امروزه هوش مصنوعی در تمام زمینه ها ورود پیدا کرده است و افراد از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار ضروری برای انجام کارهای روزمره استفاده می کنند تا بهره وری آنها در طی روز افزایش پیدا کند. یکی از زمینه ها که هوش مصنوعی تا حدود زیادی موفق شده است، تولید محتوا است. تولید محتوا با موضوعات مختلف با هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است و تشخیص محتوای اصلی و تولید شده با هوش مصنوعی می تواند کار بسیار سختی باشد. اما در سال های اخیر ابزارهایی طراحی شده اند که می توانند محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را به خوبی تشخیص دهند. استفاده از این ابزارها به منزله تشخیص محتوای اصیل و باکیفیت است. در ادامه برخی از ابزارهای تشخیص محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد تا سایت خود را با محتوای اصل بهینه سازی کنید.
پروژههای طراحی وب میتوانند پیچیده باشند و به بسیاری از توسعهدهندگان، طراحان و سایر ذینفعان نیاز داشته باشند که در طول زمان وارد پروژه شوند. علاوه بر این، فناوریها و استانداردهای در حال تحول ممکن است نیاز به تغییرات متعددی در طول یک پروژه داشته باشند. حفظ ظاهر و احساس کلی وب سایت شما بدون توجه به این عوامل می تواند دشوار باشد. یکی از راههای سادهتر کردن این کار برای همه افراد درگیر، سرمایهگذاری در ایجاد یک راهنمای سبک طراحی سایت است. این به نوبه خود می تواند کارایی و بهره وری را افزایش دهد و در عین حال به عنوان منبعی برای حفظ ثبات برند عمل کند.
وردپرس شرایطی را فراهم کرده است که می توانید یک صفحه جدید را به روش های مختلف ایجاد کنید. استفاده از Block Editor و Divi دو روش مهم و کاربردی برای ایجاد صفحه جدید هستند. هر دو، ساخت صفحه جدید را از لحاظ بصری بسیار آسان تر از ویرایشگر کلاسیک کرده اند. یک روش ساده برای اضافه کردن صفحه جدید از طریق داشبورد وجود دارد، سپس می توانید ازBlock Editor برای تنظیم صفحه جدید استفاده و صفحه خود را با الگوهای از پیش ساخته ایجاد کنید. اما اگر نمی خواهید از ابتدا شروع به ساخت یک صفحه جدید کنید، باDivi می توانید برای ایجاد چندین صفحه و قالب وب سایت استفاده کنید. کمتر از ۲ دقیقه می توانید با استفاده از طرح بندی های از پیش ساختهDivi ، صفحات جدیدی را ایجاد کنید. بنابراین می توان گفت ایجاد یک صفحه جدید در وردپرس بسیار آسان است و تنها باید کمی دقت داشته باشید.
باید همه محتوای سایتتون بکر و اصیل باشه، خاص باشه و خوب نوشته شده باشه. گرفتن محتوا از سایتهای دیگه اول اینکه غیراخلاقیه و دوم اینکه به رتبه طبیعی سایتتون لطمه میزنه. همه صفحات درون سایتتون باید خاص و مرتبط به عنوان همون صفحه باشند. اگه روی همه صفحات سایتتون از یک محتوای تکراری استفاده کنید، سایتتون هیچ وقت امکان نداره بتونه روی هیچ موتور جستجویی رتبه اول گوگل شوید. گوگل برای ساخت محتوا روی سایت پیشنهاد میده محتوای مفیدی که به درد کاربرهاتون میخوره بنویسید.
اولین جایی که کاربران برای دریافت پاسخ سوالات، خرید کالا یا دریافت خدمات مراجعه می کنند، کجاست؟ آنها به گوگل می روند. در حال حاضر گوگل به عنوان یک مرجع کامل برای کاربرانی است که به دنبال اطلاعات هستند. زمانی که کاربر موضوعی را در گوگل جستجو می کند، با در نظر گرفتن برخی از فاکتورها سایت هایی در صفحه اول گوگل به نمایش در می آیند که با نیاز کاربر ارتباط بیشتری دارند. در رتبه های اول صفحه گوگل سایت هایی قرار می گیرند که بهترین اطلاعات را ارائه می دهند.
الگوریتم پنگوئن تو مارچ 2012 توسط گوگل به روزرسانی شد که روی خیلی از مراکز سئو تاثیر گذاشته. و باعث میشه سایتهای با کیفیت برن رتبه های بالاتر و سایتهای بد و آژانسهای بازاریابی جست و جو با وجود هکرها پایین و پایینتر! در چشم انداز همیشه در حال تحول بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، الگوریتم پنگوئن گوگل به عنوان یک تغییر محوری است که قوانین بازی را دوباره تعریف می کند. پنگوئن که با هدف اصلی جریمه کردن وبسایتهای درگیر در طرحهای پیوند دستکاری و پر کردن کلمات کلیدی راهاندازی شد، اساساً نحوه رویکرد مدیران وبسایتها و متخصصان سئو به استراتژیهای رتبهبندی وبسایت را تغییر داد.
بردکرامب به عنوان یک ویژگی ناوبری برای وب سایت ها شناخته می شود که می تواند بر تجربه کاربری و به طور کلی بر سئو سایت تاثیر مثبتی بگذارد. کاربران اغلب برای شناسایی ساختار کلی یک وب سایت تلاش زیادی می کنند، در حالی که بردکرامب می تواند این چالش را برای آنها به آسانی حل کند و به آنها اجازه دهد به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر در حرکت باشند. استفاده نکردن از بردکرامب برای وب سایت ها اشتباه بزرگی است و توصیه می شود به دلیل پیاده سازی آسان آن، وب سایت های مختلف برای بهبود بخشی سئو، این فرایند را انجام دهند.
گوگل ترندز (Google Trends ) یا گوگل ترند که در سال های 84 و 85 به بازار عرضه شد یکی از امکانات تحت وب شرکت گوگل هستش که میزان کاربرد کلمات و عبارات کلیدی رو در موتور جست و جوی گوگل نشون میده. یکی از قابلیت های گوگل ترندز اینه که به کاربران اجازه میده تا نتایج رو بر اساس یه موقعیت جغرافیایی یا یه زبان خاص فیلتر کنند. در حقیقت، ابزار گوگل ترندز میزان افزایش و کاهش تمایل جست و جو کنندگان به کلمات کلیدی جست و جو شده در گوگل رو نمایش میدن. قدیما گوگل یه ابزار به اسم گوگل این سایت داشت که برای تحقیق در کلمات کلیدی استفاده می شد ولی به مرور زمان با گوگل ترندز ادغام شد.
در میان طیف گسترده ای از تبلیغات که برای کسب و کارها در فضاهای مختلف انجام می شود، باید توجه کاربر را به گونه ای دیگر جلب کرد. طبق تحقیقاتی که انجام شده است یکی از راه های موثر برای جلب توجه کاربر، تبلیغات مبتنی بر مکان است. حضور قوی در نقشه های مسیریابی می تواند برای موفقیت هر کسب و کاری مهم به شمار بیاید. ثبت مکان بر روی نقشه می تواند یکی از موثرترین راه ها برای جذب کاربر بالقوه باشد. این موضوع نه تنها کمک می کند تا افراد به صورت فیزیکی محل کسب و کار شما را به راحتی پیدا کنند، بلکه اعتبار شما در فضای آنلاین نیز افزایش پیدا می کند. شما می توانید مکان کسب و کار خود را بر روی نقشه گوگل، نقشه اپل، پلتفرم اینستاگرام و یا حتی در نقشه اسنپ نیز ثبت کنید. از این طریق می توانید کسب و کار و برند خود را به طیف گسترده ای از کاربران معرفی کنید. در ادامه نحوه ثبت مکان کسب و کار در نقشه اپل و سایر نقشه ها را مرور خواهیم کرد.
امروزه بیشتر مردم با نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن همراه خود به دنبال محصولات، خدمات، افراد و مکان های مورد نظر خود هستند. بنابراین بیشتر زمان خود را در پلتفرم ها و یا سایت ها سپری می کنند. با این نتیجه گیری، می توان گفت تبلیغات اینترنتی برای هر کسب و کاری بسیار مهم به شمار می آید چرا که امکان پیگیری یک تبلیغ آنلاین بسیار بیشتر از تبلیغات آفلاین است. در حال حاضر تبلیغات اینترنتی برای هر کسب و کار آنلاینی به عنوان یک سنگ بنا به شمار می آید که فرصت های فراوانی را برای برندسازی فراهم کرده است. بسیاری از کسب و کارها می توانند از طریق روش های نوآورانه و موثر تبلیغات اینترنتی، به مخاطبان گسترده ای دسترسی پیدا کنند. اگر می خواهید در حوزه تبلیغات اینترنتی و برندینگ کسب و کار خود موفق شوید، یکی از مسیرها استخدام مدیر تبلیغات است تا صفر تا صد فرایند تبلیغات توسط یک فرد حرفه ای انجام شود.
هوش مصنوعی اینجاست که بماند و راه خود را در هر کاری که ما انجام می دهیم نفوذ می کند. بنابراین جای تعجب نیست که راه خود را به سمت بهینه سازی سایت و سئو موتورهای جستجو باز کند. هوش مصنوعی (AI) می تواند کارهای زیادی برای ما انجام دهد. میتواند حجم زیادی از دادهها را تجزیه و تحلیل کند و الگوریتم گوگل را بیابد که معمولاً انسانها نمیتوانستند. در این مقاله متوجه خواهیم شد که سئو با هوش مصنوعی برای سایت خوب است یا خیر.
وب سایت ها بعد از راه اندازی برای آنکه بتوانند دیده شوند باید بهینه سازی شوند. برای طراحی وب سایت هزینه های مختلفی باید پرداخت شود این هزینه اغلب زیاد می باشند اما اگر وب سایتی بازدید کننده نداشته باشد این مبالغ پرداختی به هدر خواهد رفت. گاهی مواقع ساده ترین وب سایت ها کاربران بیشتری از یک وب سایت حرفه ای دارند. موفقیت در کسب و کار های اینترنتی تا حدودی به طراحی حرفه ای وب سایت بستگی دارد. مهمترین نکته، مدیریت و افزایش بازدید کنندگان وب سایت می باشد.
اگر به تازگی سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خود را افتتاح کرده اید و می خواهید در مدت زمان کوتاهی کسب و کار خود را رونق ببخشید و به یک رشد قابل توجهی دست پیدا کنید، باید وارد حوزه تبلیغات شوید. با ایده های تبلیغاتی موفق می توانید برند خود را به دیگران معرفی و درآمد بیشتر کسب کنید. در حوزه تبلیغات اینترنتی، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی مسیر موفقیت شما هستند. اگر می خواهید تبلیغات خود را در این دو حوزه انجام دهید، ابتدا باید طراحی وب سایت را با رعایت سئو انجام دهید و پس از اینکه محتویات ارزشمندی در سایت منتشر کردید، اینک نوبت تبلیغ است. در خصوص رسانه های اجتماعی نیز همینطور، ابتدا باید در پلتفرم مورد نظر، صفحه ای را ایجاد و با انتشار محتوا، اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهید، سپس با تبلیغ می توانید فالوورهای بیشتری را برای صفحه خود جذب کنید.
شاید اسم پرتال به گوشتان خورده باشد و برای شما این سوال پیش آمده که تفاوت آن با وب سایت چیست. در این مقاله ابتدا سعی می کنم هر یک را توضیح داده و در انتها مقایسه ایی از آن ها داشته باشم. بنابراین، کمربند ایمنی خود را ببندید، همانطور که ما سفری را برای رفع ابهام از پورتال های وب آغاز می کنیم و کشف می کنیم که چگونه آنها می توانند تجربه آنلاین شما را متحول کنند.
اولین قدم برای حضور آنلاین شما در سایت، ایجاد دامنه است. دامنه کمک می کند تا کاربران در موتورهای جستجو از جمله گوگل بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. به طور کلی می توان گفت نام دامنه می تواند یک نام منحصر به فرد برای یک وب سایت باشد. آدرس یک خانه در شبکه جهانی است تا کاربران به طور مستقیم با سایت شما در ارتباط باشند. دامنه دنیای گسترده ای دارد و از بخش های مختلفی تشکیل شده است. به اندازه ای وجود دامنه اهمیت دارد که در بخش رنکینگ گوگل دامنه های محلی یا کشوری برای رتبه بندی در اولویت قرار می گیرند.
همانطور که هر متخصص بازاریابی دیجیتال از قبل می داند، حتی بهترین محصولات و خدمات در جهان خود را نمی فروشند. آنها برای یافتن دقیقاً توسط افرادی که به دنبال خرید آنها هستند به کمک نیاز دارند، و اینجاست که راه حل های آزمایش شده و واقعی مانند SEO و Google Ads وارد می شوند. اما تفاوت واقعی بین آنها چیست؟ آیا یکی بهتر از دیگری است یا یک کمپین بازاریابی دیجیتال خوب واقعاً باید هر دو را شامل شود؟ آیا گوگل ادرورد روی سئو تاثیری دارد؟
یونیت تستینگ باید به عنوان یکی از بخش های ضروری توسعه و طراحی وب سایت محسوب بشه. یونیت تستینگ داره روز به روز بیشتر در چشم انداز توسعه نرم افزارهای جدید – و به خصوص در محیط های سریع – بکار میره. یونیت تست یه عملکرد کوتاه برای تست کردن رفتار یونیت (واحد)های کوچیک کد محصولات که پذیرش یا عدم پذیرش نتایج رو تولید میکنند بکار میره. این تست یه ابزار قوی و البته از نظر ما ضروریه. یونیت تستینگ به توسعه دهنده ها کمک میکنه باگ ها رو پیدا کنند و به این ترتیب کیفیت کدها رو تضمین میکنه و خوبیش اینه که همه اینها رو در مرحله توسعه میتونه انجام بده. (البته حتما قبول دارید که گه مشکل قبل ااز اینکه کد به بخش تضمین کیفیت برسه پیدا و رفع بشه دیگه باگ محسوب نمیشه.)
اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بصری جذاب توانسته تا به امروز دنبال کنندگان بسیاری را با خود همراه کند. از طریق الگوریتم اینستا، کسب و کارها می توانند بیشتر دیده شوند و در مدت زمان کوتاهی فروش بالایی را تجربه کنند. اما برای برندسازی و دیده شدن در اینستاگرام تنها داشتن یک حساب کاربری و انتشار تصاویر و ویدیوها کافی نیست، تبلیغات نقش بسیار مهمی در دیده شدن کسب و کار شما دارد. شما می توانید برای تبلیغات در اینستاگرام از خدمات بهترین شرکت تبلیغاتی استفاده کنید. این شرکت ها با توجه به دانش روز و شناخت کامل این حوزه، می توانند بهترین مشاوره ها را به شما ارائه دهند. برای موفقیت بیشتر در حوزه کاری خود می توانید تبلیغات در اینستاگرام را با بهترین شرکت تبلیغاتی انجام دهید.
وقتی میخواهید یه وب سایت جدید بسازید باید چیزهای زیادی رو در نظر بگیرید. سایتتون باید انقدر جذابیت داشته باشه که مردم از دیدنش لذت ببرند و دوست داشته باشند وقتشونو اونجا صرف کنند. به علاوه باید همه اطلاعاتی که میخواهید خوانندگانتون بدونن رو توش بذارید و اونها رو به هدفی که بخاطرش به وب سایتتون اومدند برسونید. یکی از مهمترین کارهایی که موقع ساخت وب سایت باید انجام بدید تست کارایی سایته. کار با وب سایتها دیگه برای کاربرهای اینترنت خیلی راحت شده و به سرعت میتونن با سایت ارتباط برقرار کنند، بنابراین اگه سایتی کارایی لازم رو نداشته باشه و قابل استفاده نباشه، کاربر خیلی سریع متوجه میشه و سایت رو ترک میکنه.
واضحه که یه طراحی خوب باید در کنار متن عکس هم داشته باشه؛ هم برای حفظ کاربرها روی سایت و هم برای انتقال اطلاعات. اما فقط به شرطی عکس میتونه این اهداف رو برای سایت فراهم کنه که با دقت انتخاب شده باشه. با وجود عکسهای آماده زیادی که روی اینترنت به صورت رایگان و خریدنی وجود داره، شما به عنوان طراح سایت باید با دقت مزایا و معایب هر کدوم رو بررسی کنید و بهترین انتخاب رو انجام بدید. عکس ها می توانند باعث افزایش ترافیک سایت شوند. به این صورت که کاربران وقتی داخل سایت شما هستند با دیدن تصاویر مدت زمان بیشتری داخل سایت شما می مونند.