سئو خارجی (خارج سایت) چیست؟

نوشته شده توسط دارکوب

احتمالاً صدها بار شنیده اید که بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) یک ابزار بازاریابی دیجیتال حیاتی است. اما آیا واقعاً می دانید سئو چگونه کار می کند؟ حتی اگر درک اولیه ای از آنچه مستلزم آن است داشته باشید، ممکن است هنوز درک کاملی از این فرآیند پیچیده و چندوجهی نداشته باشید.

سئو از عناصر متعددی تشکیل شده است و دانستن اینکه آنها چیستند و چگونه کار می کنند، برای درک اینکه چرا سئو بسیار مهم است، کلیدی است. به طور خلاصه، سئو بسیار مهم است زیرا باعث می شود وب سایت شما بیشتر دیده شود و این به معنای ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان منفعل و ثابت است.

تعریف سئو

سئو به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو است و فرآیندی است که برای بهینه‌سازی پیکربندی فنی، ارتباط محتوا و محبوبیت لینک های یک وب‌سایت به‌کار می‌رود تا صفحات آن به راحتی قابل یافتن، مرتبط‌تر و محبوب‌تر در مورد اهداف جستجوی کاربر شوند و در نتیجه، موتورهای جستجو رتبه‌بندی بهتری به آن‌ها می‌دهند. موتورهای جستجو استفاده از قوانین سئو را توصیه می‌کنند که هم برای تجربه جستجوی کاربر و هم برای رتبه‌بندی صفحه مفید است، با ارائه محتوایی که نیازهای جستجوی کاربر را برآورده می‌کند.

موتورهای جستجو به افراد کمک می کنند تا آنچه را که در اینترنت به دنبال آن هستند پیدا کنند. چه در مورد یک محصول تحقیق کنید، چه به دنبال یک رستوران باشید یا برای تعطیلات رزرو کنید، موتورهای جستجو نقطه شروع مشترکی هستند که به اطلاعات آنها نیاز دارید. موتورهای جستجو، برای صاحبان مشاغل، فرصتی ارزشمند برای هدایت ترافیک مرتبط به وب سایتشان، ارائه می دهند.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو، تمرینی است برای جهت دهی وب سایت شما به سمت رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به طوری که ترافیک بیشتری دریافت کنید. هدف معمولاً رتبه بندی در صفحه اول نتایج به ویژه در موتور جستجوگر گوگل است. بنابراین، سئو به همان اندازه که به درک خواسته ها و نیازهای مخاطبان شما مربوط می شود، به ماهیت فنی نحوه پیکربندی وب سایت شما نیز ارتباط دارد.

آناتومی نتایج جستجو(SERP)

صفحه نتایج از دونوع نتایج جستجوی پولی و نتایج جستجوی «ارگانیک» تشکیل شده است، که در آن نتایج ارگانیک (Organic) به درآمد گوگل کمکی نمی کند. در عوض، گوگل نتایج ارگانیک را بر اساس ارزیابی خود از ارتباط و کیفیت سایت ارائه می دهد. بسته به نوع پرس و جوی انجام شده، گوگل عناصر مختلفی مانند نقشه ها، تصاویر یا ویدئوها را نیز درSERP  شامل می شود. حجم تبلیغات در SERP بستگی به جستجوی کاربران دارد. برای مثال، اگر بخواهید کلمه “کفش” را جستجو کنید، احتمالاً تعداد قابل توجهی از نتایج برتر را به صورت تبلیغات خواهید یافت. در واقع، احتمالاً باید صفحه را به پایین اسکرول کنید تا اولین نتیجه ارگانیک را پیدا کنید. پرس و جوی مانند این معمولاً تبلیغات بسیار زیادی ایجاد می کند زیرا احتمال زیادی وجود دارد که جستجوگر به دنبال خرید آنلاین کفش باشد و شرکت های تولید کننده کفش زیادی هستند که مایلند از ویژگی پولی در نتایج برای این جستجو استفاده کنند. از سوی دیگر، اگر کلمه ای مانند «پرسپولیس» را جستجو کنید، نتایج شما متفاوت خواهد بود. از آنجایی که این جستجو بیشتر به تیم  فوتبال شباهت دارد، نتایج برتر به آن مربوط می شود. اما این مورد یک پرس و جوی ناواضح است. شاید شما به دنبال مکانی به نام پرسپولیس باشید. شما داستان های خبری، نمودار و صفحه اصلی آنها را پیدا خواهید کرد. این 3 نوع نتیجه در بالا نشان می دهد که Google از هدف دقیق جستجوی شما اطلاعی ندارد، اما مسیرهای سریعی برای یادگیری درباره تیم، خواندن آخرین اخبار آنها یا رفتن به وب سایت آنها ارائه می دهد.

نقش سئو

هدف سئو بالا بردن رتبه سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک است. روش های مختلفی برای بهینه سازی وجود دارد. در حالی که ممکن است به نظر برسد که بسیاری از تبلیغات پولی که در SERP ها نمایش داده می شوند، فهرست های ارگانیک را پایین می آورند. سئو همچنان می تواند یک تلاش بسیار قدرتمند و پرسود باشد. با توجه به اینکه گوگل روزانه میلیاردها عبارت جستجو را پردازش می کند، نتایج جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از یک پردازش بسیار بزرگ است. در حالی که برای ایمن سازی و حفظ رتبه بندی های ارگانیک نیاز به سرمایه گذاری اولیه و مداومی وجود دارد، هر کلیکی که ترافیک را به وب سایت شما ارسال می کند کاملاً رایگان است.

انواع سئو برای به دست آوردن نتایج برای سایت

سئو یک موضوع مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است و استراتژی های متعددی را در بر می گیرد. بیایید نگاهی به چند استراتژی سئو بیندازیم. سئو داخلی (On-Page SEO)، سئو خارجی (Off-Page SEO)، سئو فنی یا سئو تکنیکال (Technical SEO) و سئو جستجوی صوتی (Voice Search SEO).

درباره سئو داخل سایت در مقالات قبلی توضیحات ارائه شده است که می توانید از طریق این لینک به آن مراجعه کنید. در ادامه به توضیح درباره سئو خارجی سایت می پردازیم.

سئو خارج از صفحه یا سئو خارجی چیست؟

“سئوی خارج از صفحه” (که “سئو خارج سایت” (Off-site) نیز نامیده می شود) به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می شود تا بر رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) تأثیر بگذارد. همراه با سئوی داخلی، همگی شامل چندین عامل سئوی اساسی است که به رتبه بندی سایت کمک می کند.

به طور کلی بهینه سازی برای عوامل رتبه بندی خارج از سایت شامل بهبود درک موتور جستجو و کاربر از محبوبیت، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار سایت است. این امر توسط سایر مکان‌های معتبر در اینترنت (صفحات، سایت‌ها، افراد و غیره) انجام می‌شود که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند یا آن را تبلیغ می‌کنند و به طور مؤثر کیفیت محتوای شما را تضمین می‌کنند.

تقریباً هر فعالیتی که اولاً خارج از وب سایت شما انجام می شود و دوماً به بهبود موقعیت رتبه بندی جستجوی شما کمک می کند، می تواند به عنوان «سئوی خارج از سایت» در نظر گرفته شود.

چرا سئوی خارج از سایت اهمیت دارد؟

در حالی که الگوریتم‌های جستجو و فاکتورهای رتبه‌بندی دائماً در حال تغییر هستند، اجماع عمومی در جامعه سئو این است که مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتباری که سئوی خارجی مؤثر برای یک وب‌سایت فراهم می‌کند، همچنان نقش مهمی در توانایی صفحه برای رتبه‌بندی دارد.

در حالی که ما از الگوریتم کاملی که گوگل برای رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کند اطلاعی نداریم، داده‌های حاصل از مطالعه عوامل رتبه‌بندی موتور جستجو نشان می‌دهد که عوامل مرتبط با سئوی خارج از سایت احتمالاً بیش از ۵۰ درصد از ارزش فاکتورهای رتبه‌بندی را دارند.

مزایای سئو خارجی

یک استراتژی موفق سئو خارج از سایت مزایای زیر را برای صاحبان وب سایت ایجاد می کند:

افزایش رتبه: این موضوع مهمترین مزیت سئو خارج از سایت است. وب سایت در SERP ها رتبه بالاتری خواهد داشت و که به معنای ترافیک بیشتر است.

افزایش رتبه صفحه: رتبه صفحه عددی بین 0 تا 10 است که نشان دهنده اهمیت یک وب سایت از نظر گوگل است.

این سیستمی است که توسط لری پیج و سرگئی برین (موسسان گوگل) اختراع شد و یکی از دلایل موفقیت گوگل در نشان دادن مرتبط ترین نتایج به کاربران است.

رتبه صفحه امروزه تنها یکی از بیش از 250 فاکتور رتبه بندی است که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند.

قرار گرفتن در معرض دید بیشتر: رتبه های بالاتر به معنای قرار گرفتن در معرض دید بیشتر نیز هستند زیرا زمانی که یک وب سایت در رتبه های برتر قرار می گیرد، لینک های بیشتر، بازدیدهای بیشتر و منشن های بیشتر در رسانه های اجتماعی دریافت می کند. این مانند یک توالی بی پایان از وقایع است که در آن یک چیز به چیز دیگر و سپس به چیز دیگر منتهی می شود.

ایجاد اعتماد: علاوه بر موارد فوق، گوگل مفهوم تخصص، اقتدار و اعتماد (E-A-T) (Expertise- Authoritativeness-Trustworthiness) را معرفی کرده است که نقش مهمی در رتبه بندی دارد و مستقیماً با سئوی خارج از سایت مرتبط است. این مفهوم اصول و معیارهایی را ارزیابی می کند که کیفیت محتوای یک صفحه‌ی وب از نظر تخصص، قابل‌اعتماد‌بودن و اعتبار مضمون محتوا و نویسنده‌ی آن را مشخص می کند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید به عنوان یک متخصص در موضوعی شناخته شوید، گفتن یا نوشتن درباره آن کافی نیست، بلکه سایر وب سایت های مرتبط باید موافقت کنند و این روند از طریق پیوندهایی که به وب سایت شما اشاره می کنند، بیان می شود.

به زبان ساده، گوگل می‌خواهد وب‌سایت‌هایی را رتبه‌بندی کند که تخصص و اقتدار را در یک موضوع نشان می‌دهند و یکی از راه‌های اطمینان از قابل اعتماد بودن وب‌سایت‌های انتخاب‌شده توسط الگوریتم‌ها، تعداد و نوع لینک‌های ورودی است.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی برای مبتدیان، بیایید رابطه بین سئو خارج از صفحه و سایر انواع سئو مانند سئو داخلی را بررسی کنیم.

برای درک تفاوت بین این دو، ابتدا باید بدانید سئو چیست.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه ای از فرآیندها به کار می رود که هدف آنها بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو است. سئو نه تنها برای جذب بازدیدکنندگان با کیفیت بالا از جستجو مهم است، بلکه راهی برای بهبود کاربرپسندی وب سایت شما و افزایش اعتبار آن است.

موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده ای برای تعیین اینکه کدام صفحات را در فهرست خود قرار دهند و ترتیب نمایش این صفحات را در نتایج جستجو استفاده می کنند. سئو روشی است برای «صحبت کردن» با موتورهای جستجو به زبانی که آنها می توانند آن را درک کنند و اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت خود به آنها ارائه دهید.

سئو داخلی به تنظیماتی اشاره دارد که می توانید در وب سایت خود تغییر دهید تا برای موتورهای جستجو بهینه شود. از مهمترین عناصر سئوی داخلی می توان به داشتن عناوین و توضیحات بهینه، ساختارهای URL بهینه شده، ناوبری کاربر پسند همانند نقشه سایت کاربر، لینک های داخلی بهینه شده، قالب بندی متن (استفاده از حروف برجسته، کج و غیره)، تگ H1 و سایر عناوین که با تگ های دیگر H ترتیب بندی شده اند، بهینه سازی تصویر (اندازه تصویر، نام های مناسب تصویر، استفاده از متن ALT)، بارگذاری سریع صفحات، صفحات مناسب برای موبایل و محتوای قوی با کیفیت بالا (این همیشه مهمترین عامل سئو است!) اشاره کرد.

از سوی دیگر، سئوی خارج از سایت باید با تکنیک هایی که می توانید در خارج از مرزهای وب سایت خود از آنها استفاده کنید، از این رو به آن «خارج از سایت» می گویند.

سئوی داخلی به فعالیت هایی مربوط می شود که می توانید کاملاً کنترل کنید، اما با سئوی خارجی گاهی اوقات کنترل از دسترس شما خارج می شود. به عنوان مثال، اطمینان از اینکه کیفیت محتوای شما خوب است آسان است، اما نمی‌توانید کسی را مجبور کنید که به وب‌سایت شما لینک دهد، مگر اینکه او بخواهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مقایسه سئو داخلی و خارجی را مطالعه نمایید.

تکنیک های سئو خارجی

همانطور که در بالا ذکر شد، سئوی خارج از سایت به فعالیت هایی اطلاق می شود که می توانید خارج از محدوده وب سایت خود انجام دهید. مهمترین تکنیک های سئو خارج از سایت عبارتند از:

لینک سازی (Link Building)

لینک سازی محبوب ترین و موثرترین تکنیک سئو خارجی است. اساساً، با ایجاد پیوند به وب سایت خود، سعی می کنید تا حد امکان “رای” جمع آوری کنید تا بتوانید از رقبای خود فاصله بگیرید و رتبه بالاتری کسب کنید.

به عنوان مثال، اگر شخصی مقاله ای را دوست داشته باشد و از وب سایت یا وبلاگ خود به آن ارجاع دهد، مانند این است که به موتورهای جستجو بگویید این صفحه اطلاعات خوبی دارد.

در طول فرآیند رتبه‌بندی، موتورهای جستجو هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام صفحات را در بالای نتایج برای عبارت مورد نظر نشان دهند، این موضوع را در نظر می‌گیرند.

در طول سال‌ها، مدیران وب‌سایت‌ها سعی کرده‌اند برای کسب رتبه‌های بالاتر، پیوندهایی به وب‌سایت‌های خود ایجاد کنند و راه‌هایی برای افزایش تعداد لینک‌ها «اختراع» کردند.

این امر موتورهای جستجو را مجبور کرد تا قوانین بیشتری را به الگوریتم های خود اضافه کنند و بین لینک های خوب و لینک های بد تمایز قائل شوند. بیایید تفاوت بین این دو و اینکه چرا اهمیت دارند را بررسی کنیم.

لینک بد چیست؟

لینک بد لینکی است که به طور مصنوعی توسط وب مسترها و تنها با هدف فریب دادن الگوریتم های موتورهای جستجو ایجاد می شود. رایج ترین نمونه های لینک های بد عبارتند از:

فهرست راهنماهای وبلاگ: چیزی شبیه به صفحات زرد اما هر ورودی دارای پیوندی بود که به یک وب سایت اشاره می کرد.

امضاهای انجمن: بسیاری از مردم تنها با هدف بازگرداندن پیوند به وب سایت خود (آنها پیوندها را در امضای خود قرار دادند) در انجمن ها نظر می دادند.

لینک در نظرات: مفهومی مشابه امضای انجمن که در آن می‌توانید در وب‌سایت یا وبلاگ دیگری نظر دهید تا یک پیوند را پس بگیرید. حتی بدتر از آن، به جای استفاده از نام واقعی خود در قسمت نام کاربری، می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید، بنابراین به جای نمایش نام کاربری به صورت “نظر توسط علی باقری” نوشته شده است، “نظر بر اساس قوانین سئو” نوشته می شود.

فهرست راهنماهای محتوای اشتراکی، وب سایت هایی مانند صفحات هاب (Hub Pages) به شما امکان می دهند محتوا را منتشر کنید و در مقابل، می توانید چند پیوند به وب سایت خود اضافه کنید. HubPages پلتفرمی است که از سال 2006 به وجود آمده است. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد محتوای نوشتاری تولید کنند، مانند پست های وبلاگ و مقالات و آنها را در HubPages منتشر کنند.

طرح های تبادل لینک: به جای تلاش برای انتشار محتوا، می توانید با وب مسترهای دیگر در تماس باشید و پیوندها را مبادله کنید. به عبارت دیگر، من می‌توانم وب‌سایت شما را از سایت خودم لینک کنم و شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. در برخی موارد حتی می‌توانید تبادلات پیچیده‌تری را با انجام یک پیوند سه‌طرفه انجام دهید: من از وب‌سایت خود به وب‌سایت شما پیوند می‌دهم اما شما از وب‌سایت دیگری به وب‌سایت من پیوند می‌دهید!

اگر سعی کنید موتورهای جستجو را فریب دهید و پیوندهای مصنوعی ایجاد کنید، به احتمال زیاد به جای افزایش رتبه، جریمه دریافت خواهید کرد (مخصوصاً وقتی صحبت از گوگل می شود).

لینک خوب چیست؟

بنابراین، اگر لینک ها از نوع بالا مفید نیستند، یک لینک خوب چیست؟ در اینجا خلاصه ای از ویژگی های اصلی پیوندهای خوب آورده شده است:

لینک‌های خوب از وب‌سایت‌های قابل اعتماد به دست می‌آیند. یکی از مفاهیم اساسی که باید در مورد لینک‌سازی و لینک‌ها بدانید این است که این موضوع نه تنها کمیت دارد، بلکه به کیفیت نیز مربوط می‌شود. به عبارت دیگر، دیگر مهم نیست که چند لینک به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند، بلکه مهم‌تر است که این لینک‌ها از کجا آمده‌اند.

به عنوان مثال، لینکی از یک وبلاگ معمولی «ارزش» مشابه لینک از نیویورک تایمز یا هر وب سایت بسیار قابل اعتماد دیگری در اینترنت را ندارد.

پیوندهای خوب از وب‌سایت‌های مرتبط می‌آیند. برای اینکه یک لینک ارزش داشته باشد، باید توسط یک وب‌سایت مرتبط ارائه شود. به عنوان مثال، اگر شما در مورد سئو وبلاگ می نویسید و از یک وبلاگ مد پیوندی دریافت می کنید، “ارزش” آن معادل یک پیوندی که از یک وبلاگ مرتبط می آید را اصلاً ندارد.

پیوندهای خوب دارای متن (Anchor text) مرتبط هستند. Anchor text متنی است که یک پیوند دارد و به موتورهای جستجو اشاره بزرگی می کند که صفحه هدف در مورد چیست. پیوندهای خوب باید متن توصیفی مرتبط داشته باشند. کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که به سایت یا متنی دیگر لینک می‌شوند را اَنکر‌تکست می‌گویند.

پیوندهای خوب برچسب ‘nofollow’ را ندارند. این برچسب در تگ لینک مورد استفاده قرار می گیرد.

این یک برچسب ویژه است که می توانید به پیوندی اضافه کنید که به موتورهای جستجو می گوید پیوند خاص را به عنوان “رای اعتماد” به وب سایت ارجاع شده به شمار نیاورد. این کار به این دلیل انجام می شود که بتوانید بدون ریسک گرفتار شدن برای فروش یا تبادل لینک به وب‌سایت‌های دیگر از سایت خود پیوند دهید.

از نظر سئوی خارج از سایت، لینک هایی که دارای برچسب Nofollow هستند توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند و هیچ تأثیری بر رتبه بندی شما ندارند.

چگونه لینک های باکیفیت برای وب سایت خود بدست آوریم؟

اگر از گوگل بپرسید به شما خواهند گفت که هر لینکی که به وب سایت شما اشاره می کند باید لینک طبیعی (Natural Link) باشد.

پیوندهای طبیعی دقیقاً همان چیزی است که از نام آنها پیداست. صاحب وب‌سایت یا وبلاگ‌نویس، به وب‌سایت یا وبلاگ دیگری را علاقه مند هستند و طبیعتاً لینکی از آنها در وبلاگ خود اضافه می‌کند.

اما آیا این اتفاق در واقعیت می افتد یا داستان چیز دیگری است؟ مطمئناً اینطور است، اما برای رسیدن به این نقطه باید واقعاً تلاش کنید. برای مثال این وبلاگ را در نظر بگیرید. لینک های ورودی زیادی دارد زیرا سایر وب مسترها مطالب آن را جالب می دانند و وب مسترها نیز در مقالات خود به سایت های دیگر لینک می دهند زیرا محتوای آنها را جالب می دانند.

این همان چیزی است که لینک سازی طبیعی در مورد آن صحبت می کند. پیوند از دیدگاه خواننده ارزش بیشتری دارد تا از دیدگاه موتور جستجو.

با این وجود، راه هایی برای ایجاد پیوندهایی به وب سایت شما وجود دارد که از دستورالعمل های گوگل پیروی می کنند.

موثرترین تکنیک های لینک سازی عبارتند از:

محتوای مناسب لینک را منتشر کنید. این ممکن است کلیشه ای به نظر برسد اما به دو دلیل بسیار مهم است.

اول این است که اگر صفحه خود را به درستی برای افراد مناسب تبلیغ کنید، محتوای عالی برای شما پیوندهای طبیعی به ارمغان می آورد (با استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی)

دوم، اگر محتوای خوبی نداشته باشید، حتی اگر بتوانید لینک ها را ایجاد کنید، صفحه شما رتبه بندی نمی شود. یک عامل رتبه بندی که از لینک ها مهم تر است، داشتن محتوایی است که هدف کاربر را برآورده کند. اگر این دو (محتوا و پیوندهای خوب) وجود نداشته باشند، نمی توانید امتیازی کسب کنید.

ارسال پست به صورت مهمان (بدون ساخت اکانت) در وب سایت های دیگر. ارسال پست به صورت مهمان یک روش محبوب برای دریافت لینک به وب سایت شما است. ایده ساده است: شما وب سایت هایی را پیدا می کنید که پست های نویسندگان مهمان را می پذیرند. آنها را با ایده های خود آشنا می کنید. پست ها را با پیوندی که به وب سایت شما اشاره دارد منتشر می کنید.

مشکل اینجاست که مدیران وب‌سایت‌ها در طول سال‌ها از این روش بیش از حد سوء استفاده کرده‌اند و گوگل قوانینی را به الگوریتم‌های خود اضافه کرده است تا لینک‌های پست مهمان را شناسایی کرده و ارزش آن‌ها را کاهش دهد.

موتورها کاملاً آنها را نادیده نمی‌گیرند، اگر از وب‌سایت‌های قابل اعتمادی که محتوای زیادی به تنهایی دارند و نه فقط پست‌های مهمان، هنوز ارزش دارند.

درخواست لینک. یکی دیگر از روش های محبوب برای ساخت لینک، درخواست لینک است. به عنوان یک وب مستر می توایند وب‌سایت‌های مرتبط را پیدا کنید، به آنها ایمیل بزنید و بخواهید به محتوای شما پیوند دهند. شانس دریافت پاسخ های مثبت محدود است اما صفر نیست، بنابراین برای اینکه این روش کار کند، باید ایمیل های زیادی ارسال کنید.

پیوند دادن به وب سایت های دیگر از محتوای خود. نسخه بهتر روش فوق این است که به وب سایت های دیگر از محتوای خود پیوند دهید و به آنها ایمیل بزنید تا آنها را در مورد آن مطلع کنید. مدیران وب سایت خوشحال خواهند شد که لینک را دریافت کنند و لطف شما را بی پاسخ نمی گذارند. این روش با تبادل لینک متفاوت است که برخلاف دستورالعمل‌های Google  است. زیرا این موضوع به آنها بستگی دارد که پیوند را برگردانند و بخشی از یک معامله یا قرارداد پولی نیست و اجباری در آن وجود ندارد.

انتشار تصاویری با ارزش لینک سازی. این روش، یک تکنیک قدیمی است که هنوز به خوبی کار می کند. بدین صورت که تصاویری عالی در وب سایت خود منتشر کنید (اینفوگرافیک ها، آمارها، وضعیت ها، تصاویر، نمودارها) که افراد ممکن است برای افزودن آنها به محتوای خود با لینک به منبع اصلی تمایل نشان دهند.

صرف نظر از نحوه به دست آوردن لینک ها، لینک هایی که بیشترین سهم را در تلاش های سئو دارند، عموماً آن هایی هستند که بیشترین ارزش را دارند. سیگنال های زیادی وجود دارد که به این روند کمک بسیاری می کنند که می توان به محبوبیت سایت پیوند دهنده، موضوع سایت پیوند دهنده چقدر با سایتی که به آن پیوند داده شده مرتبط است، انکر تکست مورد استفاده در سایت پیوند دهنده، قابل اعتماد بودن سایت لینک دهنده، تعداد پیوندهای دیگر در صفحه پیوند، اعتبار دامنه و صفحه پیوند دهنده اشاره کرد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی بخشی از «سئوی خارج از سایت» است و اگر به آن فکر کنید، نوعی لینک سازی نیز هست.

چند نکته درباره بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئوی خارج از سایت وجود دارد.

گوگل رسماً بیان می کند که بازخورد های اجتماعی (مانند لایک، نظرات، اشتراک گذاری) به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد. دلیل اصلی این است که به راحتی می توان این نتایج را دستکاری کرد، یا برای آنها پول پرداخت کرد و تصویر دقیقی از محبوبیت یک پست اجتماعی را نشان نمی دهند.

همچنین لازم به ذکر است که تقریباً تمام پیوندهایی که از سایت های رسانه های اجتماعی دریافت می کنید “nofollow” هستند، به این معنی که توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند.

بنابراین، گرفتن مصنوعی و غیرحرفه ای هزاران لایک برای پست شما، هیچ کمکی به وب سایت شما نخواهد کرد. اما، اگر یک پست در رسانه های اجتماعی مورد توجه واقعی قرار گیرد یا حتی در فضای مجازی منتشر شود، این موضوع تأثیر غیرمستقیم بر رتبه بندی سایت شما خواهد داشت.

پست های پرطرفدار توسط هزاران نفر دیده می شود و به احتمال زیاد مدیران وب سایت ها واقعاً از وبلاگ خود به پست شما پیوند (لینک) می دهند.

وقتی پستی را منتشر می کنید، آن را فقط فالوورهای شما می بینند و تا زمانی که رتبه بالایی در نتایج پیدا نکند، هیچ کس دیگری آن را نمی خواند یا آن را در اینترنت پیدا نمی کند. در میلیاردها صفحه منتشر شده گم می شود. از طرف دیگر، اگر هر یک از پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید، احتمال اینکه افراد بیشتری آن را بخوانند و به آن لینک دهند، بیشتر است.

اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید، می‌توانید کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی خود را برای هدف قرار دادن افرادی که احتمال بیشتری برای پیوند دادن به پست شما دارند، به‌جای نمایش پست‌هایتان به مخاطبان عمومی، بهینه کنید.

به طور خلاصه، رسانه های اجتماعی در صورت استفاده صحیح می توانند به طور غیرمستقیم به سئوی خارج از سایت کمک کنند.

ذکر نام تجاری

گوگل برندها را دوست دارد و ترجیح می دهد وب سایت های برند ها را در بالای نتایج رتبه بندی کند. دلیل همان چیزی است که در بالا در مورد تخصص، اقتدار و اعتماد توضیح داده شد. برندها قابل اعتمادتر هستند و به احتمال زیاد مورد اعتماد کاربران قرار می گیرند و این به تجربه کاربری بهتر منجر می شود.

تفاوت بین استفاده از نام تجاری، لینک سازی و بازاریابی رسانه های اجتماعی در این است که ذکر نام تجاری لزوماً لینکی به وب سایت شما ندارد. مزیتی که دارد این است که نام تجاری شما در انجمن ها، مقالات، بررسی ها یا شبکه های رسانه های اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد و می توان به دیده شدن سایت شما کمک کند.

خزنده‌های موتور جستجوگر گوگل می‌توانند این سیگنال‌ها را دریافت کرده و آن‌ها را بر اساس الگوریتم های خود، ارزیابی کنند تا تصویر دقیق‌تری از نحوه درک برند شما توسط افراد دیگر ایجاد کنند. به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خارج از سایت خود، باید هرگونه ذکر مثبت از وب سایت، محصولات یا نویسندگان خود را دنبال کنید و مطمئن شوید که به نظرات منفی یا گمراه کننده نیز پاسخ می دهید.

نظرات مشتریان

نظرات مشتریان چه برای کسب و کار، وب سایت، خدمات یا بررسی محصول شما، در رتبه بندی شما نقش دارند. بررسی ها موثرترین تکنیک سئوی خارج از سایت برای بازاریابی آنلاین به صورت محلی هستند.

اکثر بررسی‌ها دارای برچسب Nofollow هستند، اما اگر از وب‌سایت‌های قابل اعتماد (مانند Google My Business، Yelp، TrustPilot و غیره) باشند، می‌توانند بر رتبه‌بندی محلی شما تأثیر مثبت بگذارند. گوگل به این نظرات اعتماد دارد و از آنها به عنوان اعتبار برای رتبه بندی استفاده می کند.

بنابراین، اگر محصولات یا خدماتی را می‌فروشید، پروفایل کسب‌وکار خود را در تمام وب‌سایت‌های معتبر بررسی کنید و از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را منتشر کنند.

سئوی خارج از صفحه به اندازه سئو سایت مهم است. اگر می خواهید کمپین های سئوی شما موفقیت آمیز باشد، باید هر دو را انجام دهید.

هنگامی که به ساخت لینک فکر می کنید، راه آسان را انتخاب نکنید، بلکه سعی کنید از مکان هایی که به سختی قابل دسترسی هستند، لینک دریافت کنید. هرچه دریافت لینک دشوارتر باشد، ارزش آن بیشتر است.

در گذشته، شما به راحتی می توانستید هزاران لینک دریافت کنید و رتبه بالاتری کسب کنید، اما امروزه باید به کیفیت محتوای خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

توصیه می شود که ابتدا روی ایجاد یک وب سایت عالی با محتوای عالی تمرکز کنید و سپس شروع به کار بر روی سئوی خارج از سایت خود کنید تا پیوندهایی را دریافت کنند که می توانند در رتبه بندی شما تفاوت ایجاد کنند.

هر روش را جداگانه امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای وب سایت شما بهتر کار می کند و این کار را به طور مداوم انجام دهید و به زودی تأثیر مثبتی بر رتبه بندی خود خواهید دید.

 

در تمامی مراحل ایجاد سایت، از طراحی تا تمامی مراحل سئو سایت، می توانید از نیروی متخصص شرکت دارکوب راهنمایی بخواهید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته