آیا تغییر قالب سایت تاثیر منفی بر روی سئو دارد؟

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
قالب وب سایت چیست؟

استفاده از قالب وب سایت یک روش هوشمندانه برای ساخت وب سایت است. از این طریق می‌توانید وب سایت‌های کاملاً حرفه‌ای را بر اساس اهداف و کسب و کار خود ایجاد کنید. گستردگی در قالب وب سایت بسیار زیاد است، به جای زمان گذاشتن برای کدنویسی و طراحی وب سایت، می‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد. حتی می‏توانید قالب وب سایت را نیز تغییر دهید تا بازدید بیشتری دریافت کنید. طراحی سایت، سئو و رتبه گوگل ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند، اگر می‌خواهید سایت شما در رتبه‌بندی گوگل، بیشترین امتیازها را به دست آورد باید موارد سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت را در نظر بگیرید. اگر در قالب سایت همه موارد رعایت شده باشد، به معنای توجه به سئو است. در ادامه این ارتباط را بیشتر توضیح خواهیم داد.

قالب وب سایت چیست؟

 

قالب وب سایت به عنوان یک طرح از پیش طراحی شده است که کمک می‌کند تا ایجاد یک وب سایت بسیار سریع‌تر و کارآمدتر باشد. قالب‌های وب سایت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که قابلیت ویرایش دارند، به این معنا که می‌توانید متناسب با کسب و کار خود آن را ویرایش و سفارشی کنید. با وجود قالب وب سایت کسانی که نسبت به برنامه‌نویسی تجربه زیادی ندارند نیز می‌توانند در زمان بسیار کوتاهی یک وب سایت کاملاً حرفه‌ای و کاربردی را طراحی کنند.

قالب وردپرس چیست؟

وردپرس در واقع یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است که به شما این امکان را می‌دهد بدون نیاز به دانش تخصصی بتوانید محتواها را در سایت ایجاد و آن‌ها را مدیریت کنید. محتواهای ایجاد شده باید در قالب سایت قرار بگیرند تا کاربران آن‌ها را مشاهده کنند. محتواهای وردپرس در قالب وردپرس قرار می‌گیرند و ساختار اصلی سایت تشکیل می‌شود.

قالب وردپرس همچون سایر قالب‌های سایت، مجموعه‌ای از عناصر است که می‌توانند در کنار یکدیگر طرح‌بندی یک وب سایت را فراهم کنند. در قالب وردپرس می‌توانید رنگ‌ها، منوهای پیمایش، فونت و طرح‌بندی صفحه را به راحتی تعیین کنید. در میان طیف گسترده‌ای از تم‌ها آنچه را که متناسب با کسب و کار و اهداف خود است را انتخاب کنید. قالب‌ها می‌توانند جسورانه و مدرن یا ساده باشند. تمام طراحی قالب وب سایت متناسب با ترجیحات شخصی شما خواهد بود، تنها با چند کلیک ساده می‌توانید ظاهر وب سایت را تغییر دهید. این قالب‌های وردپرس با هر دستگاهی سازگار هستند و می‌توانید به راحتی وب سایت را بر روی انواع گوشی‌ها، تبلت، لپ تاپ و یا رایانه بدون هیچ گونه اختلالی مشاهده کنید. از طریق سئو داخلی سایت نیز می‌توانید سایر ویژگی‌های سایت را بهینه‌سازی کنید تا در موتور جستجو برای کاربران بیشتری قابل مشاهده باشد.

مزیت انتخاب قالب سایت

مزیت انتخاب قالب سایت

با انتخاب قالب‌ وب سایت می‌توانید در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید. به جای استخدام یک طراح برای وب سایت می‌توانید از قالب‌های از پیش طراحی شده سایت استفاده کرده و با کمی تغییرات، سایت خود را راه‌اندازی کنید. بسیاری از کارهای طراحی اولیه بر روی قالب صورت گرفته است و این به معنای صرفه جویی در زمان است. در میان صدها مدل از قالب به راحتی می‌توانید یک انتخاب عالی داشته باشید. در هزینه نیز صرفه جویی خواهد شد چرا که نیاز به سفارش قالب سایت به طراح نیست.

نکات مهم در طراحی قالب سایت

طراحی قالب باید به گونه‌ای باشد که اهداف فرد یا برند را به خوبی به کاربران منتقل کند.

  • در نظر گرفتن کاربران به هنگام طراحی مهم است. گروه سنی و یا جنسیت، شما را ملزم می‌کند به هنگام طراحی در انتخاب رنگ و طرح، در نظر گرفتن پیچیدگی و سادگی، متفاوت عمل کند.
  • طراحی قالب سایت باید به گونه‌ای باشد که پیمایش در وب سایت به راحتی انجام شود. از طریق سازماندهی محتوا در دسته‌بندی‌های درست و برچسب‌های توصیفی برای آیتم‌های منو، کمک خواهید کرد تا کاربر زمان پیمایش کوتاه‌تری داشته باشد.
  • علاوه بر این، باید چشم نواز باشد تا نظر کاربر را به خود جلب کند. از رنگ‌های خسته کننده، کسل کننده و غیر جذاب دوری کنید، با در نظر گرفتن تعادل در رنگ‌ها می‌توانید به موفقیت سایت کمک بیشتری کنید.
  • تایپوگرافی باید کاملاً واضح و خوانا باشد تا خواندن مطالب برای کاربران آسان باشد.
  • قالب وب سایت باید کاملاً کاربر پسند باشد تا زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود بدون هیچ گونه سردرگمی بتواند به هدف خود دست پیدا کند. اگر چیدمان‌ها ساده باشد کاربر می‌تواند به راحتی به بخش‌های مختلف دسترسی پیدا کند.
  • در طراحی سایت جدید باید این موضوع را در نظر داشت که برای موتورهای جستجو و دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌سازی شده باشد. به این صورت باشد که بر روی انواع دستگاه‌ها از جمله تلفن همراه، رایانه و تبلت قابلیت اجرا داشته باشد.
  • تمامی عناصر در طراحی قالب وب سایت باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند تا کاربران را جذب و بازدید سایت افزایش پیدا کند. طرح کلی پیاده شده باید در تمام صفحات وب سایت رعایت شود.
  • در طراحی قالب وب سایت، سئو نیز باید در نظر گرفته شود. به این معنا که وب سایت شما می‌تواند در موتورهای جستجو دیده شده و رتبه‌بندی شود. بنابراین با آموزش سئو می‎توانید، موارد مهم را در سایت لحاظ کنید.

خرید قالب سایت

 

خرید قالب سایت می‌تواند یک راه مقرون به صرفه برای ایجاد یک وب سایت در مدت زمان کوتاه، جذب بازدید کننده و رسیدن به اهداف باشد. قالب سایت‌ها با توجه به کسب و کار و اهداف می‌توانند به صورت فروشگاهی، وبلاگی، آموزشی، شرکتی و یا موارد دیگر باشند. برای انتخاب هر یک از قالب‌های سایت باید برخی ویژگی‌ها را در نظر بگیرید.

  • مهمترین فاکتور کلیدی این است که طراحی و چیدمان قالب باید نسبت به کسب و کار شما و اهداف شما هماهنگی داشته باشد.
  • قالب باید نسبت به افزونه‌های مختلف قابلیت پشتیبانی داشته باشد.
  • باید سئو محور باشد به این معنا که بتوان آن را برای موتورهای جستجو بهینه کرد.
  • از نظر بصری باید جذاب باشد تا توجه کاربر را جلب کند و منجر به ماندگاری کاربر در سایت شود.
  • قالب سایت باید واکنش گرا باشد و با انواع صفحه نمایش‌ها سازگاری داشته باشد.
  • همچنین باید طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی را ارائه دهد.

ارتباط قالب سایت و سئو

قطعاً قالب سایت با سئو یک رابطه مستقیم دارد. برای بهینه‌سازی وب سایت جهت موتورهای جستجو، باید در انتخاب قالب سایت دقت بسیاری داشته باشید. قالب در واقع ساختار کلی، پایه و اساس، عملکرد و طراحی کل سایت را رقم می‌زند. بنابراین در بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، نقش بسیار مهمی دارد. قالب سایت را از هر منظری که بررسی کنیم، با سئو در ارتباط خواهد بود. زمانی که یک قالب سایت کاربر پسند باشد کاربر زمان بیشتری را در سایت می‌ماند که این موضوع می‌تواند به طور مستقیم در رتبه‌بندی گوگل تاثیرگذار باشد. اگر قالب سایت با سایر دستگاه‌ها سازگاری نداشته باشد، از سوی موتور جستجو نمره منفی دریافت خواهد کرد، چرا که این موضوع باعث کمتر دیده شدن سایت، در نتیجه کمتر شدن ترافیک می‌شود. بنابراین طراحی قالب سایت با سئو یک استراتژی همسو دارد.

اهداف تغییر قالب سایت

اهداف تغییر قالب سایت

افزایش جذابیت بصری

از مهم‌ترین اهداف تغییر قالب سایت، این است که می‌توانید فرصتی را به وب سایت بدهید تا با به روز شدن، جذابیت بصری آن افزایش پیدا کند، در نتیجه بازدید کنندگان از سایت رضایت بیشتری داشته باشند. قطعاً جذابیت یک وب سایت یکی از عناصر مهم در جذب و حفظ کاربران است. اگر جذابیت وب سایت بیشتر باشد کاربر برای کشف و کسب اطلاعات هیجان بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، جذابیت بصری می‌تواند در بهینه‌سازی وب سایت جهت رتبه‌بندی موتورهای جستجو بسیار موثر باشد. کاربران ترجیح می‌دهند تصاویر، ویدیوها و گرافیک‌های جذاب را در وب سایت‌ها مشاهده کنند. این موضوع باعث می‌شود در سئو تاثیر مستقیم داشته باشد، چرا که هرچه کاربران به مدت طولانی‌تر در وب سایت باقی بمانند، موتور جستجو وب سایت را ارزشمند تلقی می‌کند. زمانی که کاربر جذب وب سایت شود می‌تواند صفحات مختلف آن را بررسی کند، در نتیجه زمان بیشتری در سایت می‌ماند. علاوه بر این اگر کاربر نسبت به محتوای موجود در سایت علاقمند شود می‌تواند آن را اشتراک‌گذاری کند، که این موضوع نیز در رتبه‌بندی موتور جستجو بسیار مهم تلقی می‌شود. زمانی که کاربر نسبت به سایت یک تجربه مثبت داشته باشد، قطعاً به سایت باز خواهد گشت و این وفاداری کاربر را نشان می‌دهد که تاثیر مثبت بر سئو می‌گذارد.

پیمایش آسان کاربر

تغییر قالب سایت می‌تواند در زمینه پیمایش موثر واقع شود، زمانی که سایت کاربر پسندتر باشد، بازدید کنندگان آن افزایش پیدا می‌کنند. کاربر باید بتواند به خدمات و محصولاتی که در سایت وجود دارد به راحتی دسترسی پیدا کند و زمان و تلاش او کاهش پیدا کند، اما نتیجه مثبت در پی داشته باشد. کاربرانی که به سایت‌ها مراجعه می‌کنند، قطعاً هدف خاصی را در ذهن خود دارند. بنابراین باید چیدمان به گونه‌ای باشد که بتوانید ذهن کاربر را هدایت کنید. قرار دادن منوها، لینک‌ها و سایر اطلاعات در مکان‌های درست، اجتناب از شلوغی و اولویت قرار دادن اطلاعات مهم، شانس ماندن کاربر را در سایت دوچندان می‌کند. بنابراین در تغییر قالب وب سایت باید نیازهای کاربر را در نظر بگیرید تا بتوانید تعامل بیشتری با او برقرار کنید.

سازگاری سایت با سایر دستگاه‌ها

 

اگر در گذشته سایت با برخی از دستگاه‌ها سازگار نبوده است، با تغییر قالب سایت می‌توان این مشکل را برطرف کرد. برای اطمینان از اینکه وب سایت شما در همه دستگاه‌ها قابل دسترس باشد، تغییر قالب سایت می‌تواند یک تصمیم آگاهانه باشد. این موضوع به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند، بدون هیچ گونه مشکل سازگاری، از وب سایت شما دیدن کنند. این موضوع یک تجربه کاربری خوبی را فراهم می‌کند و کاربران بیشتری به وب سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند. با توجه به اینکه تنوع دستگاه‌هایی که افراد استفاده می‌کنند بسیار زیاد است، در نتیجه وجود یک وب سایت سازگار برای کسب و کار شما بسیار ضروری است. طراحی واکنش گرا این اطمینان را می‌دهد که محتوای وب سایت به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش مورد نظر کاربر هماهنگی داشته باشد. تفاوتی نمی‌کند که کاربر از تلفن هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت یا رایانه استفاده کند، در هر صورت یک محتوای یکپارچه را مشاهده خواهد کرد.

افزایش سرعت سایت

از دیگر اهدافی که با تغییر قالب سایت می‌توانید آن را دنبال کنید، افزایش سرعت بالا آمدن سایت است. زمان برای کاربران بسیار مهم است، تحقیقات نشان داده است که کاربران تنها چند ثانیه برای بالا آمدن سایت زمان صرف می‌کنند و اگر سایت باز نشود، بلافاصله سایت را ترک می‌کنند. با تغییر قالب سایت و ساده‌سازی آن می‌توانید سرعت عملکرد سایت را بالا ببرید تا کاربران در سایت باقی بمانند. یکی از مواردی که در سرعت وب سایت تاثیر بسیاری دارد، تصاویر بزرگ هستند. با فشرده‌سازی تصاویر سرعت سایت بهبود پیدا می‌کند. همچنین می‌توانید اندازه فایل را بدون کاهش کیفیت به حداقل برسانید. با در نظر گرفتن این موارد سایت می‌تواند سریع‌تر بارگذاری شود.

افزایش بازدید سایت

اگر به دنبال یک استراتژی قدرتمند جهت افزایش بازدید سایت خود هستید، تغییر قالب سایت می‌تواند یکی از راهکارهای مفید باشد. قطعاً مشکلاتی در سایت وجود دارد که بازدید از سایت شما افزایش پیدا نمی‌کند. با تحقیق در مورد مشکلات و البته رقبای خود که توانسته‌اند بازدید بیشتری را به دست آورند، می‌توانید موارد کلیدی را در قالب سایت جدید لحاظ کنید. از مواردی که می‌توانید در قالب سایت جدید آن‌ها را در نظر بگیرید، ساده‌سازی طرح‌بندی، جذابیت بصری بیشتر، تصاویر و ویدیوهای با کیفیت اما حجم کم، ایجاد محتوا به زبان واضح است. پس از تغییر قالب سایت نیز می‌توانید با ردیابی ترجیحات کاربران قالب سایت جدید را نیز بهبود بخشیده و نظر کاربران را برای بازدید بیشتر در نظر بگیرید.

بهینه‌سازی متا دیتا

بهینه‌سازی متا دیتا

متا دیتا یا فراداده، داده‌هایی هستند که داده‌های دیگر را توصیف می‌کنند. در وب سایت فراداده، محتوای صفحه و کلمات کلیدی مرتبط با محتوا را توصیف می‌کند. در واقع به موتور جستجو می‌گوید که یک وب سایت در مورد چه چیزی است تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای سایت را بهتر درک کنند و آن را رتبه‌بندی کنند. این داده‌ها توسط موتورهای جستجو به صورت متا به نمایش در می‌آید و در تصمیم گیری کاربر جهت بازدید از سایت موثر است. بنابراین می‌توان گفت بهینه‌سازی متا دیتا به طور قابل توجهی می‌تواند در صفحات نتایج موتورهای جستجو موثر باشد. با طراحی سایت جدید می‏توانید محتواهای بهینه و دقیق را لحاظ کنید تا موتور جستجو، متا دیتاها را بهتر ارزیابی کند.

تاثیر تغییر قالب سایت بر سئو

تاثیر تغییر قالب سایت بر سئو به چند عامل مهم بستگی دارد. اگر تغییر قالب سایت با هدف بهبود ساختار سایت انجام شده است، به این معنا که تصاویر بهبود پیدا کرده اند، لینک داخلی به درستی به روزرسانی شده است، محتواها به روز شده اند، باید گفت تغییر قالب سایت به درستی انجام شده است و تاثیر مثبتی بر سئو سایت در طولانی مدت خواهد داشت. اما اگر موارد سئو در قالب جدید رعایت نشده باشند، بدون شک این تغییر قالب منجر به افت سئو خواهد شد.

هر تغییر قالب سایت بر روی سئو سایت تاثیر منفی خواهد داشت، چرا که هر تغییری در قالب باعث نوسانات موقت در رتبه‌بندی جستجو می‌شود، به این دلیل که موتورهای جستجو باید مجدداً در سایت خزیده و آن را برای رتبه‌بندی مجدداً بررسی کنند. این موضوع می‌تواند باعث کاهش رتبه‌بندی سایت، در نتیجه کاهش ترافیک سایت شود.

حال اگر تغییر قالب به درستی انجام شده باشد، به این معنا که موارد منفی در قالب قبلی برطرف شده باشد، پس از افت سایت به هنگام تغییر، مجددا سایت رشد پیدا خواهد کرد. اما اگر تغییر قالب بدون هدف و در نظر گرفتن موارد سئو انجام شده باشد، پس از افت سایت به هنگام تغییر، امکان رشد از سایت گرفته خواهد شد چرا که موتورهای جستجو با بررسی سایت، نتایج خوبی دریافت نخواهند کرد.

علاوه بر این، اگر قالب سایت به طور قابل توجهی تغییر پیدا کند به گونه‌ای که باعث سردرگمی موتورهای جستجو و کاربران شود، می‌تواند منجر به کاهش بازدید کاربری شود. به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو، وب سایت‌هایی که کاربر پسند هستند را برای رتبه‌بندی در اولویت قرار می‌دهند. بنابراین تغییر قالب سایت باید کاملاً برنامه‌ریزی شده و دقیق انجام شود چرا که برخی از تغییرات می‌توانند تاثیر منفی بر سئو سایت بگذارند. برای کاهش هرگونه تاثیر منفی احتمالی بر سئو و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو با نتیجه بهتر، باید تغییر قالب وب سایت کاملاً آگاهانه و با بررسی جوانب انجام شود.

بهینه‌سازی سایت پس از تغییر قالب

هنگامی که تغییر قالب سایت انجام شد، برای موفقیت در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بهتر است در جذب ترافیک تلاش بیشتری داشته باشید. با بررسی مسائل فنی، ایجاد محتوا با کلمات کلیدی مرتبط، ایجاد بک لینک و سازگاری سایت با سایر دستگاه‌ها، می‌توانید صفحات وب سایت خود را کاربر پسندتر کرده و به افزایش ترافیک کمک بیشتری کنید. این موضوع باعث می‌شود تا صفحات وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نیز رتبه بالاتری را دریافت کنند.

نکات مهم قبل از تغییر قالب سایت

 

توصیه می‌شود قبل از تغییر قالب سایت چند نکته ضروری را به خاطر بسپارید.

  • ابتدا باید نسبت به قالب فعلی و مشکلاتی که در سایت وجود داشته، اطلاعات خود را تکمیل کنید. این تجزیه و تحلیل کمک می‌کند تا بتوانید تغییر قالب سایت را با اهداف مشخص‌تری انجام دهید.
  • با تغییر قالب سایت ممکن است کاربران کمی دچار سردرگمی شوند، چرا که نسبت به قالب فعلی سایت عادت کرده‌اند، توصیه می‌شود بازخورد کاربران را نسبت به تغییر قالب سایت جویا شوید.
  • برای اطمینان بیشتر توصیه می‌شود از قالب سایت فعلی یک نسخه پشتیبان در اختیار داشته باشید. این موضوع شرایطی را فراهم می‌کند تا اگر پس از تغییر قالب مشکلاتی وجود داشت، بتوانید به فرمت قبلی بازگردید.
  • برای اطلاع کاربران می‌توانید نسبت به تغییر قالب سایت اطلاع‌رسانی کنید و کاربران را نسبت به این موضوع آگاه کنید.
  • اعتبارسنجی و آزمایش قالب جدید بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌توانید هرگونه اشکال یا خطا را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنید. یکی از مواردی که باید مورد آزمایش قرار گیرد این است که قالب جدید سایت با سایر دستگاه‌ها سازگاری داشته باشد.
  • در مورد قالب جدید نیز باید قابلیت‌های آن را کاملاً بررسی کنید و از متکی نبودن به افزونه‌های بسیار اطمینان حاصل کنید.

با در نظر گرفتن این موارد، در صورت تغییر قالب سایت، می‌توان نسبت به کاهش ترافیک سایت تا حد زیادی جلوگیری کرد.

مقایسه تغییر قالب و ایجاد تغییرات در سایت

تغییر قالب سایت با هدف افزایش ترافیک، بهبود سئو سایت، در نتیجه دیده شدن بیشتر سایت انجام می‌شود. اما اینکه آیا تغییر قالب سایت روشی موثرتر است یا ایجاد تغییرات در سایت، باید تمام جوانب را مورد بررسی قرار داد. با انتخاب هر یک از روش‌ها، مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید. به طور کلی تغییر قالب سایت گرچه می‌تواند ظاهر و احساس جدیدی را در کاربران ایجاد کند، اما می‌تواند باعث سردرگمی کاربران فعلی شود، چرا که نسبت به قالب قدیمی عادت کرده‌اند. از سوی دیگر تغییرات جزئی در سایت می‌تواند چشمگیر نباشد و کاربر متوجه تغییرات نشود، اما این تغییرات نمی‌توانند مشکلاتی که با تغییر قالب حل می‌شوند را برطرف کنند. بنابراین باید روش صحیح به روزرسانی یک وب سایت را نسبت به اهداف و نیازهای وب سایت و البته تجربه کاربری در نظر گرفت چرا که تجربه کاربری می‌تواند در موفقیت یک وب سایت تاثیر بسیاری داشته باشد.

سخن پایانی

بهینه‌سازی سایت جهت رتبه‌بندی در گوگل بسیار مهم است. عوامل بسیاری در این بهینه سازی نقش دارند که می‌توان به تغییر قالب سایت اشاره کرد. گرچه در ابتدا با تغییر قالب سایت، ممکن است سایت با کاهش ترافیک مواجه شود و تاثیر منفی بر سئو بگذارد اما اگر قالب به درستی انتخاب شده باشد پس از یک وقفه کوتاه مجددا شاهد افزایش بازدید خواهید بود. موسسه دارکوب، از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند تا صفحات وب سایت در نتایج موتورهای جستجو بالاتر ظاهر شوند و ترافیک بیشتری در وب سایت شما ایجاد شود. در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، تبلیغ در گوگل نیز می‌توانید از تجربیات کارشناسان ما حداکثر بهره را ببرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته