چگونه در گوگل دیسکاور Google Discover باشیم؟

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی
یک شرکت طراحی سایت خوب چه خصوصیاتی دارد؟

شرکت گوگل در چند سال اخیر تلاش های بسیاری را در ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات خود کرده و هر چند وقت یکبار با یک پلتفرم یا یک سرویس خدمات رسانی جذاب و کاربردی از این غول بزرگ فناوری آشنا می شویم که در نوع خودش جذاب و مفید می باشد.

علت این موضوع نیز رشد هوش مصنوعی گوگل و جمع آوری داده های با اهمیتی است که موتور جستجوی این شرکت از نوع رفتار و سرچ هایی که کاربران در آن انجام می دهند بدست می آورد. برای همین است که این شرکت می کوشد تا با استفاده از تازه ترین شیوه ها، مفید ترین و پر طرفدارترین مطالب را در قالب پلتفرم های جذاب و کاربرپسند در اختیار همگان قرار دهد.

یکی از پلتفرم های نسبتا جدید این شرکت و اگر دقیق تر بگوییم نه چندان تازه شرکت گوگل، قابلیت گوگل دیسکاور (Goolge Discover) می باشد و کاربرانی که از محصولات اندرویدی از جمله کاربران گوشی ها و تبلت هایی که این سیستم عامل استفاده می کنند، چند سالی است با آن آشنایی دارند. اکثر پلتفرم های اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی همواره یک صفحه ای را دارا هستند که در آن می توان تازه ترین پست ها و خبرها که شامل انواع قالب های تصویری و ویدیویی است را مشاهده نمود.

اگر بخواهیم ساده تر بگوییم در حقیقت شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و یا حتی اینستاگرام، صفحه ای به نام صفحه فید (Feed) و یا دیسکاوری که به خوبی در اینستاگرام با آن آشنایی داریم را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند که حاوی مطالب و پست هایی است که یا ترند روز بوده و یا حاوی مطالبی هستند که کاربر مورد نظر به آنها علاقمند بوده و بیشتر از بقیه پیگیر آنها می باشد.

این دقیقا همان چیزی است که گوگل نیز جای خالی اش را در بخش فید سیستم عامل اندروید خود حس کرده و از چند سال پیش و حدود ماه سپتامبر سال 2018، با تغییر نام آن به دیسکاور، تلاش کرد تا کاربران خود را بیشتر از قبل به حضور در این بخش از گوشی یا تبلت هوشمندشان ترغیب کند. اما دیسکاور دقیقا چیست و چگونه می توان وب سایت خودمان را در دیسکاور گوگل قرار دهیم؟

آیا برای رسیدن به دیسکاور باید کار خاصی را انجام دهیم؟ آیا وب سایت ما به تغییر خاصی نیاز دارد و یا اینکه فقط با یک ثبت نام ساده می توانیم در این فضا حضور داشته و بازدید بیشتری را دریافت کنیم؟ اصلا نیازی به ثبت نام در جایی داریم؟

در این مطلب از سری مطالب بهینه سازی سئو و ترفندهای افزایش ترافیک وب سایت، قصد داریم شما را با جزییات دیسکاور گوگل و راه های بهبود سایت برای حضور در این پلتفرم بیشتر آشنا کنیم. در صورتی که دنبال تازه ترین شیوه های بهینه سازی سایت، ترفند های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی هستید، همین امروز با مشاوران بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت دارکوب تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور که مختص گوشی ها و تبلت های اندرویدی می باشد، همان فید خبری گوگل است که سال های قبل نیز وجود داشت و فقط ظاهری به جذابیت امروز و مطالبی که چندان مناسب کاربر مصرف کننده دستگاه اندرویدی باشد را ارائه نمی کرد. دیسکاور گوگل به مانند سرچ کردن در موتورهای جستجو است که در حقیقت بدون سرچ کردن، مطالب مرتبط با علایق کاربر را به وی نمایش می دهد.

گوگل اعلام کرده بود که ماهانه بیش از 800 میلیون کاربر از دیسکاور این شرکت بازدید می کنند و به زودی قرار است به اندازه اینستاگرام رشد کرده و به مرور به یک رقیب جدی برای آن تبدیل شود. گوگل دیسکاور کارکردی مشابه با فید یا همان دیسکاوری اینستاگرام دارد و محتوای خبری و نتایج شخصی سازی شده ای را که برای کاربر تازگی دارد را به او نمایش می دهد.

کاربران می توانند موضوعات خاص خود را به دلخواه حذف یا اضافه کنند و به صورت منظم از خبرها و محتواهای تازه ای که در آن دسته بندی قرار دارد مطلع شوند. در حال حاضر گوگل دیسکاور فقط در مرورگر کروم تبلت و گوشی های اندرویدی قابل استفاده می باشد.

همانطور که در بالا گفتیم قابلیت گوگل دیسکاور ویژگی چندان جدیدی نیست اما یکی از تازه ترین حرکت ها در ظهور ابزارهای سئو محور و کاربردی است که کاربر را از نیاز به جستجو کردن دستی بی نیاز می کند. روش کار بازاریابی دیجیتال در پلتفرم های مختلف مثل شبکه های اجتماعی و یا موتورهای جستجو، به این صورت است که همه به دنبال یافتن کلمات کلیدی رفته و برای آن محتوا سازی می کردند. اما در فضاهایی همچون گوگل دیسکاور، می توان ابتدا تولید محتوا کرده و با درک نیازها و علایق کاربر، کلمات کلیدی جدیدی را طراحی و همسان سازی کرد.

حالا کاربر کافیست تا پست های دلخواه خود را یکبار مشاهده کرده و با لمس هر کدام، با پست های مشابه دیگری که برای وی جذاب است رو به رو شود. الگوریتم های چنین پلتفرم هایی قادر هستند تا بعد از مدتی به خوبی مطالبی که جذابیت کافی برای کاربرهای خود را دارند به او پیشنهاد کنند.

با درک علت بوجود آمدن پلتفرم های دیسکاور و موتور جستجوی اصطلاحا بدون نیاز به جستجو، حالا باید به سراغ اهمیت بالای آن در سئو و اینکه چگونه می توانیم در دیسکاور گوگل حضور داشته باشیم برویم.

یکی از اهداف اصلی Google Discover این است که کاربران خود را با محتوای به موقع در میان سیل عظیم پست ها و مطالب تغذیه کند. با دانستن این موضوع، چرا از این فرصت برای ارائه آخرین اخبار صنعت خود و در نهایت مخاطبان خود استفاده نمی کنید؟

در واقع، ایجاد مطالب با ارزش خبری و مد روز فرصتی عالی برای شماست تا برند خود را در Google Discover نمایش دهید.

یکی از عملکردهای کلیدی Google Discover (گوگل دیسکاور) این است که به کاربران خود کمک می کند تا از آخرین اتفاقات آگاه شوند. به همین دلیل، الگوریتم ها به طور مداوم مقالات جدید و ویدیوهای تازه منتشر شده را جستجو می کنند تا آنها را با کاربران خود به اشتراک بگذارند. این بدان معنی است که محتوایی که اخیراً منتشر شده است نسبت به انتشاراتی که هفته ها یا ماه ها پیش منتشر شده است، شانس بیشتری برای انتخاب توسط ربات ها دارد. پس سعی کنید که مقالات و محتوای خود را به روز نگه داشته و مرتبا در حال تولید محتوا باشید.

چطور می توانیم در دیسکاور گوگل دیده شویم؟

در همین ابتدا باید به گفته خود گوگل اشاره کنیم و اینکه ظاهرا هیچ راهکار و الگوی قطعی برای ورود و حضور داشتن در فضای دیسکاور این شرکت وجود ندارد. البته این بدان معنا نیست که راه رسیدن به دیسکاور گوگل مشخص نیست و هیچکس نمی داند چه کارهایی باید انجام داده شود، اما در مجموع می بایست تمام تلاش خود را برای بهینه سازی سئو انجام داده و امیدوار باشید که صلاحیت کافی برای توصیه شده به کاربران دیسکاور گوگل را پیدا کنید. گوگل در این مقاله موارد فنی برای نمایش مقالات در Google Discover را ذکر نموده است. یکی از مواردی که دارکوب در ارائه خدمات سئو خود انجام می دهد برنامه ریزی برای نمایش در گوگل دیسکاور می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مجموعه دارکوب در این زمینه می توانید صفحه توضیحات سئو را مطالعه نمایید.

نکته قابل توجه در مورد ترافیکی که از دیسکاور گوگل دریافت می کنید، این است که این نوع ترافیک نه در هیچکدام از دسته بندی ترافیک های ارگانیک و یا ترافیک ارجاعی قرار نداشته و خود گوگل نیز برای محاسبه آن، یک بخش مجزا را در گوگل سرچ کنسول در نظر گرفته که جلوتر در مورد نحوه کنترل و زیر نظر داشتن آن صحبت خواهیم کرد.

طبق گفته های گوگل، دیسکاور تلاش می کند تا وب سایت هایی که مطالب آنها براساس اصول E-A-T (که تضمین کننده کیفیت محتوا می باشد) نوشته شده باشد را در اولویت حضور قرار دهد. توصیه می کنیم تا در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل و اصول E-A-T، به مطالب آموزشی سئو در وب سایت دارکوب سر بزنید.

پس هم وب سایت های بزرگ و هم وب سایت های کوچک به یک اندازه شانس بودن در گوگل دیسکاور را دارند و فقط کافیست چند نکته مهم در مورد بهینه سازی سئو و تولید محتواهای جذاب و با کیفیت را رعایت نمایند. گوکل اعلام کرده که الگوریتمی که وظیفه انتخاب مقالات و پست های وب سایت ها را برای نمایش در دیسکاور بر عهده دارد، نه فقط به کیفیت محتوا بلکه به دسته بندی آن نیز توجه زیادی کرده و تلاش می کند تا کاربر را به رسیدن موضوعاتی که بیشتر علاقه دارد کمک کند.

به عنوان مثال وب سایت هایی هستند که موضوع و یا دسته بندی خاص و مشخصی ندارند. به این مدل وب سایت ها توصیه می شود که به دنبال یک دسته بندی مشخص تر رفته و به دنبال مطالبی باشند که بیشتر از بقیه برای کاربران جذاب و خواندنی می باشد.

به یاد داشته باشید که گوگل دیسکاور ارتباطی با نتایج اول SERP نداشته و در صورتی که الگوریتم این پلتفرم حس کند محتوای شما شانس جذاب بودن برای کاربران را دارد، قطعا آن را در فید خود نمایش می دهد.

پس از بابت پایین بودن رتبه سایتتان در جستجوهای گوگل نگران نبوده و فقط تمرکزتان بر روی تولید محتوای جذاب و مخاطب پسند بگذارید. به دنبال کلمات کلیدی که موضوعات جذابی در مورد آنها وجود داشته و سایت شما خلاء زیادی در آن دارد رفته و دست به تولید محتوا در آن زمینه ها بزنید.

احتمالا موضوعات و مطالب زیادی را می شناسید که دیگران حسابی در آنها فعال بوده و کار رقابت را برای شما یا دیگر وب سایت های کوچکتر دشوار کرده اند. اما مطمئن باشید که با یک جستجوی عمیق تر می توانید کلمات کلیدی و مطالبی را پیدا کنید که تا کنون از دید خیلی ها نادیده گرفته شده است. پس اولین و مهم ترین قدم برای حضور در گوگل دیسکاور، تحقیق و بررسی کلمات کلیدی می باشد.

روش اثر گذار دیگری که به واسطه آن می توانید وب سایتتان را به دیسکاور گوگل برسانید، تلاش برای استفاده از موضوعات تخصصی و تبدیل شدن به یک مرجع قابل اعتماد و کامل برای موضوعاتی است که کمی تخصصی تر و حرفه ای تر می باشند.

به عنوان مثال می توانید از راه اندازی یک وب سایت فناورانه آغاز کرده و یا وب سایت هایی که به سوالات تخصصی کاربران پاسخ می دهند را بسازید.

استفاده از کانتنت مارکتینگ یا شیوه های نوین بازاریابی محتوایی نیز یکی دیگر از ترفندهای رسیدن به دیسکاور گوگل می باشد. به این صورت می توانید طیف گسترده تری از کاربران و افرادی که احتمالا تا به حال با شما آشنا نبوده اند را درگیر محتواهای با کیفیت خود کنید.

ترفندهای قرار گرفتن در Google Discover

استفاده از محتواهای ترند و پر طرفدار

گوگل در دیسکاور به دنبال نمایش محتواهای جذاب و ترند شده می گردد. بدین شکل کاربران خیالشان راحت است که با هر بار مراجعه به این فید، با تازه ترین و پر بیننده ترین محتوهای تصویری و ویدیویی رو به رو می شوند. استفاده از محتواهای ترند شده و دنباله دار، نه فقط شما را به عنوان یک تولید کننده محتوای پر قدرت، بلکه به یک برند معتبر برای پیگیر بودن اخبار روز تبدیل می کند.

استفاده از محتواهای ترند و پر مخاطب خود به خود باعث می شود که رتبه سئو وب سایت شما بهبود یافته و به بینندگان این نوید را می دهد که با دنبال کردن مطالب شما، چیزی را از دست نخواهند داد.

بهینه سازی تمامی محتواهای وب سایت برای تلفن های هوشمند و انواع تبلت ها

هنگامی که محتوایی را تولید و منتشر می کنید، باید دقت داشته باشید که تجربه مطالعه و دیده شدن آن برای دستگاه هایی که به طراحی ریسپانسیو نیازمند می باشند نیز درست به مانند کاربرانی است که با رایانه های رومیزی به شما سر می زنند.

حتی اگر گوگل شانس حضور در دیسکاور را به شما داد ولی تعدادی از کاربران گجت های همراه از بابت نحوه نمایش مطالب شما دچار مشکل باشند چه اتفاقی می افتد؟ به یک باره تعداد زیادی از افراد به سرعت از مطلب شما خارج شده و مطمئن باشید که گوگل هم از مساعد نبودن تجربه آنها مطلع می شود. در اینصورت دفعات بعدی دیگر فرصت چندانی برای نمایش داده شدن در این فضا را پیدا نخواهید کرد.

در مجموع الگوریتم های گوگل به نحوی بهینه سازی شده که در این چند سال اخیر، بالاترین امتیاز و رتبه ها را به وب سایت های ریسپانسیو یا واکنش گرا اختصاص می دهد. بهینه سازی و ریسپانسیو بودن وب سایت امری ناگزیر بوده و پیشنهاد می کنیم که اگر در این مورد دچار مشکل هستید، همین حالا از مشاوران بخش طراحی وب سایت شرکت دارکوب که بیش از 19 سال در این زمینه تجربه و سابقه طولانی دارند کمک و راهنمایی بگیرید.

پروفایل Google Business را تنظیم کنید

به نظر می رسد ایجاد نمایه کسب و کار Google یکی از کارهای کاملاً اجباری است، به خصوص اگر در تجارت الکترونیک هستید. می دانید که گوگل وب سایت های قابل اعتماد و با ارزش را به وب سایت های مشکوک یا هرزنامه اولویت می دهد. بنابراین، هنگامی که نام تجاری شما یک نمایه فعال در نمایه کسب و کار گوگل دارد، ربات ها به وب سایت شما نوعی مهر تایید می زنند.

از آنجایی که Google Discover فقط در دستگاه های تلفن همراه در دسترس است، بهینه سازی محتوای شما برای نمایشگرهای کوچک کاملاً منطقی به نظر می رسد. این روند را ریسپانسیو (واکنش گرا) بودن سایت می نامیم که در سئو هم جایگاه مهمی دارد. گوگل تلاش می کند تا تجربه لذت بخشی را برای کاربران خود فراهم کند، بنابراین وب سایت هایی را تبلیغ می کند که سریع بارگیری می شوند، قابل استفاده در دستگاه های تلفن همراه هستند و به سرعت به تمام حرکات کاربر مانند تپ کردن، اسکرول کردن و… سریعا پاسخ می دهد.

تولید محتواهای جذاب و طولانی

در فید Discover جایی برای محتوای بی ارزش، مطالب نوشته شده و تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود ندارد.

این مورد شاید شبیه به مورد اول به نظر برسد، اما در کنار استفاده از محتواهای به روز، توصیه می شود که تولید محتواهای طولانی و پر بارتر را در دستور کار خود قرار داده و با لینک دهی داخلی، محتواهای خود را به صورت مداوم به یکدیگر ارتباط دهی کنید.

استفاده از تصاویر و عکس های با کیفیت

در کنار حفظ ارتباط میان محتواهای تولید شده و ایجاد جذابیت های بیشتر، توصیه می شود که از عکس های با کیفیت و مرتبط جهت افزایش زیبایی هر چه بیشتر محتواهایتان بهره ببرید. گوگل دیسکاور علاقه دارد تا ویدیوها و همچنین تصاویر بزرگ و با کیفیت که دارای توضیحات متنی هستند را در این پلتفرم انتشار دهد.

پس از عکس های با کیفیت که حجم مناسبی دارند استفاده کرده و حتما متن جایگزین را برای آنها به کار ببرید. استفاده از فایل های تصویری حجیم و سنگین که تاثیر مخربی بر روی سرعت بارگذاری وب سایت می گذارد را کنار بگذارید. طبق مطالعه انجام شده ، آپلود تصاویر بزرگ و با کیفیت باعث افزایش CTR می شود. در مقایسه با یک تصویر کوچک، ترافیک بدون زحمتی را به وب سایت هدایت می کند. پیشنهاد می شود ابعاد گرافیکی و تصاویر حداقل 1200 پیکسل باشد.

اجرا دستورالعمل های گوگل نیوز

در توضیحاتی که گوگل در مورد حضور در دیسکاور ارائه کرده، عنوان شده که رعایت دستورالعمل های Google News یک موضوع جدی و ضروری است. این دستورالعمل ها نکاتی همچون استفاده معقول از تبلیغات و نوشتن محتواهای خوانا و شفاف را شامل می شود. گوگل نیوز توصیه می کند که نوشته ها می بایست به گونه ای طرح ریزی شوند که خواننده به راحتی متوجه شود تاریخ انتشار مطلب چه زمانی است، توسط چه کسی نوشته شده و یا از چه منابع دیگری بهره برداری کرده و بر چه منابعی استوار می باشد.

انتشار پست های ویدیویی بیشتر در سایت

از آنجایی که گوگل دیسکاور به دنبال نمایش محتواهای جذاب و دیدنی تر است، به همین علت تلاش می کند که به مانند اینستاگرام یا سایر فیدهای دیگر پلتفرم ها، محتوهای ویدیویی به مقدار قابل توجه تری با اولویت بالاتری نمایش داده شوند. مطالب دنباله دار و ترند شده را همراه با ویدیوهایی مرتبط با آنها منتشر کنید و مطمئن باشید که بینندگان همیشه به جای مطالعه متن ها، از ویدیوهای بامزه و خنده دار استقبال بیشتری می کنند.

علایق کاربر بر چه اساسی تعیین می شود؟

با پیشرفت فناوری در گوگل، دیگر خبری از عبارات جستجویی نیست. گوگل این فناوری را queryless search می نامد. در حقیقت با Google Discover درک کاربر مهمتر از درک پرس و جو و عبارت مورد جستجو است.  کاربر هدف اصلی در این فناوری نوآورانه است. گوگل دیسکاور (Google Discover) با استفاده از تاریخچه مرورگر، تاریخچه جستجو در گوگل و تاریخچه نصب برنامه ها و موقعیت مکانی کاربر، محتوای شخصی شده ای را به او نشان می دهد.

کاربران می توانند با دنبال کردن یا لغو دنبال کردن موضوعات، انتخاب «نمایش بیشتر» یا «نمایش کمتر» و انتخاب عدم مشاهده محتوا از ناشران خاص، بازخورد مستقیمی برای سفارشی کردن گوگل دیسکاور (Google Discover ) خود ارائه دهند.

Discover ابزاری هوشمند است که یاد می گیرد که شما چگونه جستجو می کنید و چه چیزی را دوست دارید تا بهترین یا به موقع ترین محتوا را برای نیازهایتان در اختیار شما قرار دهد. به علاوه، بدون اینکه شما به دنبال آن باشید، این کار را انجام می دهد.

تجربه Discover همیشه چیزهای جدیدی دریافت می کند. چندی پیش گوگل استوری های وب را به فید اضافه کرد. این موضوع مفید است زیرا استوری های وب به دلیل فرمت موبایل گرا، راهی عالی برای جلب نظر انواع خاصی از محتوا است. گوگل همچنین در حال آزمایش ویژگی Follow در مرورگر کروم خود است که به کاربران امکان می دهد سایت شما را دنبال کنند تا محتوای جدید را در فید Discover خود ببینند و این روند برای کسب و کار شما بسیار مفید خواهد بود.

چطور می توانیم بر ترافیک های گوگل دیسکاور ( Google Discover) نظارت داشته باشیم؟

پیش از پاسخ به این سوال شاید بد نباشد در مورد سوال مهمی که احتمالا ذهن خیلی ها را در مورد مطالبی که شانس بیشتری برای حضور در گوگل دیسکاور ( Google Discover) را دارند پاسخ دهیم. شاید این سوال برای خیلی ها پیش بیاید که آیا پرداختن به محتواهای غیر ترند اشتباه بزرگی نیست؟ یا بهتر نیست اصلا زمانمان را چندان صرف نوشتن محتواهایی که تاریخ انقضا نداشته و مفیدتر هستند نکنیم؟

درباره پاسخ به این سوال باید بگوییم که دیسکاور در مورد محتواهای آموزشی و فاقد تاریخ مصرف، می تواند درک کند که در صورت مفید بودن ارزش حضور در این فضا را خواهند داشت. مثلا یک مطلب در مورد جاذبه های شهر دبی برای بازدید گردشگران احتمالا تا سال ها می تواند مفید و با ارزش باشد. نکته مهم دیگر اینکه اگر یک یا چند مورد از محتواهای سایت شما به گوگل دیسکاور ( Google Discover) راه پیدا کرد، هیچ ضمانتی برای انتشار سایر مطالب منتشر شده شما وجود ندارد. پس نگران اشتباه رفتن نبوده و بدانید که همه محتواهای شما شانس رسیدن به این فید خبری را ندارند.

بررسی ترافیک گوگل دیسکاور

ابزار سرچ کنسول گوگل به صورت اختصاصی یک بخش را به نام Performance Report for Discover آماده کرده که عملکرد و ترافیک ورودی از این فید به وب سایتتان را نمایش می دهد. تنها نکته منفی جدا سازی ترافیک دیسکاور از دیگر ترافیک های ورودی به سایت شما، این است که تمامی محاسبات از جمله نرخ کلیک (CTR) و دیگر موارد مهم، به صورت جداگانه نمایش داده شده و می بایست آن را به صورت دستی با ترافیک های ارگانیک و مستقیم وب سایت خود یکسان سازی کرده و یا اصطلاحا جمع بزنید. همه داده ها را می توان بر اساس تاریخ، صفحه، کشور یا نوع ظاهر فیلتر کرد و همچنین داده ها را می توان بین دو مقدار در چند گروه بندی مقایسه کرد. برای مثال، می توانید دو صفحه را در کنار هم، دو تاریخ در کنار هم، یا دو کشور را در کنار هم مقایسه کنید تا بینش دقیق تری از عملکرد محتوای سایت خود به دست آورید.

اگر این گزارش ها را در حساب کنسول جستجویتان نمی بینید، احتمالاً به این دلیل است که محتوای شما به حداقل آستانه نمایش در Discover نرسیده است.

بهترین موضوعاتی که در گوگل دیسکاور ( Google Discover) نمایش می گیرند

فید مقالات نمایش داده شده در Google Discover کاملاً برای هر کاربر سفارشی شده است و نظارت بر میانگین رتبه بندی یک مقاله را دشوار می کند.

در حال حاضر، هیچ منبع ارجاعی اختصاصی در Google Analytics برای دیدن ترافیک از Discover وجود ندارد. ترافیک از طریق منابع مختلف ارگانیک، مستقیم و ارجاعی وارد می شود.

اما راه هایی وجود داردکه می تواند کمک کند تا محتوای شما مورد توجه Google Discover قرار بگیرد. استفاده از عناوین احساسی یا وسوسه کننده نمی تواند گزینه مناسبی باشد. اگر محتوای شما با آنچه در عنوان درج کرده اید همخوانی نداشته باشد، می تواند برایتان ضرر داشته باشد تا سود.

یکی دیگر از تاکتیک هایی که تصور می شود موثر است، اما به نظر می رسد که نرخ کلیک (CTR) قوی در Google Discover ایجاد می کند، مطرح کردن سرفصل ها به عنوان سوال است. با این روش شاید با مطرح کردن سوال در عنوان کاربر ترغیب به کلیک شود تا محتوا را مشاهده کند.

Google Discover گاهی اوقات می تواند محتوای چندین سال قبل را نمایش دهد، حتی اگر محتوا ویرایش نشده اند. این فرصت بزرگی را برای سایت هایی فراهم می کند که قادر به انتشار مداوم محتوای جدید نیستند، اگر محتوای قدیمی با تمام معیارهای دیگر مطابقت داشته باشد، همچنان می تواند در Discover ظاهر شود.

مهم است که به یاد داشته باشید که Google Discover و Google Search از معیارهای رتبه بندی کاملاً متفاوتی استفاده می کنند و استراتژی مورد استفاده برای رتبه بندی در هر یک از ویژگی ها باید بر اساس آن سفارشی شود.

در سال های اخیر، با افزایش استفاده از E-A-T در سئو، اطمینان از اینکه محتوا بالاترین سطوح ممکن از کیفیت را نشان می دهد، بیش از هر زمان دیگری مهم شده است.

 اهمیت الگوریتم EAT برای دیسکاور

تخصص (Expertise)، اقتدار(Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness)، یا به اختصار EAT، الگوریتمی است که به گوگل کمک می کند تا محتوای فریبنده و گاهی اوقات اقرارآمیز و جعلی را برای حذف از فهرست جستجو کند. بدیهی است که نمی خواهید ربات های گوگل محتوای شما را اسپم یا مشکوک بدانند، بنابراین باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا برای گوگل و کاربرانش معتبر و واقعی به نظر برسید.

E-A-T یکی از بسیاری از دستورالعمل هایی است که Google برای تعیین اینکه آیا محتوا برای خوانندگان ارزشمند است و آیا باید رتبه خوبی داشته باشد یا خیر، استفاده می کند.

اولین کاربرد E-A-T در سال 2014 زمانی رخ داد که گوگل این مفهوم را به راهنمای کیفیت جستجوی خود اضافه کرد.

به ارزیابان کیفیت جستجوی گوگل دستور داده شد که به مواردی همچون تخصص سازنده محتوا، معتبر بودن سازنده محتوا، خود محتوا و وب سایت، قابل اعتماد بودن سازنده محتوا و خود وب سایت دقت کنند.

به طور خلاصه، E-A-T مشخصه ای است که نشان می دهد یک صفحه با کیفیت است و آن را برای کاربران مفید می کند. این روش آنها برای محافظت از کاربران در برابر محتوای کم کیفیت است. E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می تواند بر رتبه محتوای شما تأثیر بگذارد. E-A-T دستورالعملی است که گوگل برای تعیین اینکه چه محتوایی با کیفیت بالا است و باید در چندین جنبه مختلف الگوریتم آن رتبه بندی شود، استفاده می کند. بنابراین اگرچه این یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست، می تواند به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی کلی جستجوی شما تأثیر بگذارد.

اگر چه دستورالعمل یا ساز و کار دقیقی از نحوه عملکرد فناوری EAT در اختیار عموم قرار نگرفته است، اما می توان حدس زد که انتشار محتوای باارزش و با کیفیت برای مخاطبان از ارکان اصلی آن است که باید در هنگام تولید محتوا به آن توجه زیادی داشت.

سخن پایانی در مورد دیسکاور

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با کوچک ترین جزییات فید گوگل دیسکاور آشنا ساخته و نکات مهی که به بهبود سئو و حضور شما در این پلتفرم آینده نگر کمک رسانی می کند را عنوان کنیم. حضور در گوگل دیسکاور یکی از بحث های مهم و حساسی است که موفقیت در آن نیاز به ریز بینی و در اختیار داشتن یک درک درست از بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ و بهبود رتبه سایت دارد.

به صورت خلاصه یک بار دیگر مواردی که به شما در بودن در گوگل دیسکاوری کمک می کند را مرور می کنیم:

  • اشتراک گذاری هر چه بیشتر محتواهای منتشر شده
  • به روزرسانی محتواهای قدیمی و تولید محتواهای به روز و به اصطلاح ترند
  • استفاده از تصاویر بزرگ و با کیفیت به همراه نوشتن متن جایگزین برای هر کدام
  • استفاده از ویدیوهای مرتبط و با مزه
  • واکنش گرا بودن و بهینه سازی وب سایت برای نمایش در دستگاه های همراه
  • نوشتن محتواهای جذاب و طولانی
  • اجرای قواعد و اصول توصیه شده در Google News

در صورتی که پاسخ سوال خود را در محتوای بالا پیدا نکرده و یا به دنبال یک راهنمایی دقیق تر برای راه یافتن به فید گوگل دیسکاور هستید، مشاوران بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب خوشحال می شوند که در این زمینه همراه شما بوده و راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته