تبلیغات در گوگل به صورت ارزان

نوشته شده توسط دارکوب

تبلیغات آنلاین مهم ترین و با ارزش ترین تاکتیک بازاریابی اینترنتی در دوران اخیر است. با افزایش هزینه ها، اکوسیستم بازاریابی آنلاین در سال 2023 و پس از آن بیشتر از همیشه رقابتی خواهد بود.  بازاریابان و صاحبان مشاغل باید تجربه مشتری و ارتباطات تبلیغاتی را شخصی سازی کنند تا در این چشم انداز موفق شوند.

رقابت فزاینده و بار اطلاعاتی پیرامون هر موضوعی می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. بازاریابی دیجیتال به توسعه یک نام تجاری کمک می کند، در حالی که تبلیغات به مردم امکان می دهد از آن مطلع شوند. مقرون به صرفه بودن تبلیغات آنلاین یکی از مهمترین مزایای آن است.  در مقایسه با روش های سنتی، معمولاً هزینه کمتری برای تبلیغ محصولات و خدمات یک کسب وکار است.  بازاریابی آنلاین اغلب راهی مقرون به صرفه برای بازاریابان برای تبلیغ کسب و کارشان است.

بازاریابی اینترنتی فرآیندی است که شامل تحقیقات در روند بازار می شود، در حالی که تبلیغات دیجیتال فعالیتی مبتنی بر بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی دیجیتال مستلزم درک رفتار انسان است، در حالی که تبلیغات دیجیتال بر فروش متمرکز است. این بدان معناست که بازاریابی دیجیتال فقط به اینترنت محدود نمی شود. از سوی دیگر، بازاریابی آنلاین زیرمجموعه بازاریابی دیجیتال است و شامل حضور آنلاین کسب و کارها است. خدمات بازاریابی آنلاین از کانال های دیجیتال استفاده می کنند و منحصراً از طریق اینترنت انجام می شوند.

تبلیغات آنلاین چیست؟

در ساده ترین تعریف، تبلیغات آنلاین به تبلیغاتی اطلاق می شود که در ایمیل ها یا وب سایت ها ظاهر می شوند. این یک استراتژی بازاریابی است که از اینترنت برای ایجاد ترافیک وب سایت و ارائه پیام های بازاریابی خاص به مشتریان مناسب استفاده می کند. تبلیغات دیجیتال به متقاعد کردن مشتریان هدف برای انجام اقدامات خاصی مانند خرید کمک می کند.

برخلاف استراتژی های تبلیغات سنتی، تبلیغات آنلاین محصولات شما را قادر می سازد تا از یک جمعیت خاص براساس جنسیت، محدوده سنی یا منطقه جغرافیایی را هدف قرار دهید.  تبلیغات آنلاین تعاملی هستند، به این معنی که کاربران می توانند از طریق اقداماتی مانند کلیک کردن و بازدید از وب سایت شما به این روند پاسخ دهند.

تبلیغات آنلاین Google Ads

برای به حداکثر رساندن فرصت تبلیغات آنلاین، باید حداکثر بودجه را برای کانال های موثر خرج کنید.  در سال 2023، دسترسی ارگانیک در پلتفرم ها به پایین ترین حد خود خواهد رسید.  بنابراین، استفاده از کانال های پولی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین منطقی است.

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی پولی توسط گوگل است که به شما در اجرای تبلیغات PPC کمک می کند.  می توانید تبلیغ گوگل را در سراسر اینترنت مشاهده کنید، در بالای صفحه نتایج جستجو، در ویدیوهای YouTube، و در سراسر وب سایت ها مرطبت با گوگل. تبلیغات گوگل به گسترش دسترسی و افزایش جذب کاربران کمک می کند.

تبلیغات جستجوی گوگل، تبلیغات آنلاینی هستند که در کنار صفحه نتایج موتور جستجو هنگام جستجوی کلمه کلیدی کاربران در گوگل ظاهر می شوند.

این تبلیغات PPC یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک هستند که در آن تبلیغ کنندگان به ازای هر کلیک روی تبلیغ هزینه پرداخت می کنند.  قیمت تبلیغات درگوگل از طریق پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز مدیریت می شوند که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد برای کلمات کلیدی، متن تبلیغاتی، بودجه تعیین شده و موارد دیگر پیشنهاد بدهند.

بسیاری از گزینه های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) در دسترس بازاریابان دیجیتال مدرن هستند، اما تبلیغات گوگل به راحتی شناخته شده ترین و محبوب ترین آنهاست.

همانند سایر پلتفرم های PPC، قیمت تبلیغات در گوگل با کلیک پرداخت می شود.  هزینه هر کلیک متفاوت است و از طریق فرآیند پیشنهاد کلمه کلیدی تعیین می شود. از این رو نمی توان قیمت تبلیغ در گوگل ماهانه را به طور دقیق محاسبه کرد. تبلیغات در گوگل ادوردز درست همراه با نتایج جستجوی استاندارد، در حال حاضر در قسمت هایی که در بالا و پایین صفحه قرار دارند، ظاهر می شوند.

مانند سایر نتایج جستجو، احتمال نمایش یک تبلیغ به کاربر موتور جستجو به عوامل مختلفی از جمله قیمت پیشنهادی، کیفیت آگهی، زمان بندی تبلیغات و کیفیت تجربه کاربر در صفحه ای که آگهی به آن پیوند می دهد بستگی دارد.

تبلیغات در گوگل ارزان شما را قادر می سازد تا افرادی را با علایق خاص به محصولات و خدمات خود هدف را قرار دهید. این روند به شما کمک می کند هزینه های خود را کنترل کنید زیرا فقط زمانی مبلغی پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند.

شما می توانید میزان موفقیت خود را اندازه گیری کنید زیرا متوجه می شوید چه زمانی شخصی با چه مشخصاتی روی تبلیغ شما کلیک می کند. این پلتفرم به شما ابزارهایی برای مدیریت و نظارت بر حساب های خود ارائه می دهد.

هزینه اجرای یک کمپین آنلاین بر اساس پلتفرم انتخابی، اهداف و مخاطبان شما می تواند بسیار متفاوت باشد.  می توانید از چند صد دلار در هفته شروع کنید و به هزاران دلار ختم شود.

کارهایی که باید قبل از استفاده از گوگل ادز بدانید

  • مخاطبان خود را بشناسید

قبل از اینکه حتی شروع به ایجاد حساب Google Ads و ایجاد تبلیغات کنید، باید بازار و مخاطبان خود را بشناسید. کسب و کارها به صورت مجزا یا مستقل از مخاطبان خود کار نمی کنند و اگر می خواهید تبلیغات موفقی را اجرا کنید، باید نقاط حساس مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. به نیازهای مشتریان احتمالی و مشکلات بازار توجه کنید.

  • تناسب محصول و بازار را درک کنید

هنگامی که کسب و کار، رقبا و مخاطبان خود را به خوبی شناختید، باید درک کنید که چگونه محصولات یا خدمات شما نیازهای آنها را برآورده می کند و چگونه تقاضای بازار را متفاوت از رقبای خود برآورده می کنید.  هنگامی که متوجه شدید، می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود، روی آن سرمایه گذاری کنید.

پیام خود را به درستی ارسال کنید. پیام های تبلیغاتی شما باید با نیازهای مخاطبان و اهداف تجاری شما هماهنگ باشد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که می خواهید با کمپین خود به چه چیزی برسید و پیام های تبلیغاتی خود را حول آن بسازید.

  • اصول اولیه گوگل ادز را بیاموزید

ورود بدون اطلاع از تبلیغات گوگل و عباراتی مانند کمپین ها، گروه های تبلیغاتی، کلمات کلیدی، پیشنهادها و بودجه ممکن است تجربه شما را از ایجاد اولین کمپین خود بسیار پرهزینه کند. آموزش گوگل ادز باید یکی از اولین کارهایی باشد که قبل از راه اندازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود باید آغاز کنید.

کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغات خود را شناسایی کنید

داشتن کلمات کلیدی مناسب، مهم ترین قدم برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی خوب است. هنگام انتخاب کلمات کلیدی، هدف شما یافتن عباراتی است که فکر می کنید مردم برای جستجوی محصول یا خدمات شما استفاده می کنند.

سه مورد مهم در تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد.

درک انواع تطابق کلمات کلیدی

انواع تطابق کلمات کلیدی به شما می گوید که یک کلمه کلیدی چقدر باید با عبارت جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد تا تبلیغ واجد شرایط نمایش باشد.

سه نوع تطبیق کلمه کلیدی وجود دارد که هر کدام امکان دسترسی متفاوت و هدف گیری مخاطب را فراهم می کند. تطابق گسترده به شما امکان می دهد مخاطبان و اهداف جستجوی گسترده تری را پوشش دهید، در حالی که مطابقت دقیق به شما امکان می دهد به کاربران کمتر دسترسی پیدا کنید.

کلمات کلیدی برای ارتباط

کلمات کلیدی شما باید تا حد امکان با آگهی و صفحه فرودی (Landing Page) که طراحی می کنید، مرتبط باشند.  برای الهام گرفتن به وب سایت خود و وب سایت ها و تبلیغات رقبای خود بروید.  به این فکر کنید که اگر مشتری ایده آل شما به دنبال نوع محصولات یا خدماتی باشد که می فروشید، چه چیزی را تایپ می کند.

کلمات کلیدی مناسب و نامناسب را شناسایی کنید

شناسایی کلمات کلیدی نامناسب به همان اندازه مهم یا حتی مهمتر از شناسایی کلمات کلیدی مناسب است.  گزارش عبارات جستجوی خود را برای هر عبارت جستجویی از این دست به دقت کنترل کنید و آنها را به عنوان موارد منفی اضافه کنید.

هنگامی که این اصول اولیه را در اختیار داشتید، می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs یا SEMRush استفاده کنید تا تخمینی از مبلغ پیشنهادی برای یک کلمه کلیدی خاص بدست آورید.  همچنین می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که نسبت به بودجه شما خیلی سخت نیستند و شما را در موقعیت خوبی در SERP (صفحه نتایج جستجو) قرار می دهند.

  • هدف گذاری مخاطب را درک کنید

این بخش احتمالاً یکی از گیج کننده ترین بخش ها خواهد بود. شما می توانید انتخاب کنید که تبلیغات شما همه مخاطبان را هدف قرار دهد یا اینکه آنها فقط برای مخاطبان خاصی ظاهر شوند. شما می توانید مخاطبان خود را به گروه ها یا بخش های مختلف تقسیم کنید تا مخاطبان را راحت تر هدف گیری کنید.  این بخش ها یا گروه ها بر اساس علایق، هدف، جمعیت شناسی یا بخش های سفارشی طبقه بندی می شوند.

هنگام راه اندازی یک کمپین، می توانید از بخش های موجود انتخاب کنید یا بخش های سفارشی اضافه کنید.  با استفاده از فهرست های بازاریابی ، می توانید بر اساس نحوه تعامل افراد با تبلیغات و کسب وکارتان، بخش هایی جدیدی ایجاد کنید.

  • صفحه فرود خود را بهینه کنید

صفحه فرود شما صفحه ای است که کاربران وقتی روی تبلیغ شما کلیک می کنند، آن را مشاهده می کنند.  بهینه سازی صفحه فرود خود برای بهبود تجربه کاربر و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل بسیار مهم است.

شما باید مطمئن شوید که صفحه فرود شما مربوط به تبلیغی است که به آن منتهی شده است و مشتریان به راحتی می توانند در صفحه حرکت کنند.  گوگل به صفحات فرود بسیار مرتبط پاداش می دهد و این بر اساس عوامل مختلفی از جمله سهولت در ناوبری و وجود کلمات کلیدی شما در صفحه ارزیابی می شود.

یکی دیگر از بخش های مهم یک صفحه فرود خوب، یک فراخوان واضح برای اقدام به کلیک است.  اگر هدف شما پر کردن تعداد مشخصی از فرم ها است، و همان فرم ها را در آگهی خود ذکر کرده اید، اما در صفحه فرود شما وجود ندارد، به عنوان تجربه کاربری ضعیف به حساب می آید و ممکن است گوگل به صفحه فرود شما امتیاز ضعیفی بدهد.

  • ردیابی تبدیل (Conversion Tracking) را تنظیم کنید

یک واقعیت وجود دارد که تبلیغات گوگل می تواند برای مشاغل فوق العاده قدرتمند باشدممکن است برای تبلیغات در صفحه اول گوگل ماهانه چند صد یا چند هزار دلار خرج کنید، اما اگر در ازای آن پنج برابر یا حتی دو برابر آن درآمد داشته باشید، ارزش آن را دارد.

با این حال، برای درک واقعی ارزش تبلیغاتی که اجرا می کنید، باید بتوانید موفقیت آنها را اندازه گیری کنید.

زیبایی تبلیغات آنلاین این است که می توانید مواردی مانند میزان فروش تبلیغات، تعداد تماس های تلفنی از طریق تبلیغات و حتی مواردی مانند تعداد مشترکین ایمیلی که از طریق وب سایت خود دریافت می کنید را اندازه گیری کنید.

ردیابی تبدیل یک ابزار رایگان است که به شما نشان می دهد پس از تعامل مشتری با تبلیغات شما چه اتفاقی می افتد. خواه محصولی را خریداری کند، در خبرنامه شما ثبت نام کند، با کسب و کار شما تماس بگیرد یا برنامه شما را دانلود کند.

توصیه این است که ردیابی تبدیل را در Google Analytics تنظیم کنید. بنابراین می توانید از این اهداف تبدیل برای اندازه گیری همه کانال ها، ارگانیک، اجتماعی، ایمیل و غیره استفاده کنید.  سپس می توانید حساب Google Analytics خود را به Google Ads متصل کنید و به سادگی تبدیل های خود را به داشبورد Google Ads وارد کنید.

با در نظر گرفتن موارد فوق قبل از اجرای Google Ads، آنها در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کنند.  این بدان معناست که به طور بالقوه می توانید پول بیشتری را برای به دست آوردن نتایج از تبلیغات خود سرمایه گذاری کنید.

 تفاوت گوگل ادز و سئو

همانطور که هر متخصص بازاریابی دیجیتال می داند، حتی بهترین محصولات و خدمات در جهان نمی توانند خود به خود به فروش برسند.

آنها برای دیده شدن توسط افرادی که به دنبال خرید آنها هستند به کمک نیاز دارند و اینجاست که راه حل های آزمایش شده و واقعی مانند سئو و تبلیغات در گوگل ادز وارد می شوند.

اما تفاوت واقعی بین آنها چیست؟ آیا یکی بهتر از دیگری است یا یک کمپین بازاریابی اینترنتی خوب باید ترکیبی از هر دو باشد؟

سئو (SEO) مخفف عبارت بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) به مجموعه ای از تکنیک ها، استراتژی ها و بهترین روش ها برای کمک به رتبه بندی وب سایت در SERP های مرتبط (صفحات نتایج موتور جستجو) اشاره دارد.

54.4 درصد از کلیک ها مستقیماً به سه نتیجه برتر اول می شود، و تنها درصد کمی از کاربران موتورهای جستجو برای بررسی نتایج در صفحه دو می روند.

سئو به شما کمک می کند تا از طریق تکنیک هایی مانند تحقیق درباره کلمات کلیدی، بازاریابی محتوا و ساخت بک لینک رتبه سایت خود را افزایش داده و در نتایج اول صفحه نتایج جستجو دیده شوید.

اگرچه بهترین شیوه های سئو در طول سال ها با به روزرسانی الگوریتم خود گوگل تغییر می کنند، اما بسیاری از آن از عوامل اصلی هستند.

کلمات و عبارات کلیدی مرتبط در مکان های مختلف یک وب سایت، از جمله در محتوای نوشته شده، متاداده ها، URL ها و تگ های تصویر می تواند یکی از مهمترین موارد باشد. استفاده از زبان ساده و در دسترس و قالب بندی سازمان یافته برای ساده کردن، خواندن و هضم محتوا از دیگر موارد بارز هستند. تولید مداوم محتوای شفاف، جذاب و مفید که نیازها و نگرانی های کاربران موتورهای جستجو را برطرف می کند، نیز از موارد دیگر است.

اگرچه تبلیغات رایگان درگوگل یا تبلیغات پولی آن، جایگزین نیاز به بهینه سازی موتورهای جستجو نمی شود، اما مزایای منحصر به فرد بسیاری را به همراه دارد.

  • امکان سفارشی سازی کمپین های تبلیغاتی فردی با توجه به بودجه
  • توزیع قوی تبلیغات در پلتفرم های دیگر متعلق به Google، مانند YouTube و… .
  • تجزیه و تحلیل دقیق برای کمک به تبلیغ کنندگان برای بهینه سازی کمپین های خود و بهبود تلاش های آینده.
  • دسترسی آسان و به موقع به کاربرانی که آماده تبدیل هستند.

مقایسه SEO و تبلیغات گوگل یک کار چالش برانگیز است، زیرا اگرچه اهداف مشابهی دارند، اما این دو بسیار متفاوت هستند. سئو یک استراتژی بازاریابی بلند مدت ضروری است که واقعا برای ایجاد یک مخاطب وفادار و شبکه قابل اعتماد از مشتریان ضروری است. تبلیغات گوگل بخشی اختیاری اما ارزشمند از یک استراتژی سئو است که می تواند به ویژه برای ایجاد ترافیک سریع و به موقع مفید باشد.

Google Ads یک تبلیغات پولی در سراسر جهان است، در حالی که SEO در مورد کار مداوم، تعمیر و نگهداری و بهبود محتوای سایت است.

استراتژی های سئو ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا نتایج واقعی را به همراه داشته باشند، در حالی که تبلیغات گوگل می تواند ترافیک تقریباً آنی را ارائه دهد.

تبلیغات گوگل به عنوان یک ابزار بازاریابی می تواند به دلخواه فعال و غیرفعال شود، در حالی که SEO نتایج ارگانیک ثابتی را در دراز مدت ارائه می دهد.

استراتژی های سئو زمانی بهترین کار را انجام می دهند که مجموعه کوچک تری از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی طولانی را در یک زمان هدف قرار دهند، در حالی که محدودیت های سختی برای تعداد هدف گیری از طریق Google Ads وجود ندارد.

به Google Ads به عنوان راهی برای تبلیغ رویدادهای حساس به زمان، تبلیغ محصولات خاص و دسترسی سریع به ترافیک در صورت نیاز فکر کنید.

گوگل مپ

یکی دیگر از ارزان ترین رواش های تبلیغات آنلاین در کنار سئو و گوگل ادز، تبلیغ در گوگل مپ است. تبلیغات Google Maps نوعی تبلیغات آنلاین است که به خریداران محلی در Google Maps کمک می کند مکان فروشگاه شما را پیدا کنند.  هنگامی که شخصی یک کسب و کار محلی را در Google Maps یا جستجوی Google جستجو می کند، به عنوان مثال، «شرکت طراحی سایت در نزدیکی من»، یک آگهی جستجوی محلی کسب و کار شما را نشان داده و نمایش می دهد.  می توانید از طریق تبلیغات Google Maps، افراد را تشویق به تماس یا بازدید از فروشگاه تان کنید.

تبلیغات Google Maps راهی حیاتی برای خرده فروشان برای دیده شدن به صورت آنلاین هستند.  گوگل مپ با بیش از 10 میلیارد دانلود در فروشگاه Google Play، برترین برنامه نقشه برداری در جهان است.  به علاوه، مشتریان بیشتری از Google برای ارزیابی مشاغل محلی استفاده می کنند.

تبلیغات Google Maps که به عنوان تبلیغات جستجوی محلی نیز شناخته می شوند، فهرست های کسب و کار Google تبلیغ می شوند که هنگام جستجوی مکان در برنامه Google Maps ظاهر می شوند.  هنگام جستجوی تلفن همراه برای یک کسب و کار در منطقه خود، Google اغلب نتایج را بر اساس موقعیت فیزیکی شما و رتبه بندی کسب و کار نمایش می دهد.

تبلیغات Google Maps مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) عمل می کنند که در بالای جستجوهای Google Maps نشان داده می شوند و آنها را راهی قدرتمند برای جذب مشتریان نزدیک می کند.

تبلیغات Google Maps راه آسانی را برای خرده فروشان فراهم می کند تا کسب وکار خود را به مردم منطقه معرفی کنند.  با افزودن یک آگهی Google Maps، خرده فروشان می توانند نقشه موقعیت مکانی خود و همچنین مسیرهای رانندگی و اطلاعات تماس را درج کنند.  همچنین می توانید یک لینک به وب سایت خود اضافه کنید تا مشتریان بتوانند درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.  این می تواند راهی عالی برای تشویق مشتریان بالقوه برای بازدید از فروشگاه شما باشد.

به طور خلاصه، تبلیغات جستجوی محلی کمک می کند که ترافیک بیشتری به دست آورید. مشتریان را تشویق کنید تا با کسب و کار شما تماس بگیرند. مردم با نمایش اطلاعاتی مانند ساعات کاری فروشگاه، نظرات، عکس ها و موارد دیگر، درباره کسب و کار شما اطلاعات کسب می کنند.

از سوی دیگر سئوی محلی (Local SEO) مسیر آزمایش شده و واقعی شما برای تبلیغات رایگان در گوگل است. اگر کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را در مکان های مناسب در وب سایت خود قرار دهید، می توانید ابتدا در نتایج ارگانیک برای جستجوهایی که شامل محصول یا خدمات شما به اضافه موقعیت مکانی شما می شود، نشان داده شوید.

در کنار تمامی این موارد برای بهبود رتبه جستجوی خود از کانال دیگری به نام گوگل دیسکاور هم می توانید استفاده کنید. Google Discover روشی متفاوت برای جستجو در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع، واقعاً یک جستجو به معنای سنتی نیست، این روند بدون پرسش از محتوایی است که متناسب با ترجیحات و علایق شما انتخاب می شوند. در حقیقت محتوای جدیدی را بر اساس فعالیت جستجو و تعامل شما با اپلیکیشن Discover  پیشنهاد می کند. بالا آمدن در گوگل دیسکاور روندی شبیه به سئو دارد که البته زمانبر بوده و تجزیه و تحلیل گوگل از محتوای شما در آن نقش زیادی دارد.

به جای نمایش نتایج در پاسخ به یک جستجو، Discover محتوا را عمدتاً بر اساس آنچه که سیستم‌های خودکار Google معتقدند مطابقت خوبی با علایق کاربر دارد، نشان می‌دهد. Discover به‌عنوان یک فید بسیار شخصی‌شده، فعالانه خود را با علایق کاربر هماهنگ می‌کند و محتوایی را نمایش می‌دهد که با آن علایق وی همسو باشد.

 

استفاده از تبلیغات رایگان یا پولی گوگل می تواند نقش های موثری در شناسایی سایتتان توسط موتور جستجو  داشته باشد. برخی از آن ها زمانبر بوده و برخی نتایج آنی را ارائه می دهد. در صورتیکه تمایل به استفاده از هر کدوم از روش ها در مسیر تبلیغات آنلاین خود داشتید می توانید از مشاوره های کارشناسان شرکت دارکوب بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته