پیج رنک گوگل چیست و نحوه ارتقاء آن

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

در سال های اخیر شرکت گوگل توانسته است بین موتور های جست و جو بیشترین محبوبیت را کسب نماید . اغلب کاربران موتورهای جست و جو ترجیح می دهند در گوگل به جست و جو کلمات کلیدی مورد نظرشان بپردازند . دلیل محبوبیت گوگل رعایت حقوق مدیران وب سایت ها و کاربران می باشد . در اصل گوگل با ارائه سرویس ها و امتیازات ویژه به کاربران و وب مستران ، سود زیادی را بدست می آورد . همچنین گوگل سعی می کند که وب سایت های با کیفیت و مناسب را به نمایش کاربران بگذارد . این موتور جست و جو با وضع قوانین و ضوابطی وب مستران را ملزم می کنند تا سایت های با کیفیت به نمایش بگذارند . همانطور که می دانید برای دیده شدن در لیست نتایج گوگل باید در صفحه اول آن قرار گرفت . برای رسیدن به این جایگاه باید سایت را بهینه نمود . گوگل صفحات سایت ها را ارزیابی می کند تا بتواند آنها را به جایگاه واقعی شان برساند . یکی از روش های امتیاز دهی گوگل استفاده از PageRank می باشد .

از آنجایی که گوگل موتور جستجوی شماره یک در جهان است، پس برای تعیین مناسب تر بودن وب سایت ها در جستجوی کلمات و اصطلاحات هم رهبر می باشد . اگر شما هم از طریق وب سایت، تصمیم به درآمد زایی یا راه اندازی کسب و کار دارید و هدفتان دیده شدن توسط موتورهای جستجو است : باید رتبه وب سایتتان را در گوگل ارتقا بدهید و پیج رنک گوگل تاثیری مستقیمی بر روی سئو وب سایت دارد . گوگل بر اساس اهمیت وب سایت ها در جهان آنها را رتبه بندی می کند که این امتیاز دهی با معادله های پیچیده  ریاضی انجام می شود. برای آنکه رتبه مناسبی داشته باشید باید به چند مورد از قبیل محتوای غنی ، قدرت صفحه ، تراکم کلمات کلیدی ، لینک های خروجی و داخلی ، ترافیک و تقاضای جست و جو توجه کنید .

پیج رنک گوگل چیست Google PageRank

Google PageRank یک سیستم است که ابتدا در دانشگاه استنفورد به عنوان یک پروژه تحقیقاتی توسط دکتر Larry Page توسعه یافت، نام این سیستم نیز به همین دلیل PageRank شد. او یک روش طراحی را تعریف کرد که هر لینکی را در وب ، محاسبه و واجد شرایط می کند و به هر پیوند رای می دهد. داشتن لینک ها و پیوندهایی از وب سایت های معتبر با ترافیک بالا، وزن بیشتری نسبت به سایت های دیگر دارد. PageRank مقیاس عددی اختصاص یافته به یک صفحه وب است .پیج رنک یک محاسبه در مورد کیفیت و کمیت پیوندها و قدرت یک صفحه می باشد که از مقیاس 0 تا 10 ارزیابی می شود . PageRank یکی از 200 فاکتور قوانین گوگل برای تعیین با کیفیت بودن یک وب سایت می باشد .

سایت هایی مانند  USA.gov,Twitter.com, Adobe Reader Download دارای بیشترین پیج رنک یعنی 10 می باشد دلیل آن هم دارا بودن بیشترین تعداد لینک های ورودی است . وب سایت های جدید که به تازگی ایجاد شده اند اغلب لینک ورودی ندارند و پیج رنک آنها 0 می باشد به طور متوسط اغلب سایت هایی که لینک های ورودی خوبی دارند ، پیج رنک شان 5 می باشد . امتیاز 5 و 4 پیج رنک های نسبتا خوبی هستند . پیج رنک بالا تنها یک عامل در الگوریتم رتبه بندی Google است و باید به یاد داشته باشید PageRank بالا رتبه بندی بالا را تضمین نمی کند . اما می تواند تاثیر قابل توجهی بگذارد .

پیج رنک گوگل چیست

محاسبه پیج رنک PageRank چگونه است

هنگامی که وب سایت A به سایت شما لینک می کند . الگوریتم پیج رنک آن را ثبت کرده و بعد از بررسی و ارزیابی کیفیت لینک امتیاز می دهد . گوگل تمامی پیوند ها را ثبت و بررسی می کند و در آخر امتیازی بین 0 تا 10 به صفحات سایت ها می دهد . این ارزیابی ها در بازه زمانی 3 الی 6 ماه به روز رسانی می شود . مبنا و اساس محاسبه پیج رنک تعداد بالای لینک ورودی می باشد . الگوریتم PageRank هر لینک ورودی را به عنوان یک رای و امتیاز مثبت ثبت می کند البته گوگل چند مورد را نیز بررسی می کند ؛ PageRank صفحه پیوند دهنده ، تعداد صفحات و No Follow نبودن پیوند ها . امتیاز داده شده پیج رنک ، تاثیر زیادی در جذب کاربر و مخاطب دارد . وقتی کاربری امتیاز 5 به بالای صفحات شما را ببیند اعتمادش بیشتر می شود . همچنین سایت ها در راستای تبلیغات و بازاریابی به دنبال صفحاتی هستند که پیج رنک بالایی داشته باشند تا بتوانند در آن صفحات در قبال پرداخت هزینه ، تبلیغات نمایند . به همین دلیل این روز ها اغلب سایت ها به دنبال بالا بردن پیج رنک گوگل هستند .

البته در سال های اخیر وب مستران برای افزایش رنک گوگل دست به کار های مختلفی زده اند تا بتوانند رتبه سنج گوگل را گمراه کنند و امتیاز بالاتری به دست بیاورند . در سال های ابتدایی آنها توانستند با تعداد زیادی لینک ورودی رنکینگ به دست بیاورند . اما امروزه همه می دانند هوش مصنوعی و خزنده های گوگل بسیار هوشمند شده اند و به این سادگی گمراه نمی شوند و سایت های گمراه کننده را به سرعت جریمه می کنند . به همین دلیل به همه وب مستران توصیه می کنیم از لینک های ورودی مرتبط با محتوای سایت استفاده نمایید .

امتیاز گوگل به لینک های شناور link juice  : وقتی سایت A به سایت B لینک می دهد ، گوگل هر دوس سایت را بررسی می کند . هر لینک ورودی مورد ارزیابی گوگل قرار می گیرد و گوگل این لینک ها را به عنوان لینک شناور در نظر دارد . الگوریتم رنک گوگل تمام لینک های خروجی و ورودی را ثبت و بررسی می کند و طبق آنها امتیاز می دهد .

چگونه رنکینگ سایت را ببینیم

حالا که بحث PageRank را کردیم بهتر است شما نیز از رنکینگ سایتتان باخبر شوید . صفحات یک سایت پیج رنک متفاوتی دارند و اینطور نیست که یک سایت یک پیج رنک داشته باشد . همچنین امتیاز هر صفحه همانطور که گفته شد هر 3 الی 6 ماه در حال تغییر است . برای فهمیدن رنکینگ صفحات سایت باید افزونه مرتبط با مرورگر تان را نصب کنید تا رنک صفحه را نمایش دهد .همچنین می توانید به وب سایت های زیر مراجعه نمایید :

checkpagerank.net

pagerank.net

prchecker.info

افزایش Google PageRank

برای آنکه رنکینگ صفحات سایت تان را افزایش دهید نیاز است که بر روی لینک های ورودی با کیفیت ،تمرکز کنید .برای این کار چند راه وجود دارد . راه اول و مهمترین راه درج محتوای غنی و مناسب و کاربردی است این کار سایت های دیگر را به سمت صفحات سایتتان جذب می کند . قدم بعدی ایجاد لینک داخلی از صفحات سایت تان به یکدیگر است . لینک ورودی در یک سایت به صفحات دیگرش باید در حد اعتدال انجام گیرد . راه بعدی تبادل لینک با سایت های مرتبط می باشد . ثبت نام در سایت های وب دایرکتوری نیز به افزایش پیج رنک کمک می کند . اگر سایتی به صفحات یک سایت که رتبه پایینی دارد لینک بدهد از امتیاز آن سایت کم خواهد شد .

پیج رنک گوگل چیست

جمع بندی

برای لینک دادن بهتر است سایت مورد نظر را بررسی نمایید . می توانید آدرس صفحات آن را در سایت های معرفی شده وارد نمایید تا از امتیاز آن صفحات با خبر شوید . همچنین می توانید برخی از لینک های خود را به صورت No follow  کنید تا خزنده های گوگل آن لینک ها را دنبال نکنند .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته