بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ در ایران

نوشته شده توسط دارکوب

اندازه و مقیاس اینترنت بسیار زیاد و تقریباً غیر قابل درک است.  اما اینترنت چیزی بیش از یک بستر برای ویدیوهای سرگرم کننده و آموزش های ساده است. با اینترنت رویای بازاریابی هر شرکتی محقق می شود.

در یک پلتفرم واحد، شرکت ها می توانند با میلیون ها نفر ارتباط برقرار کرده و به آنها دسترسی پیدا کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند و پیام خود را در میان آنها به اشتراک بگذارند.

شرکت ها در سال های اخیر از اینترنت استفاده کرده اند تا از این مزیت استفاده کنند، استراتژی که به عنوان بازاریابی دیجیتال شناخته می شود.

اکنون ممکن است در سمینارها و سایر رویدادهای مرتبط با بازاریابی نام دیجیتال مارکتینگ را به همراه کلمات تبلیغاتی مختلف شنیده باشید.

همانطور که ممکن است باورپذیر نباشد، افرادی که در مورد اثربخشی و نتایج شگفت انگیز بازاریابی دیجیتال بیش از حد اقرار می کنند، اغلب حق دارند!

بنابراین اگر در استفاده از دیجیتال مارکتینگ تا حدودی مردد هستید، شرکت دارکوب پیشنهاد می کند که مستقیماً وارد این صحنه شوید. حجم انبوه ابزارها، داده ها و کانال های موجود در اینترنت فرصت هایی را برای بازاریابان ایجاد می کند تا از طریق شخصی سازی، محتوای مؤثر را به افراد خاص ارائه دهند.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مانند استفاده از ایمیل یا ارسال تبلیغات در گروه های رسانه های اجتماعی خاص، می توانند مخاطبان بسیار مناسبی را با پیامی متناسب با اهدافشان جذب کنند.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی دیجیتال هر ابتکار و روش بازاریابی است که از رسانه های آنلاین و اینترنت از طریق دستگاه های متصل به آن مانند تلفن های همراه، رایانه های خانگی یا اینترنت اشیا (IoT) استفاده می کند.  ابتکارات رایج بازاریابی دیجیتال حول توزیع پیام برند از طریق موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، برنامه های کاربردی، ایمیل و سایت ها متمرکز است.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است. این روش برای اولین بار در سال 2019 از هزینه های بازاریابی سنتی پیشی گرفته است. که دلیل آن این است که مصرف کنندگان به طور چشمگیری در کانال های آنلاین حضور دارند. با افزایش استفاده از فناوری، استفاده از پلتفرم های بازاریابی دیجیتال برای دنیای بازاریابی دیجیتال ضروری شده اند. پیشرفت های فنی مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ربات ها (Machin Learning)، بازاریابان را مجهزتر به فناوری بازاریابی مورد نیازشان می کند تا در لحظه مناسب به مشتریان دسترسی پیدا کنند. این روند برخلاف روش های بازاریابی سنتی است، که باید از قبل برنامه ریزی و استفاده شوند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و وبلاگ ها اکنون فضای دیجیتال مارکتینگ را در اختیار گرفته اند.

حدوداً 7.7 میلیارد نفر در جهان زندگی می کنند که 4.4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. تقریباً 30 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند با برندها از طریق کانال های اجتماعی ارتباط برقرار کنند تا اینکه به فروشگاه بروند.

برای حضور و حفظ محیط رقابت، سازمان ها باید در کانال ها و دستگاه های دیجیتال حضور داشته باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که کانال های آفلاین را باید به طور کلی نادیده گرفت. بهترین راه برای برآورده کردن خواسته های مصرف کننده، حضور همه جانبه است، که عناصر آفلاین و دیجیتال را شامل می شود.

پلتفرم های دیجیتال می توانند یک دارایی برای کسب و کار شما باشند. مبادلات شخصی بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ایجاد می کند. باعث افزایش جذابیت برای مصرف کنندگان و ایجاد اعتماد بین خریداران و فروشندگان می شود.

با به کارگیری ابتکارات و روش های بازاریابی دیجیتال، کسب و کار شما می تواند یک برنامه منسجم تر و مشتری مدار ایجاد کند که منافع را برای مشتریان شما به حداکثر برساند. پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ همچنین می توانند برای اندازه گیری و تنظیم آسان اهداف شرکت مفید باشند و بازگشت سرمایه بهتری را برای شما به ارمغان بیاورند. این پلتفرم ها و ابتکارات حتی پس از خرید روند را برای تعامل مداوم باز می کنند، که می تواند به تیم های بازاریابی کمک کند وفاداری به برند را به طور مؤثرتری تقویت کنند و حفظ مشتری را بهبود بخشند.

اگر از دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی کنید، فضای بازاریابی فوق العاده پرسودی را کنار گذاشته اید.

این فناوری ها، تلفن های همراه ساده را که برای برقراری تماس طراحی شده بودند، به رایانه های واقعی با تمام امکانات دسترسی هایی که کاربر برای ارتباط با افراد دیگر نیاز دارد، تبدیل کرده اند.  برنامه ها، ایمیل ها و سایت ها به معنای واقعی کلمه در کف دست مشتریان هستند.

پذیرش گسترده اینترنت برای استفاده تجاری و شخصی، کانال های جدیدی را برای تبلیغات و تعامل بازاریابی ایجاد کرده است، همچنین مزایا و چالش های زیادی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد که عمدتاً از رسانه های دیجیتال برای جذب، تعامل و تبدیل بازدیدکنندگان مجازی به مشتریان استفاده می کند.

چه طور باید شروع کرد

اولین قدم برای شروع بازاریابی آنلاین این است که اهداف خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که آنها قابل اندازه گیری هستند.  آیا امیدوارید 100 مشتری جدید ثبت نام کنید؟  1000 سرنخ تولید کنید تا فرآیند فروش B2B خود را تقویت کنید؟  یک پایگاه مشترک ایمیل با 10000 نفر بسازید؟

پس از آن، باید نحوه ایجاد یک حضور آنلاین را انتخاب کنید که به شما در دستیابی به آن هدف و ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب برای این کانال ها کمک کند.  شاید لازم باشد یک سایت تجارت الکترونیک راه اندازی کنید.  اگر به وبلاگ نویسی برای افزایش آگاهی و مشترکین علاقه دارید، به دنبال راه اندازی یک وبلاگ باشید و در مورد چگونگی ایجاد محتوای عالی که به اشتراک گذاری در کانال های رسانه های اجتماعی را تشویق می کند، برنامه ریزی کنید.  شراکت با مشتریی که مایل است با ایجاد یک مطالعه موردی یا اینفوگرافیک به کسب و کار شما بپیوندد، می تواند ثبات اجتماعی قدرتمندی باشد زیرا مشتریان در حال ارزیابی شرکت شما هستند.  یک سایت ساده یا صفحه فرود با فرم جذب سرنخ می تواند به شما در شروع توسعه نام تجاری و ایجاد ترافیک کمک کند. یک پلتفرم اصلی تجزیه و تحلیل (مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که رایگان است) می تواند به شما کمک کند نحوه پیگیری تلاش های بازاریابی خود را برای رسیدن به هدف اولیه خود اندازه گیری کنید.

بازاریابی آنلاین می تواند مزایایی مانند کاهش هزینه ها، ایجاد ارتباطات زیبا، کنترل بهتر بر روی مشتریان و بازخوردها، افزایش بهبود خدمات به مشتریان و حفظ رقابت با دیگر کسب و کار ها را به ارمغان آورد.

بازاریابی آنلاین سازمان ها را با مشتریان بالقوه واجد شرایط مرتبط می کند و توسعه کسب و کار را به سطحی بسیار بالاتر از بازاریابی سنتی می رساند.

همچنین به یک شرکت کمک می کند تا با ایجاد حضور آنلاین خود در سراسر اینترنت، آگاهی از برند خود را افزایش دهد.

بازاریابی آنلاین به عنوان بازاریابی اینترنتی، دیجیتال مارتینگ یا بازاریابی دیجیتال نیز شناخته می شود.  این اصطلاح به چندین شاخه مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و… تقسیم می شود.

راز موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی داشتن پیامی ارزشمند در شبکه اجتماعی مناسب و تداوم داشتن گفتگو با مخاطبان است.

دیجیتال مارکتینگ در ایران

دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارد که هر کدام بخشی از استراتژی بازاریابی اینترنتی را پیاده سازی می کنند. ممکن است که این روش ها در برخی زمینه ها و یا بسته به مکان و کشوری که پیاده سازی می شوند، بازخوردهای عالی و یا برعکس نتایج ناامید کننده ای را رقم بزنند. در ادامه با برخی روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا می شوید که اغلب نتایج خوبی را در ایران نشان داده اند.

بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

بازاریابی موبایلی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چند کانالی و کلی است که هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف در گوشی های هوشمند، تبلت  ها و یا سایر دستگاه  های تلفن همراه از طریق سایت ها، ایمیل، پیامک ، MMS و رسانه های اجتماعی و برنامه ها است.  در سال های اخیر، مشتریان شروع به معطوف کردن توجه و هزینه های خود به موبایل کرده اند.  به همین دلیل، بازاریابان به منظور ایجاد تعامل واقعی همه کانال، همین کار را انجام می دهند.  با پراکندگی تکنولوژی، بازاریابی نیز پراکنده می شود و برای به دست آوردن و حفظ توجه خریداران بالقوه، محتوا باید استراتژیک و بسیار شخصی باشد.

وقتی نوبت به بازاریابی موبایلی می رسد، این بدان معناست که دستگاه ها را در نظر داشته باشید و از بازاریابی SMS/MMS  و برنامه های تلفن همراه استفاده کنید.  بازاریابی موبایلی بخش مهمی از پازل بازاریابی در هنگام ایجاد هرگونه برنامه بازاریابی کوتاه مدت یا بلند مدت است.  از ایمیل، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، و بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک کانال بازاریابی تلفن همراه برای دسترسی به هر بخشی از مخاطبان شما که در آن راحت تر هستند وجود دارد.  برای اینکه بازاریابی تلفن همراه موثر باشد، باید تجربه منسجمی را که مشتریان انتظار دارند، ایجاد کنید – و این می تواند چالشی واقعی باشد در حالی که برای به دست آوردن، تعامل و حفظ کاربران در پلتفرم های مختلف تلاش می کنید.

بازاریابی موبایلی می تواند با استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای برقراری ارتباط با مشتریان بیشتری در هر نقطه از چرخه عمر مشتری، در افزایش ارزش برند و تقاضا برای محصولات یا خدمات شما شگفت انگیز باشد.  موبایل نیز به طور پیوسته در حال رشد است.  طبق تحقیقات، آمار استفاده از موبایل در مقابل استفاده از کامپیوتر دسکتاپ در ایالات متحده در سال 2018 نشان می دهد که مخاطبان فقط تلفن همراه تا سال 2022 به 55.7 میلیون نفر (نزدیک به 19٪) افزایش می یابد و تخمین می زنند که 79٪ از کاربران تلفن های هوشمند تلفن های خود را همیشه همراه خود دارند.  امروزه تعداد دستگاه های تلفن همراه در جهان (8.7 میلیارد) بیشتر از مردم (7.1 میلیارد) است که تا حد زیادی به دلیل اشتهای زیاد ما برای فناوری جدید است.  تحلیلگران داده های سازمان ملل دریافته اند که در ایالات متحده، 71.5 درصد از شهروندان بالای 13 سال گوشی هوشمند دارند و 66.5 درصد در سراسر جهان گوشی هوشمند دارند.

بازایابی شبکه های اجتماعی – SMM (Social Media Marketing)

بازاریابی رسانه های اجتماعی احتمالاً محبوب ترین روند بازاریابی دیجیتال در نسل فعلی است. باید به نیروی محسوسی که رسانه های اجتماعی در دهه گذشته به آن تبدیل شده اند، اعتراف کرد.

رسانه های اجتماعی سطح جدیدی از تعامل را فراهم می کنند که برندها می توانند از آن برای افزایش آگاهی از برند، روندی مثبت ایجاد کنند و اگر همه چیز واقعاً خوب پیش برود، همانند ویروس پخش شوند!

اپلیکیشنی همانند اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد تا با دوستان خود و حتی افراد مشهور ارتباط برقرار کنند. اما مکان بسیار خوبی هم برای برندها است تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند. اینستاگرام فقط بر محتوای بصری متکی است و نوجوانان و جوانان بیشتری را جذب می کند. بنابراین، حتی اگر بازاریابی را به استراتژیک پیش نمی برید، مطمئناً می توانیم بگوییم که اگر برندی دارید که جوانان را هدف قرار می دهد، باید در اینستاگرام حضور داشته باشید.

در این شاخه از بازاریابی اینترنتی، زیرمجموعه های متنوعی وجود دارد که از مؤثرین در آنها در ایران می توان به اینستاگرام مارکتینگ، لینکدین مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ و واتساپ مارکتینگ اشاره کرد.

  • اینستاگرام مارکتینگ

بیش از 300 میلیون نفر روزانه از سایت رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. اعدادی مانند آن به تنهایی پتانسیل جدی و بالقوه ای را برای بازاریابان ارائه می دهند. با این حال، اثربخشی اینستاگرام مارکتینگ بیشتر از اعداد است. مزیت واقعی استفاده از این سایت رسانه اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی در این واقعیت نهفته است که کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنند واقعا از ارتباط با برندها لذت می برند. باز برخی از مزایای کسب و کارها از طریق اینستاگرام می توان به این نکات اشاره کرد که بیش از 60 درصد از اینستاگرامرها حداقل یک برند را در سایت رسانه های اجتماعی دنبال می کنند. شرکت ها به طور منظم با حدود 4 درصد از دنبال کنندگان خود در ارتباط هستند، در حالی که در فیس بوک و توییتر، تعامل منظم بین برندها و دنبال کنندگان کمتر از 1 درصد است. تقریباً 70 درصد از کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنند، برندها را در سایت رسانه های اجتماعی جستجو کرده اند.

به طور خلاصه، رقابت کمتری برای بازاریابان در اینستاگرام وجود دارد و مخاطبان بسیار زیادی دارند. علاوه بر این، درصد زیادی از کسانی که از سایت رسانه های اجتماعی استفاده می کنند برندها را دنبال می کنند و به صورت روزانه با آنها در تعامل هستند. به عبارت دیگر، اینستاگرام یک ابزار بازاریابی عالی است و سایر تاکتیک های بازاریابی را که مصرف کنندگان از آن بیزار می کنند و یا نادیده می گیرند، شامل نمی شود.

  • لینکدین مارکتینگ

جای تعجب نیست که تقریباً 57 میلیون شرکت برندهای خود را در لینکدین قرار داده اند. به این دلیل است که تبلیغ کنندگان، لینکدین را به عنوان یکی از قابل اعتمادترین پلتفرم ها در میان تمام پلتفرم های سنتی می شناسند.

هنگامی که 3 میلیون گروه در لینکدین فعال هستند، دسترسی به سایر شرکت ها و مشتریان نسبتا آسان تر است. این موضوع شامل همه انجمن ها، صنایع و شرکت های حرفه ای دیگر نیز می شود. لینکدین مارکتینگ مزیت هایی از جمله تجزیه و تحلیل کامل رقبا، افزایش دسترسی به هدف، روابط قوی، شناخت برند و مهمتر از همه ارتقاء رتبه سئو را به ارمغان می آرود.

بنابراین، اگر صاحب کسب و کاری هستید که می خواهید ارتباطات بازاریابی خود را تقویت کنید، حتماً لازم است که از این استراتژی در مسیر بازاریابی خود استفاده کنید.

  • اینفلوئنسر مارکتینگ

در یک سطح بنیادی، اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی رسانه های اجتماعی است که از تأییدیه ها و استفاده های محصول از سوی اینفلوئنسرها استفاده می کند، اینفلوئنسرها افرادی اغلب عادی هستند که دنبال کنندگان اجتماعی اختصاصی دارند و به عنوان متخصص در جایگاه خود دیده می شوند. اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل اعتماد بالایی است که اینفلوئنسرهای اجتماعی با دنبال کنندگان خود ایجاد کرده اند و توصیه های آنها به عنوان نوعی تاییدیه اجتماعی برای مشتریان بالقوه برند شما عمل می کند. پس از مشارکت کافی اینفلوئنسر ها با برند، برخی از اینفلوئنسرهای بازاریابی شبکه های اجتماعی را به یک حرفه تمام وقت تبدیل کرده اند.

  • واتساپ مارکتینگ

استراتژی بازاریابی واتس اپ مجموعه ای از روش هایی است که از پیام رسان واتس اپ به عنوان بستری برای تبلیغ برند و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف شما استفاده می کند.

WhatsApp یک اپلیکیشن موبایل رایگان است که به افراد امکان چت، اشتراک گذاری فایل ها و تصاویر، برقراری تماس صوتی و تصویری را می دهد. در فوریه 2014، فیس بوک واتس اپ را به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد.

واتساپ یک کانال عالی است که به شما امکان می دهد مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنید زیرا مانند فروشگاه های واقعی، ارتباط آنلاین دو طرفه را ارائه می دهد.

بهترین روش رایج بازاریابی دیجیتال این است که کسب و کار خود را در جایی که مشتریان بالقوه شما در حال فعالیت هستند، نشان دهید. شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها مکان هایی هستند که کاربران بیشتر وقت خود را آنلاین می گذرانند، بنابراین با استفاده از WhatsApp می توانید با مخاطبان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، پشتیبانی مشتری را ارائه دهید، خریدها را تأیید کنید، به روزرسانی های حمل و نقل را ارسال کنید و غیره.

بازاریابی موتور های جستجو – SEM (Search Engine Marketing)

یک راه بسیار موثر برای افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل و جذب ترافیک واجد شرایط به سایت شما است. سرمایه گذاری در SEM یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش است.

SEM نوعی استراتژی بازاریابی دیجیتال است که بر روی قرار دادن شرکت یا مشتری شما در صفحه اول، اگر نه اولین موقعیت، نتایج موتورهای جستجو متمرکز است. هدف از این کار این است که حجم بیشتری از ترافیک را به سایت خود هدایت کنید، که سپس می توانید آن را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

بازاریابی موتورهای جستجو شامل تمام ابزارها، تکنیک ها و استراتژی هایی است که به بهینه سازی دید سایت ها و صفحات وب در موتورهای جستجو مانند گوگل و سایر سایت های مشابه کمک می کند.

دو راه اصلی برای نشان دادن لینک سایت در بالای نتیجه وجود دارد:

نتایج ارگانیک یا طبیعی (Organic) معمولا در مرکز صفحه نمایش داده می شوند و توسط الگوریتم گوگل انتخاب می شوند. این الگوریتم هم ارتباط سایت (کیفیت محتوا و میزان پاسخگویی آن به یک جستجوی خاص) و هم اعتبار سایت (پیوندهایی از صفحات دیگر) را ارزیابی می کند.

نتایج پولی نیز در بالای صفحه اما در ستونی در سمت راست یا همراه نمایش کلمه Ad در کنار لینک سایت نمایش داده می شود. برخلاف نتایج ارگانیک، در اینجا تبلیغ کننده باید برای هر کلیک روی تبلیغ خود مبلغ مشخصی را بپردازد. برای خرید فضای تبلیغاتی در موتورهای جستجو همانند تبلیغ در گوگل با استفاده از پلتفرم هایی مانند گوگل ادز یا گوگل ادوردز ضروری است.

بنابراین بازاریابی موتورهای جستجو با هدف بهینه سازی تبلیغات در موتورهای جستجو، حضور در جایگاه های برتر، دریافت هزینه های کمتر به ازای هر کلیک و به حداکثر رساندن تبدیل ها از این تبلیغات انجام می شود. شناخته شده ترین و پرکاربردترین پلت فرم SEM گوگل ادز است، اما راه حل های دیگری مانند تبلیغات بینگ نیز وجود دارد.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو – SEO (Search Engine Optimization)

یکی از زیرمجموعه های بازاریابی موتور های جستجو استفاده از سئو است. بهینه سازی سایت برای موتور جستجو علم بهبود یک سایت برای افزایش مشاهده و کلیک خور بودن آن هنگام جستجوی افراد برای محصولات یا خدمات است. هرچه یک سایت در موتورهای جستجو بیشتر دیده شود، احتمال اینکه برند مشتریان بیشتری را جذب کند بیشتر است.

میزان محبوبیت سایت معمولاً با قرار دادن یا رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اندازه گیری می شود و کسب و کار ها همیشه برای جایگیری در صفحه اول رقابت می کنند، جایی که به احتمال زیاد بیشترین توجه را به خود جلب می کنند.

به عنوان مثال با استفاده از گوگل، SERP ها اغلب تبلیغات را در بالای صفحه نشان می دهند. اینها موقعیت هایی هستند که کسب و کارها مایلند برای اطمینان از قرار گرفتن در آن صفحه اول هزینه بپردازند. پس از آن زیر لیست های جستجوی معمولی هستند که بازاریابان و موتورهای جستجو از آنها به عنوان نتایج جستجوی ارگانیک یاد می کنند. هدف فرآیند سئو افزایش نتایج جستجوی ارگانیک یک کسب و کار، هدایت ترافیک جستجوی ارگانیک به سایت است. این به بازاریابان امکان می دهد بین ترافیکی که از کانال های دیگر به یک  سایت می آید مانند جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی و ترافیک جستجوی ارگانیک تمایز قائل شوند.

  • پرداخت به ازای کلیک – PPC (Pay Per Click)

پرداخت به ازای کلیک (PPC) یک مدل تبلیغات اینترنتی است که در آن هر بار که بر روی پیوند تبلیغات کلیک می شود، تبلیغ کننده به ناشر پول پرداخت می کند. روش دیگر، PPC به عنوان مدل هزینه به ازای کلیک ( – Cost Per Click CPC) شناخته می شود. مدل پرداخت به ازای کلیک عمدتاً توسط موتورهای جستجو (به عنوان مثال، گوگل) و شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال، فیس بوک) ارائه می شود. تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک و تبلیغات توییتر محبوب ترین پلتفرم ها برای تبلیغات PPC هستند.

اما از آنجا که شاید برخی از این پلتفرم ها در ایران به درستی در دسترس نیستند روش دیگری برای تبلیغ وجود دارد.

تبلیغات بنری به استفاده از یک نمایشگر گرافیکی مستطیلی اشاره دارد که در بالا، پایین یا دو طرف یک سایت پربازدید یا رسانه آنلاین نمایش داده می شود. تبلیغات بنری به جای متن مبتنی بر تصویر است و یک شکل محبوب از تبلیغات آنلاین است. هدف از تبلیغ در سایت های پر بازدید، تبلیغ یک برند و یا جذب بازدیدکنندگان از سایت میزبان برای رفتن به سایت تبلیغ کننده است.

از سوی دیگر ثبت آگهی در سایت هایی که با دسته بندی مشاغل و یا با توجه به موقعیت مکانی، نتایجی را ارائه می دهند نیز می تواند گزینه مناسب دیگری باشد که می توان جزییات محصول، خدمات و لینک سایت را در آنها ثبت کرد.

تبلیغات ایمیلی (Email Marketing)

بازاریابی ایمیلی از ایمیل برای ارسال مستقیم پیام های بازاریابی به صندوق ورودی مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می کند. از طریق ایمیل مارکتینگ، شرکت شما می تواند فروش، انتشار محصول یا خدمات جدید و دستاوردها را ارتقا دهد، به علاوه محتوای مفید و رایگانی را نیز با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد.

حتی بهتر از آن، می توانید استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را با سایر تلاش های بازاریابی هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر از بازاریابی محتوا استفاده می کنید، می توانید از وبلاگ یا  سایت خود مطالبی را که باید حتما بخوانند برای مشترکین ارسال کنید.

به طور خلاصه، ایمیل مارکتینگ به معنای کسب درآمد از طریق ارسال ایمیل است. اما یک نکته وجود دارد: شما نمی توانید فقط به افراد تصادفی ایمیل بفرستید. شما به اجازه آنها نیاز دارید و آنها باید با کمال میل آدرس ایمیل خود را به شما بدهند که این موضوع نیاز به برنامه ریزی، تمرین و صبر دارد.

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

روشی کارآمد برای رسیدن به اهداف بازاریابی است. این فرآیند قادر است با سرمایه گذاری کم هزینه، مخاطبان هدف شما را جذب و درگیر کند.

بازاریابی محتوای این امکان را فراهم می کند که محیطی همه جانبه برای مشتریان بالقوه ایجاد کند تا دریابند که چگونه محصول یا خدمات شما مشکلات آنها را حل می کند یا خواسته های آنها را تحقق می بخشد. با استفاده از این استراتژی، می توانید مشتریان را به سمت تصمیم گیری سوق دهید.

بازاریابی محتوا یک استراتژی است که با تولید محتوا در قالب مقالات وبلاگ، ویدیوها، تصاویر، راهنما ها و موارد دیگر برای جذب خریداران، ایجاد اعتماد در شرکت شما، کوتاه کردن چرخه های فروش و در نهایت کمک به مردم برای خرید محصولات و خدمات شما استفاده می کند.

این استراتژی قادر به جذب، مشارکت و ایجاد ارزش برای مخاطبان یک برند است. این روش درک مثبتی از برند شما ایجاد می کند و تراکنش های بیشتری را برای شرکت شما ایجاد می کند. این روش یک سرمایه گذاری استراتژیک برای دستیابی به موفقیت تجاری بیشتر است.

با بازاریابی محتوا، یک نام تجاری می تواند ارتباط و دیده شدن بیشتری را به صورت آنلاین به دست آورد و توسط مشتریانش شناخته شود. به طور خلاصه، یک کسب و کار می تواند در حافظه مردم برجسته شود و از گم شدن در بین رقبا جلوگیری کند. امروزه حضور در اینترنت کافی نیست. اکنون مسئله این است که چگونه آنلاین باشیم، چگونه دیده شویم و با مخاطب مرتبط باشیم. این موضوع اصلی ماموریت بازاریابی محتوا است.

باید به خاطر داشته باشید که امروزه مردم قدرت انتخاب محتوایی را دارند که تماشا می کنند. آنها در دریایی از اطلاعات غوطه ور هستند و اگر می خواهید برند شما را انتخاب کنند، باید بهترین گزینه ها را به آنها ارائه دهید.

 

اهمیت بازاریابی در اینترنت برای کسب و کار ها اهمیت فزاینده ای دارد. در واقع، بازاریابی آنلاین به یک تمرکز مهم برای اکثر شرکت ها تبدیل شده است، زیرا آنها به دنبال دستیابی به مشتریان آنلاین و رشد فروش هستند. چنانچه تمایل دارید با عرصه وسیع بازاریابی اینترنتی آشنا شوید و آن را در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، می توانید از تیم تخصصی شرکت دارکوب راهنمایی بخواهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته