تولید محتوای سئو برای کاربران و موتور جستجو

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو

اگر می خواهید بازاریابی محتوایی خود را بهبود ببخشید، و متعاقبا ترافیک سایتتان بالا برود؛ باید از روش هایی استفاده کنید که واقعا برای آن مفید باشد. محتوا که به شدت بر روی رتبه سایت تاثیر می گذارد باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود.

از آنجایی که امروزه رتبه بندی سایت شما ارتباط مستقیم با خوانندگان سایتتان دارد، بسیار مهم است که شما بتوانید محتوای متناسب با سئو تولید کنید.

راه حل های تولید محتوای مناسب برای سئو سایت

در زیر نکاتی گفته شده است که به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین محتوا که سازگار با سئو باشد و برای خوانندگان جذاب باشد را تولید کنید.

برای مخاطبان سایتتان به صورت هدفمند بنویسید

اگر محتوای سایتتان را با کلمات کلیدی مناسب مورد هدف قرار ندهید ؛ کاربران شما را پیدا نخواهند کرد.

برای رسیدن به این هدف باید موارد زیر را رعایت کنید:

  1. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  2. آنها بیشتر چه اصطلاحاتی را نیاز دارند و به دنبال چه چیز هایی هستند؟
  3. چرا آنها به این اطلاعات نیاز دارند؟
  4. آنها از کدام کلمات کلیدی بیشتر استفاده می کنند؟

تمرکز بر خوانایی و قابل فهم بودن مطالب :

اگر می خواهید سایت شما دارای رتبه بندی خوبی شود و به بالاترین جایگاه در سرچ گوگل برسد ، محتوای شما باید چندین ویژگی داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

مهمتر از همه قابلیت خوانایی و قابل درک و مفهوم بودن محتوا است. زمانی که مخاطبین به سایت شما وارد می شوند و مقالات شما را می خوانند هر نکته ای می تواند باعث جذب و ماندگاری آنها بر روی سایت شود. زمانی که آنها بر روی سایت شما ماندند و مقالات سایت شما را مطالعه کردند در روند افزایش سئو سایت تاثیر بسیار مثبتی دارد. در این هنگام گوگل رتبه مثبت به سایت شما می دهد.

زمانی که کاربر سایت شما را ترک کند این سیگنال مثبت از طرف گوگل تمام می شود و یا گوگل برای افزایش رتبه سایت، زمان مفیدی که کاربر بر روی سایت شما بوده است را در نظر می گیرد.

برای خوانا بودن هر چه بیشتر محتوا؛ نیاز به انتقال اطلاعات به صورت کاملا قابل درک و فهم به مخاطبان است.

محتوای خود را دقیق تر و عمیق تر بنویسید

یکی از مهمترین موضوعات برای سئو سایت در سال های اخیر، ایجاد محتوای عمیق و دقیق است.

این کار باعث رتبه بندی بالاتر سایت می شود زیرا با توجه به افزایش   استراتژی محتوایی، گوگل تمرکز شدیدی بر روی کیفیت محتوا دارد.

بنابراین برای ایجاد محتوای عمیق تر چه کار کنیم؟

  • پست های وبلاگ طولانی تر تولید کنید. حداقل 2000 کلمه یا بیشتر.
  • موضوعاتی را که دارای جنبه و زوایای مختلف هستند پیگیری کنید.

بهبود سرعت سایتتان

بر اساس یک گزارش از بی بی سی؛ نیمی از کاربران سایت نمی توانند بیشتر از 3 ثانیه برای بارگزاری یک صفحه وب سایت صبر کنند.  تحقیقات نشان می دهد که بیشتر کاربران، در عرض 1الی 20 ثانیه سایت را ترک خواهند کرد.

بنابراین برای افزایش کاربران سایت، سرعت سایتتان را افزایش دهید.

حرفه ای باشید

این روزها گوگل بیشتر از هر زمان دیگری، به محتوای ارزشمند اهمیت می دهد.

بر اساس ارزیابی های کنترل کیفیت گوگل که به تازگی منتشر شده است، نویسنده محتوا و تاریخی که محتوا تولید شده است هر دو به کیفیت صفحه کمک می کند.

مقالات وبلاگ

وبلاگ نویسی یکی از ساده ترین راه ها  برای تولید محتوای سایت است. به طور کلی پست های جذاب وبلاگ می تواند کمک به سزایی در جذب مخاطبین کند.

بازاریابی محتوا یک اصطلاح جدید نیست زیرا سالیان سال است که گوگل و سایر موتورهای جستجو توجه زیادی به آن می کنند.

محتوای صحیح و اصولی می تواند تاثیر به سزایی در رتبه بندی سایت داشته باشد.

چند نکته که باید در مورد محتوا نویسی اصولی با توجه به اصول سئو رعایت کنید در زیر گفته شده است:

اولین نکته تعداد کلمات مورد استفاده است. باید دقت داشته باشید که محتوا حداقل 700 کلمه باشد. بنابراین هر چه تعداد کلمات بیشتر باشد برای سئو سایت مفید تر است.

استفاده از لینک های داخلی است. زمانی که خزنده های گوگل وارد یک صفحه سایت می شود از طریق لینک هایی که داخل آن صفحه است به صفحات دیگر وارد می شوند. بنابراین بک لینک هایی که از سایت خود در سایت های دیگر وجود دارد می تواند تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت شما داشته باشد.

در هنگام تولید محتوا همیشه به بهینه سازی تصاویر دقت داشته باشید. تصاویر بهینه سازی شده ؛ تاثیر مهمی در افزایش رتبه سایت دارند.

محتوای سئو چیست؟

سئو به بهینه سازی موتورهای جستجو و یا فرآیند بهینه سازی یک وب سایت اشاره دارد به طوری که کاربران بتوانند آن را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی پیدا کنند.

بنابراین سئو محتوایی را می توانیم به این صورت معنی کنیم: محتوای سئو هر محتوای ایجاد شده با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو است.

بهینه سازی کلمات کلیدی : باید بدانید که در کجا و چگونه از کلمات کلیدی در متوای خود استفاده کنید تا جستجوی محتوای شما به حداکثر برسد.

سازماندهی محتوایی : محتوای سایت شما باید به صورت منطقی سازماندهی شود. این نه تنها برای سازماندهی مهم است بلکه به بازدیدکنندگان سایت نیز کمک می کند تا محتوای مرتبط را به راحتی پیدا کنند.

تبلیغات محتوایی : احتمال دیده شدن محتوای سایتتان را با به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی بالا ببرید.

انواع سئو محتوا

محتوای سئو می تواند شامل هر کدام از موارد زیر باشد:

صفحه محصولات: هر کسب و کاری نیاز به یک صفحه وب سایت برای محصولات خود دارد. برای افزایش رتبه سایت فروشگاهی خود باید بتوانید محتوای سئو شده برای آن استفاده کنید.

پست های وبلاگ: ساخت یک وبلاگ یکی از ساده ترین روش ها برای ایجاد محتوای سئو شده است. به طور کلی پست های جذاب وبلاگ ؛ مخاطبین بیشتری رابه خود جذب می کنند. به یاد داشته باشید که صفحات وبلاگ بسیار انعطاف پذیر هستند و شما می توانید از آنها برای انواع محتوا استفاده کنید.

مقالات : به یک مقاله ، مصاحبه  و یا  متن جالبی فکر کنید. اکثر روزنامه ها ، مجلات و سایت های خبری از این چنین متن ها استفاده می کنند.

فیلم ها:  به طور کلی استفاده از فیلم ها در وب سایت دست کمی از متن ها ندارد. بنابراین بهینه سازی ویدئو می تواند رتبه وب سایت را بهبود ببخشد. بسته به نوع کسب و کاری که دارید استفاده از محتوای ویدئویی می تواند راهی مناسب برای جذب مخاطبان باشد. به یاد داشته باشید برای آموزش محصولات خود استفاده از ویدئو راه حل مناسبی است. به عنوان مثال یک لوله کش می تواند با استفاده از ویدئو نمایش دهد که چطور می توان سینک را باز کرد.

اینفوگرافیک: اینفوگرافیک و یا تصاویر بزرگ که شامل بسیاری از داده ها است که اغلب به صورت نمودار نمایش داده می شود. از طرفی چون در این روش از تصاویر بزرگ استفاده می شود و مانند متن برای موتور های جستجو قابل درک نیست ، لازم است که تصاویر بهینه سازی شوند.

نمایش اسلایدر: نمایش اسلایدر یک روش برای نمایش چندین تصویر باشد. گاهی اوقات تصاویر مهمتر از متن ها هستند.

واژه نامه ها : بدون شک ؛ مردم برای تمامی کارهای روزمره خود از گوگل استفاده می کنند. باور کنید برای یافتن معنی یک کلمه گوگل نسبت به یک فرهنگ لغت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما در یک صنعت به صورت تخصصی کار می کنید، یک واژه نامه خوب برای حرفه خود بسازید.

شرکت طراحی سایت دارکوب ، دارای تیم حرفه ای در زمینه سئو و تولید محتوا است که با بهره گیری از جدید ترین و به روزترین تکنیک های گوگل می تواند سایت شما را به بهترین جایگاه در موتورهای جستجوی گوگل برساند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته