سرویس هایی برای تبدیل وب سایت به وب سایت سازگار با موبایل

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

ظهور موبایل تغییرات زیادی رو در صنعت وب بوجود آورد، به طوری که آینده وب به موبایل بستگی داره. دیگه الآن مثل قبل نیست که فقط از خونه یا محل کار بشه به اینترنت وصل شد، حتی دیگه نیازی به کامپیوترهای سنگین قدیمی هم نیست و با یه موبایل کوچیک میشه وب گردی رو تجربه کرد. با توجه به اهمیتی که گفته شد، اگه مدیر هوشمندی باشید حتما به فکر ساخت یه نسخه موبایلی از وب سایتتون می افتید. اما این کار هم یه پروسه توسعه سایت رو میطلبه. خوشبختانه روشهای ارزون تر و در عین حال باکیفیتی هم هست. ما اینجا فهرستی 5 موردی از سرویس های تبدیل وب سایت به نسخه موبایلی رو براتون ارائه میکنیم. بعضی از این موارد برای ساخت وب سایت موبایلی از پایه (نه از روی یک وب سایت دیگه) هم میتونن بکار برن.

mobiSiteGalore

موبی سایت گلور ادعا میکنه از بین سازندگان وب موبایلی ساده ترینه و کاربرهاش به طور میانگین ظرف 54 دقیقه میتونن یه نسخه موبایلی کامل از وب سایتشون بسازند. یه نکته خوب دیگه ای که این سایت داره اینه که، اگه 4 سرویس بعدی رو هم مطالعه کنید متوجه میشید که خیلی از اونها فقط تمرکزشونو گذاشتند روی گوشی های هوشمند، اما موبی سایت گلور گوشی های قدیمی تری که هوشمند نیستند رو هم پشتیبانی میکنه. (از رایگان تا  حدودا 900 هزار تومن در سال)

mofuse

موفوس دو روش برای تبدیل سایت به موبایلی داره: یکی اینکه خودتون سایتو بسازید و یکی اینکه به اونها بسپرید تا براتون بسازن. برای اینکه خودتون سایتو بسازید باید از اپلیکیشن استفاده کنید که در اینصورت کنترل بیشتری روی فرایند طراحی و توسعه خواهید داشت. ماهانه باید مبلغی رو بابت استفاده از خدماتشون پرداخت کنید که این مبلغ بین 32 هزار تا 800 هزار تومن در ماه متغیره.

bMobilized

با بی موبایلایزد میتونید خیلی سریع سایتتونو به نسخه موبایلی تبدیل کنید. این وب سایت گزینه هایی رو پیش روتون قرار میده که میتونید با انتخاب هر کدوم، طراحی رو طبق سلیقه شخصی خودتون به سرعت انجام بدید و سایتتونو موبایلی کنید.
بی موبایلایزد ادعا میکنه از بیش از 13 هزار موبایل پشتیبانی میکنه که شامل همه برندهای معروف میشه. به علاوه هر چی تعداد وبسایتهایی که با استفاده از خدمات اونها میزبانی میکنید بیشتر باشه، تخفیف بیشتری میگیرید. بنابراین برای کسایی که چند تا سایت دارن و میخوان همه رو تبدیل کنند، بهترین انتخاب میتونه باشه. (حدودا 80 هزار تومن در ماه)

ConvertWebsite

اگه میخواهید از خدمات کانورت وب سایت استفاده کنید اول باید یه فایل PSD از سایتتون براشون بفرستید تا ببینن برای تبدیل سایت از نسخه کامپیوتری به موبایلی بهترین روش چیه. روش کارشون به این شکله که فایل PSD که بهشون دادید رو دستکاری میکنند تا برای موبایل مناسب بشه.
این سرویس، بر خلاف سرویسهای دیگه، برای تبدیل چند روزی زمان لازم داره. یه تبدیل معمولی 9 روز زمان میبره اما قابلیت سرعت بخشیدن به پروسه رو هم داره. هزینه هاش هم در مقایسه با سایر سرویس ها بالاتره، اما این رو هم در نظر بگیرید که کدها بصورت دستی و توسط متخصصین این صنعت براتون آماده میشن. (حدود 1 میلیون و 300 هزار تومن)

پی نوشت: این وب سایت در حال حاضر در دسترس نیست.

Mobify

اگه وب سایت فروشگاهی دارید، موبیفای رو انتخاب کنید. موبیفای امکان HTML5 رو در اختیار مشتریهاش قرار میده و تیم با تجربشون، سایت موبایلیتونو بر اساس نیازهای خاص خودتون طراحی میکنند. طراحی سایت فروشگاهی از پایه معمولا 3 هفته زمان میبره. میتونید از طریق صفحه Publisher  از خدمات سلف سرویسشون هم استفاده کنید. (هزینه سلف سرویس از رایگان تا 4 میلیون تومن)

onbile

اگه برای ساخت نسخه موبایلی سایتتون عجله دارید با آنبایل میتونید طی 3 مرحله ساده و ظرف 5 دقیقه به هدفتون برسید. آنبایل از گوشی های هوشمندی مثل آیفون، اندروید و بلک بری پشتیبانی میکنه. تنها نقطه ضعف این سایت قالبهای محدودشه، اما از حق نگذریم قالبهاش عالی هستند. (رایگان)

پی نوشت: این وب سایت از دسترس خارج شده.

Mobile App America

موبایل اپ امریکا وعده یه سئوی بهتر به مشتریهاش میده و میگه از این طریق میتونید از رقیبایی که سایتشون سازگار با موبایل نیست جلو بزنید. دستگاه های اندرویدی، آیفون، ویندوزفون، سیمبیان و بلک بری رو ساپورت میکنه. (رایگان)

MobStac

موب استک یک تجربه HTML5 و مختص آینده به وب سایت موبایلیتون میده. سفارشی سازیش ساده است و از تم ها و CMSهای مختلفی پشتیبانی میکنه.
از بین سایر سرویسها، موب استک یکی از معدود سایتهاییه که برنامه کسب درآمد ریشه ای برای سایتهای موبایلی داره. تنها ضعفش اینه که این سرویس در حال حاضر بتاست، اما میتونید عضو بشید تا بهتون اطلاع رسانی بشه. (رایگان تا ماهیانه 80 هزار تومن)

نتیجه

ببینید آیا واقعا به نسخه موبایلی برای سایتتون نیاز دارید یا نه. تبدیل سایت به موبایل هم فراز و فرودهای خودشو داره. مزیتش مسیریابی راحتتر، تجربه کاربری بهبود یافته و محتوای متمرکزه.
اما بدیش هم اینه که فضای محدودی برای تبلیغات بهتون ارائه میده. به علاوه اگه وب سایتتون گرافیک های سنگینی داره، همینها روی موبایل پیاده میشن و سرعت صفحات رو با مشکل مواجه میکنه. در این صورت شاید بهتر باشه سایت فعلیتونو بازسازی کنید یا کلا نسخه موبایلی سایت رو فراموش کنید. چون نسخه موبایلی باید به صورت مینیمال طراحی بشه.
با دقت به مزایا و معایب استفاده از این سرویس ها فکر کنید و تصمیمی بگیرید که به نفع خودتون و کاربرهاتون باشه. توجه داشته باشید که برای سازگار کردن سایت با موبایل روشهای دیگه ای هم وجود داره، مثل طراحی سایت اول موبایل و واکنشگرا یا طراحی اپلیکیشن های موبایلی برای سایت.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته