ها است که می تواند مقرون به صرفه و سریع باشد.

امروزه اکثر سیستم های مدیریت محتوا از PHP از جمله وردپرس، دروپال، مجنتو، جوملا و بسیاری از پلتفرم های محبوب دیگر استفاده می کنند.  به عنوان یک چارچوب PHP توسعه دهندگان می توانند از این پلتفرم ها و افزونه های CMS برای طراحی سایت ارزان و یا طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده کنند.

وردپرس احتمالاً شناخته شده ترین سیستم مدیریت محتوا PHP است که 76.4 درصد از بازار CMS را به خود اختصاص داده و 75 میلیون وب سایت فعال را میزبانی می کند.  وردپرس بی نهایت سازگار است و میزبان وب سایت هایی است که پیچیدگی آن ها از وبلاگ رایج تا فروشگاه های بزرگ تجارت الکترونیک را شامل می شود. طراحی سایت با وردپرس امروزه یکی از مقرئن به صرفه ترین روش ها برای آغاز روند آنلاین شدن کسب و کار ها است.

توسعه دهندگان PHP به چارچوب ها، پایگاه های داده و کتابخانه های غنی برای پشتیبانی از کار خود دسترسی دارند، با انعطاف پذیری برای راه اندازی در هر سیستم عامل لینوکس، ویندوز یا یونیکس.  اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب PHP را ارائه می دهند، و وقتی نوبت به هزینه می رسد، PHP اغلب در زمان توسعه و همچنین هزینه کلی اجرا و نگهداری مرغون به صرفه تر است.  به عنوان یک زبان کارآمدPHP،  قادر است زمان های کارایی بالا را که مصرف کنندگان امروزی می خواهند، ارائه دهد.

همچنین باید توجه داشته باشید که پلتفرم های CMS مختلفی مانند وردپرس وجود دارد که با نسخه جدید PHP یعنی نسخه 7 سازگار نیست، افزونه های آن هنوز به روز نشده اند تا با آخرین نسخه کار کنند.  این احتمالاً به این دلیل است که هزینه انتقال به نسخه جدیدتر زیاد است.  وقتی PHP 6 در حال حاضر کاملاً خوب کار می کند و هیچ نوع مشکل سازگاری یا مشکل امنیتی را نشان نمی دهد، وب سایت هایی که قبلاً از آن استفاده می کنند، تغییر به نسخه 7 را ضروری نمی دانند.

چرا سایت تجارت الکترونیک شما باید PHP داشته باشد؟

در عصر دیجیتالی بسیار رقابتی امروزی، وب سایت های تجارت الکترونیک شما باید هر جنبه ای را در نظر بگیرند تا تجربه کاربری برجسته ای را ارائه دهند.  از آنجایی که در حال حاضر وب سایت های قدرتمند زیادی وجود دارند که عملکرد خوبی دارند، بنابراین برای رقابت با این وب سایت های در حال اجرا با کارایی بالا، باید هنگام ایجاد حضور آنلاین خود نهایت دقت را داشته  باشید.

موارد زیادی مانند امنیت، کاربر پسند بودن، تطبیق تغییرات با سرعت، آسان به روز رسانی و غیره در طراحی فروشگاه اینترنتی مورد نیاز است.  همه اینها به فناوری، چارچوب، زبان ها، API ها، برنامه های افزودنی و SDK های مورد استفاده در طول توسعه تجارت الکترونیک بستگی دارد.

طرح های واکنش گرا برای فروشگاه اینترنتی

امروزه، اکثر کاربران، حدود 82 درصد از مردم، از دستگاه های تلفن همراه خود برای انجام کارهای معمول خود و خرید آنلاین استفاده می کنند.  به همین دلیل است که طراحی های ریسپانسیو برای وب سایت شما ضروری است.  زبان PHP می تواند به شما در ارائه این موضوع کمک کند و منجر به طراحی سایت حرفه ای شود.

طراحی نوار سرصفحه

PHP اجازه می دهد تا یک هدر ثابت در وب سایت خود اضافه کنید، این امر دسترسی به منوی اصلی را آسان می کند و ظاهر وب سایت و برندها را بهبود می بخشد.

آگاهی از هزینه

چارچوب های PHP ماهیت منبع باز دارند و به همین دلیل هزینه های توسعه و نگهداری اپلیکیشن های تجارت الکترونیک ساخته شده با آن، کمتر است.  هیچ هزینه ای برای خرید مجوز آن متحمل نمی شوند، بنابراین کارآفرینان می توانند از این مبلغ برای بهبود عملکرد فروشگاه تجارت الکترونیک استفاده کنند تا کاربر پسندتر و مقیاس پذیرتر شوند.

تجربه شخصی

توسعه تجارت الکترونیک با ویژگی های غنی و قابل تنظیم را می توان با استفاده از چارچوب های PHP برای ارائه تجربه ای جذاب و سازگار به مشتریان توسعه داد.  پلاگین ها، قالب ها و اجزای آماده را می توان به راحتی برای افزودن قابلیت های بیشتر به فروشگاه مانند موجودی کالا، درگاه پرداخت آنلاین، پذیرش چند ارز، پرداخت آسان و موارد دیگر به فروشگاه ادغام کرد.

امنیت قوی

بسیاری از تراکنش های مالی توسط خرده فروشان آنلاین انجام می شود که در آن اطلاعات مهم تراکنش مشتری ذخیره می شود و باید محرمانه بماند.  چارچوب های PHP دارای ویژگی های امنیتی داخلی هستند که تمام داده های تراکنش های جمع آوری شده از بسیاری از دستگاه ها را ایمن نگه می دارند.

تجزیه و تحلیل سود

چارچوب های PHP دارای ابزار تجزیه و تحلیل فروش هستند که می تواند به خرده فروشان آنلاین در مورد اولویت های مشتری، استراتژی سودآور یا آنچه که بیشتر به رشد و حجم فروش کمک می کند یاری رساند.  خرده فروشان می توانند با حذف بینش های تجزیه و تحلیل فروش، تصمیمات هوشمندانه ای در زمینه تجارت بگیرند که می تواند سود فروشگاه تجارت الکترونیک را افزایش دهد.

حمایت جامعه برنامه نویسی

PHPدارای جامعه توسعه بسیار بزرگی است که در آن رهبران فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان PHP و برنامه نویسان در مورد کدنویسی PHP، منطق ها، الگوریتم ها، برنامه های افزودنی و غیره بحث می کنند و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند.  انجمن با آخرین نسخه در PHP به روز می شود و پشتیبانی آن باعث می شود که توسعه راه حل تجارت الکترونیک ساده تر شود.

 

توسعه تجارت الکترونیک PHP در دنیای فناوری اطلاعات رویکرد جدید نیست.  فریمورک های محبوب PHP با تمام ویژگی ها و عملکردهای مورد نیاز بسته بندی شده است، خواه توسعه سبد خرید، پرداخت آسان، POS، ادغام کانال های اجتماعی یا ابزارهای مدیریتی باشد که می تواند راه حل کامل تجارت الکترونیک را ایجاد کند.  اگر به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید، می توانید شانس خود را با توسعه سبد خرید PHP امتحان کنید و چارچوبی را انتخاب کنید که بهترین تطابق با راه حل تجارت الکترونیک شما داشته باشد.

در نهایت، اگر به یک برنامه وب سفارشی سازی شده نیاز دارید اما هنوز مطمئن نیستید چه فناوری را انتخاب کنید، با شرکت دارکوب تماس بگیرید. متخصصان ما مجموعه بهینه فناوری های توسعه وب را به طور خاص برای نیازهای شما پیشنهاد می کنند و یک راه حل نرم افزاری با کیفیت بالا ارائه می دهند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته