دلایل کاهش فروش فروشگاه اینترنتی

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
دلایل کاهش فروش فروشگاه اینترنتی

فروشگاه آنلاین شما تا زمانی که فروش خوبی دارد، همچون یک کشتی قوی رو به جلو است. شما به عنوان یک ناخدا از فروش بالای سایت خوشحال و رضایتمند هستید، اما زمانی که فروش سایت کاهش پیدا می‌ کند، شوکه خواهید شد. قطعاً دلیل یا دلایلی برای کاهش فروش وجود دارد. اگر می‌ خواهید کشتی شما غرق نشود، سوراخ ‌های آن را پیدا و آنها را ترمیم کنید.

کاهش ترافیک سایت

یک از دلایل کاهش فروش سایت می تواند کاهش ترافیک سایت باشد. اگر با گوگل آنالیتیکس آشنا هستید، باید بگوییم این ابزار فوق العاده عالی می تواند وب سایت شما را به خوبی آنالیز و تحلیل کند. با ارزیابی ترافیک وب سایت در هفته ‌ها و ماه‌ های گذشته، می توانید به روند کاهشی ترافیک سایت پی ببرید. اگر این مشکل تایید شد، اینک باید به دنبال راه حل افزایش ترافیک سایت خود باشید. کاهش ترافیک سایت می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که با بررسی هر یک از عوامل می توانید راهکاری برای برطرف کردن مشکل ارائه دهید.

عدم کار برپسند بودن سایت

بسیاری از کاربران زمانی که به وب سایت مراجعه می ‌کنند، اگر طراحی وب سایت جذاب، ساده و قابل درک نباشد بلافاصله سایت را ترک می ‌کنند. برای طراحی وب سایت باید از روش‌ های طراحی مناسب و قابل توجه استفاده کنید. اگر تحلیل کاهش فروش اینترنتی، کاربر پسند نبودن وب سایت باشد، چند راهکار ساده را می توانید اعمال کنید. عملکرد جستجو را در وب سایت برای کاربران آسان کنید، زمانی که کاربر به وب سایت مراجعه می ‌کند، می‌ خواهد در کمترین زمان ممکن به آنچه که نیاز دارد دسترسی پیدا کند. از طریق نوار جستجوی پیشرفته می توانید مسیر دسترسی کاربر به محصول را آسان و سریع کنید.

قدیمی بودن طراحی وب سایت

اگر سال ‌ها پیش طراحی وب سایت را انجام داده‌ اید و تا به امروز تغییراتی در طراحی آن ایجاد نکرده‌اید، ممکن است کاربران ارتباط خوبی با وب سایت برقرار نکنند. بهتر است المان ‌ها و طراحی‌ های جدید را در وب سایت استفاده کنید تا وب سایت قابل اعتماد باشد و انتظارات کاربران را برآورده کند، چرا که آنها به راحتی می توانند از وب سایت شما خارج و به وب سایت رقبای شما ورود پیدا کنند.

عدم وجود محتوای مشتری محور

گرچه هدف اصلی سایت‌ های فروشگاهی فروش محصول است، اما اگر محتوای موجود در وب سایت مناسب نباشد یا اصلاً وجود نداشته باشد، کاربر نمی تواند اطلاعات لازم را در خصوص محصول مورد نظر دریافت کند. تولید محتوا و انتشار آن به صورت های مختلف می تواند کاربر را آگاه کند، با نوشتن یک وبلاگ مزیت ‌ها و معایب محصول را توضیح دهید یا می توانید اطلاعاتی در خصوص نحوه استفاده، نحوه نگهداری و موارد دیگر را از طریق متن، تصویر یا ویدئو به اشتراک بگذارید. ویدیوهای آموزشی در خصوص محصولات، یک راه عالی برای جذب ترافیک است و این به معنای افزایش فروش خواهد بود.

برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، برای محتوای تصویری باید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید، تصاویری که به صورت حرفه ‌ای تهیه شده ‌اند به معنای این است که به کاربران خود اهمیت می ‌دهد. یکی از دلایلی که کاربران نسبت به بازدید محصولات و  و خرید واکنش نشان نمی‌ دهند، عدم وجود تصاویر جذاب است.

کلمه کلیدی نامناسب

کاربرانی که قصد خرید کالا یا محصول را از سایت فروشگاهی دارند به دو صورت عمل می کنند. اگر قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی خاص را داشته باشند، آدرس سایت فروشگاهی را به طور مستقیم در نوار جستجو درج می کنند. اما اگر انتخاب فروشگاه چندان مهم نباشد، از طریق وارد کردن چند کلمه کلیدی با لیستی از فروشگاه های اینترنتی روبه رو می شوند و خرید خود را از یکی از سایت ها انجام می دهند.

زمانی که کلمه کلیدی در موتورهای جستجو درج می شود، سایت‌ هایی که محصول مورد نظر را دارند در موتور جستجو به نمایش در می ‌آیند. یکی از دلایلی که می‌ تواند منجر به کاهش فروش اینترنتی شما شده باشد، عدم استفاده از کلمات کلیدی مناسب و بهینه سازی وب سایت است. با یک بررسی می‌ توان کلمات پرکاربرد که کاربران جستجو می ‌کنند را پیدا و برای محصولات خود در نظر بگیرید.

درج محتوای طولانی

درج محتوای طولانی

کاربرانی که برای خرید به یک وب سایت فروشگاهی مراجعه می کنند، به اطلاعات مختصر اما مفید نیاز دارند. اگر برای هر یک از محصولات متن‌ های بلندی را آماده کرده ‌اید، باید بگوییم کاربر قبل از اینکه متن به پایان برسد، آن را رها می ‌کند و بدون دریافت اطلاعات مفید سایت را ترک می ‌کند. توصیه می‌ شود اطلاعات مهم را به بخش های کوچکتر تبدیل کنید، تا کاربر بتواند در زمان کوتاه اطلاعات مفید را به دست آورد. در قسمت هدر می ‌توان با در نظر گرفتن  سلسله مراتب، کاربر را برای رسیدن به مطالب مفید هدایت کنید.

عدم به روزرسانی

به صورت دوره ‌ای وب سایت را مرور کرده و تغییرات مهم و لازم را در قسمت طراحی و یا محتوا پیاده کنید. به دلیل اینکه خرید اینترنتی معمولاً برای کاربر همراه با محدودیت است، چرا که نمی تواند نسبت به جزئیات محصول اطلاعات دقیقی داشته باشد، از این رو باید با به روز رسانی مداوم نکات مهم در خصوص محصول ارائه شده را عنوان کنید. به طور کلی باید تمام اهداف شما در وب سایت فروشگاهی جلب رضایت کاربران باشد.

تغییرات اشتباه در سایت

اگر به تازگی وب سایت خود را تغییر داده ‌اید و سایت خود را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده‌ اید، شاید مسیر را اشتباه رفته ‌اید. برخی از وب سایت‌ های فروشگاهی با این تصور که اگر عملکرد متفاوتی نسبت به سایر رقبا داشته باشند، متمایز می ‌شوند و کاربر استقبال می ‌کند، تغییرات زیادی را در وب سایت ایجاد می ‌کنند. اما باید بگوییم کاربران به شیوه‌ های قبلی که از وب سایت بازدید می ‌کردند، عادت کردند. آنها ترجیح می‌ دهند به سادگی وارد وب سایت شده و همچون گذشته فرایند خرید را انجام دهند. با یک جستجو در وب سایت ‌ها متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها از یک استراتژی ثابت برای جذب کاربر استفاده کردند.

وجود طراحی شلوغ

به هنگام طراحی وب سایت فروشگاهی باید فضای سفیدی را نیز در صفحات وبسایت در نظر بگیرید. با پر کردن صفحه با محتواهای مختلف یا تبلیغات، باعث سردرگمی کاربران می ‌شوید. بهتر است اطراف منوها، دکمه ‌ها و نکات مهمی که کاربر آنها را پیگیری می ‌کند، سفید باشد. فاصله گذاری بین محتواهای یک صفحه بسیار ارزشمند است و می‌ تواند مورد رضایت کاربر قرار بگیرد. با برجسته کردن برخی از عناصر مهم می ‌توانید ماندن کاربر در وب سایت را افزایش دهید.

عدم نظارت کافی در سایت

این تصور غلط است که با طراحی وب سایت دیگر باید آن را به حال خود رها کنید. اگر یک وب سایت فروشگاهی دارید برای افزایش فروش اینترنتی و بالا رفتن بازدیدها باید به طور مرتب وب سایت را مورد ارزیابی قرار دهید. موارد سئو را رعایت کنید و با به روز رسانی ‌های کوچک اما مداوم، موتورهای جستجو پی خواهند برد که وب سایت شما یک سایت فعال است، از این رو در رتبه‌بندی می ‌تواند موثر باشد.

نداشتن فعالیت منظم

نداشتن فعالیت منظم

شما باید کاربران وب سایت خود را با محتوای جدید درگیر و آنها را در سایت نگه دارید. اگر بین معرفی محصولات زمان زیادی گذشته است با کاهش ترافیک روبرو خواهید شد. شما باید به طور مرتب ایده ‌های جدیدی را برای کاربران در سایت قرار دهید، هرچه میزان فعالیت شما در وب سایت بالا باشد کاربران اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت.

عدم پرداخت آنلاین

اگر تا به اینجای کار، کاربران زیادی به وب سایت شما مراجعه می ‌کنند و جزو علاقمندان محصولات و کالاهای شما هستند، باید بگوییم که شما نیمی از راه را رفته‌ اید. اما در قسمت پرداخت، چالش‌ هایی وجود دارد. اگر پرداخت آنلاین در وب سایت وجود نداشته باشد، کاربر بلافاصله سایت را ترک خواهد کرد. بهتر است روند پرداخت مبلغ را در سایت خود اجرا کنید تا کاربران بتوانند به راحتی خرید خود را انجام دهند.

عدم شفافیت در پرداخت

در قسمت پرداخت اگر شفافیت وجود نداشته باشد، کاربر قطعاً برای خرید بعدی وب سایت شما را انتخاب نخواهد کرد. اگر علاوه بر هزینه‌ ای که برای فروش کالا در نظر گرفته اید، هزینه ‌هایی را نیز برای ارسال کالا و مالیات ارزش افزوده در نظر گرفته اید، باید بگوییم بسیاری از کاربران تمایل به پرداخت هزینه‌ های اضافه ندارند.

قیمت‌ های بالا

یکی از دلایل کاهش فروش سایت اینترنتی می تواند جذاب نبودن قیمت ‌ها باشد. با تجزیه و تحلیل سایت رقبا می توانید به محدوده قیمتی محصولات پی ببرید. اگر تفاوت قیمت ‌ها بسیار زیاد باشد، قطعاً کاربران سایت شما را ترک خواهند کرد. با شناسایی این مشکل، فرصت را غنیمت شمرده و در قیمت ‌های خود تجدید نظر کنید. قیمت یکی از فاکتورهای مهم برای کاربران جهت خرید اینترنتی است. اگر می ‌خواهید کاربر سبد خرید خود را رها نکند، با کمی کاهش قیمت می توانید کاربران را در سایت خود نگه دارید. البته نباید انتظار یک نتیجه فوری را داشته باشید.

عدم قیمت گذاری‌ شفاف

قیمت گذاری‌ شفاف به ماندن کاربر در وب سایت کمک بسیاری می کند. آنها می ‌دانند که آیا خرید از وب سایت شما برای آنها مقرون به صرفه است یا خیر. اگر قیمت گذاری شفاف نباشد برای دریافت قیمت باید مسیرهایی را طی کنند، اما آنها زمان خود را ذخیره و از سایت خارج می‌ شوند. آنها باید به دنبال راه ‌های ارتباطی با شما باشند، تا برای دریافت قیمت یک کالا کارشناس فروش اطلاعاتی را ارائه دهد. البته برخی از خدمات بستگی به نوع ارائه دارد که در این صورت باید برای قیمت ‌ها یک تعامل و توافق دو طرفه ایجاد شود.

 فرایند پیچیده خرید

فرایند خرید باید ساده و بدون هیچگونه پیچیدگی باشد. فرایند خرید را ساده در نظر بگیرید، با در نظر گرفتن یک منو و قرار دادن لیست محصولات و خدمات کاربر را به درستی هدایت می کنید. سعی کنید هرگونه فرایند پیچیده را در سایت حذف کنید، از جمله عضویت به صورت اجباری، وارد کردن برخی از اطلاعات، تکمیل فرم ‌های طولانی و موارد دیگر که باعث می ‌شوند کاربر زمان زیادی را برای مراحل خرید و ثبت سفارش خود صرف کند.

عدم بهینه سازی برای تلفن همراه

عدم بهینه سازی برای تلفن همراه

نکته قابل توجه دیگر این است که وب سایت باید با گوشی تلفن همراه سازگاری داشته باشد، چرا که بیشترین ورود کاربران به وب سایت ‌ها از طریق گوشی تلفن همراه است و اگر این بهینه‌سازی انجام نشده باشد، موجب عدم استقبال ورود کاربران به سایت می شود. در سال‌ های اخیر استفاده از تلفن همراه نسبت به استفاده از لپ‌تاپ ‌ها و رایانه ‌ها پیشی گرفته است. اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد کاربران را از دست خواهید داد. با طراحی یک وب سایت واکنش گرا در هر دستگاهی وب سایت شما به درستی به نمایش در خواهد آمد.

نداشتن نام تجاری مناسب

زمانی که طراحی سایت فروشگاهی را انجام می ‌دهید و می‌ خواهید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید. حتماً باید به یک نام تاثیرگذار فکر کنید. انتخاب یک نام مناسب با طراحی لوگوی جذاب می‌ تواند در جذب ترافیک وب سایت تاثیر بسیاری داشته باشد. سایت های فروشگاهی به دلیل نداشتن یک نام تجاری واضح نمی ‌توانند مورد استقبال کاربران قرار بگیرند. تلاش کنید نام وب سایت، طراحی وب سایت و محتوای موجود در وب سایت با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

وجود مشکلات فنی

در وب سایت فروشگاهی ممکن است صفحات وب سایت به خوبی نشان داده نشوند و این به معنای وجود یک نقص فنی در وب سایت است. اگر خطاهایی در وب سایت وجود دارد آنها را بررسی و برای برطرف کردن آنها زمان را از دست ندهید. برای مشکلات فنی در وب سایت می توانید به طراحان وب سایت مراجعه کنید تا هرگونه مشکل را به راحتی برطرف کنند.

سرعت بارگزاری کند

زمان، از جمله موارد مهم برای کاربران است. آنها می‌ خواهند در زمان کوتاهی یک وب سایت را جستجو، به آن ورود پیدا کرده و خرید خود را انجام دهند. یکی از موارد مهم برای جلب رضایت کاربر، سرعت سایت است. با یک مرور در وب سایت می توانید از زمان بارگذاری تصاویر و ویدیوها مطلع شوید، سرعت کند یک وب سایت نه تنها باعث می‌ شود کاربر وب سایت را ترک کند بلکه در قسمت سئو، رتبه ای که گوگل برای وب سایت شما در نظر می ‌گیرد رتبه ‌های بسیار پایین خواهد بود.

یکی از دلایلی که باعث می ‌شود سرعت سایت کاهش پیدا کند، فشرده نکردن تصاویر است که منجر به تجربه کاربری ضعیف و نرخ پرش بالا خواهد شد. الگوریتم گوگل برای رتبه‌بندی سایت، سرعت بارگذاری است. بنابراین برای وب سایت‌ هایی که سرعت بارگذاری در آنها بسیار آهسته است، موتور جستجو رتبه‌ های بسیار پایینی را در نظر می‌ گیرد. تنها با فشرده سازی تصاویر می ‌توان سرعت وب سایت را بهبود بخشیده و در رتبه ‌های بالاتر در موتورهای جستجو قرار بگیرید.

عدم شناخت نیاز کاربر

یکی از رمز و رازهای موفقیت و افزایش فروش شناخت کافی از نیازهای کاربران است. اگر بتوانید از طریق تعامل  بدانید که کاربران به چه طیفی از محصولات با چه ویژگی ‌هایی نیازمند هستند، می‌ توانید در فروش محصولات خود تجدید نظر کنید. با برخی از نظرسنجی ‌ها در وب سایت می ‌توانید تا حدودی به خواسته کاربران دست پیدا کنید. با انتخاب بهترین کالا برای فروش اینترنتی، یعنی شما به نظر کاربر اهمیت داده اید.

خطای ۴۰۴

وجود خطای ۴۰۴ به معنای این است که شما کاربران زیادی را از دست داده ‌اید. این خطا زمانی ظاهر می ‌شود که دیگر صفحه مورد نظر در دسترس نیست، زمانی که کاربر نمی ‌تواند به یک صفحه، فایل، تصویر و یا هر محتوای دیگری دسترسی داشته باشد. این خطا نمایش داده می شود. دلیل عدم دسترسی کاربر به این محتوا می ‌تواند درج اشتباه آدرس و انتقال محتوا به فضای دیگر باشد. بسیاری از کاربران با مشاهده این خطا سایت را به طور کامل ترک می ‌کنند. بنابراین در قسمت سئو سایت فروشگاهی اولین کار این است که بتوانید از نمایش خطای ۴۰۴ جلوگیری کنید. با تغییر مسیر رسیدن به محتوا سعی کنید مسیر درست را جایگزین کنید.

عدم توجه به رقبا

هرگز رقبا را دست کم نگیرید. آنها در تلاش هستند تا با در نظر گرفتن برخی از موارد و بهبود فرایندها کاربران بیشتری را به وب سایت خود دعوت کنند. می توانید به عنوان یک کاربر وارد وب سایت آنها شده، یک خرید را انجام دهید و از ابتدا تا انتهای مراحل خرید را پردازش کنید. با در نظر گرفتن همه جوانب می توانید به نقاط ضعف وب سایت خود پی ببرید.

رقبای جدید

یکی از دلایل کاهش فروش سایت ‌های اینترنتی، ظهور وب سایت‌ های جدید است. آنها از طریق بازاریابی و خدمات عالی به کاربران توانسته اند در مدت زمان کوتاهی سهم زیادی از کاربران را به سمت خود جذب کنند. ارائه تخفیف ‌های باورنکردنی و ارائه خدمات متنوع، از جمله مواردی هستند که رقبا برای جذب کاربر انجام می ‌دهند. آنها تا جایی پیش می ‌روند که شما مجبور خواهید بود یا قیمت ‌های خود را کاهش دهید، یا خدمات خود را بهبود ببخشید تا بتوانید کاربران بالقوه خود را همچنان در سایت نگه دارید.

فروش محصولات محدود

اگر امکان گسترش سبد فروش در فروشگاه اینترنتی شما وجود دارد، هرچه سریعتر کالاهای مرتبط را در وب سایت خود بارگذاری کنید. اگر وب سایت شما تنها برای چند کالا جهت فروش تمرکز داشته باشد، نباید خیلی انتظار رشد داشته باشید. با در نظر گرفتن محصولات مرتبط توانسته ‌اید رضایت مشتریان را جلب کنید.

ارائه خدمات ضعیف

اگر می‌ خواهید کاربران پس از خرید از فروشگاه اینترنتی شما مجدداً فروشگاه شما را برای خرید انتخاب کنند، باید خدمات قابل توجه و مناسبی را ارائه دهید. اگر خدمات ضعیف باشد کاربر سبد خود را رها و از وب سایت خارج می‌ شود. از جمله خدماتی که می توانید به مشتریان خود ارائه دهید درج راه ‌های ارتباطی است. با در نظر گرفتن شماره تلفن ‌های تماس، ایمیل یا سایر راه‌ های ارتباطی می توانید همیشه پاسخگوی کاربران باشید. اگر وب سایت شما گسترده است و برای مدیریت آن کارمندان بسیاری در تلاش هستند، باید یک تیم تخصصی را برای پاسخ به سوالات کاربران در نظر بگیرید.

قطع راه ‌های ارتباطی با کاربران

اگر کاربر هیچ راه ارتباطی با شما برقرار نکند، برای خرید اعتماد نخواهد کرد و سایت را ترک می ‌کند. بسیاری از کاربران در مورد محصول مورد نظر نیاز به اطلاعاتی دارند که معمولاً از طریق پرسش و پاسخ انجام می‌ شود. اگر شما هیچ راهی را برای ارسال کامنت در نظر نگیرید، اگر شماره ‌های تماس را در وب سایت درج نکنید، هیچ پل ارتباطی بین شما و کاربر وجود نخواهد داشت.

اگر می خواهید کاربران به سایت شما اعتماد داشته باشند، باید صفحه تماس با ما و درباره ما را در سایت قرار دهید. بسیاری از کاربران به دلیل عدم اطلاعات در خصوص شما و فعالیتی که انجام می ‌دهید، اعتماد کافی ندارند و سایت را بدون خرید ترک می ‌کنند.

جریمه ‌های موتورهای جستجو

یکی از دلایل کاهش ترافیک وب سایت می ‌تواند مجازات گوگل و جریمه‌ های آن باشد. کسانی که دستورالعمل ‌های موتور جستجو را رعایت نمی ‌کنند با نقض آنها، توسط موتورهای جستجو جریمه شده و نمی ‌توانند بازدید خوبی داشته باشند.

کاهش رتبه در موتورهای جستجو

عوامل زیادی باعث می ‌شوند تا رتبه وب سایت در موتورهای جستجو کاهش پیدا کند. باید با بررسی علت‌ ها راه حل‌ هایی را برای برطرف کردن مشکلات در نظر بگیرید. بازاریابی محتوا می تواند تا حدود زیادی منجر به افزایش رتبه سایت شود.

تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو

موتورهای جستجو از جمله گوگل همواره در تلاش است با برخی از استراتژی‌ ها و تغییرات در الگوریتم  مسیر پیمایش کاربر را آسان‌تر کند، اما برخی از وب سایت‌ ها نسبت به این تغییرات آسیب دیده و رتبه آنها کاهش پیدا می ‌کند. در نتیجه ترافیک سایت افت پیدا کرده و فروش کاهش پیدا می کند.

عدم فعالیت در سایر فضاها

اگر فروش محصولات شما تنها در وب سایت ‌ها انجام می ‌شود و در حوزه‌ های دیگر فعالیت ندارید، رشد وب سایت شما بسیار کند خواهد بود. امروزه با توجه به علاقمندی کاربران به شبکه‌ های اجتماعی از جمله اینستاگرام، می توانید لینک وب سایت را در صفحه خود درج کرده تا از این طریق بتوانید ترافیک وب سایت را افزایش دهید. بازاریابی شبکه های اجتماعی در روند افزایش فروش بسیار تاثیرگذار هستند.

بازاریابی و تبلیغات ناکافی

از جمله مراحل مهم برای داشتن یک وب سایت پربازدید بازاریابی و تبلیغات است. اگر بتوانید در زمینه‌ های مختلف تبلیغات اینترنتی و بازاریابی را انجام دهید، بیشتر دیده می ‌شوید. امروزه بازاریابی ‌ها و تبلیغات در انواع مختلف و در بسترهای متفاوت از جمله شبکه ‌های اجتماعی انجام می ‌شود. از طریق بازاریابی و تبلیغات می ‌توانید به سرنخ ‌های جدید دست پیدا کنید، با توجه به اینکه امروزه بیشتر افراد در شبکه ‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام فعالیت دارند، اینستاگرام مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین بهتر است بازاریابی و تبلیغات را در این حوزه انجام دهید.

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که دنیا همیشه در حال تغییر است و عادات مردم برای خرید ممکن است تغییر کند.  امروزه گزینه‌ های زیادی برای انتخاب سایت فروشگاهی برای خرید وجود دارد. اگر کسب و کار و سایت فروشگاهی خود را به روز نگه ندارید، به موفقیت زیادی دست پیدا نخواهید کرد. از خدمات مهم دارکوب می ‌توان به طراحی وب سایت فروشگاهی با تضمین فروش اشاره کرد. تمام آنچه که برای فروش بیشتر در یک فروشگاه اینترنتی نیاز است، در یک وب سایت فروشگاهی پیاده سازی می ‌شود. با طراحی یک سایت فروشگاهی حرفه ‌ای می ‌توانید در مدت زمان کوتاهی کاربران بسیاری را جذب و جزو برندهای معتبر شناخته شوید. در بخش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین نیز پیشنهادات ویژه‌ ای برای فروش بیشتر محصولات شما داریم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته