اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

نوشته شده توسط دارکوب

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین کانال ها برای حفظ ارتباط با مشتریان هستند. رسانه‌های اجتماعی پتانسیل بسیار زیادی را برای کسب‌وکارها به ویژه کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کنند، زیرا مصرف‌کنندگان معمولاً روزانه وارد آن می‌شوند و در معرض محتوای بسیاری قرار می‌گیرند. با این حال، چالش های بزرگی را برای مشاغل ایجاد می کند، زیرا فضایی است که همیشه در حال تغییر است که بسیار پر سر و صدا و شلوغ است.

اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی (social media marketing (SMM)) به استفاده از رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت اشاره دارد. بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی را برای شرکت ها فراهم می کند تا با مشتریان فعلی درگیر شوند و به مشتریان جدید دست یابند. بازاریابی رسانه های اجتماعی دارای ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های هدفمند است که به بازاریابان اجازه می دهد موفقیت تلاش های خود را پیگیری کنند. رسانه های اجتماعی نحوه عملکرد ما را به عنوان یک جامعه تغییر داده اند، از جمله نحوه ارتباط ما با یکدیگر. همانطور که پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام شروع به کار کردند، کسب و کارها نیز مورد توجه قرار گرفتند. آنها شروع به استفاده از این پلتفرم ها برای پیشبرد منافع خود از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی کردند. به این دلیل که نوه شبکه های اجتماعی ها می توانند رفتار مصرف کننده را تغییر دهند.

وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به بازاریابان این امکان را می‌دهند که طیف وسیعی از تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها را برای تبلیغ محتوا به کار گیرند و مردم را با آن درگیر کنند. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهند اطلاعات دقیق جغرافیایی، جمعیتی و شخصی را ارائه دهند، که به بازاریابان امکان می‌دهد پیام‌های خود را مطابق با آنچه که احتمالاً برای کاربران طنین‌انداز می‌شود، تنظیم کنند.

اگر مردم از کسب و کار شما اطلاعی نداشته باشند، نمی توانند مشتری شما شوند. شبکه های اجتماعی به شما امکان می‌دهند با صرف زمان و تلاش زیاد به مخاطبان گسترده‌ای برسید . ایجاد یک نام تجاری در تمام شبکه های اجتماعی رایگان است، بنابراین چیزی برای از دست دادن وجود ندارد. مشتریان به طور فزاینده‌ای در مورد کسب‌وکارهایی که از آنها حمایت می‌کنند آگاه‌تر و باهوش‌تر می‌شوند. قبل از تصمیم گیری، آنها یک جستجوی سریع برای مرور وب سایت و رسانه های اجتماعی شما انجام می دهند.

پیوند بین یک تجارت و یک خریدار بالقوه نقش مهمی در تبدیل آنها از یک مشتری به یک مشتری وفادار و معمولی دارد و این همان چیزی است که مارکتینگ شبکه های اجتماعی به شما ارائه می دهد.

با این حال، یک مصرف کننده به راحتی در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی پر از سر و صدای شرکت هایی که سعی در تبلیغ برندهای خود دارند غرق می شود. چگونه یک شرکت می تواند در چنین فضای شلوغی محتوای مرتبط ایجاد کند؟

آنها به شما این امکان را می دهند که از طریق لایک یا کامنت از مخاطبان خود بازخورد دریافت کنید، آنها را با محتوای جذاب درگیر کنید و آنها را از پیشنهادات ویژه مطلع کنید و بسیاری موارد دیگر. انسان ها عاشق تصاویر بصری هستند و این یکی از دلایل اصلی محبوبیت شدید اینستاگرام است. امروزه اکثر برندها از اینستاگرام برای بهبود برند خود استفاده می کنند، اما خدمات اینستاگرام فراتر از اینها است.

اینستاگرام دومین شبکه اجتماعی در دسترس در کنار فیس بوک است که انسان های واقعی، حیوانات خانگی و مهمتر از همه، کسب و کار ها در این شبکه اجتماعی گسترده، فعالیت می کنند.

برندهایی که در این پلتفرم حضور دارند، به شدت رو به افزایش هستند. اما آیا کسب و کار باید حتماً در این پلتفرم باشد؟ پاسخ مثبت است و باعث ایجاد روند جدیدی به نام اینستاگرام مارکتینگ شده است. اینستاگرام مارکتینگ راهی است که برندها از آن برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و بازاریابی پیشنهادات خود استفاده می کنند. صاحبان مشاغل باید در شبکه های رسانه های اجتماعی هوشیار باشند و باید تصویری از برند خود ایجاد کنند که اولین چیزی باشد که وقتی مشتریان شما به محصول یا خدمات خاصی فکر می کنند به ذهنشان خطور کند.

برای یک مخاطب هدف با پتانسیل تبدیل شدن به خریدار، مهم است که از طریق این شبکه های اجتماعی با آن‌ها در ارتباط باشید و در ذهن آن‌ها تأثیری ایجاد کنید که هر زمان که جستجو می‌کنند یا به خرید فکر می‌کنند، کسب‌وکار شما در بالای ذهن آن‌ها قرار می‌گیرد.

مزایای اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام نزدیک به ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و 500 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

این کاربران مملو از فرصت خرید محصول و یا خدمات هستند.

بازاریابانی که قبلاً از این پلتفرم استفاده کرده‌اند، می‌توانند بیش از ۷ میلیارد دلار درآمد از طریق موبایل در اینستاگرام کسب کنند. همچنین خانه بیش از 2 میلیون تبلیغ کننده است.

خدمات اینستاگرام برای کسب و کار ها بی نظیر است و این امکان را به برند ها می دهد تا محصولات خود را به روشی دوستانه و معتبر بدون محدودیت سایر پلتفرم ها معرفی و تبلیغ کنند.

البته استراتژی بازاریابی اینستاگرام در نهایت تعیین می کند که چه نوع محتوایی باید منتشر شود و بازه زمانی آن چطور خواهد بود. بنابراین آموزش اینستاگرام و استفاده بهینه از خدمات اینستاگرام قبل از ورود به این پلتفرم بسیار حائز اهمیت است. البته می توان از پکیج های اینستاگرام مارکتینگ یا آموزش اینستاگرام بسیاری از شرکت های معتبر در این زمینه هم استفاده کرد.

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، شما دائماً به دنبال راه‌های جدیدی هستید تا برند شرکت خود را در رادار مشتریان بالقوه قرار دهید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، استفاده از خدمات شبکه های اجتماعی در تجارت، راهی عالی برای تعامل با مشتریان فعلی و همچنین جذب مشتریان جدید است.

مزایای بالا به وضوح نشان می دهد که نادیده گرفتن اینستاگرام ممکن است برای شما هزینه بیشتری داشته باشد.

چگونه استراتژی اینستاگرام مارکتینگ را تهیه کنیم؟

در ادامه نکات مختصری درباره شروع استراتژی مارکتینگ خود در اینستاگرام بیان می شود که می تواند در پیشبرد کسب و کار شما و آماده کردن یک استراتژی موثر در اینستاگرام و استفاده بهینه از خدمات آن، مفید واقع شود. تعدادی از کسب و کارها و وبلاگ نویسان وجود دارند که حتی یک دلار هم برای تبلیغات دیجیتالی خرج نکرده اند، اما فقط با کمک تولید محتوای عالی و تعامل بینظیر با مخاطبان خود، یک پایگاه مشتری ایجاد کرده اند که با آنها ارتباط برقرار می کنند.

قبل از شروع اینستاگرام مارکتینگ، مخاطبان خود را شناسایی کنید. عواملی مانند سن، مکان، جنسیت، درآمد، علایق و انگیزه ها را در نظر بگیرید. سپس پست های سایر کسب و کار های مرتبط را تحلیل کنید. چه پست هایی بیشترین تعامل را دارند و از چه هشتگ های پرطرفداری استفاده شده است. چه کپشن هایی استفاده کردند، هر چند وقت یکبار پست کرده و چقدر سریع رشد کرده اند. مشتریان شما می‌خواهند چه پیامی را ببینند، چگونه با نام تجاری شما آشنا می‌شوند، و چه چیزی باعث می‌شود که روی پست شما کلیک کنند یا روی آن نظر بدهند تا یک مکالمه ایجاد کنند؟ شخصیت برند شما در هر چیزی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید بدرخشد. باید در شبکه های اجتماعی هوشیار باشید و باید تصویری از برند خود ایجاد کنید که اولین چیزی باشد که وقتی مشتریان شما به محصول یا خدمات خاصی فکر می کنند به ذهنشان خطور کند.

یک تقویم اجرایی منظم ایجاد کنید که ترتیب پست ها، مطالبی که در هر پست باید ارائه شود و زمانبندی آنها را مشخص کنید. اگر دائماً عکس‌ها و ویدیوهای تکراری ارسال می‌کنید، کاربران وفادار اینستاگرام به سرعت شما را آنفالو می‌کنند. مطمئناً، هر چند وقت یک‌بار، ممکن است دلیل خوبی برای ارسال مجدد عکس یا ویدیویی که قبلاً با فالوورهای خود به اشتراک گذاشته‌اید وجود داشته باشد، اما این را به یک عادت تبدیل نکنید.

تحقیقات جدید نشان می دهد که کاربران اینستاگرام عاشق خرید هستند. متأسفانه، اگر محتوای شما منحصر به فرد یا جذاب نباشد، بسیاری از آنها را از خرید محصول خود منصرف خواهید کرد.

تنظیم کیفیت محتوا

محتوای نامتوازن و یا تصادفی مخاطبان را گیج خواهد کرد. برای جلوگیری از آن، زیبایی و استایل کلی خود را در حساب اینستاگرام حفظ کنید. لازم به یادآوری است که باید به عکس های خود توجه ویژ ه ای داشته باشید – هرگز نباید کیفیت را فدای چیز دیگری کنید.

محتوای بصری شما باید قانع کننده باشد. عکس های عالی خوب هستند، اما اگر داستانی را تعریف نکنند، یا بینندگان را هیجان زده نکنند، دنبال کننده ها را جذب نخواهند کرد.

ظاهر اینستاگرام شما باید در پست‌های شما ثابت باشد و به فالوورها کمک کند دسته بندی محتوای شما را در پست هایتان به راحتی تشخیص دهند.

فراتر از استراتژی، محتوای جذاب و رعایت یک برنامه مارکتینگ، درک نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در پشت صحنه، محتوای شما را بیشتر تقویت خواهد کرد. با الگوریتم آن آشنا شوید. تمرکز اینستاگرام این است که کاربران را در برنامه در تعامل با محتوای ارزشمند نگه دارد. بنابراین محتوای خود را واقعی نگه دارید – مرتبط، جذاب، معتبر و دوست داشتنی.

تنظیمات کلی حساب کاربری اینستاگرام

اگر حساب اینستاگرام خود را خصوصی کنید، تعداد زیادی فالوور را از دست خواهید داد. شما می توانید انتخاب کنید که حساب اینستاگرام شخصی خود را خصوصی کنید. اما، حساب کاربری کسب و کار شما باید به صورت عمومی در دسترس باشد.در نتیجه دنبال کنندگان بیشتری برند شما را از طریق مارکتینگ شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، لایک می کنند، به اشتراک می گذارند و می شناسند. حساب کاربری خصوصی به این معنی است که وقتی کاربران شما را دنبال می‌کنند، باید منتظر بمانند تا زمانی را پیدا کنید که وارد شوید و درخواست آنها را تأیید کنید.

حساب کاربری خود را به نسخه Business ارتقا دهید تا بتوانید از ویژگی ساخت فروشگاه اینترنتی که از خدمات اینستاگرام است، بهره مند شوید.  این ویژگی که برای اکانت های شخصی موجود نیست، به شما این امکان را می دهد که فروشگاه آنلاین خود را در اینستاگرام ایجاد کنید. همچنین یک دکمه «مشاهده فروشگاه (View Shop)» را در صفحه پروفایل اینستاگرام خود دریافت خواهید کرد، بنابراین کاربران می توانند حتی بدون مشاهده یک پست خاص، به فروشگاه شما وارد شوند.

حتی بهتر از آن، اکنون یک برگه فروشگاه در صفحه Explorer وجود دارد، که در آن کاربران می‌توانند محصولات جدید را جستجو کنند یا محصولات برندهایی را که قبلاً با آن‌ها در اینستاگرام تعامل دارند، ببینند.

تنها با 150 کاراکتر، بیوگرافی اینستاگرام شما باید تاثیر اولیه خوبی بگذارد، شخصیت برند شما را منتقل کند و به مردم بگوید که چرا باید حساب اینستاگرام شما را دنبال کنند.

برای اکثر برندها، عکس پروفایل اینستاگرام باید لوگوی شما باشد. این ویژگی به ارائه اعتبار کمک کرده و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که در یک نگاه متوجه شوند که شما چه کسی هستید.

تبادل نظر با دنبال کنندگان

نظرات رسانه‌های اجتماعی یک عامل رتبه‌بندی نیستند، اما پستی که نظرات زیادی را جذب کرده است، نشان می‌دهد که کاربران آن را دوست دارند، آن را به اشتراک می گذارند و در مورد آن نظر می دهند. از این گذشته، هیچ کس وقت خود را برای محتوای عمومی  و یا تکراری تلف نمی کند. تمرین کنید که لحنتان در مکالمات درست باشد، چه غیررسمی و خنده دار باشد و چه رسمی و دوستانه. با کسی که هستید صادق باشید. دنبال کنندگان می خواهند افراد واقعی را در پشت پروفایل های اجتماعی شما ببینند. به آنها نشان دهید.

پاسخ سریع و معنادار به نظرات رسانه‌های اجتماعی به خوانندگان خود می‌گوید که مایلید برای حمایت از محصول/خدمات خود وقت بگذارید. این امر ناگزیر منجر به این می شود که افراد بیشتری سؤال بپرسند زیرا می دانند که پاسخ دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، پاسخ دادن به همه این سؤالات شما را به عنوان متخصص پیشرو در حوزه کاری خود معرفی می کند، که همه آنها به یک نقطه فروش برای تجارت شما تبدیل می شوند. همچنین باعث می شود افراد بیشتری به دنبال تخصص شما باشند.

یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد تبادل با دنبال کنندگان، پین کردن نظرات طرفداران برتر، یا صرفاً نظراتی که احتمالاً جرقه مکالمه را ایجاد می کنند، است. این ویژگی اینستاگرام راهی برای تشویق بیشتر درگیر شدن در پست های شما است.

پلتفرم های شبکه های اجتماعی با موفقیت موانع بین شرکت ها و مشتریانشان را از بین برده اند.اکنون، بسیاری از مردم به جای تماس با خط خدمات مشتری، به فیس بوک یا توییتر یا دایرکت اینستاگرام برای حل مشکلات یا یافتن اطلاعات مراجعه می کنند.

افزایش دنبال کنندگان، زمان و انرژی زیادی می خواهد. ممکن است وسوسه شوید که راه آسان را انتخاب کنید و دنبال کننده بخرید … این کار را نکنید! خرید فالوور در واقع باعث ایجاد تعامل نمی شود، این همان چیزی است که برای اطمینان از دیده شدن پست های خود به آن نیاز دارید. (همچنین تغییرات اخیر API اینستاگرام به طور خودکار آن فالوورها را حذف می کند!)

قدم آخر

اکنون که برخی از استراتژی‌ها و نکات مهم بازاریابی اینستاگرام را پوشش داده‌ایم، گام بعدی اندازه گیری موفقیت تلاش های اینستاگرام مارکتینگ است که می توان به ابزار اینسایت اینستاگرام اشاره کرد. در حین بررسی بازخوردهای حساب اینستاگرام خود، نه تنها می‌توانید ببینید چه کسانی با پست‌ها و استوری‌های شما تعامل دارند، بلکه می‌توانید نگاهی عمیق‌تر به اینکه چه کسانی مخاطبان شما را تشکیل می‌دهند و چه چیزی را ترجیح می‌دهند نیز داشته باشید.

آیا بازاریابی اینستاگرام واقعاً مهم است؟

اینستاگرام به عنوان “پادشاه شبکه های اجتماعی” تلقی می شود که 29% بیشتر از فیس بوک و 60٪ بیشتر از توییتر تعامل ایجاد می کند. 63 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک بار در روز برنامه را چک می کنند. این امر کیفیت بالایی از محتوای متنی و بصری با عملکرد بالا را سبب می شود. برخلاف فیس بوک، هیچ لینکی در پست ها و نظرات در اینستاگرام مجاز نیست. برندهایی که سعی در ایجاد دنبال کننده دارند، باید روی محتوای جذاب بصری سرمایه گذاری کنند تا تعامل را بالا نگه دارند و این تعامل واقعی به فروش و مشتریان وفادار تبدیل می شود.

با بیش از یک میلیارد کاربر منحصر به فرد ماهانه در اینستاگرام، بازاریابی در این پلتفرم کاملاً ارزشش را دارد. این نه تنها به برند شما کانالی اضافه می‌دهد تا در تعامل با مخاطبان از آن استفاده کنید، بلکه بسیاری از کسب و کارها نیز با خرید مستقیم از طریق پلتفرم موفق شده‌اند. بنابراین اینستاگرام مارکتینگ اهمیت دارد، اگرچه ممکن است برای همه ایده آل نباشد،، اما ارزش بررسی آن را دارد.

اینستاگرام ارتباط صمیمانه ای با تجارت دارد. کاربران اینستاگرام فراتر از فعال بودن، خریداران آنلاین نیز هستند 75درصد از کاربران اینستاگرام اقداماتی مانند بازدید از یک وب سایت پس از مشاهده پست تبلیغاتی اینستاگرام را انجام می دهند. بیش از 70٪ از کاربران اینستاگرام گزارش می دهند که هنگام مرور اینستاگرام تصمیم به خرید می گیرند، بنابراین اگر آن را در بازاریابی اینستاگرام خود وارد نکنید، میلیاردها مشتری بالقوه را از دست خواهید دارد. علاوه بر این، اینستاگرام به طور مداوم خدمات جدیدی را برای افزایش اثربخشی پلت فرم برای صاحبان مشاغل اضافه می کند. در نوامبر 2020، اینستاگرام ویژگی برچسب گذاری محصول را راه اندازی کرد، که در آن صاحب کسب و کار می تواند از پست های Shoppable برای هدایت کاربران به فروشگاه های آنلاین خود استفاده کنند.

به گفته یک آژانس بازاریابی اینستاگرام در نیویورک، «اگر هنوز از اینستاگرام استفاده نمی کنید (یا از پتانسیل کامل آن استفاده نمی کنید)، چیزهای زیادی را از دست داده اید. پس وقت آن است که به آن بیش از هر زمان دیگری توجه کنیم.» در غیر این صورت، میلیون‌ها مشتری بالقوه را که در این پلتفرم فعال هستند را از دست می‌دهید.

ایجاد و حفظ پلتفرمی که هویت بصری برند شما را به تصویر می کشد ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما اینستاگرام آن را سرگرم کننده و آسان می کند. برای تسهیل در این روند و نتیجه گیری موثر، می توانید از خدمات اینستاگرام و پکیج اینستاگرام مارکتینگ ما استفاده کنید و از آن ها برای استراتژی بازاریابی حساب اینستاگرام خود الهام بگیرید. اگر بر جذب مشتریان بیشتر و بیشتر به کسب و کار خود از طریق ارتباطات واقعی، معتبر و محتوای با ارزش تمرکز کنید، مدت زیادی طول نخواهد کشید که شاهد افزایش سرسام آور تعامل و فروش خود باشید.

چه بخواهید روی نتایج رایگان یا پولی تمرکز کنید، یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ متفکرانه  و خلاقانه کلید دستیابی به اهداف بازاریابی شما است. از برنامه ریزی تقویم تا انتخاب محتوای مناسب تا بودجه بندی تبلیغات، می توانید این مراحل را دنبال کنید تا یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ موفق برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته