روش های بازاریابی اینترنتی چیست

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

این روز ها بازارهای جهانی و داخلی در پی هر رویدادی دچار نوسانات مختلفی می شوند. صاحبان کسب و کار باید به دنبال این باشند که در تلاطم های موجود در بازار بهترین جایگاه را از آن خود کنند و رویداد های مختلف بر کسب و کار آنها اثرات منفی نگذارد. برای این منظور آموزش های مختلفی وجود دارد که هر مدیری باید آنها را فرا گیرد. یکی از مهمترین مواردی که صاحبان مشاغل باید با آن آشنا شوند اصول بازاریابی می باشد. بازاریابی شاخه های مختلفی دارد. یکی از مهمترین آنها بازاریابی اینترنتی یا Digital Marketing است. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، شرکت های مختلفی عرصه کاری خود را به فضای مجازی و اینترنت منتقل کرده اند و توانسته اند موفقیت بیشتری را نسب به کسب و کار معمولی و سنتی کسب نمایند.

با بوجود آمدن تلفن های همراه هوشمند تعداد کاربران اینترنت نیز گسترش یافته است. در همین راستا روش های مختلفی در بازاریابی ایجاد شد تا مشاغل مختلف بتوانند با استفاده از آنها در بین رقبای خود به موفقیت برسند. لازمه موفقیت نیز رعایت اصول بازاریابی می باشد. از آنجایی که امروزه بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار بسیار مهم تلقی می شود در این مقاله سعی داریم تا به معرفی روش های مختلف بازاریابی اینترنتی بپردازیم.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing شامل هر نوع تبلیغات محصول و خدمات و… در فضای اینترنت است. این تبلیغات می تواند به صورت تصاویر، ویدئو، سایت، وبلاگ نویسی، بازاریابی محتوا و… باشد. در بازاریابی اینترنتی باید استراتژی را برای تبلیغ و بازاریابی لحاظ نمود از این رو قبل انجام هر کاری در ابتدا باید رفتار و سلیقه مشتریان را ارزیابی کرد تا با توجه به آنها تبلیغاتی اثر بخش انجام داد. در اصل برای بازاریابی اینترنتی باید استراتژی مناسب با کسب و کار خود را داشته باشید.

مدیران باید بتوانند با استفاده از ابزار های وابسته به اینترنت، بستری را برای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات و برند و… خود فراهم آورند ؛ به نحوی که مشتری با دیدن تبلیغات آنها ترغیب به خرید و استفاده از محصولات و خدمات آنها شود. خوشبختانه امروزه بازاریابی اینترنتی به هر روشی قابل پیدا سازی است و هر مدیری با هر سطح دانشی می تواند استراتژی بازاریابی اینترنتی را برای کسب و کار خود فراهم آورد. در راستای بازاریابی اینترنتی ابزار های و سرویس های مختلفی پدید آمده اند که با استفاده درست از آنها می توان هر چه بیشتر به موفقیت نزدیک شد.

همانطور که می دانید امروز تحریم های جهانی بازارهای داخلی را تحت شعاع خود قرار داده است و با هر سخرانی و بیانیه و تصمیم بین المللی وضعیت بازار در تلاطم قرار می گیرد. اما بسیاری از مدیران که تعداد آنها کم نیست، توانسته اند با تصمیم گیری های درست در راستای بازاریابی جایگاه خود را حفظ نمایند. شما نیز می توانید با رعایت اصول بازاریابی اینترنتی در این فضا، از ابتدا گام های محکمی به سوی موفقیت بردارید.

برای فعالیت در بستر اینترنت لازم است که یک وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشید ؛ می توانید برای این منظور به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید و یک وب سایت مناسب و با کیفیت در ارتباط با کار خود سفارش دهید. خوشبختانه طراحان و برنامه نویسان ما با بسیاری از اصول بازاریابی آنلاین آشنا می باشند و سعی می کنند طراحی سایت را از پایه بر اساس اصول بازاریابی انجام دهند.

اصول بازاریابی و فروش اینترنتی

اصول بازاریابی و فروش اینترنتی مشابه بازاریابی وفروش به صورت سنتی و محیط های فیزیکی است. با این تفاوت که این پروسه و تمام مراحل آن به صورت آنلاین انجام می شود. مهمترین موضوع در شروع این روند شناسایی بازار هدف کسب و کارتان است. باید بررسی کنید که کدام گروه از کاربران از علاقه مند به استفاده از خدمات یا محصولات شما هستند وچگونه می توانید نیازهای آنها را برطرف کنید.

طراحی و به روز رسانی سایت جزو اولین مراحلی است که باید آن را انجام دهید. وب سایت شما نقطه مرکزی بازاریابی آنلاین شما خواهد بود. بنابراین با طراحی سایت حرفه ای و کارآمد و توسعه دادن آن اولین قدم را در مسیر بازاریابی خود برمی دارید. با استفاده از روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو آن را غنی ساخته و شاهد بازخورد آن خواهید بود.

بازاریابی محتوا قدم مهم بعدی است که یک استراتژی کلیدی در فروش اینترنتی است. با تولید محتوای جذاب و کاربردی، مشتریان خود را جذب و آنها به محصولات و یا خدمات خود علاقه مند می کنید. این محتوا می تواند شامل مقالات، ویدئوها، تصاویر و… باشد.

استفاده از شبکه های اجتماعی نیز می تواند به تسریع روند بازاریابی آنلاین شما کمک کند. با کمک آنها می توانید برند خود را معرفی کرده و با مشتریان خود بیش از پیش در ارتباط باشید. تبلیغات در این شبکه ها و در وب سایت های مربوط به کسب و کارتان و تبلیغ در موتورهای جستجو به شما در رسیدن به مخاطبین هدف کمک می کند.

به طور کلی، بازاریابی و فروش اینترنتی  نیازمند استفاده از روش های به روز دیجیتالی با برنامه ریزی دقیق است. با پیروی از اصولی که گفته شد و آشنایی با متدهای روز و جدید می توانید به کسب و کار خود رونق دهید.

روش های بازاریابی اینترنتی

همانطور که گفته شد در ابتدا برای قرار گرفتن در اینترنت باید برای کسب و کار خود یک سایت مناسب داشته باشید. در ادامه روش های زیر را انجام دهید.

بازاریابی با موتورهای جست و جو

گوگل، یاهو، بینگ و… از جمله موتورهای جست و جو می باشد. کاربران با استفاده از مرورگر ها وارد موتورهای جست و جو می شوند و در آنجا اهداف خود را جست و جو می کنند که موتور های جست و جو نیز با توجه به آنالیز های کیفی سایت ها، وب سایت های مناسب و با کیفیت را در لیست هایی به نمایش می گذارند. بسته به فراوانی صفحات مرتبط با کلمات مورد جست و جوی کاربران، لیست های نتایج از چند صفحه تشکیل شده اند. بر اساس نتایج به دست آمده بیش از 75 درصد از کاربران فقط سایت های صفحه اول لیست نتایج را مشاهده می کنند. از این رو موتورهای جست و جو رقابتی را بین سایت ها به وجود آورده اند. هر سایتی که با کیفیت تر و مناسب تر برای نمایش به کاربران باشد در صفحات اول قرار خواهد گرفت. در نتیجه کاربران بیشتری از آن سایت ها بازدید می کنند و این خود یکی از اصول بازاریابی اینترنتی می باشد. رقابت اصلی در اینترنت قرار گرفتن در صفحه اول بنا به کلمات کلیدی مرتبط می باشد. برای قرار گرفتن در صفحه اول دو راه وجود دارد ؛ سئو و گوگل ادوردز Google ADwords. این دو راه خود از روش های بازاریابی اینترنتی می باشند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. پس همانطور که گفته شد یکی از روش های بازاریابی اینترنتی قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جست و می باشد. در اصل می توان گفت قرار گرفتن در صفحه اول اصلی ترین راه برای بازاریابی اینترنتی است. همچنین این کار باعث می شود کاربران اعتماد بیشتری نسبت به کسب و کار شما داشته باشند. زیرا اغلب کاربران می دانند که هر سایتی در صفحه اول نتایج جست و جو قرار نمی گیرد مگر آنکه با ویژگی های با کیفیتی داشته باشد.

بازاریابی با بهینه سازی سایت SEO

همانطور که در بالا گفته شد برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جست و جو نیاز به بهینه سازی سایت داریم. بهینه سازی یا SEO  به معنای فعالیت هایی است که در طی آن یک سایت برای قرار گرفتن در موتور جست و جو بهینه می شود. برای بهینه سازی و سئو سایت راه های مختلفی وجود دارد که در مقاله ای جدا باید به بررسی آن پرداخت اما مهمترین آنها عبارتند از ؛ کنترل و کاهش سرعت بارگذاری سایت، بک لینک سازی در سایت های مرتبط و پر بازدید، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، درج و تولید محتوای مناسب، به روز رسانی محتوای سایت در دوره های مختلف و….

بر طبق گفته های بالا سئو سایت نیز یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی اینترنتی می باشد که بهتر است توسط سئو کارهای حرفه ای انجام شود. توجه کنید اگر سئو سایت شما به خوبی انجام گیرد شما به صفحه اول نتایج مربوط به کلمات کلیدی تان می رسید و در این صورت، بیشتر راه موفقیت در بازاریابی آنلاین را رفته اید. شرکت طراحی سایت دارکوب در کنار طراحی وب سایت، خدمات سئو نیز ارائه می دهد. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاوره رایگان و بررسی سئو سایت تان با مشاوران با در این زمینه تماس حاصل نمایید.

برخی از فاکتورهای سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند به نحوی که  از روش های بازاریابی اینترنتی نیز محسوب می شوند.

بازاریابی با Google Adwords

یکی دیگر از روش هایی که می توان سایت ها را به صفحه اول نتایج رساند استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل می باشد. با استفاده از این سرویس تبلیغات سایت مورد نظر در ابتدای لیست نتایج موتور جست و جو گوگل قرار می گیرد. البته این سرویس تبلیغاتی رایگان نمی باشد. و برای سفارش آن باید credit cart داشت. این سرویس بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با سایت مورد نظر عمل می کند. بدین ترتیب بعد از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در جیمیل، گوگل وب سایت شما را بر اساس محتوا ارزیابی می کند و کلمات کلیدی مرتبط با سایت را پیشنهاد می دهد. سپس بر طبق کلمات کلیدی و رتبه سایت و موارد دیگر مزایده صورت می گیرد و در نتیجه بعد از پرداخت بودجه تبلیغاتی، وب سایت شما بر اساس کلمات کلیدی مربوطه در صفحه اول قرار میگیرد. برای تبلیغات گوگل نیز می توانید به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نماید. زیرا سفارش تبلیغات به گوگل ترفندهایی دارد که در صورت انجام ندادن آنها تبلیغات گوگل برای سایت موثر نخواهد بود.

تبلیغات گوگل برای سایت های نو پا می تواند راهی برای معرفی سایت به کاربران باشد. اما باید بدانید گوگل ادوردز جایگاه سایت را برای همیشه در صفحه اول حفظ نمی کند، اما بهینه سازی سایت و تداوم انجام آن، جایگاه سایت را در صفحه اول برای همیشه حفظ خواهد کرد. پس بازاریابی با تبلیغات گوگل اهمیت چندانی ندارد اما می تواند برای سایت های نو پا روشی برای معرفی باشد.

بازاریابی با شبکه های اجتماعی

با پیداش تلفن های همراه هوشمند نرم افزار ها و ابزار های مختلفی به وجود آمدند که اغلب آنها باعث سهولت ارتباط بین افراد می باشد. پیام رسان های رایگان که افراد می توانند به وسیله اینترنت از طریق آنها با یکدیگر ارتباط تصویری و صوتی و همچنین اشتراک تصاویر داشته باشند. در سال های اخیر شبکه های اجتماعی به وجود آمدند. کاربران با ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی با یکدیگر تبادل اطلاعات می کنند. این روز ها کاربران تلفن های همراه هوشمند بیشتر از قبل شده است به طوری که می توان گفت از هر 5 نفر فقط یک نفر از تلفن همراه هوشمند استفاده نمی کند این اتفاق باعث شده تا کاربران با فضای اینترنت آشنایی بیشتری داشته باشند همچنین کاربران شبکه های اجتماعی افزایش یابد. در سال های اخیر کسب و کار های مختلفی به وسیله شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است که اصطلاحا به آنها استارت آپ Startup می گویند.

روش های بازاریابی اینترنتی چیست

برخی از افراد توانسته اند بدون داشتن محلی برای شغل خود، فقط با یک تلفن همراه هوشمند برای خود کسب و کار پر درآمدی را راه اندازی نمایند. این اتفاقات باعث شد تا بازاریابی اینترنتی نیز به وجود بیاید و وسعت پیدا کند.بازاریابی با شبکه های اجتماعی این روزها مرسوم شده است و می توان گفت کمتر کسب و کاری وجود دارد که در شبکه های اجتماعی صفحه ای نداشته باشد.

در قدم اول باید چند شبکه اجتماعی را برای فعالیت انتخاب نمایید لازم نیست در تمامی شبکه های موجود فعالیت نمایید. این روز ها شبکه اجتماعی اینستاگرام Instagram تبدیل به یک منبع درآمد برای بسیاری از افراد شده است. فروشگاه های آنلاین بیشترین سهم را در این بستر داشته اند. برای فعالیت در این نوع شبکه ها باید متفاوت عمل نمود. اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو های خلاقانه در ارتباط با کسب و کارتان یکی از راه هایی می باشد که باید آن را انجام دهید. همچنین اشتراک گذاری سایتتان نباید فراموش شود شما باید کاری کنید تا کاربرانتان ترغیب به بازدید از سایت شوند.

یکی دیگر از اقداماتی که می توانید در شبکه های مجازی انجام دهید تبلیغ در صفحات دیگر است، صفحاتی که دنبال کننده بیشتری دارند و نزد کاربران محبوب می باشند ؛ البته برای این کار باید هزینه هایی را پرداخت نمایید. این کار برای افزایش دنبال کننده مفید می باشد اما متاسفانه این روز ها که بازار تبلیغات به اصطلاح گرم شده است، تبلیغات قیمت های متفاوت و اغلب زیادی دارند. امروزه شخصیت های متفاوتی در شبکه های مجازی وجود دارند که نزد کاربران بسیار محبوب می باشند. این افراد با اشتراک گذاری فعالیت ها و زندگی روزانه خود توانسته اند دنبال کننده های بسیاری را جذب نمایند و به نحوی تبدیل به الگو برای برخی از کاربران شده اند معمولا این افراد برای تبلیغات محصولات و خدمات شرکت های مختلف، هزینه های زیادی را دریافت می کنند اما بدون شک مشتری زیادی از سمت آنها برای کسب و کار مربوطه جذب می شود.

شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، گوگل پلاس، لینکدین، توییتر و… از جمله شبکه هایی می باشند که امروزه کاربران بسیاری دارند. البته دسترسی پیام رسان تلگرام این روز ها در داخل کشور برای کاربران مسدود شده است.

روش های بازاریابی اینترنتی چیست

فیلترینگ اینستاگرام

در سال های اخیر استفاده از اینستاگرام در ایران به طور گسترده‌ای رایج است و بسیاری از افراد و کسب و کارها از آن برای ارتباط با کاربران و تبلیغات استفاده می‌کنند. اما این شبکه اجتماعی پرطرفدار نیز مانند برخی دیگر از سایر اپلیکیشن ها در ایران فیلتر شده و دسترسی به آن در ایران محدود شده است.

از این رو بسیاری از کسب و کارها که تنها به یک پروفایل در این شبکه اجتماعی اکتفا کرده بودند، با مشکلات زیادی رو به رو شدند. ناگهان دسترسی خود به مشتریانشان را از دست دادند و حجم فروششان افت کرد. اما برخی دیگر که از ابتدا با طراحی سایت سئو شده روند بازاریابی آنلاین موثرتری را پیش گرفتند توانستند از این بحران به سلامت عبور کنند.

از سوی دیگر استفاده تنها از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام نیز می تواند به کسب و کار آسیب بزند. زیرا بسیاری از کاربران به دلیل محدودیت ها به آن دسترسی نداشته و از اخبار و محصولات و خدمات جدید باخبر نمی شوند. از این رو استفاده از روش های سئو برای دیده شدن سایت به مراتب می تواند نتایج رضایت بخش تری را فراهم کند.

استفاده از روش های های روز سئو می تواند به پیشرفت سایت در صفحات نتایج جستجو کمک کند که در نهایت به افزایش مشتری و سود کسب و کار منجر می شود.

روش های بازاریابی اینترنتی چیست

برخی از افراد توانسته اند بدون داشتن محلی برای شغل خود، فقط با یک تلفن همراه هوشمند برای خود کسب و کار پر درآمدی را راه اندازی نمایند. این اتفاقات باعث شد تا بازاریابی اینترنتی نیز به وجود بیاید و وسعت پیدا کند.بازاریابی با شبکه های اجتماعی این روزها مرسوم شده است و می توان گفت کمتر کسب و کاری وجود دارد که در شبکه های اجتماعی صفحه ای نداشته باشد.

در قدم اول باید چند شبکه اجتماعی را برای فعالیت انتخاب نمایید لازم نیست در تمامی شبکه های موجود فعالیت نمایید. این روز ها شبکه اجتماعی اینستاگرام Instagram تبدیل به یک منبع درآمد برای بسیاری از افراد شده است. فروشگاه های آنلاین بیشترین سهم را در این بستر داشته اند. برای فعالیت در این نوع شبکه ها باید متفاوت عمل نمود. اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو های خلاقانه در ارتباط با کسب و کارتان یکی از راه هایی می باشد که باید آن را انجام دهید. همچنین اشتراک گذاری سایتتان نباید فراموش شود شما باید کاری کنید تا کاربرانتان ترغیب به بازدید از سایت شوند.

یکی دیگر از اقداماتی که می توانید در شبکه های مجازی انجام دهید تبلیغ در صفحات دیگر است، صفحاتی که دنبال کننده بیشتری دارند و نزد کاربران محبوب می باشند ؛ البته برای این کار باید هزینه هایی را پرداخت نمایید. این کار برای افزایش دنبال کننده مفید می باشد اما متاسفانه این روز ها که بازار تبلیغات به اصطلاح گرم شده است، تبلیغات قیمت های متفاوت و اغلب زیادی دارند. امروزه شخصیت های متفاوتی در شبکه های مجازی وجود دارند که نزد کاربران بسیار محبوب می باشند. این افراد با اشتراک گذاری فعالیت ها و زندگی روزانه خود توانسته اند دنبال کننده های بسیاری را جذب نمایند و به نحوی تبدیل به الگو برای برخی از کاربران شده اند معمولا این افراد برای تبلیغات محصولات و خدمات شرکت های مختلف، هزینه های زیادی را دریافت می کنند اما بدون شک مشتری زیادی از سمت آنها برای کسب و کار مربوطه جذب می شود.

شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، گوگل پلاس، لینکدین، توییتر و… از جمله شبکه هایی می باشند که امروزه کاربران بسیاری دارند. البته دسترسی پیام رسان تلگرام این روز ها در داخل کشور برای کاربران مسدود شده است.

بازاریابی محتوا

به طور حتم می توان گفت اصلی ترین و مهمترین بحث برای هر سایت و صفحات شبکه اجتماعی، محتوای آنها می باشد. شما با استفاده از محتوا با کاربر ارتباط بر قرار می کنید و مخاطبان شما فقط برای دیدن محتوا به سایت و صفحات شما مراجعه می کنند. بازاریابی محتوا امروزه به مهم ترین بخش بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. هر مدیری برای سایت خود باید استراتژی محتوایی داشته باشد تا بتواند کاربران را به مشتری تبدیل نماید. با اینکه همیشه از اهمیت محتوا صحبت شده است با این حال باز هم بسیاری از افراد از اهمیت آن صرف نظر می کنند.

درج محتوای تکراری، قدیمی و کپی از سایت های دیگر مخرب ترین راه ممکن در بازاریابی می باشد. محتوایی که برای صفحات اجتماعی و همچنین سایت تولید می کنید باید مفید و کاربردی باشد تا کاربر را گمراه و خسته نکند. هر چه محتوا کامل تر و مفید تر باشد کاربر بیشتری را به سمت خود جذب می کند. استراتژی و بازاریابی محتوا به این معناست که کاربر با خواندن محتوا به مشتری و بازدید کننده دائمی تبدیل گردد. درج محتوا بدون برنامه هیچ تاثیری بر کسب و کار شما نخواهد داشت. همانطور که در بالا گفته شد، تولید و درج محتوا یکی از فاکتور های سئو است پس محتوا برای موتورهای جست و جو نیز اهمیت دارد حتی در صورتی که محتوای یک صفحه نا مناسب، نادرست، نا مرتبط و بی کیفیت درج گردد سایت مورد نظر جریمه می شود و در صورت تکرار، آن سایت پنالتی می گردد.

برای درج محتوا باید از ترفند های بازاریابی استفاده کنید مانند call to action . این ترفند باعث می شود کاربر تشویق به استفاده از خدمات و محصولات شود. CAT ها معمولا به صورت دکمه های فراخوانی در سایت ها تعبیه می شوند برای طراحی این دکمه ها باید از عبارت تشویق کننده استفاده شود. با بررسی رفتار کاربران و همچنین نوع سایت تان این کار را انجام دهید. به عنوان مثال اگر سایتتان فروشگاهی است از عبارت های : تخفیف، همین الان کلیک کنید و… استفاده نمایید. برای بنر ها و دکمه ها نیز از رنگ های جذاب استفاده کنید.

محتوا فقط شامل نوشته و متن نیست بلکه باید از تصاویر و ویدئو و کلیپ نیز استفاده نمود. فراموش نکنید تصاویر و ویدئو هایی که در سایت می گذارید باید کم حجم باشد تا سرعت سایت کم نشود. ویدئو ها و عکس های مفید و کاربردی که مرتبط با محصولات و خدمات سایتتان است بهترین محتوا محسوب می شود. به عنوان مثال اگر وب سایت شما مربوط به فروش لوازم آشپزخانه است آموزش تهیه غذا و شیرینی و… که با استفاده از لوازم مربوطه انجام می شود برای مشتری جذاب است.

اخیرا تصاویر جدید تحت عنوان اینفوگرافیک تولید می شود که کاربران بسیاری را جذب می کند. اینفوگرافیک ها تصاویری می باشند که حاوی اطلاعات هستند. و هدف از تولید آنها انتقال اطلاعات به صورت تصویری می باشد. در این تصاویر اطلاعات مهم همراه با عناصر گرافیک جذاب، شخصیت های کارتونی و خیالی و… درج می گردد که این کار باعث جذب کاربران است.

روش های بازاریابی اینترنتی چیست

برای تولید ویدئوها می توانید استراتژی تولید سریال و داستان داشته باشید بدین معنا که کلیپ ها و ویدئو ها را به صورت داستانی و سریالی بسازید و به صورت دوره ای آنها را در سایت و صفحات اجتماعی خود منتشر نمایید بدین ترتیب کاربر مجبور است تا در زمان انتشار قسمت بعدی از صفحه و سایت شما بازدید نماید.

همچنین طراحی سایت نیز باید جذاب باشد، با توجه به سلیقه کاربران سایت رنگ های جذاب برای تم سایت انتخاب کنید.

پس فراموش نکنید کامل بودن محتوا شرط کافی نیست بلکه محتوا باید برای کاربر مفید باشد و به نحوی تولید شود که کاربر به صورت روزانه و هفته ای از سایت و صفحه شما دیدن نماید. به روز رسانی و درج روزانه محتوا لازمه این کار است. به طور کلی می توان گفت محتوا باید به نحوی باشد که کاربر نه تنها آن را بپسندد بلکه برای دوستانش به اشتراک بگذارد.محتوای خلاقانه و منحصر بفرد و خلاقانه مخاطب بیشتری را جذب می کند.

حتی برای درج محتوا در شبکه های اجتماعی نیز دقت لازم را داشته باشید و همانگونه که دقت لازم برای تولید محتوای سایت را دارید برای محتوای صفحات اجتماعی نیز داشته باشید. برای آنکه کاربر هم از سایت و هم از صفحات اجتماعی دیدن نماید باید محتوای آنها با هم متفاوت باشد. در هر دو فضا قسمتی از محتوای فضای دیگر را درج کنید و کاربران را دعوت به بازدید و مشاهده آنها کنید.

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی

یکی از شیوه های معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات که این روز ها کمی کمرنگ شدهاست، ارسال ایمیل و پیامک تبلیغاتی به کاربران می باشد. در سال های گذشته این کارها بسیار باب بودند به طوری که اغلب افراد با مسدود کردن شماره های تبلیغاتی از دریافت آنها اجتناب کردند. ارسال پیامک به صورت گروهی یک راه تبلیغاتی نسبتا ارزان می باشد. البته بسیاری از افراد همانطور که گفته شد پیامک های تبلیغاتی دریافت نمی کنند. برای این کار می توانید از شماره اپراتور های تلفن های همراه استفاده نمایید. در ارسال پیامک و ایمیل تبلیغاتی زیاده روی نکنید به صورت دوره این کار را انجام دهید. متن آنها نیز می تواند حاوی خبرهای مربوط به کسب و کارتان باشد.

بازاریابی با اپلیکیشن های موبایلی

یکی دیگر از قابلیت هایی که توسط تلفن های همراه هوشمند به وجود آمده است، اپلیکیشن های موبایلی می باشد. بسیاری از کسب و کار ها بر اساس همین اپلیکیشن ها به وجود آمده اند. همانطور که می دانید اغلب فروشگاه های آنلاین امروزه به صورت اپلکیشن می باشند.

وقتی یک سایت فروش دارید برای سهولت کاربران بهتر است اپلیکیشن نیز داشته باشید. بسیاری از افراد کارهای روزمره خود را با استفاده از تلفن های همراه انجام می دهند. با استفاده از اپلیکیشن ها کاربران می توانند در هر جایی توسط تلفن همراه مایحتاج خود را سفارش دهند. اپلیکیشن های کرایه خودرو، سفارش آنلاین غذا از رستوران مورد نظر، خرید انواع کالای مصرفی و خوراکی و… در بسیاری از تلفن های همراه نصب هستند و افراد زیادی از آنها استفاده می کنند. البته هر اپلیکیشنی برای کاربران جذاب نیست و برای طراحی آن باید استراتژی داشته باشید. به عنوان مثال اپلیکیشین مورد نظر باید حجم کمی از حافظه را اشغال کند. برای انواع سیستم عامل های موبایلی طراحی شده باشد. در برنامه نویسی آن بهینه سازی انجام شود تا به سرعت بارگذاری گردد. کاربر در استفاده از منوی کاربری گمراه نشود و…

روش های بازاریابی اینترنتی چیست

بازاریابی اینترنتی در شرایط تحریم ایران

در دوران تحریم ها در ایران، چالش‌ها، مسائل و مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید. بسیاری از کسب و کارها به ‌دنبال روش‌هایی برای مواجه با مشکلات اقتصادی در دوران رکود اقتصادی هستند. زمانیکه عرضه بیش از تقاضا است و توان خرید و استفاده عموم مردم از محصولات و خدمات کاهش پیدا کرده است. در این هنگام، توجه به برخی از نکات در زمینه بازاریابی اینترنتی بسیار حائز اهمیت است. در این دوران، تسلط بر اصول بازاریابی دیجیتال بسیار مهم‌تر از قبل است. در نتیجه، شرکت‌هایی که در مورد استراتژی‌های بازاریابی از قبل تصمیم‌گیری و اقدامات لازم را انجام داده باشند، می‌توانند در زمان تحریم‌ها و رکود اقتصادی موفق‌تر از بقیه بوده و از این موقعیت به نفع خود استفاده کنند. در این زمان باید برای بدست آوردن مشتری بیشتر از تبلیغات بیشتر هم استفاده کرد و نباید آن را نادیده گرفت.

در این زمان که ممکن است کسب و کارهای مشابه دست از فعالیت بکشند یا ورشکست شوند، فرصت مناسبی است که سهم بیشتری از بازار را با بازاریابی اینترنتی اصولی به دست آورید.

از مزایای بازاریابی اینترنتی در شرایط تحریم در ایران می توان به به صرفه بودن آن نسبت به تبلیغات سنتی اشاره کرد. از آنجایی که اغلب کاربران در این شرایط به شبکه های اجتماعی و گذراندن زمان به صورت آنلاین هستند، تبلیغات در این شبکه ها می تواند مفید باشد. بررسی و تحلیل بازخورد تبلیغات در بازاریابی اینترنتی نیز در شرایط تحریم می تواند از هزینه های اضافی در مسیر نادرست بکاهد.

تفاوت میان اینترنت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ هر روش تبلیغاتی را در بر می گیرد که از فناوری های دیجیتال استفاده می کند، مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، بیلبوردهای دیجیتال و تبلیغات پیامکی.

در حالی که بازاریابی اینترنتی به یک روش بازاریابی دیجیتال خاص اشاره دارد که از رسانه های آنلاین استفاده می کند. این موضوع می تواند به بهینه سازی موتور جستجو، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی اشاره کند.

بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) که به عنوان بازاریابی آنلاین (online marketing) نیز شناخته می شود، زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است که شامل استراتژی هایی است که شما برای بازاریابی آنلاین خود استفاده می کنید. برای واجد شرایط شدن به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، باید به اینترنت نیاز داشته باشد تا با سرنخ ها کار کند. بازاریابی اینترنتی بر ایجاد حضور در وب تمرکز دارد.

همانطور که در تعاریف این دو اصطلاح خواندید، تفاوت بین این دو ناچیز است. بازاریابی دیجیتال مستلزم این نیست که استراتژی های اینترنتی در این دسته قرار گیرند، در حالی که بازاریابی اینترنتی نیاز به استفاده از اینترنت برای بازاریابی برای مخاطبان خود دارد. دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی است که زیرمجموعه بازاریابی اینترنتی قرار می گیرد.

جمع بندی

با توجه به گفته های بالا روش های مختلفی در بازاریابی اینترنتی وجود دارد همچنین بازاریاب های حرفه ای و خبره با استفاده از تجربه و آزمایش روش های مختلف توانسته اند همه روزه به تعداد روش های بازاریابی بیافزایند. با اینکه انجام برخی از روش های بازاریابی آنلاین یا اینترنتی ساده می باشد، بهتر است در شروع فعالیت خود از یک مشاور در این زمینه استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته