تحویل محتوا به بهترین نحو به نیاز های کاربران پاسخ می دهد و از زمانی که الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل متولد شده است، این استراتژی در ذهن بسیاری از سئو کاران جای ویژه ای باز کرده است.خب تولید محتوا در تئوری آسان است، اما واقعا در عمل هم به همین راحتی است؟بسیاری از سئو کاران معتقدند که با تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استفاده به تنهایی از آن می توانند استراتژی تولید محتوا را به انجام برسانند.
مشکل استفاده محض و تنهایی از کلمات کلیدی این است که این استراتژی نمی تواند تمامی مخاطبانی که شما را جستجو می کنند در بر بگیرد.می توانید از سرویس دهنده و پشتیبان وب سایت خود درخواست کنید تا کلمات کلیدی که کاربران بیشتر از آنها را جستجو می کنند در اختیارتان قرار دهند؛ شرکت دارکوب این اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.ابزاری هم برای فهمیدن این کلمات کلیدی وجود دارد اما بسیاری از آنها بسیاری از کلمات کلیدی مهم در اختیار شما قرار نمی دهند.
تحقیقات در مورد کلمات کلیدی ممکن است شما را تحریک کند تا محتواهایی را تولید کنید که هیچ ارتباطی به کسب و کار شما ندارد و شما آن محصولات یا خدمات را ارائه نمی دهید و از طرفی هم چون اطلاعاتی از انها ندارید نمی توانید مطلب منحصر به فردی از آن تولید کنید.مطمئنا شما به این وسیله می توانید ترافیک ورودی و ارگانیک سایت را افزایش دهید اما آیا آنها به مشتری و یا کاربران ثابت تبدیل می شوند؟
پایین آوردن اولویت در مورد اینکه اولویت اول و هدف استراتژی تولید محتوا فقط براساس کلمات کلیدی باشد و اینکه محتوا را مخاطب محور تهیه کنیم ما را در موقعیت بهتری در مورد سئو قرار خواهد داد.اشتباه نگیرید، کلمات کلیدی در سئو هنوز هم بسیار مهم است اما در مراحل بعد این فرآیند باید وارد شود، پس از اینکه شما توانستید محتواهایی تولید کنید که عمیقا مخاطبان را جذب کند و نام برند شما در حوزه خودتان به عنوان یکی از متخصصان مطرح شود.
این یک رویکرد است که بهترین بازاریابان محتوا در آن برتری پیدا می کنند.چیز مهمی که سئوکاران می توانند از آن استفاده کنند، محتوایی است که با جستجوی کاربران بیشترین ارتباط را دارد و مورد بعدی محتوای با کیفیت و مفید برای ارائه به کاربران می باشد.
لیست مطالب
استراتژی بازاریابی محتوا با مخاطب هدف شروع می شود و به پشتوانه آن برند شما هم ارزشمند شده و به عنوان یک نام تخصصی در آن حوزه مطرح می شود.از طرفی تحقیقات در مورد کلمات کلیدی در پرده برداری موضوعات مرتبطی که مردم به دنبال آن هستند فوق العاده است، اما در مورد درک مخاطبین هدف محدود است.
پس ترکیبی از این دو استراتژی بهترین اتفاق ممکن را رقم خواهد زد و می توان از مزایای هر دو روش بهره برد؛ هم برای مخاطبین هدف تولید محتوای ارزشمند کنید و هم با تحقیقات در مورد کلمات کلیدی، کاربران بیشتری را به سمت سایت هدایت کنید.
یک استراتژی محتوا سوالات جامعی از قبیل:
کلید اصلی ارتباط شما با کاربران این است که زوایای محتوای منحصر به فرد را با توجه به تخصصتان گسترش دهید و نقاط ضعف و نیاز ها آنها را پیدا کنید و آنها را پوشش دهید.دقیقا کاری که شرکت طراحی سایت دارکوب انجام می دهد.سوالات و مسائل روز و مهم کاربران را از دل خود آنها دریافت می کند و در قالب یک مقاله جامع به آنها پاسخ می دهد.
خیلی رایج نیست که برندها اعلام کنند محصولاتشان چیزی است که آنها را از سایر متمایز می کند، چون ممکن است یک رقیب دیگر هم با همان محصول مشابه وجود داشت باشد و یا حتی محصولی یا خدمتی که ارائه می دهید کاملا عمومی باشد که در این صورت شما از دیگران ممتاز نخواهید بود؛ پس چه چیزی شما را از شرکت های دیگر متمایز می کند؟
در حالی که بسیاری از افراد می گویند که شما برای ایجاد محتوا باید یک جا نشسته و به چیزی که می خواهید تولید کنید فکر کنید تا ایده های بیشتری به ذهنتان بیاید.با اینکار به جای اینکه تصادفی و ناگهانی و شلخته بنویسید، سازماندهی شده و دسته بندی شده خواهید نوشت.به همین دلیل طوفان ذهنی محتوا، یک راه قدرتمند برای حصول اطمینان از این است که تمامی نکات اصلی و مطالب در بر گرفته می شود، ضمن اینکه می توانید از محتوای خوب برای قرار دادن پیوندها، کلمات کلیدی و سایر المان های مهم سئو در آن استفاده کنید.
برای این منظور، قبل از اینکه مطلبی را بنویسید، با این سوالات در مورد کل محتوای خود فکر کنید:
پست وبلاگ خوب به یک ساختار فوق العاده و همچنین سئو مناسب وابسته است.با در نظر داشتن این موضوع، قبل از اینکه آنها را بنویسید، نقشه های نوشته های وبلاگ خود را مشخص کنید.این کار باعث می شود تا شما به سادگی مقدمه، بدنه (متن اصلی) و نتیجه گیری را به راحتی در سایت تعبیه کنید و در ادامه کاربران هم با سهولت می توانند متن را بخوانند و در سوی دیگر هم این سبک از متون هم با موتورهای جستجو سازگارتر می باشند.کلمات کلیدی بلند (Long Tail ) بهترین عناصر برای بهینه سازی متون می باشند، چرا که جستجوهای خاص تری را در نظر می گیرد و کاربرانی را که دقیقا دنبال آن موضوع هستند را به محتوا متصل می کنند.
بلوک های بزرگ و طولانی متون، خطر از دست رفتن کاربران و خستگی زودرس آنها سایت را تهدید می کند.با در نظر داشتن این موضوع، مطمئن شوید که کل محتوا را به قسمتهای قابل خواندن به همراه مقدمه، متن اصلی و پایان تقسیم بندی کنید.
به عنوان یک قاعده کلی، هر پاراگراف باید 3 تا 4 جمله و حداکثر 5 جمله را شامل شود و باید سعی کنید در فواصل هر 300 کلمه و یا بیشتر، حداقل یک زیر عنوان مانند همین “تمام مطالب خود را به شکلهای کوتاه قالب بندی کنید” قرار دهید.این امر باعث می شود تا خواندن محتوا برای خوانندگان راحت تر شود و از یکنواختی متن برای خواننده جلوگیری می کند.همچنین این کار پتانسیل نرخ کلیک روی مقالات را بالا برده و منجر به افزایش کلی امتیاز سئو وب سایت ما می شود.
فراتر از استفاده از عنوان ها، شما باید بدانید که چگونه آنها را توصیفی و مفید نگارش کنید.سرفصل ها می توانند خوانندگان شما را در طول خواندن وبلاگ و مقالات هدایت کنند، و سرفصل و زیر عناوینی که توصیفی هستند و شامل کلمات کلیدی هدف می باشند، بهترین نوع این زیر عناوین هستند که باید تا حد ممکن از آنها استفاده کرد.همچنین این نوع سرفصل ها اگر به اندازه کافی حرفه ای و خوب باشد می تواند همانند یک تبلیغ در نتایج گوگل باشد چرا که چشم کاربران را بیشتر به خود جذب می کند و آنها بیشتر جذب محتوا خواهند شد.
بله کلمات ربطی (انتقالی) هم در نوشته و محتوای متنی شما اهمیت دارد و این کلمات، جمله را برای خوانندگان لطیف تر و راحت تر می کنند، به خصوص اگر جمله بلند باشد.در حالی که به نظر می رسد که این نکته ها ساده و شاید پیش پا افتاده باشد اما به یاد داشته باشید که پایه و اساس یک سئو خوب، محتوای خوب می باشد.
با در نظر داشتن نکات بالا، در استفاده از کلماتی چون “با این حال”،”اول، دوم و…”، “اگر چه” و… دریغ نکنید.این کلمات آهنگ حرکتی خوانندگان را حفظ می کند و حتی خواص شگفت انگیزی برای خط نوشتاری شما خواهد داشت.
در حالی که ممکن است شما یک نویسنده یا ویرایشگر تاثیرگذار باشید افرادی که پستهایتان را می خوانند، امکان دارد که در آن اشتباهات املایی و دستوری پیدا کنند که این اتفاق به طور کلی نه فقط به آن محتوا، بلکه به کل سایت آسیب خواهد زد.با در نظر داشتن این موضوع، یک ویرایشگر یا نویسنده دیگر را استخدام کنید تا قبل از انتشار آن به پست شما نگاه کند و هرگز عادت نکنید که چیزی را بدون اصلاح و وارسی منتشر کنید، زیرا این اتفاق به اعتبار وب سایت ضربه خواهد زد و می تواند به شدت به رتبه بندی آسیب بزند.
طبق تحقیقاتی که سئوکاران معتبر از جمله شرکت طراحی سایت دارکوب انجام داده اند، هر مقاله ای که منتشر می کنید باید حداقل 300 کلمه باشد.دلیل آن هم اینست که محتوای کوتاه تر از آن طبق چیزی که گوگل می گوید، نمی تواند به قدر کافی اطلاعات مورد نیاز کاربر را تامین کند و اصطلاحا محتوا اصلی و منظور را نمی تواند با این تعداد و کمتر از آن ارائه داد.
در حالی که درست است مقالات طولانی تر در دنیای سئو بیشتر به سایت می تواند کمک کند، اما اولویت اصلی شما علاوه بر طولانی بودن مقاله اینست که اطمینان حاصل کنید که این مقالات طولانی به قدر کافی برای موتورهای جستجو و مردم مفید و ارزشمند است؛ طولانی بودن محتوا نباید باعث شود تا هجو نویسی کنید و یا مطالب غیر مربوط را در سایتتان قرار دهید.
در حالی که برخی تصور می کنند این مورد الزاما جز فاکتورهای ضروری سئو داخل سایت نمی باشد، اما زمان بارگزاری یک عامل بسیار مهم و عظیم در دنیای بهینه سازی وب سایت می باشد، و گام های مشخص و خاصی در طول فرآیند نوشتن برای تناسب زمان بارگزاری وجود دارد.
با توجه به تحقیقات دارکوب، 40 درصد از مردم، اگر زمان بارگزاری وب سایت 3 ثانیه یا بیشتر طول بکشد آن را ترک خواهند کرد.بنابراین زمانی که صفحات خود را طراحی می کنید حتما به زمان بارگزاری توجه کنید.
سربرگ یا همان عنوان صفحه یک دارائی بزرگ برای محتوایی است که به منظور سئو کردن سایت نوشته می شود.علاوه بر اینکه عنوان اولین چیزی از محتوا است که کاربران می بینند، گوگل هم هنگام ارزیابی از این المان استفاده می کند.برای اینکه مطمئن شوید تا عناوینتان به درستی کار می کنند و مخاطبان را جذب می کنند باید موارد زیر را انجام دهید:
توضیحات متا یا همان Meta Description متن کوچک توصیفی است که در نتایج موتورهای جستجو در زیر هر عنوان نمایش داده می شود.اگر می خواهید سئو خود را تقویت کنید، نباید این بخش محتوایی را نادیده بگیرید.
در حالی که به راحتی می توان آنها را نادیده گرفت و زمانی صرف نوشتن آن نشود، اما باید بدانید که این مورد هم برای سلامت و رشد سئو سایت شما حیاتی است.برای اینکه دستاورد بیشتری از توضیحاتی که می نویسید داشته باشید، کلمات کلیدی را در آنها به کار ببرید و تعداد درست آنها را حفظ کنید (کمتر از 160 کاراکتر).
این قدم ها هم به نظر ساده است، اما مفید بودن توضیحات متا برای خوانندگان سایت که می خواهند از بین لینک های مختلف یکی را انتخاب کنند بسیار ضروری است.
در گذشته ای نه چندان دور استفاده از کلمات کلیدی حرف اول را در سئو سایت می زد اما در حال حاضر با ظهور تکنیک های مختلف، این تکنیک قدرت سابق را ندارد، اما فراموش نکنید که هنوز هم آنها جز مهمی از سئو داخل سایت می باشند.با توجه به اهمیت کلمات کلیدی، شما باید از کلمات کلیدی خود با توجه به محتوایی که نگارش می کنید در طول متن استفاده کنید.اما به یاد داشته باشید که بیش از حد از آنها استفاده نکنید، چرا که در این صورت گوگل تشخیص می دهد که محتوا هرزنامه و Stuff است و شما را جریمه خواهد کرد.
به عنوان یک قاعده کلی، کلمات یا عبارات کلیدی شما باید در عنوان، سرتاسر محتوا (به نسبت مناسب و تایید شده) وجود داشته باشد.
در حالی که ما هم قبول داریم ایجاد محتوا برای وب سایت به صورت سئو می تواند کار سختی باشد اما به وسیله همین نکات ساده می توانید نقشه راه را برای به ثمر رساندن محتوا و کارآمدی آن داشته باشید.
با محتوای خوب و سئو شده رتبه خوب، خوانندگان بیشتر و بیشتر دیده شدن وب سایت توسط موتورهای جستجو، نصیب وب سایت می شود؛ اتفاقی که برای محتوای شما و شرکت بسیار عالی است.