کلاهبرداری در تبلیغات کلیکی و روش‌های جایگزین آن

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
کلاهبرداری در تبلیغات کلیکی و روش‌های جایگزین آن

در دنیای دیجیتال امروزی، کسب و کارها فرصت‌های بسیاری را برای تبلیغات محصولات و خدمات خود در اختیار دارند. روش‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد، اما تبلیغ در وب سایت‌ها اغلب نتایج بهتری در پی دارد. وب سایت‌ها این امکان را می‌دهند تا کسب و کارها با مخاطبان هدف بیشتری در ارتباط باشند، این تعامل باعث می‌شود نرخ ترافیک سایت بالاتر برود. می‌توان به طور استراتژیک تبلیغات را در وب سایت‌هایی انجام داد که مرتبط با کسب و کار مورد نظر هستند، تا زمانی که تبلیغات انجام می‌شود نه تنها اعتبار برند افزایش پیدا کند، بلکه منجر به فروش بیشتر شود. از میان انواع تبلیغات، تبلیغات کلیکی می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر شود، در ادامه این تبلیغات را بیشتر توضیح خواهیم داد و معایب و مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات اینترنتی

قطعاً تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی بازخورد بیشتری دارند، چرا که ارتباط افراد در دنیای امروز به اینترنت ختم می‌شود و تبلیغاتی همچون تیزرهای تبلیغاتی، بیلبوردها و یا روزنامه‌ها نمی‌توانند بازخورد خوبی را ارائه دهند. تبلیغات اینترنتی که در بسترهای مختلفی انجام می‌شود، می‌تواند به صورت بدون هزینه و یا به صورت رایگان انجام شود.

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که از بودجه کافی برخوردار هستید، می‌توانید تبلیغات پولی را انتخاب کنید. این تبلیغات پولی می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی و در وب سایت‌های پربازدید به طرق مختلف انجام شود. اما اگر بودجه کافی در اختیار ندارید، می‌توانید این تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی و یا وب سایت‌ها بدون کمک از دیگران و با تلاش خود انجام دهید. اگر زمان برای شما اهمیت دارد قطعاً تبلیغات رایگان نمی‌تواند بازخورد سریع را برای شما به ارمغان داشته باشد. اما در این میان یک راه سوم نیز وجود دارد، برای کنترل هزینه‌های خود و تبلیغ در وب سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی پربازدید، در مقابل دریافت کلیک، هزینه را پرداخت کنید. این روش تبلیغات نیز معایب و مزایایی دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

انواع تبلیغ در وبسایت بر اساس هزینه

اگر قصد تبلیغ در سایر وب سایت‌های پربازدید را دارید، سه روش پرداخت هزینه برای شما وجود دارد.

  • با انتخاب یک سایت پربازدید و مرتبط با کسب و کار خود، می‌توانید تبلیغات خود را به صورت مدت زمان مشخص به طور مثال یک هفته یا یک ماه در نظر بگیرید. برای مدت زمان مشخص شده، تبلیغ گیرنده هزینه‌ای را مشخص می‌کند و شما باید مبلغ را پرداخت کنید. اینکه نوع تبلیغ چیست و قرار گرفتن تبلیغ در صفحه چگونه است، می‌توانند در تعیین مبلغ تاثیرگذار باشند. دقت داشته باشید تبلیغ گیرنده برای هر میزان بازدید از تبلیغ هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند، تبلیغ گیرنده یک هزینه کلی را در صورت کلیک یا عدم کلیک دریافت می‌کند.
  • نوعی دیگری از پرداخت‌ها به صورت تعداد است. به این معنا که در مقابل تعداد مشخصی تبلیغ، هزینه را باید پرداخت کنید. این تعداد می‌تواند برای هر هزار بار نمایش تبلیغ باشد، تفاوتی نمی‌کند که بر روی این تبلیغات کلیک انجام می‌شود یا خیر، در هر صورت شما باید هزینه مشخص شده را پرداخت کنید.
  • نوع دیگری از پرداخت هزینه‌ها برای تبلیغات به صورت کلیکی است. به این معنا که شما در مقابل هر کلیک برای تبلیغ، هزینه را پرداخت می‌کنید. تبلیغات کلیکی می‌توانند به صورت‌های مختلفی انجام شوند که هر یک دارای هزینه‌های متفاوت هستند. اگر می‌خواهید در زمینه تبلیغات صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داشته باشید، تا حدودی می‌توان گفت تبلیغات کلیکی موثرتر هستند. قیمت تبلیغات کلیکی می‏تواند ثابت و یا مزایده ای باشد.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغ کلیکی Pay-per-click (PPC) به این معناست که در وب سایت‌ها یا صفحات جستجو، برخی از کلمات کلیدی، تصاویر و ویدیوها به عنوان تبلیغ نمایش داده می‌شوند تا کاربر با کلیک بر روی آن‌ها به سایت مورد نظر هدایت شود. هر یک از این نوع تبلیغات می‌تواند به صورت ریتارگتینگ، همسان، تبلیغات در جستجو، تبلیغ در گوگل، تبلیغات بنری و سایر موارد اما به صورت کلیکی انجام شوند. برای هر کلیک از سوی کاربر باید هزینه‌ای را به مدیریت وب سایتی که تبلیغ را منتشر کرده است، پرداخت کنید. این پرداخت به این صورت است که با شارژ کردن حساب خود، با هر کلیک از حساب شما مبلغ کسر می‌شود. زمانی که شارژ حساب شما به اتمام برسد دیگر امکان کلیک کردن وجود ندارد و باید مجددا حساب خود را شارژ کنید.

انواع تبلیغات کلیکی

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات نمایشی و ویدیویی

اگر تبلیغ کلیکی به صورت نمایشی یا ویدیویی در وب سایت‌های دیگر باشد، معمولاً با هدف ایجاد تقاضا این تبلیغات انجام می‌شود. از این طریق می‌توان برندسازی کرد و آگاهی کاربران را نسبت به برند خود افزایش دهید، البته می‌تواند در فروش نیز تاثیرگذار باشد. تبلیغات کلیکی ویدیویی یا نمایشی امروزه توانسته‌اند کاربران زیادی را به خود جلب کنند. معمولا ویدیوها تاثیر قدرتمندی دارند و می‌توانند کاربر را برای خرید محصول و یا دریافت خدمات به سرعت قانع کنند. اگر تبلیغات کلیکی نمایشی خلاقانه نباشند و نتوانند نظر کاربر را جلب کنند قطعاً کلیک‌های زیادی را دریافت نخواهید کرد.

تبلیغات متنی

نوعی دیگر از انواع تبلیغات کلیک، تبلیغات متنی است. یعنی به صورت کلمه کلیدی منتشر می‌شوند. با توجه به کسب و کاری که دارید باید کلمات کلیدی که توسط کاربران بیشتر جستجو می‌شوند را انتخاب کنید تا در اولین رتبه‌های موتورهای جستجو دیده شوید. دقت داشته باشید اگر کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید، همراه با سئو نباشد، در موتورهای جستجو دیده نخواهید شد و کلیک زیادی را دریافت نخواهید کرد.

تبلیغات کلیکی در وب سایت

تبلیغات کلیکی نمایشی، ویدیویی و یا متنی می‌توانند در صفحات وب سایت در بالا، پایین، گوشه، میانه و در هر جایی از وب سایت قرار بگیرند. شما می‌توانید هر نوع تبلیغ کلیکی را انجام داده، بازخورد آن را دریافت کنید و اگر به موفقیت نرسیدید نوع تبلیغ کلیکی را تغییر دهید.

برای کسانی که در ایران کسب و کار دارند، قطعا تبلیغات کلیکی در سایت‌های ایرانی بیشترین بازخورد را خواهد داشت. سایت‌های تبلیغات کلیکی ایرانی بسیاری وجود دارد که هر یک از آن‌ها خدمات قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند. بهترین سایت‌های ایرانی می‌توانند تبلیغات کلیکی را به صورت همسان، بنری، ویدیویی و موارد دیگر انجام دهند. کسب درآمد از تبلیغات کلیکی برای سایت‏های معتبر بسیار بالا است چرا که به دلیل معتبر بودن، کاربران بسیاری به سایت مراجعه می‏کنند و نرخ کلیک هر تبلیغ افزایش پیدا می‏کند، در نتیجه سفارش دهنده تبلیغ ترغیب می‏شود مجددا سفارش تبلیغ کلیکی دهد.

البته با توجه به اینکه بیشتر افراد از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند، دسترسی به اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها نیز تقریباً برای همه افراد امکان‌پذیر است. بهتر است تبلیغات کلیکی متناسب با گوشی تلفن همراه انجام شود تا همه افراد بتوانند بر روی این تبلیغات کلیک کنند. بنابراین تبلیغات کلیکی موبایل می‏تواند در جهت افزایش ترافیک سایت نیز موثر باشد.

تبلیغات کلیکی در موتور جستجو

بسیاری از کاربران برای پیدا کردن هر اطلاعاتی وارد موتورهای جستجو می‌شوند. اگر تبلیغ کلیکی بر روی کلمات کلیدی مناسب باشد، زمانی که کاربر به موتور جستجو مراجعه می‌کند و در بخش نوار جستجو کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ می‌کند، کلمه کلیدی که شما به عنوان تبلیغ در نظر گرفته اید، نمایش داده می‌شود. در موتور جستجوی گوگل سرویسی وجود دارد به نام گوگل ادز که تبلیغات کلیکی در این سرویس انجام می‌شود. اگر می‌خواهید رتبه اول گوگل را کسب کنید یا در صفحه اول گوگل و رتبه‌های پایین‌تر نشان داده شوید، در انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید دقت زیادی داشته باشید. برای مشاهده نمونه تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو، به کلمه ADZ در کنار سایت‏هایی که به نمایش در می‏آیند، دقت کنید.

مزیت تبلیغات کلیکی

مزیت تبلیغات کلیکی

  • از مزیت‌های تبلیغات کلیکی می‌توان به دریافت بازخورد با سرعت بالا اشاره کرد. اگر سایت خود را با در نظر گرفتن سئو راه اندازی کنید، ترافیک سایت افزایش پیدا می‌کند، اما باید زمان زیادی را صبوری کنید تا ترافیک سایت به حد قابل قبول برسد. اما اگر تبلیغات کلیکی را انتخاب کنید، به طور قابل توجهی در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما افزایش پیدا می‌کند.
  • از دیگر مزیت‌ها این است که شما می‌دانید برای چه تعداد بازخورد از تبلیغ، هزینه را پرداخت کرده اید.
  • از مزیت‌های این نوع از تبلیغات این است که هزینه‌ای که برای تبلیغ کلیکی انجام می‌شود، برای کاربران هدف است. به این معنا که تنها کاربرانی که نیاز دارند، بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند و وارد سایت شما می‌شوند، در نتیجه میزان بازخورد این تبلیغات نسبت به سایر تبلیغات می‌تواند بیشتر باشد.

به طور کلی می‌توان گفت هزینه کمتر نسبت به سایر تبلیغات، برندسازی، گسترش کسب و کار و هدف‌گیری کاربران از دیگر مزیت‌های این روش تبلیغات است.

معایب تبلیغات کلیکی

  • بسیاری از کاربران سایت‌ها علاقه‌ای ندارند که بر روی تبلیغ‌ها کلیک انجام دهند. آن‌ها زمانی که به سایت مراجعه می‌کنند مطالب مورد نیاز خود را دریافت کرده و بدون کلیک بر روی تبلیغ، سایت را ترک می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید کاربران بیشتری را از طریق تبلیغ کلیکی مورد هدف قرار دهید، باید تبلیغ کلیکی همراه با سئو باشد و فضای مناسبی را برای تبلیغ کلیکی انتخاب کنید.
  • در کنار تمام مزیت‌هایی که تبلیغات کلیکی دارد، می‌توان گفت از بزرگترین معایب تبلیغات کلیکی، کلاهبرداری است. کلاهبرداری کلیکی به این معناست که باعث می‌شود تا در مقابل کلیک‌های بیهوده هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید.

کلاهبرداری کلیکی

ممکن است یک شخص یا یک ربات با کلیک‌های پی در پی بر روی تبلیغ کلیکی، منجر به فریب شما شده و خود را به عنوان کاربر واقعی نشان دهند. معمولاً کلاهبرداران به صورت ربات کلیک‌ها را انجام می‌دهند، در برخی از مواقع بیش از ۵۰ درصد از ترافیک حاصل از تبلیغات کلیکی می‌تواند توسط ربات‌ها انجام شود. اگر با ربات‌ها آشنا نیستید، باید بگوییم ابزارهایی هستند که می‌توانند کلیک‌های متعدد را انجام دهند. این ربات‌ها که به صورت حرفه‌ای طراحی می‌شوند، می‌توانند همچون یک کاربر واقعی عمل کرده و تمام حرکات کاربر از جمله حرکات موس و یا حتی فاصله زمانی بین کلیک‌ها را رعایت کنند.

از آنجا که کلیک‌های متعدد از یک دستگاه می‌تواند مشکوک به نظر برسد، کلاهبرداران با شبکه‌ای از ربات‌ها که بر روی سیستم‌های متعدد نصب می‌شوند، با آی‌پی‌های اختصاصی، کلیک‌ها را انجام می‌دهند. عده‌ای نیز با استخدام برخی از افراد کلیک‌های غیر واقعی را بر روی تبلیغات کلیکی انجام می‌دهند. در این نوع از کلاهبرداری تشخیص تقلبی بودن کلیک‌ها می‌تواند سخت باشد.

هدف از کلاهبرداری کلیکی

اگر کسب و کار بسیار موفقی دارید، رقبا می‌توانند با کلیک بر روی تبلیغات کلیکی شما، باعث ایجاد کلیک‌های نامعتبر شوند تا بودجه شما زودتر به پایان برسد. گروه دیگری از کلاهبرداران می‌توانند کاربران وب سایت شما باشند، البته این افراد کلاهبردار نامیده نمی‌شوند، آن‌ها کاربران یا خریداران کالاهای شما و دریافت کنندگان خدمات شما هستند که رضایت کافی نداشته اند. آن‌ها از این طریق می‌خواهند به کسب و کار شما ضرر وارد کنند، تا ضرر وارد شده به خود را جبران کنند. گروه دیگری از کلاهبرداران سایت‌های منتشر کننده تبلیغات کلیکی هستند. آن‌ها از طریق کلیک‌های نامعتبر سعی می‌کنند بودجه تبلیغاتی، تبلیغ دهنده به پایان برسد تا دفعات بیشتری را در طی یک سال برای تبلیغات کلیکی هزینه کند. این وب سایت‌ها در تلاش هستند تا تبلیغات کلیکی بیشتری را برای یک برند در طی سال اجرا کنند.

نتیجه کلاهبرداری کلیکی

نتیجه کلاهبرداری کلیکی

کلاهبرداری کلیکی نه تنها منجر به متضرر شدن تبلیغ کننده می‌شود بلکه زمانی که وب سایت مورد آنالیز قرار می‌گیرد، نتایجی که نشان داده می‌شود غیر واقعی هستند و می‌تواند در سئو سایت اثر منفی بگذارد. گرچه سیستم مدیریت ربات می‌تواند تا حدودی کلیک‌های غیر واقعی را تشخیص دهد، اما می‌توان روش‌های بهتری را جایگزین تبلیغات کلیکی برای افزایش ترافیک سایت کرد.

بهترین روش‎های جایگزین تبلیغات کلیکی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

از روش‌های جایگزین تبلیغات کلیکی می‌توان به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. شبکه‌های اجتماعی یکی از بسترهای مناسب و عالی برای تبلیغات به شمار می‌آیند که توانسته‌اند در رونق بخشیدن کسب و کار موفق عمل کنند. توییتر، پینترست، اینستاگرام مارکتینگ، لینکدین مارکتینگ و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بستر مناسبی برای تبلیغات شما باشند.

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام با در اختیار داشتن میلیاردها کاربر توانسته فضای خوبی برای تبلیغات کسب و کارها باشد. در ایران کاربران در میان شبکه‌های اجتماعی بیشتر علاقمند به اینستاگرام گردی هستند و بسیاری از نیازهای خود را از طریق اینستاگرام جستجو می‌کنند. می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای، در اینستاگرام صفحه‌ای ایجاد کرده و به تبلیغ وب سایت، خدمات و کالاهای خود بپردازید. علاوه بر اینکه هزینه‌ای را برای تبلیغات پرداخت نمی‌کنید، می‌توانید با جذب کاربران بیشتر دامنه فعالیت خود را گسترش دهید. می‌توانید با کاربران تعامل بهتری داشته باشید و از طریق دریافت کامنت و لایک مسیر کسب و کار خود را تقویت کنید.

لینکدین مارکتینگ

اگر با شبکه لینکدین آشنا هستید، این شبکه نیز می‌تواند فضای خوبی برای تبلیغ وب سایت شما باشد. این شبکه اجتماعی کاری می‌تواند کمک کند تا بتوانید متناسب با کسب و کار خود با افراد مشابه آشنا شده و کسب و کار خود را رونق دهید. از این طریق می‌توانید آگاهی افراد را نسبت به برند خود افزایش دهید. زمانی که در لینکدین یک صفحه اختصاصی برای خود ایجاد می‌کنید، با کاربران وارد تعامل می‌شوید و افزایش فروش محصولات را تجربه خواهید کرد و اعتبار برند خود را نیز بالا می‌برید. از همه مهمتر این است که نیازی به پرداخت هزینه جهت تبلیغات کالا، خدمات و وب سایت خود ندارید.

البته تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به صورت پرداخت هزینه هم باشد. می‌توانید صفحاتی که دارای کاربران بیشتری هستند و فعالیت گسترده دارند را انتخاب کرده و با مدیریت صفحه وارد تعامل شده و مبلغی را برای تبلیغ خدمات و کالاهای خود پرداخت کنید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از دیگر روش‌های تبلیغات است که امروزه توانسته کسب و کارهای زیادی را رونق ببخشد. بسیاری از افراد از طریق ایمیل اطلاعات خود را دریافت و یا ارسال می‌کنند، می‌توانید از این روش نیز برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید. ایمیل نیز به عنوان یکی از بسترهای مناسب جهت تبلیغات می‌تواند گزینه مناسبی برای تبلیغات اینترنتی شما باشد. با شخصی‌سازی ایمیل و تعامل با کاربران می‌توانید به صورت هدفمند تبلیغات خود را انجام دهید.

سئو مارکتینگ

قطعا رعایت موارد سئو داخلی وب سایت کمک می‌کند تا به مرور زمان وب سایت شما در رتبه‌های گوگل دیده شود اما از طریق سئو خارجی نیز می‌توانید کسب و کار خود را به راحتی تبلیغ کنید. به این صورت که می‌توانید با وبلاگ‌نویسی و پست مهمان در سایت‌هایی که کاربران زیادی آن را رصد می‌کنند، آن‌ها را به سایت خود هدایت کنید و هم با ایجاد بک لینک ‌سازی می‌توانید در سایت‌های پربازدید، کاربران را به سمت سایت خود تشویق کنید. در واقع سئو خارجی کمک می‌کند تا با افزایش ترافیک سایت، رتبه‌بندی وب سایت شما در نتایج موتور جستجو افزایش پیدا کند. زمانی که رتبه افزایش پیدا کند، به هنگام جستجوی کاربران سایت شما در رتبه‌های اول به نمایش درخواهد آمد.

تبلیغ در موتورهای جستجو

از دیگر روش‌های تبلیغات می‌توان به تبلیغ در موتورهای جستجو اشاره کرد. این نوع از تبلیغات که به عنوان یکی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود، می‌تواند منجر به جذب کاربر و افزایش ترافیک سایت شود. در بین موتورهای جستجو، گوگل توانسته به دو روش تبلیغات شما را نمایش دهد. روش اول به این صورت است که در مقابل پرداخت هزینه می‌توانید از سرویس گوگل ادز استفاده کنید، به این معنا که در مقابل پرداخت هزینه تبلیغات شما در موتور جستجوی گوگل به نمایش گذاشته می‌شود.

اما مسیر دوم که هزینه‌ای را در بر ندارد، این است که سایت خود را بر اساس الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌هایی که موتور جستجو آن‌ها را در نظر گرفته است، بهینه کنید. زمانی که وب سایت شما از طریق سئو بهینه شود با جستجوی کلمه کلیدی از سوی کاربر، سایت شما می‌تواند در نتایج اولیه موتور جستجو نمایش داده شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که باید زمانی را در نظر بگیرید تا در رتبه‌بندی گوگل بتوانید رتبه‌های بالا را کسب کنید.

تبلیغ در گوگل دیسکاور

اگر با گوگل دیسکاور آشنا نیستید، باید بگوییم که گوگل دیسکاور یک فید است که در سیستم عامل‌های ios و اندروید و صفحه اصلی گوگل قابل نمایش دادن است. از طریق گوگل دیسکاور نیازی نیست که کاربر کلمات کلیدی را برای جستجو سرچ کند. اطلاعات، ویدیوها و تصاویری که در گوگل دیسکاور به نمایش گذاشته می‌شود، بر اساس علاقه‌مندی شما است. به عنوان مثال وب سایت‌ها، ویدیوها و تصاویری که در گذشته بازدید کرده‌اید، در گوگل دیسکاور نمایش داده می‌شوند. در این صفحه گزینه‌هایی وجود دارد که می‌توانید علاقمندی خود را نسبت به محتواهایی که نمایش داده می‌شود، اعلام کنید. به طور کلی محتواهایی که در گوگل دیسکاور به نمایش گذاشته می‌شوند در سه گروه محتوای ترند، محتوای خبری و محتواهایی که به صورت عمومی مورد استقبال قرار می‌گیرند، به نمایش گذاشته می‌شود.

اما گوگل دیسکاور چگونه می‌تواند کسب و کار شما را نمایش دهد؟ اگر بتوانید تولید محتوای موثر و کاربر پسندی را ایجاد کنید، محتوای شما به صورت رایگان در گوگل دیسکاور به نمایش در می‌آید. در واقع با بازاریابی محتوایی می‏توانید کسب و کار، خدمات و کالا‎های خود را معرفی کنید. اگر محتوای شما با قوانین گوگل دیسکاور تطابق داشته باشد بدون هیچ تلاشی این محتوا در این فید به نمایش گذاشته می‌شود. استفاده از ویدیوها و تصاویر جذاب، محتوای دقیق و صحیح و به روز، محتوای همیشه سبز بدون تاریخ انقضا، سازگاری با تلفن همراه، از جمله مواردی هستند که می‌توانند شانس نمایش سایت در دیسکاور را افزایش دهند.

انواع تبلیغات اینترنتی در بسترهای مختلف

در هر یک از بسترهای اینترنتی که بیان شد، می‌توانید تبلیغات خود را به صورت ویدیویی، تصویری و یا متنی به روش‌های مختلف تبلیغ کنید. تبلیغات ویدیویی می‌توانند با اهداف آموزش و آگاهی کاربران نسبت به کالا و یا خدمات مورد نظر باشند، این ویدیوها که زمان بسیار کوتاهی دارند اما بسیار مفید هستند و مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد. نرخ کلیک و تعامل در تبلیغات ویدیوی بسیار بالا است. تبلیغات تصویری به صورت بنری در سایزهای مختلف به نمایش گذاشته می‌شود، تبلیغات بنری می‌توانند متحرک یا ثابت باشند. تبلیغات متنی نیز می‌توانند به صورت وبلاگ و یا کلمات کلیدی در سایت‌ها منتشر شوند.

سخن پایانی

هر کسب و کاری برای دیده شدن باید تبلیغ شود، تبلیغات جزء جدایی ناپذیر کسب و کارها به شمار می‌آید. گرچه می‌توان بسیاری از تبلیغات اینترنتی را به صورت رایگان انجام داد، اما اگر زمان برای شما اهمیت بیشتری دارد، باید برای تبلیغات خود هزینه‌ای پرداخت کنید. تبلیغات کلیکی گوگل جزو تبلیغاتی به شمار می‌آید که در مقابل هر کلیک باید هزینه‌ای را پرداخت کنید و می‌توان گفت به نوعی روشی مقرون به صرفه برای تبلیغات به شمار می‌آید. اما با توجه به کلاهبرداری‌هایی که در این نوع از تبلیغات صورت می‌گیرد توصیه می‌شود از روش‌های جایگزین برای حفظ بودجه خود استفاده کنید. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و سئو مارکتینگ از جمله روش‌هایی هستند که می‌توانند منجر به افزایش ترافیک وب سایت و گسترش کسب و کار شما شوند.

مجموعه دارکوب با یک تیم تخصصی مجرب در خصوص بازاریابی اینترنتی، شما را در مسیر درست هدایت می‌کند. با سال‌ها تجربه و تحقیق در خصوص بازاریابی اینترنتی و شناخت مزایا و معایب هر یک از روش‌ها تلاش می‌کنیم تا تبلیغات اینترنتی شما را هدفمند و مقرون به صرفه انجام دهیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته