نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
هر چی محبوبیت هوش مصنوعی در بین مشتریها بیشتر میشه، بازاریابهایی که روی بهینه سازی موتور جستجو کار میکنند باید بیشتر ازش در کارهاشون استفاده کنند.
استفاده از هوش مصنوعی به کار خیلی از شرکتهایی مثل اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل نفوذ کرده. این شرکتها سعی دارند اجزای سرچ صوتی و دستورات صوتی رو به اجزای تجزیه ناپذیر تجربه کاربریشونو تبدیل کنند.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
وقتی میخواهید یه وب سایت جدید بسازید باید چیزهای زیادی رو در نظر بگیرید. سایتتون باید انقدر جذابیت داشته باشه که مردم از دیدنش لذت ببرند و دوست داشته باشند وقتشونو اونجا صرف کنند. به علاوه باید همه اطلاعاتی که میخواهید خوانندگانتون بدونن رو توش بذارید و اونها رو به هدفی که بخاطرش به وب سایتتون اومدند برسونید. یکی از مهمترین کارهایی که موقع ساخت وب سایت باید انجام بدید تست کارایی سایته. کار با وب سایتها دیگه برای کاربرهای اینترنت خیلی راحت شده و به سرعت میتونن با سایت ارتباط برقرار کنند، بنابراین اگه سایتی کارایی لازم رو نداشته باشه و قابل استفاده نباشه، کاربر خیلی سریع متوجه میشه و سایت رو ترک میکنه.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
در ادامه گزیده ای از درس طراحی وب سایت دانشگاه های خارج از کشوره. تو این درس دانشجوها درباره مراحل تحقیق و برنامه ریزی برای کسب اطلاعات از پروسه طراحی و ابزارهای مدیریت پروژه و تکنیکهای تسهیل مدیریت کار آموزش داده میشن. در انتهای مقاله شما دیگه باید بتونید خودتون یه وب سایت راه بندازید، بازدیدکننده جذب کنید و اونها رو به مشتری هاتون تبدیل کنید.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
میدونستید کنسول سرچ گوگل یه سری اطلاعات فنی راجع به عملکرد وب سایتتون به صورت رایگان ارائه میده؟ به نظرتون با استفاده از اطلاعات این کنسول چقدر میتونید تو هزینه ها پیش بیفتید و درآمدتونو افزایش بدید؟ تو این مقاله درباره نحوه افزودن سایت به کنسول سرچ گوگل و مزایای اون با شما صحبت میکنیم.
نوشته شده توسط خانم حسین زاده
طراحی سایت با وردپرس دوست داشتنی است ولی با این حال باید قبول کنیم که دارای نقاط ضعف خود است، نقص هایی که هر صاحب سایت باید آنها را حل کند، بعضی از آنها برای امنیت سایت بسیار مهم هستند، و بعضی دیگر میتواند ظاهر سایت را زیبا کنند ،اما می توانند به همان اندازه ناامید کننده باشند.
حال مشکلات را بازگو می کنیم و راه حل های آنها را ارائه می دهیم:
نوشته شده توسط دارکوب
امنیت یک فرآیند مستمر است و باید به گونه ای صحیح مدیریت شود و دستیابی به امنیت مطلق ناممکن است. امنیت کاهش خطر است نه حذف خطر و خطر هرگز از بین نمیرود.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
اگه میخواهید ارزش و میزان پیشرفت سئوی وب سایتتونو دنبال کنید، این مقاله رو بخونید. راههای مختلفی برای این کار وجود داره که معمول ترینش محاسبه سال به ساله ترافیک و مقدار افزایش برگشت سرمایه، اون هم از کانالهای طبیعیه.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
اولین صفحه ای که بازدیدکننده ها بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتی شما وارد میشن، صفحه فرود نام داره. شما میتونید یه صفحه خاص رو برای این منظور اختصاص بدید یا میتونه یکی از صفحاتی باشه که برای موتورهای جستجو ساخته شده. صفحه فرود رو طراحی میکنند تا بازدیدکننده ها رو به سمت اقدام خاصی، مثل خرید کردن، عضو شدن یا ثبت نام برای خبرنامه ایمیلی هدایت کنه.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
کم کم داریم به سال جدید نزدیک میشیم و باید تو طراحی هامون هم به فکر خونه تکونی و ایجاد تنوع باشیم.
قبلا راجع به مدهای طراحی وب سایت برای سال 1396 نوشتیم. امسال متخصصان رشته های مختلف شرکت دارکوب رو دور هم جمع کردیم و ازشون خواستیم پیش بینی هاشونو برامون بگن تا ما هم اونها رو با شما درمیون بذاریم.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
اگه دیدید فعالیت گوگل بات در گوشی هوشمندتون زیاد شده، فایل های گزارش گیریشو چک کنید، چون ممکنه نشونه این باشه که سایتتون در فهرست اول-موبایل ظاهر شده باشه.
تو وبلاگ وبمستر گوگل یه سری مطالب در مورد آمادگی پیدا کردن برای فهرست اول-موبایل نوشته شده که ما تو این مقاله بخشی از اونو برای هموطنان عزیزمون میاریم.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
طراحی وب چون در یک محیط دیجیتالی انجام میشه گرایش بیشتری به سمت تکنولوژی داره نسبت به برگه های پرینت گرفته شده. خب به هر حال خیلی وقته که صنایع پیشرفت کردند و متحول شدند بنابراین این امر دیگه از واضحاته و گفتن هم نداره. اما چرا اینو گفتم؟ چون طراحان وب دارن همینطور به این راه ادامه میدن و روز به روز چالش های تکنولوژی بیشتری رو حل میکنند تا سایتهایی کاربرپسندتر، واضح تر، خلاقانه تر و سازگارتر طراحی کنند که با سبک های جدید همخوانی داشته باشه و بتونه نظر همه کاربرها رو با جذابیت های ظاهریش جلب کنه.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
فرض کنید شما و دوستاتون میخواهید اینترنتی اسنوبرد بفروشید و از ظاهر هیچ کدوم از پلتفرم های فروشگاهی خوشتون نمیاد. چی کار میکنید؟ حتما خودتون میسازیدش. حالا فرض کنید فروش اسنوبرد در پلتفرم فروشگاهی ای که ساختید بهتر از فروش قبلتون شده. اینطوری بود که شاپیفای بوجود اومد.
حالا شاپیفای سومین پلتفرم محبوب جهان شده و 4% از فروشگاه های آنلاین سراسر جهان رو پوشش میده و سودش در سال 95 حدودا 1 تریلیون تومن بوده.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
حتما شنیدید که میگن “چیزهای قدیمی دوباره مد میشن”، اینطور که بوش میاد طراحی وب سایت در سال 97 قراره یه چیزهایی رو از گذشته دوباره مد کنه از طراحی فلت گرفته تا چیزهایی که همین اواخر اومده بودند. مینیمالیسم و سادگی همچنان باقی میمونن اما انتظار داریم در کنار اینها شاهد بازگشت چند تا از مدهای قدیمی هم باشیم. ترکیب مدهای جدید و قدیمی ظاهر بروز شده ای به سایت میده.
اگه دوست دارید با مد روز پیش برید میتونید یکمی از طراحی هایی رو که خیلی جدیدند ولی مدت کمی مهمون سایتها هستند رو به سایتتون اضافه کنید. برای این کار 10 مد طراحی گرافیکی زیر رو در وب سایتتون اعمال کنید تا مشتریهاتونو شگفت زده کنید:
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
تو این مقاله هر اونچه رو که برای طراحی دکمه های “درخواست اقدام” نیاز دارید به شما آموزش میدیم. این روشها برای همه سایتها کاربرد دارن و اثر مثبتشون در افزایش نرخ تبدیل به مشتری ثابت شده.
“درخواست اقدام” یا CTA همون دکمه هایی هستند که برای خرید کردن، دانلود کردن یا عضویت در سایت روی اونها کلیک میکنید (CTA از عبارت call to action گرفته شده و در بعضی از سایتهای فارسی “فراخوان عمل” هم ترجمه شده).
طراحی دکمه های درخواست اقدام خودش یه هنره. این دکمه ها یه مرحله مهم در تبدیل بازدیدکننده های وب سایت به مشتری اند، در واقع مثل درِ ورودی نرخ تبدیل به مشتری عمل میکنند. طراحی این دکمه ها هم قوانین خودشو داره و موفقیت در اون به منزله موفقیت برندتونه.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
اگر بنا به دلایلی با محدودیت هایی روبرو باشید و بخواهید تمام قدرتتون برای تبدیل کاربرها به خریدار رو فقط روی یک چیز صرف کنید، اون چیز باید دکمه های درخواست اقدام باشه. واقعا عجیبه که چطور یک دکمه به تنهایی میتونه مرزهای تجارت آنلاین رو بشکنه، نه؟
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
شعار برند جزء پیوند دهنده تکه تکه محتواهاییه که برای وب سایت یا شبکه های اجتماعیتون درست میکنید و در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما نقش بسزایی دارد. البته لازم نیست همه محتوایی که میسازید پیام ظاهری یکسانی داشته باشند. یک شعار تبلیغاتی زیبا حتی میتونه طراحی وب سایت شما رو زیباتر نشون بده. منظور از پیام برند ارزشهای اصلی خدمات یا محصولاتتون و زبانیه که در محتوا استفاده میکنید. با همین پیام برنده که خریداران رو متقاعد و تشویق به خرید میکنید.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
همه کسایی که تو کار تجارت هستند به تازه واردهای این حوزه توصیه میکنند که حتما برندسازی کنید اما اگه ازشون بپرسید شاید فقط یه عده کمی بدونن چطوری میشه برندسازی کرد. حالا دارکوب در 6 قسمت ساده و خیلی کوتاه میخواد به خوانندگان عزیزش برندسازی رو آموزش بده.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
در قسمت اول آموزش برندسازی در مورد اینکه داستان برندتونو روایت کنید صحبت کردیم و گفتیم اولین قدم برای برندسازی تحقیق در مورد بازار و مشتری هاست و قدم بعدی اینه که ارزشهای برندتونو تعریف کنید. حالا برای این کار اول باید امکانات با ارزش خاصتونو شناسایی کنید.
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
قبل از شروع خوندن این بخش پیشنهاد میکنم یه نگاهی به قسمت های اول و دوم آموزش برندسازی بندازید:
قسمت اول آموزش برندسازی: تحقیق در مورد بازار و مشتریها
قسمت دوم آموزش برندسازی: تعریف کردن ارزشهای برند
نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی
سیستم مدیریت محتوا یا CMS دو نوع پولی (اختصاصی) و رایگان (منبع باز) داره که برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار میگیره. تو این مقاله در مورد ویژگی های هر کدوم صحبت میکنیم و در آخر توضیح میدیم شما با توجه به نیازهای خودتون کدوم یکی رو انتخاب کنید.
اما اول اجازه بدید در حد یکی دو پاراگراف ببینیم اصلا سیستم مدیریت محتوا چیه.