چرا سئو در ایران بهترین روش تبلیغات است؟

نوشته شده توسط دارکوب

سئو سایت مخفف عبارت بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو است. هر زمان که افراد به جستجو می پردازند، محصولاتی که می فروشید، خدماتی که شما ارائه می کنید و اطلاعات در مورد موضوعاتی که در آن تخصص و یا تجربه کافی دارید برای آنها نمایش داده می شود.

چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم؟

هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب سایت است که به مشتری، مشتری یا مخاطبی تبدیل می شوند که مدام برمی گردد.

سئو از عناصر متعددی تشکیل شده است، و دانستن اینکه آنها چیستند و چگونه کار می کنند، برای درک اینکه چرا سئو بسیار مهم است، کلیدی است. به طور خلاصه، سئو بسیار مهم است زیرا باعث می شود وب سایت شما بیشتر دیده شود و این روند به معنای ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار و افزایش فروش آنلاین است.

در سال های اخیر نیاز به سئو به بالاترین حد خود رسیده است و به عنوان بهترین روش بازاریابی در حوزه دیحیتال از آن یاد می شود. همانطور که مصرف کنندگان به طور انبوه به سمت آنلاین سوق پیدا کردند، حتی سنتی ترین مشاغل نیز متوجه شدند که باید تغییر به سمت دیجیتال را تسریع کنند.

سئو کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درک و رسیدن به مشتریان در لحظات مهم است. بسیاری از برندها و کسب وکارها می دانند که برای رونق دیجیتال مارکتینگ خود به سئو نیاز دارند. سئو مطمئناً قابلیت جستجو و دید کلی یک وب سایت را بهبود می بخشد.

سئو دیگر یک موضوع محرمانه نیست، بنابراین ادغام با محتوا و روابط عمومی به دستیابی به برند و آگاهی در کنار سایر نتایج کمک می کند. آموزش سئو سایت به یکی از پرطرفدارترین دوره های آموزشی تبدیل شده است. آموزشگاه دارکوب با ارائه به روزترین روش های بازاریابی دیجیتال و سئو و ارائه مدرک معتبر می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان در این زمینه یاری رساند.

سئو مجموعه ای از ترفندها نیست که بتوانید به عنوان یک روند کاری بعدی انجام دهید. اصول سئو باید مبنایی برای نحوه ارائه اطلاعات به صورت آنلاین باشد. با پیروی از این فرآیندهای گام به گام، محتوای شما خود بهینه می شود و به طور موثرتری به مشتریان هدف شما می رسد.

 چرا اهمیت سئو رو به افزایش است؟

دلایلی در ادامه آمده است که بیان می کند باید بدون توجه به صنعت یا اندازه کسب و کار، اهمیت استفاده از سئو را درک کنند.

  • جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب سایت است

جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد وب سایت اکثر کسب وکارها و یک جزء حیاتی از مسیر کاربر و خریدار است و در نهایت باعث می شود کاربران یک تبدیل یا تعامل را انجام دهد. همانطور که می دانید، گوگل نسبت به سایر رقبای خود بخش بزرگ تری از بازار جستجو در اینترنت را در اختیار دارد. این بدان معنا نیست که همه موتورهای جستجو به دیده شدن یک برند کمک نمی کنند. آنها هم در این مسیر دخیل هستند اما گوگل بخش قابل توجهی از این روند را به خود اختصاص داده است.

  • SEO باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود

هدف هر سئوی با کیفیتی، ایجاد یک پایه قوی برای یک وب سایت زیبا با تجربه کاربری موثر است که به لطف اعتماد و اعتبار برند و ویژگی های دیجیتال آن، به راحتی در جستجو قابل کشف باشد.

  • سئو بهترین راه برای درک رفتار مصرف کننده است

از درک تغییرات کلان بازار تا درک هدف مصرف کننده در جزئیات، سئو به ما می گوید که مشتریان چه می خواهند و چه نیاز دارند.

  • سئوی خوب به معنای تجربه کاربری بهتر است

تجربه کاربری به اولویت اول هر بازاریاب اینترنتی تبدیل شده است. همه خواهان رتبه بندی ارگانیک بهتر و حداکثر دید هستند. با این حال، تعداد کمی از افراد متوجه می شوند که تجربه کاربری بهینه بخش بزرگی از این روند است.

  • سئو به معنای افزایش تعامل، ترافیک و تبدیل است

با افزایش و تسلط رو به رشد ترافیک از طریق موبایل، جستجوی محلی به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است.

  • SEO بر چرخه خرید تأثیر می گذارد

تحقیق در حال تبدیل شدن به یک عنصر حیاتی در روند خرید کاربران است و اهمیت تحقیق در زمان واقعی در حال افزایش است. سئو می تواند تأثیر مستقیمی در پروسه تحقیق کاربران برای خرید محصول و یا استفاده از خدمات باشد.

  • سئو به طور مداوم در حال بهبود است و از بهترین روش تبلیغاتی این روزهای بازاریابی است و همیشه به روز می شود

اجرای تاکتیک های سئو در وب سایت یک برند و در ویژگی های بازاریابی دیجیتال آن بسیار عالی است. با این حال، اگر این روند یک تعامل کوتاه مدت باشد و به دلیل برخی محدودیت ها مانند بودجه و غیره، سایت در طول زمان مجدداً ارزیابی نشود، به آستانه ای می رسد که به دلیل موانع دیگر نمی تواند بهبود یابد.

  • سئو نسبتا ارزان و بسیار مقرون به صرفه است

سئو در طرح کلی روند بازاریابی اینترنتی جزو تبلیغات ارزان به شمار می رود و بازده آن از نظر سود برای یک نام تجاری قابل توجه خواهد بود. این هزینه بازاریابی نیست؛ این یک سرمایه گذاری برای یک تجارت واقعی است.

  • سئو روابط عمومی است

سئو به ایجاد ارزش ویژه بلندمدت برای برند شما کمک می کند. یک رتبه خوب و یک موقعیت مطلوب به ارتقای نمایه برند شما کمک می کند. مردم به دنبال اخبار و موارد مرتبط هستند و داشتن یک استراتژی سئو و روابط عمومی خوب به این معنی است که برند شما دیده می شود. داشتن یک تجربه کاربری خوب در وب سایت شما به این معنی است که پیام های شما شنیده می شود و محصولات یا خدمات شما به فروش می رسند.

  • سئو یک استراتژی بلند مدت و مداوم است

سئو می تواند تأثیر قابل توجهی در سالهای اول شروع روند آن داشته باشد و بسیاری از این اقدامات تأثیری خواهند داشت که بیش از چندین سال اثر خود را حفظ خواهند کرد.

سئو، بهترین روش تبلیغات

اثر سئو استراتژی های پیچیده و قدرتمند را به مراحل ساده برای موفقیت تبدیل می کند. در حال حاضر نزدیک به یک میلیارد وب سایت و تریلیون ها صفحه وب آنلاین وجود دارد. اگر موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو نباشند، برای هر فرد معمولی غیرممکن است که در وب به دنبال چیزی بگردد.

البته موتورهای جستجو تنها منبع ترافیک یک وب سایت نیستند. ترافیک مستقیم از تبلیغات آنلاین و آفلاین، سایت های شریک، سایت های آگهی دهنده، بازاریابی ایمیلی و استراتژی های موبایل و یا شبکه های اجتماعی نقش مهمی دارند. اما واقعیت این است که 87 درصد از کاربران اینترنت برای یافتن چیزهای آنلاین به موتورهای جستجو مراجعه می کنند و گوگل 84 درصد از بازار جستجو را در اختیار دارد.

شرکت هایی که روی سئو سرمایه گذاری می کنند، نسبت به هر استراتژی بازاریابی دیگر، به طور مداوم بازگشت سرمایه بیشتری را از SEO گزارش می دهند. اما این داده ها تا حدودی گمراه کننده هستند زیرا SEO یک استراتژی واحد نیست. موتورهای جستجو از صدها عامل مختلف برای یافتن، دسته بندی و امتیازدهی وب سایت ها استفاده می کنند. سپس، نتایج جستجو را بر اساس اینکه کدام سایت ها مرتبط ترین، معتبرترین و مهم ترین مطالب را برای یک عبارت کلیدی خاص هستند، ارائه می کنند، رتبه بندی می شوند. بنابراین، تعهد به تلاش های سئو در واقع شما را به یک استراتژی وب جامع تر هدایت می کند.

همچنین درک این نکته مهم است که همانطور که فناوری ها به سرعت در حال تکامل هستند، موتورهای جستجو نیز همراه با آنها در حال تکامل هستند. موتورهای جستجو در حال حاضر محتوای بسیار پویاتری را نسبت به قبل در نتایج جستجو برمی گردانند. علاوه بر صفحات سنتی پیوندها، ما شاهد قطعه های غنی، فهرست های کسب وکار محلی، نقشه ها، محصولات، ویدیوها، مقالات خبری، توصیه های برنامه، نمودار ها، شخصی سازی و موارد دیگر هستیم. با این حال، چیزی که تغییر نمی کند این است که مردم همچنان از موتورهای جستجو (در همه اشکالشان) برای یافتن هر آنچه که به صورت آنلاین نیاز دارند استفاده می کنند.

سئو مجموعه ای از ترفندها نیست، سوئیچی نیست که بتوانید آن را بچرخانید، و چیزی نیست که بتوانید یک بار آن را در جای خود قرار دهید و فراموش کنید. شاید در گذشته چنین بوده اما امروزه روند کاملاً تغییر کرده است.

یک چیز زیبا در مورد سئو که آن را از سایر اشکال بازاریابی دیجیتال متمایز می کند این است:

مردم در حال حاضر به دنبال چیزی هستند. اگر در فیس بوک تبلیغات می خرید، اساساً ذهن کسی را که بدون فکر پست ها را مرور می کند، مختل می کنید. اگر در اینستاگرام پست می گذارید، مردم پست شما را به عنوان پیمایش در میان صدها عکس دیگر از دوستان خود می بینند. شما ممکن است توجه آنها را جلب کنید، اما ممکن است این اتفاق نیفتد و اصلا دیده نشوید.

از طرف دیگر، وقتی شخصی به موتور جستجو می رود، در حال حاضر به دنبال چیزی است. این اثر سئو است.

سئو به معنای قرار دادن خود در مقابل سوالات مردم و ارائه راه حل است. 2.32 میلیارد کاربر فیس بوک وجود دارد. بیش از ۱ میلیارد کاربر اینستاگرام وجود دارد. اما هیچ یک از اینها به تعداد جستجوهایی که هر روز انجام می شود نزدیک نیست. تقریباً 3.5 میلیارد جستجو هر روز انجام می شود. بیشتر ترافیک وب سایت در اینترنت از طریق موتورهای جستجو به دست می آید. به ازای هر 100 نفری که وارد اینترنت می شوند، 93 نفر از آنها با جستجو روند وبگردی خود را شروع می کنند.

آنچه را که به دنبال آن هستند در نوار جستجو تایپ می کنند. روی دکمه جستجو کلیک می کنند و وب سایت های بی شماری به عنوان نتیجه ظاهر می شوند. این نتایج بر اساس تلاش موتور جستجو برای هماهنگ کردن درخواست جستجوی این شخص با مرتبط ترین و مفیدترین صفحات وب است. احتمالاً با این فرآیند آشنا هستید، زیرا احتمالاً هر روز از موتورهای جستجو، همراه با بیشتر نقاط جهان استفاده می کنید.

سئو چگونه بر کسب و کار من در ایران تأثیر می گذارد؟

پاسخ واقعی این است: اگر در موتورهای جستجو رتبه خوبی ندارید، بر کسب و کار شما تأثیری نمی گذارد. فقط شما هر روز فرصت های بیشماری را از دست می دهید. اما اگر در موتورهای جستجو رتبه بندی شوید، تاثیر آن می تواند فوق العاده باشد. می توانید هر ماه هزاران بازدید کننده اضافی برای وب سایت خود ایجاد کنید. اگر سایت شما در تبدیل ترافیک به سرنخ روند خوبی دارد، می توانید هر ماه صدها سرنخ بیشتر داشته باشید. به این ترتیب سئو بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد.

اهمیت این موضوع در ایران از گذشته بیشتر شده است، زیرا دسترسی به بسیاری از شبکه های اجتماعی در ایران مسدود شده و اغلب کسب و کار ها به طراحی وب سایت و دیده شدن آن روی آورده اند. اهمیت سئو در ایران را می توان از روند وبگردی کاربران آن به خوبی متوجه شد. آنها شاید بسیاری از زمان خود را در شبکه های اجتماعی بگذرانند اما برای خرید محصول یا استفاده از خدمات از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

اطمینان آنها به وب سایت ها بسیار بیشتر از پروفایل های شبکه های اجتماعی است. در ضمن اینکه بسیاری از کاربران نمی توانند از سد عدم دسترسی به شبکه های اجتماعی عبور کنند و به وب سایت ها روی می آورند.

این دلایل و بسیاری از دلایلی که در بالا ذکر شد نشان می دهد که سئو در ایران یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید.

سئو و شبکه های اجتماعی در ایران

دلایلی که مردم به موتورهای جستجو مراجعه می کنند و یک برنامه شبکه اجتماعی را باز می کنند کاملاً برعکس است. این موضوع یک نکته کلیدی در درک اهمیت سئو در ایران به شمار می رود. کاربران موتورهای جستجو نیازهای خاصی دارند و آن را می دانند. آن ها آن را در نوار جستجو تایپ می کنند تا بتوانند پاسخ یا کمک دریافت کنند. کاربران شبکه های اجتماعی زمان دارند، اما هدف خاصی ندارند. آنها در حال تماشا و یا پیمایش بدون هدف هستند.

شاید در سایر کشورها شبکه های اجتماعی به عضو جدانشدنی روزمرگی کاربران آن تبدیل شده باشد اما در ایران این روند مسیر متفاوتی را طی می کند. عدم دسترسی آسان و هزینه بر برای کاربران جهت ورود به شبکه های اجتماعی محبوب، سرعت پایین لود محتوا و بسیاری دلایل دیگر نشان می دهد که کاربران ایرانی به استفاده از موتورهای جستجو به عنوان اصلی ترین راه رفع نیاز های روزمره خود روی آورده اند.

از این رو تولید محتوای مناسب و استفاده از استراتژی های سئو برای رتبه بندی بالاتر وب سایت کسب و کار ها به یک ضرورت تبدیل شده است.

مزیت گوگل نسبت به سایر موتورهای جستجو

گوگل بهترین الگوریتم ها را در بین تمام موتورهای جستجوی دنیا دارد. به عنوان یک شرکت بزرگ، منابع و قابلیت های سرمایه گذاری در تکمیل الگوریتم های خود را دارد تا کاربرانش دقیق ترین نتایج را برای جستجوهایشان به ارمغان بیاورند. گوگل همیشه در مورد سئو و الگوریتم ها پیشرو بوده است. زمانی که الگوریتم های گوگل با به روزرسانی هایی مانند پنگوئن و پاندا منتشر شد، وب مسترها و وبلاگ نویسان در سرتاسر جهان تلاش کردند تا سایت ها و استراتژی های سئوی خود را بر این اساس به روزرسانی کنند. اگر موتور جستجویی وجود داشته باشد که تجربه کاربری را برای کاربران بهبود بخشد و محتوای فریب دهنده، محتوای اسپم و غیره را حذف کند، گوگل است. هنگامی که یک کلمه یا عبارت کلیدی را در گوگل جستجو می کنید، به نتایجی دست خواهید یافت که به طور دقیق به سوال شما پاسخ می دهد.

استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای بهبود ظاهر جستجوی وب سایت شما، کلید استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. کنسول جستجوی گوگل می تواند به شما نشان دهد که صفحات شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، که به نام SERP نیز شناخته می شود، چه شکلی هستند.

وقتی روی ظاهر جستجوی سایت خود کار می کنید، نتایج خود را ارزیابی کنید. اطمینان حاصل کنید که عناوین، URL، توضیحات متا، پیوندهای سایت و موارد دیگر همگی صحیح هستند. این به شما امکان می دهد نتایج را همانطور که یک بازدید کننده بالقوه در صفحه نتایج موتور جستجو مشاهده می کند، مشاهده کنید.

 

پویایی شرکت ها برای فعالیت در رسانه های اجتماعی، ساخت وب سایت و تعامل با مشتریان موجب شده است که بازار کار سئو روند خوبی داشته باشد. هنوز هم پتانسیل رشد و پیشرفت در مشاغل مرتبط با سئو وجود دارد. به طور کلی می توان گفت هرچه سئوکاردارای مهارت های تخصصی بیشتری باشد و به صورت حرفه ای فعالیت کند، درآمد بیشتری خواهد داشت. احتمال دارد که تکنیک های سئو در سال های آتی تغییر کند با این حال همیشه سئو برای ارتقا صفحات وب و افزایش ترافیک ضروری است. بازار کار سئو و موقعیت های استخدامی برای این گونه مشاغل تا وقتی که وب سایت های اینترنتی، موتورهای جستجو و نرم افزارهای آنلاین کاربرد دارند، پر رونق خواهد بود.

سئو در حال انجام است. سئو هرگز تمام نمی شود. موتورهای جستجو، رفتار کاربر و رقبای شما همیشه در حال تغییر هستند. وب سایت ها با گذشت زمان تغییر می کنند. محتوا کهنه می شود و فرآیندهای شما باید بهبود یافته و کارآمدتر شوند.

همیشه چیزی وجود دارد که می توانید آن را کنترل، آزمایش یا بهبود دهید. سئو تنها زمانی به اتمام می رسد که گوگل تغییر روش ها را متوقف کند و تمام رقابت شما از بین برود.

به منظور افزایش رتبه بندی سایت خود و بهبود سئو آن باید از متخصصین باتجربه این حوزه کمک بخواهید که بتوانند این روند زمان بر را برایتان تسریع کنند. از این رو می توانید از مشاوره های تخصصی تیم حرفه ای شرکت دارکوب بهره بگیرید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته