اصول سئو چیست؟ (The Principles of SEO)

نوشته شده توسط زینب خانکی

درباره SEO چه می دانید؟ اصول سئو چیست؟ در مقاله های بسیاری که در وبسایت معتبر دارکوب آپلود نموده ایم، در رابطه با تحلیل SEO وبسایت، پیش نیازهای ضروری یادگیری SEO، ابزارهای آنالیز SEO و نیز مقوله جذاب SEO وردپرس، به تفصیل به شرح مباحث کاربردی پرداخته ایم.

اکنون مقاله پیش روی شما، به منظور توصیف اصول سئو برای همه علاقه مندان به رشته تحریر درآمده و در آن تمامی جنبه های اصلی SEO پوشش داده شده است. برای مثال شما با keywords هایی که می توانند ترافیک قابل قبولی برای وبسایت ایجاد کنند، friendly سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، مارکتینگ سرویس های یونیک وبسایت و  البته لینک سازی، آشنا خواهید شد.

مقدمه ای درباره SEO

اصول سئو

دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو، پیچیده و همیشه در حال تغییر است، اما دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید اصول SEO را فرابگیرید. در حقیقت دانستن اندکی از دانش SEO، می تواند شما را از دیگر افراد متمایز سازد. اگر بخواهیم در یک جمله، اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو را بیان نماییم می توان گفت، SEO سنگ بنای اصلی بیزینس های موفق و مدرن است.

اگر شما صاحب یک بیزینس الکترونیکی نوپا هستید و متاسفانه در صفحات اولیه نتایج سرچ گوگل دیده نمی شوید، اگر رویه خود را تغییر ندهید، احتمالا قادر نخواهید بود که مشتریان وفادار به تجارت خود را افزایش دهید. برای این منظور می توان اهمیت اصول SEO را، از آمار زیر متوجه شد:

  • بالغ بر 90% از کل بازدیدها، از یک Search Engine صورت می پذیرد.
  • نزدیک به 80% از کاربران، بیشتر به پیج اول نتایج سرچ شده، کفایت می کنند.
  • بالای 60٪ از بازاریابان بر این باورند که مهمترین فاکتور مارکتینگ، بهبود SEO و افزایش حضور ارگانیک است.

با در نظر گرفتن این آمار، مسئله این نیست که شما می بایست یک استراتژی SEO مناسب برای وبسایت خود طراحی نمایید، بلکه می بایست تمام فکر و ذهن شما این باشد، که چگونه این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به همین مقصود در این مقاله، اصول سئو برای جذب ترافیک موثر و بازدید وبسایت، تهیه شده است.

اصول سئو برای کمک به موفقیت وبسایت شما

اصول سئو چیست

اگر می خواهید با SEO کار خود را استارت بزنید، باید اصول SEO، که به شما در اجرای یک کمپین موفق کمک می نماید را بدانید.

1. تحقیق و گنجاندن کلمات کلیدی (Keyword research and integration)

تحقیق و ادغام کلمات کلیدی، از اصول سئو

تحقیق و ادغام کلمات کلیدی دو مولفه اساسی در SEO هستند. وقتی کاربران، تصمیم به جستجوی چیزی دارند، از Keyword ها برای یافتن اطلاعات درخواستی، استفاده می کنند. اگر می خواهید این کلمات کلیدی، باعث شوند تا search engine ها بیزینس شما را پیدا کنند، طبیعتا می بایست از Keyword های مناسب، به جای یک مجموعه از کلمات تکرار شده نامربوط، استفاده نمایید.

تحقیق کیوردها

همانطور که پیشتر گفتیم تحقیق کلمات کلیدی، یکی از مولفه های اصلی برای کمک به شما در رنکینگ بهتر نتایج سرچ هاست. شما می توانید بدین منظور از بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، مانند BuzzSumo یا Keyword Tool استفاده نمایید.

هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید، روی کلمات کلیدی long-tail یا به اصلاح دم بلند، تمرکز کنید. کلمات کلیدی long-tail، شامل سه یا چند کلمه می باشند. به عبارتی: plumbers in Harrisburg, PA یا آموزشگاه طراحی وب و SEO دارکوب، مثال هایی برای کیوردهای long-tail هستند.

تحقیق کلمات کلیدی، از اصول سئو

کیوردهای long-tail، برای کمپین شما بهتر از کلمات کلیدی short-tail یا به اصطلاح کوتاه-دم هستند. کلمات کلیدی short-tail، فقط شامل یک یا دو کلمه می باشند. اگر کسی به عنوان مثال plumber، سایت یا SEO را جستجو نماید، در این صورت بدیهی است که تعیین هدف جستجو، دشوارتر می شود. کلمات کلیدی short-tail، هدف جستجوی خاصی نداشته و بنابراین در این موارد ایجاد ترافیک ارزشمند، چالش برانگیزتر است. تحقیق کلمات کلیدی، به شما کمک می کند تا کیوردهای long-tail را پیدا کرده و در نهایت ترافیک بیشتری به دست آورید.

وارد کردن کلمات کلیدی

تحقیق و گنجاندن کلمات کلیدی مناسب، بخشی مهم در اصول سئو

پس از انتخاب کلمات کلیدی، می بایست آنها را در سایت خود بگنجانید. می دانید که گنجاندن کلمات کلیدی، بخشی مهمی در اصول سئو است. اگر مایل هستید در نتایج جستجوی مرتبط برای کلمات کلیدی خاص، رتبه بندی شوید، باید آنها را به شیوه ای صحیح و بطور طبیعی در محتوای وبسایت خود به کار ببرید.

اگر در پیج خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید، منجر به keyword stuffing یا به اصطلاح پر شدن کلمات کلیدی می شود. از طرفی Google، پر کردن کلمات کلیدی را به عنوان یک سیگنال نگاتیو در نظر می گیرد و احتمالا ریسک صدمه زدن به رنکینگ سایت خود را متحمل خواهید شد.
با وارد کردن کیوردها به قدر کفایت، به سایت خود کمک می کنید تا در نتایج جستجوی مرتبطتر ظاهر شود. این یکی از بهترین متدهای SEO برای داشتن یک وبسایت موفق است، که منجر به رونق بیزینس شما خواهد شد.

برای چک نمودن نحوه صحیح تحقیق و گنجاندن کیوردها در وبسایت، می توانید از ابزارهای SEO بهره ببرید. البته استفاده از ورژن های رایگان آنها چیزی را عوض نمی کند، چرا که تقریبا مواردی به شما ارائه می دهند که اکثر طراحان سایت، از آنها باخبرند. پس ترجیحا به دنبال ورژن های Premium باشید.

2. تمرکز خود را روی تجربه کاربر بگذارید. (Focus on the user experience)

user experience از اصول سئو

اگر می خواهید بدانید چگونه اصول سئو را در وبسایت خود اعمال کنید، با بهبود تجربه کاربر شروع کنید. تجربه کاربر یا UX نقش اساسی در SEO دارد. هر زمان کسی از وبسایت شما بازدید می کند، در حقیقت می بایست تجربه مثبتی داشته و با محتوای سایت شما ارتباط خوبی برقرار نماید.

Google هنگام رتبه بندی وبسایت شما، تجربه کاربرانتان را نیز در نظر می گیرد. اگر افراد از وبسایت شما لذت ببرند، به احتمال زیاد مدت بیشتری در آنجا خواهند ماند، که از این مفهوم با عنوان dwell time یا زمان سکونت یاد می شود. وقتی زمان سکونت شما زیاد است، Google این را به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر می گیرد. در حقیقت گوگل متوجه می شود که پیج شما، به درخواست های جستجوی کاربران یا search query ها، مرتبط بوده است.

در پارت زیر، چند متد وجود دارد که می توانید با به کار بستن آنها، تجربه کاربران را در سایت خود بهبود ببخشید.

بهبود سرعت پیج

بالا بودن سرعت لود شدن وبسایت، از اصول سئو

فاکتور Page Speed در تجربه مخاطبان شما در بازدید از سایت، نقشی اساسی دارد. بدیهی است که مخاطبان تمایل ندارند، یک تایم طولانی را برای لود شدن اطلاعات پیج شما منتظر بمانند.

اگر تایم لود شدن طولانی شود، کاربران سایت شما را ترک کرده و به جای آن از سایت های رقیب بازدید خواهند کرد. 83% مردم انتظار دارند وبسایت ها در سه ثانیه یا حتی کمتر، بطور کامل لود شوند. بنابراین اگر به این موضوع رسیدگی نکنید، می بایست پذیرای ریسک از دست دادن ترافیک بیزینس خود باشید.

چگونه تایم لود شدن وبسایت خود را بهبود ببخشیم؟

برای شروع، می توانید از Google PageSpeed Insights، برای پی بردن به تایم لود شدن وبسایت خود استفاده کنید. این ابزار، فاکتورهایی را برای اندازه گیری تایم بارگیری دیتاها، در سیستم های دسکتاپ و موبایل ارائه می کند.

Google PageSpeed Insights همچنین بهینه سازی هایی را برای شما فراهم می کند که می توانید در وبسایت خود آنها را اعمال کرده و تایم لود شدن را بهبود ببخشید.

استفاده از Google PageSpeed Insights، برای کاستن تایم لود شدن وبسایت، از اصول سئو

اگر تجربه بهبود بخشیدن به تایم بارگیری وبسایت را ندارید، می توانید به سرویس های مرتبط با سرعت پیج، توسط یک شرکت دیجیتال مارکتینگ اعتماد کنید. صرفنظر از اینکه کجا زندگی می کنید، یک شرکت متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ، مانند تیم طراحی سایت دارکوب یا کمپانی WebFX در امریکا، قطعا به شما در بهینه سازی سریع وبسایتتان کمک خواهند کرد. (در صورت تمایل به دانستن اطلاعات بیشتر درباره دیجیتال مارکتینگ و دوران کرونا، به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.)

نویگیشن ساده

نویگیشن ساده وبسایت، از اصول سئو

نویگیشن یا پیمایش، جز کامپوننت های ضروری برای وبسایت شماست. وقتی کاربران وارد سایت شما می شوند، تمایل دارند به سرعت اطلاعات مرتبط با درخواستشان را پیدا کنند. اگر نویگیشن سایت شما، بی نظم و بدون دیسیپلین مشخصی باشد، می تواند به یک تجربه کاربری بد بینجامد.

وقتی می گوییم نویگیشن خود را می بایست تنظیم کنید، یعنی باید از عناوین دسته بندی گسترده به جای عنوان های فوق العاده دقیق، استفاده نمایید. این عناوین گسترده یا broad headings، به شما کمک می کنند تا محتوای خود را با ارائه زبانه ها یا tab های کمتر، مرتب نمایید.

داخل عناوین گسترده، می توانید زیر گروه های کوچکتری ایجاد نمایید، تا از این طریق مخاطبان خود را به سمت اطلاعات خاص تری سوق دهید. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک شرکت HVAC هستید. شما می خواهید پیدا کردن خدمات تعمیر سیستم تهویه مطبوع را برای کاربران میسر کنید. برای این منظور می توانید با ایجاد یک دسته گسترده با نام خدمات یا سرویس ها، کار را شروع کنید. اگر افراد به دنبال خدمات شما هستند، بلافاصله به آن برگه هدایت می شوند.

داخل تب سرویس ها، می توانید انواع مختلف خدمات ارائه شده را تقسیم بندی نمایید. مثلا شاید بخواهید تمام خدمات خود را از طریق سیستم گرمایش، سرما و یا تهویه هوا طبقه بندی کنید. از آن طرف نیز داخل قسمت تهویه هوا، سرویس تعمیرات را قرار می دهید. بنابراین مسیر پیمایش به فرم زیر خواهد بود و مخاطبان شما برای دستیابی به سرویس تعمیرات تهویه هوا، این مسیر ساده را فالو می کنند:

سرویس ها- سرویس تهویه هوا-  تعمیر سیستم های تهویه هوا

افزودن امکانات بصری یا ویژوال ها

افزودن امکانات بصری یا ویژوال ها، از اصول سئو

ویژوال ها یک عنصر مهم در وبسایت شما هستند. اگر مخاطبان از وبسایت شما بازدید کنند و با دیواری قطور از متن روبرو شوند، علاقه خود را برای ادامه کار از دست می دهند. از طرفی بر کسی پوشیده نیست که دیدن پیجی که دارای گرافیک و تصاویر سفارشی است، بسیار جذاب تر خواهد بود.

شما می توانید انواع مختلفی از ویژوال ها را در سایت خود قرار دهید. این ویژوال ها می توانند در فرمت عکس، فیلم و اینفوگرافیک باشند. ویژوال ها، قطعا مورد توجه مخاطبان قرار می گیرند و باعث می شوند آنها تایم بیشتری را در وبسایت شما صرف نمایند.

همچنین این ویژوال ها هستند که می توانند، اطلاعات مهمی را که شاید کاربران هنگام اسکرول کردن در پیج از دست داده باشند، در اختیارشان بگذارند. به همین دلیل امکانات بصری یا ویژوال ها، برای کاربران بسیار خوشایند بوده و با نگاهی اجمالی به آنها، لذت و سود کافی را می برند.

3. برچسب های عنوان را بهینه نمایید (Optimize title tags)

برچسب های عنوان، یکی از اجزای مهم SEO هستند. وقتی کاربران از طریق Google به جستجو اقدام می کنند، آنها در حقیقت، برچسب عنوان شما را در نتایج سرچ شده، مشاهده می نمایند. پر واضح است که یکی از مهمترین اصول سئو، بهینه سازی تگ های عنوان است. از آنجا که این اولین چیزی است که مخاطب شما می بیند، طبیعی است که بخواهید تاثیر خوبی گذاشته و به او نشان دهید که صفحه شما با درخواست جستجوی وی، مرتبط است.

بهینه سازی برچسب های عنوان، از اصول سئو

برای بهینه سازی برچسب های عنوان، ابتدا با یکپارچه سازی مهمترین کلمه کلیدی خود در عنوان، کار را استارت بزنید. بگذارید بگوییم شما یک گل فروشی دارید و یک پیج برای کلمه کلیدی بهترین گل آرایی (best floral arrangements) ایجاد کرده اید. در پارت زیر چند نمونه از عناوین خوب آورده شده است، که کیورد شما را در اولویت قرار می دهد:

  • 10 مورد از بهترین گل آرایی ها برای عروسی
  • محبوب ترین و بهترین گل آرایی ها در سال 2020
  • بهترین گل آرایی برای تحت تاثیر قرار دادن میهمانان عروسی

هر یک از این عناوین، کلمه کلیدی حیاتی، یعنی بهترین گل آرایی را در اولویت خود قرار داده است. اگر کسی این عبارت کلیدی را جستجو کرده و هر یک از این عناوین را ببیند، می داند که آنها به درخواست جستجوی وی، مرتبط هستند. علاوه بر آن، بهینه سازی تگ های عنوان، به شما کمک می کند تا آگهی های مرتبط تری را به صفحه بیزینس خود هدایت کنید.

4- توضیحات متا را بهینه نمایید (Optimize your meta description)

نوشتن توضیحات متا، از اصول سئو

یکی از مهمترین اصول سئو، در کنار بهینه سازی برچسب عنوان، بهینه سازی توضیحات متا است. توضیحات متا در واقع توصیفی است که مخاطبان قبل از کلیک بر روی وبسایت شما، آن را مشاهده می کنند.

توضیحات متا، یک حاشیه کوچک از دیتاست، که زیر برچسب عنوان در نتایج سرچ گوگل، ظاهر می شود. این پارت کوچک از متن، به شما امکان می دهد تا پیش نمایش سریعی، برای مخاطبان خود داشته باشید. این پیش نمایش، مخاطبان را قادر می سازد تا پیش از ورود به وبسایت، اطمینان حاصل کنند که سایت شما، درست همان چیزی است که می خواهند.

کاربرد توضیحات متا، در مجموعه اصول سئو

بدانید که برای توضیحات متا، فقط حدود 150 تا 160 کراکتر، اجازه دارید بنویسید. شما می بایست عاقلانه از این میزان کراکتر استفاده کرده و اطلاعاتی را که برای مخاطبان ارزش دارد، وارد نمایید. مشابه عنوان، گویی توضیحات متا نیز نگاهی مخفیانه به مقاله شما دارد. دقت کنید اگر یک یا دو جمله خاص در مقاله شما وجود دارد، که به شما کمک می کند اطلاعات ارزشمندی را به مخاطب خود ارائه دهید، می توانید از آن در توضیحات متا استفاده کنید.

5- محتوای ارزشمندی برای مخاطبان خود منتشر نمایید (Publish valuable content for your audience)

منتشر کردن محتوای ارزشمند برای مخاطبان، از اصول سئو

اگر تمایل دارید درباره نحوه بهبود SEO بیشتر بدانید، با ایجاد یک طرح بازاریابی محتوا برای بیزینس خود، شروع کنید. بازاریابی محتوا (Content marketing)، یکی از مولفه های مهم کمپین SEO است. هنگام ایجاد محتوا، ترافیک ارزشمندی را به پیج خود هدایت می کنید. این استراتژی همچنین تاثیر بسزایی بر افزایش حضور کاربران در وبسایت داشته، که در نتیجه باعث افزایش dwell time و ارسال سیگنال مثبت به Google می شود.

برای شروع تولید محتوای ارزشمند، ابتدا می بایست فرمت خود را انتخاب نمایید. به عبارتی مطالب به فرمت های مختلفی ارائه می شوند، از جمله:

  • وبلاگ ها
  • ویدیوها
  • اینفوگرافیک ها
  • کتاب های الکترونیکی
  • راهنماها

آشنایی با 5 فرمت استراتژی تولید محتوا، در اصول سئو

بنابراین از این فرمت ها به منظور جذاب نمودن محتوا، استفاده نمایید. هنگام ایجاد محتوا، روی موضوعات مرتبط با صنعت خود تمرکز کنید. اگر در مورد موضوعات مرتبط نمی نویسید، ترافیکی را که علاقه مند به بیزینس شما نیستند، هدایت خواهید کرد.

بیایید این بار به کیورد طراحی سایت دارکوب، بپردازیم. تصور کنید که شما یک شرکت لوله کشی هستید و می بینید که بسیاری از افراد به دنبال ایده های طراحی وبسایت و پرتال هستند. اگر درباره این موضوع یک پست وبلاگ بنویسید، به دلیل محبوب بودن آن، افراد زیادی که به دنبال ایده های طراحی سایت هستند به سایت شما مراجعه می کنند. با این حال روشن است که این ترافیک مربوط به بیزینس شما نیست.

اشخاص زیادی که در جستجوی اطلاعاتی در مورد شرکت طراحی سایت دارکوب هستند، قطعا نمی خواهند یک لوله کش استخدام کنند! پس باز هم به این نکته روشن و مبرم توجه کنید که شما می بایست کلمات کلیدی مناسب با محتوای بیزینس خود را تهیه نمایید، تا بتوانید ترافیک مربوطه را جذب کنید.

بازاریابی محتوا، فرصتی عالی برای جلب اعتماد مخاطبان، به تجارت شماست، تا بوسیله آن دانش خود را با مخاطبان هدف، به اشتراک بگذارید. وقتی تجربه خود را به اشتراک بگذارید، کسب و کار خود را به عنوان مرجعی در حوزه کاری پایه ریزی می کنید و طولی نمی کشد که باعث سوق دادن ترافیکی ارزشمند، به سایت خود می شوید. (برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تولید محتوا و SEO، به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.)

6. برای تصاویر، برچسب قرار دهید (Tag images)

هنگام تنظیم صفحات وبسایت، می بایست اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما، در هر حال قابل خواندن باشند. از این جهت برچسب های Alt، جزئیات ارزشمندی را برای مخاطبان شما فراهم می کنند.

اهمیت برچسب های Alt تصاویر، از اصول سئو

Google نمی تواند تصاویر را فقط به عنوان پرونده های تصویری درک نماید. به همین منظور، برچسب های Alt، به تصاویر شما متنی اضافه کرده و به Google کمک می کنند تا ارتباط تصاویر با پیج شما را درک نماید.

همچنین ممکن است موقعیت هایی پیش بیاید که تصاویر شما در صفحه لود نشوند. در اینجا نیز داشتن برچسب های alt بر روی تصاویر، کاربران و Google را قادر می سازد تا بدانند عکس لود نشده، در مورد چه چیزی بوده است. قرار دادن متن Alt برای تصاویر یکی از اصول SEO، به منظور کمک به خواندن سایت شما توسط Google و ایندکس کردن آن است.

7. لینک داخلی داشته باشید (Link internally)

استفاده از لینک های داخلی، از اصول سئو

لینک های داخلی (Internal Link) نیز یکی دیگر از اصول سئو هستند، که بر زمان سکونت مخاطبان در سایت شما، تاثیر می گذارند. هنگامیکه از لینک داخلی استفاده می کنید، مخاطبان را به پیج های دیگری با موضوعات مرتبط به پیج خود، راهنمایی می کنید. این لینک ها، مخاطبان را در سایت شما بیشتر مشغول می کنند.

لینک های مذکور، به راهنمایی مخاطبان شما به صفحات دیگر کمک می کنند و حتی می توانند آنها را به سمت یادگیری چیزی جدید، سوق دهند. البته این لینک ها در حالیکه می توانند در مورد موضوعات مختلف و یا مرتبط، چیزی ارائه دهند، منجر به دیده شدن بیشتر برند تجاری شما می شوند.

هنگام به کار بردن لینک داخلی، می بایست anchor text یا به اصطلاح متن لنگر مربوطه را، انتخاب نمایید. Anchor text، متنی است که لینک را در خود نگه می دارد و به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا متن لینک شما را درک نمایند. بنابراین همانطور که به اصول سئو می پردازید، فراموش نکنید که لینک ها را به صورت داخلی وارد نمایید. (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لینک سازی SEO، به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.)

نتیجه گیری

نتیجه گیری از شناخت اصول سئو

وقتی 89٪ از بازاریابان می گویند، اعمال اصول سئو موفقیت آمیز است، شما نیز قطعا نمی خواهید از این کارزار عقب مانده و یک استراتژی عالی را که به رشد بیزینس شما کمک می کند، از دست دهید. بنابراین با استفاده از این اصول، به کسب و کار خود کمک کنید، تا به افزایش ترافیک و کسب درآمد بیشتر دست یابید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید یک وبسایت موفق بر پایه اصول سئو داشته باشید، می توانید از آموزشگاه طراحی وب و SEO دارکوب، برای دستیابی به دانش لازم، کمک بگیرید.

اگر هم مایل هستید این کار را به یک برند معتبر و باتجربه بسپارید، تیم باسابقه طراحی سایت دارکوب، با متخصصینی مجرب در زمینه های طراحی وبسایت، پرتال، استارت آپ، تبلیغات اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ، دامین و هاستینگ، با بیش از 18 سال تجربه و طراحی 4000 وبسایت، به خوبی می داند که چگونه پاسخگوی درخواست های مشتریان ایرانی و بین المللی خویش باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته