بهینه سازی وب سایت وردپرسی

نوشته شده توسط دارکوب

بهبود سئوی وردپرس برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. اگر در مورد افزایش ترافیک وب سایت خود نگران هستید و می خواهید آن را بهبود دهید، باید از بهترین روش های سئو وردپرس استفاده کنید.

شاید شنیده باشید که کارشناسان می گویند وردپرس سئو پسند (SEO Friendly) است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم وردپرس را برای طراحی وب سایت انتخاب می کنند.

 

در حالی که وردپرس اطمینان می دهد که کدی که تولید می کند از بهترین شیوه های SEO پیروی می کند، اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید، باید تلاش های سئوی خود را به حداکثر برسانید و موارد بیشتری را باید در نظر بگیرید.

بهینه سازی وب سایت وردپرس شامل مراحل، روش ها و ابزارهای متعددی است. این استراتژی های بهینه سازی شامل طراحی سایت سازگار با سئو با وردپرس، بهینه سازی محتوای آن و انجام اقداماتی خارج از وب سایت برای به دست آوردن نتایج مثبت بیشتر است.

سئو چیست؟

SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است. سئو یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی است که توسط صاحبان وب سایت برای به دست آوردن ترافیک بیشتر با رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو استفاده می شود.

بهینه سازی موتور جستجو به معنای فریب دادن گوگل یا دور زدن قوانین نیست. سئو در ساده ترین حالت شامل طراحی سایتی است که کد و قالب بندی بهینه سازی شده ای دارد که جستجوی وب سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند.

هنگامی که افراد در وب برای موضوعاتی که در مورد آنها است جستجو می کنند، محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجوگر در نتایج جستجو در لینک های بالاتر ظاهر می شود و افراد بیشتری به وب سایت شما مراجعه می کنند.

چرا سئو مهم است؟

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع ترافیک برای اکثر وب سایت ها هستند. گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های پیشرفته ای برای درک و رتبه بندی مناسب صفحات در نتایج جستجو استفاده می کنند. با این حال، این الگوریتم ها بی نقص نیستند، آن ها همچنان به کمک شما برای درک محتوای سایت شما نیاز دارند.

اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، موتورهای جستجو نمی دانند چگونه آن را رتبه بندی کنند. هنگامی که مردم موضوعاتی را که درباره آنها می نویسید جستجو می کنند، وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو ظاهر نمی شود و تمام آن ترافیک را از دست خواهید داد.

برای همه صاحبان کسب و کار بسیار مهم است که وب سایت خود را برای موتور جستجوی بهینه کنند تا بتوانند ترافیک جستجوی خود را به حداکثر برسانند.

بهترین روش های سئو وردپرس

یادگیری چند نکته اساسی سئو برای بهینه سازی سایت می تواند به شما در افزایش قابل توجهی از ترافیک وب سایت کمک کند. برای استفاده از این تکنیک لازم نیست دانش فنی و کدنویسی سایت را بلد باشید. اگر در حال حاضر از سایت وردپرس استفاده می کنید، تقریبا نیمی از راه را طی کرده اید.

  • تنظیمات نمایش سایت خود را بررسی کنید

وردپرس دارای یک گزینه داخلی برای عدم نمایش سایت شما برای موتورهای جستجو است. هدف از این گزینه این است که به شما زمان بدهد تا قبل از اینکه وب سایت شما آماده نمایش عمومی شود، روی آن کار کنید.

با این حال، گاهی اوقات این گزینه ممکن است به طور تصادفی فعال شود و یا فراموش کنید که آن را پس از اتمام کار و آپلود سایت، غیرفعال کنید. در نتیجه وب سایت شما را در دسترس موتورهای جستجو قرار نمی گیرد.

اگر وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تیک این گزینه را برداشته اید. به سادگی وارد قسمت مدیریت سایت وردپرس خود شوید و به صفحه تنظیمات (Settings ) بخش خواندن (Reading page) مراجعه کنید. شما باید به قسمت Search Engine Visibility بروید و مطمئن شوید که گزینه Descourage search engines from indexing this site علامت نخورده باشد. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود روی دکمه ذخیره تغییرات (Save Changes) کلیک کنید.

  • استفاده از ساختارهای URL دوستدار سئو در وردپرس

URL های سازگار با سئو حاوی کلماتی هستند که به وضوح محتوای صفحه را توضیح می دهند و خواندن آنها برای انسان ها و موتورهای جستجو آسان است. همانند این لینک:

https://www.darkoob.co.ir/how-to-install-wordpress/

توجه داشته باشید که این URL ها قابل خواندن هستند و کاربر می تواند تنها با مشاهده متن لینک حدس بزند که چه چیزی را در صفحه می بیند. اما لینکی مانند :

https://www.darkoob.co.ir/?p=10467

می تواند بسیار ناخوانا باشد. توجه داشته باشید که این URL ها از اعداد غیرمرتبط با محتوا استفاده می کنند و کاربر نمی تواند با نگاه کردن به URL حدس بزند که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد. استفاده از ساختار پیوند ثابت سئو پسند شانس شما را برای به دست آوردن موقعیت های بهتر در نتایج جستجو افزایش می دهد.

می توانید در وردپرس نحوه بررسی و به روز رسانی ساختار پیوند دائمی سایت را مشخص کنید.

باید به صفحه تنظیمات (Settings ) و بخش پیوندهای ثابت (Permalinks page) مراجعه کنید. گزینه نام پست را انتخاب کنید و سپس روی دکمه ذخیره تغییرات (Save Changes) کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

با تغییر ساختار پیوند ثابت خود در سایتی از آپلود شدن آن مدتی می گذرد، تمام اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی از بین رفته و خطر از دست دادن رتبه سئوی حال حاضر خود را خواهید داشت. اگر باید ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید، یک متخصص سئو را استخدام کنید تا بتواند تغییر مسیرهای مناسبی را تنظیم کند. با ابن حال تعدادی از اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی خود را از دست خواهید داد.

  • استفاده از WWW یا بدون آن

اگر به تازگی وب سایت خود را طراحی کرده اید، باید انتخاب کنید که آیا می خواهید از www (http://www.example.com) یا بدون آن (http://example.com) در URL سایت خود استفاده کنید. موتورهای جستجو اینها را دو وب سایت متفاوت می دانند، بنابراین این بدان معناست که باید یکی را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

با مراجعه به صفحه تنظیمات، بخش عمومی (General page) می توانید اولویت خود را تنظیم کنید. URL دلخواه خود را در هر دو قسمت آدرس وردپرس (WordPress Address) و آدرس سایت _ Site Address) اضافه کنید.

  • بهترین افزونه سئو وردپرس

یکی از بهترین بخش های وردپرس این است که یک افزونه برای هر چیز وجود دارد و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزاران افزونه سئو وردپرس وجود دارد که انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس را برای مبتدیان دشوارتر می کند.

به جای نصب افزونه های مختلف برای سئو، توصیه می کنیم پیشرفته ترین افزونه های سئو وردپرس را انتخاب کنید که همه کارها را انجام می دهد و 100% رایگان است.

وقتی نوبت به انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس می رسد، گزینه های زیادی در پیش رو دارید: : All in One SEO (AIOSEO) ، Yoast SEO، Rank Math و… .

AIOSEO یک از پرکاربردترین پلاگین های سئو وردپرس است که در بیش از 3 میلیون وب سایت استفاده می شود.

این افزونه سئو دارای ویژگی های قدرتمندی مانند تجزیه و تحلیل روی محتوای سایت، ادغام رسانه های اجتماعی، ناوبری، پشتیبانی پیشرفته و سئو برای WooCommerce، SEO محلی، ایجاد پیوند داخلی و موارد دیگر است. به عبارت ساده، AIOSEO تقریبا بهینه سازی فنی سئو سایت وردپرس شما را انجام می دهد.

  • اضافه کردن نقشه سایت XML در وردپرس

نقشه سایت XML یک فایل با فرمت خاص است که تمام صفحات وب سایت شما را فهرست می کند. این امر باعث می شود موتورهای جستجو به راحتی تمام محتوای شما را پیدا کنند.

اضافه کردن نقشه سایت XML به تنهایی رتبه جستجوی سایت شما را افزایش نمی دهد، اما به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را به سرعت پیدا کرده و شروع به رتبه بندی آنها کنند.

اگر از افزونه AIOSEO استفاده می کنید، به طور خودکار نقشه سایت XML را برای شما ایجاد می کند.

  • سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید

کنسول جستجوی گوگل که با نام Webmaster Tools نیز شناخته می شود، مجموعه ای از ابزارهای پیشرفته سئو است که توسط گوگل ارائه می شود تا صاحبان وب سایت ها نگاهی به نحوه مشاهده محتوایشان توسط موتور جستجو داشته باشند.

گزارش ها و داده هایی را ارائه می کند تا به شما در درک نحوه نمایش صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند. همچنین می توانید عبارات جستجوی واقعی را که افراد برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند، نحوه نمایش هر صفحه در نتایج جستجو و تعداد دفعات کلیک روی صفحات شما را مشاهده کنید.

همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا بفهمید چه مواردی در سایت شما نتیجه داده اند و چه مواردی نیاز به تغییر دارند. سپس می توانید استراتژی محتوای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

کنسول جستجوی گوگل همچنین زمانی که مشکلی در وب سایت شما وجود دارد، مانند زمانی که کاووشگر های جستجو قادر به دسترسی به آن، یافتن محتوای تکراری یا منابع محدود نیستند، به شما هشدار می دهد.

هنگامی که وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کردید، از منوی سمت چپ بر روی نقشه سایت کلیک کنید و سپس آخرین قسمت URL نقشه سایت را قرار دهید. برای ذخیره تغییرات روی دکمه ارسال کلیک کنید.

Google Search Console اکنون نقشه سایت شما را بررسی می کند و از آن برای بهبود کاووش وب سایت شما استفاده می کند.

هنگامی که نقشه سایت خود را با موفقیت اضافه کردید، به صورت در انتظار ظاهر می شود. کاووش وب سایت شما توسط گوگل زمان می برد. پس از چند ساعت، می توانید برخی از آمارها را در مورد نقشه سایت خود مشاهده کنید. تعداد لینک هایی را که در نقشه سایت شما پیدا کرده، تعداد لینک هایی که ایندکس شده اند، نسبت تصاویر و صفحات وب و غیره را به شما نشان می دهد.

توصیه می کنیم برای جمع آوری اطلاعات و مشاهده پیشرفت سئوی وب سایت خود حداقل به صورت ماهانه کنسول جستجوی خود را بررسی کنید.

  • بهینه سازی پست های سایت برای سئو

اغلب افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند نصب افزونه سئو وردپرس تمام چیزی است که لازم دارند. سئو یک فرآیند مداوم و زمانبر است که اگر می خواهید حداکثر نتیجه را ببینید باید به استفاده از آن ادامه دهید.

همه افزونه های برتر SEO به شما امکان می دهند عنوان سئو، توضیحات متا و کلید واژه اصلی را به هر پست و صفحه وبلاگ اضافه کنید. همچنین پیش نمایشی از آنچه کاربران هنگام گوگل در وب سایت شما خواهند دید را به شما نشان می دهد.

توصیه می کنیم عنوان و توضیحات خود را بهینه سازی کنید تا بیشترین کلیک را در نتایج موتورهای جستجو داشته باشید. هنگام نوشتن پست وبلاگ خود، به سادگی به بخش سئو بروید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

  • انجام تحقیقات درباره کلمات کلیدی

کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که مشخص می کنند محتوای شما در مورد چیست. از نظر سئو، آنها کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران برای پیدا کردن محتوا وارد موتورهای جستجو می کنند که به آنها پرس و جوهای جستجو (search queries ) نیز گفته می شود. اگر همه چیز را در محتوای خود از جمله همه تصاویر، ویدئوها، متن و غیره را با کلمات و عباراتی توصیف کنید، اینها کلمات کلیدی اصلی شما هستند.

به عنوان صاحب وب سایت و تولید کننده محتوا، شما می خواهید کلمات کلیدی در صفحه شما با آنچه مردم جستجو می کنند مرتبط باشد تا شانس بیشتری برای یافتن محتوای شما در بین نتایج صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) داشته باشند.

بسیاری از افراد از بهترین حدس های خود استفاده می کنند تا بفهمند مردم به دنبال چه موضوعاتی هستند و چه چیزی را باید به محتوا و وب سایت خود اضافه کنند.

تحقیق درباره کلمات کلیدی یک تکنیک است که توسط تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این روند به شما کمک می کند کلماتی را که کاربران برای یافتن محتوا، محصولات و خدمات در کسب و کار شما وارد موتورهای جستجو می کنند، پیدا کنید.

سپس می توانید از آن کلمات و عبارات در وب سایت خود برای دریافت ترافیک جستجوی بیشتر استفاده کنید.

تعداد زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی (رایگان و پولی) وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند کلمات کلیدی را کشف کنید و حتی کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما در آن رتبه بندی می شوند.

اگر اصول اولیه سئو وردپرس را رعایت کنید و از بهترین افزونه سئو وردپرس استفاده کنید، در حال حاضر از اکثر وب سایت ها جلوتر خواهید بود. با این حال، اگر می خواهید نتایج بهتری داشته باشید، باید بهترین شیوه های سئو وردپرس را نیز دنبال کنید. اکثر آنها جنبه فنی زیادی نداشته و نیاز به دانش کدنویسی هم ندارند، اما اگر آنها را استفاده کنید تفاوت بزرگی ایجاد خواهند کرد.

  • استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها در وردپرس

وردپرس به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را با دسته ها (Categories) و برچسب ها (Tags) مرتب کنید. این امر مدیریت محتوای خود را بر اساس موضوعات را آسان می کند و کاربران شما می توانند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسته ها و برچسب ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند ساختار و محتوای وب سایت شما را بهتر درک کنند. اغلب افراد در مورد نحوه استفاده بهینه از دسته ها و برچسب ها دانش کافی ندارند.

در کل دسته بندی ها برای گروه بندی گسترده محتوای شما در نظر گرفته شده اند. اگر سایت شما یک کتاب بود، دسته بندی ها فهرست مطالب خواهند بود.

با استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها، مرور وب سایت خود را برای کاربران خود آسان می کنید. از آنجایی که برای کاربران آسان است، مرور وب سایت شما را نیز برای موتورهای جستجو آسان تر می کند.

موتورهای جستجو به هر صفحه در وب سایت شما یک امتیاز اختصاص می دهند. الگوریتم این امتیازدهی فاش نشده است تا مردم نتوانند نتایج را به روش های غیرمعمول تغییر دهند. با این حال، مهمترین عامل آن، لینک ها هستند.

به همین دلیل مهم است که از سایر پست ها و صفحات وبلاگ خود به محتوای خود پیوند یا لینک دهید. باید عادت کنید که در صورت امکان، پست های خود را به هم پیوند دهید. اگر چندین نویسنده دارید، یک چک لیست پیش از انتشار پست وبلاگ ایجاد کنید که از آنها می خواهد حداقل 3 پست وبلاگ دیگر را به هم مرتبط کنند.

این روند به شما کمک می کند تا بازدید از صفحه خود را افزایش دهید، مدت زمانی که کاربران در سایت وقت می گذرانند افزایش دهید و در نهایت امتیاز سئو پست ها و صفحات را بهبود بخشید.

  • تصاویر خود را بهینه کنید

شما می توانید تقریباً همه چیز را در وب سایت وردپرس خود، از جمله تصاویر خود، بهینه کنید. برای بهینه سازی تصاویر، از Image-Alt-Text استفاده کنید.

به این توضیحات برچسب های alt و توضیحات alt نیز گفته می شود. این متن، نوشته ای است که در صورتی که تصویر در صفحه کاربر بارگذاری نشود، به جای یک تصویر در صفحه وب ظاهر می شود. این متن به ابزارهای موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر کاووش کرده و رتبه بندی کنند.

موتورهای جستجو Image-Alt-Text را می خوانند، که توصیفی از تصاویر شما است، تا سایت شما را رتبه بندی کند و مشخص کند که آیا تصاویر شما اطلاعات مورد جستجو توسط کاربران را دارند یا خیر.

 

هر کسی می تواند سئو سایت وردپرس خود را بهبود بخشد. با اجرای برخی یا همه نکات گفته شده، اعتبار و رتبه وب سایت خود را در تمام موتورهای جستجو افزایش می دهید و هنگامی که به این امر دست یابید، افزایش بازدیدکنندگان وب سایت، سرنخ ها و تبدیل ها را تجربه خواهید کرد. چنانچه در این راه نیازمند مشاوره های تخصصی هستید می توانید از متخصصی شرکت دارکوب در زمینه سئو راهنمایی بخواهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته