ثبت مکان کسب و کار در اسنپ

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

اگر از ثبت مکان در گوگل مپ و اسنپ اطلاعاتی ندارید، در ادامه توضیح خواهیم داد. یک نقشه که بر روی آن کسب و کار شما ثبت شده است، می‌تواند به کاربر کمک کند تا بدون اتلاف وقت شما را بر روی نقشه پیدا و به شما دسترسی پیدا کند. در دورانی که زمان بسیار اهمیت دارد، رفتن از یک خیابان به خیابان دیگر، برای پیدا کردن محل مورد نظر چندان خوشایند نخواهد بود. فناوری در اینجا نیز قدرت خود را نشان می‌دهد تا با ثبت محل کسب و کار خود بر روی نقشه، بتوانید کسانی که به کسب و کار شما نیاز دارند را بهتر راهنمایی کنید. زمانی که کسب و کار خود را بر روی نقشه‌های مسیریابی ثبت می‌کنید، این اطمینان به کاربر داده می‌شود، تا به راحتی شما را پیدا می‌کند. ثبت بر روی نقشه‌های مسیریابی به معنای حضور قوی شما در بازار و صحنه رقابت است. بنابراین هرگز اهمیت ثبت کسب و کار خود را بر روی نقشه‌های مسیریابی نادیده نگیرید. دسترسی آسان به کسب و کار شما، ایجاد حس اعتماد در کاربران از مهم‌ترین مزیت‌های ثبت کسب و کار بر روی نقشه‌های مسیریابی است. بنابراین این استراتژی بازاریابی اینترنتی را از دست ندهید.

ثبت مکان در گوگل مپ

یکی از دقیق‌ترین و قابل اعتمادترین نقشه‌ها که در سال‌های اخیر توانسته نظر بسیاری از کاربران را جلب کند، گوگل مپ است. مهمترین مزیت استفاده از گوگل مپ این است که به جستجوی گوگل پیوند خورده است، در نتیجه می‌توان به راحتی به مسیر بسیاری از مکان‌های مورد نظر دسترسی پیدا کنید. گوگل مپ توانسته یک ابزار ضروری برای بسیاری از افراد جهت تردد در شهر باشد. با توجه به اهمیت گوگل مپ، بسیاری از افراد کسب و کار خود را در این نقشه ثبت می‌کنند. ثبت مکان در گوگل مپ مزایای بسیاری از جمله پیدا کردن آسان کسب و کار شما توسط مشتریان بالقوه را دارد. همچنین اگر فروشگاه شما دارای سایت است، ثبت لوکیشن در نقشه کمک می‌کند تا رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند.

نحوه ثبت مکان در گوگل مپ

طراحی سایت و سئو

برای ثبت مکان بر روی گوگل مپ می‌توانید از طریق گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر به راحتی اقدام کنید.

  • ابتدا باید به آدرس گوگل مپ مراجعه کنید، در قسمت بالا سمت چپ، در قسمت Search Google Maps (سرچ گوگل مپ)، آدرس محل کار خود را درج کنید.
  • سپس روی موقعیت کلیک کرده، در منوی ظاهر شده گزینه (add a missing place) را برای انتخاب دقیق‌تر لوکیشن انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده، در قسمت اول باید نام کسب و کار خود را وارد کنید.
  • در قسمت دوم باید موضوع فعالیت خود را مشخص کنید که جزو کدام یک از گروه‌های شغلی هستید.
  • در قسمت بعدی باید آدرس محل کار ثبت شود. زمانی که یک نقطه‌ای مشخصی را بر روی نقشه تعیین کرده‌اید، به طور خودکار در این قسمت آدرس به طور دقیق درج می‌شود.
  • در قسمت ادیت مپ، می‌توانید تغییراتی را برای موقعیتی که انتخاب کرده‌اید، لحاظ کنید.
  • در قسمت بعدی جزئیات آدرس را باید وارد کنید.
  • باید با توجه به فعالیتی که در طی هفته انجام می‌دهید، روزهایی را مشخص کنید. روزها می‌توانند گزینه تمام روزهای هفته، گزینه روزهای دوشنبه تا جمعه و گزینه روزهای شنبه و یکشنبه باشند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید به دلیل اینکه گوگل مپ یک اپلیکیشن خارجی است، تنظیم روزها و ساعت‌ها نسبت به تقویم ایران متفاوت است.
  • پس از انتخاب روز باید ساعت را مشخص کنید.
  • در مراحل بعدی باید اطلاعات تماس و تاریخ شروع فعالیت را درج کنید.
  • در نهایت با انتخاب یک عکس می‌توانید تصویر محل کار فروشگاه یا مغازه خود را به آدرس اضافه کرده و در گوگل مپ ثبت کنید.

رسیدن به فروشگاه با اسنپ

برای رسیدن به یک فروشگاه یا یک مغازه، روش‌های متفاوتی را می‌توان انتخاب کرد. برخی از افراد با وسیله نقلیه شخصی خود، برخی دیگر با وسایل نقلیه عمومی و برخی از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند. تاکسی‌های اینترنتی از جمله اسنپ، توانسته نیاز بسیاری از کاربران را در زمینه حمل و نقل برطرف کند. اسنپ یکی از تاکسی‌های اینترنتی است که در سال‌های اخیر توانسته به دلیل خدمات خوب، رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند. آنچه باعث رضایتمندی کاربران از اسنپ شده است، انتخاب مسیرهای کوتاه توسط رانندگان است که زمان سفر را بسیار کوتاه می‌کند.

فرایند استفاده از اسنپ

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

فرایند استفاده از اسنپ به این صورت است که ابتدا کاربر باید آدرس مبدا را ثبت کرده، سپس آدرس مقصد را ثبت و درخواست خود را نهایی کنید. در قسمت ثبت مقصد، اگر محل مورد نظر بر روی نقشه ثبت نشده باشد، کاربر باید نام خیابان و در نهایت نام کوچه را وارد کند. اما زمانی که کسب و کار شما بر روی نقشه ثبت شده باشد، با وارد کردن نام کسب و کار شما در قسمت تعیین مقصد، بلافاصله لوکیشن نمایش داده می‌شود. بنابراین استفاده از لوکیشن در اسنپ کمک می‌کند تا کاربر مقصد را به درستی تعیین کند و به طور دقیق به محل کسب و کار شما دسترسی پیدا کند.

ثبت مکان کسب و کار در اسنپ

اما چگونه لوکیشن اسنپ را فعال کنیم؟ اگر می‌خواهید در نقشه مسیریابی اسنپ، فروشگاه یا مغازه خود را ثبت کنید، هیچ محدودیتی برای ثبت فروشگاه در اسنپ وجود ندارد. شما تنها باید لوکیشن فروشگاه، مغازه یا محل کسب و کار خود را بر روی نقشه اسنپ، ثبت کنید تا به راحتی کاربران بتوانند در صورت نیاز، شما را بر روی نقشه پیدا کرده و خود را به شما برسانند.

نحوه ثبت مکان در اسنپ

اسنپ از سیستم Open Street Map استفاده می‌کند. این سیستم یک پروژه مشترک و منبع باز، یک نقشه قابل ویرایش و رایگان است. مهمترین ویژگی این سیستم این است که کاربر محور است، به این معنا که هر کسی می‌تواند اطلاعاتی را به آن افزوده، ویرایش و یا به روزرسانی کند.

  • برای اینکه محل کسب و کار، فروشگاه، مغازه، شرکت، دفتر کار و هر جای دیگری را در اسنپ ثبت کنید، باید از وب سایت https://www.onosm.org  فرایند ثبت را انجام دهید.
  • پس از وارد شدن به سایت، انتخاب نام کشور، شهر و خیابان را انجام دهید. در قسمت پایین یک نقشه وجود دارد. بر روی نقشه آدرس محل کسب و کار خود که می‌تواند یک فروشگاه یا یک مغازه باشد را به طور دقیق مشخص کنید.
  • سپس علامت مکان نما را به طور دقیق در منطقه‌ای که مشخص کرده‌اید، قرار داده و آن را ثابت کنید.
  • در مرحله بعدی باید جزئیات مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید، جزئیات کسب و کار شامل انتخاب دسته‌بندی کسب و کار، نام کسب و کار، شماره تلفن، آدرس سایت، آدرس شبکه اجتماعی و ساعات کار در روزهای هفته است.
  • پس از وارد کردن جزئیات لازم، لوکیشن محل کسب و کار شما بر روی سیستم ثبت شده است و از این پس به هنگام استفاده کاربران از اسنپ، برای انتخاب محل کار شما، تنها کافیست نام کسب و کار شما را جستجو کنند.

باید این نکته را خاطر نشان کرد که اخیرا دسترسی ایرانیان به سایت محدود و غیر فعال شده است و کاربران نمی‎توانند با IP ایران وارد این سایت شوند. بهترین راه حل این است که کاربران از IP خارج از ایران به سایت وارد شوند.

مزیت ثبت فروشگاه در اسنپ

گوگل دیسکاور

  • در ماه‌های اخیر، گوگل برای ارائه سرویس نقشه، حالت رایگان را به دریافت پول تغییر داده است، که این موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد ثبت مکان کسب و کار در اسنپ را انتخاب کنند. این ثبت رایگان است و بدون هیچ گونه پیچیدگی می‌توانید آن را انجام دهید.
  • از دیگر مزیت ثبت کسب و کار شما در این سیستم این است که نرم‌افزارهای آنلاینی که از این سیستم نقشه استفاده می‌کنند، می‌توانند به محل کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند. نه تنها اسنپ بلکه سایر پلتفرم‌ها نیز می‌توانند شما را در نقشه جستجو کنند.
  • ثبت لوکیشن کسب و کار شما بر روی نقشه می‌تواند یک مزیت بزرگ برای رانندگان اسنپ باشد. رانندگانی که به همه مناطق آشنایی کامل ندارند، بدون هیچگونه سردرگمی و اتلاف وقت به مقصد تعیین شده می‌رسند. همچنین رانندگان می‌توانند مسیرهای خود را بر اساس الگوهای ترافیکی تنظیم کرده و از مسیرهای بدون ترافیک عبور کنند.
  • زمانی که شما کسب و کار خود را در اسنپ ثبت می‌کنید کاربران می‌توانند به راحتی با یک جستجوی ساده به شما دسترسی پیدا کنند.
  • در بسیاری از مواقع زمانی که کاربر مقصد را بر روی نقشه تعیین می‌کند، به صورت دقیق مقصد مشخص نمی‌شود و حوالی و اطراف آن را نشان می‌دهد. اما زمانی که کسب و کار شما بر روی نقشه ثبت شده باشد، به طور مستقیم راننده، کاربر را به شما خواهد رساند و از سردرگمی راننده و اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.
  • در میان پلتفرم‌هایی که به عنوان تاکسی اینترنتی در فعالیت هستند، اسنپ به دلیل تعرفه پایین طرفداران بیشتری دارد. بنابراین اگر کسب و کار خود را در اسنپ ثبت کنید، احتمال بازدید از کسب و کار شما افزایش پیدا خواهد کرد.

ثبت نام فروشگاه در اسنپ شاپ

در سال ۱۳۹۳ شرکت اسنپ فعالیت خود را آغاز کرد. با گذشت زمان این شرکت کوچک دامنه فعالیت خود را گسترش داد و اینک علاوه بر خدمات تاکسی تلفنی، با راه‌اندازی بخش جدیدی به نام اسنپ شاپ، خدمات خود را بهتر و بیشتر ارائه می‌دهد. بسیاری از محصولات سوپرمارکت، دیجیتال، وسایل آشپزخانه، لباس و سایر لوازم توسط اسنپ شاپ عرضه می‌شود. برای استفاده از اسنپ شاپ شما می‌توانید هم به عنوان خریدار و هم به عنوان فروشنده با این بخش همکاری داشته باشید.

نحوه ثبت مکان در اسنپ شاپ

اگر به عنوان فروشنده قصد دارید محصولات خود را در اسنپ شاپ عرضه کنید، باید ابتدا ثبت نام خود را در اسنپ شاپ انجام دهید. ثبت نام فروشگاه در اسنپ شاپ را از پنل فروشندگان شروع کنید، پس از وارد کردن اطلاعات، در صورت تایید و احراز هویت، یک حساب کاربری برای شما ایجاد می‌شود. با توجه به کسب و کاری که دارید و تعیین محصولاتی که قصد فروش آن‌ها را دارید، می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید. هیچ محدودیتی برای ثبت فروشگاه ندارد، انواع فروشگاه‌ها و مغازه‌های پوشاک، لوازم دیجیتال، لوازم آشپزخانه، آرایشی بهداشتی و موارد دیگر می‌توانند در پنل فروشندگان اسنپ شاپ ثبت نام و فعالیت کنند. در بخش دیجیتال مارکتینگ، اسنپ شاپ توانسته گام‌های خوبی را بردارد. در صورت جابجایی محل کار خود می‌توانید آدرس قدیمی را حذف و آدرس جدید را جایگزین کنید.

انتقال لوکیشن از گوگل مپ به اسنپ

بهترین زمان انتشار محتوا

انتقال لوکیشن از گوگل مپ به اسنپ کار بسیار ساده‌ای است، نه تنها اسنپ بلکه می‌توانید لوکیشن را از گوگل مپ به سایر پلتفرم‌های مسیریاب نیز ارسال کنید. انتقال لوکیشن هیچ تفاوتی در گوشی آیفون و اندروید ندارد. باید آدرس مورد نظر خود را در گوگل مپ مشخص کنید. در قسمت پایین، مشخصات مقصد را مشاهده خواهید کرد که این مشخصات طول و عرض جغرافیایی مقصد هستند. این مشخصات را کپی کنید و در اسنپ یا هر مسیریاب دیگری وارد شوید. در قسمت مقصد، طول و عرض جغرافیایی محل مورد نظر را که در گوگل مپ کپی کرده‌اید را اینجا باید پیست کنید. زمانی که مقصد را تایید کنید، همان مقصدی که در گوگل مپ کپی کرده‌اید باز می‌شود و هیچ تفاوتی ندارند.

چگونه لوکیشن اسنپ را فعال کنیم؟

خدماتی که توسط تاکسی‌های اینترنتی از جمله اسنپ ارائه می‌شود، بر اساس موقعیت مکانی است. بنابراین باید لوکیشن را فعال کنید. اما چگونه لوکیشن را برای اسنپ فعال کنیم؟ برای نصب لوکیشن اسنپ باید مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا باید به قسمت تنظیمات مراجعه کنید، در قسمت پایین privacy را انتخاب کنید. سپس گزینه location services را فعال کنید. در ادامه نام یک مرورگر را انتخاب کنید. گزینه While Using the App را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه به مرورگر اجازه دسترسی خواهید داد. اگر گزینه Precise Location فعال باشد، موقعیت مکانی شما دقیق‌تر مشخص می‌شود، در غیر این صورت محدوده موقعیت شما مشخص می‌شود. توجه داشته باشید اگر اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را یک بار صادر کنید، برای هر بار استفاده از موقعیت مکانی باید اجازه مجدد دهید.
  • اینک که لوکیشن را فعال کردید، باید اجازه دسترسی به اسنپ به موقعیت خود را صادر کنید. از طریق مرورگر باید وبسایت اسنپ را جستجو کنید. با انتخاب بخش تنظیمات، لوکیشن را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه allow اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را صادر ‌کنید.

تبلیغات اینترنتی با ثبت کسب و کار در اسنپ

یکی از انواع تبلیغات اینترنتی، ثبت مکان بر روی نقشه است. ثبت کسب و کار در نقشه می‌تواند برای نشان دادن کسب و کار شما بسیار مفید باشد. اگر در گوگل مپ کسب و کار خود را ثبت کنید، در صفحه اول گوگل کسب و کار شما نمایش داده می‌شود که این موضوع می‌تواند کاربران بیشتری را به سمت شما هدایت کند. به نوعی می‌توان گفت ثبت کسب و کار در گوگل مپ نوعی از تبلیغات رایگان در گوگل به شمار می‌آید. علاوه بر گوگل مپ، ثبت کسب و کار در اسنپ نیز می‌تواند منجر به تبلیغ کسب و کار شما شود. آنچه اهمیت دارد، رایگان بودن ثبت است. زمانی که کاربر از اسنپ استفاده می‌کند علاوه بر کاربر، راننده نیز با نقشه در ارتباط است. بنابراین کسب و کار شما برای دو نفر معرفی می‌شود، بسیاری از رانندگان از این فرصت استفاده کرده و با در نظر گرفتن کسب و کار شما در موقعیت‌های مناسب ممکن است به شما مراجعه کنند. نکته قابل توجه دیگر در ثبت کسب و کار در اسنپ این است که کاربران پلتفرم‏های دیگر نیز شما را به راحتی پیدا خواهند کرد. هر چه میزان معرفی کسب و کار شما از طرق مختلف بیشتر شود، ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.

ثبت مکان کسب و کار و سئو

طراحی سایت رایگان با هوش مصنوعی

ثبت مکان در نقشه از جمله گوگل مپ می‌تواند بر سئو سایت تاثیر بسیار مهمی بگذارد. زمانی که شما کسب و کار خود را بر روی گوگل مپ ثبت می‌کنید، پیدا کردن شما برای مشتریان بالقوه آسان‌تر خواهد شد. علاوه بر اینکه به صورت فیزیکی کسب و کار خود را دارید، می‌توانید به صورت آنلاین نیز حضور خود را اعلام کنید. این موضوع بر روی رتبه‌بندی وب سایت شما در موتور جستجو بسیار تاثیر می‌گذارد.

بین سایت، موقعیت مکانی در نقشه و کاربر یک ارتباط مستقیمی وجود دارد. زمانی که کاربر موقعیت مکانی شما را بر روی گوگل مپ شناسایی کند، با اعتماد بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کند. اگرچه کاربران به صورت حضوری به مکان ثبت شده در گوگل مراجعه نمی‌کنند اما این موضوع کمک می‌کند تا با اعتماد بیشتری به سایت مراجعه و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. گوگل مپ می‌تواند ترافیک سایت شما را بالا ببرد، بنابراین با ثبت محل کسب و کار خود در گوگل مپ، علاوه بر آگاه‌سازی کاربران نسبت به مکان فروشگاه و مغازه خود، می‌توانید از نظر سئو نیز سایت خود را ارتقا دهید. بیشترین تاثیر بر روی سئو محلی است، چرا که کاربران بیشتری می‌توانند به سایت شما مراجعه کنند.

سخن پایانی

قطعاً پیدا کردن یک فروشگاه بر روی نقشه بسیار اهمیت دارد، علاوه بر اینکه اعتماد کاربر جلب می‌شود، می‌تواند یک تبلیغ محسوب شود. کسب وکارهایی که در مناطقی راه‌اندازی شده‌اند که معروف و یا نام آشنا نیستند، ثبت مکان آن‌ها در اسنپ می‌تواند هم برای آن‌ها و هم کاربر بسیار مفید واقع شود. کسب و کارها به این اطمینان می‌رسند که به راحتی موقعیت آن‌ها شناسایی می‌شود و کاربر نیز به سرعت تنها با وارد کردن نام کسب و کار شما، درخواست تاکسی اینترنتی اسنپ را ثبت می‌کند.

برای موفقیت کسب و کار خود همین حالا گام‌های مهم را در حوزه دیجیتال مارکتینگ بردارید. شرکت دارکوب در زمینه سئو، دیجیتال مارکتینگ، ثبت دامنه و هاستینگ و راه اندازی استارت آپ موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است و می‌تواند یک همراه خوب برای شما جهت رسیدن به موفقیت‌های بیشتر باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته