مقالات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو - شرکت دارکوب


بهینه سازی سایت برای ایندکس موبایل اول گوگل

نوشته شده توسط

با به وجود آمدن تلفن های همراه هوشمند یا همان smart phone ها تحولی عظیم در تکنولوژی و فناوری به وجود آمد . با پیشرفته شدن تلفن های همراه برنامه ها و اپلیکیشن های کاربردی بسیاری پدید آمد ، برنامه هایی که باعث تغییر شیوه زندگی اغلب افراد شده است .این روز ها مردم بسیاری از کارهای خود را به صورت آنلاین توسط تلفن های همراه خود انجام می دهند که این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه آنها می شود .

طراحی سایت AMP به چه صورت است

نوشته شده توسط

همانطور که می دانید امروزه تعداد سایت ها در حال افزایش می باشد بطوری که برای هر شغل و کسب و کاری در هر حوزه و صنفی ، یک سایت وجود دارد . همچنین با گسترش تعداد سایت ها شغل های مختلفی در این فضا به وجود آمده اند . با توجه به گسترش تعداد سایتها می توان گفت رقابت نیز افزایش یافته است .

استراتژی محتوایی چیست و ضرورت داشتن آن چیست

نوشته شده توسط

با گسترش کاربران فضای مجازی و اینترنت ، تعداد سایت ها نیز در حال افزایش می باشد . بسیاری از افراد برای جست و جوی سوالات خود در هر زمینه ای به موتورهای جست و جو مراجعه می کنند . از این رو رقابت در این فضا بسیار افزایش یافته است . فضای اینترنت باعث شده است که بسیاری از محققان و دانشجویان برای انجام تحقیقات خود از سایت های مختلف کمک بگیرند از این رو بیشتر مطالبی که در سایت های مختلف وجود دارد بیشتر جنبه تحقیقاتی دارند . حتی در سایت های فروشگاهی و عرضه خدمات و محصولات ، مطالب موجود بسیاری از نیازهای مشتریان را برطرف نمی کند .

مسائل فنی سئو و یا بازاریابی اینترنتی کدام اولویت دارد

نوشته شده توسط

امروزه بسیاری از کسب و کار ها در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند . حتی برخی از آنها بستر فعالیت خود از سطح شهر را به این فضا منتقل نموده اند . از این رو رقابت هر روز بیشتر از قبل می شود . به همین دلیل برای دیده شدن و رسیدن به موفقیت در بین رقبا ، باید راه کار های لازم را انجام داد . سایت های بیشماری در ارتباط با کسب و کارهای مختلف وجود دارند که هر کدام از آنها می خواهند در صنف خود مشتریان بیشتری را جذب کنند .

آیا سایتتونو برای هویتهای مختلف بهینه سازی کرده‌اید؟

نوشته شده توسط

برای بهینه سازی سایت برای سئوی فعلی و چالشهای دنباله‌دارِش باید دائما اطلاعاتتونو در مورد الگوریتمهای مختلف بروز کنید. گوگل معیارهای سخت گیرانه ای طراحی کرده تا مانع استفاده سایتها از روشهای سئوی کلاه سیاه بشه.
اگه شرکت شما چند هویتی است، گوگل حتی با نیت خوب هم نمیتونه سایتتونو خوب ببینه و دید بدی نسبت بهتون پیدا میکنه.

اجزای یک وب‌سایت سازگار با سئو چیست؟

نوشته شده توسط

هر کسی دوست داره با یه وب‌سایت سازگار با سئو کسب و کارشو رشد بده، با این وجود خیلی ها نمیدونن چطوری میتونن سایتشونو از سایت دیگران متمایز کنند.

یک شرکت سئوکار چطور میتواند به کسب و کار من کمک کند؟

نوشته شده توسط

تعداد کمی از کارآفرینان – به استثنای شرکتهای سئوکار – خودشون منابع لازم برای توسعه و نگهداری سایتشونو دارند. اولین سالهای شروع هر کسب و کاری، زمان مهمیه که موفقیت کارتونو رقم بزنید. بنابراین باید تمام سعیتونو بکار بگیرید و در اولین فرصت ممکن از تمام امکانات استفاده کنید. در همین راستا، راه اندازی سایتی که بتونه بطرز مؤثری کاربرها رو به مشتری تبدیل کنه باید جزء اولین برنامه های بازاریابی شرکتتون قرار بگیره.

برند سازی شخصی روی لینکدین

نوشته شده توسط

اگه دنبال کار میگردید یا میخواهید کارتونو به بقیه معرفی کنید، در هر حال همیشه باید دنبال فرصتهای جدید باشید. همیشه پروفایل لینکدین­تونو بروز کنید. این یکی از بهترین راههای نمایش برند شخصی به دیگرانه، از همکارهای گرفته تا کارمندهای احتمالی یا مشتریها. تو این پست درباره بهترین شکل پروفایل لینکدین صحبت خواهیم کرد:

معیارهای رتبه بندی گوگل – مغز رتبه بندی کننده چیست؟

نوشته شده توسط

گوگل از اواخر سال ۱۳۹۳ برای رتبه بندی نتایج جستجو از یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری به اسم مغز رتبه بندی کننده داره کمک میگیره. مغز رتبه بندی کننده برای محاسبه اطلاعات مرتبط با رتبه های جستجو از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هوش مصنوعی از ماشین یادگیری. ماشین یادگیری به فرایندی میگن که در اون یک کامپیوتر به جای اینکه آموزش ببینه، برنامه ریزی بشه یا به دست بشر کنترل بشه، خودشو آموزش میده. بنابراین تو قضیه مغز رتبه بندی کننده گوگل، هوش مصنوعی و ماشین یادگیری همه یک چیزند.

برای طراحی وب‌سایت عکاسی کنیم یا عکس بخریم؟

نوشته شده توسط

واضحه که یه طراحی خوب باید در کنار متن عکس هم داشته باشه؛ هم برای حفظ کاربرها روی سایت و هم برای انتقال اطلاعات. اما فقط به شرطی عکس میتونه این اهداف رو برای سایت فراهم کنه که با دقت انتخاب شده باشه. با وجود عکسهای آماده زیادی که روی اینترنت به صورت رایگان و خریدنی وجود داره، شما به عنوان طراح سایت باید با دقت مزایا و معایب هر کدوم رو بررسی کنید و بهترین انتخاب رو انجام بدید.

هوگه در گرافیک و طراحی وب سایت

نوشته شده توسط

منظور از هوگه (Hygge) گرم بودن، هماهنگی، دنجی و راحتی خونه‌هاست. این کلمه چند سالی هست که تو طراحی به سر زبونها افتاده و روز بروز هم داره قدرتش بیشتر میشه. اوایل بیشتر برای دکوراسیون خونه ازش استفاده میشد، اما از نظر زیبایی بندهایی داره که تو طراحی وب و گرافیک هم میشه ازش استفاده کرد و با توجه به محبوبیت هوگه، بد نیست بعضی از عناصرش رو تو طراحی هاتون بکار بگیرید تا جذابیتش بیشتر بشه.

تغییر گرایشات در طراحی وب

نوشته شده توسط

با مشاهده سایتهایی که 10-15 سال پیش ساخته شده‌اند، میتونیم متوجه تغییرات زیادی در نحوه ارائه سایت‌ها بشیم. این تغییرات در نتیجه برداشته شدن موانع فنی به وقوع پیوستند، مثل افزایش سرعت اینترنت و آشنایی بیشتر مردم با استفاده از اینترنت.

ساخت راهنمای سبک طراحی سایت

نوشته شده توسط

چرا باید راهنمای سبک طراحی درست کنیم؟

وقتی تنوعی از آدمای مختلف (یا حتی دو دسته آدم) قراره با عناصر مختلف هویت برندتون کار کنند، باید همشون درک و دید یکسانی از اون عناصر داشته باشند. برای این منظور یه راهنما منتشر میکنیم که همه اینها رو توضیح بده. اینطوری اطمینان پیدا میکنیم که همه مردم  همه عناصری که در رسانه ها –چه آنلاین و چه چاپی استفاده میشن- رو یکسان میبینند. نه تنها لوگو، که رنگها، فونت و حتی پوستر قالب هم شامل این قانون میشن.
از دیرباز سازمانهایی مثل ناسا با یک راهنمای سبک خیلی کامل از هویت برندشون محافظت کرده‌اند. تو راهنمای سبک سال 1974 لوگوی ناسا در اندازه های مختلف نمایش داده شده تا طراح ها کاملا بدونن از چی باید استفاده کنند.

بروزرسانیِ تأیید نشده گوگل، “فِرِد”، جهان سئو را به لرزه درمی آورد

نوشته شده توسط

اواسط اسفند، صنعت سئو شاهد بروزرسانی تأیید نشده گوگل بود. این بروزرسانی سایتهایی رو که محتوای بی­کیفیتی ارائه میدادند هدف گرفت و در برابر کاربرهای این سایتها تولید درآمد رو قرار داد. مردم اسم این بروزرسانی رو فِرِد گذاشتند، اما گوگل هیچ حرفی در موردش نزد و وجودش از طرف گوگل تأیید نشده.
میگن فرد باعث شده ترافیک بعضی از سایتها 50 تا 90% افت پیدا کنه و رتبه طبیعی­شون رو کلی پایین آورده. اکثریت سایتهایی که بخاطر این بروزرسانی تأیید نشده لطمه خوردند، حاوی تبلیغات زیاد بودند، اما خیلی اوقات هم تمییز دادن تبلیغ از محتوا مشکله. به جز این، یه سری از سایتهایی که تحت تأثیر فِرِد قرار گرفتند، حتی تبلیغی هم نداشتند اما از طریق مدل­های وابسته، جذب کاربر دائم و راههای دیگه اقدام به کسب درآمد کرده­اند.

با این روشها کمپین سئو تونو راه بیندازید

نوشته شده توسط

محتوای بکر تولید کنید

باید همه محتوای سایتتون بکر و اصیل باشه، خاص باشه و خوب نوشته شده باشه. گرفتن محتوا از سایتهای دیگه اول اینکه غیراخلاقیه و دوم اینکه به رتبه طبیعی سایتتون لطمه میزنه. همه صفحات درون سایتتون باید خاص و مرتبط به عنوان همون صفحه باشند. اگه روی همه صفحات سایتتون از یک محتوای تکراری استفاده کنید، سایتتون هیچ وقت امکان نداره بتونه روی هیچ موتور جستجویی رتبه بگیریه.
گوگل برای ساخت محتوا روی سایت پیشنهاد میده محتوای مفیدی که به درد کاربرهاتون میخوره بنویسید.

شبکه های اجتماعی چطور به سئوی وب‌سایت کمک میکنند

نوشته شده توسط

برخلاف اینکه شبکه های اجتماعی مستقیما جز معیارهای رتبه گیری روی گوگل به حساب نمیان، اما قطعا به رتبه گرفتن کمک میکنند. به همین دلیل هست که میخواهیم تو این پست به چهار تا از راههای کمک به سئوی سایت اشاره کنیم:

چطور صفحه محصولاتی سازگار با سئو بنویسیم که منجر به فروش شود

نوشته شده توسط

“{کلیدواژه} ما بهترین خدمات {کلیدواژه} است که شرکتهای {کلیدواژه} عرضه میکنند…” هیچ وقت نباید نوشته هاتون این شکلی باشند. باید سعی کنید محتوای سایتتونو طوری بنویسید که علاوه بر سازگار بودن با سئو، مشتری ها رو هم متقاعد کنه.
ولی من خودم با این طرز فکر مخالفم.

چرا رتبه وب سایت من افت کرده؟ مشکلات سئوی وب سایتتان را شناسایی کنید

نوشته شده توسط

از دست دادن رتبه نه تنها ناامید کننده است، بلکه اگه برای فروش به ترافیک طبیعی تکیه داشته باشید میتونه اثر زیادی بر کسب و کار و سودتون بذاره. متاسفانه خیلی از شرکتهای یک تغییر ناگهانی و شدید رو در رتبه‌شون تجربه کرده‌اند و خیلی وقتها هم نمیدونن چطور علتشو پیدا کنند. این پست بهتون کمک میکنه مشکلات رتبه بندی سایتتون رو تشخیص بدید و برای رفعش برنامه ریزی کنید.

کارهایی که باید بعد از راه اندازی وب سایت انجام داد

نوشته شده توسط

یه سایت جدید میتونه کسب و کارتونو رونق ببخشه، به خصوص اگه درست برنامه ریزی بشه، خوب نوشته بشه و بر اساس سئو باشه. با تکیه بر محتوا و تجربه کاربری خوب میتونید رتبه و نرخ تبدیل‌تونو تقویت کنید، اما اگه بخواهید فقط به سایتتون تکیه کنید نمیشه زیاد انتظار رشد و بهبودی داشت.

سئو در برابر تبلیغات کلیکی – کدام برای شما مناسب‌تر است؟

نوشته شده توسط

انتخاب بین سئو و تبلیغات کلیکی میتونه کار سختی باشه، اما ایده‌آلش اینه که هر دو رو پوشش بدید. ما همیشه به مشتریهامون توصیه میکنیم برای بلند مدت روی سئو کار کنند اما برای کسب فوری ترافیک و تبدیل به مشتری از تبلیغات کلیکی استفاده کنند. اینطوری میتونید کم کم که رتبه سایتتون بهتر میشه، هزینه هایی رو که صرف تبلیغات کلیکی میکنید کم کنید، در نتیجه در طول زمان مقدار هزینه ای که صرف کارهای بازاریابی میکنید کاهش پیدا میکنه (یا میتونید همون مقداری رو که صرف تبلیغات کلیکی میکردید حالا خرج سئو کنید و نتایج بلند مدت کسب کنید).

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته