المنتور یا گوتنبرگ؟ اگر نمی دانید از کدام سایت سایز استفاده کنید، این وبلاگ برای شما نوشته شده است. به عنوان یک طراح سایت مهم است که بدانید از کدام برنامه برای طراحی فروشگاه اینترنتی یا سایر سایت ها استفاده کنید که هم انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و هم بتواند نیازهای شما را برآورده کند. در ادامه به مقایسه گوتنبرگ با المنتور می پردازیم تا بتوانید با بررسی تفاوت ها و ویژگی ها انتخاب بهتری داشته باشید.
امروزه بحث طراحی سایت بین مشاغل مختلف بسیار گسترش یافته است و بسیاری از صاحبان کسب و کار مایل هستند که برای مشاغل خود یک سایت حرفه ای داشته باشد تا مشتریان بسیاری را جذب نمایند. همانطور که مشاهده کرده اید در سال های اخیر استفاده از اینترنت بین افراد گوناگون در قشرهای مختلف به طور چشم گیری افزایش یافته است، به نحوی که پیش بینی می شود این فضا از انسان ها جداناپذیر خواهد شد. در این قسمت مقایسه طراحی سایت با وردپرس یا جوملا را بررسی می کنیم.
دیجی کالا در ایران نام آشنایی است که همه آن را می شناسند. امکان ندارد با فردی صحبت کنید و از خرید از دیجی کالا نگوید. دیجی کالا با حضور قوی در تجارت الکترونیک در بخش های مختلف از جمله مد و پوشاک، کالاهای مصرفی و ده ها اقلام دیگر توانسته بیشترین سهم پلتفرم های آنلاین را از آن خود کند. چشم انداز دیجی کالا به عنوان یک ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک، برتری نسبت به سایر رقبا است. این فروشگاه اینترنتی تلاش کرده است به ارزش های مهمی متعهد باشد، ارزش هایی همچون کار تیمی و مشتری مدار بودن، این ارزش ها باعث شده است که کاربران تجربه یک خرید بی نظیر و لذت بخش را داشته باشند. دیجی کالا با تعهد به مسئولیت اجتماعی، رشد شغلی و نوآوری همواره در تلاش است تا به موفقیت های بیشتر دست پیدا کند. اما سوالی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است، این است که مهمترین دلیل موفقیت دیجی کالا چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.
هر وب مستر (کسی که وظیفه نگه داری یک وب سایت رو داره) باید ارزش Google PageRank رو بدونه. از آنجایی که گوگل موتور جستجوی شماره یک در جهان است، پس برای تعیین مناسب تر بودن وب سایت ها در جستجوی کلمات و اصطلاحات هم رهبر است. اگر شما هم از طریق وب سایت، تصمیم به درآمد زایی یا راه اندازی کسب و کار دارید و هدفتون دیده شدن توسط موتورهای جستجو است: باید رتبه وب سایت رو در گوگل ارتقا بدید. گوگل بر اساس اهمیت وب سایت ها در جهان اونها رو رتبه بندی میکنه که با معادله های پیچیده و بسیار سری ریاضی انجام میشه. برای رتبه خوب داشتن، مواد اولیه شامل محتوای غنی، قدرت صفحه، تراکم کلمات کلیدی، لینک ها، لینک های خروجی، ترافیک و تقاضای جستجو است.
اگر شما یک برند معتبر داشته باشید آیا دوست ندارید در سراسر جهان برند شما را نیز دنبال کنند؟ قطعاً زمانی که برند شما بین المللی و جهانی شود مهر تاییدی نسبت به برتری شما نسبت به سایر برندها خواهد بود. اگر برند شما در داخل کشور برای طیف گسترده ای از افراد شناخته شده است، از این فرصت استفاده کرده و برند خود را به صورت جهانی معرفی کنید. قطعاً برای تبدیل شدن به یک برندی که مرزها را باید درنوردد، مسیری سخت و شاید پیچیده ای وجود داشته باشد. اما از آنجا که برندسازی بین المللی می تواند بسیار نتیجه بخش باشد، در اولویت ایجاد برند خود به سمت بین المللی شدن فکر کنید.
سئوی محتوا بخش کلیدی هر استراتژی سئو است. بدون محتوا، سایت شما نمی تواند در موتورهای جستجو رتبه بندی کند. بنابراین، نوشتن و ساختار محتوای با کیفیت بسیار مهم است! این راهنمای نهایی مهم ترین زمینه های سئو محتوا را پوشش می دهد. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی می کند، ادامه مطلب را بخوانید.
در همه جای جهان برای توانمندسازی افراد، به اطلاعات نیاز است. در تمام مسائل این اطلاعات است که می توانند به بسیاری از سوالات پاسخ دهند. هدف از ایجاد ویکی پدیا، یک دانشنامه رایگان و در دسترس برای همه افراد بر روی کره زمین است. به طور کلی ویکی پدیا یک دایره المعارف چند زبانه، مبتنی بر وب با محتوای آزاد است که قابلیت ویرایش دارند. ویکی پدیا لینک هایی را به سایر صفحات مرتبط ایجاد می کند، تا کاربر بتواند اطلاعات اضافی و بیشتری را در مورد موضوع مورد نظر دریافت کند. هر فردی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند مطالبی را در ویکی پدیا درج کند. در ادامه نحوه ساخت صفحه ویکی پدیا را بیشتر توضیح خواهیم داد.
واتساپ یک برنامه پیام رسان پرکاربرد است که می توانید آن را به صورت رایگان بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. از جمله خدماتی که واتساپ به کاربران خود ارائه می دهد، می توان به ارسال پیام متنی، پیام صوتی، برقراری تماس صوتی و تصویری، اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها، اسناد، لوکیشن و سایر موارد اشاره کرد. واتساپ را می توان پلتفرمی در نظر گرفت که در تمامی دستگاه ها از جمله تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ قابلیت استفاده دارد.
به طور کلی واتساپ به کاربران این اجازه را می دهد تا بتوانند از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این ویژگی به کسب و کارها کمک کرده است تا خود را بهتر معرفی و تبلیغات را گسترده تر انجام دهند. دیجیتال مارکتینگ با واتس آپ می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، در ادامه این روش بازاریابی را بیشتر توضیح خواهیم داد.
پیشرفت و توسعه اینترنت و رشد تکنولوژی باعث شده است تعداد کاربران فضای مجازی و اینترنت هر روز بیشتر از قبل شود . این روز ها دیگر کمتر کسب و کاری را می توان یافت که وب سایت نداشته باشند. بازاریابی اینترنتی باعث شده است که راه اندازی سایت برای مشاغل مختلف ضروری باشد.
تبلیغات نوعی ارتباط است که بر رفتار کاربر هدفمند تاثیر می گذارد. تبلیغات با تکنیک های متقاعد کننده در تلاش است که اطلاع رسانی را در سطح وسیع انجام و بر روی رفتار مصرف کنندگان یا خریداران تاثیر مثبت بگذارد. تبلیغات در انواع مختلف آنلاین و آفلاین انجام می شود که در هر یک از حوزه ها تنوع بسیاری را شاهد خواهید بود. هدف از تبلیغات دسترسی به مخاطب هدف و ترغیب آنها به انجام کار دلخواه است که این اقدام می تواند خرید محصول یا ثبت نام در یک کلاس یا موارد دیگر باشد.
برای اینکه تبلیغات موثر واقع شوند باید خلاقانه، متقاعد کننده و مرتبط باشند. در سال های اخیر هوش مصنوعی در حوزه تبلیغات نیز ورود پیدا کرده است و کار را برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، آسان تر کرده است. در ادامه مزیت تبلیغات با هوش مصنوعی را بیشتر توضیح خواهیم داد.
همه کسایی که تو کار تجارت هستند به تازه واردهای این حوزه توصیه میکنند که حتما برندسازی کنید اما اگه ازشون بپرسید شاید فقط یه عده کمی بدونن چطوری میشه برندسازی کرد. حالا دارکوب در 3 قسمت ساده و خیلی کوتاه میخواد به خوانندگان عزیزش برندسازی رو آموزش بده.
در حال حاضر اینستاگرام خیلی بیشتر از یک سایت اجتماعی جهت اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها، مورد استقبال قرار گرفته است. این پلتفرم با کاربران بسیار به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت رشد کسب و کارها شناخته شده است. با توجه به الگوریتم های اینستا، صاحبان مشاغل و بسیاری از کسب و کارها می توانند از این پلتفرم جهت معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. داشتن یک حساب کاربری تایید شده در اینستاگرام می تواند فرصت های بیشتری را برای ارتقای کسب و کار شما فراهم کند. تیک آبی اینستاگرام مهر تاییدی برای حساب کاربری است، اما این تیک آبی به همه افراد تعلق نمی گیرد. در ادامه شما را با نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام بیشتر آشنا خواهیم کرد.
اگه برای ساخت وب سایت وقت و هزینه گذاشته باشید، احتمالا از روشهای سئو هم استفاده کردید و حتما برای سئوی کردن سایتتون قبلش برای انتخاب کلیدواژه های هر صفحه هم تحقیق کردید و با توجه به کلیدواژه های انتخابی و مخاطب هدف بهینه سازی لازم رو برای همه صفحات وب سایتتون انجام دادید. حالا وقتشه که عملکرد اینها رو بسنجید. چطوری؟
برندینگ و برندسازی چیست؟ اگر با معنی برندینگ آشنا نیستید، باید بگوییم برندسازی یکی از مفاهیم بازاریابی است که کمی مبهم به نظر می رسد و می تواند کمی برای افرادی که در این زمینه اطلاعاتی ندارند، گیج کننده باشد. از طریق برندسازی مشتریان جذب و در طولانی مدت، برند مشتری وفادار را حفظ می کند.
برندسازی به طور مشخص مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که خریدار برای خرید یک محصول مشابه نمی تواند به درستی تصمیم گیری کند، یک میانبر برای تصمیم گیری در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد که آن برند است. نه تنها برند به مصرف کننده در تشخیص محصولات مشابه، کمک می کند که یک محصول مناسب و با کیفیت بالا را انتخاب کند، بلکه استراتژی برندسازی کمک می کند تا یک شرکت یا یک سازمان به شهرت دست پیدا کند.
از محبوبترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام است که کاربران بسیاری دارد. با ارائه طیف گسترده ای از ویژگی ها و ابزارها، این امکان را فراهم کرده است که بسیاری از مشاغل و افراد بتوانند برند خود را تبلیغ کرده و با کاربران بتوانند تعامل بهتر داشته باشند. تعامل بالا با کاربر، ایجاد محتوای بصری و تبلیغات هدفمند از جمله مواردی است که منجر به محبوبیت این پلتفرم شده است. اکسپلور بخش جذابی در اینستاگرام است که در ادامه شما را با این بخش بیشتر آشنا خواهیم کرد.
قبل از شروع خوندن این بخش پیشنهاد میکنم یه نگاهی به قسمت های اول و دوم آموزش برندسازی بندازید:
قسمت اول آموزش برندسازی: تحقیق در مورد بازار و مشتریها
قسمت دوم آموزش برندسازی: تعریف کردن ارزشهای برند
در قسمت اول آموزش برندسازی در مورد اینکه داستان برندتونو روایت کنید صحبت کردیم و گفتیم اولین قدم برای برندسازی تحقیق در مورد بازار و مشتری هاست و قدم بعدی اینه که ارزشهای برندتونو تعریف کنید. حالا برای این کار اول باید امکانات با ارزش خاصتونو شناسایی کنید.
با توجه به محبوبیت رسانه های اجتماعی، اینک کسب و کارها به سختی می توانند با سایر رقبا، رقابت کنند در نتیجه خیلی زود کنار گذاشته می شوند. همچنین با راه اندازی بسیاری از کسب و کارهای جدید، بازار هر روز متراکم تر شده و بسیاری از کسب و کارها که برند نام آشنایی نیستند، در میان سایر برندها گم می شوند. اگر به عنوان یک کسب و کار نگران نام برند و تصویر ذهنی خود در افکار مردم هستید، بهتر است به برندینگ فکر کنید.
گرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که کسب و کار آنها نیازی به تاکتیک برندسازی ندارد، اما تجربه نشان داده است که هر کسب به کاری، هر چقدر کوچک، باید استراتژی برندینگ را در پیش بگیرد. این فرصت به کسب و کار داده می شود تا به عنوان یک برنده همیشه در صدر انتخاب ها باشد. در ادامه، سوال شما را در خصوص برندینگ و برندسازی چیست، پاسخ خواهیم داد.
شاید تصور کرده اید که فقط داشتن یک وب سایت سیل کاربران را به سمت شما هدایت می کند، اما اینگونه نیست. برخی از عوامل مانع از نمایش وب سایت در گوگل می شوند، با برطرف کردن هر یک از مشکلات و بهینهسازی وب سایت می توانید این امید را داشته باشید، تا وب سایت در گوگل نمایش داده شود، در رتبه های اول قرار بگیرید و ترافیک ارگانیک وب سایت شما رو به افزایش باشد.
اگر گوگل نسبت به صفحه وب سایتی که می خواهید در رتبه بندی قرار بگیرد، اطلاعی نداشته باشد، یا به این فکر کند که این صفحه شایسته رتبه بندی نیست، در هیچ کجا این صفحه را نشان نمی دهد. در ادامه برخی از دلایل عدم نمایش وب سایت در گوگل را بررسی خواهیم کرد.
دسترسی آسان به اینترنت باعث شده است که تجربه افراد در دنیای واقعی، تحت تاثیر بسیار زیادی از فضای مجازی یا دیجیتال قرار گیرد. افراد برای اهداف مختلفی از جمله سرگرمی، خرید و ارتباطات از فضای اینترنت استفاده می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که در حال حاضر بگوییم موفقیت کسب و کارها تا حدود زیادی به فعالیت در فضای اینترنت بستگی دارد. این مقدمه، راه را برای کمپین بازاریابی دیجیتال فراهم کرده است، در بازاریابی دیجیتال تغییرات قابل توجهی را می توان در تعامل افراد نسبت به برندها مشاهده کرد.