تاثیر هاست بر سئو

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

همه می خواهند که وب سایت شان قابلیت سئو SEO داشته باشد. با (Search Engine Optimization (SEO رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می یابد. در نتیجه کاربران بیشتری وب سایت شما را بازدید خواهند کرد. سئو مانند یک طرح دستی و بیرون کشیدن یک خرگوش از کلاه نیست. بلکه بسیار مهم است که بدانیم موتورهای جستجو چطور کار می کنند. پس بهتره قبل از هر چیز به این نکات توجه داشته باشیم چرا و چگونه وب کار می کند.

هاست فضایی در یک سرور است که شما می توانید با اجاره یا خرید آن، وب سایت خود را در اینترنت برپا کنید. اهمیت Host وب سایت بر روی سئوی وب سایت شما و اینکه چطور در میان کمپانی های مختلف یک هاست خوب انتخاب کرد سوالی هست که این روزها زیاد پرسیده می شود. بطور خلاصه می توان گفت که هاست بر روی سئو تاثیر دارد.

در حالیکه ممکن یک هاست خوب به تنهایی موجب ارتقاء رتبه سایت شما یا تاپ بودن تان نشود، یک هاست بد می تواند به طور فعال شانس شما را برای اعتبار یافتن نزد موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و خیلی ها کاهش دهد.

امروزه بیشتر صاحبان وب سایت ها بر روی ظاهر و زیبایی وب سایت برای جذب بیشتر مشتریان توجه دارند. که این نکته باعث می شود کاربران زمان بیشتری را در وب سایت بگذرانند. معمولا این دسته از افراد به دنبال طراحی های هنری تر می روند. اما این خیلی هم منطقی نیست که تمام پول خود را صرف ظاهر وب سایت تان کنید وقتی هنوز مشکل سئو دارید. در این حالت شما باید به دنبال راهی در پشت وب سایت خود باشید تا بتوانید خود را در موتورهای جستجو نشان دهید. یکی از آن کارهایی که باید برای وب سایت خود انجام دهید یافتن یک هاست با کیفیت است. معمولا اهمیت هاست نکته نادیده وب سایت های کوچک و متوسط با ترافیکی معمولی است. در حالی که هاست نقش مهمی را برای روانه کردن کاربران و مشتریان محلی به وب سایت شما دارد. اما حالا چه چیزی درباره هاست مهم است و تاثیرش روی سئو چیه؟

 

  1. Uptime / Downtime

شما ممکنه بنر یا تگ هایی در وب سایت های ارائه دهنده ی هاست دیده باشید که نوشته 99.9% Uptime گارانتی می شود. اونها یک دلیلی برای این آگهی دارند. کیفیت و قیمت هر هاست اول به امید زمان سرویس دهی آن است. اگر کیفیت هاستی که استفاده می کنید ضعیف باشه زمان بیشتری هاست شما خارج از دسترس است و مشکل دارد. این مسئله مستقیما ارزش سایت شما را نزد موتورهای جستجو کاهش می دهد. دلیلی که پشت آن است، اگر زمانی که گوگل در حال بررسی و سایت ها است یا به اصطلاح Google crawls در صورت در دسترس بودن شما شانس آن را دارید که در نمایه سازی یا Indexing گوگل جای مناسبی پیدا کنید.

 

  1. زمان دانلود سایت

یک وب سایت سریع و Responsive قاعدتا بهتر از یک سایت کند رتبه سایت را بهبود می دهد. کاملا مشخص است که هرچه زمان دریافت load وب سایت کوتاه تر باشد کاربران تجربه مطلوب تری خواهند داشت. این مسئله برای گوگل مهم است. کله گنده های تکنولوژی اولین کسانی بودند که قید وب سایت های کند را زدند و پشت سر آنها موتورهای جستجو همین راه را در پیش گرفتند.

مقالات زیادی درباره اینکه چطور یک وب سایت سریع داشته باشیم وجود دارد. مثلا می توان حجم وب سایت را از طریق سایز تصاویر تغییر داد یا فایل های جاوا اسکریپت و CSS را فشرده سازی کرد و غیره.

همه می دونیم که اینترنت روز به روز بزرگتر می شود و رقابت در آن شدید تر می شه. مردم دیگه حوصله صبر کردن برای نیم ثانیه برای دانلود شدن و نمایش یک وب سایت را ندارد. بخصوص که امروز اینترنت موبایل سرعت خوبی را ارائه می ده و دیگه کسی حوصله سرعت پایین رو از هیچ جانبی نداره. اگر سایت کند باشه هر کاربری مثل شما سریع به یک صفحه دیگه می ره و از خدمات و یا محصولات آن سایت استفاده می کنه. شما می توانید با یک هاست با سرعت مناسب این مسئله را حل کنید. در غیر این صورت گوگل بخاطر سرعت پایین شما کمتر به شما توجه می کنه و نبودن در گوگل یعنی نبود در دنیای اینترنت. عواملی که روی سرعت هاست تاثیر داره می تونه محل، سرعت هارد درایو، سازگاری CDN و CMS باشه.

 

  1. محل سرور

محل فیزیکی سرور وب سایت شما می تواند روی رتبه SEO شما تاثیر بذاره. موتورهای جستجو نتایج شون نسبت به موقعیت کاربر و هاست که از روی IP تشخیص داده می شوند نمایش می دهند. یعنی برای هدف گرفتن کاربران ایرانی یک هاست ایرانی مناسب تره تا یک هاست که توی اروپا قرار داره. همچنین محل سرور می تونه روی سرعت لود وب سایت شما تاثیر بذازه. سرعت یعنی همان نکته که در بالا گفته شد. سرعت بهتر یعنی رتبه بهتر در موتور جستجو.

 

  1. امنیت

امنیت ضعیف یک سایت یا هاست می تونه تاثیر مستقیم روی سئو سایت شما داشته باشد. دلیل پشت این نکته هم اینه که در صورت امنیت ضعیف هکر ها می توانند از سایت شما برای آسیب به کاربران شما استفاده کنند. مثلا اسپم یا لینک های آسیب زنده در آن قرار بدهند. که در این حالت هم موتور های جستجو این مسئله را در سایت شما تشخیص می دهند و برای حفاظت از کاربران رتبه شما را در موتور جستجو کاهش می دهند و اینکه گاهی در بعضی زمان ها پیغام اخطار به کاربری که می خواهد وارد سایت شما بشه نمایش می دهند که این بخودی خود بدترین تبلیغ برای سایت شماست. پس در هنگام انتخاب هاست برای وب سایت خود مطمئن شوید که میزبان شما دارای امکانات امنیتی مناسب است. امنیت ضعیف سایت را درگیر بدافزار کرده و ممکن است حتی نام سایت شما وارد لیست سیاه شود.

 

  1. استفاده از HTTPS/SSL

گوگل به طور مشخص اعلام کرده که به وب سایت هایی که از HTTPS و SSL استفاده می کند رتبه بهتری می ده برای همینه که وب سایت ها دارند رو این تکنولوژی ها می آروند که با حفاظت از کاربران شون در موتورهای جستجو هم محبوب بشنوند. الان نسبتا استفاده کنندگان HTTPS و SSL خاص و محدود هستند ما در آینده تعداد زیادی وب سایت از اون استفاده خواهند کرد. اگر شما می خواهید از این امکان بهره ببرید باید هاست شما هم بتونه این امکان رو برای شما فراهم کنه. پس اگر دنبال هاست بودید نگاه کنید ببینید از شما پشتیبانی می کنه یا نه شاید شما یا طراح وب تون به نیاز داشته باشید.

 

  1. پشتیبانی فنی

وقتی وب سایت شما به هر دلیل دچار مشکل شد و در دسترس نبود ممکنه بترسید که حالا چی میشه؟! اینجاست که یک هاست خوب به شما می تونه کمک و راهنمایی لازم بکنه. مطمئن بشاید که هاستی که می خرید از شما پشتیبانی هر روز هفته و 24 ساعت را انجام بده. اگر شرکت هاست شما در این مورد به شما کمک و یا راهنمایی نکرد نگران نباشید بروید سراغ یک حرفه ایی که کار تون انجام بشه یا از قبل قول پشتیبانی را در این موارد را به شما بدهند. مثلا الان شرکت های طراحی وب سایت این پشتیبانی را ارائه می دهند. پس اینبار که خواستی هاست بگیری یه نگاهی به لیست پشتیبانی ش هم بنداز که چه کمکی می تونه بهت بکنه.

 

برای همینه هاست وب سایت نقش مهمی در سئوی شما دارد و میتونه رتبه شما رو در گوگل افزایش بده یا اینکه اصلا باعث بلاک شدن شما بشه. شاید بد نباشه از اطلاعات تجربه های کاربران برای تصمیم گیری و انتخاب یک هاست استفاده کنید و فقط به اطلاعاتی که آن هاست در اختیارتون قرار می ده بسنده نکنید. برای همین بد نیست به سایت MilesWeb درباره تجربه کاربران سری بزنید. اگر هم اطلاعات بیشتری خواستید یا نمی دونستید کدام هاست را چجوری تهیه کنید با ما برای مشورت تماس بگیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته