حضور آنلاین برای هر کسب و کاری در دنیای دیجیتال امروز بسیار مهم است، چون در حال حاضر اینترنت برای هر شخص و سازمانی در سر تا سر جهان به عنوان یک منبع قابل توجه برای کسب در آمد شناخته شده است. سئو در واقع یک جنبه بسیار محبوب از کسب و کار است از آنجایی که نام های تجاری در حال تلاش بسیار برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو هستند بنابراین مهم است که بدانیم دقیقا چه چیزی در سئو نقش دارد تا رتبه بندی کسب و کار شما را در فهرست موتورهای جستجو بهبود دهد.
در ادامه نکاتی آمده است که به شما کمک می کند که درک بهتری از سئو داشته باشید و پس از آن بیاموزید که چگونه می توانید از این طریق نام تجاری، کسب و کار خود را تبلیغ کرده و به کاربران بیشتری بشناسانید. پس با این مقاله از دارکوب، با ما همراه باشید.
سئو داخلی وب سایت که به اصطلاح به آن On page SEO گفته میشود به مجموعه ای از اقداماتی گفته میشود که جهت بهینه سازی وب سایت و عناصر داخلی آن انجام میشوند. اقدامات سئو داخل وب سایت شامل مواردی همچون لینک سازی های داخلی، سرعت صفحات، سئو کردن تگ ها و عنوان صفحات سایت، بهینه سازی تصاویر و سایر اقدامات ضروری میشوند که در ادامه به شرح آنها نیز میپردازیم.
اکثر مشتریان انتظار دارند که بتوانند کسب و کار شما را در اینترنت پیدا کنند. چه در حال فروش محصولات خود به صورت آنلاین باشید، چه به سادگی می خواهید اطلاعاتی در مورد کسب و کار و جزئیات تماس خود ارائه دهید، داشتن یک سایت ضروری است.
از سال 1960 میلادی که شبکه اینترنت به صورت جهانی شناخته شد تا به امروز تکامل و توسعه قابل توجهی یافته است. با توسعه و رشد شبکه جهانی اینترنت وب سایت ها نیز به وجود آمدند، از اواسط دهه 90 تا سال 2000 میلادی هر روز تعداد وب سایت ها بیشتر از قبل می شد تا جایی که در سال 2010 تعداد سایت های موجود دیگر غیر قابل شمارش بود. امروزه نیز هر ساعت صد ها وب سایت به دنیای اینترنت پا میگذارند. دانش طراحی وب سایت به سال ها قبل بر میگردد. در زمان های گذشته که استفاده از اینترنت در حال گسترش بود، راه اندازی وب سایت نیز فراگیر شد البته تعداد طراحان و علاقه مندان به این حرفه بسیار اندک بودند.
به منظور راه اندازی یک وب سایت خوب می بایست در قدم اول به سراغ پیدا کردن یک شرکت طراحی وب سایت خوب برویم. اما احتمالا از خودتان بپرسید که چطور و از کجا باید کار را شروع کنیم؟
چگونه می توان در میان این همه شرکت های بزرگ و کوچک که همگی ادعای طراحی سایت ارزان و حرفه ای را دارند، بهترین گزینه را برای شروع یک پروژه یا کسب و کار موفق انتخاب کنیم؟
نمی توانید وب سایت خود را در صفحات گوگل پیدا کنید؟ اگر اینطور است بدانید که اصلا تنها نیستید چرا که میلیون ها وب سایت دیگر هم وجود دارد که مدتهاست به دنبال پیدا کردن یک جایگاه مناسب در نتایج اول یا لااقل چند صفحه ابتدایی صفحات این موتور جستجو می گردند.
اگر تعداد کاربران بازدید کننده از وب سایت شما کم است احتمالا فکر می کنید که این آمار پایین تنها عامل شکست و نرسیدن سایت شما به صفحات اول گوگل است. شاید از تاثیر بازدید وب سایت بر روی سئو آگاهی ندارید؛ ولی این واقعیت را باید بدانید که اگرچه مجموع بازدیدهایی که از وب سایت شما به عمل می آید، تاثیر شگفت انگیزی در رتبه وب سایت شما ندارد، اما بازدیدهایی که تمامی فاکتورهای کیفیتی گوگل را دارا هستند، از دید این موتور جستجو پنهان نمانده و به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجوی کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند کمک شایانی خواهد کرد.
در چند سال اخیر روش ها و متدهای مختلفی برای طراحی وب سایت معرفی شده است. این روش ها همه ساله در حال تغییر می باشد حتی ساده ترین مبحث در طراحی وب سایت نیز تغییر پذیر می باشد. بسیاری از تکنیک های گذشته منسوخ شده اند و قابل استفاده نیستند در مقابل ترفند های قدیمی تر دوباره کارایی پیدا کرده اند. یک طراح باید در جریان توسعه طراحی وب سایت حرکت کند. اگر یک طراح برای مدتی از حوزه طراحی وب سایت دور باشد بعد از بازگشت به طور حتم دچار سردرگمی های زیادی می شود .
مدتها است که جامعه کاربران اینستاگرام به یک میلیارد کاربر فعال رسیده است؛ نیم میلیون نفر از این کاربران که در سراسر دنیا مستقر هستند، هر روز در حال تماشای استوریهای اینستاگرام میباشند. ۲۰۰ میلیون نفر از این کاربران، به طور روزانه، حداقل از یک صفحه کاری در اینستاگرام دیدن میکنند و از همه مهمتر اینکه ۶۲ درصد از آنها در یک نظرسنجی اعلام کردهاند که اینستاگرام در تصمیمات خریدشان نقش مهمی دارد. تمام این موارد باعث میشود که دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام و کاربردهای اینستاگرام در زمینه بازاریابی اینترنتی، هر روز در حال پیشرفت باشد و اهمیت بسیاری پیدا کند.
سایت ساز گوگل یکی از سرویس های گوگل است که شما با استفاده از این سرویس میتوانید به صورت کاملا رایگان وب سایت بسازید. گوگل این سرویس سایت ساز را به صورت رایگان ارائه میدهد و طراحی سایت رایگان به این معنی است که شما دیگر نیازی به هاست و دامنه ندارید. همچنین شما نیاز به دانش قبلی در مورد کد نویسی نیز نخواهید داشت. قبل از هر چیزی باید اشاره کرد که نمیتوان سایت ساز گوگل را یک سیستم مدیریت محتوا دانست زیرا سیستم های مشابه مانند وردپرس امکانات بسیار بیشتری را به شما ارئه میدهند و اصلا قابل مقایسه با طراحی سایت با گوگل نیستند.
خرید رپورتاژ آگهی یکی از مواردی است که وب سایت ها برای افزایش بازدید و تبلیغات و در نهایت فروش از آن استفاده میکنند. اما خرید رپورتاژ آگهی میتواند در مواردی تاثیر منفی داشته باشد و در صورتی که به بهترین شیوه خریداری و تولید نشود میتواند برای وب سایت مضر باشد. عوامل زیادی هستند که هنگام انتشار و خرید رپورتاژ آگهی باید به آنها عمل شود تا در نهایت موجب تقویت وبسایت شود. بهتر است برای خرید رپورتاژ آگهی و خدماتی همانند بک لینک سازی ابتدا با تیم مجرب دارکوب مشورت نمایید و جهت تقویت سئو وبسایت خودتان از کارشناسان ما کمک بجویید.
وقتی تمام چیزهایی که برای راه اندازی یک کسب و کار را در نظر میگیرید در لحظه اول ایجاد یک لوگو ممکن است اولویت اصلی به نظر نیاید و شاید چیزی در ذهن شما بگوید که اصلا به لوگو نیازی ندارید، در حالی که یک لوگو بخش جدانشدنی از موفقیت برند شماست. دقیقا مثل داشتن محصول باکیفیت، بسیار حائز اهمیت است.
چند سالی است که با فراگیرتر شدن شبکه اینترنت و رشد بسیار زیاد وب سایت های کوچک و بزرگ، هر چند سال یک بار شاهد پیدا شدن سر و کله یک سیستم مدیریت محتوای ناشناخته و جدید هستیم. شاید از خودتان پرسیده باشید که چرا سیستم های مدیریت محتوا (Content Managing System) انقدر برای ما و خیلی از کاربرانی که سر و کار زیادی با طراحی وب سایت نداشته اند، مهم هستند. پاسخ این سوال در نقش کلیدی و مهمی است که این سیستم ها مشغول ایفا کردن در زندگی ما هستند.
همانطور که می دانید طراحی یک سایت فقط آغاز یک فعالیت مجازی است. برای آن که از یک سایت بتوان بهره برد و همچنین منبع درآمدی برای صاحبان آن باشد ابتدا باید توسط کاربران شناخته شود اما یک سایت بعد از ساخته شدن به سرعت مورد بازدید کاربران قرار نمی گیرد بلکه باید فعالیت هایی روی آن انجام داد تا شایسته نمایش دادن به کاربران باشد.
اگه شما عبارتی را در گوگل سرچ کنید، نتایجی برای شما ظاهر می شود، در ابتدای هر نتیجه یک عنوان آبی رنگ نوشته شده است. زیر عنوان، آدرس صفحه یا URL را می بینید که سبز رنگ است. پایین URL هم یک توضیح مختصر به رنگ سیاه نوشته شده است، این توضیح، توصیفات متا نام دارد و در این مقاله قصد داریم، در مورد این قسمت صحبت کنیم.
در بهار سال 1400 محدودیت 155 کاراکتر برای اسنیپت های گوگل یا همون توصیفات متا شکسته شد ولی همچنان تعداد اسنیپت هایی که از 155 کاراکتر بیشتر باشند، خیلی نادر است و اکثرا طبق روال گذشته عمل می کنند. امسال 1402 دوباره شاهد افزایش میانگین تعداد کاراکتر های اسنیپت های جستجو تا حدود 230 کاراکتر بودیم. ما در دارکوب یک تحقیقی انجام دادیم تا ببینیم گوگل چه کاری انجام می دهد و بالاخره تا چند کاراکتر می توانیم در توصیفات متا به کار ببریم، نتیجه تحقیقات ما را در این پست از شرکت طراحی وب دارکوب می خوانید.
اولین مرحله برای بهینه سازی سایت پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع وبسایت است. طبیعتا اگر از کلید واژه های درست استفاده کنیم، محتوای باکیفیتی خواهیم داشتو کاربران را به سایت خود جذب خواهیم کرد. مهم ترین فاکتور در جذب کاربر و جلب نظر موتور های جیت و جو، محتوای با کیفیت است. به همین خاطر فرایندی به نام Keyword Research به وجود آمده است که در این روند تلاش می شود تا کلملات و عباراتی که کاربران سرچ می کنند و به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالات خود هستند را پیدا کنیم و بر اساس آن استراتژی کلمات کلیدی در تولید محتوا مشخص کنیم. برای پیدا کردن عبارات کلیدی ما چهار روش اصلی داریم که بهترین مرجع هستند و استفاده از این روش ها به شما پیشنهاد می شود. در این مقاله به معرفی و بررسی این چهار شیوه می پردازیم.
این مقاله چهارمین قسمت از سری مطالب روند های ایجاد وب است و پیشنهاد می شود که قبل از خواندم این مقاله، قسمت های قبلی را مطالعه کنید. حتما شنیدید که چیز های قدیمی دوباره مد می شوند، این طور که به نظر می رسد طراحی وب سایت در سال 1402 قرار است چیز هایی را از گذشته دوباره مد کند، از طراحی فلت گرفته تا چیز هایی که همین اواخر آمده است. مینیمالیسم و سادگی همچنان باقی مانده است اما انتظار داریم در کنار این ها شاهد بازگشت چند تا از مد های قدیمی هم باشیم. ترکیب مد های جدید و قدیمی ظاهر به روز شده ای به سایت می دهد.
اگر دوست دارید با مد روز پیش بروید می توانید کمی از طراحی هایی را که خیلی جدید هستند ولی مدت کمی مهمان سایت ها هستند را به سایتتان اضافه کنید. برای این کار 10 مد طراحی گرافیکی زیر را در وب سایت خود اعمال کنید تا مشتری ها را شگفت زده کنید.
هر سال نسبت به سال قبل، روند های طراحی تغیر می کند و برای این که از مد روز جهانی فاصله نگیریم، باید خودمان را آپدیت کنیم. این مقاله سومین قسمت از سری مطالب ترند های ساخت وب است و اگر به این موضوع علاقه دارید حتما قسمت های قبلی را مطالعه کنید. امسال متخصصان رشته های مختلف شرکت دارکوب دور هم جمع شده و به بررسی روند های سال جدید پرداختیم که در ادامه با این موارد آشنا می شوید.
این مطلب ادامه مقاله مدهای ساخت سایت در سال 1402 است، پس اگر این مقاله را نخواندید، حتما یه سر به این صفحه بزنید. طراحی وب چون در یک محیط دیجیتالی انجام می شود، گرایش بیشتری نسبت به برگه های پرینت گرفته شده به سمت تکنولوژی دارد. زمان طولانی است که صنایع پیشرفت کردند و متحول شدند، بنابراین این کار بسیار واضح است و نیازی به گفتن ندارد. اما چرا این موضوع گفته شد؟ چون طراحان وب همین طور به این راه ادامه می دهند و روز به روز چالش های تکنولوژی بیشتری را حل می کنند تا سایت هایی کاربر پسندتر، واضح تر، خلاقانه تر و سازگار تر طراحی کنند که با سبک های جدید همخوانی داشته باشد و بتواند نظر همه کاربر ها را با جذابیت های ظاهری خود جلب کند.
در طراحی وب سایت، خیلی وقت ها همان مدهای قدیمی دوباره بعد از یه مدت بر می گردند و دوباره مورد استفاده قرار می گیرند و اگر می خواهید به روز بمانید باید این مدها را دنبال کنید. از طرفی، مدهای جدید معمولا در جهت بهبود عملکرد کاربر نهایی یا در هر حال در جهت بهتر کردن سایت از جنبه های دیگه رشد می کنند. با توجه به این که هر ساله هزاران توسعه دهنده جدید به قطار این صنعت ملحق می شوند، نمیتوان برای نوآوری میانبر زد. به تدریج ترکیب های ظاهرا ساده و بسته جای مدل های باز، بریده شده و حتی خراب رو می گیرند و اولویت محتوا بر ساختار، فرم های جدیدی به خودش می گیرد.
تبلیغات آنلاین مهم ترین و با ارزش ترین تاکتیک بازاریابی اینترنتی در دوران اخیر است. با افزایش هزینه ها، اکوسیستم بازاریابی آنلاین در سال 2023 و پس از آن بیشتر از همیشه رقابتی خواهد بود. بازاریابان و صاحبان مشاغل باید تجربه مشتری و ارتباطات تبلیغاتی را شخصی سازی کنند تا در این چشم انداز موفق شوند.