بهترین روش آموزش سئو وب سایت

نوشته شده توسط دارکوب

با شلوغی وب سایت ها در سیستم گوگل، تاکید سخت گیرانه بر طراحی وب سایت و بهینه سازی آنها برای موتورهای جستجو ضروری است.

طراحی وب سایت برای هر کسب و کاری که خواهان موفقیت آنلاین است مهم است. طراحی سایت شما عنصر دیگری است که باید بهینه شود تا وب سایت شما در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر شود. بهینه سازی موتور جستجو یا SEO فرآیند بهینه سازی وب سایت برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو است.

اگر سایت شما در دو صفحه اول در رتبه بندی های جستجو نشان داده نشود، مشتریان فعلی و مشتریان جدید بالقوه وب سایت شما را به راحتی پیدا نخواهند کرد. برای موثرترین نتایج، وب سایت جدید شما باید توسط یک شرکت طراحی وب سایت با یک استراتژی جامع SEO طراحی شود.

با این حال، کسب و کارها تمایل دارند تا زمانی طراحی سایتشان کامل نشده است به سئو فکر نکنند. در نهایت سایت ها عالی به نظر می رسند اما اغلب فاقد بهترین شیوه ها و تکنیک های اولیه سئو هستند.

طراحی وب سایت و سئو سایت کاملاً به هم مرتبط هستند. یک شرکت طراحی وب باید بداند سئو چیست و اصول اولیه سئو را در رویکرد طراحی وب خود به کار برد تا از ایجاد وب سایتی که مناسب موتورهای جستجو نیست جلوگیری کند. سئو باید به عنوان بخشی از فرآیند خدمات طراحی وب گنجانده شود. به این ترتیب وب سایت ترافیک موتورهای جستجو بیشتری را به دست می آورد و در SERP ها برای عبارات جستجوی مرتبط رتبه خوبی کسب می کند.

طراحی وب مستقیماً بر تجربه کاربری UX (User Experience) تأثیر می گذارد که برای اقدامات مفید SEO ضروری است. یک شرکت طراحی وب سایت سئوی ساختاری اساسی از وب سایت ایجاد می کند که مشخص است موتورهای جستجو چگونه سایت و محتوای آن را کاوش و درک می کنند. در نهایت، این کار ایندکس شدن صفحات وب سایت توسط موتورهای جستجو را آسان تر می کند.

چرا طراحی وب سایت سئو مهم است؟

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO) بخشی از صنعت وب است که به سرعت در حال رشد است و برای هر طراحی وب سایتی مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان یک ابزار اصلی بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی کارآمد برای موتورهای جستجو و استفاده تخصصی از تکنیک های سئو افراد را به سمت وب سایت شما سوق می دهد و اطمینان حاصل می کند که وب سایت شما در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو بیشتر قابل مشاهده است.

برای درک بهتر نقش سئو در طراحی سایت، وب سایت خود را با یک مغازه در سطح شهر مقایسه کنید. بهینه سازی موتور جستجو مسیری است که بازدیدکنندگان و مشتریان شما برای یافتن فروشگاه شما از آن استفاده می کنند. اگر این مسیر از سایر مسیرها متمایز باشد و درهم و برهمی را از بین ببرد، فروشگاه شما شانس موفقیت بیشتری دارد. بدون آن، شما همچنان می توانید از طریق رسانه هایی مانند تبلیغات شفاهی، بازاریابی خارجی قوی و مشتریان مکرر، کسب و کار قوی داشته باشید، اما کسب و کار شما با ظرفیت کامل کار نخواهد کرد.

با توجه به اینکه طراحی با جنبه های بصری ارتباط دارد و سئو بر نحوه یافتن سایت تأثیر می گذارد، ممکن است به نظر برسد که سئو و طراحی وب طرف های جداگانه ای از یک معادله هستند. طراح وب و کارشناس سئو وظایف بسیار متفاوتی را انجام می دهند و نباید انتظار داشته باشید که یکی کار دیگری را انجام دهد

با این حال، این بدان معنا نیست که سئو و طراحی وب با هم کار نمی کنند.

این دو با هم می توانند تأثیر فوق العاده ای بر سود شرکت شما داشته باشند. به همین دلیل است که اگر به طراحی اولیه یا طراحی مجدد سایت فکر می کنید، مهم است که بدانید چرا طراحی وب سایت و سئو مهم است و این موضوع برای سایت شما چه معنایی دارد.

طراحی سایت سئو شده اهمیت دارد زیرا طراحی وب می تواند سئوی شما را از بین ببرد یا به آن آسیب برساند. بسیاری از شرکت ها یک سایت کاملاً جدید راه اندازی می کنند یا به یک نام دامنه جدید تغییر نام می دهند و می بینند که پیشرفت سئوی آنها یک شبه ناپدید می شود، زیرا فراموش کرده اند که تغییر مسیرهای 301 را تنظیم کنند. ریدایرکت 301 به موتورهای جستجو می گوید که کجا یک صفحه جابجا شده را پیدا کنند.

سئو می تواند بر طراحی وب شما تأثیر بگذارد. وقتی بهترین شیوه های سئو مرتبط با طراحی وب، مانند بهینه سازی سرعت صفحه و معماری سایت را در نظر می گیرید، اغلب متوجه می شوید که این عوامل مستقیماً بر نحوه طراحی سایت شما تأثیر می گذارند.

بسیاری از صاحبان سایت فکر می کنند که طراحی عالی می تواند از سئوی بد برتری داشته باشد یا برعکس، و می خواهند بدانند کدام یک مهم تر است. به بیان ساده، سئوی قوی چیزی است که کاربران را به سمت سایت شما می کشاند و طراحی عالی چیزی است که آنها را در آنجا نگه می دارد.

داشتن سایتی که زیبا باشد اگر کسی آن را نبیند بی فایده است، و داشتن سایتی که در صدر موتورهای جستجو قرار می گیرد به شما کمکی نمی کند اگر طراحی ضعیف شما باعث ترک بازدیدکنندگان شود که به نوبه خود به رتبه شما آسیب می زند.

اغلب، اهداف طراحی وب و اصول سئو در بهینه سازی موتورهای جستجو با هم تضاد دارند. در حالی که طراحی وب سایت به طور کلی به استفاده کم از متن برای شفاف سازی و جذاب کردن سایت تاکید دارد، بهینه سازی موتور جستجو به استفاده از کلمات کلیدی متعدد در تمامی محتوا نیاز دارد.

در حالی که متخصصان طراحی وب اغلب از تصاویر و حرکات برای تولید محتوا و طراحی استفاده می کنند که بازدیدکنندگان را به محصولات و خدمات شما جذب می کند، هدف SEO استفاده از کلمات برای کشف آنها توسط موتورهای جستجو است.

اصول مهم در طراحی سایت و سئو

در ادامه اصول مهم طراحی وب و سئوی سایت آورده شده است که همه مشاغل باید در طراحی وب سایت خود بگنجانند. با انجام این کار، بدون از بین بردن ظاهر و احساس منحصر به فرد وب سایت، کارایی بهتری برای موتورهای جستجو خواهد داشت. به کارگیری اصولی سئو بخشی از روند سئو کردن سایت است. پس از آن زمان تقریبا زیادی را باید منتظر پاسخ دادن آن باشید. روند سئو سایت به این صورت نیست که نتیجه آنی داشته باشد. مطمئن شوید که شرکت طراحی وب و متخصص سئو انتخابی شما نیز اهمیت این نکات مهم را درک کرده است.

  • ساختار سایت و معماری اطلاعات

یکی از اولین اصولی که یک شرکت طراحی وب و سئو باید در طول فرآیند طراحی وب و ایجاد سئو حرفه ای به آن بپردازد، داشتن معماری و ناوبری (Navigation) وب سایت است که باید کاملاً تعریف شود. معماری سایت شما ساختار اصلی وب سایت شما است. یک چیدمان منظم و بی نقص برای UX بسیار مهم است. کاربران را مجذوب خود می کند و از خروج بازدیدکنندگان از سایت جلوگیری می کند. نرخ پرش از سایت در میزان بالا می تواند به عملکرد سئوی شما آسیب برساند.

هدف بهترین شرکت سئو و طراحی وب سایت شما باید ایجاد یک معماری اطلاعاتی و ناوبری باشد که بصری بوده تا کاربران شما به راحتی بتوانند سایت شما را بازدید و پیمایش کنند. از منظر سئو، صفحات وب شما به راحتی کاوش می شوند و لینک های داخلی بر این اساس توزیع می شوند تا مخاطبان شما را طولانی تر درگیر سایت نگه دارند و در نهایت نرخ تبدیل وب سایت شما را بهبود بخشند.

  • طراحی سازگار با موبایل و پاسخگو

گوگل در سال 2015 پاسخگو بودن سایت به تلفن همراه را یک عامل مهم رتبه بندی معرفی کرده است. ترافیک موبایل به عنوان سهمی از کل ترافیک آنلاین جهانی در سال 2017 معادل 52.64 درصد بود. گوگل اعلام کرده است که هر وب سایت از طریق فهرست سازی موبایل اول کاوش و فهرست بندی می شود. این بدان معناست که هر وب سایتی باید برای موبایل هم طراحی شود.

سازگاری با موبایل از طریق طراحی پاسخگو یا ریسپانسیو (Responsive) به دست می آید که نیازها و خواسته های کاربران تلفن همراه را برآورده می کند. سایتی که با طراحی ریسپانسیو طراحی شده است، بدون در نظر گرفتن دستگاهی که بازدید کننده از آن استفاده می کند، تجربه کاربری عالی را به بازدیدکنندگان شما ارائه می دهد.

  • کاربرپسند بودن

عدم کاربرپسند بودن منجر به UX یا تجربه کاربری ناخوشایندی می شود. قابلیت استفاده خوب در طراحی سایت به این معنی است که کاربران مدت زمان بیشتری در یک وب سایت می مانند و در نهایت تبدیل به مشتری می شوند، مانند خرید محصولات شما یا سفارش خدمات شما.

از عوامل کلیدی که در طراحی سایت کاربرپسند نقش دارند می توان به طرح بندی صفحه، سلسله مراتب بصری، پیمایش سایت، جستجوی سایت، فرم های تماس و دعوت به اقدام یا CTA (Call To Action) واضح و ثابت اشاره کرد.

  • طراحی سایت خوانا برای خواندن

بسیاری نمی دانند طراحی وب سایت چه تاثیر قابل توجهی می تواند بر محتوای آنها داشته باشد. طراحی ضعیف وب سایت، خواندن محتوای وب سایت را برای کاربران دشوار می کند. برخی از عوامل منفی که شرکت طراحی وب شما باید از آنها آگاه باشد:

چیدمان محتوا به صورت غیر حرفه ای

پیوندهای بسیار زیاد

نوشتار رنگی روی پس زمینه سفید یا سیاه

متن خیلی بزرگ یا کوچک

فونت ناخوانا

همه این عوامل باعث می شود که کاربران سایت را بدون درک واضح از پیام و محتوای شما ترک کنند. این نه تنها نرخ پرش شما را افزایش می دهد، بلکه بر شهرت تجاری شما نیز تأثیر می گذارد و احتمالاً بازدیدکنندگان را به سمت رقبای شما می فرستد. به هر میزان محتوای شما بسیار مفید و تخصصی باشد، چنانچه به صورت حرفه ای نمایش داده نشود، می تواند نتیجه مطلوبی را ارائه ندهند.

  • طراحی وب سایت برای تبدیل بهینه شده است

اگر وب سایت شما کاربرانی را که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارند جذب نمی کند، پس به درستی طراحی نشده و هدفتان را برآورده نمی کند. تنها زمانی می توانید کاربر را به خریدار تبدیل کنید که وب سایت شما با بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) طراحی شده باشد. CRO به سایت کمک می کند تا سرنخ ها را به فروش تبدیل کنید.

وب سایت شما به طور طبیعی باید بازدیدکنندگان سایت شما را به طرف اقدامات مورد نظر شما راهنمایی کند. وب سایتی که برای تبدیل کاربر به مشتری بهینه شده است، دارای یک استراتژی سئو قوی، طراحی حرفه ای و قابل پیمایش است و با دکمه های پیشنهادی که بیشتر به عنوان یک فراخوان برای اقدام به کلیک شناخته می شود، پر شده است. اقدامی که می خواهید بازدیدکننده شما انجام دهد می تواند پر کردن فرم تماس، خرید محصول شما، رزرو خدمات یا تعیین قرار ملاقات باشد.

  • سرعت سایت

یکی از مواردی که باید برای یک شرکت طراحی سایت در نظر بگیرید این است که طراحی وب سایت شما می تواند بر سرعت بارگذاری سایت شما و سپس بر روی کاربران تأثیر بگذارد. برخی از عناصر طراحی می توانند زمان بارگذاری سایت کسب و کار شما را کاهش دهند و منجر به UX بد و نرخ پرش و خروج از سایت بالاتر شوند. در حالی که تصاویر بزرگ، انیمیشن و سایر عناصر طراحی پیچیده ممکن است در سایت شما عالی به نظر برسند، تعداد کمی از کاربران شما آنها را می بینند زیرا قبل از اتمام بارگیری سایت شما را ترک می کنند. سرعت بارگذاری پایین یکی از بزرگترین دلایل افزایش نرخ پرش و خروج از سایت توسط کاربران است.

زمان بارگذاری سریع، یک UX بهتر را تضمین می کند، که بازدیدکنندگان شما را تشویق می کند در سایت شما باقی بمانند و به CTA شما فرصتی می دهد تا آنها را به سمت اقدام به کلیک سوق دهد. هنگام استفاده از خدمات طراحی وب سایت برای سایت خود، راه هایی را برای بهبود سرعت سایت با کاهش عناصری که باعث ایجاد تاخیر در زمان بارگذاری می شوند، در نظر بگیرید.

  • بهینه سازی تصاویر

فایل های تصویری نقش مهمی در طراحی هر وب سایت ایفا می کنند و اطمینان از بهینه سازی آنها گامی حیاتی در طراحی وب سایت و سئو است.

هنگام استفاده از تصاویر در وب سایت خود باید چند جنبه را در نظر بگیرید.

نام تصویر: نامی انتخاب کنید که به وضوح توضیح دهد که تصویر در مورد چیست.

متن جایگزین (Alt): از متن جایگزین توصیفی برای بهینه سازی تصویر و شناسایی تصویر استفاده کنید.

حجم تصویر: از تصویر با اندازه مناسب برای دانلودهای سریع استفاده کنید.

  • ساختار URL

هر یک از صفحات شما باید یک URL توصیفی داشته باشد که محتوای صفحه را توصیف کند. کلمات باید با خط فاصله تقسیم شوند (نه زیر خط)، و می توانید چند کلمه کلیدی مرتبط را در آن وارد کنید.

آدرس های اینترنتی با کلمات توصیفی (برخلاف اعداد و حروف تصادفی) به موتورهای جستجو کمک می کنند تا صفحات شما را درک کنند. رعایت این نکته باعث می شود تا به خاطر سپردن آن ها برای بازدیدکنندگان سایت شما نیز آسان تر شود.

  • محتوای صفحه

تولید محتوا به طور کلی مهمترین بخش سایت و صفحه است. با این حال، ما هنوز شاهد استفاده از شیوه های قدیمی سئو هستیم، مانند تراکم کلمات کلیدی به صورت واضح و کمبود کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی در محتوا. این نکته امروزه به هیچ وجه کارآمد نخواهد بود و مطمئناً به سئوی شما کمکی نمی کند. علاوه بر آن باعث تجربه کاربری ناخوشایندی نیز می شود.

باید از خوانا و واضح بودن تمامی قسمت های سایت خود، از ناوبری، URL ها، عناوین صفحه، سرصفحه ها و غیره همه باید در بهترین حالت و مطابق با استانداردهای موتورهای جستجو باشد . با رعایت تمامی نکات در تولید محتوا باید طبیعی بودن و قابل فهم بودن محتوا را نیز در نظر بگیریم. در این راستا آموزش تولید محتوا برای کسب و کارتان می تواند گزینه بسیار با ارزشی باشد تا به واسطه آن بتوانید محتوای تخصصی مرتبط با کسب و کارتان تولید کنید.

روی ایجاد محتوای عالی تمرکز کنید که کاربر را علاقه مند کند. مراقب کلمات کلیدی باشید و در استفاده از آنها زیاده روی نکنید. بهتر است در تولیو محتوا به نکات زیر دقت کنید:

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا بدون استفاده بی رویه از آن

ساختار صفحه

موقعیت کلمات کلیدی در محتوا

مترادف و جایگزین های آن

چنانچه محتوای تولید شده مطابق با اصول سئو حرفه ای باشد، شما همزمان در شاخه بازاریابی محتوا نیز پیشرفت می کنید. بازاریابی محتوا روش بسیار موثری برای تقویت سئو و افزایش رتبه بندی صفحات سایت در صفحه نتایج جستجوها خواهد بود.

تمامی موارد گفته شده برای طراحی یک سایت حرفه ای ضروری است. تیم تخصصی شرکت دارکوب با تضمین رعایت تمامی مواردی که در طراحی سایت لازم هستند، بهترین گزینه های طراحی سایت را برایتان فراهم می کنند. از این رو برای شروع کسب و کار آنلاین خود می توانید از قالب های طراحی شده توسط تیم دارکوب و یا سفارش قالب اختصاصی استفاده کنید. از این رو می توانید با مشاوره های این مجموعه در تماس باشید.

چگونه یک وب سایت بهینه شده و سئو شده طراحی کنیم

طراحی وب سئو شده، طراحی و توسعه وب سایت هایی هستند که موتورهای جستجو به آنها علاقه مندند. ایجاد یک وب سایت سازگار با سئو به این معنی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند هر صفحه را در وب سایت به طور موثر بررسی کنند، محتوا را به طور دقیق تفسیر کنند و آن را در پایگاه داده خود فهرست کنند. پس از فهرست بندی، می توانند مرتبط ترین و ارزشمندترین صفحات وب را بر اساس موضوعاتی که جستجو می شوند به کاربران خود ارائه دهند. هرچه استراتژی های سئو بهتر باشد و تیم سئو بیشتر در فرآیند طراحی وب همکاری کند، شانس فهرست بندی و رتبه بندی در صفحه اول نتایج جستجو بیشتر خواهد بود.

در این راه موضوعات مختلف زیادی باید مورد توجه قرار بگیرد. سئو شاخه وسیعی است که برای کسب نتایج بهتر به دسته های مختلفی تقسیم شده است. انواع سئو عبارتند از سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی.

  • سئو داخلی صفحه برای بهینه سازی

سئو داخلی (On Page SEO) یا سئو داخل سایت شامل استراتژی های سئوی وب است که مالک وب سایت آن ها را کنترل می کند. این استراتژی ها نقش مهمی در کاوش موتورهای جستجو و درک محتوای شما دارند.

از استراتژی های استفاده شده در سئو داخلی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– انجام تحقیقات کلمات کلیدی، پیدا کردن کلمات کلیدی و موضوعات مناسب و استفاده از آنها در مکان های مناسب در صفحه

– استفاده از تگ های عنوان، تگ های هدر، تگ های جایگزین تصویر و تگ توضیحات متا به درستی

– ایجاد یک ساختار URL که برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه شده است

– ایجاد یک ساختار پیوند داخلی، ناوبری و معماری اطلاعاتی که به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت را به طور موثر و کارآمد کاوش کند و با انتظارات کاربر شما هماهنگ باشد.

– ایجاد محتوای عالی که می تواند برای کسب لینک های ورودی در طول استراتژی های سئو خارجی استفاده شود

– استفاده از انواع مختلف محتوا مانند تصاویر، فیلم ها، فهرست ها و متن

– ایجاد یک طراحی وب سایت واکنش گرا که تجربه عالی را در بین دستگاه ها ارائه می دهد

– طراحی وب سایتی که از نظر بصری جذاب باشد، نشان دهنده برند شما باشد و ظاهر و احساس ثابتی داشته باشد

  • سئو خارجی سایت برای بهینه سازی

سئو خارج سایت (Off Page SEO) به مدیریت اجرای بازاریابی و تقویت یک وب سایت اشاره دارد. این مدیریت منجر به کسب لینک ها و بک لینک سازی از رسانه های اجتماعی می شود که می تواند اعتبار وب سایت شما را افزایش دهد و در نتیجه باعث افزایش رتبه و ترافیک سئو شود. آموزش ساخت بک لینک یکی از مهترین عناوین در دوره های آموزش سئو وب سایت است که باید به صورت بسیار جدی و حرفه ای از آن استفاده شود.

چندی از تکنیک های سئو خارجی عبارتند از:

– تجزیه و تحلیل رقبای خود برای درک بهتر اینکه از چه استراتژی هایی برای رتبه بندی در نتایج جستجو استفاده می کنند

– استفاده از متن لینک دهی غنی از کلمات کلیدی در لینک های ورودی خود

– کسب لینک های ورودی از وب سایت هایی که توسط موتورهای جستجو معتبر تلقی می شوند

– کسب لینک به محتوای اصلی و مهم در وب سایت شما

سئو وب کلاه سفید و کلاه سیاه

از آنجایی که سئو یکی از بهترین روش های ایجاد ترافیک برای سایت به شمار می رود می تواند راه های غیر مجاز زیادی را برای افراد نیز فراهم کند. از این رو شیوه های مختلف سئو و نحوه اجرای آنها از طرف موتور های جستجو و الگوریتم های پیشرفته آنها دسته بندی شده است. با این روش سایت هایی که از ابزار ها و روش های غیراخلاقی و غیر مجاز برای فریب دادن موتور های جستجو استفاده می کنند، شناسایی شده و از لیست نتایج جستجو حذف می شوند.

تکنیک های سئو را می توان به دسته هایی تقسیم کرد: سئو کلاه سفید، آن هایی که مورد قبول موتورهای جستجو هستند و راه های توصیه شده برای بهبود رتبه هستند، و سئو کلاه سیاه که فریبنده هستند و منجر به جریمه های گوگل یا ممنوع شدن توسط موتورهای جستجو می شوند. سئو کلاه خاکستری که تکنیک های سئو طبیعی و مطابق شیوه های اجرایی موتورهای جستجو در آن استفاده نمی شود.

سئو کلاه سفید

استراتژی هایی که در بالا ذکر شد کلاه سفید در نظر گرفته می شوند و به سئوی وب سایت ارزش می بخشند و یک تجربه طراحی وب سایت عالی را ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها می توانند رتبه بندی، ترافیک و فروش را از گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش دهند.

سئو کلاه سیاه

این تکنیک های کلاه سیاه در گذشته برای دستیابی سریع به رتبه های بالا مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال، موتورهای جستجو الگوریتم های خود را برای شناسایی چنین تکنیک هایی به روزرسانی کرده اند و دائماً از یادگیری ماشینی برای کشف تکنیک های هرزنامه اضافی برای دستکاری SERPها استفاده می کنند.

پیوند بیش از اندازه، خرید لینک، فروش لینک، محتوا و لینک های پنهان، هرزنامه کلمه کلیدی، پر کردن صفحات با کلمه کلیدی، پنهان کاری، پنهان کردن پیوندها در وب سایت شما از مواردی هستند که سئو کلاه سیاه استفاده می شود.

سئو کلا خاکستری

سئو کلاه خاکستری یک روش سئو است که ترکیبی از سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است. سئو کلاه خاکستری ریسک بیشتری نسبت به سئو کلاه سفید دارد، زیرا از دستورالعمل های موتور جستجو برای افزایش رتبه صفحه در SERP ها استفاده می کند.اما از نظر موتورهای جستجو سئو خاکستری نیز اصولی نیست. هدف این نوع سئو سرعت بخشیدن به روند سئو سایت است. این تعریف اساسی برای سئو کلاه خاکستری است. برخی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری عبارتند از:

– استفاده از دامنه های منقضی شده. این یک استراتژی رایج سئو کلاه خاکستری است که مرز بین سئو سیاه و سفید است. این روش به خرید دامنه ای اشاره دارد که مالک اجازه داده است منقضی شود، اما هنوز هم به دلیل تعداد و کیفیت بک لینک هایی که هنوز به سایت اشاره می کنند، دارای محسنات زیادی است.

– لینک های خرید یا تجاری. خرید لینک و لینک های تجاری دومین تکنیک های محبوب سئو کلاه خاکستری است که مدیران وب سایت ها برای افزایش اعتبار و رتبه بندی وب سایت های خود استفاده می کنند.

با این حال، طرح های پیوند مانند این از نظر فنی تاکتیک های سئو کلاه سیاه هستند زیرا دستورالعمل های وب مستر گوگل را نقض می کنند.

– ایجاد محتوای تکراری. محتوای تکراری یکی دیگر از تاکتیک های سئو خاکستری است که این روزها در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک شامل کپی و چسباندن بلوک های بزرگ محتوا در همان وب سایت یا دامنه های مختلف است.

سئو کلاه خاکستری غیرقانونی نیست. هیچ قانونی توسط تکنیک های سئو کلاه خاکستری نقض نمی شود. با این حال، سئو کلاه خاکستری برخلاف روش­­های ممنوعه موتورهای جستجو است که می تواند سایت شما را از صفحات نتایج موتور جستجو حذف کند.

آغاز مسیر آموزش سئو

در حالی که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک موضوع کم اهیمت نیست، شروع به آموزش آن نباید دلهره آور یا گران باشد. همه قبل از اینکه حرفه ای در نظر گرفته شوند، از جایی آموزش را شروع می کنند. تنها چیزی که نیاز دارید مراحلی آسان برای پیمودن استانداردهای گوگل، یاهو و بینگ است. آموزش سئو می تواند آغاز مسیر آموزش دیجیتال مارکتینگ باشد تا به واسطه آن راه های مختلف بازاریابی اینترنتی را بیاموزید.

یادگیری سئو را شروع کنید یا آموزش سئو خود را گسترش دهید تا ترافیک ارگانیک سایت خود را با درک همه جنبه های سئو افزایش دهید. با آموزش سئو به عنوان یک متخصص سئو تبدیل شوید و علم خود را گسترش دهید. یادگیری سئو یک راهنمای جامع است که شامل حوزه های اصلی به همراه منابعی برای یادگیری است.

در آموزشگاه دارکوب دوره های سئو به صورت حضوری، آنلاین و فیلم های آموزشی برگزار می شود. می توانید اصول اولیه سئو را فرابگیرید و منابع مفیدی را به دست آورید.

مانند هر چیزی که ارزش دانستن دارد، کاوش عمیق در سئو به زمان نیاز دارد. برای یادگیری سئو، باید همچنان با تغییرات صنعت و پیشرفت موتورهای جستجو همراه باشید. با آموزشگاه دارکوب، می توانید از دانش و تجربه چندین ساله ما بهره مند شوید. علاوه بر آن آموزشگاه دارکوب با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای در پایان دورهای سئو مدرک این سازمان را ارائه می دهد.

  1. اصول سئو را بیاموزید

اگر از قبل با اصول سئو آشنا نیستید، باید از این مرحله شروع کنید. شما باید نحوه کار موتورهای جستجو را بدانید.

– موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

یکی از مهترین عناوین آموزش سئو آشنایی با عملکرد موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو با یافتن محتوا و ذخیره آن در یک پایگاه داده بزرگ به نام فهرست (Index) کار می کنند. به آن به عنوان یک کتابخانه فکر کنید، اما به جای کتاب، صفحات وب را ذخیره می کند. هنگامی که شما یک جستجو را اجرا می کنید، موتور جستجو نتایج مشابه را از فهرست پیدا می کند و برمی گرداند. در نهایت، فرآیندهای پیچیده ای که به عنوان الگوریتم های جستجو شناخته می شوند، نتایج را رتبه بندی می کنند.

بنابراین، وقتی چیزی را در گوگل جستجو می کنید، کل وب را جستجو نمی کنید. شما فقط صفحات فهرست گوگل را جستجو می کنید.

– تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است برای یافتن آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند. این موضوع بسیار مهم است زیرا اگر افراد به دنبال کلمات کلیدی مورد نظر شما نباشند، سایت شما کشف نخواهد شد.

متأسفانه، گوگل دقیقاً این اطلاعات را در دسترس همگان قرار نمی دهد. بنابراین بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی است.

– سئو داخلی سایت

سئوی داخلی جایی است که شما محتوای صفحه خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو بهینه می کنید. این روند به شدت حول درک آنچه کارربان جستجو می کنند و ارائه آن به آنها می چرخد، فرآیندی که به عنوان بهینه سازی برای هدف جستجو شناخته می شود.

– لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ فرآیند دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر به سایت شما است. این موضوع بسیار مهم است زیرا بک لینک ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند.

  1. دانش خود را عملی کنید

به عنوان مثال، یک وب سایت با موضوع دلخواهتان ایجاد کنید. ابتدا، مطمئن شوید که سئوی فنی درست است و گوگل می تواند هر محتوایی را که منتشر می شود پیدا کند، کاوش و فهرست کند. سپس برای یافتن موضوعاتی که می توانید پوشش دهید، تحقیق درباره کلمات کلیدی را آغاز کنید. پس از آن، شروع به انتشار محتوای بهینه شده کنید.

  1. انتخاب شاخه مناسب از سئو

یادگیری همه چیز در مورد هر جنبه ای از سئو غیرممکن است. موضوع سئو بسیار گسترده و شاخه های متفاوتی دارد. تصمیم بگیرید که در کدام شاخه از سئو خواهان کسب تخصص هستید. به این معنی که شما دانش گسترده ای از تمامی شاخه های SEO دارید اما در یک زمینه خاص عالی هستید. حوزه ای که برای تخصص انتخاب می کنید باید حوزه ای باشد که در آن بهترین هستید و بیشتر از آن لذت می برید.

  1. دانش سئوی خود را به روز نگه دارید

علیرغم آنچه بسیاری از مردم می گویند، اصول سئو به سختی تغییر می کند. اما چیزهای کوچک دائما در حال تغییر هستند. چندین بار در سال به روزرسانی های گوگل انجام می شود، تغییراتی در نحوه مدیریت موتورهای جستجو با جنبه های سئو فنی، افراد باهوشی که تاکتیک های جدید ارائه می کنند و غیره.

با در نظر گرفتن این موضوع، در حالی که نباید تمام روز را صرف خواندن اخبار سئو کنید، مهم است که دانش سئو خود را به روز نگه دارید.

 

یک استراتژی سئو و طراحی وب سایت واکنشگرا و تبدیل محور تضمین می کند که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده و برای مخاطبان شما جذاب است. یک شرکت طراحی وب حرفه ای می تواند وب سایتی را برای شما ایجاد کند که پیام های مناسبی را در مورد کسب و کار و برند شما به بازدیدکنندگان ارائه دهد و تضمین کند که در موتورهای جستجو پیدا خواهید شد. هنگام استفاده از یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای، مراحل بالا را در نظر داشته باشید و از افزایش ترافیک لذت ببرید، که منجر به افزایش سرنخ و فروش می شود.

هنگامی که سئو به درستی انجام شود و در فرآیند طراحی وب گنجانده شود، خدمات سئو با ایجاد سازگاری با موتور جستجوی وب سایت، تجربه کاربری بهتر، و کمک قابل ملاحظه ای به کسب وکارها در دستیابی به اهداف دیجیتال مارکتینگ خود می کند. اگر برای ایجاد یک طراحی وب سایت حرفه ای سازگار با سئو، یا طراحی مجدد سایت به کمک نیاز دارید، با مجموعه دارکوب در تماس باشید.

تیم ما در شرکت طراحی سایت دارکوب درک کاملی از آنچه باعث می شود طراحی وب سایت شما خوب به نظر برسد، عملکرد خوبی داشته و باعث فروش بیشتر شود و همچنین نحوه پیاده سازی استراتژی جستجو و استراتژی طراحی به طور همزمان دارد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته